Syyskuun tulokkaat 2010 **** Marraskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)



Yhteensä 70

Tyttöjä 32
Poikia 38

30.7.
Yainaba -- kymmenes 34+1 poika



2.8.
emulia -- ensimmäinen/toinen - 19v. - NKL 34+3 2360g ja 45cm
20.8.
Kazzie -- esikoinen - 29v. - JORVI 36+5 3095g ja 49cm
Anskuli -- toinen - 28v. - KYS 35+6 2720g ja 47cm
24.8.
poni06 -- kolmas - 35v. - K-PKS 37+0 3030g ja 46cm
27.8.
seawind -- viides - 30v. 38+1 3210g ja 48cm
28.8.
cinnamo -- neljäs 40+0 3060g ja 49cm
29.8.
miiak75 -- seitsemäs - 34v. 38+3 3610g ja 51cm
Nasunaskali - esikoinen - 37+0 3750g ja 48cm
MaybeSomeday -- esikoinen - 23v. - OYS 39+3 4110g ja 53cm
30.8.
meripihka -- toinen - 32v - JS 38+4 3530g ja 50cm
31.8.
Lauren-78 -- toinen 40+0 4150g ja 53cm
Shuri -- esikoinen - 24v. - OYS 39+2 2980g ja 46cm
Cattitude -- toinen - 31v. - OYS 37+6 3010g ja 48cm



1.9.
riemu -- viides - 32v. 38+3 3750g ja 52cm
4.9.
äitiH -- 3780g ja 49cm
5.9.
Endotar -- esikoinen - 28v. - K-HKS 38+6 3470g ja 50cm



6.9.
Tähtirata -- esikoinen - 23v. - TAYS 39+0 2975g ja 49cm
visitor nro 39 -- viides - 39v. 3890g ja 51,5cm
7.9.
mirkkuli -- neljäs - 31v. - KYKS 3575g ja 50cm
Lenaki77 -- esikoinen - 33v. - TAYS 2900g ja 49cm
8.9.
nipistys -- kolmas - 26v. KYS 40+2 4350g ja 52cm
Mousse - toinen - 33v. - JS 40+0 3795g ja 49cm
Kiira- -- esikoinen - 24v - LKS 3660g ja 51cm
10.9.
pikkuvintiön äippä -- toinen - 32v. - SeKS 41+0 4080g ja 53cm
LauraAnnika -- 41+4 3389g ja 48cm
primrose -- toinen - 27v. - KOKS 41+2 4160g 53cm
Gwenhwyfar -- toinen - 31v. 39+0 2910g ja 48cm



11.9.
Hassuli08 -- neljäs - KOKS 38+5 Poika
roosamaria 69 -- kolmas - 40v - NKL 39+2 3400g
Annmari-76 -- 40+3 4375g ja 55cm
12.9.
Angel Eyes -- viides - 30v. - EKKS 3496g ja 50cm
Moonchaser -- toinen - 23v. - KOS 39+3 3690g ja 50cm
Tyyty85 -- toinen - 24v. - TAYS 40+5 3360g ja 48cm
13.9.
Pärämätsi -- 41+0 3950g ja 51cm
14.9.
Aplo -- toinen - 21v. - KOKS 3135g ja 51cm
15.9.
smur-ffi -- kolmas - 25v. - Kät/H 3570g ja 51cm
Katrin83 -- esikoinen - 26v. - PHKS 3665g ja 51cm



16.9.
Lara- -- esikoinen - 22v. - K-HKS 39+0 3385g ja 49cm
woodoo child -- esikoinen - 33v. - KSKS 40+2 3950g ja 50cm
Mirot - ensimmäinen - 34v. - NKL 3480g ja 51cm
Hupu07 -- esikoinen - TYKS 39+4 3300g ja 51cm
17.9.
vetku -- toinen - 30v. - PS 3600g ja 51cm
möhömahis -- toinen - 28v. K-HKS 3635g ja 51cm
19.9.
Sadie -- esikoinen - 20v. - LKS 41+0 3395g 51,5cm
20.9.
ennie -- esikoinen - 33v. 3825g ja 51,5cm
pur -- 42+1 Tyttö
Raitahippo -- esikoinen - 32v. 39+4 Tyttö
miita1969 -- kolmas - 40v. - TYKS 39+4 3330g ja 48cm



21.9.
avee -- toinen - 30v. - SAS 40+2 3690g ja 51cm
felessa -- esikoinen - 24v. - KYS 41+5 4170g ja 52cm
Heppuli3 -- kolmas - 33v - TAYS 4380g ja 55cm
menninkäistyttö -- esikoinen - 22v. - TAYS 40+1 4020g ja 52cm
22.9.
ninnananna -- toinen - 31v. - SatKS 39+6 4050g ja 52cm
idamaria123 -- ensimmäinen - 19v. - K-SKS 38+5 3630g ja 52,5cm
23.9.
Tiinuliini -- toinen - 31v. - Kät/H 3260g ja 50cm
24.9.
VicHo -- kolmas - 30v. - TYKS 41+3 3780g ja 52cm
25.9.
mispec -- kolmas - VKS 4435g ja 53cm



