***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Naksokselle ja perheelle paljon onnea!!! Hieno päivämäärä syntyä :) Vaikka niinhän nuo kaikki on :heart:

Elämänilo ja Rekkumaaria:
No, kyllä täälläkin tulee niitä epätoivon hetkiä, mutta varmasti auttaa se, kun itse voin vielä ihan hyvin. Ja olen kyllä onnellinen siitä. Mut on varmaan suunniteltu lastentekoon, kun tärppää helposti ja vointi on raskausaikana loistava :D Et jos ei työmarkkinoilla tärppää jatkossa, niin teen sitte 10 lasta :LOL: Heh, katsotaan mielipide uudestaan sit synnytyksen jälkeen...

Tsemppiä koitoksiin huomiselle!! Kaikki menee varmasti hyvin :heart:

Mut nyt meen jatkaan pehmusteen parissa. Sain jotain vanuakin revittyä kaapin perukoilta.
 
Merkkailen taas vaan :wave:
En jaksa käydä enään tähän aikaan mitään pitempää kirjoittamaan :ashamed:

Paljon Onnea Vauvan Saaneille :flower: :heart: Teitä olikin paljon.

Bebes & Salamatkustaja 40+5 (kohta) <--- varmaan saa ainakin vielä viikon odottaa :kieh: :heart::heart:
 
Onnittelut kaikille jakaantuneille taas :flower: :flower: Kylläpäs niitä rupeaa tulemaan.

Toinen aika hieno päivä syntyä olis 20.09.2009. Eli 20092009, tosin eipä sitä koskaan noin kirjoteta, mutta silti.

Mutta lähinnä merkkailen vaan. Kasassa ollaan.

VK + rinsessa 37+6
 
POKS 41+0 :heart: :heart:

Niin kivaa kuin tämä odottelu onkin, niin illalla meen kyllä uudemman kerran vyöhyketerapiaan. Jospa elimistö NYT olis valmis... Ja neuvolakuulumisia laittelen myöhemmin.

Muksaa päivää kaikille!!

rimpulakissa rv 41+0
 
No tänään olisi sitten se h-hetki tiedossa, kääk! Yö meni yllättävän kivuttomasti, menin nukkumaan puolenyön aikaan ja nukahdinkin melkein heti. Viiden aikaan heräsin siihen, että olin varma masuasukin kääntymisestä. Sitä siinä sitten tunnustelin ja panikoin kunnes nukahdin uudestaan. Seiskalta heräsin laittamaan tukisukat jalkaan ja nyt on niiiin sexy olo :LOL: . Voi luoja millaiset stayupit sairaala antoi, en kehtaa edes näyttää näitä miehelle :kieh: . Eikä muuten ollut mitenkään helppo pukea sängyssä päälle tämän mahan kanssa ja rakko huusi hoosiaanaa kun oli niin kova veskihätä. Mutta kohta siis nokka kohti synnäriä ja uusia haasteita...

Miimumaija mä kans päätin käyttää energiani siivoamiseen. Jynssäsin veskin kaakelit juuriharjalla, pyyhin pölyt koko kämpästä, fiksasin lastenvaatteita uuteen uskoon ja ihmettelin mitä mulle on tapahtunut :kieh:

Rosehip Myös sun kanssa yhteistä tuo kokkaustuttavuus. Oon ollut kova ulkonasyöjä ja sitten jos on ollut pakko syödä himassa niin einesruoalla ollaan menty. Mutta nyt kun on aikaa ja uusi keittiö niin olen tehnyt vaikka mitä herkkuja, tosin pääasiallisesti suolaista ruokaa kun en ole mikään pullahiiri. Mutta hauska löytää tulevan äitiyden myötä itsestään ihan uusia piirteitä. Saa nähdä jatkuuko tämä myös tulevaisuudessa vai lopahtaako into ja kohta ollaan babyn kanssa Teatterissa lounaalla :LOL: .

Kuten huomaa, juttua tulisi vaikka kuinka paljon mutta kaipa sitä pitää ruveta valmistautumaan lähtöön... kääk. Tsemppiä kaikille muillekin jännittäjille ja ensi viikolla sitten juttua lisää. Pitäkää peukkuja, että meidän esikoinen tulee onnellisesti ja terveenä maailmaan :heart:

Viimeisä tunteja isomahainen Cummastelija 38+4
 
Arg, ny sit soutamista ja huopaamista ton käynnistelyn kanssa. Eilen oli nii varmaa et pääsisin siihen jos vain tahdon. Aamusella tuli soitto et lähetteen laittaa tos puolenpäivän jälkeen ja sit voin soitella sinne synnärille päi että miten on, alkavatko sitä tekee vai ottavatko vain osastolle jossa antavat kunnon kipulääkkeitä ja yöt nukutuslääkkeitä vai jatkammeko ilman mitään. Näin oli neuvolaan kuulunut käsky tai ohje, et siel sit kahtovat et mitä tehään. Alkoi toisaalta hirvittää jo käynnistys mut nyt sitten, tuntuu että ei voi olla totta jos se sittenkin evätään. :LOL: :LOL:

No, ei auta ku odotella iltapäivään jonka jälkeen taas jonni verran viisaampi.

