Syyskuun tulokkaat 2010 **** Marraskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

Onnea daskin Lotalle ja paljonpaljon toipumistuulia teidän pojalle!

Perjantain käytiin 2kk:n neuvolassa, ja mittojakin saatiin rotarokotteen lisäksi :D

5770g (1kk 4770g, syntymäpaino 4350g)
58cm (1kk 55cm, syntymäpituus 52cm)
40,3cm (1kk 38,3cm, syntymäpy 37,5cm)

Nyt vasta sitten hoksasin, kun näyttivät noita käyriä, että Islalla oli syntyessään aika iso pää, meni reippaasti yli sen ylimmän käyrän :D Nyt sitten tasoittunut sekin, mutta ei ihme, että oli päässä pungertamista silloin synnytyksessä :D

Ihanaa, kun valkea talvi jatkuu ja lumet pysyy maassa. On niin valoisaa ja kaunista, ja paljon mukavampi lähteä vaunuilemaan nättiin keliin. Harmi vain, että pimeä tulee jo viiden aikaan, meidän pitäis hommata tuohon takapihalle vähän paremmat valot, niin näkis lapset illallakin leikkiä..

Ai että mää olen nyt väsynyt, kun ollaan päivä kierretty ukkeja tervehtimässä. Meillä on kyllä ihana tilanne, kun isovanhempia ja isoisovanhempia on paljon, ja kaikki asuu tässä 15km:n säteellä. Ja onpahan tullut tänään syötyä hyvin :)

Nipistys ja Isla 2kk 6pv
 
Hurjat määrät tsemppiä ja halauksia daskin pojalle ja koko perheelle, melkein tuli itku täälläkin kun teidän tilanteesta lueskeli. Upeeta kuulla, että toipuminen on lähtenyt hyvin käyntiin.

Ja gaizuli, tervetuloa mukaan! Haluaisitko meidän FB-ryhmään tulla höpöttelemään?

Täällä kaikki hyvin. Viime yönä Aaron heräsi tasan kerran! Ihan uskomatonta. Ite on jotenkin ihan pää pyörällä, ku on saanu lähiaikoina nukkua joka yö 4-5 tunnin pätkiä. Niin mahtavaa. Pitää nauttia tästä niin kauan, ku tätä kestää. ;) Tottakai olis kiva että ei yöt enää rikkonaisiks menis, mutta huomannu kyllä niin moneen kertaan mitenkä vauvan rytmi muuttuu heti, ku luulee että nyt joku rytmi on löytyny. Päivät on edelleen ihan täysin vailla rytmiä, harvemmin nukkuu pitempiä päikkäreitä, yleensä ovat semmoisia 5-30 minsan mittaisia - paitsi että päivittäisen vaunulenkin ajan kyllä koisaa niin makoisasti että. :) Parina iltana illan vikalla syötöllä on ollut nyt pulloraivarit, mutta niiden jälkeen poika onkin sitten ollut niin väsy että on sammunu ku saunalyhty välittömästi syötön jälkeen.

Nyrkit ovat löytyneet ihan tosissaan parin päivän sisään, poika tuijottelee varsinkin vasenta nyrkkiänsä ja kovasti yrittää saada sitä suuhun lähes koko ajan. Vähän vaan on vielä koordinaatio hakusessa ja sitten jossain vaiheessa alkaa harmittaa jossei se nyrkki mee ihan suuhun asti. :D Ja nyrkkien löytymisen jälkeen on alkanut sitten kuolaaminenkin, jäbä on oikee Kuola-Kalle. :D

Tuolla Facebook-ryhmässä jo hehkuttelinkin, että meillä on masunväänteet hävinneet lähes sataprosenttisesti sen jälkeen ku siirryttiin Nanin maitojauheeseen. :) Ja tottakai Disflatyl on auttanut kans merkittävästi, ainakin sen suhteen että ilmat tulee pihalle ilman ähinöitä. :)

Parisuhdekuviot on ainut stressin aihe ja luulenpa, että tästä ei mitään tule - toi rokkarinrenttu ei vaan oo valmis muuttamaan käytöstään (dokaaminen jne.) niin paljon ku olis aihetta että perhe-elämä onnistuis. Lapsi on kuitenkin ykkönen kaikessa ja mä pidän huolen siitä, että sen ei tarvitse semmoista touhua katsella sekuntiakaan.

mt & Aaron huomenna 2 kk! :)
 
