***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Tiniille tsemppiä! Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin ja käärö on jo sylissä!

Mialle ja muillekin raskaana oleville onnitteluja! Mia perustaa oikein todellista suurperhettä!!!

Omaan eloon ei sen ihmeellisempiä. Poju kasvaa ja kehittyy luonnollisesti koko ajan ja on ihan huippu tyyppi! :heart: :heart: :heart:

Juoksee, kiipeää ja pälpättää. On osannut matkia jo parit sellaisetkin sanat, joita ei tarvitse... Äidin on syytä siivota kielen käyttöään, minulla kun on paha tapa hermostuessa tai esim. jos minuun sattuu, päästellä ärräpäitä.

Kaikki sanat eivät tule kokonaan, vaan käyttää ekoja tavuja: valo on va, kahvi on kah, vaari on vaa jne. Kovasti matkii kaikkea tekemistä ja kaikessa on oltava mukana. Leikkii kyllä yksinkin. Hirmu iso kulta jo! Toiveissa olisi, jotta hänestä isoveli tulisi, mutta henkisesti olen valmistautunut siihen, jotta hän jää ainokaiseksi. Sijaisperheeksi ryhtymisestä hieman haaveilin, mutta mies ei innostunut.

Nyt Hän heräsi. Heippati hei!

Lizard ja poikanen 1v4kk
 
Heippa kättäriltä ja iso kiitos tsempeistä

täydellinen tyttö syntyi eilen (8.1) klo 16.35, käynnistettynä ja hyvin nopeasti.
Strategiset mitat 48cm (meidän mielestä 47) ja 3050g, viikojahan oli 37+1.

Kaikki meni oikein mainiosti ja tyttö voi hyvin

Käynnistys aloitettiin n. Klo 11 kalvojen puhkaisulla josta ei tullut yhtään supistuksia. Tippa vauhdittamaan menoa laitettiin joskus 12.30 ja klo 13 olikin jo kunnon kipeitä ja säännöllisiä suppareita. Ilokaasu vei pahimman kärjen ja sinnittelin kunnes epiduraali laitettiin n. Klo 15. Kesti vartin ja puudutus vaikutti ja autuus koitti. Ei mennyt kuitenkaan kuin toinen vartti niin alkoi tuntua kunnon painetta ja perse suoraan sanottuna aivan tulessa. Kätilö ei uskonut kun sanoin että pian se tulee ja kun teki klo 16 tutkimuksen niin olinkin täysin auki. Odotettiin vielä hetki että neiti laskeutui supistuksilla alas ja ponnistusvaihe itsessään kesti 5min ja 5 ponnistusta.

Istukka tuli hyvin ja ei tullut yhtään repeämää.
Istun ja kävelen ja pompin, VIHDOIN! Jälkisupistukset sen sijaan on aivan karseita ja niihin ei auta mikään lääke. Imetys lähtenyt hyvin käyntiin

kätilöopisto kuittaa.

Tinii+Ruusunnuppu nimeltä Enia alle 1vrk (rv37+2)
 
Tinii paljon onnea pikkukakkosesta! :flower:

Ja paljon onnea kaikille uusille plussanneille ja tsempit jo pidemmällä raskautta oleville!

Täällä on vasta pikkukakkosen yritys aloitettu.. tai oikeastaan ei kunnolla vielä ole päästy hommiin, mutta tässä kierrossa olisi tarkoitus. Vauvakuume on ollut hurja jo useamman kuukauden...

