Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Täällä ollaan ehkä tulossa kipeeksi.. alan tuntea kurkussa jotain outoa. No mies on aivan kipeenä tossa, joten osasin kyl odottaakin..

Sannimarjalle kiitos reseptistä. Täytyy kokeilla sitä vaikka ens vkolla tai vklna :)

Sit pikku valitusvirsi:
Mua alkoi tänään ahistamaan jo ens viikko etukäteen. Ihan vaan siks ku ei ole mitään ihmeempää tekemistä tiedossa. Plaaaaaah.. Mä haluisin jo päästä tekemään kaikkia asioita.. Mulla on sellanen VALITUS olotila päällä nyt ja kaikki vaan ahistaa! :headwall:
Sääkin on vaa ollu harmaa ja mielikin on aivan harmaana.

Mulla on semmonen olo, että pitäs päästä ulos tuulettumaan tai treenaamaan oikein kunnolla.. jotain ACTIONIA!!! Tai no ois se vauvakin ihan kiva vaihtoehto ;) No toi ulosmeno tai ETENKIN treenaus on sitä entistä elämää, joiden avulla jaksoi harrastaa myös hiljaisempaa elämää.. Et ei ne OIKEESTI tässä vaiheessa ole mitään vaihtoehtoja :D Mut siis JOTAIN kunnollista pitäs nyt tapahtuu.. Et ei kotosalla tarttis päivästä toiseen istua.

Tää on jostain syystä ollu mulle "kova paikka" pysähtyä.. välillä se menee ihan jees, mutta välillä iskee mega ahistus. Onko muilla kokemuksia tällasesta?

Mä vaan kiukuttelen täällä kotona, ja hermot menee.. sit tulee huono omatunto jne. Ja kuulostankin ihan 5vuotiaalta :saint:

Ehkä parempi vaan mennä nukkumaan niin olo paranee. Ja nyt jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin oon oikeesti tulos kipeeks, kun oon vaa huonolla tuulella. Sori tää valitus.. ottaa vaa päähän.

Hyvää yötä kaikille! Supistustuulia jokaiselle joka niitä tahtoo, tää ainakin tahtois oikein kunnon supistusmyrskyn :D

Lätäkkö + pienoinen vauva 38+1 (18.9)
 
Endottarelle tsempit myös täältä.

Ja onnea vauvoista kaikille joita en ole vielä muistanut onnitella :flower:

Rintatulehdus on inhottava vaiva. Itse sain sen kolme kertaa esikoisen kanssa. Ensimmäinen kerta oli pahin. Vauva oli pari viikkoinen ja kuume nousi yli 39 muutamassa tunnissa. Toivottavasti Miia ja Poni saatte itsenne pian kuntoon.

Kiitos Lahopää-Liisa uudesta vauvautuneiden pinosta. Saa nähdä kuinka kauan joutuu odottamaan ennen kuin sinne pääsee kirjoittamaan. Kaksi vuotta sitten olin viimeinen syyskuinen joka lapsensa sai. Oli aika hiljaista palstalla viimeisinä päivinä : / Nyt olisin mielelläni hieman aikaisemmin liikkeellä synnytyksen suhteen =)

Oireet ovat taas vaihteeksi aika vähäiset :headwall: Välillä hiukan supistaa, mutta hyvin lievästi. Flunssa sen sijaan iski muutama päivä sitten ja vaikka kuumetta ei ole, on olo muuten aika huono. Onneksi esikoisen tauti on menossa ohi. Vauva on ollut tänään aika hiljainen, eilen taas myllersi koko päivän. Voi kun hiljaisempi kausi ennakoisi alkavaa synnytystä...

Tiinuliini ja Vompatti 37+5
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

On: Flunssa näin 2 viikon kovan yskimisen jälkeen pikku hiljaa helpottamaan päin. Hirvittää vain kun yksi lapsista jo neljättä päivää kuumeessa, eli todennäköisesti uutta tautia tulossa. :headwall:

Kääntöyritystä ei tarvinnut tehdä, kun olikin Rt:ssä. Sen tosin tiesinkin että oli Pt:stä kääntynyt, mutta poikittain enimmäkseen ollut. Laskeutunut ei ole lainkaan ja lekurin totesi että mahtuu vielä parikin viikkoa liikkumaan ees taas. Kahden viikon päähän laittoi uuden kontrolliajan. Tämä lääkäri ei kyllä tuntunut yhtä vakuuttavalta kuin edellinen. Jotenkin asenne oli et voi olla tai voi olla et ei ole....