Heis! Kiva olisi päästä mukaan juoruilemaan, välillä suhteellisen orpo ja yksinäinen olo.. Mistäs teidät löytää?!? Ihania juttuja täältä lukenut, kiva että löytyy "vertaista porukkaa", eli vauvoja joihin vertailla jne :)
Meil nukuttiin pitkään jo 10h putkeen, mutta esim viime yönä neiti heräili. Ettei hänelläkin vaan maito olisi ruvennut vaivaamaan- tutkimuksiin jo menossa.
neiti täytti tänään jo 2kk, niin se aika juoksee <3 kohta jo sitten nämä vauvatkin ;)
 
Kirjoittelenpa minäkin tänne pikaseen... Meillää on muuttokiireitä tässä, joten aikaa on riittäny vaan siellä fb:ssä pyörimiseen, ja sielläkin siis oon vaan sillon ku imetän...

Gaizuli, tervetuloa poppooseen! Laita Nasunaskalille yksäriä, jos haluat liittyä meidän fb ryhmään ;)

En muista oonko vielä täällä hehkutellu, mut Päivänsäde on alkanu nukkumaan ulkosalla päikkäreitä, jonka myötä meille on alkanut muodostua jonkinlaista päivärytmiä, ja monilta väsyitkuilta on säästytty! Tyttö on myös viikon ajan nyt jokellellu ja nauranutkin jo :)

Sinällään meillä kyllä taitaa olla aikas totinen pikku tyttö. Hymyjä ei tipahtele mitenkään älyttömästi, eikä nauruakaan kuulla vielä joka päivä. Jos äiti hassuttelee, niin tyttö vaan kummastelee, että mitä tuo tuossa säätää :LOL:

Nonih, nyt on typykällä taas masu täys, joten lähdemmekin tästä lenkille, ja sit neuvolan järjestämään esikkokerhoon :)

Shuri ja Päivänsäde 2,5kk
 
Tervehdys kaikille! Olen jo kauan teidän ketjua seurannut ja nyt kun näin että joku muukin pääsi pinoon mukaan, päätin luoda tunnukset ja tulla katsomaan josko yksi vielä mahtuisi :)

Sen verran voisin kertoa meistä, että tyttö (esikoinen) syntyi kiireellisessä sektiossa 13.9.2010 raskausviikolla 35+3 raskausmyrkytyksen takia. Laskettuaikahan meillä oli vasta 15.10. Mitat silloin oli 45cm ja 2595g ja nyt 2kk neuvolassa oltiin päästy vihdoinkin 0-käyrälle lukemin 57,5cm ja 4900g. Eli hienosti prinsessa on kirinyt ikätoverinsa kiinni kasvussa!

Meillä ei ole myöskään mitään rytmiä, usein valvotaan yli puolen yön, jopa 02 asti... aamusinkin herätään koska sattuu, 8-12 välillä :D masuvaivoja löytyy, disflatylit auttaa ilmat pihalle. Nyt on muutenkin ollut itkuista menoa viime viikon rotarokotteen jäljiltä, liekö vaan sattumaa?

Facebookin ryhmään mielelläni myös liittyisin jos saa!
 
Tervetuloa mukaan, Persimon! Kiva, että rankan maailmaantulon jälkeen neiti on pärjäilly hyvin :) Meilläkin itkettiin kaksi yötä ja neljä päivää vatsavaivoja rotan jälkeen, sit helpotti. Nasunaskali perusti sen fb-ryhmän, ja hänen kauttaan voi siihen liittyä.

Meillä tyttö oksensi tänä aamuna. Siis tosaan oksensi, eikä vaan puklannut. Sen jälkeen on kyllä kaikki pysynyt sisällä. Toivottavasti ei nyt sit ois mitään kunnon oksutautia tulossa.

Shuri ja Päivänsäde 2,5kk
 
Meillä on mahavaivat hiukan helpottaneet tai ainakin pari yötä on ollut parempaa. En vaan tiedä onko apua tullut maidottamasta dietistäni, vyöhyketerapiasta vai onko aika tehnyt tehtävänsä. Joka tapauksessa viime yönä Okko heräsi vain kaksi kertaa =)

Esikoisella on taas luultavasti enterorokko ja myös minulla hiukan flunssan oireita. Erittäin hyvä ajoitus sillä lauantaina on ristiäiset :headwall: Tuntuu, että taaperon kanssa flunssaa tai muita lastensairauksia on vähintään kerran kuukaudessa, tylsää. Toivottavasti Okko pysyy terveenä.

Tervetuloa uudet kirjoittajat, mukavaa saada lisää ihmisiä jakamaan vauva-ajan tapahtumia.