26.9.
lätäkkö -- esikoinen - JS 3795g ja 53cm
28.9.
solete -- esikoinen - 26v. - KSKS 40+3 2800g ja 46cm
Liisa71 -- kolmas - 39v. - NKL 41+2 3555g ja 52cm
29.9.
Epeti -- kolmas - 28v. - HYS 41+2 3860g ja 53cm
m a r z a -- kolmas - 30v. - TAYS 39+5 3480g ja 48cm
rosinarusina -- toinen - 27v. - KSKS 40+4 3480g ja 52cm
Jonspe -- toinen - EKKS 42+1 3550g ja 51cm
30.9.
Sannimarja -- esikoinen - 25v. - KSKS 3280g ja 50cm



1.10.
Lahopää-Liisa -- toinen - 23v. - OYS 41+5 3950g ja 52cm
unikeiju -- kolmas - 28v. - TAYS 4380g ja 52cm
2.10.
Hyväsetti -- kolmas - 31v. - LKS 41+3 4095g ja 52cm
3.10.
dask -- toinen - 24v. - PHKS 3800g ja 50cm


Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1836080-syyskuun-tulokkaat-2010-syyskuussa-paivityspyynnot-yv-lla-kiitos/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1852539-syyskuun-tulokkaat-2010-lokakuussa-paivityspyynnot-yv-lla-kiitos/#post22170903
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uuteen pinoon!

Ihan ensiksi Daskille hurjasti voimia ja pikaista paranemista pienelle! :hug:

Minulla on jäänyt myös kirjoittelu vähemmälle, vaikka lähes päivittäin käynkin jutut lukemassa. Meillä alkaa jonkinlaista rytmiä pikkuhiljaa löytyä, aikalailla samanlainen poika tuntuu olevan kuin siskonsa pienenä. Meillä mennään nukkumaan n. klo 23, ensimmäisen kerran herää syömään klo 3-4, sitten klo 6-7 ja herätys on sitten klo 9-10. Pitkät päikkärit alkaa n. klo 12, kestävät n. kolmisen tuntia, poikkeuksena eilinen jolloin nuo päikkärit kestivät viisi tuntia. Illalla poju sitten tykkää valvoa, välillä saattaa parit pienet tirsat ottaa. Hieman jännitti tuo talviaikaan siirtyminen esikoisen kohdalla, mutta hän heräsi aamulla ihan normaalisti kymmeneltä, ei siis ainakaan vielä ole meillä vaikuttanut mihinkään.

Täysimetyksellä meillä ei enää olla, korvike on pitänyt ottaa kaveriksi. Ensi viikolla onkin ensimmäinen neuvola, saa nähdä miten painoa on tullut.:)

Rintatulehduksen sairastin pari viikkoa sitten, onneksi se sattui sopivasti viikonlopuksi niin mieskin oli kotona. Itse en olisi saattanut tehdä yhtään mitään, kuumetta oli 39,3 korkeimmillaan. Perjantaiaamuna huomasin oikean rinnan aristavan ja olo oli hieman kummallinen, joten osasin jo aavistella jotain. Aloin jo heti sitten suihkutella rintoja lämpimällä vedellä ja imetin pääasiassa siitä kipeästä rinnasta ja pumppasin toisesta. Buranaa otin särkyyn ja vielä iltapäivällä käytiin kaupassa, sen jälkeen olo sitten yhtäkkiä paheni ja kuume nousi korkealle, enkä päässyt enää sängystäkään ylös ilman apua. Lauantai meni samoissa merkeissä sängyn pohjalla, syötyä sain ainoastaan yhden suklaavanukkaan, senkin miehen piti minulle syöttää.:xmas: Sunnuntaina sitten olo alkoi sopivasti helpottaa ja maanantaina olo oli normaali. Kylläpä siinä tunsi itsenä äärimmäisen hehkeäksi hikisenä, tukka pystyssä ja kaalinlehdet rintsikoista tursuten.:D

Rokotuksista, me otetaan rota- ja pneumokokkirokotteet, myös esikoinen on ne saanut eikä kummastakaan tullut mitään oireita. D-vitamiinina meillä on Jekovit, ei ole mahavaivoja tullut.

Nimi on vieläkin hakusessa, muutama viikko aikaa miettiä. Tuntuu vaan ettei millään päästä yhteiymmärrykseen miehen kanssa.:D Kirkkoon ei kuuluta, joten vauvaa ei kasteta, eikä varmaan mitään nimijuhliakaan järjestetä.

Mutta nyt ruoanlaittoon, ihanaa sunnuntaita kaikille!:)

Lahopää ja Tuhto, huomenna tasan 1kk. (Kohta se menee jo kouluun:':)D)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta! Mä luulin, että lokakuuta on vielä viikko jäljellä, mutta huomennahan tuo marraskuu jo alkaa.. :ashamed:

Tänään on kyllä ollut niiiin tylsä päivä että huhhuijaa.. Koko päivän on satanut, joten ollaan sisällä oltu ja telkkaa tuijotettu. Ja netissä on tullut roikuttua kans melkein koko päivä. Toi fb-ryhmä on kyllä kiva juttu! :D Sen verran sain kyllä aikaiseks, että kaapista otin tytölle jo melkein kaikki 62cm:n vaatteet hoitopöydän laatikoihin käyttöön, ja pistin pienet vaatteet pois.

