***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Heelou!
Välillä on tullut lueskeltua teidän kuulumisia, mutta nyt oli tultava kommentoimaankin pienimuotoisesti.
Onnitteluja tuhannesti kaikille plussanneille ja vauvan jo saaneille! :heart: Yritämme miehen kanssa välttää vauvakuumeilua, mutta kyllähän se vaan jyllää. Juuri alkoi menkat ja tokihan sitä hieman pettymystä koki. Mutta tositosi pientä. Kun on tuo poikanen :heart:

Miialla oli jotain ikävääkin menossa elossa toisten ihmisten toimesta. Toivottavasti asiat selviää nopsaan ja hyvin päin! Jopas nyt on muut olleet huolissaan Matildan kävelystä. Puolitoista vuotta taitaa olla se ns. normaalin kävelemään oppimisen yläraja eli normaalin ajan puitteissa hän kävelemään oppi minun ymmärryksen mukaan. Poikanen otti ensi askeleensa 1v2kk ja oikein rehellisesti sanottuna käveli 1v3kk. Minusta oli normaalia ja aivan odotettavissa. Hänellä kun ei ollut kiire ryömimään tahi konttaamaankaan. Mutta kyllä pari vanhempaa tuttavaa oli selkeesti asiasta huolissaan.

Omassa elossa ei kummallisempaa, eikä poikasenkaan. Hän on koko ajan vaan niin se elämän sokeri ja suola :heart:

Nikin emolle voimia väsymykseen ja uhman sietoon! Aivan mahtavaa, että jaksat kuitenkin nähdä myös ne upeat asiat pojastasi!

Aurinkoista kevään jatkoa kaikille!

Lizard ja poikanen 1,5v.

Ainiinvaines, neuvola meillä on ens tiistaina, joten vielä ei strategisia mittoja ole antaa. Hyvin normikokoinen poika on, että varmasti siellä 0-käyrällä kuljetaan painon ja pituuden suhteen.
 
Tietokonekin toimii.. vihdoin.. ja meillä on kummallakin lapsella nyt hengitettävät lääkkeet ja antibiootit päällä. Huono äiti syndrooma kun en Piipeä lähtenyt lääkäriin viemään ennen kuin esikoinen oli yhtenä aamuna kuumeessa.. Ja silloin heti tilasin lääkäriajat kummallekin.. ja niin olivat molemmat keuhkoputkentulehduksessa..

Hexa ja pipinä oleva Piipe
 
Pika moit kaikille! Ennätin sieltä täältä silmäillä, yritän illalla tai pääsiäisen aikaan vähän kirjoitella, meillä yhä 1,5 v neuvola varaamatta, niin sikakiire töissä siihen puhelinaikaan, nyt oon sentäs kahtena päivänä soittanut eka hän oli lomalla ja sit meni taas puhelinaikana kokoajan vastaajalle, huono äiti fiilis silti, kun poika tulee oleen varmastu 1v ja 7 kk kun neuvolaan päästään, en mä sillä muuta väliä pitäs, mut pitiks jotain rokotuksia taas antaa???

Painoa on n. 15 kg pojalla, se mitattiin Mehiläisessä kun käytiin virstatietulehdusepäilyn takia ja saatiin siihen antibiootit. Sillon katottiin korvat ja otettiin verikokeita kans. Kontrollikerrella tarvitiin yhteensä minä ja KAKSI muuta hoitajaa pitelemässä, ennen on selvitty yhdellä... Se lastenlääkäri sanoi, että ihan rehellisesti tämä on voimakkain puolitoistavuotias jäpikkä jonka hän on tavannut 30 vuotisella urallaan, suositteli painiuraa ja povaili olympiamitaleita, onnitteli vielä ovella lähtiessä, että on erikoislaatuisen voimakas lapsi... heh heh - oikeesti mä oon kohta alakynnessä...
 
