***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Ootteks kaikki muut saaneet vietyä lapsen sinne 1v hammaslääkäriin????Mä en :( Pitäs nyt tässä näin....
Mutta....me muutetaan. Ihan vaan siks ettei tekeminen loppuisi tai kävisi vähiin :LOL: Viime muutostahan on vuosi.
Tuonne h-lääkärin en ole saanut aikaiseksi vietyä Nikiä, kun on koko ajan jotain ja sairastelua. En muista kirjoitinko silloin, mut Nikillähän oli sen kurkunpäätulehduksen jälkeen sit 7-8päivää paha ripuli, ilmeisesti se Noro,mut lievänä. Koko ajan jotain...

Nikin ensisanat ovat: 1.kakka 2.hyppää 3.hissi.
Aina kun joku kyläilijä lähtee,hänen täytyy saada painaa hissin nappulaa, tänän sanoin että X on lähdössä ja Niki siihen että "hissillä". aiemmin hokenut vain hissi hissi hissi. Ja kiipeää keittiönpöydälle ja ilmoittaa "HYPPÄÄ". joka paikasta mihin kiipeää on hyppäämässä.
Kun kysyn että "Kuka on äidin kulta?", nostaa oikean kätensä ylös :heart: Fiksu poika.
Muutto on tän kuun 26/27pv. Vien sit uuteen neuvolaan. Ja sit mennäänkin jo päiväkotiinkin tutustumaan. Kevään odotusta kaikille......
 
Aurinkoista kevättä kaikille! :flower:

Suhvelille ja Tiinulille suuret onnittelut plussasta!! Ja tervetuloa raskautuneiden joukkoon :)

Zucchero kokeilin niitä rannekkeita, mutta niistä ei ollut mulla yhtikäs mitään apua vaikka suuret oli odotukset.. onneksi nyt on pikkasen helpottanut etominen, vaikka oksennus toisinaan lentääkin! Joko olet päässyt synnyttämään? Zemppiä kovasti loppuraskauteen :hug:

Täällä masu kasvaa hurjaa vauhtia.. ihan kauhulla odotan kuin iso siitä vielä tuleekaan! Pahoinvointi siis pikkasen hellittänyt ja ultrassakin oli kaikki hyvin.
Pojan 1,5v-neuvola on kanssa varattu, samoin hammaslääkäri. Hampaita on aika paljon ja kohta puhkeaa vikat kulmahampaat. Ruoka ei ole oikein maistunut, taitaa tehdä vähän kipeää hampaiden tulo.
Sanoja on tosi paljon jo, lauseentynkääkin tulee: " mennää naunaa" (mennää saunaa), repii samalla paitaa ja sanoo "pois". Täällä nyt kovasti in on sanat: heittää -> tippu, isiii huutelee päivällä. Tunnistaa itsensä kuvasta/peilistä ja yrittää sanoa omaa nimeä.
"Syö" itse niin, että lusikka toisinaan eksyy suuhun, mutta enimmäkseen vaan sotkee ruoan kanssa. Valloittava pikkumies, jolla on aivan älytön oma tahto ja lyhyt pinna :whistle:

Meripihka ja poitsu (melkein 1,5v) + kirppunen 13+5
 
Hei! Mäkistä on airportti rikki eli verkkoon ei pääse kuin langalla.. hankalaa..

Nikin emo muuttaa? Taas.. Hui, toivottavasti uudessa paikassa on hissi ehjänä. Tai jotain luksusta.

Meillä sanotaan 'Mimmi' eli Minni Hiiri.. ja vaatteissa pitää olla Minnin kuva..
Nyt tyhjentämään pyykkikonetta. Hetki rauhaa kun Piiperö katselee Teletappeja. Niin ja kovasti olis pelaamassa tietokoneella teletappipelejä yms.. Askarreltiin just pääsiäistä kotiin. Tehtiin munankuvia, joita tussilla väritettin ja liimattiin tarroja niihin..
 
1,5 v mittoja tulin laittamaan, kun neuvolassa käytiin. Eli pituus 86,3 cm ja paino 12 kg 150 g noin, kun ei suotunut poika pysymään oikein paikoillaan. :whistle: Rokote saatiin kans.
Kasvanut oli hienosti ja osas rakennella palikoista tornin ja sanoja kysellessä näytti oikeet kuvat. =)
 
Joo Hexa......ei tosiaan muutettas jos ei olis luksusta!!! :)
Luksusta on SIJAINTI, ja se että vuokra tippuu ihan sikana,mut neliöt vain neljällä!

