***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Olipa Koiramammalla rankka kokemus, onneksi olette pojan kanssa molemmat kunnossa! :hug:

( . ) Neuvolassa käyty ja kysyinkin heti, oliko pissassa proteiinia ku pää on ollu niin tautisen kipee koko viikon. No olihan sitä. Turvotusta on aivan mielettömästi ja verenpaine oli noussut. Sain sitte lähetteen Naistenklinikalle, saa nähdä milloin soittavat ajan. Ennen viikonloppua pitäis päästä. Oon nähny "tähtiä" jo monena iltana ja nekin on kuulemma raskausmyrkytyksen oire... En ees tienny!! No stresseissäni soitin sitte siskoni kannustamana Naikkarille ja kysyin ohjeita. Ei muuta ku kaksi Panadolia otettavaksi ja nukkumaan. Parin tunnin päästä päivystykseen, jos olo ei ole helpottanu. Nyt ihan jees olo kumminkin, just siis kotiuduin neuvolareissulta. Se vähän ihmetyttää ku neuvolassa sanottiin, että ne alkaa kerään vuorokausivirtsaa ja Naistenklinikan päivystyksessä kerrottiin hoidon olevan synnytyksen käynnistys ja verikokeista kuulemma selviää, onko sitte myrkytys... Häh? Kumpaa ne nyt sitte tekee? Onko jollain tietoa?

Nyt lepäilemään, anteeksi omanapaisuus :ashamed:

Mayah ja Pikkuinen 40+4 :heart:
 
Mayah, mun ystävällä saman kaltaisia oireita. Käynnistys on ollut tänään, jolloin hänellä viikkoja 41+6. Seurasivat muutaman viikon tilannetta kontrolleilla, eli eivät hirveän helposti näköjään ala käynnistelemään vaikka raskausmyrkytystä epäilevät (tämä siis juuri Naikkarilla). Toisaalta luulisin, että sinun viikoillasi lähdetään ensisijaisesti käynnistämään, jos olosi vielä huononee. Vuorokausivirtsaa eivät keränneet missään vaihessa. Tsemppiä :hug:

Koiramamma, kiitos kertomuksestasi. Huh huh, olipa teillä pitkä ja raskas vauvanhakureissu.

Neuvolassa kävin myöskin aamulla. Kaikki oli hyvin, mutta kohtu niin pinkeänä, ettei terkka meinannut tuntea kummassa kyljessä vauva majaili. Paineet olivat edelleen loistavat (vaikka söin eilen illalla puoli pakettia aurajuustoa :whistle: ), turvotusta ei ole, painoa tullut 100 g ja sydänäänet kuuluivat hyvinä. Varailtiin ensi viikon perjantaiksi aikaa, jonka peruutan jos samalla päivälle tulee yliaikaiskontrolli. Toivottavasti niin pitkälle ei tarvitse odottaa :/ .

Ihana päivä, nyt ulkoilemaan!

Tiinuliini ja vauva 40+4 (tai 40+1)
 
Kiitos Tiinuliini vastauksesta! :) Mun edellinen viesti on näköjään kadonnut... Ylävatsakipu ja yökötys-olo liittyvät ilmeisesti myös raskausmyrkytykseen, en edes epäilly niitä. Ajattelin vaan kuuluvan loppuraskauteen. Mutta nyt siis kehotus mennä suoraan päivystykseen ja ottaa varuiksi sairaalakassi mukaan. Eli tulen infoamaan joko vauvauutisia tai kotiutumista seuraavan kerran, kenpä tietää. Tsemppiä kaikille! =)

Mayah ja Pikkuinen 40+4 :heart:
 
:hug: Koiramammalle :eek: Olipas siinä pitkä vauvan haku reissu. Kyllä vähän ihmetyttää, että antoivat noinkin kauan odotuttaa. Sinä sairaana ja vauvan sydänäänet laski välillä!! Serkun vaimolla ollu molemmat synnytykset myös todella vaikeita ja hän myös esikoisen synnytti Jyväskylässä... eikös se ollu tein synnäri?! Onneksi kuitenkin tulivat järkiinsä... vaikka eihän tuossa ajassa voi muuta tapahtuakkaan! Onneksi teillä nyt kaikki hyvin ja sinulla jalat maassa tämän asian kanssa. Hienoa että osaat käsitellä asiaa sinulle parhaalla tavalla :hug:

Mayah Kovasti tsemppiä!!! Eiköhän sitä vauvan kanssa kotiin tulla :D

Neuvolassa käyty... Ja tätinä mulla kätilö ja tarkistettiin samalla kohdunsuun tilanne. Elikkäs väljästi sormelle auki, kanavaa jäljellä... Uudelleen synnyttäjällä tämä voi tarkottaa joko vauhdikasta lähtöä TAI viikko pari odotusta. Aika varattiin ensi viikolle, mutta sanoin että mua ei näy :D Toivossa on hyvä elää!! Verenpaineet, hemppa ja vauva kunnossa. Pissa TAAS kahdella plussalla, mittarin otin kotiin mukaan!! Eilinen syöminen ja herkuttelu vaikuttaneen asiaan. Paino: 20kg meni rikki :kieh: Niin että ei muutaku vitutus herkuttelua tänään!! Tänään jos ottais iisisti, eikä vauhdittelis hirveesti synnytystä. Mutta huomenna sitte saunaa ja suhinaa sängyssä... Oltais ihan kaksistaan ukkokullan kansssa :whistle: Voi vaan olla, et isäntä kieltäytyy. Pelkää et vauva tulee liian aikasin, remppaa vielä jäljellä!!
Nyt laittaan vähän paikkoja kuntoon... Palaillaan pallukaiset =) =)
R iikka 38+6
 
Täällä jälleen :D

Täytyy sanoa et koiramammalla ollu melekosittain hirvee synnytys!! Onneksi olet kuitenkin itse jollain lailla sinut asian kanssa,en usko et mulla riittäs huumori enää toiste tollaseen :( .

Mä oon aamun istunu koneella ja maksanu laskuja :headwall: ,tää on tätä tukien tuloaikaa ja kaikki laskut sit tietenki myös kasaantuu tälle ajalle,niin olihan siinä selvitteleminen ja kansioihin laittaminen :( . Eikä se rahasta luopuminenkaan niin kivaa ole,kun sitä kerrankin tilillä käy :LOL: .Sit miehen kans lämmiteltiin pirttiä ja mä taas vaihteeksi siivosin :kieh: ,nyt ei tarttenu onneksi muuta kuin imuroida kaikki huoneet ja hieman vain järjestellä...Ulkoeteinen se tuolla oottaa,et joku tulis sen siivoamaan,kun ei kunnolla kävelemällä läpi pääse :D Katotaan jos tässä vaikka innostuis...

Nyt alkaa taas pahin depis olla ohi ja suunnittein tos tissien hierontaa ja SEKSIÄ illaksi...Pitää pistää mies oikeen kunnolla hommiin :LOL: Saa koittaa hommata vauvelin ulos,ku on sisällekki sen hommannu :LOL:

Jospa alkais oikeesti tolle eteiselle jotain tekeen ja sit ruoan laittoon :) (papan tekemä hernekeitto lämmittää) kova homma :LOL:

Axda ja pikkuinen 40+2
 
mayah mä juuri eilen sain jorvista purkit,jotta tänään kerään sitä vuorokausi pissaa.huomenna vien sinne ja jos virtsas vielä proteiinii niin huomenna käynnistellään.
eilen jo lääkäri kyseli haluanko käynnistyksen,mutta päädymme että kerätään eka virtsat ja katotaan mihin suuntaan ollaan menty huomiseen mennessä.

 
Nonniin, neuvolassa käyty ja todettu, ettei mikään ole muuttunut - ainakaan näin päällisin puolin. Pääsin painolla tasalukuun 70kg (joka tuntuu ihan hirveälle), eli yhteensä tullut vajaa 13kg. Pissa puhdas, verenpaineet normaalit ja vauvan sydän siellä tykytteli vahvasti. Tuntuu aika jännälle, että nyt sitten oli vika neuvola yhdessä koossa - jos vauva ei synny itsestään ennen sunnuntaita niin silloin mennään sitten sairaalaan. Jotenkin NYT tuntuu, että on viimein sinut tämän yliaikaisuuden vuoksi eikä siitä enää stressaa. Tulee kun tulee.
 
Koiramamman synnytys oli kyllä pidemmän kaavan mukaan :| Hienoa, että kaikki on hyvin ja ettei jääny mitään peikkoja mieleen.

Mayah paljon tsemppiä ja vauvan kanssa kotiin!

Pienpapu hyvä jos olet päässyt sinuiksi yliaikaisuuden kanssa (eiköhän se sieltä sitten synnykkin kun on sinut asian kanssa). Vaikka nopeesti nuo tunnelmat saattaa vaihtua.

