taaperon nukkumaan meno...

Tämä kysymys vaan siis niille joilla muksu EI käy kiltisti yöunille.. Siis jos taapero ravaa sen miljoona kertaa pois sängystään niin vietkö sen aina vaan takas sanomatta mitään, jäätkö viereen vai mitä teet? Meillä nyt lähipäivinä alkanu tää pois ravaaminen ja alkaa olla hermot tiukilla kun ei jää sänkyynsä ei millään tavalla..?? Iltarutiinit ja kaikki on niinkun ennenkin niin nyt sit alko tuo pois ravaaminen |O
 
vieras
Meillä nukahtaa monesti itkujen kautta. Riehuu ja riehuu, mutta pysyy huoneessaan, jossain kohtaa sitten sammuu lattialle tai sitten suuttuu ja nukahtaa itkuunsa :S Meillä on onneksi 2v. neuvola ensi viikolla niin siellä kyselen, että mitä on tehtävissä. Olen nyt 2 kk taistellut nukkumaanmenon kanssa.
 
vieras
No yks psykologi sanoi, että tilannetta ei saa päästää kiinniottoralliksi. Ja just sitä harrastetaan noissa SuperNanny ohjelmissa. Tuo saa mun karvat pystyyn. Mun mielestä taaperon ei kuulu osataa nukahtaa yksinään, vaan vieressä ollaan, kunnes on nukahtanut. Ei puhuta, ei kiinnitetä huomiota temppuihin. Istutaan tai maataan vieressä ja estetään poislähtö. Tosin, jos vanhempi makaa vieressä, niin yleensä silloin sillä lapsella ei ole tarvetta lähteä pois.

Meillä lähtisi pois, mutta ei päästetä tilannetta siihen. Meillä nukutaan samassa huoneessa. Äiti käy muka viereen nukkuu ja taapero nukahtaa hetkessä. Sit äiti pääsee vielä viettää loppuillan olkkariin.
 
..
Meillä on sama. Pakko se o vaa raahata koko ajan sänkyyn takas.
No,nyt pysyy paremmin sielä kun kattelee piirrettyjä siihen asti että nukahtaa. Nonii lynkatkaa ny alas,mutta ei muute siellä huoneessa pysy... Ikää kohta 3v ja joku kuukausi nyt ollaa näin tehty.
1 v taas omaa pinnikseen meijän makkarissa nukahtaa itekseen eikä onneks sieltä osaa kiipeillä poisa. Sitten kun kuopus nukkuu koko yön läpeensä niin siirretään isosiskon kans samaan huoneeseen nukkumaan, se miten se alkaa onnistumaan onkin sitte eri juttu :O
 
vieras
Kiva olis tietää miten se tehdään. Mulla kaksivuotiaat kaksoset tuolla parhaillaan harjoittelee isojen sängyssä nukkumista ja vaikeeta on. Tähän asti on osanneet nukahtaa yksin mutta nyt sitten pitäis siellä istua vahdissa enkä siihen haluaisi ryhtyä.
 
vieras
tätä se äitiys on. Taaperot pitää nukuttaa olemalla vieressä, JOS NE EIVÄT MUUTEN SÄNGYSSÄ PYSY. Niin mäkin teen, mieluummin, kuin että itketän ja juoksen pari tuntia hullun lailla palauttamassa lasta sänkyyn. Ei niinku mitään järjen häiventäkään tuossa. Ei niiden yksin tarvitse osata nukahtaa!!!!
 
Meillä oli joskus aikoinaan tota nukutusrallia,tästä on kyllä jo yli vuosi. Ei tullu pois sängystä,mut muuten oli vaikeuksia. Miä jäin viereen ja avot,nukahtaminen kestää maks 5min,en oo katunut. Poika nyt 2v2kk. On kyllä tosi väsykin koska ei nuku päikkäreitä...et ei varmaan jaksais kampoihin pistääkkään...
 
Meillä alko ihan yhtäkkiä tuo pois tuleminen.. ikinä ennen ei oo ollu tämmöstä niin ihmetyttää, mut kaipa se tääkin joskus helpottaa... Ens maanantaina alkaa päiväkotikin niin mitä ne illat on sitten tuon kanssa kun jo nty päivät kitistään ja huudetaan ja illalla alkaa täys hulina kun itekkin haluis vaan nukkumaan. :/
 
Mä menen makaa viereen viereiselle sängylle ja pidän silmiä kiinni. Lapsi ei ala temppuilee ja nukahtaa pian. Joskus ennen nukkumaan menoa on riehumista yms. Ei todellakaan jäisi yksin makaamaan ja hakemaan unta. Siksi me tehdään näin, koska me kuunnellaan lapsemme tarpeita. Jos hän tarvitsee nukuttajan, se hänelle annetaan. No big deal. Ja ikää on vajaa 3 v.
 
..
Mäki olin esikoisen kans AINA vieressä niin kauan et nukahti, tätä 2v8kk asti, sitte alko olee itekseen vaikkaki sillonki piti palautella sänkyyn, kuopuksen kans on erilainen, et nukahtaa lopulta itekseen,oon kyllä nyttenki äske olin vieressä makoilemassa vaan ei nukahtanu, tillitti mua vaan... No nyse nukkuu :D
 
Meilläkin nukahtaa helpommin kun ei oo nukkunut päikkyjä, tosin illalla on vähä kiukkusempi mut päivisin kitistään ja natistaan muutenkin niin se nyt ois pientä jos ei ois tämmöstä nää illat :ashamed: Päiväkodissa kun taitaa olla pakko nukkua nuo päiväunetkin?
 
vieras
Nyt varmaan tulee kakkaa niskaan mutta mä laitan 2v:n jäähytuolille vähäksi aikaa, jos ei pysy sängyssään. Yleensä en joudu kahta kertaa enempää näin tekemään niin sitten rauhoittuu sänkyynsä. Meitin taapero ei nukahda, jos vieressä istuu, kun on jo pitkään nukahtanut itsekseen.
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt varmaan tulee kakkaa niskaan mutta mä laitan 2v:n jäähytuolille vähäksi aikaa, jos ei pysy sängyssään. Yleensä en joudu kahta kertaa enempää näin tekemään niin sitten rauhoittuu sänkyynsä. Meitin taapero ei nukahda, jos vieressä istuu, kun on jo pitkään nukahtanut itsekseen.
:eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Meilläkin nukahtaa helpommin kun ei oo nukkunut päikkyjä, tosin illalla on vähä kiukkusempi mut päivisin kitistään ja natistaan muutenkin niin se nyt ois pientä jos ei ois tämmöstä nää illat :ashamed: Päiväkodissa kun taitaa olla pakko nukkua nuo päiväunetkin?
Ei siellä pakko ole nukkua, mutta lepohetki on pakollinen ja luulen kyllä että vaikkei kotona nukukaan enää päiväunia, niin on se sen verran raskasta lapsellekin se hoidossa olo, että veikkaan että simahtaa viidessä minuutissa. Ja saattaa silti olla illalla tosi väsy.
 

Yhteistyössä