***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Onnea Kehäkukalle :flower: :flower:

Tää mamma sai sit sen sohvan pois olkkarista...nyt ois uuden metsästyskäynnissä...on siellä sellainen vuodesohva tällähetkellä mutta uusi muhkea sohva hakusessa... :D :D :D
Tää mamma on sitten ihan hurahtanut tuohon "harrastukseensa" PartyLiteen.
Tässä viime viikolla tuli pari laatikkoa tavaraa joista kokonaan itselle jäi 1laatikollinen.Siinä mielessä oli kivaa kun niistä en itse maksanut senttiäkään vaan oli lahjaa firmalta ja sponsorilta ja kun tilaus oli niin hyvä niin emännän hyvitystä... :D :D Ja ukko kulta tykkää :LOL: :LOL:

Mutta nyt kutsuu isommat mukelot joten mentävä on...
Ninnipo ja Janiina
 
Moi vaan kaikille - mites tuntuu, ettei ole mitään kerrottavaa... Hmm, eikö meille mitään ole tapahtunt, no ei kai sitten. Tänään tapeltiin astetta vähemmän ulos pukemisen kanssa, liekö syynä että herra oli hyvällä tuulella kun nukku 11 tuntia yhteen menoon yöunta, ja minä kans ainakin 9!

Ja vesirokko ja AB-hepatitti rokotuksista ei tullut mitään jälkioireita.
 
Hei mammat onko teillä omat kura-asut kun ootte pienokaistenne kanssa ulkoilemassa? Voi jesus, että olen ravassa kangistä hiuksiin, kun pitää tota kurakallea aina välillä kanniskella... Voi, että mä VIHAAN tätä Suomen syksyä!!! Mutta ei kun taas vaan kaikki ukovaatteet pesuun, mrrr... Ja lapseni haluaa aina mennä eri suuntaan kuin mä, miks? Ja juoksee kamalaa vauhtia pois kotoa päin, mutta kotiin saa houkutella, maanitella, raahata ja kantaa, miks? Vähän mä odotan aikaa, että poju käy itekseen kavereiden kanssa ulkona... Mä inhoon leikkipuistoja, kurasia pyöräteitä, limasia ojia ja märkiä lehtimetsiä!
 
...ei paljoo jaksa kirjotella kun Niki meni eilenkin nukkuun 22.30 ja klo 5 alko huuto joka kesti seittemään, sit nukahti reiluks tunniks. Tämmöstä rytmiä nyt liikkeellä. Nyt en näköjään saa sitä ollenkaan nukkuun. Mut yöuni heräilyillä meillä siis koko ajan sellasta 8h. Oon aika poikki (yhä). Käyn lukemassa välillä kyllä.
 
Iltaa tänne!

Kehäkukalle onnittelut!!!
Ehkäpä pientä kuumeilua täälläkin päin....:)

Meillä mennään kovaa, sisällä ja ulkona. Yritetään auttaa äitiä kotiaskareissa ja ollaan innostuneita vaatteiden "pukemisesta" :D

Mitäs vielä, potalla ollaan välillä istuskeltu, tuloksetta.

Syödään jo hieman paremmin, mutta kun vatsa on täynnä, niin syljetään ja aletaan leikkiä ruualla. Mutta pieniä ovat neidin kerta-annokset edelleen.

Päiväunia nukutaan yhdet n.12 aikaan ja kestää n. 1,5h, tänään kuitenkin vetäs ennätykselliset 3h päikkärit! Illalla mennään 20-21 nukkumaan ja edelleen heräillään öisin 2-3 kertaa itkeskelemään...aamulla heräillään 8 aikoihin. Kun tuon yöheräilyn sais pois niin hyvä ois :D

Tutti on edelleen käytössä, tai siis öisin ja päiväunilla. Nokkamukista juodaan, mutta tuttipullon annan unille mentäessä ja yöllä annan maitoa edelleen jollei millään rauhotu, ite pääsen siinä helpommalla...

Kauheesti matkitaan täälläkin kaikkea, kännykkään puhutaan ja sanotaan "haloo", kissa on ksssa ja koiramme Paavo on Aalo, niin ja äidin meikit olis tosi kivoja...:)

Mulla on enää ensi viikko hoitovapaata, sitten alkaa työt!!!Hyi että....olisin niin mieluusti kotosalla, kun on jo se oma rytminsä yms. Mutta rahan takia pakko mennä...Mutta hoitopaikka on tuttava perhepäivähoitaja, joten kivalla mielellä voin neidin sinne viedä :D

Mites muiden työt, joko on alkanut??

Sori omaanapaa tais tulla...
Tinii mites sinulla raskaus etenee...ei ole tainnut kuulua mitään.. :)

Voimia kaikille omien ongelmiensa kanssa painiville, Nikin emolle ainakin, kun ei tunnu mikään hellittävän! :heart:

Syksyjä mussukoille ja mammoille!!!