Muuten meille ei ihmeellisempää kuulu.. itse palasin maanantaina työelämään, mutta vain 3pv/vko. Hoidon aloituskin meni tosi hyvin! Poika pärjää ilman äitiä paremmin kuin äiti ilman poikaa.. :'( Mutta eiköhän tähän totu.
Vauhti on meillä kova, koko ajan menossa, ei hetkeäkään paikallaan. Pahaa ei kuitenkaan tee ja jos sattuu tekemään, niin uskoo tosi hyvin. Sanoja on alkanut tulla yhtäkkiä tosi paljon. Aluksi kun ei meinannut tulla mitään, liikkuminen oli paljon kivempaa. Nyt kuitenkin selviä sanoja jo 10-15. Ja puhetta ymmärtää mielettömän paljon! Välillä ollaan ihan ihmeessä, että miten se nyt muka tuon tajusi :D mutta hyvä näin!
Nukkuminen sujuu hyvin. Yleensä nukkuu yöt läpeensä, mutta joinakin öinä herää pari kertaa, mutta se ei haittaa. Ja kipeänä tietysti nukkuu levottomammin.
Kaikki ruoka maistuu ja allergioita ei ole vielä havaittu. Tosin viime viikkoina oon alkanut epäillä tomaattia, tuntuu, että sen syönnin jälkeen menee vatsa löysälle ja kakka on niin väkevää, että polttaa pepun saman tien rakoille. Muuta selitystä en ole keksinyt... mutta tämäkin ilmiö on vain keittämätöntä tomaattia syödessä.

Itse syömistäkin harjoitellaan ja pikkuhiljaa alkaa sujua. Riippuu kyllä paljolti ruuan koostumuksesta, liian löysä ruoka löytyy yleensä ruokalapusta. :)

Mukavaa alkanutta jokaiselle äidille ja pienokaiselle!
 
Tiniille isot onnittelut!! :flower:

Meripihkalle
& Miialle onnittelut plussasta :flower: Ihania uutisia. Täytyy nostaa hattua miia sulle koko katraan kanssa jaksamisesta! Meillä sama tilanne Sisun kanssa kuin teillä Matildalla, eli ei yhtään kokonaan nukuttua yötä vielä kasassa. Normi-tilanne on jos herää vähintään 3 kertaa, 2 heräämisellä tai vähemmän jos selvitään on jo tosi hyvin! Onneks mies hoitaa nykyään noi yöherätykset, muuten olisin aivan raatona kun väsyttää jatkuvasti ja kuten edellisessäkin raskaudessa, valvon aamuöisin joku tunnin pari ilman mitään syytä.. Hieman hirvittää miten tässä jaksaa kun kakkonen pian tulee maailmaan.

Meillä jutellaan aika paljon omaa kieltä sekä sanoista ekoja tavuja. Ei hirveän montaa sanaa kokonaan vielä itse sano, mut kuten muillakin, ymmärtää jo ihan älyttömästi. Osaa kovasti olla avuksi. Yhdessä viikataan puhtaat vaatteet ja viedään paikoilleen, "pesee" perunoita altaassa, tyhjentää astianpesukonetta ja nyt on onneks myös innokkaasti alkanut kerätä lelujaan. Kirjat on ihan ykkösjuttu, samoin kaikki renkailla liikkuvat etenkin kaivinkoneet. Tänään ostettiin eka nukke, sellainen mollamaija jota kutsutaan tietty vauvaksi, jotta pääsee itsekin vauvaa hoitamaan. On jo koko päivän kantanut vauvaa mukanaan, paijaa, antaa ruokaa ja vettä ja hoitaa :heart:

Zucchero + Sisu 1v4kk + masukki rv 34+2
 
ai joo, piti vielä kysyä et pureeko teidän taaperot? Meillä oli joku aika sitten aikamoinen purukausi menossa, mut se meni ohi. Nyt on alkanut uudelleen ja puree oikeesti aivan älyttömän kovaa, pahimmillaan mulla on ollut iho rikki, jos en ole ehtinyt ennakoimaan ja estämään. Ja vaikka kuinka kiellän ja yritän jämäkästi sanoa, niin ei auta. Samoin on alkanut läpsimään ja nipistelemään etenkin naamasta. Ja multa sohii laseja pois päästä kielloista huolimatta. Tää tapahtuu kyl aika usein kun alkaa olla väsymystä ilmassa, et jonkunlaista kiukuttelua. Olisko jollain joku hyvä keino, millä tuon sais loppumaan?
 
