SYYSMASSUT '07 elokuussa

Voi hitsi,arvatkaa mitä?!Yöllä aloin vaihtaan asentoa oikealta kyljeltä vasemmalle,nostin vasenta jalkaa että alan kääntymään niin häpyluu perhana paukahti vaan!Samperi että kävi kipiää! :eek: Arvatkaa säikähinkö??Jossakin välissä vaihoin taas asentoa ja sit lähin vessaan niin sama juttu :x :x Nyt on häpyluu aika ilikiän tuntonen.Soitin kaverille että voiko se noin paukahella ku se äänikin kuului isolla ja naksahti vaan niin se sanoi että voi silläkin loppuajasta oli noin paukahellu,vauva painaa tonne alas ja edellisestä synnytyksestä/odotuksesta on sen verran vähän aikaa.Olin vähän helpottunut,se on semmonen kaveri että sille voin aina soittaa noista asioista mitkä askarruttaa ja sillä on kuitenkin jo 4 lasta niin on sitä kokemusta ja tietoakin melko hyvin :D Mutta siis,ei oo naksahtanut luut poikki alapäässä :LOL: :LOL: :D Nyt voi jo sitten vähän nauraa tolle jutulle ku yöllä ei paljon naurattanu ku säikähin että mitä helevettiä :D
 
Tuli vaan mieleen, et oisko kiva, että jos tohon syntyneiden listaan laittaisi vielä synnytyssairaalankin... :whistle: Mitäs muut ootte mieltä? :wave:

Tänne ei mitään uutta, yhtä oireetonta on elo kuin ennenkin :D

:hug: kaikille!

-Niiskuneiti ja Helmi 36+3-
 
Niiskuneiti82 samaa oireetonta taas täälläki. Loppu kaikki kipuilutki ko seinään eilen. Ei sillä et niitä niin kaipais,mut sais jotain jo alkaa tapahtuu. Kai se pitää vaan loppuun asti jaksaa kärvistellä. Vitsi kun ihmisen pitää olla näin kärsimätön. Etenkin kun muut jo alkaa täällä jakautua ni entistä enemmän jo tahtois itelleenki edistystä.

Pitää kait alkaa touhuumaan jotain jos sais edes jotain tehtyä. Ois vielä pyykättävää ja muuta hommaa..Ei vaan tunnu saavan itteään liikkeelle.

Emmaliina ja Vusseli 38+
 
:flower: :heart:

Syntyneiden lista syyskuussa Voin päivittää syntyneiden listaa syyskuun alusta siihen asti kun oma syntyy, LA siis kuun puolivälissä. Sen jälkeen en uskalla lupautua olemaan ainakaan kovin nopea päivittäjä... :attn: Että jos joku loppukuulainen haluaa niin sopii sekin :)

RäpäRällä: eipä todella ihme että tuntuu kurjalta! Viime vuonna 4 kertaa (mm. putkirempan takia) muuttaneena otan osaa. Jaksuja!! :hug:

Oma napa Synnytystapa-arviossa rv36+5 painoksi saatiin 2400g. Lääkärin mukaan kuitenkin ok, jäin vain miettimään että missähän ne "normaalin" rajat sitten ovat...? Flunssaa taitaa olla liikkeellä, täälläkin nenä valuu ja kurkussa majailee kaktus.

SandeP ja Plussa 37+1
 
:flower: :heart:

Mä täällä huutelen varmasti ykisnäni viä rv 42 :ashamed: Ei vissiin oo tapahtunut mitään muutosta.. Tänään oli nla, kaikki ok, painoa tullut nyt tasan 20kg B)

Nla-täti sanoi, että kyllä me vielä ensviikolla nähään...

RäpäRällä + Nestori 38+3 :heart:
 
Heti suoraan omaan napaan. Neuvolassa käyty tänä aamuna ja siellä kaikki ok. Ensi viikolle varattiin seuraava aika, mutta voihan olla ettei sitä tarvitakaan. Täällä tulee yksi supistus/yö. Hyvin olen saanut nukuttua ja touhuttua kaikenlaista.
Tsemppiä kaikille syysmasssuille, kohta se syyskuu koittaa!