Jkoo + Nella 1v 1kk :heart:
 
Jkoo ihanaa kun olit kaipaillut!! :flower:
uskomatonta miten olitkaan just ajatellut mua kun kerrankin eksyn tänne!
en ehtinyt lukemaan kenenkään viestejä mutta huomenna yritän vähän päästä ajan tasalle! En oo käyny täällä ikuisuuksiin :headwall:

laitan nyt vaan tähän nopsaan ilmoituksen että täällä henki edelleen pihisee, Ada on ihana vauhdikas ja vaativa tyttö ja masu alkaa olemaan minulla jo aikamoinen, tänään rv 26+0 :heart:

nyt nukkumaan että jaksas aamulla taas touhuta hillerin kanssa mutta huomenna kyllä tulen takaisin, on oikeesti ollut ikävä teitä :flower:

öitä!!

Tinii+Ada 1v2kk+katka :)D) rv 26+0
 
Heissan kaikille...

Ihana kuinka ootte jaksanu pysyä "kimpassa" vaikka vuosi on jo mussukoiden syntymästä.. :heart: Multa Loppu naputtelu, syystä jota tierä en, mutta juttujanne olen kyllä seurannut sillon tällöin, nyt kuitenkin on aukkoja kun en ole edistynyt lueskelemaan. Nyt ajattelin jotain meidän elämästä kirjotella kun kerta olemme edelleen etusivun listalla, kiitos siitä :)

Laura on jo iso tyttö, kovaa vauhtia harjottelee kävelyä. Muutaman metrin kävelee jo ilman tukea, muuten mennään nelivedolla tai taaperokärryn kanssa. Oman vauvan hoito ja kaikki koottavat ja pujotettavat lelut ovat kova sana.
Nukkuu noin 10-12h yössä ilman heräilyjä, yhdet päiväunet nukutaan. toiset jäi pois reippa kk sitten kun alkoi yöunien sijaan juttelut mammalle olevan tärkeempiä. :) Päikkärit nukutaan edelleen ulkona.
Neidin mielestä lasten purkkiruoat ovat pääasiassa ällöjä, äidin ja isin lautasella on aina varmasti jotain parempaa joten nyt on koitettu syödä kerran päivässä vielä purkkiruokia ja sitten iltaruoka (klo 16-17) ni on syönyt samaa kun me aikuiset. Maitoa ja vettä menee nokkamukista ja maitoa myös tuttipullosta unille menessä. Rasvatonta maitoa on juonut ilman nannia lisukkeena syyskuun lopusta asti.
Sanoja tulee hyvin vähän, äiti ehkä hätäseltään ja säisäi.. Olen seurannut neidin touhuja ja epäilen hänen olevan vahvasti vasenkätinen ja neuvolassa on puhuttu että se voi viivästyttää puheen tuloa.. toivottavasti nyt ei kuiteskaan, kovasti jo odotan että puhetta alkaisi tulemaan.
1v neuvolassa oli painoa huimat 12,360kg ja pituutta 78cm.. (1.9) .. olenkin antanut neidille Junttapulla nimen koska ei se lihavalta näytä, vaan on tuollanen jytky jota pojatki pelkää :D

Minä kävin kesän töissä, nyt olen taas kotona.. Äitiyslomani loppui 11.6 ja 12.6 oli ensimmäinen pikkukakkosen neuvola aika :) :heart: Meille siis syntyy pikkukakkonen tuossa tammikuussa ja tiedämme hänen olevan Pieni Mies.. :heart: :xmas: Minun töiden ajan eli noin 2,5kk Laura oli äidilläni. Nyt alkaa ressiä tulemaan pienimuotoista kun asuntommehan on kaksio ja oma sellainen eikä kukaan tunnu tätä haluavan joten emme pääse muuttamaan isompaan..ahtaus tulee.. mutta ei se auta, jotenkin on vaan sovellettava ja koitettava asua meidän pojunkans olkkarissa jos on kova yöheräilijä ja annettava tyssille ainoa makuuhuone.

Onnea siis Tinii ainakin, pikkukakkosesta :heart: Meillä viikot vaihtuu huomenna ja rv 28+0 tulee täyteen.. :p
Emmaljungan tuplat ostin lenkkeilyjä ajateltuna.. ressaan jälleen omia kilojani, Lauran raskauden jälkeenhän jouduin oikeesti laihduttamaan että pääsin edes pääasiassa kiloista, onneksi nyt en ole enää sinisilmänen ja luule että kilot minulla karisee imettämällä. ;) :whistle:

Tämmöstä meille.. Oikein hyvää syksyn jatkoa teille kaikille ja teidän taaperoille!! :heart:

-Väpä08, Laura alias Yntty edelleen ja Pieni mies rv 27+6- :heart:
 
hohhoijaa, olen heilunut kuin heikkopäinen ja saanut siivottua vasta neljänneksen kämpästä. Aloitin eilen ja tänään jatkoin ja jatkoin.. Eli etunsa siinä, jos huoneita ei ole kovin montaa.. no ei meilläkään tilaa liiemmälti ole mutta tavaraa on niin paljon, ettei imuria saa liikutettua..