Tiniille suuren suuret onnittelut!! :flower: :heart:

Zucchero meillä myös joskus purraan esim. polvesta! Tai hieman rajummin rakastetaan naamaa taputtelemalla. Miehen nenää myös toisinaan yrittää purra. Ei kyllä ole mielestäni ollut pahantahtoista toimintaa, vaan ennemminkin kiva leikki. Minuakin kiinnostaisi teitää jos jolla kulla on hyviä keinoja puremisen estämiseksi :)

Nyt on pakko mennä lepäämään, tää väsymys on niin kamalaa |O
 
Onnea Tiniille! Hurjaa, että meidän pienet voi olla jo isosiskoja..

Lizard: purraan kyllä, mutta silloin minä menen pois ja se on niin paha juttu että pureminen unohtuu. Meidän perheessä kaikilla muilla paitsi Piipellä on Lindbergin lasit ja ne saa laittaa vaikka solmuun eikä silti hajoa mitään.
 
Onnea Tiniille pikkusesta :heart: :flower:

Ja kaikille vasta plussanneille hirveesti onnea ja tarrasukkia mukaan itiöille :flower: !

Ei kerkii ikinä kirjoittamaan kuulumisiamme kun poika vaatii kaiken huomion hereillä ollessaan ja jos ei saa huomiota niin kyllä keksii kaiken pirruuen mistä saa sen huomion :kieh: ...liian hyvällekkö opetettu...

huh..nyt pitäs töiden hakuun ruveta ihan urakalla, oon ollu vuoden loppuun asti kotihoidontuella ja nyt olisi hyvä jo päästä töihin ja tienaamaan...koska me ostettiin omakotitalo ja pitkäaikainen haaveemme nyt totetutui ja ollaan velallisia ;)
vauvakuume on mahoton mutta toppuutellaan vielä =)

poika kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia, juostaan ja hypitään, puhua papatetaan (omaa kieltä ja tulee sanojakin )ja matkitaan ja autetaan siivoomisessa yms...laasee lattiaa ja luutuaa pöytää..=)
imuria pelkää vieläkin...
ymmärtäää puheen eli tietää mitä puhutaan vähän liianki hyvin
nukuttu ei olla tähän mennessä yhtään yötä kokonaan eli heräilee montaki kertaa yössä ja saattaa "valvoskella" toista tuntiaki :eek: ja toisena yönä sit vaan havahtuu ja jatkaa uniaan heti.

mutta mutta paremmalla ajalla palailee hän astialle taas !!!
ja hyvää alkanutta vuotta jokaiselle!!!
t.hille ja poika 1v4kk
 
Heip, olipa mukavaa kun oli tullut uutta juttua :) TINIILLE onnea vauvan johdosta!!!

Niki on kipeänä, pe nous kuume 39.5. Oli ennätykselliset 3vk terve. Eikä nää terv.kesk.lääkärit mitään sano mihinkään eivätkä ota kantaa jos kysyn onko tää normaalia että laps kipee koko ajan. Ja ainahna siellä on eri lääkäri. Nt ei olla vielä ainakan käyty lääkärissä.
Mun pitäis itse päästä ottaan se sikapiikki, mut pitäis saada Nikille hoitaja siks aikaa, ei viitsi sinne viedä hakeen lisää tauteja. Ollaan oltu täällä perjantaista asti kaksin, täytyy sanoa että päivät on PITKIÄ. Roskapusseja olis 4 tuossa jonossa ja kauppaan pitäis päästä. Yöt heräilee nyt vielä tiuhempaan kun kipee. Maitoasiat ja kaikenlaista pitäis selvittää ennen pv.kotiin menoa. Tästä on iso stressi. Kun että saa erikoismaitoa/ruokaa pv. kodissa pitää olla lääkärin diagnoosi. En ymmärrä miten me sellainen ehditään järjestää, kun ei saa asioita etenemään kun koko ajan kipeänä laps.
Tuntuu tosi raskaalta olla kaksin lapsen kans monta vuorokautta, ei pääse ulos, vieraita ei tule jne. Kumpa pääsis edes taas kerran tuonne roskakatokselle yksin.

Käykö kaikki muut jo potalla??Tää ukkeli ei suostu. Piti jotain muutakin kysellä mut en nyt just muista mitä. Nukutushommiin.....
 
Onnea Tinii :flower: Samoin onnittelut kaikille uusille plussanneille.