Kuinka pystyasennossa teidän Rt ovat?
Mulla kun kuitenkin useimmiten peppu möyrii vasemmalla ylhäällä, ja neuvolan mukaan tuntuvat merkkaavan ne kyl poikittaistilaksi.

Huomenna taas neuvola. Olo muutoin yskää lukuunottamatta hyvä, eli ei vielä hätää synnyttämään, kunhan saisi terveenä sitten mennä, joten pikaista paranemista kaikille flunssan kourissa oleville!!!

Hassuli ja 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka pystyasennossa teidän Rt ovat?
Mulla kun kuitenkin useimmiten peppu möyrii vasemmalla ylhäällä, ja neuvolan mukaan tuntuvat merkkaavan ne kyl poikittaistilaksi.
Meillä vauva ollu suurimman osan raskaudesta rt:ssä... Nyt kun tilaa on vähempi, niin peppu ja selkä tuntuu tossa vasemmalla ja jalat kaareutuu oikeelle kylkä potkimaan :) Eihän ne varmaan koskaan oikein mahdu suorana olemaan :D ...ja sen kyllä tuntee, kun toinen vähän venyttelee!! Välillä vois erehtyä luulemaa, että ollaan poikkitilassa, kun oikeelle tulee kauheen kokonen pullistuma... tän olen kuitenki huomannu olevan vaan jalat, tunkee jotenki sekä sääriä, että polvia ulospäin. :)

( * ): Nukuin ihan päin... prinkkalaa. :D Ja masu vaan vatkais ja vatkais! Pistää supistaa kivasti, kun toinen vähän jammaa :D Taitaa meitä molempia vähän jännittää lääkäriin meno :)
Siitä sitten iltapäivällä!!

Lara- ja Väkkärä rv37+4 (23.09.)
 
kiitos lämpimästä vastaanotosta :flower: Turhaan mää tuolla elokuisissa yksin märehdin kun ei siellä vissiin huomisen jälkeen enään muita ole:'( On tää vaan niin raskasta odottaa ja odottaa ja kun ei mitään taophdu.Viimeviikolla tein jo turhan synnytysreissunkin kun olin aamusta asti kamalan kipeä.Loppujen lopuks soitin miehen kesken päivää töistä kun makasin vaan sängyllä kivuissani.Kun mies tuli niin yhtäkkiä se kamala kipu loppui kuin seinään :headwall: Synnärillä käytiin kuitnekin tarkistuttaan tilannetta ja vauvan vointia kun olin jo sinne soittanu et mitä teen ku suppareiden lisäks oli ollu aamusta asti joku järkyttävän kova viiltävä ja repivä kipu oikealla puolella vatsaa joka ei mennyt ollenkaan ohi.

Nyt täytyy mennä herätteleen lapset ammupalalle että saan esikoisen ajoissa vietyä kouluun.
Inhottaa että tää masukki näyttäs viihtyvän mahassa pitempään kuin kukaan muu emidän kolmesta lapsesta.Esikoinen synty laskettuna mutta nämä kaksi pienempää juuri tällä raskausviikolla eli 40+6

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 40+6
 

Kuinka pystyasennossa teidän Rt ovat?
Mulla kun kuitenkin useimmiten peppu möyrii vasemmalla ylhäällä, ja neuvolan mukaan tuntuvat merkkaavan ne kyl poikittaistilaksi.


Täällä ainakin vauvan selkä tuntuu vasemmalla puolella ja on hieman kaarella eli vauva on käpertynyt ja peppu tuntuu tuossa mun navan yläpuolella. Jalat ovat koukussa oikealla puolella ja jalkateriä pitää usein tuota mun oikeaa kylkeä vasten, niin että pikkuiset kantapäät näkyvät selvästi masun läpi. Välillä tunnen myös koko toisen jalan (siis polven ja säären), kun vauva punkeaa itseään masun pintaan.