Tiinuliini ja Okko 8vko
 
Laitellaas pitkästä aikaa kuulumisia.

Sunnuntaina meidän neidistä tuli Emma Katariina. Ristiäiset sujui hyvin, tosin vähän väsynyt tuo tyttö oli kun ei ehtinyt kunnon unia nukkua.

2 kk neuvolalääkärissä tytöllä oli pituutta 57,5 cm ja painoa 5730 g, eli oikein hyvin kasvaa. Miulla oli samalla jälkitarkastus, muuten kaikki oli ok, mutta pientä kohdunlaskeumaa oli havaittavissa.
Sain lähetteen papaan ja sitten olisi edessä tuo hormonikierukan laitto.

Meillä on vähän jo muodostunut päiväänkin rytmiä ja yöllä nukutaan jo kuusikin tuntia putkeen. Masuvaivat myöskin on alkaneet helpottaa, käytin pari kertaa Emmaa vyöhyketerapeutilla ja se auttoi tosi hyvin. Tosin eilen sai maitoa pullosta niin siitä meni ilmaa niin paljon mahaan että huusikin sitten pari tuntia.
Miulla olisi ollut pikkujoulut lauantaina, mutta kerran tuo pulloilu on noin hankalaa ja tulee kauheat vatsakivut niin jätin väliin koko juhlat. Ehtiihän sitä myöhemminkin.

Täällä isommat lapset odottaa kovasti joulua. Mustasukkaisuus on jo helpottanut tuon kolmevuotiaankin kohdalla ja nyt hoitelee siskoa mielellään. Emma kovasti tykkää sisaruksista ja eniten saavat hymyjä osakseen. Kädet meillä löytyi tuossa viikko sitten ja nyrkkiä kovasti laitetaan suuhun. Leikkimatolla Emma kampeaa jo kyljelleen, mutta ei vielä käänny.

Sellaista tänne.

AngelEyes ja Emma 9 vko
 
Tervetuloa gaizuli ja persimon :wave:

Mä olen nykyään niin laiska kirjautumaan, että kirjoittelukin on jäänyt vähemmälle. Mutta lukemassa käyn kyllä päivittäin.

Ihana miten paljon on lunta! Ihana nyt alkaa laitella joulua, kaivelin jo jouluvaloja esiin ja huomenna lapset tahtoo askarrella tonttuja ja lumiukkoja ja varmaankin kaikkea jouluista, mitä mieleen tulee. Esikkokin kävi eilen kyselemässä, että miten kirjoitetaan petshop? Oli kirjoittamassa joulupukille kirjettä, jossa toivoi myös pikkuveljelle autoa ja Islalle vauvojen kirjaa :D Lahjoja en ole vielä ollenkaan ostanut, ainoastaan netistä tänään tilailin kaikenlaista, esim. kuvamukit isovanhemmille. Ifolorilla oli kivoja mukimalleja, joihin sai esim. 3 kuvaa samaan mukiin, niin sain laitettua jokaisesta lapsesta nätin kuvan sitten niihin. Kun meiltä löytyy vain yksi kunnollinen kuva, jossa kaikki mukulat on yhdessä edes jotenkuten siististi :D Seuraavaksi pitäisikin ottaa joulukorttikuva, jospa jotenkin saisin nuo hötkyäjät edes hetkeksi samaan paikkaan :D

Täällä on myös nyrkit löytyneet, ja kuolaa riittää, sitä on kaikkialla :heart:

Ja onnea AngelEyesin Emmalle kauniista nimestä!

Nipistys ja Isla 2kk1vko
 
Heips pitkästä aikaa! Mä oon kans ollu nyt jotenki laiska kirjottelemaan, mutta kerkesinpäs nyt! :)

Meilä nää sairastelut vaan jatkuu. Mulle iski sunnuntaina flunssa ja nyt eilen sit viel silmätulehdus. Ei oo tyttöihin toistaiseksi tarttunut, toivotaan ettei tuliskaan.

Muutenkin meillä ollut nyt hieman kurjaa. Miehen äiti kuoli viikko sitten :(. Säälittää tyttöjen kannalta, kun tietää että mamma olisi tykännyt lapsista ihan hirveesti ja nyt nää ei ees muista isompana mammaansa. Pieni neito kerkesi 9 viikkoiseksi. Onneksi kerkesi kuitenkin nähdä tytön ja ristiäisissä oli vielä sellaisessa kunnossa , että pystyi niihin osallistumaaan. NO, onneksi on näitä pieniä elämää piristämässä...