(.) Yö meni levottomasti ja aamu väsyneesti. Muuten sain kyllä hyvin aikaiseksi tänään. Imuroinnit ja lattian pesut tuli hoidettua, samoin vessan siivous ja pesu. Tein omena piirakankin miehen toiveesta. Iltapäivällä sain muutaman tyttökaverini vieraaksi joten tänään on aika mennyt oikein mukavasti kun aamulla oli vielä neuvolakin.

Neuvolassa ei mitään uutta. Kaikki hyvin ja mallillaan. Vauva laskeutunut, mutta ei ihan täysin kiinnittynyt. Kuitenkin kuulemma hyvissä asemissa ja ei kun pihalle vaan. Ensi viikon perjantaina on sitten viimeinen neuvola ennen synnytystä. Silloin saa sitten lähetteen yliaikaiskontrolliin sairaalaan. Eli kuulemma voi vielä mennä kolme viikkoa ennen mahdollista käynnistystä. Jestas kun tuntuu pitkältä ajalta! Toivotaan, että pikkuinen löytää tiensä pihalle ennen sitä :)

Feli 39+4
 
Kiitos tsempeistä :hug:

Ja täällähän sitä ollaan kotona ison mahan kanssa :kieh: No ei siinä mitään, onneksi vauvalla kaikki hienosti. Se on tietysti aivan tärkeintä! :) Testailivat pissan ja veren, olin käyrillä, piti myös merkitä liikkeet napin painalluksilla ja sitte sisätutkimus ja ultra. Kaikki kunnossa, nyt ei ollu enää proteiinia. Joten ei kun kotiin vaan. Aika turhauttavaa rampata Naikkarin päivystyksessä jo toisen kerran viikon sisään ja aina vaan kotiin, mutta hyvä ku kaikki ok. Paineita pitää käydä mittauttaan maanantaina ja pissa testata. Joskohan tässä tarvis tuota sairaalakassia vielä ennen joulua...

Kauniita unia! =)

Mayah ja Pikkuinen 40+4 :heart:
 
Mä tajusin tänään kauhean jutun :eek: Neuvolatäti nimittäin sanoi, että jos on pitkä kuukautiskierto, niin se voi vaikuttaa siihen, että lapsi syntyy yliaikaisena. Mä olen viimeisen vuoden syönyt pillereitä niin, että kuukautiset ovat tulleet 3kk välein. Eli ... vauva voikin syntyä vasta joulukuussa koska luulee, että niin tulee tässä tilanteessa menetellä :xmas:

Kyllä, nukkumaanmenoaika.
 
Pienpapu joo :LOL: se selittää tän munki tilanteen ku mulla oli se hormonikierukka 5v ja vaan parit menkat sinä aikana et josko tossa 2010 tai ihan vaikka vasta 2013 tulis :D :D :D tai no oli mulla sen jälkee 3viikkoa laastari(joo oli pakko kokeilla ku kuulosti niin hauskalle) et parit menkat saatii viime vuodelle.. et varmaa sit joulun tienoilla poksutaa molemmat.

No joo täällä meno vaan hiljenee koko ajan, taitaa kaikki olla niin omissa maailmoissaan...

Mua taas juilii(ihme etten muuta sanaa nyt oo keksiny tolle) mut taas voi mennä nukkuu täynnä toivoa että se olis tässä ja tänä yönä... nooh aamu paljastaa taas karun totuuden...


nawi ja väinö 41+0 |O
 
hiljaista on joo.onkohan meripihka päässy synnyttää?
se on kiva pienpapu,että pääset sitten kohta viimeistään synnyttää ja nawi toivottavasti yöllä olet päässyt lähtee..

itsellä on tänään jorviin meno :D pissaa on vuorokauden kerätty(osa valu jääkaappiin :headwall: )saas nähdä vieläkö on proteiinia.turvotus ei laskenut missään vaiheessa jaloista,mutta pääsärky on helpottunut.
tulen sitten ilmoittaa tänään.jos ei kuulu niin sit ollaan synnyttämässä :D

pehmis 40+6
 
Huomenia!

Pienpapu, voi ei... Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto ainakin. vaihtelee 25-40 vrk. Voi kakka. Sit oon myös miettinyt, että koska alunperin mun la oli viikon pidemmällä, eli 4.10, varhaisultran mukaan, vasta np:ssä vaihdettiin, niin voiko se vaikuttaa? Olin silloin niissä tutkimuksissa vkoilla 5,6 ja 8 kohdunulkoisen epäilyn takia. Ja aina la oli 4.10. Mutta np:ssä sanoivat, että pieniä alkioita on niin helppo mitata väärin (kyse milleistä, ei senteistä), että tulee helposti näitä viikonkin heittoja. Tiedä sitten...