Naksos onnittelut!!
 
Cummastelija paljon tsempityksiä matkaan! Kaikki menee kyllä ihan perfecto ja kohta sulla on jo pikkumuru kainalossa. :heart: Mitäs muuten tapahtuu, jos pikkunen onkin kääntynyt raivotarjontaan? Mä kans mietin tuota mun kokkailuintoa, että mahtaako se jatkua enää sitten, kun vaavi on maailmassa. Varmaan mekin istutaan sitten miehen kans lounastauot taas kaupungilla, kun äippä on liian laiska tekemään kotona ruokaa. :D

Rimpulakissalle hauskaa vyöhyketerapiaa!

Eritejuttua tiedossa: Mä oon nyt tiistaista asti bongannut limatulppaa ja tänä aamuna siinä oli vähän vertakin jo mukana. Jospa siellä kohdunsuulla jotain kypsymistä tapahtuis kun tollasta kamaa on alkanut tipahdella. Sen oon ymmärtäny, ettei siitä voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä synnytyksen alkamisen ajankohdasta, mut kiva, että kroppa ilmoittelee edes jotenkin valmistautuvansa tulevaan, kun ei niitä suppareitakaan oo ollut vielä.

Me lähetään kohta hakemaan uutta imuria, jeii! Mä en ois ikinä uskonut intoilevani tämmösestä, mut nyt oon ihan fiiliksissä. Kaikkee tää kotona lojuminen tekee.. :D

Rosehip ja pampula 40+2

 
Neukkulaan lähtö käsillä..kuulumisista sitten ip:llä =)

Vauveli muuttunut jotensakin hiljaisemmaksi ja välillä saa oikein odotella liikkeitä..vaistoaako se tulevan käynnistyksen vai mistä moinen voi johtua.. :whistle:
Välillä pelottaa jotta jtn vialla..ja sit eilen ihan outoja tuntemuksia massussa..sellasta tunnetta kun joku ois puhaltanut pillillä veteen..outoa?? :|

Elämänilo3 kannattaa olla mahdollisimman vaativa tuon asian kanssa ja vaik vähän liiotella olotiloja jotta ottavat tosissaan..onhan se nyt prkl ettei rupea jtn tapahtumaan..
Mä kaksi viikkoa sitten kävin äitiyspolin päivystyksessä itkemässä ihan urakalla sitä mahd. käynnistystä ja ottivat niin tosissaa et siksi osittain saan se nyt tulevana maanantaina 38+0..onhan siinä toki muitakin syitä..vauvan isokokoisuus, synnytyspelko, raskausdiabetes.. :ashamed:

Voimia meille kaikille :hug:

Äippä35v ja Nuppu37+4 :flower:
 
Paljon onnea tasapulisesti kaikille vauvautuneille!! :flower:

Ja tsemppiä niiden koitoksiin,joilla h-hetki on iha nyt käsillä!

Ja voimia niille,jotka vielä suuren vatsan kanssa painivat arkea etiä päin!

Ja itse kuulun tuohon viimeiseen ryhmään...
Neuvolassa käyty tänä aamuna ja kaikki vaikutti olenvan ihan ok.Painoa oli tullut 900g/viikko,nyt kokonaisuudessaan tulut jo 18kg raskauden aikana.Ei kuulosta meikäläisen korvaan oikein kivalta,mutta varmasti tällä kiitettävällä turvotuksella on oma osasa tossa painossa.Kaikki ihmettelee,että miten on voinut ulla noin paljon painoa,ku ein äy että mihinkään muualle olis mitään tullu paitsi mahaa.Kivahan se on kuulla,ku ite alkaa ittesä aika suureksi tuntemaan.Nevolatätikin tänään kommentoi,että takaata päin ei yhtään huomaa,että olisin raskaana,nii solakalta näytän. =) vaavin pää on jo niin alhaalla,että ei saanut täti enää tuntumaan käsillä ja selkäkin oli todella alhaalla.Merkkejä lähestyvästä synnytyksestä kuulema selkeästi on.Mä vaan olen NIIN varma siitä,että yli menee niin että' hujahtaa.Neuvolatäti koitti vaan sanoa,että kaikki on mahdollista =) No,viikon päästä sitten taas aika ja minä tokasin,että tulen sitten viikon päästä,ei epäilystäkään.