Ainoska ja Kullannuppu 39 :flower:
 
:wave: Tere

Espoon matkasta selvittiin ja mitään vaivoja ei ilmennyt. Edelleenkään ei hirmuisesti suppareita ole tullut, vähän mahan kovettamista =) . No en mie viime raskaudessakaan niistä paljo kärsinyt vasta kun tosi oli kysessä joten en tressaa siitä :saint: .
To sitte neuvola ja sitten vain odotellaan. 12.9 olis vielä yksi kontrolli ultra jos en ole ennen sitä poksahtanut. :LOL: . Mut eipä kiirusta.
Nyt vois tietysti jo ruveta laittelemaan noita vaavin juttuja ihan tosissaan ja tietty se sairaalakassi, eihän sitä tiijä miten nopeesti se lähtö tulee :ashamed: .

Mut kaikille paljon :hug:

t. roosakaisa ja pipaliini 37+3
 
:flower: :flower:

Täällä kanssa kärvistellään väsyneenä, mutta vieläkään yhtään supparia ei ole koettu. Yleensä edes joitain energianpuuskia tulee mm. siivoamisen suhteen, mutta nyt vaivaa tasainen lobotomiatila :eek:

Edellisyö meni niin huonolla nukkumisella että viime yönä mennä tuhersin 11 tuntia vain yhdellä vessakäynnillä...no sitten kun nousin ylös, niin heti olo oli kuin olisi virtsaputkentulehdus iskenyt ja istuin pöntöllä kai tunnin! Olen tässä kuulostellut tarviisko lekuriin lähteä, mutta tuntuu että olo ois helpannut, tosin aika vänkä fiilis tuolla alakerrassa. Mulla on ollut niin monta kertaa kyseinen tulehdus, ettei siitä voi kyllä erehtyä. Tarvii huomenna mainita lääkärille jos ei olo pahene jo tänään.

Petihommeleista....hiljasta (pannassa) ollut koko kesä....kai vähän molemminpuolista saamattomuutta. Meillä ei kuitenkaan pusuhaliosastolla säästellä =)

Tervetuloa uusille. Itse en uskalla lupautua päivittäjäksi kun on alkukuusta LA.

Junnu ja peanut 38+3
 
Niiskuneiti82
Laitoin synnytyssairaalat sulkuihin. En enää muistanut oliko LittlePeoplella paikkana Pohjois-Karjalan keskussairaala (kun Joensuun suunnalta oli) mutta jos merkitsin väärin, niin infotkaa =)
Hyvähän ne sairaalat on laittaa syntyneidenkin kohdalle ylös, niin ei unohdeta mistä kukin on kotoisin (Margea, LittlePeoplea ja PippuriMammaa ei siis enää löydy syysmassujen listalta, sattuneesta syystä...)

SandeP
Kiitos kiitos kiitos!
Huuh, edes joku ilmoittautui :flower:
Eli pe/la lähtien luovutan päivystysvuoron sulle. Ja joo, voisin saman tien lähteä siitä sitten synnyttämään. Aina saa haaveilla :whistle:

Edelleen etsitään syyskuulle toista päivittäjää tai päivittäjiä!



Maarja ja vaava 39+2
 
Tänään oli neuvola. Edelleen on kaikki kunnossa :)
painoa ei ollut tullut lisää sitten viime kerran
turvotusta ei ole
paineet 116/78
hemppa 119
sf 31cm
lapsivettä normaalisti
Juniori edelleen rt: ssä ja oli kuulemma jo toiselta puolelta alkanut kiinnittyä
syke oli 137

Kysäisin arviota Juniorin koosta ja terkka arveli, että normaalikokoinen vauva on vatsassa. 6.9 on viimeinen ultra, siellä sitten tarkemmin saa tietää painoarviota jne. Mutta näin alustavasti kuulostaa ihan kivalta tuo arvio, hiukka on arveluttanut, että mitäs jos haudonkin jättivauvaa :D

Miulla olisi la kuun lopussa, joten voisin päivitellä listaa... jos en siis poksahda etuajassa (mitä kyllä suuresti epäilen, luulen, että lokakuun puolelle menee ) =)

tiksu ja uffe-juniori (35+4)
 