Pehmis, onnea jorviin :hug: Toiv. pääset käynnistykseen!

Nawi, joko lähti käyntiin?

Koiramamma, huh huh. Olipas sulla ihan kamala synnytyskokemus. Ei reilua tollainen. Ihme, ettei ne aiemmin leikanneet. Jaksuja :hug:

Hmm... Täällä alkoi taas yöllä valua limatulppaa-tai mitälietä. Ruskeeta kiisseliä :x Inhottavaa, ihan kuin olis menkat. Muuten oireita ei ole.
Huomenna alkaa mullakin sit todellinen :headwall: -fiilis. Loppujen lopuksi synnytän 4,5kg "todella ennenaikaisen" käynnistyksen avulla. No, kunhan jotenkin ulos saadaan. Eilen, kun katoin Sairaala -sarjaa ja sitä synnytyksen loppua, niin alkoi pelottaa aika kovasti, oli pakko sanoa miehellekin. Se tuli sympaattisena silittelemään mun päätä :heart: Siitä on muuten tullut ihan hassu, vissiin säälii mua todella paljon, kun on niin erikoisen hellä. No, ihan kivaa vaihteeksi :D

Täällä mennään, eikä loppua näy. Toiv. saadaan pian kääröt tänne oikeeseen maailmaan!

Cora ja tyttö (menee varmasti yli la:n) 39+6
 
Huomenia... kuten tossa ukollekkin sanoin nii alkaa olee huumori vähissä jo :attn:
No yöllä en päässy vaihtaa ees asentoo selältä kyljelle kun sattu niin sairaasti alavatsaa, melkein kuulin ku lihakset vaan repeili, en tajuu paljon ne voi vielä repeillä. Oli ku ois puukolla viillelty jokaisella pienimmälläkin liikkeellä.
No kummeneltä neuvola ja sit sen jälkeen soitto kättärille josko ottais mut vastaan ihan vaikka heti maanantaina. On niin ärsyttävää kytätä koko ajan että liikkuuko pikkanen.
Sitte pitäs hakee ajokortti jos olis valmiina, ku ajo-oikeus loppuu vika päivä ja toiv oon ees sairaalassa sillon.

Mut palailen iltapäivällä että mitä ne siellä kättärillä sano.

Jaksamisia ja hermoja kaikille.

Cora mekin katottii sitä sairaala sarjaa ja lapset oli aivan huuli pyöreenä, tyttö sano vaan että joo äiti tollee se tulee ulos, meet makaa ja ähiset, puhiset ja ponnistat ni sit se tulee pois :LOL: Ihanaa ku toinen on nii kannustava. Mä oon muutenki kattonu nyt niin paljon noita synnytys ohjelmia mtv3 faktalta että varmaa alkaa lapsetki olee jo ihan "vanhoja tekijöitä"

Nawi ja väinö 41+1
 
Poika tuli!

Vihdoin kotona ja koneen ääressä!
Lähtö tosiaan tuli viime perjantaina aamuyöstä ja poika tuli maailmaan 19.9. klo 10.49.
Painoa 3520g ja pituutta 50cm. Syntyi avotarjonnassa, mikä aiheutti 1,5 tuntia kestävän melko tuskaisen ponnistusvaiheen, vaikka muuten synnytys oli suht kivuton ilokaasun ja epiduraalin ansiosta. Kättärillä jouduttiin olemaan 6 vuorokautta. Ekat kaksi yötä pikku-ukko oli lastenosastolla sokeritipassa alhaisen glukoositason takia ja sen jälkeen vielä yhden yön tarkkailussa, kun havaittiin että natriumtaso oli myös alhainen. Vihdoin kolmen yön erossa olon jälkeen saatiin kaveri meidän perhehuoneeseen ja päästiin harjoittelemaan yhdessä oloa. Onneksi mies oli koko ajan mukana!
Natrium-lisiä annettiin 4-6 tunnin välein ja tasoa seurattiin useita kertoja päivässä verikokein. Keskiviikko-iltapäivästä lääkäri vihdoin antoi luvan kotiutua, kuitenkin vielä yhden natrium-lisän kanssa ja sillä ehdolla, että käytiin eilen aamulla vielä kättärillä labrassa tarkistamassa tilanne. Hyviä uutisia tuli, taso pysynyt hyvänä ja kaikki on kunnossa! Nyt kaksi yötä kotona takana ja aivan mahtavaahan tämä on!