Musta on niin jänskä aina tulla tä'nne nykyään lukemaan,kun niin usein on uusia synnytyksiä tapahtunut.

Mä oon kyllä edelleen ollut tosi väsynyt koko ajan,vaikka nyt yöt on (kait) menny vähän paremmin,kun mies on tän viikon nukkunu sohvalla,ettei häiritse mua.Mutta tuntuu että tällä viikolla kaikki noi kivut on taas tullut "uudelle asteelle" ja mm.kyljen kääntäminen on ihan tuskaa.Ja lonkat väsyy entistä nopeemmin,joka tarkottaa että sitä kylkeöäkion pitää ola jatkuvasti kääntämässä.
No kaikki nämä vaivat kuuluvat loppuraskauteen,tiedetään,tiedetään,mutta ei ne kivoja silti ole ja pakkohan niistä on valittaa...

Mutta nyt olis varmaa paree nostaa ahteri tästä penkistä ylös ja koittaa noita kotihommiakin saada suoritettua,vaikka ei kyllä yhtään huvita mikään pyykki rumpa,imurointi,pölyjen pyyhkimen ,marsujen häkin siivous jne jne...

Päivän jatkoja kaikille kanssa "kärsijöille"! :D

Virttis rv 38+5 (ja ilmeisesti iltavirkku vilkas vauveli)
 
Cummastelija Tsemppiä koitokseen, kaikki menee varmasti hyvin!

Nuppu09 Minullakin on vatsassa vähän hiljennytty, mutta onneksi sieltä tulee kuitenkin jotain liikettä ettei tarvi ihan panikoida. Pieni töytäsy vatsaan yleensä saa vastauksen, joten kyllä siellä hengissä ainakin ollaan :)

En ymmärrä miten voin olla näin väsynyt. Makaan päivät ja nukun päiväunet - yöllä nukun sikeästi pitkät unet. Heräsin noin puoli tuntia sitten ja taas väsyttää.. Tämä loppurutistus tuntuu olevan aika rankka. Onneksi ei ole monta viikkoa jäljellä. Alkaisin pikku hiljaa olla valmis luopumaan vatsasta ja saamaan pikkusen syliin :heart:

uneksija85 ja papu 38+4
 
Onnea Naksos!! :hug: :flower:

Tsempit Zenylle, joka ainakin vielä kärvistelee, samoin Elämänilolle!! Cummastelija mahtaa olla jo pian leikkauspöydällä, mutta täälä pidetään peukkuja sinnekkin! Hyvin se menee! :hug:

Täälä HERÄTTY viime yönä elämän ensimmäistä kertaa KIPEISIIN SUPPAREIHIN.. Ennen kahta heräsin ja puoli kolmeen asti niitä tuli n. 3min. välein ja KIPEINÄ :eek: Ihan tuskanhiki nousi iholle.. Mietin jo kyllä, missä järjestyksessä herätän miehen ja naapurin, joka tulee sitten vanhempien lasten seuraksi.. Mutta sitten ne onneksi lopahti!! Kyllä mä nyt vielä HALUAISIN pysyä kasassa hetken aikaa!! Meni vaan toista tuntia ennenkuin pääsi uudelleen uneen.. Mies suukotti aamulla hellästi töihin lähtiessään enkä unenpöpperöisenä puhunut hänelle mitään öisestä tuskastani.. :/ Aattelin, että se ei uskalla lähteä töihin ollenkaan.. Väsynyt olo on vähän, kun puoli kahdeksalta oli noustava laittamaan lapsia kouluun.. Semmonen kummallinen vihlominen on alaselässä ollut koko aamun, mutta selkeitä supistuksia en nyt tunne.. HUOH.. Mulle vaan iski joku kauhea paniikki, etten ookaan vielä valmis tähän.. :eek: Kaikki on vauvalle valmiina täälä kotona, mutta mä NIIIIN kovasti haluaisin, että se olis oikeesti täysaikainen syntyessään!! Mä kuullostan varmaan pähkähullulta.. :LOL: Ja varmasti ens viikolla tähän aikaan istun täälä kirjoittamassa, että tulis nyt prkl pihalle.. :LOL:

Nyt pitäis vähän laittaa kotia kuosiin.. Imuroida ja petata edes sängyt.. :D Ja kukillekin pitäis näköjään vähän vettä lorauttaa.. Hanasta kyllä ajattelin sen ottaa ;) :LOL:

Micade 36+6 (huomenna poksuu viikot!!)
 