Meillä ei vieläkään varsinaista rytmiä ole, mutta olen jo salaa alkanut hieman iloita siitä, että tyttö nukkuu nyt jo hieman parempia päikkäreitä. Pari kertaa onnistunu jopa vaunuissa ulkona nukuttamaan neljäkin tuntia! Mutta, edelleen on välillä niitä 10-30 min unilla mentäviä päiviä. Huomaa vaan heti iltojen rauhoittumisella jos on nukkunut myös päivällä hyvin. Jos ei, niin illat on meillä sitten yhtä huutoa!

Tuosta ulkona nukuttamisesta. Mä oon huomannu, että vaikka puen kuin hyvin päälle ja paksuja tumppuja ja neiti on vielä kaikenlisäksi makuupussin suojissa,niin lähes aina on kädet kylmänä vaikka muuten tyttö lämmin :(. Montahan lapasta päällekkäin oikein tarvis... Kävin jo epäilee omaa lapsen pukemistaitoakin, mutta kyl mä luulen, et suht samalla tavalla esikkokin puettu ulos nukkumaan. Esikoisella en muista et olis ollut tollasta ongelmaa.

Neuvolassa käytiin (2kk) keskiviikkona. Hyvin oli tyttö kasvanut! :) 6210 g ja 60 cm. Eipä voi oikein ees uskoo, et mun oma "vastasyntynyt" pikkuvauva on jo yli 6 kilonen. Kyl ne nopeesti kasvaa. Ilmanskos alkaa vaatteet toisensa perään kirraamaan. Hienosti mentiin plus käyrällä. Se onkin meille ihan uutta, kun esikoinen aina mennyt painonsa kanssa -10 käyrällä. Ja aina hirvee jännitys, että onko painoo tullut ja tarpeeksi. Toivottavasti jatkuukin samalla lailla. Ainut vaan, että kantaminen alkaakin olla aina enemmän raskasta kun painoa tulee.

Täällä kans jokellellaan ja hymyillään kovasti! Oikea hymytyttö :) . Tässäkin on ihan selkeesti eroa siskoonsa. Sisko oli paljon hitaammin lämpenevää sorttia. Tämä hymyilee tosi helposti ja kaikille :D. Naurua en oo vielä bongannut, vaikka terkkari sanoikin, että nauraakin ääneen. Muttaa mun mielesttä oli enemmän sellasta, et olis yrittäny sanoa jotain siinä hymyn seassa ..no, mene ja tiedä :D

No, nyt taida ruveta aamupalan syöntiin , että kerkeisin ennenkuin pikkuneiti herää...

primrose ja tytsy 10 viikkoa :)
 
Meilläkin oli viime sunnuntaina ristiäiset ja vauveli sai nimekseen Liisa Ilona Illusia. Mukavasti meni, mutta aika väsynyt olin juhlien jälkeen. Liisa on jo ensi viikolla 8 vkoa eli vauhdilla on viikot vierineet. Daskille toivottaisin kovasti voimia rankan tilanteen vuoksi. Kyllä tuossa on jaksamista pienen vauvan kanssa, kun esikoinen sairaalassa. Myös Primroselle piristystä! Nyt on muutenkin niin synkkä vuodenaika ja suru on aina raskasta kantaa! Miehen nuori serkku kuoli tapaturmaisesti muutama viikkoa sitten ja suru siitä on jotenkin nyt vauvankin herkistämänä tuntunut tosi voimakkaana.

Meidän Liisa on tosi rauhallinen. Nukkuu nykyään aamupäivät vaunuissa, saattaa mennä viisikin tuntia, niin että käy vain välillä imemässä. Jaksaa olla hereillä vain vajaan tunnin kerrallaan. Iltapäivisin nukkuu sitten kantoliinassa lyhyempiä unia. Iltaisin kymmenen maissa otan viereeni ja työnnän tissin suuhun ja siihen lopulta joskus tunninkin sähläämisen jälkeen nukahtaa. Itse ehdin jo torkkua monta kertaa siinä ajassa.

Toisen silmän kyyneltiehyt on edelleen tukossa ja saimme lääkäriltä antibioottitipatkin, ehkä hieman rauhoittivat silmää. Pään iho on aivan mielettömän kuiva ja hilseilevä, en tiedä mistä johtuu, ehkä hormoninäppyjen jälliltä.

nyt heräilee liinassa....