En ole ehtinyt mitään kuluneen viikon juttuja lukemaan vielä, mutta onnitteluja kaikille muillekin poksahtaneille! Yritän myös ehtiä laittamaan tarkempaa synnytyskertomusta jossain välissä. Vielä vähän harjoittelua tämä meidän yhteiselo kotioloissa :hug:

Zucchero + pikku-ukko 7vrk :heart:
 
Onnea Zucchero pienestä pojasta :flower: :heart:

Nawi, rankan kuuloinen yö :hug: . Nyt vaan pysyt kovana ja vaadit, että asialle tehdään jotain. Jos ajakorttisi ei ole valmiina (kestää kuulemma 6 viikkoa tällä hetkellä) niin esim. miehesi voi hakea sen jos vain kirjoitat hänelle valtakirjan ja annat vanhan korttisi mukaan. Minä odotan kanssa uuden ajokortin saapumista kun otin yhdysnimen naimisiinmenon jälkeen.

Cora, katsoin samaa sarjaa ja itkuhan siinä tuli kun vauva syntyi. Hieman myös hirvitti ja miehelle sitä tilitin. Hän oli kyllä sitä mieltä, että "ihan helpostihan tuo näytti syntyvän" :/ . En ollut ihan samaa mieltä...

Nawi ja Pienpapu, voisiko yliaikaisuus pitkällä kuukautiskierrolla johtua siitä, että LA on vaikeampi määritellä oikein? En usko, että kuukautiskiero voi vaikuttaa siihen, että pitkän kierron omaavien äitien lapsi jotenkin "kehittyisi" hitaammin. Itsellä ensimmäinen LA määriteltiin menkoista ihan päin hemmettiä vaikka sanoin, ettei se voi pitää paikkansa kun kiero on 38 päivää. Seuraava LA määriteltiin neuvolalääkärillä ja se on nyt pysynyt, vaikka myöhemmät ultrat ovat osoittaneet myös sen oleman muutaman päivän väärässä. Hankalaa tuntuu siis olevan :/ .

Mulle tuli vielä tavallista kamalampi vauvan kaipuu eilen illalla kun ystäväni laittoi kuvan vastasyntyneestä tyttärestään :heart: . Eilen kahden tunnin kävelylenkki, ikkunoiden pesua ja seksiä eikä yhtään supistusta! Alkaa tuntua aika mahdottomalta se, että vauva ylipäänsä olisi halukas syntymään ennen pakkokeinojen käyttöönottoa :/ .

Tiinuliini ja vauva 40+5 (40+2)
 
Ja huomenta vaan taas!

Yö on nukuttu hyvin - onko se nyt sitten valitettavaa vai ei ;) Mä jotenkin luulen, että kun ei oikeasti tunnu mitään OIKEITA supistuksia edelleenkään, että eiköhän tässä sinne käynnistykseen mennä. Toisaalta eilen oli vielä kovasti semmoinen olo, että vauva syntyisi itsestään - on vaan niin kovasti vaikea uskoa, että se vaan yhtäkkiä alkaa syntyä ilman että olisi oikeita supistuksia ennen sitä ??

Tiinuliini: Mä en tiedä mikä siinä kierrossa sen tekee, meillä kun taas on tiedossa hedelmöittymisajankohta 95% varmasti ja sen mukaan laskettuaika meni ihan niin kuin lääkärin arviokin. En mäkään usko että lapset kehittyy hitaammin, mutta voisiko siinä ihan alussa olla sitten jotain että lähtee hitaammin, en mä tiedä! No eikä oikein ole väliäkään, 2 yön päästä pääsen joka tapauksessa sairaalaan kuulemaan vähän tarkempaa arviota siitä, että ruvetaanko käynnistämään heti vai miten :)

Nawi: Joo, sulle kyllä tulee tosi iso vauva, kun se kasvaa vielä muutaman vuoden. Minkähän takia näistä asioista ei kerrottu kun valittiin ehkäisymenetelmää ;)

Olenkin miettinyt, että minkäköhän kokoinen vauva sieltä itseltä syntyy, että onko 50-vaatteet ihan haaveilua enää hänelle... menee kotiinpaluulaukun sisältö uusiksi muuten!

