***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

joo-o,
niin siinä kävi, kun epäilinkin, että niitä supistuksia tuli tasaseen tahtiin yöllä 4 tuntia, ja kivuliaitakin, mutta niin ne sit alko laimenee ja välit pitenee. eli täällä ollaan yhdessä kasassa!
näytti niin hyvälle jo, mut paskat...... :headwall:

kuinkahan kauan vielä? :(

fiksu ja brutus 37+6
 
Onnea angi ja Tige!! :heart: :heart:

Tää oliskin ollut joo päivämäärältään hieno päivä syntyä :) Mut ei ainakaan meidän nassikka taida huolia tätä päivää itselleen :D Tiukasti on ja pysyy sisällä. Aamulla koitin rehkiä imuroinnin kanssa, mutta ei mitään vaikutusta.

merbau: Samoilla ajatuksilla mennään täälläkin. On ollut tosi pitkään sellainen olo, että vauva syntyy myöhään. En siis oikein osaa vieläkään odottaa että olis pian tulossa. Mulla siis samat viikot kuin sulla. Tulee kun on tullakseen :) Vaikka toivonkin et ennemmin kuin myöhemmin...

olkkis: Kovasti paljon tsemppiä huomiselle ja toivottavasti käynnistys etenee reippaasti ettei sun tarvi montaa päivää odotella. Ja ihana kun pääset vielä hemmotteluihinkin!

Me oltiin esikon kanssa sairaalassa 3 yötä (sektio) ja nyt ajattelin et jos kaikki menee hyvin, niin varmaan 2 yötä. Toivotaan perhehuonetta eli mieskin on sitten siellä, jos vaan sairaalassa on tilaa. Esikoinen viedään mummilaan hoitoon siks aikaa.

Nyt viemään esikkoa unille. Saas nähdä millainen huuto tulee. On ollut vähän vaikeita päiväunille menoja tässä viime päivinä |O

rimpulakissa rv 40+5
 
Aaarrgg, neuvolalääkärillä tänään. EI ole mun oma lääkäri onneksi. LÄSSYTTÄVÄ nainen, VIHAAN SELLAISIA. Alko oikein suututtamaan sen lässytys ja tekopirteys.
Neuvolalääkäri: "Juu nythän se on valmiina sitten tullakseen jos haluaa"
Minä: "no onko se kiinnittynyt tai jotain?"
NL: Niin ei täällä kyllä näy"
Minä: "mitä ei näy?"
NL: Niin sehän on ollut kauan raivotarjonnassa?"
Minä: "niin?"
NL: "niin no kyllähän se saa jo tulla ulos mutta niin, niin hyvältä tämä neuvolakorttikin näyttää"
Minä: "aha, niin ne on sanoneet"
NL: "no on se kiva kun olet noin pitkällä"
Minä: "saisi syntyä jo"
NL: "No kyllä se on valmis syntymään, mutta sehän kyllä tulee sitten kun se haluaa tulla, mutta olisihan se niin kivaa, niin, joo niin iiih.."


AAARRGGG! En saanut siitä MITÄÄN irti. Yhtä tyhjän kanssa koko vitun käynti. Ja vasta nyt kotona tajusin, ettei kukaan edes mitannut SF-mittaa!
 
Onnea vauvautuneille :heart: :heart: Teitä on kertynyt jo aika hyvin :D

Oma olo on todella tuskainen, vaikka viikkoja vasta 38+6 :'( Kokoajan neuvolasta luvataan syntyväksi parin päivän päästä! Miksi ne tekee aina sen saman??? Olis lupailematta, kun se jää tuonne takaraivoon kumminkin vaikka yrittäis kuinka ajatella yli meneväksi |O |O

Eilen oli ne viikot, kun kaks nuorempaa syntyi :whistle: Kokoajan jomottaa, polttaa alaselkää ja mahaa yms. mutta supistukset ei kovene. Limatulppakin irtos jo viime viikon maanantaina :kieh:

Sitten nuo tytöt jännittää vauvan syntymää kovasti, joka aiheuttaa kauheita riitoja :headwall: Eli en oo ainut, joka täällä raivoo tuskissaan!