Liisa kohta 8vkoa
 
Taas pikainen päivitys meidän tilanteesta: Poika pääsi tiistaina kotihoitoon :heart: Nyt käydään kerran viikossa sidosten vaihdossa sairaalassa niin kauan, että vammat on parantuneet tarpeeksi, että painepaita voidaan ottaa käyttöön. Tänään sidosten vaihdon jälkeen plastiikkakirurgi sanoi, että ihosiirtoja ei todennäköisesti tarvita ollenkaan, mutta pari kohtaa on vielä auki ja niillä on nyt kaksi viikkoa aikaa kasvattaa uusi iho, tai niihin tarvitaan siirre. Osa vammoista on jo ilman sidosta ja niitä me öljytään kotona. Kaiken kaikkiaan tilanne on paljon parempi kuin uskallettiin toivoakaan :) Rankkaa on silti edelleen, poika herää joka aamuyö itkemään. Ollaan päätelty, että häntä kutittaa osa vammoista, joita hän sitten unissaan raapii ja sen jälkeen niihin sitten sattuu. Onneksi vauva on edelleen hyvä nukkumaan, eikä valvota paria syömistä lukuunottamatta.

Taas pelkkää omaa napaa, ei oikein nyt kerkeä keskittyä teijän kirjotuksiin, vaikka selailen ne kuitenkin usein läpi :ashamed:

-dask
 
Moikka!

Mulla on jostain syystä mennyt vähän ohi tuo Daskin pojan tilanne. Piti oikein kaivella vanhat ketjut esiin, jotta löysin mitä teille on tapahtunut. Kyllä mä sen silloin luin, mutten tajunnut kuinka vakava juttu se oli. Ihan kylmät väreet meni kun tajusin mitä poika on joutunut kestämään. :( Paljon tsemppiä ja jaksamista teidän koko perheelle. :hug: Onneksi vauva nukkuu kuitenkin hyvin, eikä valvota teitä. Minkä ikäinen teidän poika muuten on?

Mä olen nyt pyörinyt aika paljon tuolla fb:n puolella ja tämä ketju on jäänyt vähän unholaan. Pitää tsempata tämänkin kanssa, kun tälläkin keskustelut kuitnekin jatkuu.

Meille kuuluu ihan hyvää. Ens viikolla on eka neuvolallääkäri ja mun jälitarkastus. Meinaan nyt sitten ottaa ne minipillerit ainakin aluks käyttöön. Mietitään sitten sitä ehkäisyasiaa paremmin vähän myöhemmin. Poika on edelleen täysimetyksellä ja hyvin tuntuu kasvavan aikankin poskista päätellen. :D Rytmi meillä on vähän muuttunut, eli poika menee nyt yöunille vasta yhden aikaan yöllä. :( Mä olen silloin jo itse ihan poikki, mutta onneks meillä kaikki lpaset nukkuu aamustakin vähän pitmepään sitten. Ollaan tällä viikolla joka aamu heräilty vasta ysin jälkeen, pari kertaa jopa vasta klo 10. :O Ja se on kyllä aika harvinaista herkkua, kun yleensä nuo kaksi vanhempaa lasta herää viimestään kasilta. Tosin niilläkin on nukkumaanmeno myöhentynyt hieman, menevät nukkumaan joskus 22-22.30 aikaan, joten meillä ei kauheesti ole miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa tällä hetkellä. Mutta pian sekin asia muuttuu, kun vihdoinkin päästään muuttamaan. =) Irtisanottiin kämppä ja 15.12 pitää tämän asunnon olla tyhjä. Ollaan siis aloitettu talon rakentaminen kesällä 2008 ja nyt reilun kahden vuoden jälkeen talo on vihdoin valmis. Mä olen niin iloinen ja onnellinen että me päästään vihdoinkin viettämään tavallista perhe-elämää ja arkea jossa mieskin on mukana. Toisaalta se vähän pelottaakin. Mä olen niin tottunut olemaan yksin lasten kanssa, etten tiedä osaanko enää olla niin että mieskin on mukana menossa. : /

Poika nukkuu edelleen yönsä hyvin. Yleensä syö kerran yössä, mutta on ollut semmoisiakin öitä ettei poika ole syönyt kertaakaan. Ollaan sis nukuttu n.7h putkeen. :D Päivisin poika nukkuu yhdet pitkät päikkärit, n. 3-4 tuntia ja yhdet lyhyemmät n. 1,5 h illalla.