Palasin töihin viime viikolla ja äitini alkoi hoitamaan Elleniä. Teen neljäpäiväistä työviikkoa, mikä on ihanaa. Itse olen vähän yllättäen nauttinut töihin palaamisesta, mutta illat ovat olleet raskaita kun Ellen on kiukunnut minulle oikein kunnolla. Mummin kanssa päivät ovat sujuneet hienosti, mutta kun tulen takaisin kotiin niin ikävää näytetään kiukkuamalla. Toivottavasti ensi viikko on jo parempi.

Potalla Ellen käy vaihtelevasti. Joinain päivinä istuu potalla ja tekee sinne pissit, toisina päivinä potta ei kiinnosta lainkaan.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille syysmassukoiden mussukoille.

 
Paljon paljon onnea Tiniille :flower:

Huisin paljon lisääntymisuutisia :D :D :D

Mä hain koulunpenkille ja pääsykokeet olivat alkuvkosta ja parin vkon jälkeen saan sitten tietää miten kävi! =)

Olis mahtavaa jos pääsisin opiskelemaan-saisin olla kotona vielä pitkään eikä tarttis laittaa lapsia päiväkotiin.

Ranjan korvatulehdus uusi ja saatiin toinen kuuri heti perään. Toivottavasti ei ennakoi mitään kierrettä vaan oli vain sitkeämpi pöpö kuin yleensä!

Meillä ei edes ole pottaa..joten sen asian kanssa en ole kiirehtinyt. Kai sen vois hommaa pikku hiljaa jo. :D

Yöt meni pikkasen villiksi tossa sairasteluiden aikaan niin että alettiin sitten heräillä useamman kerran yössä vaan huutelemaan ns. "turhia".

Aikani sitä rallia kestettyäni(esikoinenkin alkoi herätä ja kömpiä meidän väliin luullen että on aamu) unikoulutin yhden yön; 1h 15min. itkettiin ja huudettiin enempi ja vähempi. Sitten se loppuikin kuin seinään. Nyt on nukuttu taas 12 tunnin yöunia :D

Lapset ovat yksilöitä ja meidän perhe tuntuu olevan hyvin suuritarpeista sakkia unenmäärän suhteen mutta mulla oli pinna niin kireellä että varmaan neiti vaistosi asian ja tajusi ruveta jälleen nukkumaan yönsä riekkumisen sijaan. Lapset on mestareita tulkitsemaan vanhempiaan ja jos aistivat pikkasenkaan epävarmuutta tms. käyttävät sitä heti hyväkseen.

Talvisin terkuin Jousikas Ranjuskoineen

:heart:
 
Oih, meillä on oltu kipeänä. Piipe sylkee antibiootit vaan ulos suustaan. Toivottavasti edes jotain menee sisään ja neitokainen paranee. Rankkaahan se on kun lohduksi haetaan tissiä ja siihen sitten herään ja yskin ja yskin pari tuntia ja sitten aamulla taas töihin ja itkevä lapsi jää kotiin. Ruoka ei uppoa (yllätys?) ja kun taas pääsen kotiin on sylikissa kiinni tississä koko ajan eikä päästä irti hetkeksikään.. Mutta kun katsoo esikoista niin pitää todeta ettei tätä kauaa kestä ja pitää nauttia toisen läheisyydestä niin kauan kun ei juosta haleja ja suukkoja karkuun.

Meillä on nyt toinen sana: Napa. Ensimmäinen on hauva/vauva = auva. Puhetta ymmärretään paremmin, kuin voisin kuvitellakaan. Jos pyydän jotain niin Piipe hoitaa homman ja esikoinen ei ole kuulevinaankaan.

joskus saattaa pottaan jotain tulla, viimeiaikoina ei edes muisteta käydä kun on oltu niin kipeänä.

Jee! Meillä aloittaa taas siivooja! Vähän saadaan kaaosta purettua.