Nipistys ja Isla 7vko 4pv
 
Siirrytäänpä lokakuisista tänne puolelle. Meidän poika syntyi siis 22.9 (38+5) klo. 10.24. Painoa oli 3630g ja pituutta 52,5cm. Käynnistettäväksi menin 38+3, kun painoarvio oli 38+0 4kg. Vauva-arki rullaa ihan kivasti, rintaraivarit on vähän äidin mieltä painanut ja kovasti yritetään siitä huolimatta jaksaa imettää. Muuten meidän prinssi on kovin reipas :heart:
 
Kiitos Lahopää-Liisa taas uudesta pinosta!:)
Ajatella, et tosiaan on jo marraskuu! Mä odotan jo kovasti joulua!!! Joulu saa ihan uuden merkityksen, kun on nyt vauvakin sitä juhlistamassa!:)

Meillä oli taas illalla huutokonserttia...blaah... tällä kertaa pakkasin Olivian vaunuihin ja lähdin kävelylle. Rauhoittui heti ja 10 minsan päästä palasin sisään ja sit se jatkoi uniaan onneksi. Uskon, että taas oli kyse yliväsymyksestä! Imetykset menee nykyään ihan ok, kun käytän apuna sitä tuttia! Ärsyttää vaan välillä, et miks se ei voi mennä normaalisti ilmankin, mutta kun ei niin ei. Välllä kyllä joo, mutta useimmin ainakin ekaks pitää käyttää sitä tuttia... mikähän siinäkin on?

Nasunaskali ja Olivia 9 vko 1 pvä
 
Tervetuloa idamaria!
Meillä oli noita rintaraivareita viel n. viikko sitten aina illan 2 viimeisellä syötöllä, ja sitä kesti parisen viikkoa. Sitten helpotti, ja nyt on illat sujuneet tosi hyvin. Toivottavasti teilläkin noi raivarit loppuu ajan myötä :) Ja tottakai mahdollisimman pian! Mutta ei niille oikein mitään voi, jonkinverran opin sitten tunnistamaan sen raivarin tulon, joten otin tytön jo ajoissa rinnalta pois ja annoin miehen syliin, niin se raivari ikäänkuin unohtui juuri sillä kertaa..

Meillä on lauantaina ristiäiset ja mulla on ihan tuhottomasti tekemistä ja meinaa jopa stressiä hieman pukata. Nooh, kun ne on ohi niin sitten aloitan kyllä jo hieman joulun laittelua, silleen hiljakseen. :xmas: :xmas:
Joulun odotus on kyllä ihaninta juuri lasten takia. Meillä nuo 2 isointa jo odottaa niin innoissaan ja ovat kaikesta jouluun liittyvästä niin tohkeissaan. Ja se tunnelma tarttuu noista lapsista, itsekin odottaa niin innolla. Ja on mukava seurata tuota lasten touhuamista, iloa ja ajatuksia joulusta. Joulu on kyllä saanut tosiaan ihan uuden merkityksen lasten myötä, ja itselle on myös tulleet tärkeämmiksi sellaiset perheen omat jouluperinteet.
Ja parastahan on tottakai se, että lapset on kiltimpiä kun niitä muistuttaa, kuinka tontut kattoo ikkunan takaa.. :LOL:

Nipistys ja Isla 7vko 5pv
 
Kiitos Lahopää-Liisa uudesta pinosta:flower:

Kävimme tänään Lääkäriskeskuksessa korvalääkärillä. Tk:ssa olen poikaa kolme kertaa käyttänyt, kun flussa on ollut jo 6 viikkoa. Yksi, vain vatsavaivoja aiheuttanut, ab-kuuri syötetty, mutta limaisuus sen kun jatkuu. No lääkäri ensin putsas korvat, jotta sinne näki. Edelleen on molemmat korvat tulehtuneet, vaikka tk lääkäri sanoi reilu viikko sitten niiden olevat terveet. Nenästä imettiin myös superjankkista limaa pois. Tästä otettiin näyte bakteriviljelyyn. Ab-kuuri aloitetaan jo kuitenkin tänään ja torstaina tarkennetaan, kun viljelystä saadaan tulokset. Lääkäri oli sitä mieltä, jos ab-kuuri ei tällä viikolla ala tehota korvat olisi hyvä puhkaista. Jos tilanne paraneet niin kontrolli kolme viikon päästä. Oli kyllä niin ihana käynti, kun joku otti pojan oireet tosissaan ja tutki perusteellisesti. Eipä tarvi enää tk:ssa käydä. Onneksi on vakuutus. Matkaa vaan tuonne on 40 km, mutta ei sen väliä.