ON: Ei sitten eilen illalla supistellut yhtään. :headwall: Arrgh. Vain iltapäivällä suppaili jonkun aikaa niin, että sai istua taas vessassa varmaan viisi kertaa. Mulla suoli tyhjenee joka kerta, kun tulee vähänkin kovempia suppareita.
Tänään täytyy varmaan mennä rivakalle lenkille ja imuroida, jos niillä olis jotain vaikutusta johonkin. Yön nukuin taas(!!) hyvin, vain kaksi kertaa heräsin vessaan ja nukuin sikeästi vessareissujen välit. Jotenkin superoutoa nukkua nyt suht normaalisti, kun koko raskausajan yöt olleet aina aika helvettiä. Tosi viiltäviä sukkapuikkokipuja tuli kyllä eilen nukkumaan mennessä useampia, niin että oli pakko ottaa särkylääkettä, mutta muuten oli kivuton ja rauhallinen yö. Kai kroppa jotenkin antaa mun tässä nyt levätä ennen suurta koitosta. Ja on mulla nyt ollut rauhallisempi olo synnytyksenkin suhteen, enää ei niinkään jänskätä, eli on varmasti helpompi nukkua senkin takia kun ei kaikenmaailman stressaavia ajatuksia risteile päässä.

mt & poika 38+0 (Poksista poks! :))
 
Viimeksi muokattu:
HUOMENIA!

Endottaren kuulumisia kovasti kaipailisi:D!

oli vilkas viikonloppu kun oli noita tytön synttäri vieraita joten ei ole oikein ehtinyt tänne lueskelemaan...vauvoja oli taas tullut:D!! ONNEA VIELÄ NIISTÄ!

Mulla tänään se synnytystapa arvio siellä vammalassa...jostain syystä jänittää kovasti. viikonloppuna on supistellu aikapaljon kipeesti joen ihmettelen jos nytkään alakerrassa ei oo mitään tapahtunu. lienekkö tänään saan sitte tietoon vauva nsyntymäpäivän!

Mukavaa päivää kaikille ja suppareita paljon varsinkin 40+ ssille!!!!!!!!

lennilokinpoika 37+3
 
Mites Endotar ?

Eilen kävin puolukassa.. Oli vähän vaikeaa kykkiä mettässä, ja nyt sen kyllä tunteeki alaselässä...
Vauva on liikkunu koko yön.. en saanu nukuttua juuri yhtään.. Ihan ku ois puskenu itteään tonne alemmas.. Ei oo kuitenkaan suppaillu nyt..

Supparituulia kaikille niitä haluaville.. muille hyvää oloa. Meillä flunssa pikkuhiljaa helpottamassa, vaikka esikoinen oli viime yön kuumeessa :( Pitää vissiin käyttää jo lekurissa, kun kestäny jo yli kaks viikkoa..

Hyväsetti 37+5
 
Huomenta kaikille!!Täällä on taas nukuttu huonosti kun supistukset piinaavat!!Autokin hajosi muutama päivä sitten ja me asuttaan tääl saaristossa että melko avuton olo meikäläisellä!!Ukon kanssa on ollut riitoja tuon tuostakin eikä ymmärrystä tunnu häneltä löytyvän!!Hyviä vointeja kaikile!!

miita1969 & walter 37+4
 
Jaaha. Täällä on varmaan synnärireissu edessä tänään. Eilen tuli jo jonkun verran näköhäiriöitä, mutta ajattelin että johtuvat varmaan jostain niskoista tai muusta. Tänä aamuna tuntuu että valopalloja ja viivoja menee silmissä koko ajan. Kymmeneltä meen neuvolaan ja saan todennäköisesti lähetteen Tayssiin, että tutkivat siellä sitten paremmin. Mitään muita oireita ei kyllä turvotuksen ja noiden näköhäiriöiden lisäksi ole. Tosin saas nähdä kuinka korkeella paineet sitten huitelee, torstaina olivat 130/90 ja koko ajan on olleet noususuunnassa.

