Taidetta koteihin

Tuon niminen oli joskus reproduktiosarja joka pyrki sivistämään Suomen kanssa ja jonka seurauksena moneen torppaan tuli seinälle mm. Taistelevat metsot ja muuta somaa, joka nykyihmisen vinkkelistä jos nyt ei suorastaan karmivaa niin ainakin kitshiä.

Mutta mitä taidetta teillä on seinillänne tai muilla pinnoilla?
Kenen töitä on ja kenen töitä hankkisitte jos olisi varaa/tilaa?
 
"vieras"
Meillä on 2 Pertti Vuorisen taulua. Taulut ok mutta nuo kehykset ne perinteiset kullan väriset ja mulla tökkii ne ja lujaa. Ei vaan kyllä oo varaa käydä uusimassakaan noita kehyksiä.
Ei ole tiedossa ketään taiteilijaa kenen töitä haluaisin.
 
JONSERED Karhunkantaja
Omia teoksia, muutama Thaimaassa teetetty "sanelusta" ja yksi suurikokoinen entisen kotipaikkakuntani "virallisen" taiteilijan maalaama teos, joka on minulla päivähoidossa Mamalta ja Papalta.

Jos olisi varaa, hankkisin serkkuni tiffany-töitä muutaman. Ja Tuula Nikulaisen huopatöitä tuulanikulainen.net - Etusivu sekä Pekka Kainulaisen Kuu ja katajapuu-maalauksen.

 
tehimiini harmaana
Mun mummi on eläkepäivinään toiminut taiteilijana (on kyllä aina maalannut), joten meillä on aika paljon hänen taulujaan, jotka tosin suurin osa on tällä hetkellä kaapeissa kun en oo muuton jälkeen vielä keksinyt niille paikkoja. Kaikki muut taulut on miehen ottamista valokuvista tehtyjä tai teetettyjä, mutta kai nekin on jonkun tyylin taidetta? :D
 
En tiedä ketään taiteilijoita enkä tiedä mistä "oikeita" tauluja voi edes ostaa.. :ashamed: seiniltä löytyykin siis ikeaa, kodin ykköstä ja valokuvista teettyjä tauluja.

Muuten, te jotka asioista tiedätte, oon aina luullut et taiteilija kun se maalaa jonku taulun, nii se tekee niitä yhden ja sit se on sen takia ainutkertainen tai jotain. Mut miten noita taistelevat metsot tauluja voi sit olla niin monella? :D Maalasko se taiteilija niitä useita samanlaisia?
 
En tiedä ketään taiteilijoita enkä tiedä mistä "oikeita" tauluja voi edes ostaa.. :ashamed: seiniltä löytyykin siis ikeaa, kodin ykköstä ja valokuvista teettyjä tauluja.

Muuten, te jotka asioista tiedätte, oon aina luullut et taiteilija kun se maalaa jonku taulun, nii se tekee niitä yhden ja sit se on sen takia ainutkertainen tai jotain. Mut miten noita taistelevat metsot tauluja voi sit olla niin monella? :D Maalasko se taiteilija niitä useita samanlaisia?
Usein taiteilija tekee useampia kappaleita -hiukan erilaisia voivat olla. Lisäksi tunnettuja teoksia kopioidaan hurjasti eli esim. ihan harrastelijataiteilijat tekevät kopioita alkuperäisestä. Grafiikkaa tehdään usein useampi vedos. "Oikeita" tauluja ostetaan esim. gallerioista ja huutokaupoista. :)
 
Seiniltä löytyy omia grafiikanvedoksia (fotoetsaus ja garborundum), öljyvärimaalaus, valokuvia ja pari (itseasiassa kymmenkunta) muuta itse askarreltua taulua löytyy seiniltä. Lasten grafiikan vedoksia (kuivaneulatekniikalla tehtyjä) löytyy myös muutama.

Voisin kyllä muidenkin tekeleitä laittaa mielelläni seinille. :) Olen kyllä tykästynyt grafiikan töihin ja akvarellimaalauksiin. Mitään tiettyä en tähän hätään kyllä osaa nimetä..

Miehen harrastukseen, vinyylilevyjen keräilyyn, liittyvää "vaihtuvaa taidenäyttelyä" ollaan vähän kaavailtu. Riittävän levy-ystävällinen ripustustapa on vielä vähän hakusassa..
 
Usein taiteilija tekee useampia kappaleita -hiukan erilaisia voivat olla. Lisäksi tunnettuja teoksia kopioidaan hurjasti eli esim. ihan harrastelijataiteilijat tekevät kopioita alkuperäisestä. Grafiikkaa tehdään usein useampi vedos. "Oikeita" tauluja ostetaan esim. gallerioista ja huutokaupoista. :)
Okei, kiitti selvennyksestä :) Mutta jos ostaa jonkun taulun, joka ei oo sen taitelijan alunperin maalaama vaan sen kopiomaalaus, niin jos se nyt olis vaikka toi Taistelevat metsot -maalaus niin voiko sit sanoa, että mulla on Ferdinand von Wrightin Taisetelevat metsot seinällä? Vai kuuluuko sanoa että mulla on kopio siittä taulusta?
 
"vieras"
JONSERED Karhunkantaja
KUU JA KATAJAPUU

Sinä olet nainen, sinä olet kuu
minä olen mies, katajapuu

Meillä on tehtävä, molemmilla:
minä vartioin vuorella tällä
sinä partioit radalla kiertävällä

Sinun huultesi hillitty hiljaisuus
käy käskynä yksin mulle

minun varteni jäntevä kestävä on
yli yön kylmän vartion

Sinua minä rakastan
vuorella korkealla
sinä rakastat minua
korkeammalla

Sinä olet nainen, sinä olet kuu
minä olen mies, katajapuu.


-Pekka Kainulainen-
 
Itsellänikään ei ole juurikaan mitään ostettua taidetta.
Nekin mitkä"oikeiden" taiteilijoiden tekemiä, ovat lahjoja.
Mutta ostaisin mielelläni... tällä hetkellä ehkä mieluiten surrealistisia maalauksia.

(Tosin pitäisi "ostaa" isommat seinätkin. :) )
 
Ei mitään taidetta, paitsi Michelangelon teoksesta yksityiskohta, julisteena. Viikko sitten näin jotain, mitä haluan seinälleni mutten ole vielä päässyt näkemään livenä, saati näkemään hintaa.

Meillä on muutama kohta, johon haluan jotain, joka näyttää meiltä. Se voi olla joku paljon kopioitu Mona Lisa tai paikallisen taiteilijan teos.
 

Yhteistyössä