Ristiäiset meillä on kolmen viikon päästä ja eilen saatiin nimi päätettyä, vaikkakin toisesta nimestä vähän vielä väännetään. Risitäisiä ennen meillä olis tässä edessä hautajaiset, kun mun mummi kuoli isänpäivä aamuna. :( Mä lähden vauvan kanssa kaksin hautajaisiin, sillä ne on Ivalossa eli matkaa on n. 1000 km. Reissu olis liian rankka noille kahdelle vanhemmalle lapselle, en usko että ne jaksais istua bussissa nätisti koko matkaa eikä hautajaiset muutenkaan ole lapsille mitään kivoja juttuja, eikä kyllä aikuisillekaan. Mies siis jää kotiin noiden kahden vahnemman lapsen kanssa. Me ollaan vuokrattu pikkubussi suvun kanssa, kun meitä tulee niin paljon täältä etelästä. On järkevämpää niin, kun että kaikki tulis omalla autolla. Ja onhan se kivmepi matkustaakin bussissa kun on seuraa enemmän. :) Meinaan pumpata maitoa matka varten pulloihin, niin ei tarvi välttämättä joka kerta pysähtyä imetyksen takia.

Nyt meen pikasesti suihkuun, kun näyttäis olevan hyvä hetki sille ennen ruoan laittoa.

marza ja onni, kohta 2kk
 
Moikka!

Mulla on jostain syystä mennyt vähän ohi tuo Daskin pojan tilanne. Piti oikein kaivella vanhat ketjut esiin, jotta löysin mitä teille on tapahtunut. Kyllä mä sen silloin luin, mutten tajunnut kuinka vakava juttu se oli. Ihan kylmät väreet meni kun tajusin mitä poika on joutunut kestämään. :( Paljon tsemppiä ja jaksamista teidän koko perheelle. :hug: Onneksi vauva nukkuu kuitenkin hyvin, eikä valvota teitä. Minkä ikäinen teidän poika muuten on?
Poika on kohta 1v 8kk. Onneksi on tosi reipas tapaus ja halu liikkeelle on kova. Se on varmasti auttanut toipumisessa, koska meno on jo ihan entisellään :) Töölössä hoitaja sanoi, että yleensä tässä vaiheessa Lastenklinikalta sinne tulleet makaavat vielä paikallaan sängyssä, kun meijän jätkä jo juoksi käytävällä :D Sidoksetkaan ei hirveästi hidasta tahtia, oikea käsi vaan ei taivu ihan yhtä näppärästi kuin normaalisti, kun siinä sidos on vielä aika paksu. Rinnassa ja mahassa ei juurikaan oo enää siteitä, ne on parantunu jo niin hyvin :) Kädessä ja olkapäässä onkin pahimmat vammat, joihin ehkä tarvitaan siirteitä.

-dask
 
dask Olipa hyviä uutisia. Hienoa että pikkumies on päässyt jo kotiin. Pikaista paranemista hänelle ja jaksamista koko perheelle:wave:

Täällä vihdoin ja viimein päästiin tiistaina neuvolalekuri käynnille ja ikää siis Sintillä nyt 8vko. Painoa 5500g (syntymä 4050g) ja pituutta 57,5cm (syntymä 52cm) .

Täysimetyksellä mennään. Illalla laitetaan omaan sänkyyn tissin jälkeen klo 22 ja nukkuu omassa sängyssään ekaan tissitykseen saakka joka on noin 1-2. Sitten jääkin meidän väliin ja syö vielä 1-2 kertaa. Heräillään siinä 7-8 aikaan.
Päivällä nukkuu miten sattuu. Tai no oikeestaan pidemmät unet nukkuu noin 12- eteenpäin. Kuten nytkin nukkunut jo kolme tuntia tuolla sängyssään.

Jotenkin tuntuu että on helpompi lapsi kuin tuo esikoinen (juuri 4v). Tytöllä oli masun kanssa ongelmia sekä kamalien iltaraivoamisten ja apua saatiin vyöhyketerapiasta ja unikoulusta.

Sintti RAKASTAA suikussa käyntiä. Ihana seurata kuinka toinen nauttii. Samoin siskon puuhien seurailu on hänestä hauskaa. Juttelee kovasti ja hymyjä satelee pitkin päivää. Kerran on nauranut niin että sai hikan itselleen:LOL:

Ninnananna ja Sintti 8vko3pvä
 
Onpa ihana kuulla, että Daskin pikku potilas voi päivä päivältä paremmin! Ja tosi kiva juttu, että jaksat tännekin aina välillä kirjoitella, mitä teille kuuluu :)