Merkkaan :)
Tää mamma lähtee tänään yksin kaupungille... :wave:
Pakko oli sen verran facebookissa vaklaa, että ainaski Olkkiksella taitaa olla tälle päivälle hyviä uutisia kerrottavana :D :flower:

Nyt pumppu surisemaan, että iskä saa pojun pulloruuat iltapäiväks :D :LOL:

Palailen
Roona82+Poju 3vko
 
Moikka,

Tuolla tuo nyytti nukkuu ja antaa isän ja äidinkin nukkua lähes täydet yöunet. No tää ei varmaan kauaa kestä :) eka kotiviikko mennyt opetellessa arkea ja vauvan hoitamista.

täytyy sanoa ettei se oman vauvan kakka kyllä haise miltään :p Olen viel aika arka kylvettämisen kanssa, mutta mieheni saakin hoitaa sen nyt vloppuna. Muuten vauvan hoitaminen on onnistunut ainakin omasta mielestäni ihan hyvin. luonto ns ohjaa vauvan hoitamisessa. mites teil muilla ketkä olette vauvoja saaneet on sujunut?

jooseppi & möykky 1 vko
 
Onnea Naksokselle ja muillekkin synnyttäneille jos olen unohtanut onnitella!! :flower: :hug:

Ihanaa, perjantai ja mies tulee illalla vihdoin kotiin! :) Melkoista hulinaa on kyllä ollu tämä viikko, mut ihan hyvin kuitenki kaikki meni.. meinaa vaan tulla mökkihöperöksi ku kaks kertaa jopa käyty tällä viikolla kaupassa ja muuten oltu sisällä..huoh.. noh,nyt osaa taas arvostaa miehen kotona oloa :heart:

Meillä vauvalla rähmii silmä, vaikka oon siihen joka päivä tippoja laitellu.. :| En tiiä kuin kauan tuota uskaltaa katella, jos ei ala tipat auttaa!! Ja massuvaivoja on myös..

Voimia edelleen teille odottajille.. :hug:

Anrika & Tepi
 
Naksokselle onnea vaavista :heart:

Neuvolakuulumisia tältä päivältä<3

vko 37+4
painon muutos +700g/vko yht. n. 9kg
rr 123/76
pissa puhdas
sf 32cm
<3:n syke 140-150
rt
liikkeet ++
ja typy ei ole laskeutunut eikä siis kiinnittynyt, jos lapsivedet menee niin ambulanssilla sairaalaan.

Kaik oli kunnossa, ja oma vointi on tosi hyvä. Seuraavan ajan sain vasta 2vkon päähän, jos voinnissa jotain muutosta niin sitten meen jo aikasemmin.

Nyt ei muuta, palailen taas :wave:

Inka ja Maisa 37+4 :heart: :heart:
 
Munkin piti heti vaklata Olkkiksen tila :D

Mut joo, neuvolassa kävin ihmettelemässä eikä mitään uutta tullu. Sf-mitta ollut nyt kuukauden 32cm eikä siitä muutu. Muutkin arvot ok, painoa tullu viikossa 300g; yhteensä nyt siis 12kg. Seuraavan neuvola-ajan sain maanantaille, ei kai sielläkään mitään ihmeempää tehdä, katsotaan vaan arvot. Tiistaina saan sitten varata ajan ä-polille yliaikaiskontrolliin. Tai toivottavasti ei tarvi...

Menin pyörällä neuvolaan (yht. 8km), kun toivoin, et sais jotain liikettä aikaseks. Mutta ei ainakaan vielä.

Eilen tuli ekoja sellaisia suppareita, että tuntui vähän alaselässäkin, mutta ei niitä kauaa kestäny. On kyllä tiukassa tämä napero tuolla yksiössään! Ehkä pitää sit illalla vielä vyöhyketerapian jälkeen mennä saunaan :D

Ny keittelen teet ja syön yhden pullan! :D
 
TYLSÄÄ. ja ihan sekasin teidän kirjotuksista (edelleen). eilen tuli oltua koko päivä liikkeessä ja otti kyl kunnon päälle mutta yö menikin sitten nukkuessa erittäin makeasti - ehkä kolme kipeetä supparia ja that´s it. nyt kun annettaan lupa niin kaveri ei haluukaan ulos. pöh. :headwall: kai hän on sit niin mukavuudenhaluinen vaan et aattelee et mahassa on kivempaa.