Oltiin eilen koko perhe Mäkelänrinteessä. Ihan kuin kylpylä! Oli kivaa, kun Piipe innostui uimaan renkaan kanssa. Kumpikaan lapsista ei siis osaa (vielä) uida mutta renkaalla kelluivat ja polskivat hienosti. Saa nähdä oppiiko Piipe ennemmin uimaan kuin kävelemään. Nähtävästi myös pottailu onnistuu ennen kävelyä tai puhumista. Liipeli on kyllä kokeillut kävellä sellaisia kolmen askeleen pyrähdyksiä mutta siihen se sitten jää. Altaassa tosin käveli 8 askelta.

Meillä ei saa syöttää Diipe-liä enää ollenkaan. Kaikki ruoat syödään itse. No aamuisin ehkä saan vanilijavanukasta lusikoida suuhun mutta muuten ei suostu syötettäväksi. Ruokaa menee kunhan se on riisiä tai riisinuudelia mutta tavallinen peruna siis syljetään heti ulos ja turha on yrittää tarjota enää ruokaa sinä päivänä.

Muuten ei mitään erityistä uutta.. Töissä tulee oltua joskus pidempääkin päivää ja sehän helpottaa näitä lastenklinikalla ravaamisia. Esikko on edelleen aika tiukassa seurannassa joten on hyvä kun tarvittaessa pääsen töistä mukaan. Taidettiin unohtaa viedä Piipe saamaan myöhästyneet 1v rokotukset. Toisaalta tässä on ollut pari räkistä sen neuvolan jälkeen. Jos sais miehen motivoitua soittamaan neuvolaan ja hammashoitolaan ja varaamaan ajan sekä käymään siellä. Laskin nopeasti että meidän perheellä taitaa olla tämän kuun aikana 7 merkintää lasten klinikka, terapia yms käynneistä. Noi on aina puolen päivän keikkoja ja jos tekee tunnit sisään niin se tarkoittaa aika monta tuntia pidennystä päivälle. Ehkä sitä ei tarvitse tässä tilanteessa kärsiä huono-äiti-syndroomasta?

Tissittelyä meillä harjoitetaan edelleen öisin.. ja päikkärille viikonloppuisin mennään tissi suussa.. Muuten menee lasista luomumaitoa. Ei osaa nokkista oikein käyttää tuo meidän nuorimmainen.

Hexa ja 1v2kk Piipe
 
Moikka kaikille!

Ja kehäkukalle isot onnittelut! :flower:
Onnea myös Väpälle pienen miehen odotuksesta :heart:

Aika samoilla viikoilla mennään Tinii ja Väpä, täällä rv 23 menossa ja maha aivan valtava... :ashamed: Töissä olen ollut kohta 2kk, siitä ajasta 2 vkoa saikulla aivan hillittömän flunssan takia. Onneks Sisu säästyi pahimmalta ja oli vaan muutaman päivän vähän räkäinen.

Arki menee hirmuista vauhtia näin töitä tehdessä. Sisu on siis mun äidillä päivät ja tietty nauttii olostaan kun saa mummin täyden huomion 8 h päivässä :heart: . Oon tehnyt nyt 6 tuntista päivää osittaisella hoitovapaallaa, joulusta jään talvilomalle ja tammikuun puolivälistä alkaa äippäloma. Pikkukakkosen LA siis 18.2.

Sisu oppi kävelemään noin viikko 1v. synttäreiden jälkeen ja sen jälkeen onkin meno ollut aikamoista. Ei suostu enää juuri ollenkaan istumaan/konttaamaan. On onneks tosi varovainen menemisissään ja isommilta kolhuilta on vältytty. Purkkiruuat ei maistu enää ollenkaan ja ollaankin siirrytty antamaan 2 kertaa päivässä ihan tavallista ruokaa, tietty suolattomana versiona. Mut näyttää tykkäävän hyvin maustetusta ruuasta: yrtit, curry, sipuli yms. ruuassa saa kyllä ukkelin syömään huomattavasti paremmin. Ruokailut on edelleenkin aikamoista showta, ei mitenkään ihan helpolla tuo ruoka mene. Välillä jätetään ihan suosiolla ruokailut kesken ja yritellään hetken päästä uudelleen, jos tökkii oikein pahasti. Rasvatonta maitoa menee muutama huikka lasista ruokailujen jälkeen, mut muuten ei maitoa juo.
Päikkäreitä nukutaan vielä kahdet päivässä, yhteensä noin 2,5h ja ulkona. Yöunet on n. 11h ja edelleenkin ihan vähintään kaksi kertaa yössä herää. Toivoisin todellakin, et noi yöheräilyt loppuis ennen kuin pikkukakkonen tulee taloon... Tuttia syödään unilla.
Lempparileluja on kaikenlaiset autot, kirjat ja ruuanlaittovälineet. Muutenkin keittiöhommat on ehkä ihan ykkösjuttu! Yhdessä pestään perunat ja laitetaan ruokaa =)
Puhetta tulee lähinnä tota omaa juttua, joskus sanoo äiti, anna, kakka, iti, mut aika vähän vielä varsinaisia sanoja.