Ihan vaan mitat 1,5v neuvolasta: pituus 83,2cm ja paino 10725g. Pituus keskikäyrällä ja paino -10 käyrällä. Ja meidän poika syö ainakin meidän mielestä ihan hyvin. Ei mitään jättiannoksia ja pääsääntöisesti riittää aina yksi annos (ei pyytele lisää ), mutta hoikkeliini poika on. Normaali silti, ettei mikään rimpula. Meidän nlassa ei tarvinnut palikoita asetella tai kuvia katsella. Vanhemmilta vaan kyseltiin ja vastauksia uskottiin.

Hexan muksuille pikaista paranemista!

Ja Mitzyn pojalle salivuoroa varaamaan :D Onhan se nuorna alotettava, jotta isona kaataa sitten kaikki! Paree hommata itselleskin puntteja tai salikortti, jotta pysyt edes pari vuotta vielä poikaa vahvempana.
 
Onnea Snodgrass plussasta :heart: :flower:

Kipeille paranemisia :hug:

Ihanasti kaikkien syyskuiset mussukat ovat kasvaneet. =) meilläkin tuo pieni mies alkaa jo näyttää niin isolta pojalta ja leikkivät ja tappelevat isoveikan kanssa kovasti. Välillä vaan tuntuu siltä, että tuota tappelua on enemmän kuin leikkiä. :kieh:
Sanoja kovin odottelen, että alkais jotain tulla, kun tällä hetkellä kommunikoi niin, että osoittelee esineitä ja tuhahtaa. Kuitenkin ymmärtää ihan hurjasti sanoja ja toimii ohjeiden mukaan hienosti. =) Eiköhän ne sanatkin sieltä vielä joskus tuu.

Katjuska ja mukelot ja sintti 20+4 :heart:
 
Iltaapa iltaa!

Onnea plussanneille odotukseenne :flower: :heart:

Meillä oli se 1.5v neuvola ja mitat: 83cm ja 11kg250g kuulemma painoa tullu liian vähän pituus kasvuun nähen =) , mut viimeksi oli toisin päin...mikkään ei kelpaa :D
MPR-rokotus otettiin ja siitä ei tullut mittään oireita ja neuvolatäti sanoi että se rokotus on semmonen, et jos oireita tuleee, niin ne tulee viikon myöhässä...mutta siis oireettomina selvittiin..(itse otin sitten sen possunuhapiikin, kun oli mistä antaa ja en tullu siitä muuten kipeeksi kuin että pistokäsi oli alkuun ihan sairaan kippee ja viikon verran se juili).
Kyseltiin mitä sanoja sanoo, osaako rakentaa tornia, tunnistaako elukoita, ymmärtääkö puhetta...poika on sen verran junttura että ei ruppee sanomaan mittään jos sanoo että sanoppa se ja tämä, niin ei varmasti sano :LOL: mutta sitten kun siinä oltiin niin tuli montaki sanaa sitten ihan käskemättä...
Sanoja tulee oikeestaan jo aika paljon esim. Jesse=oma nimi, rekka, auto, koira=hauhau, leikkimään, ketsuppi=keppuppi, pappa=käkkä :), täti, tässä, tätä, sitä, täällä, isä, äiti, vauva, ke(l)ekka (=moottorikelkka ja rattikelkka) tätti=unirätti...hitsi ku ei hoksaa kaikkea :)
Ja puheen ymmärtää kyllä täydellisesti...ja matkitaan koko ajan..miten minä seison, kävelen, venyttelen, tanssin (poika osaa muuten hyvin tanssia, pyörähtelee ja vaihtaa suuntaa ja etteen päin ja taaksepäin)
Olin vähän huolissani pojan varpailla kävelystä ja mainitsin siitä nlassa niin meinas vaan että jos suurimman osan ajasta kävelee normaalisti niin ei mittään hättää tulee vaan hyvät jalkalihakset.
Tykkää "Lukea" kirjoja ja kaikki kirjat missä on vähäsenki jonku koneen tai rekan kuva niin se on paras...iltalukemista meillä onki Konepörssit sun muut :LOL: pitäskö tuolle jotain satujaki jo lukea :D
Autoilla leikkii ja duploilla rakentaa torneja, nuppipalapelit osaa rakentaaja ihan oikeisiin kohtiin laittaa palaset...taitaa jo muistaa valmiiksi...
Meillä rauhoittui nuo yöunet (ainaki tähän mennessä kunnes tämän tänne kehun...) kun heitetiin unitutti pois (eka yö oli kaameaa ja sit meniki pahin kaipaus ohi) ja löydettiin kirpparilta halvalla tuommonen mäntyinen päästä vedettävä lasten sänky, joka laitettiin sivuvaunuksi meiän sängyn viereen ja siinä sitten nukkuu toooosi hyvin..yöt mennee nyt ilman mittää 2-3 tunnin valvoskeluja(niinku aikasemmin ruukasi olla) ja ollaan koko perhe paremmin voivia...

