Tämä on Iivari *kuva*

"harmaa"
[QUOTE="vieras";23270217]Ja mistäköhän sinä tiedät millaisissa olosuhteissa ap:n kissa on auton alle jäänyt?

On vaan taas niin kiva päteä, että "Ihan oikein sulle, lällälällläää. Kyllä MINÄ pidän tonnien kissoistani huolta niin, eivät saa metsästää, kun se on vaarallista. Kyllä MINÄ olen paras kissa-asiantuntija..." Hohhoi.[/QUOTE]

Tuskimpa ainakaan sisätiloissa tämä tapahtunut... ja ainakaan ap ei ole millään tavalla ilmaissut että kissa on ulos karannut vahingossa joten oletan kissan olevan ulkokissa.. tämän ketjun fanaatikot ulkokissoista kun ovat sitä mieltä että ulkona on kissan paras paikka niin minä vaan korostan, että ehkpä...ihan vaan EHKÄ se ei kuitenkaan ole niin! Minä pidän huolta kissoista vaikka ne eivät markaakaan olisi maksaneet! En minä ole väittänyt olevani paras kissa- asiantuntija mutta luulisi jokaisen maalaisjärjen jotain sanovan.. tässä kuitenkin huomataan että kaikkien ei.. jos oikeasti ajattelee, että auton alle jääminen on sitä kissan luontaista olemista niin eipä mulla sitten muuta tähän ketjuun enää ollutkaan...
 
Onpa tosi kiva, että tästä ketjusta oli sitten pakko tehdä tappeluketju. Mitä väliä sillä enää on miksi kissa oli ulkona, nimimerkki "just" ynnä muut on jo leimannu mut kissanmurhaajaksi. Empaattinen ihminen osaa kyllä pitää mölyt mahassaan, oli mitä mieltä tahansa. Tämänkin tappelun olisi ihan hyvin voinut tehdä toisessa ketjussa. Mun mielestä kissan kyllä kuuluu saada olla vapaana ulkona, sillä kissoja ei ole luotu olemaan vain 4 seinän sisällä. Etenkin maaseudulla kissan kuuluisi saada olla ulkona.

Iivari kyllä oli sisäkissa, pari vuotias kolli, joka karkasi ja jäi auton alle. Se oli iso, komea ja tyytyväinen. Se oli meille rakas lemmikki ja ollaan koettu suuri suru sen menetyksen myötä. Mutta mitäpä väliä sillä on? Kunhan jotkut vaan saavat tapella ja olla olevinaan niin pirun päteviä ja loistavia ihmisiä.

Kiitos teille, jotka osasitte ottaa osaa.
 
"aha"
Onpa tosi kiva, että tästä ketjusta oli sitten pakko tehdä tappeluketju. Mitä väliä sillä enää on miksi kissa oli ulkona, nimimerkki "just" ynnä muut on jo leimannu mut kissanmurhaajaksi. Empaattinen ihminen osaa kyllä pitää mölyt mahassaan, oli mitä mieltä tahansa. Tämänkin tappelun olisi ihan hyvin voinut tehdä toisessa ketjussa. Mun mielestä kissan kyllä kuuluu saada olla vapaana ulkona, sillä kissoja ei ole luotu olemaan vain 4 seinän sisällä. Etenkin maaseudulla kissan kuuluisi saada olla ulkona.

Iivari kyllä oli sisäkissa, pari vuotias kolli, joka karkasi ja jäi auton alle. Se oli iso, komea ja tyytyväinen. Se oli meille rakas lemmikki ja ollaan koettu suuri suru sen menetyksen myötä. Mutta mitäpä väliä sillä on? Kunhan jotkut vaan saavat tapella ja olla olevinaan niin pirun päteviä ja loistavia ihmisiä.

Kiitos teille, jotka osasitte ottaa osaa.
aika ristiriitasta... Sun mielestä kissa kuuluu olla ulkokissa mutta tää kissa oli sisäkissa... Empä usko
 
"vieras"
Onpa tosi kiva, että tästä ketjusta oli sitten pakko tehdä tappeluketju. Mitä väliä sillä enää on miksi kissa oli ulkona, nimimerkki "just" ynnä muut on jo leimannu mut kissanmurhaajaksi. Empaattinen ihminen osaa kyllä pitää mölyt mahassaan, oli mitä mieltä tahansa. Tämänkin tappelun olisi ihan hyvin voinut tehdä toisessa ketjussa. Mun mielestä kissan kyllä kuuluu saada olla vapaana ulkona, sillä kissoja ei ole luotu olemaan vain 4 seinän sisällä. Etenkin maaseudulla kissan kuuluisi saada olla ulkona.