Hexa ja Piipe, noin 1v 4,5kk
 
Heips kaikille pitkästä aikaa!!
Mukavaa alkanutta vuotta kaikille tasapuolisesti!! =)
Ja paljon onnea kaikille plussanneille ja jo jakautuneille :flower: :flower: :heart: :heart:

Meillä on neiti ollut terveenä ja kiikkuu joka paikkaan. Keittiön ovi pitää olla kiinni ettei pöydälle kiiku ja lasten kerrossängyn tikkaiden alarappu piti ottaa pois kun neiti kiikku yläpetille. :D Siellä sitten huuteli ja nosteli kättä ja nauroi makeasti...äidillä sydän kurkussa...

Tää mamma sit sai töitäki ja ne alkaa torstaina. Hain huvikseni yhtä myyjän paikkaa ja sit sieltä soitettiin haastatteluun ja eilen sain tietää että sain paikan...Ja ei siinä sit kaikki mullistukset...Erokin tulla tupsahti tähän samaan syssyyn...Pikku neidille pitäs hoitopaikka saada ja sen kohtalo pitäisi selvitä viimeistään keskiviikkona (toivottavasti) joten tiukille menee...
Onneksi on niin ihania ystäviä että ovat tarjoutuneet auttaan muutossa järjetämisessä ja neidin hoitamisessa siihen asti että saa hoitopaikan jos sen saanti venyy... :kieh: :kieh: :kieh: Mutta nyt pakko yrittää nukkua niin jaksaa isommat muksut kouluun laittaa...

Valitettavasti näin omanapaista tällä kertaa....

Ninnipo ja Janiina
 
Vaikeuksia vaikeuksien perään....ensin sairaspäiväkirja: Nikillä 8 päivää kesti kuume, lääkärissä ja Lastenklinikalla vierailtin kun nous lääkityksestä huolimata 39.7. Kurkunpäätulehdusta ja sen sellasta löyty. Nyt räkäinen ja yskii välillä, mutta nyt mulla on kurkunpäätulehdus ja veto vek.
Ja ikävä kyllä selvisi eilen eräs asia: joo, lain mukaan on oikeus päivähoitopaikkaan, MUTTA ei vuorohoitoon. Kaikki Helsingin vuoropäiväkodit ja iltapäiväkodit ovat täynnä. Olen jättänyt hakemuksen heinäkuussa, mutta emme tule saamaan Nikille sitä hoitoa, joka tarvitaan jotta pystyn tekemään työtäni. Mutta lain mukaan mun olis pitänyt ilmoittaa 2kk ennen työnantajalle, jos jatkan hoitovapaata. Eli mun olis pakko mennä töihin, mutta mulla ei ole hoitopaikkaa eikä hoitajaa lapselle.
 
Sanokaa joku jotain viisasta..? :)
Mä olen NIIIIN raivona. Enkä tiedä enää keneen/mihin tahoon voin ottaa yhteyttä. Ekana elän mega-köyhyydessä ja nyt kun haluaisin siirtyä mega-köyhyydestä normaali-köyhyyteen eli työelämään, niin mä en saa mun lapselle sellaista hoitopaikkaa että pystyisin tekemään työtäni. Ja mä olen hakenut sitä päiväkotia 20.heinäkuuta asti. Mun työajassa ei ole joustonvaraa, olen ainoa työntekijä firmassa. Mulla ei ole ketään kuka voisi hakea Nikin päiväkodista, saati hoitaa lauantaisin. Ja jos palkkaisin jonkun,maksaisin lisäksi päiväkotimaksun, siihen ei ole tietenkään varaa.
Voiko tää olla todellista???? Olisin mielelläni kotona vielä vaikka puoli vuotta, jos olisi puoliso joka tienaisi jotain. Olen niin tiukilla ollut etten jaksa enää. Olen oikeasti nin rahaton ollut että mulla ei nyt esim ollut rahaa ostaa meille lääkkeitä, soitin sossuun, ei apua siihen hätään. Lainasin sit tietty rahaa (taas).
Luulen että Nikillekin olisi parempi päästä jo päiväkotiin, ja mule henkisesti tekisi hyvää päästä töihin. Eikö olisi oikeus ja kohtuus että yhteiskunta tarjoaisi meille päivähoitopaikan, sellaisen että VOIN MENNÄ TEKEMÄÄN TYÖAIKANI. Kun ei ole kysymys edes kuin iltaisin n.klo 19-19.30 asti ja joka toinen lauantai.
Olen tehnyt aina tosi paljon työtä, veroni maksanut ja tätä mä saan jatkuvasti yhteiskunnalta, pelkkää paskaa niskaan. Joka paikassa lässytetään yksinhuoltajien köyhyydestä ja kurjuudesta, mutta silti mun töihin paluunikin tehdään mahdottomaksi, kun mulla sentään toistaiseksi vielä olisi työ johon palata.
 