Nyt pakkaan muksut tupliin ja lähdemme koiran kanssa lenkille.
-Poni ja poju reilu 2kk
 
Kiitos uudesta pinosta!! :flower:

Tervetuloa idamaria123! :wave:

Pikkuvintiön äippä: Mä oon antanu Disflatylit vaan lusikasta imetyksen ja röyhtäytyksen jälkeen.Sitten pikkusen laittanu maitoo lusikkaan ja koittanu sillä ikäänkuin huuhtoa tipat alas.En tosin tiedä on oikea keino.Mites muut tekee?

Mulla on keskiviikkona jälkitarkastus ja jännittää kauheesti päästää lääkäri sorkkimaan alapääta. :ashamed: Siellä ei oo kukaan käyny synnytyksen jälkeen,joten täällä talossa ei seksiä ole harrastettu. ;) Mulla laitettiin se jo nyt,vaikka synnytyksestä on huomenna vasta kuusi viikkoa,kun mulla nää sormet on niin turvoksissa,että jotain apua tarvis saada.Joko väki on käynyt jälkitarkastuksessa?

Heppuli ja Kerttu,kohta 6 vkoa
 
Lahopää-Liisalle kiitos jälleen uudesta ketjusta:wave:

daskKamala onnettomuus. Jaksamisia......Meillä esikoinen pikkuisena pääsi nousemaan vasten olohuoneen pöytää ja nappasi täyden kuuman teemukin päällensä.....sitä parkaisua en unohda koskaan.......Pikaista paranemista teille!

IdamariaTervetuloa! Meidän Sintti on syntynyt samana päivänä:attn:

Pikkuvintiön äippäMä annan tissityksen puolessa välissä nuo Disflatyl tipat ihan lusikalla. En tiedä onko sekään oikea antotapa.

HeppuliMulla jälkitarkastus ensi viikolla ja kanssa pelottaa päästää lekuria sinne ronkkimaan. Tuolla alamaailmassa ei meilläkään kukaan ole käynyt kun en ole päästänyt:whistle: No voihan sitä harrastella muutenkin;)

Täällä sujuilee ihan ok. Jekovit tipat olen laittanut kahdesti jo tauolle ja nyt tarttis löytää joku muu hyvä D-vitamiini, Suosituksia?

Sintin kanssa oltiin ekaa kertaa perhekerhossa. Puolessa välissä oli hereillä hetkisen ja hurmasi kerholaisia tissin lomassa:heart:Isosiskonsa oli reipas ja pakahtua ylpeydestä:heart:

Ninnananna ja Sintti reilu 5vko
 
Lahopää-Liisalle jälleen kiitokset pinosta!

Daskille voimia täältäkin, toivottavasti pieni paranee nopeasti, ja vastoinkäymiset jäävät siihen!

Pikkuvintiön äippä kyseli disflatylien antotapaa, minä olen antanut myöskin ihan lusikalla vaan syötön yhteydessä.
Vaihdoin Cuplatonit nyt tuohon Disflatyliin, ja ainakin meillä on huomattu selkeä parannus aiempaan verrattuna. Pieru kulkee ilman suurempia ähinöitä, ja vatsan kivistykset ovat vähentyneet huimasti. Onneksi meillä ei pahasti masu ole kyllä edes vaivannut, varmaan ne enemmän äitiä harmittaa kuin vauvaa :)

Jälkitarkastuksesta, meillä se on viikon päästä. Minua ei hirveästi hermostuta, vuoto kun loppui noin 3 viikkoa synnytyksestä, niin meillä on oikeastaan siitä eteenpäin harrastettu kyllä jo seksiä säännöllisesti :) Epparihaava parani yllättävän nopeasti, ja alun jännityksen jälkeen on alkanut seksi maistua paremmalta kuin ennen synnytystä!

Rokotuksia me ollaan mietitty aika paljon, mutta pikkuhiljaa aletaan kallistua siihen, että varmaan ihan ohjelman mukaan mennään. Täytyy vielä miettiä ja neuvolassa jutella.

Meille on d-vitamiinista tuo Jekovit sopinut ihan hyvin. Tosin meillä sitä annetaan vaan pari tippaa, kun ollaan pääsääntöisesti korvikkeella. Tissittely vetelee meillä viimeisiään, vauva ei niukasti heruvalla rinnalla viihdy. Toisaalta harmittaa kovasti, ja olenkin miettinyt, josko sitä vaan sisukkaasti alkaisi imettämään taas ahkerammin, mutta toisaalta vauva ja myös me vanhemmat ollaan jo niin hyvin pulloruokintaan totuttu, että saas nähdä sitten. Josko sitä toisen vauvan kanssa sitten joskus onnistuisi imetyshommatkin paremmin!

Nyt imuroimaan kun vaavi nukkuu, mukavaa viikonalkua kaikille!