Meilläkin on yöt alkanu mennä tosi hyvin, täälläkin nukutaan välillä yli 7 tuntia putkeen :D Ei tietty aina, viime yönä tyttö heräs syömään 00.55, 06.35 ja sit aamupalalle 08.00, ja tuon eka syönnin jälkeen kesti 1,5h saada tyttö takas nukkumaan. Mut useimmiten meillä herätään 0-1 krt/yö :)

Liisa, onko Pikku-Liisalla siis karstaa, vai muuten hilseilevä iho? Päivänsäteellä on ihan tosi paha karsta päässä, ja lisäksi silmien välistä iho on kuiva ja hilseilee pahasti. Hiusten sekaan oon nyt ceridalia levittänyt melkein päivittäin, mutta eipa juuri auta. Otsaa ja nenänvartta olen rasvannut apobasella nyt muutaman päivän, ja ehkä vähän on tilanne parantunut. Hiukan huvittavaa, kun kaikki tutut kohteliaasti ihastelee, kuin ihanan suloinen ja söpö meidän tyttö on, vaikka kaveri näyttää siltä kuin ois luomassa nahkaansa... :LOL: (mutta onhan hän silti toki äitin ihana typykkä ;) )

Me muutettiin lauantaina uuteen kotiin ja eilen mies lähti taas viikon työreissulle. Paljon pyörii vielä jaloissa paikkaansa etsivää tavaraa... Kunpa ois vuorokaudessa lisä tunteja :rolleyes: Hyvä juttu kuitenki, ettei vauva eikä koira ole vieroksunut uutta kotia ollenkaan :)

Shuri ja Päivänsäde reilu 2,5kk
 
Pikaisesti tuosta karstasta kommentoin :wave:

Siis Islalla oli koko päälaki yhteen väliin täynnä paksua karstaa, ja se tuli sinne ihan yllättäen, kun tukka on niin paksu että en oikein osannut sen alta etsiä :D
Parina iltana tein sitten niin, että laitoin ihan sitä vauvojen normiöljyä (olikohan natusanin) paksulti pään täyteen, puuvillalakin siihen päälle ja annoin muhia tunnin ajan. Sitten varmaan vartin ainakin ohuella kammalla rapsuttelin sitä karstaa pois. Se pehmeni niin hyvin siellä lakin alla, ettei rapsuttaminen tehnyt tytölle kipeää. Parin kerran jälkeen karsta hävisi ja ei ole sen koommin näkynyt :D Mutta pointtina olikin se, että kannattaa rapsuttaa. Öljy pehmentää karstan, mutta ei poista sitä, se vaan öljyn kuivuessa kovettuu takaisin päähän.

Niin ja Shurille onnea uuteen kotiin!! :flower:

Nipistys ja Isla 2kk 2vko
 
Karstasta/B] pikainen maininta; meillä auttoi se, että ennen suihkua harjasin tytsyn päätä aika kauan, sitten laitoin Erisania oikein paksusti ja annoin hetken vaikuttaa --> suihkuun niin jopa lähti karsta. Saman tein myös tuohon otsaan, vähän raaputtelin ja paksusti rasvaa ja pesin pois niin lähti siitäkin.

Kiira & Ronsku reilu 2kk
 
dask Ihanaa, kun olette saaneet pikkupotilaan jo kotohoitoon ja paraneminen sujuu hienosti. Pääsette tekin pian taas edes jotenkin normiarkeen kiinni.

karstasta Meillä on kaikki muksut olleet kauheita karstapäitä. Kaikilla öljyillä poistettu, sillä Apteekista saatavalla myös. Lähtee pois, mutta takaisin tulee. Meillä on tuolla 2 vuotiaallakin edelleen karstaa vähän. Hän ei vaan anna sitä enää rapata pois, kun joskus hetken aikaan. Nyt pojun kohdalla olenkin testannut siten, että en ole mitään aineita käyttänyt vaan joka päivä useaan kertaan päätä vauvaharjalla harjannut (väliin en kyllä muista tai harja on hukassa ). Tämä toiminut hyvin.