Voi kamaluus Nikin Emon tilannetta! Ei tule mieleen enää muu, kuin olisiko missään ensikodeissa tms mahdollisuutta lastenhoitoon? Tai mitä ovat nämä hoitopaikka.net yms, jossa haetaan hoitajaa ja etsitään kolmatta lasta kolmiperhepäivähoitoon jne. Eli jos olisi yksityinen hoitaja vaikka kimpassa jonkun kanssa niin että hoitoajat saataisiin sovittua.
Ja jos ei muu auta niin sitten MLL hoitajaa.. mutta jos ensin saa omasta työstä tuntipalkan, josta maksaa verot niin millä sitten maksaa hoitajalle samansuuruista tuntipalkkaa kuin mitä itse teoriassa saisi? Vaikka vain pariksi tunniksi illassa?
Eikä enää varmaan ole tälläistä koululaistyttöjen perinnettä, lapsenlikkana olemista..? MOL sivuille ilmoitus 'etsitään lapsenlikkaa', mieluusti lukiolainen, joka haluaa isona LTO / sosiaalikasvattajaksi saisi säännöllisen iltatyön, klo 17.30-19.30 (whatever) ja joka toinen lauantai?
Onko mitään varamummo-palvelua tms? Tunnen yhden ihmisen, joka on toiminut tälläisenä varamummona perheelle ja hakenut lapset tarhasta ja hoitanut heitä pari tuntia ennen kuin vanhemmat tulevat kotiin. Mutta hänkin on jo hyvin vanha, en tiedä että pystyykö enää moiseen.

Pahin skenaariohan on se, että jos vie lapsen hoitoon eikä pääse hakemaan niin lapsi otetaan huostaan - ja syyhän on silloin vain se, ettei kaupunki pysty järjestämään sellaista hoitopaikkaa, että äiti pääsee töistä ajoissa lapsen hakemaan.

Hexa ja Piipe, noin 1v5kk.. iik!
 
Joo Hexa, kiitos mun täytyy tutkia tuo hoitopaikka.net.
Perhepäivähoitajat eivät hoida lauantaisin,eivätkä yleensä iltaisin klo 17 jälkeen. Jostainhan sellaisen saattaisi löytää, kun ehtisi etsiä ja selvittää. Mutta jonnekkin soitin jo kesällä ja mulle sanottin että perhepäivähoitajat eivät hoida mun työaikoina. Yksityisiä päiväkoteja ei ole myöskään vuorohoidossa. Kaiken mahd olen yrittänyt selvittää.
Mulla ei ole varaa maksaa edes 5e/tunti että joku hoitais 3-4arkipäivänä 2h ja lauantait.....tuosta koostuu sellainen summa kuukaudessa että sitä voi miettiä että miten yhden ihmisen palkasta se kustanettaisiin akiken muun lisäksi, ei mitenkään. Plus olen siis menossa tekemään 30h/viikko työtä, eli osa-aikaisena. Aion kyllä etsiä toisenkin työn, kunhan nyt vain saisin tuon lapsen sinne hoitoon.

Voisin hätätapauksessa jtakaa maalis ja huhtikuun hoitovapaata, olen neuvotellut asiasta pomoni kanssa. MUTTA. Kun tuo 2kk ei taida auttaa mitään siihen vuoropäiväktoipaikan saamiseen. Että sormi täällä on yhä suussa ja ottaa päähän niin että en viitsi tässä sanoa.
 