Tässä meidän kuulumisia pikaisesti. Lähdetään nyt testaamaan uutta turvaistuinta, tähän asti menty vielä turvakaukalossa, kun on aika sirppana tuo meidän ukkeli.

Hyviä vointeja masun kasvattelijoille ja kaikille muillekin!

Zucchero + Sisu 1v1kk + masukki rv 23
 
Ihanaa odotusaikaa kaikille odottajille :heart:

Täällä taas jatkuvasti niin kauhee meno...pojat koko ajan mätkimässä ja repimässä toisiaan :kieh: |O No kaipa ne joskus alkaa leikkiä nätistikin yhdessä :xmas:

Nemolla kauhee kiipeilyvimma. Onneks oppi sentään jo tulemaan sohvalta alas jalat edellä, vaikka viikonloppuna kyllä tuli taas suoraan naamalleen alas sieltä. :/ No onneks ei kuitenkaan satuttanut itseään pahemmin.

Katjuska ja Nemo noin 1v1kk3vko :heart:
 
Täältäkin pitkästa aikaa moikat kaikille!

Ja ISOT onnittelut uutta vauvaa odottaville! :flower: :flower:

Meillä päivät kuluu nopeasti esikoisen ollessa koulussa ja meidän ollessa kotosalla Nappulan kanssa. Vielä on onneksi hoitovapaata parisen kuukautta jäljellä, mutta sitten alkaa työt. Pelottaa aika lailla viedä tuo pikkumies hoitoon, kun ei ole ollut missään ja kovasti on äidin poika...

Meillä ei kontata, mutta peppukiidetään kovasti. Noustaan tukea vasten pystyyn ja viime viikolla opittiin nousemaan ilman tukea seisomaan. Kävellään jostain kiinni pitäen (taaperokärry on justiinsa kiva) , muttei ilman tukea. Hampaita on kymmenen eli jo kaksi poskihammastakin. Ja tietysti syödään jo samaa ruokaa muun perheen kanssa ja juodaan maitoa tavallisesta mukista. Pottailuja on harrastettu nelisen kuukautta ja usein sinne saadaan pissat, iso hätä onkin sitten vähän hakusessa moiseen kapistukseen.

Nyt pitää taas kiitää, kun kuumeinen pikkumies niin vaatii.
Nautinnollisia syyspäiviä kaikille!

mamitus2 ja Nappula 1v. 1kk. 12päivää.
 
Tervehdys meiltäkin!!

Meille sitten tuli talvi syksyn keskelle..ensilumi tuli lokakuun alussa maahan ja ei oo sulanu pois ja tänään ja eilen on tullut hyvästi lissää :xmas:

Pojan kanssa monet pulkkamäet jo laskettu ja moottorikelkallaki poika pääsi ajelemaan iskän ja papan kanssa :D

Onnittelut Kehäkukalle :flower: :heart: sinulla riittää ainaki touhuamista.
Ja onnea kakkosen odottajille :heart: (itellä myös pienoine vauvakuume... :whistle: )

On tuo kyllä niin hauskan ja ihanan näköistä touhua tuo taapertelu..ja juostaki jo melkein osataan ilman että mennään turvalleen.
Puhutaan "oikeilla" sanoilla ja sitten on sitä omaa kieltä...tuota mietitty ku poika hokee: kiki kiki..ollaan sitten päätelty et se vois tarkottaa rekka-autoa, peräkärryä. (Auto-sanan kyllä osaa sanoa.)
Leluista autot ja rattorit on ykköset ja sitten on kivaa avata kaikenlaisia korkkeja ja laittaa korkkia takaisin paikoilleen, avataan näppärästi kengästä narut ja pujotellaan naru kätevästi irti; tänäänki pitkään ähersi kengän kimpussa ja sit kuulu hihkasu ja naurun räkätys ku sai narun pois :LOL: , niin ja palikoiden pinoaminen ja tornien kaataminen ja kasaaminen on kans kivaa hommaa.
Kirjoja myös "luetaan" ahkerasti ja lehtiä selataan ees sun taas ja revitään myös.
Osataan tulla pylly eellä alas sohvalta ja sänkystä.
Päivä menee kyllä tehokkaasti kun poju on heti tekemäsä pirruutta jos en huomio tarpeeksi..siis ei istuta rauhassa missään :D
Ja nukutaan yhet päikkärit päivässä ja nukutaan levottomasti yöunet...edelleen.