No mehän luovutaan saunasta ja pienen yksiön kokoisesta kylpyhuoneesta ja vaihdetaan maailman hienoin merinäköala vastapäisen talon seinä -näkymään :)

kerros on seitsemäs ja hissi on, ja luulen että toimiva! parvekekin on.


tilasin nikille sen hammaslääkärin, ne sanoikin että sinne kannattaakin tulla vasta 1,5 vuotiaana!
 
Onnittelut plussanneille :flower: :flower: :flower:

Meillä syödään vain ja ainoastaan itse. Yhtään ei saa auttaa, muuten loppuu syöminen siihen! :kieh:
Rokotuksesta ei tullut oireita. Ei minkäänlaisia.

Keväisin terkuin Jousikas
 
Pikaisesti vauva-uutisia kertomaan tässä nyytti käsivarrella:
pikkuveli syntyi vihdoin rv 41+6, päivää ennen suunniteltua käynnistystä 3.3. klo 13.39 mitoin 4060g 53cm py 39cm. Kiirettä pitää näiden kahden kanssa, myöhemmin lisää kuulumisia!

Zucchero + Sisu kohta 1,5v + pikkuveli 10vrk
 
Onnea Zucchero!

Nikin emo: Kuulostaa aika mainiolta. Ai niin, ajettiin tänään siitä teidän ohitse viettämään hauskaa perhepäivää.. :D oli kyllä upeat kelit!

Jouskari: joo, näin meilläkin. Paitsi nuo vauvojen soseet, niitä saan edelleen syöttää..

Meillä neuvolassa jätettiin rokotukset väliin kun oli kuumetta. 3. päivä kuumeessa... :( no hyviä uutisia oli ne, että painoa oli tullut. 10,5 kg ja pituus oli 84 cm. Lääkäri sanoi, että lapselle pitää kyllä lukea kuvakirjoja ja sen sellaista.. no.. sanoin että kun meillä tällä hetkellä ollaan enemmän kiinnostuneita pianosta ja yritetään katsella värinuottien perään ja askarrellaan ja piirreetään ja ja ja.. tehdään vähän monimuotoisempia juttuja niin miksi pitäisi katsoa kuvakirjasta kuvaa ja toistaa 'aurinko' jne.. tosin me luettiin aistimatka avaruuteen kirjaa jo puoli vuotta sitten eli eiköhän se riitä antaman käsitemaailmaan planeettojen ja muiden taivaanilmiöiden perusteita..

Meiltä on nähtävästi jäänyt 1v rokotuksetkin väliin.

Hexa ja päikkäreillä nukkuva Piiperö
 
Onnea kaikille nyytin kanssa touhuaville ja plussanneille. Mä just ja just selviän ton yhen about 15 kilosen yks ja puol vuotiaan kanssa ja IHMETTELEN miten esim mahan kans saisin sen puettua (vihaa pukemista ja aina kaikki voimat ja vääntöasennot pelissä) auton istuimeen ja turvavöihin, en sitten mitenkään, hyvä kun nyt... siis sen jälkeen kun on eka lapioitu lumet auton ympäriltä. Sais jo tää talvi loppua!

Puolitoistavuotispäivä oli ja meni 2 viikkoa sitten, neuvolaa tai hamamsllääkäriä en ole varannut kun en ymmärrä miten sinne töistä ennättäs kesken päivän lähteä... Jimillä oli jonkinasteinen virtsatien tulehdus, jonka takia hypättiin 3 kertaa Mehiläisen lastenlääkäriasemalla, thanks god, jälleen kerran on se vakuutus,kun siel on labra auki klo 20 asti ja lääkäreiden vastaanotot iltasin. En siis tätä tullut ajatelleeksikaan kun sen vakuutuksen otin, vuorotyössähän näitä ongelmia ei ole... Siel mehiläises se yks lääkäri muuten sano, että 30 vuotisen uransa aikana Jimi on vahvin hänen tapaamansa lapsi ja suositteli lämpimästi painiuraa tms. olis kuulemma olympiamitaliainesta ;) tarvittiin 2 sairaanhoitajaa plus minä pitään kiinni kun tutkimuksia tehtiin, et silleen. Epäilen et kun se on jotain kolme jään tosissani kakkoseks painimatolla!

Nyt hyvät yöt ja hyvät kevään jatkot kaikille!
 