Voi paska, mikä tilanne Nikin emolla ja Mitzylla!!! Miten voikin olla tuollainen porsaanreikä laissa. Toki ymmärrän, että jos pk on täynnä, niin se on täynnä, mutta silti. Kyllä jokin systeemi pitäis olla. Sit vaikka perustettais lisää paikkoja tai jotain, sanoo minun maalaisjärki. Mutta byrokratia ja raha puhuu toista kieltä.

Tuo varamummo vois olla loistava. Voi kun olisitte tutustuneet jo tässä kotonaoloaikana johonkin naapurin lapsirakkaaseen eläkeläiseen, joka mielellään olisi lapsen kanssa silloin tällöin. Sinullakaan ei ole ketään ystävää, joka voisi auttaa? Itse voisin pitää ystävän lasta iltaisin ja viikonloppuisin tarvittaessa ilman mitään ongelmaa. Oletan, että muitakin sellaisia ihmisiä löytyy, jotka mielellään ystävää auttavat. Päivähoidon kannalta ei auta muu kuin pommittaa, vaikka ärsytykseen asti, jotta heille käy selväksi sinun ehdoton tarve. Voihan käydä niin, että joku lapsi jää pikkusisaruksen syntymän vuoksi kotiin. Toki paikat täytetään hakujärjestykessä, mutta tiedän, että myös kiireellisyys yms. pyritään ottamaan huomioon. Ainakin meidän kunnassa.
 
Päiväkodithan on täynnä työttömien lapsia. Ei ehkä vuoropäiväkodit, mutta muut eli kyllä tässä tilanteessa nyppii. Muutoin mule on sama, kuka sinne lapsensa vie, mutta eikö työ olisi aika hyvä syy saada lapselle hoitopaikka. Prkl. Joo joo ja tiedän että monilla huonot olot kotona ja sisaruksia jne ja lapselle parempi että pääsee pois kotoo jos siellä hankalaa. Mutta kun itselle sattuu tää, että haluaa töihin eikä voi mennä kun ei saa päiväkotipaikkaa niin kyllä NYPPII. Mitzyn kans eilen puhuin puh. ja siellä TOD vaikea tilanne tän pv.kotiasian kanssa....ehkä hää kertoo tällää millaista voi olla. Mä olen jatkanut pommittamista ja taas odotellaan ja odotellaan. Pomokin jo tosiaan odottelee tietoa sitä, tulenko töihin.
Tietystihän mä voin pyytää sitä antamaan mulle potkut. Tyhmät kai ne nykyään vaan on kotihoidontuella???Luin vähän netistä tarinaa ja valaistuin, eli ihmiset hankkiutuu työttömäksi että saa ansiosidonnaisen kotihoidon tuen sijasta. Jos saisin potkut, saisin rahaa mukavasti ja päiväkotipaikan!!Kun työttömänähän en tarvisi vuoropäiväkotia! Tähänkö on tultu.

 
Ka iltapäivää pinoon :)

Kyllä, meikä täällä pitkästä aikaa toivottaa kaikille terkkuja! Vasta tänään lueskelin palstaa, kun tulitte vihdoin mieleen ja kaikenlaistahan tänne kuuluukin.

Ensinnäkin kovasti onnea Tinii :flower: ! Uskomatonta, että sulla on kaksi tyttöstä. Kiva, että kaikki meni hyvin.

Raskautuneille (Katjuska ja meripihka ja keitä täällä oli) isot onnittelut myös :)! Kyllä työ ootta hurjia... Itse en ole vielä saanut ukkoa ylipuhuttua, mutta omassa päässäni olen suunnitellut, että hoidan vielä ensi vuoden abit kunnialla ulos koulusta eli syksyllä vois yrittää, josko sitä raskautuisi uudelleen... :whistle: , mutta mies ei siis vielä ole suostunut tähän.

Nikin emolla ei mene edelleenkään asiat putkeen :(. Älytöntä meininkiä, kun ei töissäkäynti meinaa saada järjestettyä. TÄYDET sympatiat sinulle! Jos positiivisesti ajatellaan, niin eivät asiat enää huonommin voi kyllä mennä... ja edellee, eikö kunnalla ole velvollisuus järjestää päivähoito vuorotyöläisellekin?!? En käsitä.