Katrin ja Väinö 6vk 5pv
 
Pitkästä aikaa taas pikku rustaus tänne, melkein päivittäin käyn lukemassa mutta ei vaan saa aikaiseksi kommentoida. Tsempit kuitenkin kaikille ketä koetellaan vatsavaivojen, rintaraivareiden ja muiden ongelmien kanssa, ja Daskille erityisesti paljon voimia pikkuisen paranemiseen, inhottava tapaturma tuollainen :(

pikkuvintiön äippä mä annan Disflatylit syötön jälkeen lusikalla suuhun, 2 kertaa päivässä, 10-15 tippaa. Ohjeessa sanotaan että syötön jälkeen ja kolme kertaa päivässä, mutta meillä ei ole nyt tarvittu kun se kaksi kertaa tuntuu riittävän. Vaikutti aika pian meillä, päivän jälkeen jo huomasi eron.
Heppuli mulla on kanssa jälkitarkastus ensi viikolla, vähän jännittää muakin miten menee, ei ole täälläkään mitään aktiviteettia vielä ollut.

On: Meillä menee nyt ihan kivasti ja tyttö on perushelppo tapaus ollut tähän asti. Mitään vertailukohtaahan mulla ei ole ennestään, mutta tuntuu olevan tyytyväinen kun kaikki perustarpeet on huomioitu =) Vatsavaivat on tosiaan helpottanut ton Disflatylin myötä, uskoisin kun ei enää iltaisin ähise ja itke niinkuin tossa yhdessä vaiheessa teki.
Ekat hymyt alkoi tulla 4 viikon jälkeen ja jokeltelun tapaistakin kuuluu välillä. Yöt nukkuu jo hyvin, herää enää kerran yössä tai nukkuu läpi yön. Nyt mennyt usea yö niin että nukkunut 6-7 tunnin pätkän, sit syö ja jatkaa nukkumista vielä usean tunnin. Tosi luksusta kun saa itsekin olla virkeänä =)
Ristiäiskutsut
on nyt lähetetty, nyt vaan odotan että ne saadaan läpivietyä kunnialla ja voidaan sitten taas keskittyä olennaiseen :)

Mirot ja tytsy 6+ viikkoa
 
Terve!

Daskin perheelle kovasti voimia :hug:

Mulla on jälkitarkastus huomenna, eipä tuo jännitä, kun hyvin on parantunut ja seksiäkin on jo harrastettu.

Meillä avun toi cuplaton, onneksi, nyt ei oo enää niin kamalasti huutoa. Isänsä kanssa kyllä huutaa, että taitaa olla mammanpoika koko jätkä :heart:

Mies oli viime viikon isyyslomalla, kun piti silloin Luukaksen syntyessä kaksi viikkoa ja nyt piti yhden. Tänään on taas palailtu arkeen. Noi 2v ja 4v ovat hiukan koetelleet...

Eipä kummempia. Tarttee lähtee kanalaan kanoja ruokkimaan ja munia keräämään.

Miia ja Luukas 2 kk
 
Dask paljon voimia ja jaksamista :hug:

Meillä jatkuvat mahaitkut ja ne ovat edelleen pahimmillaan aamuyöstä :headwall: Kävimme tänään vyöhyketerapiassa ja menemme keskiviikkona uudelleen. Olen niin väsynyt, että olen valmis kokeilemaan ihan kaikkea mahdollista. Päivät kuluvat hienoisessa sumussa vauvan ja esikoisen kanssa. Voi kun vauvan itkuisuus ja mahakivut vähitellen rauhoittuisivat ja saisi tätä univelkaa pois.

Nyt nukkumaan, palaan paremmalla ajalla.

Tiinuliini ja Okko 5+ vko
 
Kiitos vinkeistä tuon disflatylin kanssa. Eilen olin ihan pihalla, kun kävin ne nopsaan apteekista hakemassa. Lukaisin ohjeen nopeasti läpi ja lykkäsin tipat tytsylle suuhun "raakana" ja sen jälkeen aloin miettimään, et cuplatonit sekoitettiin nesteeseen ja olin ihan sata varma, et tein väärin... Luin sit sitä ohjetta ja aivot ei oikein toimineet :LOL: Kai se tosiaan on tarkoitus antaa ihan vaan "raakana", koska sitä ei käsketä sekoittaa nesteeseen.

Meillä oli sunnuntai ihan kamala päivä, tytsy itki mahaansa 11 tuntia! Sen ajan oli hiljaa, kun oli tissillä syömässä ja nukkumassa. Ollaan siis käyty vyöhyketerapiassa kuusi kertaa. Käynnit loppuivat viime viikolla ja luulin jo, et masuvaivat on historiaa. Mut ne tulikin takaisin. Eilen aamupäivällä aloitettiin tuon disflatylin käyttö ja illalla tytsy pärisytti pöksyjään tosi paljon ja sai ison kakan tehtyä ja alkoi nukkumaan. En tiedä, auttoiko ne tipat muka noin nopeasti, mutta neiti nukkui 12 tuntia, välillä söi kolmesti, mut nukahti samantien. Aamulla oli noin tunnin hereillä ja nukkuu taas... Ihmeellisiä nuo vauvat ;)

Daskille paljon voimia ja toivottavasti esikko paranee pian!

Mutta nyt kotitöiden kimppuun...
 