Toivotampa nyt mukavaa kevään jatkoa ja Riemukasta Pääsiäistä kaikille!!!!!!!

t. hille+jesperi

 
Lizard - just näin!

Sain vihdoin varattua Jimile 1,5 -vuotisneuvolan ja se on 19.5!!!! Ei ollut yhtään aikoja aiemmin, kun se on lääkärineuvola, oli kuitenkin saanut kaikki rokotukset jo syyskuussa.

Jimi on nyt kolmiperhehoitosysteemissa yksit hoitaja palkattuna ja hyvin on mennyt siihen kammoksuttavaan päiväkotikokeiluun verrattuna. Hoitaja jaksaa leikkiä ja lukea ja on opettanut poikaa potalle, mitä mä en ole saanut tehtyä. Joka päivä ulkoilevat kahdesti seurana on kaksi 3 kk nuorempaa super-rauhallista tyttöä, joiden päivät kuluvat Jimin touhotusta seuratessa ;) Tytöt on jonkin verran sairastelleet, Jimi vain kerran sen virstatiejutun, koko keväänä. Päiväkodeissa kuuluu täällä hkissä riehuneen vuoroin noroa vuorin rs:ää ja nyt vesirokkoa, siksikin luojaani kiitän et löytyi tuo kolmuperhesysteemi, koska mä en vois olla töistä tuollaisia määriä poissa kuin eräät ystävät on joutuneet... Hoitaja saattaa kyllä lähteä opiskelemaan syksyllä, sitten on keksittävä jotain uutta, hain perhepäivähoitopaikkaa varmuuden vuoksi elokuulle...

Iloista pääsiäistä!
 
Nyt ennätin ekaa kertaa lukea sitten Suomeen tulon tammikuulta lähteviä tekstejä...

Väpä - Ootte varmaan jo ostanu lennot Jbourgiin, me ostettiin aikanaan BA elokuun tarjouksesta ja ne oli vain reilu 700e silloin, mutta varmasti ei MM-kisojen aikaan mitään tarjouksia ole. Paikanpäällä sanoivat hintatason kohoavan jopa nelinkertaiseksi norma verrattuna, joka on siis normisti noin puolet Suomen hinnoista asiasta riippuen. Tuontitavara on kallista, esim. ranskalaiset juustot kalliimpia kuin Suomessa jne. Jbourgista en osaa muuten mitään sanoa, kun olimme vaan Kapkaupungin liepeillä.

jkoo
- kyselit maidoista ja nukkumisista, meillä on joka ilta saatava vellipullo ja myös päiväunille yleensä maidolla. Nukkuminen menee vaihtelevasti heräämättä tai yhdellä heräämisellä, viime yönä herääminen kesti 3.30-5.30!!! No se oli poikkeuksellista ja onneks ei tarvinnut töihin, 7.30 oli jäpikkä taas ihan täpöillä menossa, mä puolikuollu. Mä yritin pitkästä aikaa nukkua sen kans samassa huoneessa, siinä varmaan syy. Hän ei nimittäin saa innostukseltaan nukuttua, jos näkee mut tai edes kuulee peiton kahinaa... Lomallahan se aiheutti sen, että jouduis joskus guest housen käytävällä odoteleen, että hän nukahtas ;) No ens yönä olkkarin lattiafutoni taas kutsuu...