Meillä on poika edelleen isänsä kanssa kotosalla päivät. Hyvin on mennyt ja sekä isä että poika tykkäävät järjestelystä ja itsekin voi hyvillä mielin olla töissä :).

Mitzylle terveisiä Etelä-Afrikkaan :wave: . Jos osaat vinkata halpoja lentoja tai mitä tahansa, niin anna tulla. Meillä on futiksen MM-kisoihin parit liput ja Johannesburg kutsuu kesäkuussa viikoksi. Vilho jää mummolle hoitoon, samoin karvakaksoset... on jo valmiiksi ikävä, viikko on kuitenkin niin pitkä aika.

Pottailua meillä on harjoiteltu jo siitä saakka, kun poika oppi istumaan. Kakka tulee nykyisin pelkästään pottaan ja pissakin aamuisin, mutta muuten se on sitten ajoituksesta kiinni, jotta miten käy.

Puremista ja läpsimistä on täälläkin ilmassa. Poika on muutenkin aikamoinen painekattila, jolla palaa käämit pienimmästäkin. Onneksi myös leppyy nopeasti ja periaatteessa iloinen vesseli.

Puhuminen on ihan lapsen kengissä. Eestin kieltä vain höpöttää, mutta eihän siitä suomalainen selvää ota. Joskus satunnaisesti toistaa joitain sanoja. Äijä ei myöskään halua itse syödä (paitsi sormiruokaa) vaan aina pitää syöttää ja juottaa. Mikäs kiire siinä, kun kerran palvelu pelaa.

Jätkä on kyllä todellinen täystuho ja aina menossa luvattomiin paikkoihin, joten vauhtia riittää. Yöt menevät yleensä yhdellä tai kahdella heräämisellä, mutta viime yönä mies sai ravata pojan luona ainakin kuudesti (itse nukuin varsin levollisesti). Toivottavasti ensi yö menee paremmin. Kertaakan ei olla muuten poikaa tarvinnut lääkärissä käyttää tai lääkitä, on niin perusterve jannu! Toivottavasti jatkossakin päästään yhtä helpolla.

Palaan taas asiaan, nyt kaupan kautta kotiin...

väpä ja Vilho, reilu vuosi :heart:
 
Heippa vaan!

Onnea Tiniille tulehan kertomaan kuulumisia kun jaksat ja kerkeät, olisi kiva kuulla miten on arki lähtenyt käyntiin :)

Nikin emolle suuri :hug:

Meille kuuluu ihan hyvää, paitsi että tyttö vaatii vieläkin yölllä lohdukkeeksi vain sitä tuttipulloa ja siellä on oltava maitoa! En kestä, siis vesi ei kelpaa, kun sen voisi pitää siellä sängyssä vaikka koko yön, niin ei tarvis rampata sitä maitoa antamaan...Viime yönä taas kerran päätin etten sitä maitoa anna, mutta tyttö huusi 1,5h putkeen, ei rauhoita pehmolelut, unirätit, ei edes meidän syli. Mutta kun molempien piti aamulla nousta töihin, niin ei vaan pysty huudattaa toista, joten taas sorruttiin ja annettiin pieni tilkka maitoa, siis hän rauhoittuu kun saa vaikka 40ml maitoa.....hitto, alan olemaan aika kypsä tähän, joka kerta ollut samaa huutoa ja tiedän että tulee olemaankin, kun on siihen kerran tottunut, mutta kun ei pysty valvomaan vaikka sitä viikkoa ja olla antmatta maitoa, kun aamulla herättävä töihin ja mä ainakin tarvin sitä unta, muuten työnteosta ei tuu mitään. Meillä on myös kaikki isovanhemmat työelämässä, joten ei voi heitäkään pyytää apuun...argh. Anteeksi vuodatus, mutta alan olemaan ihan epätoivoinen.. :ashamed: Mites muilla yöherääjillä rauhoitutaan? Vaatiiko ketään teillä enää maitoa nukahtamiseen?? Kiitos, jos viitsitte jelppiä meitä :( Niin ja siis heräilee 3-4 kertaa yössä....

jkoo + Nella 1v. 4,5kk :heart:
 

Yhteistyössä