Tämä kuva helpottaa kummasti minun toisen kierroksen valintaani.

  • Viestiketjun aloittaja helppo valinta:)
  • Ensimmäinen viesti
"Komposti-lehti"?
Suomi oli vuosina 1982–1996 ilmestynyt suomalainen kulttuurilehti. Lehti oli 1980-luvun alun suomalaisten vaihtoehtoliikkeen keulakuva ja osa vihreän liikkeen esihistoriaa. Suomi-lehti syntyi Komposti-lehden ja Uuden Ajan Aura -lehden yhdistyessä vuonna 1982, ja siihen sulautui myös Näköpiiri-lehti vuonna 1983.

Suomi-lehden päätoimittajia ovat olleet muun muassa Pekka Haavisto, Heidi Hautala, Pekka Sauri, Teppo Turkki, J.O. Mallander, Olli Wehkala, Elina Heino ja Jyrki Räikkä.
 
[QUOTE="vieras";25504175]Ja Huussi-seura: siinä on viherääliöiden "saavutukset" poliittisella kentällä.:xmas:[/QUOTE]
Kiitos. Tämä tieto minulta puuttuikin. Tosin en usko, että sitä mihinkään tarvitsen.
 
nh
Tuossa linkitetyssä "vertailussa" kirjoitetaan Haavistosta näin:

Komposti-lehden päätoimittaja
Suomi-lehden päätoimittaja
Vihreän Langan päätoimittaja
eri YK- tehtävissä
Ympäristöministerinä


Tässä taas totuutta ja oleellisia asioita:

-Eduskunnan ulkoasiain- ja puolustusvaliokuntien varsinainen jäsen, ja EU-asioita käsittelevän suuren valiokunnan varajäsen.
-Eduskuntatyön ohella ulkoministerin erityisedustajana Afrikan kriiseissä, erikoisalueenaan Sudanin ja Somalian konfliktit.
-Eduskunnan jäsen ensimmäisen kerran vuosina 1987-1995, jolloin toimi myös kahdesti Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtajana.
-1999-2005 YK-tehtävissä maailman kriisialueilla, mm. Balkanilla, Afganistanissa, Palestiinassa, Irakissa, Liberiassa ja Sudanissa johtaen useita YK:n ympäristöjärjestön UNEP:n kenttäselvityksiä kriisien aiheuttamista ympäristötuhoista.
-1994-1995 Haavisto johti YK:n Euroopan talouskomission UNECE:n evaluaatiota
-Ympäristö- ja kehitysyhteistyöministerinä 1995-1999
-2005-2007 EU:n erityisedustajana Sudanissa ja Darfurissa
-Vuonna 2007 YK:n erityisasiantuntijana Darfurin kriisissä

-vierailevana tutkijana Ulkopoliittisessa Instituutissa,erityisalueenaan Venäjään liittyvät kysymykset sekä uudet turvallisuusuhat
-vierailevana luennoitsijana Bristolin yliopistossa, aiheena kansainväliset ympäristökysymykset
-YK:n aavikoitumissopimuksen asiantuntijana
-jäsen Heinrich Böll Foundationin “Johannesburg Memo” -ryhmässä

Ja sitten viimeisenä Haaviston CV:stä löytyy mm. nuo tiedot päätoimittajuudesta.

Jätin paljon listaamattakin, kirjasin mielestäni ne oleellisimmat pointit Haaviston pätevyydestä. Jokainen voi käydä lukemassa koko CV:n täältä: http://www.pekkahaavisto.fi/?page_id=133
ja sen koko totuuden taustoista voi lukea täältä
Missä ovat presidenttiehdokas Haaviston näytöt? — OlliPusa lyhyesti tiivistettynä, Ei akateemista tutkintoa (loppuun suoritettua koulutusta), ei kokemusta puolustusvoimien toiminnasta (sivari) jonka pitäisi suoriutua puolustusvoimien ylipäällikkönä. vääristelyä CV:n paikkaansa pitävyydessä mm kutsuu itseään professoriksi vaikka totuus on täysin toinen.
 
kolme pientä
Ehottomasti Haavisto. Ja rattijuopumus? Suomessa olis poliisit toivottaneet hyvää matkaa tuollaisten minipromillien jälkeen. Vähän suhteuttakaan nyt.
Varmasti tiesi, mikä rattijuopumuksen raja kyseisessä maassa on. Silti piti sitä viiniä lipittää. Mä en missään nimessä vois äänestää presidentiksi sellasta, jonka puoliso on rattijuoppo. Ja kyllä Suomessakin poliisi sanoo jotain asiasta, jos puhaltaa enemmän, kun nolla. Ei siinä iloisena hyvää matkaa toivotella. Toki rangaistuksia ei voi jakaa.