Turvotus on taas lisääntynyt. Kasvoihin on tullut huomattavasti. Sormien niveliä särkee, eikä saa kunnolla haarukasta otetta ja nyt tänään varpaissa sama homma :/

Onnea vielä Ollkkikselle huomiseen käynnistykseen :flower:

Osastolla olin esikoisesta 3 yötä, muista 2 yötä oman voinnin takia... Nyt täälä on menossa nopeutettu kotiutus uudelleen synnyttäjillä. Jos kaikki menee hyvin, seuraavana päivänä kotiin ja tarkastus käynnillä vaan pitää vauvan kanssa käydä.

MN+ neiti 38+6
 
angi ja tige onnittelut!! :flower:

yonnazzz räjähdin nauruun ku luin ton sun juttus!!! :LOL: Toi on just nii raivostuttavaa!!!

Mä tääl 11 asti "nauttinut" supistuksista jotka koko ajan tuntuneet kovenevan ja kipualue laajenevan. Nyt supistaa reisistä, alaselästä ja koko vattan alueelta asti, tai siis kipu tuntuu noissa. Tosin, jotenkin mietin että kyl nämä tästä laantuvat, mutta toivon muuta. Siitä huolimatta, meneepähän aika hyvin toiveessa että tämä tästä lähtisi eteneen.

Kerrankin nautin kivusta!!! :LOL: :LOL:
 
Saa nähdä tarviiko huomista käynnistystä... Jotain vuotaa mutta mitä, onkin toinen juttu. Vahvasti epäilen ettei oo ainakaan lapsivettä mutta varmaan sitä pitäis soittaa Kättärille. Jos vaikka ottaisivat jo tänään sisään... Mitään kipeitä supistuksia ei ole mutta napakoita alavatsalla tuntuvia, niitä jo aikaisemminkin olleita, sitäkin enemmän... hmmmmm

O&Ö
 
Pikainen kysymys,onko kenelläkään mahanahka yhdestä kohti kipeä?Siis mulla ylämahassa sellanen kohta,että kun koskee niin on ihan kosketus arka.Vessaankin kun istuu pytylle niin sattuu siihen kohtaan aivan tajuttomasti.
Mikähän tää on?
 
Aavalan tyttö: Mulla kanssa vatsassa se kosketusarka kohta, olen ihan samaa ihmetellyt..

Olkkis : Pidän peukkuja että pääset synnyttämään ilman käynnistystä !

Mulla ol neuvola tänäin ja ihan ol ok arvot onneks,hieman jännitti etukäteen. Hemppa ol viime kerrasta noussu 125,joten olen tyytyväinen. Ja sf-mitta ol kasvanu 2 sentil,nyt 34 cm.
Kysyin neuvolatädiltä,jos se vois arvioida vauvan kokoa,sanoi että ehkä noin 3700 g tällä hetkellä..
Että mä en sit saa tota lihavointia pois, argh että menee hermo :eek:

 
Anteeksi että tungen taas :whistle:

Tuosta kipeästä kohdasta.

Esikosta kyselin aikanaan tuota neuvolassa. Kuulemma aika yleistä viimeisillä viikoilla, kun kohtu on korkeimmillaan. Ihon ja kohdun välissä ei ole enään mitään ns. pehmustetta ja esimerkiksi liivien kaaret tms. kangasosat tai hankaus saavat monesti ihon kipeäksi. Sinne tulee ikäänkuin mustelma. Eli ei pitäisi sen vakavammasta olla kyse =)
 
Äh, mäkin haluan synnyttämään. Onnea kaikille, jotka pääsee jo siihen.

Mistä ihmeestä te tiedätte koska pitää lähteä synnärille tai edes soittaa sinne ja kysyä :D En osaa yhtään aavistella millaisia on KUNNON SUPISTUKSET?!

37+0
 
Eipä tässä mihinkään päästy, vielä. Ei oo lorissu tuon yhden kerran jälkeen mitään joten en viitsi edes soittaa kun housut on edelleen kuivat. Ja kuitenkin huomenna aamusta on polille meno. Säästää yhden polimaksun...

