täysiaikainen 3-kiloinen

  • Viestiketjun aloittaja paikku
  • Ensimmäinen viesti
paikku
Onko siis niin että 3 kiloa painava vauva on viikolla 40 syntyessään pieni? Tai siis epänormaalin pieni? Itselleni sellaista povataan ja lääkärikin sitä pienehkönä pitää. Vaikuttaako lapsen sukupuoli kokoon, epäili tätä tytöksi ja meillä pojat olleet melkein 4 kiloisia
 
No onhan se ehkä hiukan pikkuinen mutta eikös tommonen suurinpiirtein kolmekiloinen ole ihan normaalikokoinen vauva? Miun esikoinen syntyi 36+6 ja painoi jo silloin 3420g, en edes uskalla ajatella paljonko olisi painanut kk kuluttua... Vähän jänskättää miten tää toinen kasvaa.
 
mie
mul piti olla kolmekiloinen syntyessä ja jouduin kasvukontrolleihin kun kasvoi liian hitaasti raskausaikana. 33 viikolla oli viimeinen kontrolli ja kun 41 viikolla ultrattiin vielä niin painoarvio oli 4kg! No neiti syntyi 3500g eli se siitä pienuudesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun rv 39+5 syntynyttä tyttöä kutsuttiin laitoksella pieneksi kun painoi 3630g ja oli 49cm. Minusta normaali.
no just joo, tuskin tarkoitti vauvan mittoja. ihan keskikokoinen
En muista koko lausetta, mut kätilö sanoi jotenkin näin että "........kun tyttö on niin pieni". Ja ihan asia-äänellä, ei mitään söpöstelypuhetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
No mä oon ollu täysaikasena vastasyntyneenä 2500g..
tää on nimenomaan se pienipainoisuuden raja. Alle 2,5kg ovat pienipainoisia ja viikoista riippumatta luokitellaan keskosiksi.
Jep, mäkin sain täysiakaisen vauvan (rv 39+1), jonka paino oli 2300g ja keskoseksi luokiteltiin painon takia.
 
No ihan normaali, mun mielestä.
Ja mua taas ihmetytti kun neuvolassa moneen kertaan sanoivat että mun esikoiseni oli iso syntyessään, rv 40+6 ja 3720g/51cm, en nyt kyllä itse mitenkään isona pidä. :)
Tyttö taas syntyi rv 39+3 ja painoi 3500g.
 

Yhteistyössä