SYYSMASSUT '07 elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja nökö-81:
Jaa poikia sitä vaan pukkaa maailmaan, minä oon itellä aatellu että tyttö sieltä täytyy olla tulossa ihan tasapainon vuoksi (tuttavapiirissä tullu poikia paljon kans)

Miimari -84: Noista paukahteluista, mulla on jo kuukauden päivät paukahellu lantiossa aina kylkeä vaihtaessa ja vessaan mennessä, ei nyt joka kerta mutta melkeimpä joka yö. TOSI ilkeeltä tuntuu ja paukahtaa isosti.

onko muilla maha nahka niin kireellä että navan ympäriltä on tunto aikalailla poissa, jos mies koskee navan ympärille hellästi niin mulla ei oo mitään tietoa että siihen kosketaan, aika hassun tuntonen. Aivanko maha olis erillinen vaikka saman nahan allla ollaan :D

meillä kolmas ässä on ollu vaihtelevasti käytössä... aamullisen jälkeen alko tulla ihan kivasti kivuttomia suppareita, jospa ne valmistelis paikkoja :)
toivossa on hyvä elää...
Joo ei todellakaan mikään maailman ihanin tunne ollut,meinas ruveta oksettaan ku tuntu niin ällölle!! :D Alaselkä mulla kans välillä rutisee aika nätisti(häntäluun alue) lähen kävelee että eka käännyn niin rutisee vaan.No ei se mitn :D
Niin joo,on mulla kans joistakin kohin maha ns.tunnoton ettei tunne vaikka nipistäis..Oota vaan ku oot saanu synnytettyä että se maha tuntuu ällöltä,niinku taikinaa mutta siinä ei oo tuntoa vaan käsin tunnet sen taikinan/muovailuvahan :D :x
 
:flower: :flower: :hug:

OmaNapa: Viime yönä alkoi sitten vuosisadan vatsatauti. Molemmista päistä tulee koko ajan. Mikään ei pysy sisällä ja nyt alkaa heikottaa sitten tosissaan tämä syömättömyys. Kaiken lisäksi yökkiminen aiheuttaa hirveet supistelut. Alakerta tulessa... :kieh:
Täytyy illemmalla soitella synnytvastaanottoon, jos tää olo ei helpota.
Nyt takas vessaan päivystämään.. :wave:

T: Nanna ja Alvar 36+0
 
Paljon onnea Pippurimamma ja mobic!!

Kuulumisia, purkausta ja ikäviä ajatuksia:
Meillä oli tänään neuvola. Kaikki hyvin ja hemppakin oli noussu viimekertasesta 106 -> 126. Asukki vaan tuntuu edelleen köllöttelevän perätilassa eikä sillä nyt kyllä hirmuisesti voi enää olla tilaa kääntyä. Silloin viimemaanantaina siellä sairaalassa jäi tosi epäselväksi, että miten jatko menee. Lääkäri vain mumisi jotain, mistä ei saanut selvää. Nyt th sitten luki koneelta sen sanelun. Todennäköisesti ei enää yritetä ensi viikon käynnillä kääntää, kun vauva on jo niin iso. Lääkärin toteamus oli, että kliinisesti ahtaan tuntuinen lantio perätilasynnytykseen. Eli se sektio on aika varmasti edessä, jos ei tuo pikkuinen vielä tee jotain ihme temppua ja käänny. Mutta kun minä en halua sitä sektiota!! :headwall: :snotty: Ainakaan näin ajatuksen tasolla minä en koe, että synnyttäisin, jos vauva leikataan ulos minusta. Olen oikeastaan pienellä mielenkiinnolla odottanut sitä, että pääsen kokemaan synnytyksen ja nyt on käymässä näin :( On sellainen olo, että eikö tämä raskaus voitaisi aloittaa alusta ja toimia jotenkin toisin. Tai jos edes mentäisiin kuukausi ajassa taaksepäin, niin että saataisiin vauva käännettyä..joohan! Just nyt vain tuntuu niin väärältä, miks just minä. Itsekästä, tiedän. Ultrien mukaan kuitenkin terve pikkuinen tuolla myllertää.