mt & poika 38+0
 
Meillä olikin aika hirvee yö viime yö..tai ainaki yöllä tuntu siltä. Mäkin olen nukkunut aamusta vasta kolme tuntia. Tyttöön iski räkätauti ja se oli kyllä sellasta itkua koko yö lähes tulkoon. Lisäksi minua supisteli kivasti 5-10 min välein kahdestatoista viiteen. Oli kiva juoksennella rauhoittelemassa tyttöä supistusten välillä. Onneksi miehestä sai jossaan vaiheessa apua myös... Mut jotenkin jännää toi mun supistelu kyl on. Ei mitään ihan tosi kivuliasta ole, mutta sen verran kuitenkin, et hereillä pitää. Ja aina se vaa loppuu :(. Mutta kaipa se jossain kohtaa täytyy pidempäänkin kestää, et tuo muksu saatas uloskin :)...

Jaksamisia kaikille jo vauvansa syliin haluaville! :)

primrose 40+5
 
Täällä myös huonosti nukuttu yö takana |O Unen päästä sain kiinni joskus 1n aikaan ja 03:12 heräsin ihan järkyttäviin polttoihin, jotka kesti sitten tuonne 5:n asti :kieh: Ei supistellu tai mitään, mutta polte oli jotain ihan järkyttävää. Saas nähdä, joko tänään sais lähteä..

Kiira + asukki 40+1 (la 5.9)
 
Lätäkkö kyllä muakin välillä ahistaa, kun aattelen, että vauvan tulo voi viedä vielä viikkoja ja mulla ei sen kummempia tekemisiä oikein näille loppuviikoille oo. Ekat kaks viikkoa äitiyslomasta meni ku siivillä, kun oli hirveesti kaikkea hommaa ja treffailuja. Nyt oon tietoisestikin rauhoittanut viimeisiä viikkoja mutta samalla sitten joskus mietin, miten ihmeessä saan päiväni kulumaan. Aina ei oikein jaksais montaa tuntia netissäkään pyöriä tai vaan maata sohvalla :)

Niin ja nyt viikonloppuna iski sellainen ihan hullu halu lähteä esim. baariin tai yökerhoon, vipatti menojalkaa ihan tosissaan. Mä en normaalitilassakaan ole mikään bilehile, tosin silloin tällöin iskee aina samanlainen menohalu. Nauratti vaan, että meikäläinen baarissa tanssimassa ois kyllä unohtumaton näky eikä tuo oikeasti nyt mitenkään tuntunut varteenotettavalta vaihtoehdolta, kun en aina jaksa kanssaihmisiäni kännissä edes itse kännissä :D Odotan ens viikonloppua tosi innoissani, kun meillä on hääpäivä ja mennään syömään ja varmaan istuskelemaankin johonkin niin kauaksi aikaa kuin mä jaksan :)

Tsempit kaikille huonosti nukkuneille! Mä nukuin tosi hyvin, mutta mähän synnytänkin vasta jouluna :D

Menninkäistytölle ihan omat tsempit, toivottavasti saisit lähetteen ja selvyyden tilanteeseen. Miitalle tsempit samoin, ei varmaan oo helppoa olla siellä saaristossa ilman autoa ja jos mieskään ei ihan ymmärrä tilannetta.

Rt:stä, perillinen punkeaa pyllyään navan yläpuolelle oikealle tai keskelle, jalat tuntuu ihan selkeesti vasemmalla ja pää on toivottavasti nätisti jossakin alaosastojen huudeilla :D Hikka tuntuu ainakin siellä alhaalla. Ja selkä tosiaan kaartuu tuossa oikealla. Aina en ihan varma ole, etteikö pää pomppis jossakin ihan muualla mutta yritän uskoa ja luottaa siihen, että perillinen nyt nätisti pysyy asennossaan ja lähtee vaan valumaan alemmas :D

Oma vointi on vieläkin varsin mainio, eilen taas pystyi shoppailemaan tunteja ilman mitään vaikutusta, tai no vessassa piti tietty käydä :D Lauantaina oli vähän sellaista menkkajomotusta ja supisteli vähän ja olin oikein ylpeä asiasta. Oli ihan mukavaa, että jotain oireita oli, vaikkakin vähän ja hetkellisiä. Mutta ilmeisesti mä kuitenkin olen raskaana :LOL:

Niin ja toki vauva vissiin painaa jotain hermoa välillä tuolla alhaalla, koska reiteen tulee sellaisia hermopiikkejä, että melkein jalka pettää alta. Ei todellakaan mukavan tuntuista mutta onhan täsäs nyt oltavakin jotain vaivaa. Kiva, ettei ole jatkuvasti sellainen olo, että tästä lähtis vaikka maratonin juoksuun ;)

Oikein ihanaa alkavaa viikkoa, toivon supistuksia kaikille haluaville ja lepoa ja rauhaa kaikille haluaville ja niin edespäin!

Sannimarja ja perillinen 38+1 (la 19.9)
 
Moikka kaikille!!!

Tämä uusi sivu on vähän takkuillut en ole päässyt kirjautumaan. Mutta nyt siis pääsin...

MILJOONASTI ONNEA KAIKILLE VAUVAN SYLIIN SAANEILLE :)

ON: Täällä ollaan yhdessä kasassa ja varmasti yli lasketun,mikä on huomena. Vaikka saikulla ollaankin oltu supistuksista kauan. Yö olleet nyt rauhallisia...josko enteilisi jotain... tänään koko aamun ollut menkka jomotusta mahassa ja selässä... No olempa todennut et tulee kun tulee. Kaikkea tehty mitä pystytty joten ei auta :)

Nyt pojan jumppaan...


Yrittäkää jaksaa..


Tyyty ja kirppu 39+6
 
Onnittelut kaikille jo vauvan syliin saaneille :heart: Vauvoja olikin jo ihan kivasti tupsahdellu ! Toivotan myös suppariryöppyjä jo 40+ viikkolaisille !

Omassa olossa ei ihmeempiä myllerrystä masussa ja välillä supistelee ja nipistelee ja polttelee muttei kuitenkaan kunnolla viellä.... Flunssaa pukkaa päälle :( toivottavasti ei kovin paha tauti tule...

Viikonloppuna käytiin hakemassa sitten istuin vauvalle eli nyt on kaikki valmiina ! Villavaippahousuja olen alkanu kutomaan kun kestoja ajattelin ainakin kokeilla käyttää ... Kädet vaan puutuu aika nopeaan niin ei mitenkään nopeasti tunnu nuo valmistuvan muttei niillä onneksi niin kiire olekaan !

Hyviä vointeja kaikille :)

Huomenna onkin taas neuvola !

Unikeiju+sisu 38+2 :heart:
 
rakkaudesta äiti, tervetuloa takaisin! :wave:

Lahopää-Liisa, kävin kurkkimassa vauvaantuneiden puolella, kivannäköinen pino. =)

Tulkaa vauvaantuneet silti meitä tänne odottavien puolellekin moikkaamaan ja saa minusta täälläkin kertoa alkaneesta vauva-arjesta. Olen itse varautunut menemään odotuksessani tuonne lokakuun puolelle ja olisi aika kurjaa jäädä tänne yksin höpöttämään, jos kaikki muut on jo toisaalla. :snotty: :( Edellisen kerran odottaessani ja täällä pyöriessäni oltiin koko poppoo odotuspuolella höpöttelemässä, kunnes kaikki olivat jakautuneet...

Kovasti jaksuja kaikille vähäunisille ja vaivaisille. :hug: Täällä vuorostaan nukuttiin ensimmäistä kertaa lasten flunssan alkamisen jälkeen koko yö putkeen, minäkin vetelin taas kahdeksan tuntia yhdellä pissireissulla. :D


Epeti 38+0 poksista (LA 20.9.)
 