Kun oltiin E-Afrikassa Jimi nukku noin 2 tuntia enemmän vuorkaudessa eli yöuneen ja päiväuneen tunti lisää, varmasti siksi kun noin 10 tuntia päivästä sai viettää ulkona ja juosta! Täällä on vähäuninen kaveri, joskus harvoin saan 20.30 unille useimmiten menee klo 22 asti! Joskus jopa myöhempään vaik ite olisin ihan poikki, silti aamulla 7.30 taas tikkana. Hoidossa nukkuu kuulemma 1-2 tuntia. Mä en tosta pullosta ajatellu vielä vierottaa ei kai siitä mitän haittaa ole vaikka jois illalla kolmivuotiaaksi asti? Tutin Jimi heitti mäkeen 8 kk iässä, et pullo on varmaan semmonen turvajuttu.

Kun tultiin tammikuussa Suomeen sanoja oli äiti ja this ja this is :) nyt on heittää, eittää, äiti heittää kova juttu. Myös kiitti sanoi äsken kun ojensin nakin, heh. Auto tulee myös selkeästi ja kovaa aina kun ajopelin näkee. Nyt ihan viime viikkojen aikana on mun mielestä ymmärrys kehittynyt, mutta komentoja ei TAHDO ymmärtää, joten on meilläkin aikamoisia yhteenottoja tänään, kuten Nikin emollakin. Mm. se ettei saa räpälätä kannettavaa tai vedellä tv:n johtoja ei mene kaaliin, mut pahimmat tappelut meillä edelleen tulee vaatteide laitosta tai vaipan vaihdosta. Välillä aamulla kun on kiire hoitoon ja töihin joudun karjumaan ihan suoraan huutoa, että nyt panaan ne vaatteet päälle. Joskus saa huijattua ne huomaamattomasti, jos katsoo esim. Pingua.

Meillä siis ollaan ihan suvereenisti otettu käyttöön dvd:t huono äiti fiiliksen saattamana tosin. Eli Pingu, Tuomas Veturi ja Teletapit sekä Titinallet uppoaa. Tunninkin jaksaa poika katella ennen kuin tylsistyy ja haluaa aktionia.

Muutenhan sitä aktionia onkin niin pirusti. Kämppä on jatkuvasti ihan kaaoksessa, lelut pysyy laatikossa muutaman hetken kunnes kaikki kumollaan ja lelulaatikko päässä juostaan, ruuat saattaa lentää pöydästä, joskus myös lautaset ja lusikat lattialle ja lautasia myös hajoaa. On niin rajut otteet, että saattaa naapureilla olla kestämistä meluhaitoissa. En tiedä miten paljon pitäs suuttua... Jimi kiipeää ylös pöydille, kirjahyllyjä pitkin tai ihan mihin vaan ja tietty putoilee välillä, äskenkin tuli alahuulesta verta kun pani lastentuolinsa pöytänsä päälle ja kapusi sinne ja keikahti...

Kova on Jimi tanssimaan tavaroiden siirtelyn ohella, jopa säätunnari saa pepun pyörimään, tanssityylejä on noin 5 erilaista, luulen että Teletappi-dance dvd:ltä omaksuttuja lähinnä ;) musavideoita hän tykkäis myös katella, mut ei oikein nykyään enää tule kun näkyy vain tuo voice ja sielä lähinnä kaikkea muuta... Painiharrastuksen ohella täytys viedä se jonhonkin tanssijuttuun varmaan jossakin vaiheessa... lisäksi soittelee rumpuja ja tamburiineja ja ksylofoneja sekä äidilläni pianoa melko pitkäpinnasesti.