Joe ja pieni 36+4
 
Nuo kaikki sun ajatukset on ihan sallittuja ja ymmärrettäviä :hug: Mulla ois itellä aivan varmasti samanlaiset tuntemukset ja mun pahin painajainen ois sektio,kammottava ajatus!Mieluiten kyllä synnyttäisin entäkö menisin leikkaukseen.Mutta pitää yrittää vaan sopeutua ajatukseen että jos joudutaan tekeen sektio niin eihän sille mitään voi..Pääasia että vauva saahaan turvallisesti maailmaan =) :hug:
 
Ison isot onnittelut mobicille! :flower: :hug: :heart: =)

Neuvolantäti herätti mut tänään päikkäreiltä soittamalla,et pitää mennä käymään. Viikko sitte vein pissanäytteen labraan tulehduksen varalta ja semmonen sieltä löyty sitte.Nyt piti käydä hakemas antibioottikuuri. Hoidin siinä sitte samalla neuvolakäynnin ko tädillä oli aikaa eli ei tartte huomenna sinne raahautua. Kaikki oli muuten ihan ok,paitsi toi virtsatietulehdus nyt. Mut se hoituu nopeesti noilla lääkkeillä. Kun sanoin,että pelottaa,et vauvasta tulee niin iso,että jääki sitte synnytykses jumiin ni täti lupas kattoo josko ens viikolla sitte vielä kävis ultrassa tarkistamas sen koon. Jos siis oon koossa vielä la:n jälkeen. Nyt voin ajatella,et Vusseli ei oo tullu vielä ulos sen takia,et on toi tulehdus päällä mut nyt kun saatiin lääkkeet ni hän voiki tulla koska vaan.Mä kaivan optimismiani jostain..

Meillä onki koko perhe täällä kipeenä ny.Mies kärsii viisaudenhampaiden poistosta,josta seuras jonkin sortin tulehdus ja antibiootit hänelläki. Esikoisella havaittiin eilen korvatulehdus (taas) ja silmässäki pientä tulehdusta eli antibiootteja tuollakin. Ja mulla sitte toi em.

No nyt kurkkaamaan miten miehen kokkaus edistyy kun mulla on jo kova nälkä. =)

Emmaliina ja Vusseli 38+

ps.lisää vauva uutisia vaan!! =)
 
Yes, eivät vaistoni petä :LOL:!!! näin jotenkin aavistelin kun katosit palstalta.. Mutta että synttärilahjaksi sait, wau! On varmasti olo nyt mahtava, voi kun itsekin pääsisin jo tositoimiin, esikoinenkin odottaa jo vauvaa niin kovasti :heart: supistelua ollut aika kivasti mutta vielä odotellaan... Kovasti onnea vielä kerran :flower: :heart: :flower: kiva että meiltä tältäkin perältä kuuluu vauveliuutisia, hih :wave:

Zennia + pikkuötökkä 39+2
 
Vihdoin ja viimein sain tänne kirjoitettua, menikin aluksi teidän kirjoituksia lukiessa jonkin verran aikaa.... Meillä hajosi tietokone pari viikkoa sitten ja en ole päässyt tänne.
Ihania vauva uutisia tänne olikin tullut, niin kuin arvelinkin. Onnea!!!!
Omia kuulumisia: Olin viime viikolla 3 päivää sairaalassa raskaushepatoosin takia. Sain lääkkeet jotka laskevat maksa-arvoja. Vauvaa seurattiin sairaalassa tarkasti ja nyt joudun käymään viikon välein ä-polilla. Viime viikolla pojan painoarvio oli noin 2,9kg ja tänään kävin ultrassa ja nyt painoarvio oli noin 3,2 kg. Nyt menossa rv 38+6. Torstaina joudun taas verikokeisiin ja ensi viikon tiistaina taas ultraan, eli silloin on pojan laskettu aika. Tuntuu että tämä poitsu ei halua syntyä vielä pitkiin aikoihin, ei ole ollut edes minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä, ei edes suppareita. Lääkäri sanoi että kohdunkaula olisi pehmentynyt, mutta vain sormelle auki. Lääkäri puhui myös synnytyksen käynnistämisestä, mutta katsotaan nyt vielä ensi viikkoon....
Jaksamisia kaikille!!!!!

Halinalle ja pikku ihme rv 38+6
 
[/b]Onnea Mobicille ja Pippurimammalle pikkuprinsseistä :flower:
Kävin tänään tutstumassa naistenklinikalla.Oli ihan kivaa nähdä paikkoja ja oli huojentunut olo.,kun kuuli, että epiduraalin kyllä saa, jos ei nyt ihan vauvan pää näy vielä.
Onko muilla olut menkkamaista jomotusta?Mulla on koko päivän ollut ihan kuin menkkakivut.Mistä mahtaisi johtua?Voisiko olla, että kohdunkaula pehmenee?
terveisin Miranda+masukki 35+6
 
Mun esikko oli ihan saman kokoinen kun syntyi.