Me käytiin tuossa yhtä omakotitaloa kattomassa ja se olis kyllä niiiin meille se talo, pitäs käydä vielä pankkia pehmittämäsä jos sitä laina tynkää saisi..meillä 60m kaksio tällä hetkellä ja ollaan vuokralla tässä.
Katotaan vaan niin se talo viiään taaaas meiän nenän eistä ja tässä samassa kämpässä asutaan vielä eläke-ikäisenäki vielä :D

Laitan tähän vielä kuvan jos osaan:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5155071.jpg

Pulkka-ajelulla mummolassa lokakuussa

Talvi(syksy) terveisin Hille ja Jesse 13kk+3vko
 
Jimi tuli ekaa kertaa portaat ylhäältä alakertaan pitämällä kaiteesta kiinni, jihhuu! Niin ei tarvi enää ihan niin sydän syrjällään katella vaappumisyrityksiä, mikään takapuolella alastuleminen kun ei hänellä kerta kaikkiaan tule kysymykseenkään...

Nyt myös itsesyöminen edistynyt, hän syö siis ite ihan nätisti silloin kun saa käyttää aikuisten haarukkaa ja kalastella ja pistää palaset suuhunsa. Lusikkaa jos tarjoaa eka lentää ruoka ja sit lusikka perässä - kuka nyt lusikalla oikeeta ruokaa söis...? Vain siis jälkkärit esim. rahkaa suostuu ottamaan lusikasta. Myös oma maitopurkki on saatava, muuten menee hermo, olen siis aina säästänyt tyhjän, huoh...

Unet menee nyt sillään taas ilman heräilyä 6/7 ylöstä ja uni tulee n. 21-21.30 maissa ja herätys on klo 7-8.30 maissa. Yhdet päiväunet 1 min - 1,5 h, että aika vähäuninen on vuoden vanhaks, no ehkä se auttaa pvk menoa sit helmikuussa. Mutta sitä ennen me lähetään lämmittelemään, lasken aamuja, enää noin 2X13 ulkovaatteiden pukemistappelua!

Tänäänkin puistosta löyty metsän reunasta hitonmoinen lutakko ja sinne oli pakko mennä uimaan! Näytti aamulla kuivalta (nythän siel tulee räntää) ja olin pannut vain kurahousut talvihaalarin päälle, niin oli jätkä ja minä ravassa ja kuramoskassa yltä päältä ja myös vaatteiden alta, voi apua! Ei kun taas koko vaatekerta pesuun, mrrrr...
 
Toivotetaan Mizylle hyvää matkaa!!

Meillä Liipi-diipi kävelee jo ja eilen oltiin kaupungilla (vahingossa) ilman vaunuja. Rullaportaat oli suuri suosikki, ei aikaisemmin pikkuneiti ollut tajunnut sellaisia olevankaan. Ja kauppakeskuksessa kuljettiin hienosti. Jos tänään päästäis pihalle haravoimaan (taas kerran) niin siellä olis varmaan ihana kävellä ja tutkia asioita. Meillä valitettavasti tuo nuorimmainen ei oikein pääse pihalle koskaan. Kun esikko saadaan tarhaan on jo aika lounaalle ja päikkäreille ja sitten heräämisen jälkeen välipala ja hakemaan esikkoa ja sitten syömään ja esikon harrastuksiin ja syömään ja nukkumaan..

Tänään on karkkipäivä. Piipeli teki itse eilen ostoksia kaupan karkkihyllyllä. Saa nähdä miten ranskanpastillit maistuvat..

Hexa ja Piipe 1v2kk
 
Hexa - kiitos - aamukammassa 4 piikkiä jäljellä ja kamala pakkausurakka!
Onpas täällä hiljaista... missä kaikki, lumitöissä?
Meillä Jimi meinas tänään tikahtua nauruun kun tein lumipalloja ja heittelin suurieleisesti seinään.
Jimi sai sikapiikkiä ti, ei mitään jälkioireita. Mä otin pneumokokin ja mulla sitä vastoin oli kaikki tuoteselosteessa luetellut suurin piirtein perna- ja keuhkotulehdusta lukuunottamassa! Nyt alkaa vihdoin oikea käsi olla toimintakunnossa ja pyörtymisen tunne poissa.
Onnea Diorille odotukseen!
 