Heippa vaan taas! Vihdoinkin minäkin ennätän tänne vauva puolelle kirjoittelemaan, lukemasssa olen kyllä käynyt ahkerasti =)

Jälkitarkastuksessa kävin tänään ja kaikki oli ok. Se oli n. 5min reissu, jossa kysyttiin vain miten synnytys meni, haluanko ehkäisyä ja katsottiin tietenkin alakertaan. Muistelin että olisi punnittu jne edellisellä kerralla, mutta enpä sitten tiedä.. :confused:

Ehkäisyä emme ole käyttäneet, koska haluaisimme seuraavan pienellä ikäerolla. Petipuuhat aloitimme jo 4pv synnytyksen jälkeen, omasta aloitteestani vielä :ashamed::D Minulle kun ei tosiaan tullut pienintäkään naarmua synnytyksessä. Eihän seksi samalle tunnu mitä ennen, kyllä paikat ovat vielä melko "löysänä", mutta ihmehän se olisi jos ei :rolleyes:

Erossa vauvasta olen ollut max. 2h, kun olen käynyt lenkillä tai vienyt esikoisen harrastuksiin tms. Imetän vaan pojun juuri ennenkun lähden. Pakkasessa on maitoa myös hätätilanteen varalle, mutta tähän mennessä sellaista ei ole vielä tullut. Viihteelle voisin kuvitella lähteväni ehkä joulukuussa. Silloin poju olisi "jo" 3kk ja jäisi tietysti isänsä kanssa, muille viitsisin vasta lähempänä 1v. Toivoisin nimittäin pääseväni kerran tuulettumaan ennen seuraavaa raskautta ja sitä kun ei voi tietää milloin se tapahtuu :rolleyes:

Täysimetyksellä mennään, toivottavasti taas 6kk. Nyt on vaan maitoa tullut PALJON vähemmän, mitä esikoisen kanssa. Välillä on päiviä, että rintani ovat kuin tyhjät perunasäkit ja silloin poju viihtyykin useammin tissillä. No, en ota asiasta turhaa stressiä. Niin kauan kun hän kasvaa normaalisti, niin imetän ja imetän. Niin lyhyt aika tämä kuitenkin on, että kaikkeni yritän kuitenkin.

Kastajaisia, nimiäisiä tms ei vietetty meillä. Emme kumpikaan kuulu kirkkoon, enkä ole mikään "juhla ihminen". Nimen poju sai 1vkon iässä ja maistraattiin paperi postitettiinkin heti sen saavuttua =)

Rytmiä ei varsinaisesti ole. Yöt menee kuitenkin pääsääntöisesti n. klo 21-8 unilla, herää tosin kolmisen kertaa syömään. Päivisin nukkuu sisällä lyhyitä pätkiä lähinnä sylissä ja vaunuissa pidempään. Nukkuminen vähän riippuu masuvaivoista, joita täälläkin on ollut melkoisesti. Onneksi lähinnä päivisin, ihme kyllä. Disflatyl täälläkin käytössä, mutta en ole sen kummemmin huomannut että olisi auttanut.

Poikani tuntuu kasvaneen hurjaa vauhtia, kun vertaan teidän vauvoihin, etenkin pituus. No, jospa se siitä tasoittuu. 12.10 1kk mitat olivat 56,8cm (50cm), 5110g (3690g) ja pipo 38cm (35,5cm). Nyt käytössä ollut jo pari viikkoa vaatekoko 62cm, jotkun 68cm menee, joten pituutta on varmaan taas tullut muutamat sentit. Huomenna se selviää kun on lääkärineuvola, nyt poju on siis reilu 7vkoa :)

Tulihan sepustus, jospa yrittäisin tulla kirjottelemaan vähän useammin, niin ei tarvitsisi aina romaania vääntää :ashamed: Jaksamisia kaikille, erityisesti daskille voimia ikävän tapaturman johdosta :hug:

MC & poju +7vko
 
Tiinuliinille jaksuja yöhuutojen kanssa! Se on tosi rankkaa, kun yöllä ei saa itse nukutuksi. Vauvan huuto on tarpeeksi rankkaa jo päivällä... Oletko huomannut vyöhyketerapiasta apua?

Daskille tsemppiä! Olipa kurja tapaturma. Toivotaan, että lapsesi siitä tervehtyisi pian.

Jälkitarkastuksessa kävin 2vk sitten. Hyvin on kuulemma eppari parantunut. Pitäisi vielä kuulemma lantionpohjanlihaksia jumpata... : / Mites muilla? Ootteko ahkerasti treenaillut lantionpohjanlihaksia?

Disflatyliä annoin aluksi lusikalla raakana syötön jälkeen. Meidän pieni kuitenkin kun nukahtaa usein tissille, niin en meinannut saada häntä enää nukkumaan sen jälkeen. Nyt oon antanut tipat kesken ruokailun ja tiputtanut tipat suoraan nännin päälle (pariin otteeseen), koska lusikasta annettuna vauva irvisteli niin ja sohi käsillään lusikkaa..