Mun mielestä tuo Tiksu kuulostas hyvältä syyskuun päivittäjältä, ku laskettu on vasta loppukuusta...? Tosin ei mulla mitään sitä vastaan oo että SandeP sen ottais, mutta ku ois joku loppukuun LA:an omaava niin vois säkällä saaja sama päivittäjä olla koko kuun, tai ainakin pitkälle asti, EHKÄ! Ja sitten jos sattui poksahtaan aikasemmin, niin pistettän sitten uusi lista, jos ei enää haluaa vauvan omaavana listaa päivitellä! =) Onko ideaa...?

minttu-82 ja TaimiMainio 38+5
 
Suoraan omaan ulospäin sojottavaan napaan...
Ah autuas vapaapäivä... poika mummulassa ja aikaa vaan itselle... ja mitä sitä sitten teenkään, SIIVOAN! No, kävinhän minä aamulla neuvolassa ja tossa piipahdin jalkahoidossakin, joten onhan sitä omaakin aikaa tullut hyödynnettyä.

Neuvolakuulumisia äitipolin kontrollien välissä:
-paineet noususuhdanteessa
-rautakuurin jatkumisesta unohdin kysellä... ei siis mitattu hb:a
-painoa tullut 2kg viikossa!!! taitaa olla enkat koko sakilla!!! yht. 14,7kg
-turvotusta kans vähän ilmoilla ja se toivottavasti vaikuttaa tohon painoonkin
-vauvelin liikkeet enää yhdellä plussalla, kun ei taida mahtua enää kovin mylläämään
-sf-mitta 38!!! eli yläkäyrällä viikolla 41!!!!!!!!!
Keskiviikon äitipolin aikaa odotellaan ja toivottavasti silloin jo tehdään lopullinen suunnitelma, että koska meidän poikaa aletaan ulos hätyytellä... ettei vallan jättiläiseksi kasva!

Tarze ja jättimaha 37+6
 
Moikkista!
Tässä perjantaisia neuvola kuulumisia:

35+5
paino +300/vko
turvotus ++
RR 108/76
pissa ok
hemppa 126
SF 34
RT
syke 160
liikkeet ++

Oli samalla lääkäriaika, eikä kovin mukavaa kun harjoittelija myös paikalla ja siis kaks miestä ronklas vuoronperään! :(
No pakkohan niidenkin on harjoitella.

Sänkypuuhista: aika hiljaista... Yrityksessä menee molemmilta into kun yrittää sataa eri asentoa eikä mikään onnistu, niin eipä kovin usein viitsi edes yrittää :/ Mutta kerkeehän sitä sitten ottaa takaisin, joskus...

Pyykkiä pesen ja samalla sutasin makkarin ikkunan ja nyt aattelin mennä sohvalle ja palkita itseni jätskillä ja päiväunilla ennen ku mies tulee kotiin.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Äityli75 ja eemeli 36+1
 
Onnea Pippurimammalleja koko perheelle! :flower: :flower:

Räpärällälle iso :hug: . Mun yhden tuttavapariskunnan asunto kärsi kans kovat vesivahingot. Heille vakuutusyhtiö lupautui maksamaan väliaikaisen asunnon vuokran tai hotellissa asumisen, jos vuokra-asuntoa ei löydy. Joten kannattaa ottaa selvää, jos ette joutuiskaan toisten nurkkiin.

Täällä selkäkipua ja kovaa väsymystä. La-Su välisenä yönä valvoin klo 03-09, kun supisteli säännöllisesti 5 minuutin välein. Ainut huono juttu oli, ettei ne supistukset ollut kipeitä.. Niinpä en viitsinyt edes miestä herättää, kun ajattelin, ettei päästä kuitenkaan Tyksiin lähtemään. Kuten ei päästykään.
Tänään olin salilla. Taisi olla viiminen kerta ennen syntymää, niin raskaalta kaikki tuntui. Ohjaaja vähän naureskeli, ettei ketään normaali tule salille viikkoa ennen laskettua aikaa :)
Meillä mies aloittaa työt 1.9. (LA on 6.9.) ja on sopinut työnantajan kanssa, että jää syntymästä isyyslomalle ja pitää viikon tai kaksi alkuun, riippuen millon päästään vauvan kanssa kotiin, loput pitää sitten myöhemmin.
Mä meen nyt nukkumaan, kun tuntuu, että muhunkin on toi syysflunssa iskenyt.