Tulmpa pitkästä aikaa kertomaan tänne kuulumisia,en oo teitä unohtanut,lukemassa oon käynyt mut jotenkin se et tytön äitipuoli selvitti mun nimimerkin täällä ja kertoili sitten mitä oon kirjottanut on aiheuttanut sen että en kamalasti viitti elämästäni kertoa. Toivotaan että hän on unohtanut tämän sivuston.
Kaikille massukoille myöhästyneert 1v onnitelut ja jokaiselle onnea jokaisesta uudesta taidosta.
KEHÄKUKALLE ONNEA :flower:
Jos sitten oamnapaisesti meidän elämään. Meillä sairastetaan,sairastetaan ja vielä kerran sairastetaan. Viimeksi oli viiko väliä. Nyt mennyt jo neljä päivää,ja nyt odotellaan koska uusi tauti alkaa kun mulla jonkin sortin keuhkokuume. <joko niin sitekeä ettei antibiootit pure tai sitten viruksen aiheuttama. Ei mitään muuta oiretta kun keuhkoon pistää ja oli 12h korkea kuume,välissä oli toi pistos pois mutta nyt taas palannut. Toivotaan ettei täsät nyt mitään sairaalakeikkaa tuu...Me ollaan miehen kanssa erottu. Hyvissä väleissä,meillä menee paremmin nyt kun silloin kun olimme aviossa. Ollaan päivittäin tekemisissä ja on paljon täällä meidän kanssa. Annu on pieni edelleen. Oli 1v neuvolassa 71cm kai toi jatkuva sairastelu viä voimia kasvamisesta. Juoksee tukia pitkin,muttei oo vielä uskaltanut päästä irti,kovasti optellee seisomista ilman tukea,muttei oikein löydä vielä sitä tasapianoa miten siinä pysyy. Meno on kuitenkin jo niin kovaa,että ei tahdo perässä pysyä ja ainakun käännät selkäsi niin on satavarmaan jossain pahanteossa. Eiöen se keksi keittiönjakkaran,siis sellaisen missä on 3 askelmaa. Kun kävin vessassa oli sillä välillä siirtänyt jakkaran lavuaarin eteen ja kiovennyt lavuariin siellä se nauro kun tujlin vessasta.tietty hana auki ja kaikki vaatteet päällä. =) rfattaisiin kiipeäminen on kanssa pop ja nytkun on venyt sen verran että pääsee nojatuoliin niin siinä istuskelee....paljon on tapahtunut..mielisanontoja on anna äiti ja bellabella en tiä mistä ton viimesimmän on ees napannut.
Ikävää on se että joudun muuttamaan tästä asunnosta on aivan liian kallis yksin maksettavaksi. Mun piti palata vuoden vaihteessa töihin,mutten nyt sitten palakkaan kun en halua Annu vielä hoitoon laittaa.Kun jos toi sairastelu on tätä luokkaa ilman päikkyä niin mitä se sit on päikyn aikana. Onneksi meillä nyt ylimääräinen neuvolalääkäri kuun lopussa missä katotaan mihin tutkimuksiin annu lähetään. Mullahan puuttuu synnynnäisesti vastustuskykyä,niin nyt on pieni mahdollisuus että nunnullakin oolis se.Kerran jo teki lääkäri läheteen taysiin mutta tuli bumerangina takaisin. Pidetään tollaista oirepäiväkirjaa. 1.5kk mahtuu tasan kaski tervettä päivää,aina muulloin on yskää nuhaa kuumetta. Myös joku toistuvaikuumeilija juttu tutkitaan ja ainakin astma testit otetaan

näin meillä. Yritän olla taas vähän aktiivisempi. Nyt nukkumaan
 
JAKSAMISTA AATUMARIA - tuntuu taas omat ongelmat pieniltä! Tervetuloa myös meidän yh:ien joukkoon!

Mä teen viimesiä pakkauksia ja oon hoppas muistanu ainakin melkein kaiken oleellisen, huomenna siis Lontoon kautta Kapkaupunkiin :))) Itse lentoa en odota mitenkään innolla... taitaa tulla aikamoinen koettelemus veikkaan ;)
 
Terkkuja täältä meiltäkin....oltiin taas kipeinä yhtä aikaa tossa noin, siis flunssaa, ei mitään vakavampaa, Nikillä jatkuu yhä vähäsen, oli flunssan päälle sit korvatulehdus ja nyt keuhkoputkentulehdusta,yskä nyt viidettä viikkoa. Mut ei kuumetta yms. ja hän on hyvin virkeä oma itsensä :) läkärissä olen käynyt taas...mut mitään lääkettä ei annettu yskään.
Meno on villiä, Nikihän on juossut jo kauan ja kauas....kova touhuaja edelleen.
Keräsin kaikki voimani ja lopetin yömaidon joku 5-6 viikkoa sitten. Se todella kannatti! 2 viikkoa ukkeli huus öisin maitoa, mut en antanut periksi. Ilmavaivoja on nyt vain aamuöisin ja joskus aamuisin herää niihin. Seuraavaksi pitäis kerätä voimia kokeilla lehmänmaito ja mitä siitä seuraa ja sitten yksityislääkäriin. Tääkin piti tehdä aikapäiviä sitten, mutta kun ollaan jatkuvasti kipeinä, niin ei sitä pysty. En yhä edelleenkään tajua mistä nuo ilmavaivat voi tän ikäisellä johtua. Pitäisi kokeilla tavallinen maito, laktoositon maito ja sit kokonaan maidoton. Tietääx joku että jos annan Nikille vain kaupan soijamaitoa, niin pitääkö antaa jotain kalsiumia tms lisäksi? (Niki ei paljoa huoli tuota soijamaitoa, että saako siitä tarpeeksi kaikkea?)
Omatekoinen ruoka ei yhäkään uppoa, nyt syödään lähinnä 8kk soseita ja niissäkään ei ole meille kamalan suurta valikoimaa. Soijamaitoon tehtyä muusia syö,lohella tai jauhelihalla jos sille päälle sattuu.
Öisin meiningit vaihtelee, on öitä kun herää vain kerran ja se on todellista luksusta. Ja sit on välissä huonompia öitä....tuntuu niin oudolta kun mikään ei välttämättä muutu syömisissä/juomisissa mut mahavaivat vaihtelee....olen melko varma että jos Nikillä ei tuo maha vaivaisi niin hän nukkuisi yöt läpeensä.
Olisin mennyt yksit.lääkäriin jo aikapäivää sitten jos olis rahaa enemmän. Mut tän köyhyyden takia mun pitää kokeilla ensin tämä lehmänmaito,laktoositon,maidoton...että on siellä enemmän kerrottavaa siellä lääkärissä ja näitä ne varmasti ovat kiinnostuneita tietämään.
Joks teillä pottaillaan? Nikillä on nyt alkanut muuten elämänsä ekat eroahdistukset. Itkee ja huutaa mun perään, yleensä kyllä rauhoittuu aika pian. Mut jos olen kauemmin pois, etsii mua ympäri asuntoa. Harvoinhan mä missään tietty olen, mut mun mutsi oli täällä niin huomattiin ja sit me oltiin pohjoisessa. Kodinhoitaja käy kerran viikossa.Ja sit on semmonen lapsiparkki, mut se on aika turha, kun se aika ei olenkaan osu meidän rytmeihin, tulee vain ressi sinne menosta eikä oikein ehditä ja sit joudun hakeen tosi pian pois, mut pikkupätkiä Niki ollut siellä. Mut ei mitään vakavaa eroahdistusta kuitenkaan, joten en osaa neuvoa/auttaa muita.