Kirjoja hän ei ole ennen näitä päiviä malttanut lueskella, mutta nyt tuo joka päivä jonkun kirjan usein Puuha Peten tai Kunnaksen Ajopelit (joissa autoja riittävästi) ja jopa kuuntelee ja katselee sitä mun kans 10 minuuttia, on luultavasti hoitajalla tähän osansa, hän on niin pitkäpinnainen ihminen, että ihailla saattaa kaks vitonen ja kolmen puoltoistavuotiaan kans menee uskomattoman hyvin, hän oli eilen saanut jopa kakkaan wc-pöntölle! Mun kans ei suostu meneen pöntölle mistään hinnasta, eikä pottaankaan oikein tai ehkä 10 sekunniksi...

Eläimistä hän tykkää, varsinkin koirista ja yrittää aina mennä haliin vastaantulevia koiriksia, mistä taas koirat ei aina tykkää...

Luonteeltaan Jimi on super-energinen, vaativa ja tempperamenttinen, mutta myös kova nauramaan ja huumorintajuinen silmänvilkuttaja. Kova on halimaan ja suukottelemaan, tänäkin aikana kun tätä väänsin tuli kolmesti halipäälle ;) Yleensä en siis saa olla hetkeäkään koneella, mutta nyt tajusin laittaa tv:n päälle ja jotain kuorosotajuttuja sieltä tulee, niin sain hetken rauhan!

Tulipas oikein pääsiäisromsku - kerrankin kun sain otteen niin piti antaa vuotaa :)

Pääsiäisen jatkoja kaikille!
 
Meillä myös takana puolitoistavuotisneuvola. Ellen oli 84cm ja 11 170g. Hoikka tyttö, mutta ihan käyrillä.

Lääkärissä käynti ei oikein rokotusten jälkeen onnistunut. Yhden palikan suostui itkun lomassa laittamaan toisen päälle ja kissan kuvaa osoitti kysyttäessä, mutta muuten yhteistyöhalukkuus oli hyvin vähäistä. Vasta lähdettäessä sanoi lääkärille hei hei ja hymyili hiukan. Muuten koko aika meni huutaessa pää punaisena :/

Ellen puhuu jo aika paljon, "laulaa" mielellään ja touhuaa muutenkin jatkuvasti. Ihana tyttö :heart: Itse nautin taaperoajasta ennemmän kun vauvavaiheesta. Nyt Ellenin kanssa on ihanaa touhuta yhdessä, piirtää, jutella, lukea ja leikkiä.

Hauskaa kevään jatkoa kaikille.

Tiinuliini, Ellen 1v 6kk ja vompatti 16+0
 
Tulinpas minäkin pinoa nostelemaan. Aikas harvoin tulee täällä vierailtua, mutta ei kai sitä tohdi tätä pinoa ja porukkaa kokonaan jättääkään. :hug:
Meillä myös tyttönen on 1,5 vuotias nyt virallisesti. Pienenpieni: n. 80cm ja oliskohan 9,5kg. Mutten valita, Alma on erittäin pirteä ja aktiivinen, ja onhan tuota painoa tullut taas puolessa vuodessa 1,5kg lisää.
Meillä ollaan selkeesti ulkoilmaihmisiä, Alma voisi ulkoilla (juosta lätäköissä ja juoda kuravettä) tuntitolkuilla. Taas yks ilta sai kauheat raivarit, kun kaheksalta kahden tunnin ulkoilun jälkeen mentiin sisälle syömään. Esiuhma nostaa muutenkin päätään, kaikki mulle ja heti pätee täälläkin. Ja kiukku uséin jää päälle, silloin ei auta mun selittelyt ja sylittelyt, toisen pitää saada raivota rauhassa. Muuten ihana päivän piritys meidän tyttönen, ei vierasta juurikaan, rakastaa muita lapsia ja temmellystä.
Puhetta tulee hmm... no jonkunverran. Aika yksinkertaista vielä, tai siis sanat eivät ole vielä kuin paritavuisia. Lauseita muutama, esim. "tutti tippu" tms. Odotan kyllä sanallisen puolen selvempää avautumista ja lauseita, yms. kommunikointia. Jäis sitten turhat itkutkin itkemättä, kun toinen sais kerrottua, mikä on hätänä.
Ketkäs muut muuten ovat "kerhoilijoita"? Meillä leikkipuiston taaperokerho ja perhekerho on ihan ykkös aamupäivänviettotapoja. Myös seurakunnan kerho on joka viikkoinen huvitus. Kunnon mammailua aina -ihanaa :D