Iivari kyllä oli sisäkissa, pari vuotias kolli, joka karkasi ja jäi auton alle. Se oli iso, komea ja tyytyväinen. Se oli meille rakas lemmikki ja ollaan koettu suuri suru sen menetyksen myötä. Mutta mitäpä väliä sillä on? Kunhan jotkut vaan saavat tapella ja olla olevinaan niin pirun päteviä ja loistavia ihmisiä.

Kiitos teille, jotka osasitte ottaa osaa.
Otan osaa. :( :hug:

Kaunis kissa oli. Ja olen pahoillani noiden kaikkien noiden typerien kommentoijien puolesta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23270425:
Eikä muuten saa, taajama-alueilla ei saa pitää lemmikkejä vapaana. Ikävä juttu tietysti tämä kissan kuolema mutta kuten siskoni joka on eläinlääkäri usein sanoo; nämä olisi niitä estettävissä olevia onnettomuuksia.
Saa pitää vapaana. Omistajan on vain huolehdittava, ettei kissa mene torille, lenkkipolulle jne.
 
"vieras"
[QUOTE="aha";23270424]aika ristiriitasta... Sun mielestä kissa kuuluu olla ulkokissa mutta tää kissa oli sisäkissa... Empä usko[/QUOTE]

Ole nyt jo hiljaa, kun et osaa käyttäytyä.
 
[QUOTE="aha";23270424]aika ristiriitasta... Sun mielestä kissa kuuluu olla ulkokissa mutta tää kissa oli sisäkissa... Empä usko[/QUOTE]

Kyllä kuuluu kissan saada olla ulkona, etenkin maalla. Mutta me asutaan rivitaloalueella, joten Iivari oli sisäkissa. Usko mitä haluat.
 
[QUOTE="vieras";23270094]Jaa-a, yksikään kissoistani ei ole koskaan saanut mitään tauteja, vaikka ulkona kaikki viihtyvätkin, joten vähän on nyt kyllä hysteerinen tuollainen ajattelu. Ei ole petoeläimet syöneet eikä autot ajaneet päälle (kas kun kaikki eivät asu vilkkaiden autoteiden vieressä).

Sen sijaan kissat ovat eläneet täyden ja onnellisen elämän nauttien luonnon tarjoamista virikkeistä, kuten kissan kuuluukin. Metsästäneet hiiriä jne. Se on sitä kissanelämää. :)[/QUOTE]

Niin mutta kun kaikki eivät ajattele noin. Me asumme Helsingissä lähellä vanhaa Turuntietä, kehä!:ä ja junarataa. Silti meidän yksi naapurustossa antaa kissansa olla ulkona vapaasti. Kerran meinasin ajaa kissan päälle tuossa meidän kadulla kun juoksi tielle. Sanoin naapurille asiasta mut hän vain naurahteli ja totesi että semmosiahan ne on. En voi ymmärtää miten joku voi olla noin vastuuton ja tahallaan päästää kissansa alttiiksi vaaroille. Kerran kissa kävi sitä paitsi meidän terassilla pissillä ja olen päättänyt että jos tulee toisen kerran, sit lähden kissa kainalossa naapuriin sopimaan asioista.
 
[QUOTE="vieras";23270442]Saa pitää vapaana. Omistajan on vain huolehdittava, ettei kissa mene torille, lenkkipolulle jne.[/QUOTE]

Joo näköjään tuo laki onkin juuri muuttunut. Mutta kysymys kuuluukin; kuinka kotonaan hengaileva kissanomistaja voi tietää missä kissa menee ollessaan yksin ulkona!? Käy vaikka kakkimassa hiekkalaatikkoon tms. Eniten mua ihmetyttää se ettei liikenne hetkauta kissanomistajia, minä kun en tiedä yhtäkään kissaa joka osaisi käyttää suojatietä ja katsoa olan yli ennen sen ylittämistä.
 
:hug:

Mä olen sitä mieltä että maaseudulla kissat voi kulkea vapaana jos ei lähellä ole isoa tietä/junarataa/muuta todellista vaaranpaikkaa eivätkä kissat häiritse naapureita.
Kaupungissa/lähiöissä/tiuhaan rakennetuilla pientaloalueilla kissan paikka on sisällä, ulkoilla voi sit tarhassa tai remmissä.
Ei ole paljon ärsyttävämpiä asioita kuin huomata jonkun vieraan kissan paskoneen hiekkalaatikkoon/ pissanneen ulos hetkeksi jätettyihin vaunuihin tms.
Enkä ole mikään kissavihaaja, mulla on oma (sisä)kissa.
 

Yhteistyössä