Ja sille, joka edellisellä sivulla kysyi, missä maassa mä elän. Jos viittasit siihen 16 vuoteen, niin et varmaan lukihäiriöissäs huomannut, että seuraavassa viestissä korjasin ton näppisvirheeni.
 
"vieras"
[QUOTE="just";25503639]vähä samaa mieltä. Tästä ainakin saa kuvaan, että valtaosa äänestää Haavistoa ainoastaan korostakseen sitä omaa suvaitsevaisuutta....[/QUOTE]

Tämä ajattelutapa ärsyttää minua. Joku tulee kertomaan minulle, että äänestän Haaavistoa vain siksi, että haluan korostaa omaa suvaitsevaisuuttani ja haluan homon presidentiksi. Jos Vihreiden ehdokkaana olisi ollut vaikka Jani Toivola, niin kyllä olisin minäkin äänestänyt Niinistöä. En äänestä ketään sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen tai puolison ammatin perusteella. Kyllä se osaaminen ratkaisee ja Haavistolla sitä on, vaikka nämä mustamaalaajat haluavat muuta väittää.
 
"vieras"
ei kokemusta puolustusvoimien toiminnasta (sivari) jonka pitäisi suoriutua puolustusvoimien ylipäällikkönä.
No viimeiset 12 vuotta puolustusvoimien ylipäällikkönä on ollut nainen ilman armeijakokemusta ja hyvin on mennyt.

En ymmärrä miksi aina vedetään tämä puolustusvoimien ylipäällikkö- kortti pöytään. Kyllä sotatilanteessa presidentti luovuttaisi tämän tehtävän sopivaksi katsomalleen henkilölle, oli presidentillä armeija käytynä tai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä;25504244:
Ja sille, joka edellisellä sivulla kysyi, missä maassa mä elän. Jos viittasit siihen 16 vuoteen, niin et varmaan lukihäiriöissäs huomannut, että seuraavassa viestissä korjasin ton näppisvirheeni.
Lukihäiriöissäni kiinnitin huomiota myös siihen, että asiallinen keskustelu lienee mahdotonta sinulle, kun presidentti Halosta pitää kutsua homoseksuaaliksi kukkahattutädiksi (vai luulitko sen kenties naurattavan?). Annat itsestäsi sen verran typerän kuvan, että kirjoituksesi kääntyy haluamaasi sanomaa vastaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25504178:
Suomi oli vuosina 1982–1996 ilmestynyt suomalainen kulttuurilehti. Lehti oli 1980-luvun alun suomalaisten vaihtoehtoliikkeen keulakuva ja osa vihreän liikkeen esihistoriaa. Suomi-lehti syntyi Komposti-lehden ja Uuden Ajan Aura -lehden yhdistyessä vuonna 1982, ja siihen sulautui myös Näköpiiri-lehti vuonna 1983.

Suomi-lehden päätoimittajia ovat olleet muun muassa Pekka Haavisto, Heidi Hautala, Pekka Sauri, Teppo Turkki, J.O. Mallander, Olli Wehkala, Elina Heino ja Jyrki Räikkä.
Komposti oli varmaankin korkeakyldyyriä.:xmas:
 
nh
[QUOTE="vieras";25504288]No viimeiset 12 vuotta puolustusvoimien ylipäällikkönä on ollut nainen ilman armeijakokemusta ja hyvin on mennyt.

En ymmärrä miksi aina vedetään tämä puolustusvoimien ylipäällikkö- kortti pöytään. Kyllä sotatilanteessa presidentti luovuttaisi tämän tehtävän sopivaksi katsomalleen henkilölle, oli presidentillä armeija käytynä tai ei.[/QUOTE]

Halonen ei kuitenkaan ole aseistakieltäytyjä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25504288]No viimeiset 12 vuotta puolustusvoimien ylipäällikkönä on ollut nainen ilman armeijakokemusta ja hyvin on mennyt.