Neuvolassa käyty. Sain lähetteen (kiireellisyys 1-5 päivää), neuvolantäti olis halunnut tehdä päivystyslähetteen muttei voinut koska pissassa ei näkynyt proteiineja. Paineet oli 133/90 eli alapaine pysynyt koholla ja yläpaine oli noussut viime kerrasta. Neuvolasta käskettiin mennä synnärille näytille viimeistään illalla jos nää näköhäiriöt jatkuu ja synnäriltä myös sanoivat että sairaalakassi mukaan ja näytille jos olo huononee. Nyt ainakin tuntuu, että noi näköhäiriöt vaan lisääntyy. Viivoja ja palloja vaan vilisee silmissä jatkuvasti. Että eiköhän tässä sairaalareissu tuu iltapäivällä, luulisin.

mt & poika 38+0
 
Huonosti nukuttu yö taas takana |O Jalasta veti taas suonta ihan kiitettävästi monta kertaa, vessassa sai juosta tunnin välein ja supisteli oikein kipeesti useemman tunnin ajan ja kipu oli aaltomaista. Missään asennossa ei ollut hyvä olla :kieh: Vauva mutkelteli ja potki vimmatusti ja supparit tuntui alaselässä tosi ikävästi. Silti olin aamulla yhtenä kappaleena. Kuopus syntyi viikolla 38+5 ja mulla on nyt menossa samainen päivä. Toivon todella ettei tarviis kärvistellä laskettuun aikaan asti ja ettei menis aikanaan yli siitä :kieh: Tää unettomuus alkaa hajottaa ja pahasti! Anteeksi avautuminen, oli pakko valittaa jonnekin :D

smur-ffi ja papu 38+5
 
Vauvan peppu nousee mullakin aika usein tohon navan seudulle ja vatsasta tulee kumman muotonen ku se sitä työntelee ylöspäin ja välillä nousee jalka ylös :D Hikka tuntuu ihan tuolla alhaalla.

MT Toivoon sulle sairaalareissua SIINÄ mielessä, että josko synnytys vaikka käynnistettäs.. :) toki noi näköhäiriöt eivät ole todellakaan hyvä juttu!! Tsemppiä!!

Mäkin oottelen Endottaren kuulumisia.. :)

Mullakin noita polttoja tulee ja menee.. ja eilen kauheet paineet alavatsassa pitkin päivää. Toivon niin kovasti että huomenna neuvolassa se sanoisi, että on jo pää vähän syvemmällä lantiossa.. Toivossa on hyvä elää! ;)

Nyt mun kurkkukipu hävis, eli en ehkä tuukkaan kipeeks.. no katotaan! :) Mies taitaa jäädä saikulle pariks päiväks.. oli kyl niin kipee ku aamulla töihin meni.
Rintatulehduksesta onko sitä mahdollista estää? Auttaako se että laittaa kaulaliinan rintojen päälle, kun käy ulkona.. Tai ne kaalinlehdet?? Mä EN haluu sitä! Mä oon kuumeessa niin RIKKI.. Mä tunnen heti jos on yli 37c.. (no nyt on normi lämpö raskaudessa tuo 37, mutta yleensä se on lähemmäs 36c)

Nyt mä lähden kuluttamaan aikaani kaverin luo.. saa keittää mulle aamukahvit, kun heräsin kunnolla vasta tunti sit :D Olin ensin n.2-3 asti hereillä yöllä, kun mun jalkapohjat oli jälleen tulessa, sit kävin zombiena heittää miehen aamulla töihin, jotta saan auton. Tämän jälkeen menin nukkumaan 3tunniksi. Aah.=)

lätäkkö + möngertäjä 38+2 (la 18.9)
 
lätäkkö Miulla ainakin viimeisellä kerralla auttoi nuo kaalinlehdet mukavasti, ei tarvinnut antibiootteja hakea. Miulla tuo rintatulehdus on johtunut aina siitä että maito nousee niin nopsaan ja pakkaantuu rintoihin, sitten kun ei saa tyhjennettyä tarpeeksi tehokkaasti noita niin nousee kuume. :( Se ei kyllä ole mikään mukavin tauti.
Hyvä rintapumppu varmaan auttaa myös tuossa, aikaisemmin ollut tuollainen ainun pumppu, mutta kun testasin tuota Aventia niin en enää vaihtaisi pois. :)
 
moi!
onnea vauvaantuneille!!!!!!!!!!!!:) kiva kuulla erilaisia synnytyskertomuksia. alkaa itteekin jännittää (vaikka mä oon kans varmaan niitä joulukuun synnyttäjiä;)).