Kiitos onnitteluista! =)

Sisu mummilassa tämän päivän hoidossa ja meillä vietetty lapsentahtista päivää, eli äiti nukkuu kun vauvakin nukkuu :)

Käytiin Sisun kanssa eilen 1,5-vuotis neuvolassa ja tuoreet mitat: 11,3kg 83,5cm. Erittäin tasaista kasvua keskikäyrällä. Olisin kuvitellut, että painoa on vähän alakanttiin, kun on sen verran huono syömään tuo meidän poju, mutta ilmeisesti riittävästi sit kuitenkin saa ruokaa. Tornia olis pitänyt rakentaa, mut eihän sitä tietty käskettäessä halunnut tehdä, vaikka kotona ei muuta teekään päivät pitkät! Rokotuksesta ei toistaiseksi mitään oireita.

Meillä on puhe selvästikin lähtenyt viime viikkoina kehittymään hurjaa vauhtia. Nyt ei toistella enää vain sanojen ekoja tavuja vaan ihan kokonaisia sanoja ja tulee jopa kaksi sanaa putkeen: avaa ovi. Kova poika on touhuamaan, yhdessä tyhjennetään astianpesukone, laitetaan pyykit koneeseen ja kuivuriin, tehdään ruokaa, siivotaan jne. Ulkona olis vaikka kuinka pitkään, touhuaa ihan omassa pihassa pienen lapionsa ja lelujensa kanssa. Kaikenlaiset autot ja muut renkailla liikkuvat ovat edelleenkin kova juttu, myös erilaiset eläimet kiinnostaa hirveästi. Omaa tahtoa löytyy ja vauvan tulon myötä on alkanut kiljumaan, jos ei jotain haluamaansa asiaa saa. Pitkällä pinnalla ei myöskään meidän poikaa ole siunatta, hermo menee aika herkästi.

Pottailu on edelleen harjoitteluasteella, ei myöskään syö itse. Lusikan kun antaa käteen syöttää kyllä mielellään kaikkia muita, mut omaan suuhun ei eksy mitään.

Hammaslääkäri täällä Tuusulassa on kuulema vasta 3-vuotiaana. Oon miettinyt, et pitäiskö kuitenkin käyttää jossain tarkastuksessa kun hampaitakin on jo 16 kappaletta, eli vikat kulmahampaat enää puuttuu.

Muutama viikko sit käytiin lääkärissä hakemassa lähete allergiatesteihin, kun selvästi useampi ruoka-aine aiheuttaa oireita. Labraan oli tarkoitus mennä juuri pikkuveljen syntymäpäivänä, joten se nyt jäi... Pitäisi saada varattua uusi aika. Lääkäri laittoi meille muuten lähetteen verikokeeseen, on kuulema luotettavampi tämän ikäisellä kuin prick-testit. Onko teidän muiden taaperoilla testattu allergioita verikokein? Kauhistuttaa jo etukäteen, miten saan tuon herran pysymään paikoillaan toimenpidettä varten..

Pikkuveli tänään jo 2 viikkoa ja ulkoilut saisi aloittaa. On kova poika syömään, olisi tissillä jatkuvasti, mikä tietty Sisua hieman ärsyttää. Muuten tuo pienempi on huomattavasti helpompi ja rauhallisempi tapaus kuin isoveljensä, mikä on äitille suuri helpotus. Kaksi yhtä vaativaa ja vilkasta poikaa olis ollut kyllä aikamoista :eek:

Zucchero + Sisu 1,5v + pikkuveli 2vkoa
 
Zucchero, meillä ei ole testattu allergiaa, mutta on otettu verikokeita kyllä. Kannattaa ostaa apteekista Emla-puudutuslaastareita ja laittaa ennen verikokeen ottoa. On siinä kyllä siltikin kovasti pitelemistä.. meillä on ollu minun lisäksi siis näytteenottaja ja sairaanhoitaja mukana toimenpiteessä.
 
Millaisia allergia-oireita teillä on? Jos ehdit kertoa....Nikillä vieläkin välillä ilmavaivoja, vaika gluteeniton ja vehnätön.