Masuvaivat meillä jatkuu vaihtelevasti. Joka päivä vähän kitistään, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Joinain päivinä ollaan taas niin hymypoikaa että.

Sammasta huomasin eilen vauvalla :( Oon antanut puolukkaa kielen päälle, mutta tänään vielä kieli on ihan valkoinen ja poika tunkee sitä suustaan koko ajan ulos. Onko muilla ollut sammasta vaivana ja miten olette sitä hoitaneet?

-Lenaki ja poika 2kk
 
Heipsun vaan kaikille ja Liisalle kiitokset uudesta pinosta!

Tosi kiva tuo FB-ryhmä! Siellä tulee lueskeltua juttuja monta kertaa päivässä ja tosi hassua ja mukavaa nähdä teidän kasvoja, kun kuitenkin kohta vuoden ajan höpötellyt teitin kanssa täällä kaikesta maan ja taivaan välillä.

Mä olen antanut Disflatylit joko ennen syöttöä tai syötön aikana lusikalla ja sekoittanut siihen sekaan vähän maitoa.

Eilen käytiin ekassa lääkärineuvolassa. Pojalla painoa nyt 6150 grammaa ja pituutta 59 senttiä eli hienosti kasvaa. Kaikki oli muutenkin kunnossa ja poitsu sai myös ekan satsin rotarokotetta. Ainakaan vielä ei ole tullut siitä mitään masunväänteitä tai ripulia.

Lauantaiaamuna käytiin mun mielenrauhan vuoksi päivystyksessä, kun edeltävänä yönä oikein säikähdin kun poika meni muutamaan otteeseen niin tukkoon että hengitys pihisi vain. Keuhkot olivat onneksi kunnossa elikkä nenä vaan oli tosi tukossa. Eilen ja tänään ei ole enää tarvinnut niin paljon keittosuolatippoja tai Nenä-Friidaa eli toivottavasti nuha alkaa nyt vihdoin parin viikon jälkeen jo vihdoin helpottaa.

Aaronilla on kanssa sammasta, välillä vähemmän ja välillä enemmän, mutta meillä sitruuna tepsii tosi hyvin (en vaan muista sitä kovin usein laittaa :$). Eli sitruunasta puristan mehua lasiin ja kastan pumpulipuikkoja sinne ja raaputan niillä kieltä. Pojan ilmeet on aina näkemisen arvoisia, kun tuota touhua harrastaa. :D

Jälkitarkastus olisi huomenna ja mullahan on nyt synnytyksestä 7 viikkoa. Viime viikolla harrasteltiin miehen kanssa seksiä ekaa kertaa synnytyksen jälkeen ja se tuntui paremmalta kuin koskaan aiemmin eli ei tuntunut mitenkään pahalta tai epämiellyttävältä. Muutenkin tuntuu että halut olis nousseet taivaisiin tässä lähiaikoina. :D

mt & Aaron 1 kk 2 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
Daskille kovasti tsemppiä ja lapsukaiselle pikaista paranemista!! :hug:

Tiinulille jaksamista!! :hug:

Kiitos kaikille jälkitarkastusasiaa kommentoineille!!Tänään se oli vähän sattu papan ottaminen,mutta muuten oli ihan ok.Mutta sydän hakkas tuhatta ja sataa!! ;)

Mulla olis perjantaina teatteri,jonka jälkeen olis siihen liittyvät teemabileet.Oon pitkään pohtinu,että raaskinko lähtee.No,nyt kun sitten oon päättäny mennä,kun mieskin kovasti kannustaa,niin meidän neitipä ei juuri pullosta suostu syömään. : / Mieheltä ei olllenkaan ja multakin vaan otti tänään 40ml ja tissistä paljon päälle.Oisko kellään vinkkejä?

Heppuli ja Kerttu 6vkoa ja 1pvä
 
Niin ja tuota vauvasta erossa olemista piti vielä kommentoida, muutamia tunteja oon ollut pojasta erossa mutta nyt perjantaina olis tarkoitus lähteä kanttis-yökerhon synttäreille ja Aaron menee mun äidille yöksi hoitoon. Saa nähdä, kauanko itkettää sen jälkeen ku poika on lähtenyt. Oon muutenkin sen luokan herkistelijä, että hanat aukee paaaljon vähemmästäkin.
 
Mulla oli jälkitarkastus reilut 2 viikkoa sitten, kaikki oli kunnossa. Meinas vaan unohtua toimittaa Kelaan se todistus, että jälkitarkastus on tehty...

Mekin käytiin tänään vyöhyketerapiassa, vaikkei pojalla oikeastaan ole enää masuvaivoja ollut. Hieronnasta kuitenkin tykkäsi, ja kotiin kun tultiin ja imetin niin piereskeli kyllä ihan kamalasti. Eli kyllä sillä varmaan jotain vaikutusta oli. "Pieruitkut" on helpottanu ihan kotikonstein, Disflatyliä annan kolmesti päivässä (lusikalla imetyksen jälkeen) ja en itse enää syö ruisleipää enkä suklaata. Eli tuskin toista kertaa tarvii tuonne mennä, ellei masuvaivat taas palaa kuvioihin. Sain myös hyvät vinkit miten hieroa vauvaa kotona.
Minäkin olisin tiedustellut Tiinuliinilta, miten Okko reagoi vyöhyketerapiaan? Kävittekö muuten siinä rautatieaseman lähellä vai missä?