Mulle tuli eilen aika järkyttävä "Ällöttävää olla näin epäkiinnostava ja tietää, että pahemmaksi vain menee" -kriisi. Jotenkin vaan olen sitten lukenut (kuulemma pahasti väärin) rivien välistä, ettei tämmöistä mahanaista kiinnosta hirveästi viedä lakanoiden väliin... sitten ajattelin jo etukäteen sitä kengurupussia mikä kohta roikkuu navanalla ja tissejä... voi järkky miten sitä on turhamainen! Samaan aikaan sitten hävettää ihan hulluna nämä ajatukset, kun on niin paljon ihmisiä, jotka eivät voi saada vauvaa ja mä suren sitä mitä muutoksia tapahtuu kropassa kun saa sen suurimman lahjan... mutta ehkä se on anteeksi annettavaa... onko teillä muuten ympärillänne lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä, miten olette kokeneet oman raskauden ja onko se raskaus vaikuttanut väleihinne? Minulla on yksi läheinen ystävä ja oli ihan sairaan vaikeaa kertoa hänelle lapsesta... toisaalta oli kauhean syyllinen olo; meillä nappasi ekalla kertaa kaiken lisäksi - mitä en kyllä ikinä kertonut enkä kerrokaan. Väleihin se ei onneksi ole vaikuttanut, puhutaan paljon asiasta, tuntemuksista puolin ja toisin. Toivon kovasti, että heillä lykästäisi viimein!

No juu, tämmöisiä ajatuksia tälle aamulle.

Supistuksia tai jotain tapahtumaa odotellen...

Pienpapu 41+3
 
:attn: neuvola takana ja kättärille soitin mut kappas niillä koneet kaatunu niin että soita myöhemmin... :headwall: No neuvolassa eivät meinanneet saada vauvan pulssia ja kun saivat oli 110 sit odoteltiin ja saatiin kohta lukema 125 ja sit meinasivat että ok on hyvä voit lähteä!!!! Mulla on hermo niin kireällä nyt että meinasin tossa ukolta kysyä josko marssitaan vaan kättärille ja sanon että nyt riitti PRKL.

nawi ja väinö 41+1

*muoks*

Kättärille pääsen maanantaina, eka sydänkäyrään ja sit kätilölle.

Onko kellään muuten tietoa mitä kaikkea toi yliaikakontrolli pitää sisällään?
 
Taas kurkkimassa..
Onnea Koiramammalle pojasta! :flower:
Ja muillekkin vauvan saaneille.

Saaramanta ei näköjään ole vielä päässyt koneelle joten ilmoitan nyt innoissani,että heille syntyi tyttö 24 pvä! :heart: Että varo vaan..kiiruhdan nyyttiä katsomaan jahka saapi tulla! :D
 
Onnea Zucchero ja Saaramanta! :flower:

Toivottavasti pääset Nawi vaikka viikonloppuna synnyttään, niin ei tarvis koko kontrollia! Tsemppiä! :hug:

Pienpapu: Mulla on ihan samanlainen fiilis, että miten se vauva nyt itsestään syntyis ku en mäkään tiedä mikä on oikea supistus... Mistä ne nyt yhtäkkiä tulis...?? Onneksi sulla pian sentään edessä käynnistys, niin ei tarvi enää kauaa kärvistellä. :hug:

( . ) Tänne ei mitään uutta. Onneksi on sentään viikonloppu ja mies kotona, nää menee jotenki helpommin ku mielettömän tylsät arkipäivät yksin. Hyvää mieltä ja vauvaisaa viikonloppua kaikille! =)

Mayah ja Pikkuinen 40+5 :heart:
 
Onnittelut Zuccherolle perheineen pojasta :heart: :flower: ja Saaramantalle perheineen tytöstä :heart: :flower:

Monella tuntuu olevan se tilanne, että hyvin voisivat jo alkaa käynnistämään... nooh, kyllä ne pienet kohta teidän sylissä on. Voimia lähettelen täältä hulinan keskeltä :hug:

Katjuska ja Vilpertti jo 3vkoa :heart:
 
voihan p*aska päästivät kotiin.tiistaina uudelleen sairaalaan ja kaikki samat testit taas :headwall: :headwall: :headwall: olin mennyt liian myöhään ja eikä saatu pissasta tuloksia kuin vasta maanantaina.lääkäri oli tosi tuiman tuntuinen,eikä käynnistystä nähnyt hyvänä vaihtoehtona,kun kanavaa on jäljellä vieläkin 3cmeikä mitään "kypsymisen"merkkejä oikein ollut.
maanantaina tietää sit on jotakin virtasassa.vitsi muo harmittaa ja niiiin kypsä tähän tilanteeseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pehmis 40+6
 

Yhteistyössä