Voimia kaikille tarvitseville!
 
Pitä tulla valittamaan, että meille ei ehtinyt riskiryhmäläiselle rokotus sitten ajoissa.. Saa nähdä, kuinka paha se on ja miten käy muun perheen + mummon (71v) ja vaarin (94v), joiden luona lapset olivat eilen hoidossa. Huomennahan Piiperöinen saisi rokotuksen mutta onko sitä järkeä enää hankkia jos sisarukseltaan on taudin saanut? Viime yö nukuin (sen vähän, mitä uskalsin) lasten kanssa samassa sängyssä.. Toivottavasti imetys edes vähän suojaa pienimmäistä. Ja onneksi tosiaan esikolla on nyt Tamiflu päällä, tosin hän oksensi sen ensimmäisen annoksen.

Ehkä pitää yrittää käydä rokottamassa Piipe, jos se suojaisi vielä vähän pahemmalta tilanteelta.

Kun olin esikon kanssa lääkärissä oli Piipe itkenyt koko ajan ja nyt nukkuu kai kolmatta tuntia. Vähän kyllä vaikuttaa siltä, että hänkin olisi sairastumassa. Mutta pitää katsoa kuinka käy. Toivottavasti mummolla ja vaarilla on vastustuskykyä. Perussairaitahan hekin ovat mutta pelottaa myös kovasti heidän puolestaan. Rokotustahan he eivät tule saamaan mutta toivottavasti edes hoitoa jos tauti iskee.

Toivottavasti Mizy on turvallisesti perillä! Oli hyvä kuulla Nikistäkin! ja tietty Emostaan. Aatumarialle iso halaus!

Sairastupalaiset

Hexa ja Piipe
 
Terveiset Etela-Afrikasta!
Taa on ihan matkailijan unelmapaikka, kuten Hexakin kertoi jokaiselle jotakin. Lapsen kanssa helppoa, kraanavetta voi juoda, ravintoloissa pesevat Jimin pulloja ja tayttavat maidolla ilmaiseksi. Kaikki tarjoilijat, torimyyjat ja ovimiehet pelleilee ja leikkii Jimin kanssa, on vahan ilosempaa meno kuin marraskuisessa Suomessa. Tietty on myos raskasta, koska paljon varottaavaa: portaita, meri jattiaaltoineen, pollyava hiekka, uima-allas pihalla ym. esim. lasten pelastusliiveja olen etsinyt tulostamme lahtien, mutta en loytanyt viikon sisalla, uskomatonta kun tammonen purjetijoiden mekka! Vahanlaisesti on Jimi syonyt soseita viime paivat, lahinna jogurttia ja maitoa, mut en jaksa ottaa stressia kun pojalla tuota kokoa on, ettei heti kuihdu. Tanaan taidan kayda ostamassa makkarapaketin, niistahan han tykkaa ainakin. Asuntomme on pieni kaksio noin puol kilsaa vuorenrinnetta alas, ylospain aika hiton hevia, joten taksilla tulee liikuttua jos ostoksia, onneks se ei taalla maksa kun pari euroa. Muutenkin halpaa, turistirysia luk ottamatta noin puolet Suomen hinnoista. Jimi nukkuu nyt ja oon nettikahvilassa, yritan lukasta pikasesti lapi teidan juttuja. Mutta siis lyhykaisesti kaikki hyvin ja kaikille 32 asteen helteiset terveiset Capetownista!
 