Raskaus menee tässä sivussa. Usein en edes tajua olevani raskaana... No, ehkä se kohta kolahtaa ja kovaa, kun alkaa kaikki kivut ja harkkasupistukset samanaikaisesti :D

Cora ja Almuska 1,5 v :heart: kera masuvaavin 16+0 (hyvät viikot meillä Tiinuliini ) :heart:
 
Täytyi tulla Cora85 sinulle vielä kommentoimaan, että kyllä voi kahdella tuntemattomalla olla samanlainen rytmi lastensaannissa. Minulla oli Ellenistä LA 24.9.08 ja kävin vakoilemassa, että sinulla oli Almasta 27.9.08. Nyt sitten mennään näiden kakkosten kanssa aivan samalla LA:lla. Hassu yhteensattuma :D
 
olen täällä teidän kanssa kirjoitellu odotusaikana.eksyin pitkästä aikaan tänne kaksplussaa ja pitihän sitä tulla katsomaan mitä teille kuuluu!:D saana on nyt 1v7kk .ongelmia alkoi tulemaan neidille 5kk ikäisenä.on suolisto ongelmia,maksa arvot oli koholla(sittenmin laskenut) ym.ym.sairaanhoitopiiriin olla siitä asti kuuluttu.testejä testi perään ollaan otettu eikä mitään ole löytynyt mikä viittaisi johonki sairauteen.tänään sitten kuulin että otetaan ainakin kromosomi näyte,jos saanalla olisi turnerin oireyhtymä.

pituutta neidillä tänään mitattuna 74cm ja 9,5kg.

kaikillle paljon onnea jotka oottavat ja ovat jo synnyttäneet :flower:
 
..muuten neiti on ihan hyvin kehittynyt.on ihan ikätasollaanimetin 1v 4kk asti viikko oli huutoa :D imetys kun loppui niin yö unetkin parani heti ja nukkuu koko yön hyvin.heräilee klo 8-9 paikkeilla :p uhma on kova ja voi vitsi mitä huutoa jos menen vahingossakaan esim.nostamaan hihoja kesken ruokailun :snotty: viimeksi huusi puoltuntia niin loukkaantuneena :whistle:
 
Vooi jössees! Ei sitte oo hetkeensä kerenny tänne, edes lukemaan!!

Mutta ihania uutisia täällä näyttää olevan, paljon odottavia! Onnea :heart: Ja myös joillekin jo lisäystä pukannukki, kovasti onnea heillekkin :flower:

Mitäs meille, kovasti kiirettä töissä ja sen ajan mitä kotona viittii olla konella niin FB on vieny naista ku paholainen :whistle:

Jesse Oskari on jo iso poika, 1,5 vuotis neuvolaan aika vasta parin viikon päästä. Viime viikolla vihdoista viimein sain jonku kiinni siellä. On niin hanurista tuo soitto aika :kieh:
Varmaan painoa joku 12kg. On paljon voimamiesmäisempi entä esikoinen (balettitanssijan vartalo ;)
Nyt alkaa näkyyn merkkejä siitä, että ehkä jopa joskus voivat veljekset leikkiä nätisti keskenään. Muutama viikko sitte sai isoveli kutaa, kun pikkuveli väläytteli aika ankarasti hampaita, parin päivän saldo Neljät pureman jäljet. Mutta onneks on vähenemään päin. Isoveli koetteli aikoinaan koiran luonnetta hampaillaan :/
Sanoja tulee isoveikkaan verratuna todella paljon... ÄITII TATOO!!!(äiti kato) tiuhkuun (suihkuun) Tettä (vettä) Aikalailla kaikki mitä "huudetaan" meillä paljon, ne tulee. Ja oon vähän"pakottanu" puhumaan, eli vettä aina huusi ÖHÖH ja osotteli tiskipöydälle. Muutamaan kertaan en antanu ennenku sano jotain, vaikkakin sitte TÄH. Aika äkkiä oppi, vaikka tiesin, että varmasti osaa sanoa ku vähän "potkii" Äiti ankara :|