täällä ei kauheasti uutta. suppaillut on vaan kerran kivuliaasti, muuten ihan vaan harjotussuppareita ja vihlontaa välillä. en oikein synnytysmerkkejä siis vielä näköpiirissä. mulla on vähän sama olo välillä kun sulla lätäkkö, oon nyt ollu 6 viikkoa lomalla ja alkaa todellakin kaivata actionia. päivät on alkanu kulua aika hitaasti. tähän asti oon jaksanu ihan hyvin, mut nyt alkaa olla jo niin malttamaton olo ja epätieto just, kun ei tiedä, onko odotusta jäljellä vielä kuukausi vai yksi päivä... yleensä just urheilen ym paljon, niin tää paikallaan olo meinaa tehdä hulluks. onhan se ihanaa, ettei tartte olla töissä ja välillä nautin niin täysillä rauhallisuudesta ja omasta ajasta, mut välillä iskee turhautuminen ja tulee sellanen veltto olo noin ylipäätään, ettei ees huvita tehdä mitään...

tsemppiä meille kärsimättömille!
- solete 37+2 (la 25.9)
 
Mulla oli taas kerran vaikea yö, ja meinasin jo lähteä sairaalaan, kun kovat alavatsa-, selkä- ja nivussäryt. Oikea jalka ja kylki olivat niin kipeät, että nukuin vain vasemmalla puolella. Aloin myös palella ja virtsarakkoon sattui, kun menin pissalle. Sitten onneksi monien vällyjen ja tyynyjen keskelle nukahdin, ja heräsin hiestä märkänä. Nyt vain kuulostelen oireita, eipä oikein mitään osaa tehdä:confused:!

Roosamaria ja nuppunen 38+5
 
Huomenta, näyttää olleen valloilla oikein liskojen yö...mä heräsin puoli kolmelta ja valvoin kuuteen. Inhottavat vatsakivut on tulleet takaisin :( En oikein tiedä mitä ovat, en tunnista supistuksiksi vaan koko maha on kipeä. Ihan kun ois ollut päivän liian tiukat sukkikset puristamassa vatsaa...tjtn. Kuudelta soi miehen kello ja 7-10 torkahtelin ja lueskelin vuoronperään. Yöllä on kyllä aivan liian paljon aikaa kaikenlaisille pelottavillekin ajatuksille : /

Tänään olis taas akupunktio, nyt kolmatta kertaa. Sen pitäis auttaa avautumisessa ja itse synnytyksestä tehdä nopeampi ja kivuttomampi tapahtuma. Jää nähtäväksi :) Mutta ei ole ainakaan pahalta tuntunut. Neljä kertaa tuossa käydään. Onko kellään kokemusta akupuntiosta?

Vauvan peppu tunkee ulos tuosta ylhäältä oikealta ja jalat vasemmalta kyljestä :) Ahdasta taitaa olla. Kerran-kaksi päivässä vauvalla on hikka ja koko vatsa pomppii, jotenkin käy pientä sääliksi kun se siellä yksinään hikottelee :heart: Vaikka hengitysreenaustahan se vaan :heart:

En kyllä muuten voi tajuta miten vauvoja voi mahtua kaksi - kopa kolme - mahaan!!! :O:heart:

Voikaahan hyvin ja onnea matkaan kailille kellä synnärireissu jo häämöttää! Endotar on tainnut päästä tosi puuhiin :)


Raitahippo ja Rusina 37+4
 
Yhtenä pakettina täällä edelleen. Eilen illalla ja yöllä oli lupaavia supistuksia, mutta nyt päivällä ei sitten mitään. Antoivat kuitenkin jotain toivoa siitä, että jotain saattaisi kohtapuoleen tapahtua.
Neuvolassa kävin tänään, sain ajan vielä ensi viikolle, toivottavasti sitä ei kuitenkaan tarvita... :D

Oikein paljon peukkuja kaikille ja jaksamisia!

Mousse 39+5
 

Yhteistyössä