Selvittiin taudista. Oli tai ei ollut Sikaa.. Tamiflu auttoi.. Piipelle nousi sikapiikin jälkeen kuume, mutta onneksi sain olla kotona ja Pieniäinen tissitteli koko päivän ja kuumekin hävisi.

Mizyn kuulumiset oli kiva lukea! Maa on aivan fantastinen.. Voi kun olisikin lomaa niin paljon, että voisi lähteä käymään jossain. Miehelle uhkaa tulla vielä joku keikka niin että joutuisi päiväksi viemään Piipen hoitoon mummolaan. Tai jos mummo pääsee aamulla kuudeksi meille niin parempi. Hyvässä lykyssä ehdin sitten hakea esikon tarhasta iltapäivällä ennen kuin tarha menee kiinni. Muuten mummo joutuu molempien lasten kanssa puuhaamaan päivän. Ei joudu, vaan saa.. ;)

Mizy, löytäisitköhän mistään urheilutarvikekaupasta sellaisia lasten uimaanopetus uimapukuja, joissa on kellukkeet? Me on käytetty sellaisia mökillä niin ei tartte pelätä niin paljoa jos vekarat vaeltelevat omille teilleen..

Hexa ja Piipe, iik, kohta 1v3kk
 
Täällä myös mitä todennäköisimmin sika-influenssaa, minulla ja Adalla :(
itsellä ei ehtinyt ihan 2vkoa täyttyä rokotuksesta kun sairastuin ja Adalla meni vain pari päivää piikistä. Nyt ollaankin sitten oltu jo 5pv kipeenä. Kummallakaan ei ole tamifluta ja hyvin näytetään selviävän. Ada oli tänään aamupäivällä ekaa kertaa kuumeeton mutta illaksi nousi taas, kuitenkin parempaan päin. Mä olen ollut koko aika kuumeeton mutta olo sitäkin hirveämpi, viime yönä meinattiin jo mulle soittaa ambulanssi mutta tänään oli taas parempi. Luotto huomiseen ja paranemiseen pikaisesti on suuri!

Täällä viikkoja kasassa jo 30+3 ja olo on sen mukainen, eli ISO :D

nyt jos koittais sitä unta kalastella jostain niin vois tehdä hyvää... Pysykää terveenä!!!!

Tinii+Ada 1v3kk+pikkuruinen :heart:
 
Heippa syysmammat!

Täälläkin on sairasteltu nyt koko perheen voimalla; ensin mies sitten Ranja,sitten esikoinen ja nyt mulla on kurkku kipeä.

Me ollaan kyllä oltu tosi tosi terveitä että kai sitä joskus pitää vähän sairastaakkin.

Ranja on lähinnä tosi tukossa ja kuume sahaa. Mutta ei mitään vakavaa.

Esikoinen kuumeili ja oksenteli pari pvää mutta nyt hän jo lähes kondiksessa.

Meidän uusi koti on aivan ihana! Ollaan viihdytty tosi hyvin.

Ranja puhua pölpöttää ja sanoja tulee kovasti, äiti, isi, lamppu, hei hei, maito,nam nam,kurre, kukka, koira, kissa, miau jne.

Pehmplelut ovat mieluisampia ja niitä hoitelee ja paijaa.

Olenkin harkinnut vakavasti kissanpennun ottamista. Vanhan kattimme kuolemastahan tulee tulevana jouluna 2 vuotta..

Hain myös opiskelemaan ja alkaa pikku hiljaa nämä tulevaisuuden kuvat hahmottua.

Mun entinen työpaikka ns. myytiin eli sinne ei ole enää mitään asiaa. Joten ei muuta kuin uusia tuulia päin!

Mites te muut??

Minkälaisia tulevaisuuden suunnitelmia??

Ranja olis tarkoitus pitää koti hoidossa sinne 3v. asti kun opiskelua on vaan iltaisin joten päivät vois olla lapsosten kanssa edelleen. vanhempihan menee eskariin ja vuoden päästä kouluun..
Raha tulee olemaan ensi syyskuusta tiukemmassa mutta täytyy tehdä jotain sivubisnestä sit vaikka!

Joulu pukkaa päälle enkä ole mtään ehtinyt vielä sen eteen tekemään edes ajatuksen tasolla.

On ensimmäinen joulu niin että anoppi miehineen jne. tulee meille joulun viettoon eikä me mennä minnekkään.

tavallaan ihana laittaa oma joulu eikä tarvitse lähteä lasten ja lahjojen kanssa matkalle mutta sitten täytyy myös tosiaan tehdä jotain eikä vaan istua valmiiseen pöytään! ;)

Mahtavaa joulunalusaikaa kaikille :heart: Terkuin Jouskari & Ranjuskainen 1v. 3kk melkein =)
 

Yhteistyössä