Juoksee niin pirun kovaa, hyppii ja portaissa ei oo ollu portia ku Oskari täytti 9kk:tta, ihan turha kapistus. Lumen katoaminen oli kurjaa, oli niin kova poika heiluun lapion kanssa. Syöttötuoliin ei suostu istumaan enään :/
Nukkuu erinoimaisesti, nyt on pari viikkoa "koetellu" eli itkee minuutin nukkumaan mennessä =) Aamuheräämiset on ärsyttäny, KUUDELTA |O Ei oo mun juttu... Mutta kesäntulo vaikuttaa.

Pikkunen veijari ilmestyy kun tulee tylsää (eli äiti istuu vaan netissä tai toljottaa telkkaa) Eli sillon kaivetaan roskikset ja vessat tms ylösalas.
Ihana lapsonen :heart: Hurmaa aika monet, eikä ujostele turhia.
Mutta taitaa olla niin kova/ohjaava kasvatuskin meillä. Eli en halua, että lapseni itkee kaikki vieraat kasvot ja ulvoo kaikki oudot jutut.

Onpas omanapa painotteinen kirjotus :/
Mutta tässäpä tätä...

Aurinkoista kevättä kaikille ja koitan päästä/keretä kommentoida teidänkin menoa!!

R iikka ja Oskari Poskari ööö... 1v ja 7kk
 
Huomennus.. Päästiin hienosti käymään reissussa ja kotiinkin viikko ennen lentokaaosta. Tosin ulkomailla hiekka maistuu Piipestä paremmalta ja seurauksena oli sitten vatsatauti viikoksi..

Onnea uusien vauvojen imettäjille!
Meillä tissitellään edelleen yöt. Kieltämättä vähän tuntuu rankalta 2h pätkissä nukkua ja välillä tunti bilettää 'pikkuisen' kanssa ja skarppina lähteä aamulla töihin.

Onko kukaan lähdössä lapsimessuille?

Hexa ja Piipe
 
Hyvää päivää hyvin pitkästä aikaa..

on ollu sellasta kiirettä et hyvä kun ehtii penkille istua. neiti siis tarhassa päivät ja itse suoritan työharjoittelua lentokentällä..nyt tosissaan ton tuhkan takia vapaata :p meillä on ihan hyvin viihdytty dagiksessa, nykyään kuulemma tönii muita pois tieltä jos jotain haluaa saada..kiva :ashamed: no eipähän jää jalkoihin. sanoja tulee sekä ruotsiksi että suomeksi aikalailla, toistaa melkein kaiken mitä sanoo ja nyt uutuutena on tullu kahden sanan lauseet. kova on tyttö myös lauleskelemaan tosin en ihan varma ole mitä lauluja milloinki lauleskelee :)

Mitat neuvolassa oli 1v 7kk 12kg 100g ja 88cm, hyvin pitkä tyttö vaatteissa käytetään 98cm vaikka leveydeltä ovat aika isoja niin pituus on sopiva. Pottailua harrastetaan päivittäin mut jos ei suostu istumaan ni annan olla.

Jos huominen on vielä vapaata ni aattelin sinne lapsimessuille mennä..

Onnea kaikille vauvautuneille ja odottaville...en käsitä miten selviätte =) mulla on kädet niin täynnä hommia kokoajan et toinen lapsi siihen vielä ni huh huh!!
 
Onnea Dior ! :flower:

Meilläkin on pojun neuvola ja rokotukset hoidettu 1kk myöhässä tosin.
Mitat olivat 83,5cm ja 10,6kg. Paino meni jossain -10 käyrällä, mutta ei vielä kuulemma huolettanut. Saatiin lähete fysioterapeutille, koska toinen jalka on n. 1cm pidempi kuin toinen.