Minäkin olen tykännyt FB-ryhmästä, sinne vaan kaikki! :)

Endotar & J kohta 2kk
 
Moikka moi :) Kuivuukohan tää palsta kasaan, jos kaikki käy siellä fb:ssä... Mää vielä harkitten, liitynkö sinne vai en. Jotenki tuntuu vaan, ettei sit omalla naamallaan ehkä kehtais kaikesta puhua. Vaan eipä täällä kyllä kukaan oo koskaan ketään mistään tuominnu... Kelle sitä sähköpostia piti laittaa, jos halus liittyä fb-ryhmään?

Me saatiin tänään vähän huonoja uutisia. Napanuoranäytteen perusteella tyttärellä ois 7-8% riski sairastua diabetekseen. Mun miehellähän on 1-tyypin diabetes. Mut toisaalta hyvä, että tytöltä on tuo alttius nyt havaittu, ja sitä aletaan seuraamaan. Eka vuonna otetaan verinäyte 3,6,9 ja 12kk iässä, ja senkin jälkeen seurataan suht tiheään. Että jos on tullakseen, niin toivottavasti huomataan ajoissa.

Moonchaser, meilläkin on tällainen nopeakasvuinen ja melko hoikka vauva. Ens maanantaina on 2kk neuvola, mutta ristiäiset kun oli lauantaina, niin punnittiin ja mitattiin ihan kotona, kun vieraat kuitenki halus mittoja tietää. Saatiin kotipuntarilla tytölle painoksi tasan 5kg ja mittaa ois 59-61cm. Aika hurjat mitat, kun syntyessään oli 2980g ja 46cm. Saapa nähä, alkaisko tyttö kohta kerryttää senttien sijaan niitä kiloja.

Mulla on jälkitarkastus maanantaina ennen tytön neuvolaa. Eipä oikeastaan jännitä se yhtään, mutta ihan mielenkiinnolla odotan, mitä on sanottavaa. Alapää tuntuu edelleen ihan vieraalta, niinku ei ois omani ollenkaan :'( Vähän pelottaa, että oppiiko tässä koskaan enää nauttimaan petipuuhista... Jotenki oon laittanu toivoni siihen, että imetyksen jälkeen jos yhtäkkiä alkaiskin tuntumaan paremmalta, vaikka en tiiä miten se vois vaikuttaa.

Shuri ja Päivänsäde reilu 2kk
 
Täällä on viime päivät taisteltu vaavin kovan masun kanssa :( Kauhean punnertamisen jälkeen saa aikaiseksi pieniä nykäreitä, ja aamuyöstä heräillään ähinöihin. Masua hieromalla ja jumppailemalla olen nyt yrittänyt helpottaa pojan oloa, ja vettä olen juottanut ahkeraan, se tuntuu pehmentävän pikkaisen. Vauva jaksaa kyllä olla hyvällä tuulella, että ehkä tämä on taas enemmän minua haittaavaa, kuin vauvaa :)

FB-ryhmä on kyllä kiva juttu, ja siellä tulee enemmän käytyäkin, kuin tällä puolen. Mutta ainakin minä käyn kyllä joka päivä täälläkin, joten jos joku ei halua mukaan, niin varmasti tälläkin puolella vielä jutusteltavaa riittää!

Vauvasta erossa olemiseen piti kommentoida sen verran, että pari tuntia on täällä sellainen maksimi, mitä on tullut vaavi isälleen jätettyä. Nyt marraskuun lopulla olisi tarkoitus yksiin pikkujouluihin osallistua, jolloin sitten tulee pitempi pätkä ilman vaavia. Kuitenkin hyvillä mielin jätän pikkuisen isänsä hoiviin, sen verran hienosti pärjäävät toistensa kanssa :D

Katrin ja Väinö 7vk
 
Nyt pakko tulla hehkuttamaan, että viime yö ja tämän päivän tissittelyt mennyt ilman huutoa, JEE!!! Ja täten ei myöskään korviketta oo tarvinnut antaa. Täysimetys, täältä tullaan! :) Eilinen päivä oli yhtä huutoa, kun poika ei ollut kakannut koko päivänä. Onneksi illalla alko taas masu toimimaan ja sitten oltiinkin selkää myöten sonnassa. Rela-tipat alotettiin lauantaina ja nyt kaksi yötä mennyt yhdellä heräämisellä. Huomenna olisi tarkoitus olla ensimmäistä kertaa erossa pojasta pari tuntia, kun mennään miehen kanssa JYPin peliä katsomaan. Saas nähdä kuinka sitä keskittyy peliin :D Mutta nyt lähettävä poikaa syöttämään ja anopille!

idamaria123 ja Luca 6vko
 

Yhteistyössä