ONNEA taas kaikille suuresti! (jos nyt oon missannut jonkun juuri vauvautuneen) :flower: :flower: ja tosiaan Olkkiksella taitaa olla hyviä uutisia jo pikkuhiljaa =)

me lähdetään ostaan puolukoita, nyt ei selkä nimittäin kestä enää sitä metsässä kyykkimistä. palaan taas illemmalla tsekkaan muiden hyvät kuulumiset, omia odotellessa.. :/

pikkukärttyinen kerttuneiti ja mukavuudenhaluinen puru 39+3
 
jooseppi.
Täällä alkanut pikkuhiljaa arkirutiinit sujumaan. Poika tosin on yökukkuja, ja tissillä takkuaa välillä... Ei kelpaa kuin toinen!! Liekö vasemmanpuoleisesta tulee sit pahaa mölöö??!! :LOL:
Noh, aina sitä yritän tyrkyttää, ja onneks on lypsykone :D
Kylpypäivä meillä on lauantaisin, mies pitää pojua ammeessa ja mä pesen... Sujuu hyvin, ja ekan kerran jälkeen ei enää edes karjunut!
Paska alkanut nyt parin päivän sisällä haisemaan... pitää vissiin siirtää vaipparoskis eteiseen!
Paino nousee tosi hyvin, ja neuvolassa kehutaan todella jänteväksi ja valppaaksi. :)



Täs kuvas poju koisaa, vaunulenkin jälkeen uni maittoi hyvin vielä äiskän ja iskän sängyssä. Todella sikeäuninen - ei herännyt edes riisumiseen :heart:

Palailen :)
 
Virtahepo mulla kans painonnonnousu ollu samaa luokkaa, päivän turvotuksista riippuen 19-24 kiloa tullut :D Ja kaikki kyllä sanoo ettei mussa muuta eroa ole kuin tämä masu.. Tiedä sitten ovatko vain kohteliaita .. Kertaakaan neuvolassa ei ole kritisoitu painonnousua (vk 22 asti vähintään 1 kg/viikko), sanottu vaan että jollain tulee herkemmin..

Mulla on tänään synttärit :D :wave: Mies oli niin ihana aamulla.. Ennen kun lähti töihin toi mulle lahjan sänkyyn. Meillä on makkarissa tv ja dvd, mutta ei digiboxia. Hän oli sitten ostanut sellaisen johon saa nauhotettua yli 100 tuntia ohjelmaa. Sanoi että sitten kun mulla on ne tikit, niin voin maata sängyssä katsoa telkkaria, hän kyllä hoitaa vauvaa :heart: ihana. Sit sain kans toisen Barbaba-pehmolelun. Ennen raskausaikaa käytin vanhaa barbabaa usein unissani tyynynä. Nyt raskausaikana olen sen laittanut aina polvien väliin nukkumaan mennessä, mutta jotenkin se on aina aamuisin pään alla. Nyt sain sitten toisen :) Mä myös tossa joku päivä sitten mietin, että kuinkakohan ikävä tota masua tulee, juttu meni sitten siihen siihen pisteen asti, että miehen kanssa vitsailtiin, että menen ihan psykoosiin ja rupean pitämään sitä barbabaa paidan alla.. :ashamed: Että tämmöstä.

Meillä on huomenna tuparit/synttäri/vauvabileet. Mä kävin vähän Stokkalla ostamassa huomiseksi herkkuja. Niin paljon, että jouduin tulla taksilla kotiin !!!! En millään olis jaksanu raahata neljää kassilta ruokaa.. :ashamed: Taksi kuski oli sellanen aika nuori poika. Pyysin sitä ajamaan pihaan, suoraan rapun eteen kassien takia. Se kysyi sitten todella asialliseen äänensävyyn että " olette siis raskaana vai?". Meinasin revetä :D Se kantoi sitten vielä kassit mun puolesta hissiin :)

Ihanaa kun miehellä alkoi nyt loma, eipä se kyllä kauaa ehdi lomailla ennen vauvan tuloa :) Uskomatonta että ens viikolla meillä on oma pieni nyytti :heart: Heti alkaa itkettämään kun mietin sitä...

Miimu ja Masu 38+6. Huomenna poksahtaa ! 4 days to go...
 
Onnittelut vauvan saaneille. :flower: =)
Tsemppiä käynnistykseen lähteville. :hug: =)

Täällä vielä odotellaan. Tulin just Mummon muuttoreissulta eli oon touhunnut ja kanniskellut tavaroita koko päivän. Viime yönä sain yhteensä nukutuksi n. kaksi tuntia, joten alkaa olemaan aika väsy olo. No, saunan kautta pehkuihin. Varmasti saan unta! =)

Muffa 40+2
 

Yhteistyössä