Oma napa:
Pari päivää väsyttänyt ihan törkeesti. Nukun esikon päikkäreiden aikaan pari tuntia ainakin joka päivä. Illalla en meinaa pysyä hereillä. Yöt sitten menee vaellellessa, kun on huono olo ja närästää niin et laatta meinaa lentää :x Ei auta renniet ei... Muutenkin jotenkin kumma ja huono olo joka yö...
Mies pakotti mun eilen istuun saunassa vaikka kuinka kauan, kun meinas että auttaa... no ei auta, ei sekään... Ei ole edes oireita, ja äijän pitäis mennä ke töihin... no, näyttää muutenkin siltä, että meillä ei ole varaa pitää isyyslomaa! Lainaa täytyy maksaa, ja vaikka haettiin lyhennysvapaa kuukausi, niin pelkistä koroista tulee yli 800e ja ei äijä niin paljoo isyysrahaa saa kelalta... ainakan mun käsittääkseni... miten se muuten määräytyy???
 
Onnittelut kaikille vauvakäärön syliin saaneille äideille ja isille...

Hieman kateellisena tässä ollaan rv 37+2 eli ei itsellä tuollaista tiedossa vielä vähään aikaan...ehkä...
Viikolla 35 kohdunsuu oli pehmeä mutta kiinni...vähän on supistellu sillon tällön mutta ei mitenkään erikoisesti...toivoisin oikein että vaikka joka päivä tulis supistuksia...
Vaikka esikoisella mulla ei ollu mitään oireita..ei edes limatulppa irronnut vasta ku sit ku synnytys alko...samoin vauva laskeutui vasta synnytyksen edetessä, että ei ne supistukset aina kerro mitään!
Niin ja ennakoivia supistuksia ei ollu ollenkaan...syntyi kuitenkin rv 39+1!
Saa nähdä miten tämän kanssa käy...
Navan ympärys on niin kireenä et raskausarvet on siihen tullu ja ihan hellä on koko navan alue...masu tuntuu olevan niin edessä.
Öisin on ruvennu koskemaan lonkkiin ja kyljet saa potkuja vähän väliä...vessareissut pilaa yöunta ja kyljenvaihto on mitä vaikein tehtävä varsinkin kun mulla on niin kireenä nuo alamahan lihakset...
Neuvola ois taas ylihuomenna...mutta eipä sieltä varmaan mitään uutta tuu tietoon...olis hauska jos ois myös alapään tilanteen tsekkaus...tietäs mikä siellä on tilanne...
Paino on noussu aika paljon viime aikoina...siis noin kilo per viikko...! Sais tahti jo hellittää...nääkin n. 8kg tuntuu yleiskunnossa ihan tarpeeks...
Huimauksesta kärsin tosi paljon...liekkö johtuu alhasesta verenpaineesta ja alhasesta hempparista vai mikä tässä on...mut en uskalla esim. autolla ajella juuri ollenkaan...saattaa yht´äkkiä tuntua et hei nyt katoo maisemat...aika kamalaa...
Mutta toivossa on hyvä elää että aikasin tulis pois...
Tsemppiä kaikille odotukseen...
 
Muistaakseni tup mietiskeli täällä hiljattain miten pitkään supistukset voivat kestää - kysyin tänään asiaa neuvolassa kun itsekin olen yöllä heräillyt kovotteluun, joka ei tunnu menevän ohi millään. Neuvolantäti sanoi, että ei hätää, jos tilanne lopulta kuitenkin laukeaa, mutta jos tuntuu ettei hierominen tai lämmitys tms. auta vaan supistus jatkuu ja jatkuu (taisi puhua kymmenestä minuutista) on syytä soittaa ä-polille. Että tämmöstä.

Onnittelut uusista vauvoista! :flower:
 
Joe80: Mulla ihan samanlaiset fiilikset! Täällä odotellaan kasvavan paniikin vallassa keskiviikkoa ja äitipolilla käyntiä, kun saadaan sitten varmistus tulevasta. Pahoin pelkään että sektioon mennään, kun ei tuo pikkunen varmaankaan kääntynyt ole. En ainakaan ole huomannut... :(

Möörwa 37+5
 

Yhteistyössä