Paveliina ja Jooseppi 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttu-82:
Mun mielestä tuo Tiksu kuulostas hyvältä syyskuun päivittäjältä, ku laskettu on vasta loppukuusta...? Tosin ei mulla mitään sitä vastaan oo että SandeP sen ottais, mutta ku ois joku loppukuun LA:an omaava niin vois säkällä saaja sama päivittäjä olla koko kuun, tai ainakin pitkälle asti, EHKÄ! Ja sitten jos sattui poksahtaan aikasemmin, niin pistettän sitten uusi lista, jos ei enää haluaa vauvan omaavana listaa päivitellä! =) Onko ideaa...?
Noo jos Tiksu on varma, että lokakuulle menee? ;)
Aika hankalahan sitä syyskuun päivittäjää on arpoa kun ei koskaan tiedä, miten kullakin vauva päättää maailmaan pullahtaa. Mitä SandeP ja muut on mieltä? Minun puolestani käy kuka vaan ja kun lähtö synnärille tulee (tai päivittäjän kohdalla voisi päätellä, että näin on käynyt), niin uutta listaa kehiin vaan =)

äityli75
Olisin varmaan aika järkyttyneenä kahden miehen ronklauksen jälkeen... En tiedä mikä siinä niin kamalaa on, mutta esimerkiksi miespuoliset kätilöt ja lääkärit vähän hirvittää, vaikka työtäänhän he siinä vaan tekee. No, tuskinpa synnytyksen aikana hoitajien sukupuolta tulee kauheasti pähkäiltyä. Mutta jos mahdollista, niin harjoittelijoita en ainakaan näillä puheilla halua synnytykseen mukaan. Tai ehkä yksi vielä menisi mutta jos niitä on kokonainen liuta niin sitten minä tyttö sanon että kiitos mutta ei kiitos!
 
En muista mihin viimeksi jäin kuulumisineni, mutta nyt on komea poika maailmassa!!! Herralla mittaa syntyessää 50/3390 ja täydellinen pieni mies :heart: Syntyi siis perjantaina 24.8.2007 klo 14.52 22-tunnin uurastuksen jälkeen, MINUN SYNTYMÄPÄIVÄNÄNI! =) Oli synttärilahjaa kerrakseen.
Kotiuduttiin muutama tunti sitten kotiin, ihan pökerryksissä kun vaeltelen 60-neliön kaksiossa kuin en olisi koskaan käynykään :LOL:
Rv oli siis 38+2. Lueskelen paremmalla ajalla kuulumisianne, yllättäen vähän väsy painaa ;)

Ja Pippurimammalle sydämelliset onnittelut pojasta! :hug:


Ikionnellinen, tuore äiskä-mobic ja ihana poika :heart: :heart: :heart:
 
Jaa poikia sitä vaan pukkaa maailmaan, minä oon itellä aatellu että tyttö sieltä täytyy olla tulossa ihan tasapainon vuoksi (tuttavapiirissä tullu poikia paljon kans)

Miimari -84: Noista paukahteluista, mulla on jo kuukauden päivät paukahellu lantiossa aina kylkeä vaihtaessa ja vessaan mennessä, ei nyt joka kerta mutta melkeimpä joka yö. TOSI ilkeeltä tuntuu ja paukahtaa isosti.

onko muilla maha nahka niin kireellä että navan ympäriltä on tunto aikalailla poissa, jos mies koskee navan ympärille hellästi niin mulla ei oo mitään tietoa että siihen kosketaan, aika hassun tuntonen. Aivanko maha olis erillinen vaikka saman nahan allla ollaan :D

meillä kolmas ässä on ollu vaihtelevasti käytössä... aamullisen jälkeen alko tulla ihan kivasti kivuttomia suppareita, jospa ne valmistelis paikkoja :)
toivossa on hyvä elää...

 

Yhteistyössä