Nikiltä on otettu verikokeita(ei allergiatestejä), sormenpäästä ja sit ihan putkiloon verta tuosta käsitaipeesta. Uskomattoman hyvin meni! Se hoitaja oli vielä asenteella "saapa nähdä tuleeko tästä yhtään mitään" (se ei ollut kivaa ja tuli ittellekkin epävarma olo). ei ollut mitään puudutelaastaria, ja mä yksin pidin Nikiä. Pitää vaan itse ottaa tosi hyvä ote, kysyä hoitajalta ohje miten kannattaa pitää, ja pitää tosi tiukasti. Nikin jalat oli mun jalkojen välissä ettei pääse potkimaan ja sit hänen toinen käsi mun kainalon alta mun selän puolella ja siitä kädestä josta näytteitä otettiin niin pidin kiinni.
Otettu näytteitä myös nielusta ja mistä kaikkialta, kaikki on mennyt tosi sujuvasti, kun vaan itse pysyy lujana.
 
Joo siis niin meilläkin tuli itkut ja pakokauhut ja yrittää tietenkin raukka hangoitella vastaan täysillä.... Tarkoitin lähinnä että hyvin meni---näyte saatiin otettua :) Ei se varmasti kauheen helppoa kellään ole, mutta ei mahdotonta, siitä selvii!
Täytyy sanoa etttä tää muuttaminen pitää ihmisen kiireisenä....on niin miljoonia askareita....
 
Nikin emo: meillä oireina tullut ihottumaa sekä vatsaoireita: yöllä heräilee vähän väliä huutamaan ja seuraavana päivänä maha löysällä. Nyt pahimmilta yöhuudoilta vältytty, kun jätetty tomaatti, herne, kala ja tuore omena pois. Näistä ainakin arvelen oireiden tulleen, kun on välttämisen jälkeen helpottanut.

Meidän ukko ollut pari päivää vähän nuhainen, eilen alkoi kamala kumea yskeä, mikä vaan paheni iltaa kohden ja varsinkin yöllä. Käytin tänään lääkärissä ja kuten arvelinkin, kurkunpääntulehdushan hänellä on. Mut ei siinä vielä kaikki, lisä-bonuksena lääkäri ilmoitti et molemmat korvat on tulehtuneet ja toinen jo märkii!! Eikä Sisu ole millään tavalla oireillut korviaan. Tulipahan niin huono-äiti-fiilis, kun en ollut yhtään edes epäillyt et korvissa vois olla jotain |O Nyt sitten syötetään toiselle antibiootteja, yskänlääkettä, nuhalääkettä, nenäsumutetta ja särkylääkettä tänään noussutta kuumetta alentamaan. Raukka on niin surkeana, et multa pääs itku kun nukahti syliini parissa minuutissa. :( Ei nimittäin tuollaista ihmettä meillä tapahtunut sitten vauva-aikojen. Pidetään peukkuja et ensi yönä saisi yskältään nukuttua ja antibiootit alkais puremaan.
 
Huh huh, voi pientä.pikaista paranemista!!eikä mitään huonoäiti syyllisyyttä, !mistä sen korvatulehduksen voi tietää, jos ei ole oireita!!? kyllä ne lääkkeet toivottavasti auttaa!

noista mainitsemistasi tuotteista mahaoireita aiheuttaa varmasti herne ja omena. vissiin kala ja tomaatti aiheuttaa ihottumaa, jos niille on allerginen. mutta herkkämahaiset saa mahakipua(ilma kerääntyy vatsaan) just herneestä,omenasta ja sitrushedelmistä,paprikasta,sipulista,kaalista ainakin. ja nämä ovat vaan ihan kotitohtorin ja herkkämahaisen kokemuksia,eivät parempaa tietoa =) en tiedä sitten aiheuttavatko ripulia.
kuinka usein sisu vielä heräilee/itkee öisin?
 
Hyvä että Nikin verikokeet meni hyvin! Meillä ei niin hyvin viimeks onnistunu kun näytteenottaja tökkäs neulan ihan päin *piiiiip* siihen suoneen... :/ Oli kaikki aika hikisiä sen toimenpiteen jälkeen!

Sisulle parantavia voimia täältä! Aikamoinen tautien suma sattunu kerralla |O
 
Nikin emo: meillähän oli ihan luksusta tässä pari viikkoa ennen vauvan syntymää, et Sisu nukkui useita öitä peräkkäin heräämättä kertaakaan! Ja nämä olivat ensimmäiset kerrat IKINÄ kun on nukkunut heräämättä koko yön. Sit alkoi heräillä 1-3 kertaa yössä taas uudestaan, kuten aikaisemminkin ja nythän onkin pari yötä ollut ihan tuskaa, kun ei yskältään saa nukuttua.
Sisu on tosiaan myös melko herkkävatsainen tapaus, et reagoi varmaan normaalia helpommin. Kalasta tuli aikanaan just tosi pahat taiveihottumat, mitkä onneks sit saatiin rasvaamalla ja kalan syönnin lopettamisella kuriin.
Odotellaan vaan pojan parantumista tästä taudista, et päästäis verikokeisiin.
Rupesin muuten arpomaan, et voikohan tää Sisun tauti olla osittain sen MPR-rokotteen sivuvaikutusta. Saatiin se siis viime tiistaina.