Keskiviikkona olisi 3kk neuvola. Kiva saada uusia mittoja. Flunssakin on pysynyt poissa ab-kuurin loputtua viikko sitten. Iltaitkuja on ollut ja yöt edelleen syödään parin tunnin välein. Yksi yö poju kuitenkin nukkui 23.30-04.30 ja sitten tisuttelin jälkeen taas 3h. Mutta tähän jäi hyvät yöt:D. Oli kyllä pirtsakka olo, kun sai noin pitkään itsekin nukkua yhteen menoon.
-poni ja poju ihan pian 3kk
 
Karstasta. Oon myös rapsuttanut sitä aina öljyämisen jälkeen. Joskus käydään suihkussa/kylvyssä siinä välissä, ja rapsutan sen jälkeen. Karsta pysyy päivän tai kaksi pois ja sitten onkin yks kaks taas yhtä paha kuin ennenkin. Ja luin tosiaan joistain vauvanhoito-ohjeista, että vois jättää sinne puuvillalakin alle karstan pehmenemään öljyämisen jälkeen, mutta eihän tuo meidän kuumaverinen neiti ala millensäkään sen lakin kans. Ärsyttää kyllä, kun reilun kuukauden harjasin tytön hiukia monta kertaa päivässä, ettei karstaa tulis. Sit jostain syystä unohin/laiskistuin ja tässä taitaa nyt olla tulos... : /

Nipistys, kiitti :) Kyllä on kiva lähtä tässä uudessa kodissa lenkille, kun ei tarvii enää ahtaassa hississä vekslata :)

Shuri ja Päivänsäde reilu 2,5kk
 
Moi!

Dask, kiva kuulla että poika alkaa jo oleen oma itsensä eikä palovammat haittaa menoa. On nuo pienet vaan ihme sisupusseja ja selviävät paremmn monesta mistä aikuinen ei selviäisi.

Ninnananna, meillä on kans täällä vauva joka kovasti nauttii suihkusta. Ihanaa katsella pikkuista joka nauttii niin vedestä ja lämmöstä. Mä otankin pojan usein mukaani suihkuun ja kylvyssä harvemmin käydään.

Vedestä puheen ollen, meinaatteko mennä vauvojen kanssa vauvauintiin? Mä hain meille paikkaa jo kuukausi sitten, kun täällä on aika vaikea päästä noihin kaupungin uinteihin mukaan. Halukkaita on niin paljon ja arpomalla ottavat vauvat ryhmiin mukaan. Joulukuussa pitäis tulla tieto onko päästy mukaan ja uinnit alkaa tammikuussa. Jos ei päästä nyt, niin täytyy sit selailla noita yksityisiä tahoja, vaikkakin niissä vauvauinti on paljon kalliimpaa. Me ollaan oltu molempien vanhempienkin lasten kanssa vauvauinneissa, ja kyllä sen vaan huomaa etteivät vettä juuri arastele. Ja onhan se kivaa päästä tekeen perheen kanssa yhdessä jotain tuommosta harrastustoimintaa. :)
Myös muskariin meinaan vauvan kanssa tammikuussa mennä, jos vaan löydän sopivaan aikaan alkavan muskarin.

marza ja onni
 
Moi kaikille!

Taas on aikaa vierähtänyt ja kokeillaan josko jotain nopeesti saisin laitettua :)

2kk-mitat ainakin:
5410g (3530g) mennään nyt -12 käyrällä painon kanssa
61,8cm (50cm)
py 40cm (35cm)

Ollaan vihdoin päästy täysimetykselle alkutaistojen jälkeen! Jippii!! Masuvaivat ovat myös helpottaneet jonkin verran, vaikka kakkaaminen on vaan n. kerran viikossa! Sitten sitä riittääkin...
Oma paino ei ota laskeakseen, ja ei kyllä esikoisenkaan aikana laskenut kovinkaan nopeaan. Olen aloittanut zumbaamisen pari kertaa viikossa, toivotaan että se auttaa :)

Nyt vauveli taas kutsuu, yritän palata myöhemmin paremmalla ajalla!

T. MP ja poikanen pian 3kk
 
Meillä tuli tänään 3kk mittariin ja neuvolassa käytiin..
7210g (3030g )
59cm (46cm )
Oikein mukavasti edelleen kasvu jatkunut. Flunssa tosiaan meillä viimein selätetty, mutta nyt on sitten epäily, että pojulla olisi refluksia, vaikka painoa tulee. Meillä ollaan rinnalla 12-16xvrk ja sitten oksennetaan paljon. Nyt myös viikon verran jotain huonoa oloa, kun varsinkin illat saa kantaa koko ajan. Lastenlääkärille on nyt aika varattu. Perjantaina mennään myös vyöhyketerapiaan. Sitten myös fysioterapiaa luvassa, kun poju on niin vino. Semmoista monenmoista tänne, mutta kuitenkin poju on kaiken kaikkiaan iloinen vauveli, joka ei todellakaan turhasta kitise.
Vähän nyt tällainen omanapainen sepustus..
-Poni ja poju 3kk
 

Yhteistyössä