En ymmärrä miksi aina vedetään tämä puolustusvoimien ylipäällikkö- kortti pöytään. Kyllä sotatilanteessa presidentti luovuttaisi tämän tehtävän sopivaksi katsomalleen henkilölle, oli presidentillä armeija käytynä tai ei.[/QUOTE]

Viimeiset 12 vuotta ylipäällikkö on desanttimaisesti heikentänyt puolustusvoimien kykyä puolustaa Suomea, viimeisin tuhotyö oli miinoista luopuminen, ja tästä joudumme kenties jonain päivänä maksamaan verellä.

Haavisto varmaankin luovuttaisi ylipäällikkyyden Antoniolle, kun se on sopivan väkivaltainen persoona.
 
kolme pientä
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25504292:
Lukihäiriöissäni kiinnitin huomiota myös siihen, että asiallinen keskustelu lienee mahdotonta sinulle, kun presidentti Halosta pitää kutsua homoseksuaaliksi kukkahattutädiksi (vai luulitko sen kenties naurattavan?). Annat itsestäsi sen verran typerän kuvan, että kirjoituksesi kääntyy haluamaasi sanomaa vastaan.
Mitä asiatonta tossa nyt oli? Homosekuaaliksi sanominen ei mun mielestä ole asiatonta. Ja itse luokittelen tietyn tyyppiset ihmiset kukkahattutädeiksi. Ja yleensä tämä termi ymmärretään juuri niin kuin sen tarkoitan. En voi sille mitään, että sinä sen ymmärrät jotenkin epäasialliseksi haukkumiseksi. Pointti nyt oli se, että mun mielestä istuva presidentti jo edustaa niitä arvoja joihin se hankilö, jolle vastasin, halusi Haavistoa äänestämällä muutosta. Pahoittelen, että se katosi tuohon mielestäsi epäasialliseen viestiin. Oliko sun vastaus sitten asiallisempi, kun kyseenalaistit mun kotimaatietouteni vaan sen takia, että sinun mielestäsi olin epäasiallinen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä;25504384:
Oliko sun vastaus sitten asiallisempi, kun kyseenalaistit mun kotimaatietouteni vaan sen takia, että sinun mielestäsi olin epäasiallinen?
Tietoutesi (tai oikeammin kotimaasi) kyseenalaistin 16-vuoden "näppisvirheesi" takia - huomasin korjauksesi vasta myöhemmin. Ja toki, jos jossain on tosiaan homoseksuaali presidentti vallassa kuten kirjoitit, niin sekin voisi johtaa ajatukset siihen, että asut jossain muualla kuin suomessa. :xmas:

Mut hei piis.
 
Blue
Miksi Haaviston puolison nimen perään on laitettu suluissa sukupuoli? Vaikka muuten olisikin täysin faktaa kaikki asiat tässä luettelossa, niin tästä tietää että tarkoitus ei ole muuta kuin mollata mahd. paljon Haavistoa. Ja mitä enemmän sitä dissataan, sitä enemmän mulle tulee halu kääntää kerrasta kelkkani täysin väärin päin.
 
herttileijaa
Yhden kuvan perusteella meidän palstamammat äänestää. Voi juku miten aikuismaista. Kannattaisi tosiaan pitää se leikkikehän ovi tiukemmassa säpissä,että ette pääsisi sieltä uurnille laisinkaan. Kamalaa luettavaa.
 
kolme pientä
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25504477:
Tietoutesi (tai oikeammin kotimaasi) kyseenalaistin 16-vuoden "näppisvirheesi" takia - huomasin korjauksesi vasta myöhemmin. Ja toki, jos jossain on tosiaan homoseksuaali presidentti vallassa kuten kirjoitit, niin sekin voisi johtaa ajatukset siihen, että asut jossain muualla kuin suomessa. :xmas:

Mut hei piis.

Miten musta tuntuu, että sun täytyis jotenkin päivittää tietouttasi?

Viimeinen argumenttisi on muuten tosi hyvä. ;)
 
"Johanna"
Miksi Haaviston puolison nimen perään on laitettu suluissa sukupuoli? Vaikka muuten olisikin täysin faktaa kaikki asiat tässä luettelossa, niin tästä tietää että tarkoitus ei ole muuta kuin mollata mahd. paljon Haavistoa. Ja mitä enemmän sitä dissataan, sitä enemmän mulle tulee halu kääntää kerrasta kelkkani täysin väärin päin.
Miksi Haavistoa ei saisi mollata? Mollataanhan kaikkia ehdokkaita
 

Yhteistyössä