Kiitos meripihka & nikin emo parantavista voimista - toivottavasti alkaa todellakin pian lääkkeet tehoamaan!
 
Suosittelen muuten kokeilemaan sen vehnän välttämistä. Olen nyt vähän lukenut tuosta vehnästä-ja se aiheuttaa todella monille oireita! Ja sitä vehnää on joka paikassa. Tai ottakaa tämä mahdollisuus huomioon siellä lääkärissä.

Nikillä on tosiaan taas ollut sitä vanhaa vaivaa, että aamuyöstä alkaa ähistä ja itkeä mahaansa ja nousee sitten ylös ihan väsyneenä kun hermostuu kun ei saa nukuttua. Tosi väsynyt olen. Niki on ollut viime aikoina aikas kova kiukkuamaan. Kakskin mun kaverii joilla on kohta 3v lapset, sanoi kun kuuli ja näki Nikin raivarin, että heidän lapsen ei oo ikinä huutanu noin kovaa eikä saanu tuollaista kohtausta :eek: Mä luulin että kaikki uhmaikäiset sais jotain raivareita...ehkä ei. Mut Nikillähän ei kai mikään uhmaikä ole vielä....tosi kova temperamentti. Tuntuu joskus tosi pahalta jotenkin tää kaikki...siis että miks sen pitää olla noin vaikea, kun mulla on muutenkin tässä jaksamista. Leikkipuistossa muut äidit istuu ja juttelee, mut mä juoksen Nikin perässä tai pitelen sitä kun se itkee ja huutaa eikä mikään kelpaa.
Se siis hermostuu täysin jos ei saa jotain mitä haluaa kuten imeä D-vitamiini putkiloa tyhjäksi tai leikkiä mun kännykällä, se alkaa karjua täysillä ja hakkaa päätään seinään ja juoksee ja huutaa, eikä meinaa mitenkään rauhoittua,jos puristan syliin se lyö päällään mua rintakehään. Se on joskus tosi hermoja raastavaa. Sit se yhtäkkiä lauhtuu. Joskus taas huomaan että se on tosi kiukkunen, ja sit kun tulee kakka sille päivälle niin se muuttuu ihan eri mieheksi. Tänään oli rankka päivä, mut päiväunien jälkeen Niki oli aivan lauhkea, sitä ennen kiukkus ja huus.
Sit välillä se on tietty tosi iloinen, mutta ei se kauaa kyllä aloillaan istu, jos 5min niin se on tosi pitkään. Kumpa se ees joskus istuis ja leikkis että sais tehdä jotain. Mitään lastenohjelmia se ei katso. Chisun musavideon Sama nainen se katsoo hievahtamatta paikoillaan TV:n edessä ja jonkinverran vielä mainoksia.
Pitää yrittää kehua lopuksi kun tuli purkauduttua tätä väsymyst'ä. Tosi reipas se on, kävelee kärryjen vieressä, harppoo tosi kovaa ja ylämäkiä ja pitkiä matkoja. Tiskaa kaverina omalla harjalla ja haluaa osallistua kaikkeen,tosi näppärä sormistaan ja osaa paljon kaikenlaista. Kummit oli kerran täällä nin se sano että "voi että tuo Niki on NIIN ihanan rauhallinen, alettiin jo harkita kolmannen lapsen tekemistä". Se tuntu mukavalta, että joku sanoi rauhalliseksi. Muita lapsia kun on, niin se viihtyy tosi hyvin. Ja joissain kyläpaikoissa menee todella hyvin, mutta joissain taas päinvastoin.
 
snodgrass
Moikka!
Innostuinpas minäkin pitkästä aikaa urkkimaan mitä teille kaikille kuuluu. Oli hauskaa huomata, että osalle on tullut jo perheenlisäystäkin, onnea siis ainakin Tiniille (ihana kuva oli neidistä ) ja Zuccherolle ! Paljon onnea! :flower:
Odottajia oli myös, bongasin ainakin Katjuskan, meripihkan, Suhvelin Tiinuliinin. Paljon onnea kaikille! :flower:

Yritän laittaa mahd. tiiviisti meidän kuulumisia =) Sinihän on myös sen 1,5 v. Mitat oli 77cm ja 9,7kg. Hän vaikuttaa aika pieneltä mitä täältä katselin monien mittoja, mutta neiti onkin uskollisesti mennyt siellä -2käyrällä koko ajan... Sini kävelee, juoksee, hyppii ja kävelee varpaillaan. Hän on syönyt hyvin siististi itse jo 11kk alkaen, osaa jopa kaapia lautasen :) Yöt sujuu suht hyvin, keskimäärin parina yönä viikossa herää yöllä mutta useimmiten vesimuki auttaa. Monta yötä saadaa nykyään siis nukkua ihan putkeenkin. Hankalan esikoisen jälkeen osaan kyllä arvostaa tätä! Ja erityisesti myös sitä, että neiti ei nukkumaanmennessä tappele nukahtamista vastaan, vaan ilmoittaa itse kun haluaa nukkumaan, ja nukahtaa 10 minuutissa. Enimmäkseen Sini höpöttää omaa kieltään, muutamia ymmärrettäviäkin sanoja on, kuten äiti, auva=vauva ja koira, mimmi (esikoisen sen niminen nukke) kiia (sama kuin edellinen), sekä varmaan tärkeimpänä "anna!".

Minua onnisti syksyllä ja sain 7 kk:n sijaisuuden, joka alkoi joulukuun alusta ja kestää kesäkuun loppuun. Tytöt menivät silloin päiväkotiin. Onneksi Sinikin on yllättävänkin hyvin sinne sopeutunut, vaikka olenkin potenut huonoa omaatuntoa siitä, että laitoin noin pienen hoitoon. Koska minulla ei ole vakivirkaa, en kuitenkaan uskaltanut jäädä moneksi vuodeksi putkeen kotiin, ja nyt tämä menee tosi hyvin, koska alettiin yrittää seuraavaa saman tien, ja ekasta kerrasta jälleen tärppäsi. :D Eli kolmosta odotamme saapuvaksi 19.9. tienoilla.

Pieni paniikki on myös päällä. Syksyllä alettiin etsiä omakotitaloa, ja laitettiin oma kolmiomme myyntiin. Sepä kävi nopeasti kaupaksi, mutta itse emme löytäneet sopivaa. Tammikuussa muutettiin sitten vuokralle vähän pienempään kolmioon, ja etsintä jatkuu edelleen. Monenlaista vastoinkäymistä on ollut, useampaan kertaan ollaan oltu jo lähellä kauppoja mutta aina on tullut jotain. Viimeisin oli ehkä pahin: löydettiin todellakin unelmiemme talo, jossa kaikki kriteerit täyttyi, ja tehtiin siitä hyvä tarjous - vaan myyjät sitten päättivät siinä kohtaa, etteivät myykään taloaan! |O Kyllä on mietitty, että mikä vielä voi mennä pieleen...
No, ei auta kuin toivoa ja odottaa, että sopiva vielä löytyy.

Aurinkoista kevättä kaikille!
snodgrass ja sini 1,5v sekä matikainen 14+2
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Kiva kuulla sinustakin snodgrass ja onnea plussasta!

Meillä edelleen yöt on yhtä heräilyä, mutta Matilda vihdoin ja viimein lähti kävelemään!! En minä huolissani ollut, kun muutkin ovat suht hitaasti lähteneet kävelemään. Neuvolalääkäri oli kovin huolissaan....fysioterapiassa käytiin, mutta eihän tuo siellä mitään tehnyt.
Matilda oli 1.5 v neuvolassa n. 10kg 900 g ja pituutta oli 82 cm. Ei yhtään itkenyt piikistä.

Muutenkin elämä on aika rauhallista ja suht terveenäkin ollaan oltu. Paha vatsatauti sairastettiin helmikuussa, mutta Matilda säästyi siltä. Ja todella raju sikainfluenssa marraskuussa.
Muuten meillä on vähän stressiä elämässä, kun muutama pari ihmistä yrittää saada meille vanhinkoa aikaiseksi, poliisi jutussa mukana yms. ikävää.

Maha kasvaa. Kelleen en ole kertonut, mutta eiköhän nuo tuon huomaa.... :LOL:

Kevättä odotellessa,

miia ja Matilda+Kerttu-Inkeri 15+5 ja viisi muuta rakasta mukulaa :heart:
 

Yhteistyössä