Nyt ei ehdi muuta, on pakko mennä ottamaan pienet tirsat :wave:

Meripihka ja poitsu 1v7kk ja masu-asukki 20+0 :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Meillä vietettiin pikkuveljen ristiäisiä sunnuntaina, pojusta tuli Otso Veli Juhani :heart: Sisu alkaa pikkuhiljaa jo lämmetä pikkuveljelle, pahimmat kiusaamiset on toistaiseksi vielä vältetty. Aikamoista haipakkaa arki on, vaikka joka päivä meillä joku isovanhemmista apuna. Vielä Otsolla ei ole oikeastaan minkäänlaista päivärytmiä, joten aika vaikea sovittaa Sisun ulkoiluja ja ruokailuja imetyksen lomaan.

Meillä myös harmitellaan lumen sulamista, lapiointi oli aivan ykköspuuhaa! Nyt on tilalle otettu pikkuinen harava ja sen kanssa touhutaan kovasti. Muutenkin Sisu tykkää selvästi enemmänkin puuhastella ulkona kuin varsinaisesti leikkiä. Kovasti auttaa myös kotitöissä, yhdessä tyhjennetään astianpesukone ja laitetaan pyykit koneeseen. Viimeisen muutaman viikon aikana on puhe kehittynyt aivan mieletöntä vauhtia. Pitkään oli ne muutamat sanat mitä toisteltiin ja nyt toistaa lähes kaiken perässä mitä tulee sanottua - hyvä sekä huono juttu, kun äiti ei aina muista varoa sanojaan... :ashamed: Toissapäivänä tuli jo ekan kerran kolmen sanan lause: titu ajaa auto = sisu ajaa autoa.
Valloittava taapero on ja aivan jatkuvasti liikkeessä tai puuhailee jotain, ei sekuntiakaan paikoillaan. Pottailu on edelleen harjoitteluasteella, tosin aivan jäissä tällä hetkellä, kun ei suostu edes istumaan potalle. Helpottais hieman tätä vaipparumbaa, kun suostuis edes yrittämään, mutta en väkisinkään laita. Myös ruokailu menee vähän vaihtelevasti, välillä jotain haarukoi suuhunsa, välillä ei. Yhdet päikkärit nukutaan vielä, vähän päivästä riippuen 1,5-2 tuntia, joskus jopa 3h ja edelleenkin ulkona vaunuissa. Yöt menee vaihtelevasti myöskin, nyt kaks viimeisintä nukkunut 10h putkeen, mut aika usein heräilee kerran pari.
Pitkään sairasteltiin korvatulehdukset, kurkunpääntulehdus sekä vielä keuhkoputkentulehdus, mutta nyt pari viikkoa ollut "räkävapaata-aikaa".
Eilen pääsi ekaa kertaa kuorma-auton kyytiin ja siitä on tietty riittänyt ihmettelemistä vielä koko päiväksi. Lempparilukemista meilläkin Konepörssi, mistä opetellaan kaiken maailman ajopelit :D
Melko hitaasti lämpiävä kaveri edelleenkin on, ei todellakaan ole ryhmässä ensimmäisten joukossa touhuumassa,vaan pitkään katselee sivusta muiden puuhia. Vierastaa myös jonkin verran, etenkin miehiä joilla ei ole partaa.

Jaahas, täytyy rientää!

Zucchero + Sisu 1v7kk + Otso 7 vkoa
 
Hui!
Kuulostaa ihmeelliseltä, että teidän lapsilla on jo lauseita. Meillä on sanavarastossa Mimmi = Minni-hiiri / Mikki-Hiiri, vauva, hauva, vettä ja ohhoh. Mutta toisaalta osaa kiivetä keittiötikkaita jääkaapille ja ottaa ruokaa, syö itse ja pukee itse. Joskus kyllä menee housut väärin päin, mutta se ei haitta. Ja tietenkin yritetään soittaa nuoteista pianoa.
Tulipahan mieleen, miten nää neuvolakäynnit menee, onko niitä joka vuosi kouluun menoon asti?

 

Yhteistyössä