O&Ö
 
yonnazzz: Tiedätkö, oon miettinyt ihan samaa :D Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla, niin enpä tuntenut ainuttakaan supistusta koko odotusaikana. Siis muita kuin harkkasuppareita. Nyt aina välillä on jomotellut ja illalla laskin et reilun tunnin tuli suppareita 8-10min välein, mut ei ne nyt niin kipeitä olleet. Mut siis hä, jos pitää jossain vaiheessa neljäkin tuntia laskea niiden väliä, niin johan mä nukahdan siinä välissä! Toivotaan niiden siis olevan sellaisia et varmasti tunnistaa eikä tartte arvailla... Päivisin en oo ees ehtiny laskemaan mitään, kun juoksen vaan tuon 1veen perässä, ni ei oikein ehdi.

Mut siis onko muka niin yleistä, että vauvat syntyy etuajassa tai laskettuna aikana, et tää 5 päivää lasketun ajan yli mennyt raskaus aiheuttaa jo hämmästelyjä; Eikö VIELÄKÄÄN, no ohhoh??? Kun musta monilla on mennyt yli ja jopa sen parikin viikkoa (kuulin taas tänään pari sellaistakin kokemusta onneksi). Ymmärrän kyllä, et todetaan et "ai oot vielä yhdessä koossa", mutta en sitä suurta hämmästelyä, kun eihän täs nyt vielä ole edes mennyt yliaikaseks. Että ottaa kupoliin...
 
Heip hei :wave:

Meille syntyi pieni prinsessa 6.9 klo.10.59.. pituutta 50,5cm ja painoa 3422g. Synnytys oli helppo kivunlievitysten ansiosta.. muutamat tikit tuli.

Tänään kotiuduttiin ja tyttö on tuhissut tuossa vieressä koko ajan.. :heart:
Miehen kanssa päiviteltiin kuinka epätodellinen ja outo olo on kun tultiin kotiin ja meitä olikin 3. Positiivisella tavalla tietenkin.. =)

O&O + pikku prinsessa :heart: :heart:
 
Oooo! Onnea Odottava ja onnellinen!! Alko melkeen itkettää (nää hormonit!!!) Mäkään en osaa jotenkin kuvitella. Miehellä toki 2 lasta, mutta ne on miehen lapsia! En tajua että meitä on kohta 3 (siis viisi) Miten sen nyt ottaa :) MUtta se, että vauva on KOKOAJAN meillä, miehen lapset vain joka toinen vkonloppu!

Rimpulakissa
Vihaan kun ihmiset just kyselee, AI EIKÖ VIELÄKÄÄN OLE SYNTYNYT?? jnejnejne.. Helvetti, oon itsekin VASTA 37+0, ei sen tarviikaan vielä syntyä :D



 
Onnea O&O pikkuprinsessasta! :flower: :heart:

Rimpulakissa, (sulla on kyllä niin ihana nimimerkki!! :D ) musta on myös hassua, kun jostain viikosta 37 aletaan jo ihmetellä, kun ei vauvaa näy eikä kuulu. Neuvolatäti sanoi, että suurin osa vauvoista syntyy viikoilla 39-41 ja vain pari prossaa menee yli sen 42 viikkoa. Muistelen taas itse lukeneeni, että suurin osa vauvoista menee muutaman päivän lasketun ajan yli, eli todennäköisyys vauvan syntymiselle on viikon 40 jälkeen on suurempi kuin sitä ennen. Ja laskettuna päivänä syntyy vain se viitisen prosenttia vauvoista. Vähän todennäköisyyksiä ja tilastoja tähän väliin. :D Täällä mentiin ainakin LA:n ohi, ellei tää nyt päätä syöksyä maailmaan muutamassa tunnissa. ;)

Mä luulen bonganneeni osan limatulppaa tänään! Siis se ei vaan voi olla mitään muuta. Eihän tuo sinänsä mitään kerro, mutta kai tässäkin elimistössä ainakin jotain synnytystä pohjustavaa toimintaa tapahtuu. :)
 
Siis tää on kamalaa, hikoilen kuin viimeistä päivää. Mies yritti toissa yönäkin PEITELLÄ MUA, kun olin heittänyt peiton pois. Oli viisastunut viime yöksi kun oli kokeillut, kun olin ihan litimärkä hiestä :D
 
Yonnazzz: Mä hikoilen kanss, varsinkin nyt kun on pitänyt jo pitää öisin tuuletusikkunat kiinni kovan tuulen takia. Tosin nyt oon muutamana yönä oon nyt nukahtanut vaatteet päällä kun oon niin väsy...

O&Ö
 

Yhteistyössä