+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Selkä hajoaa. Oon sellaisessa työssä, että joutuu nostelee ihan sikana laatikoita lähes joka päivä. Noh ehkäpä jossain vaiheessa voi vedota jo siihen, että ei enää pysty. Pitää varmaankin neuvolantädin kanssa jutella asiasta.
Minkäslainen työ muilla on?

millis ja Lupu 4+6
 
Taolle minultakin lämpimät halaukset :hug: ! Ei ole elämä reilua... :'(
Täällä odotellaan edelleen sitä ensi viikon ultraa kuin kuuta nousevaa...haluaisin niin jo tietää onko masussa kaikki hyvin, ja varsinkin sen onko siellä yksi vaiko kaksi pienokaista...
Mulla väsymys on ihan hirveetä, töissä ei jaksa mitään, eikä oikein kotonakaan. Etovaa oloa on aika ajoin, ja lämmöt edelleen koholla, joten paleltaa. Onko teillä muilla muistikuvaa siitä kauanko lämmöt pysyy ylhäällä? Eli onko vielä normaalia vai ei...?
Tällaista miettii rättiväsynyt pumpuli....
 
Tao: Olen niin pahoilla teidän puolesta! Voima jatkoon :hug: :hug:

Tervetuloa uusille Varsinki millis1981 ja Veena, aivan mahtavaa kun plussasitte samasta ketjusta mun kanssa!!!

Omia kuulumisia: en ole hetkeen kirjoitelut mutta taustalla olen kyllä seurannut tätä palstaa. Olin niin masennuksissa sen ekan ultran jälkeen kun syke ei näkynytkään kunnolla :( no tänään oli uusi ultra ja syke näkyi erittäin hyvin ja pikkuisella oli pituuttakin jo 14mm :heart: Ens viikon perjantaina on eka neuvola, iiks!

Tiinuli 8+0

 
Tiinulille oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: :heart: Sait sinäkin nyt mielenrauhan... ainakin vähäksi aikaa! :D Saas nähdä miten minun mielenrauhani käy, alkaako vuoto ennen ensi viikon torstain kontrolliultraa vai miten käy!

Irene ja Onni 8+1 (vielä matkassa mukana...)
 
Tiinulille onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :heart:

Irenelle tsemppihali! :hug: Toivon sydämestäni, että kaikki on hyvin.

pumpuli: Mä en ole lämpöjä mittaillut, mutta noita vilunväreitä tuli muistaakseni aika pitkään. Nyt ei taida enää muutamaan viikkoon olla tullut, että oiskohan ollut jonnekin 7+ tai 8+ viikoille? Toisaalta, miehen mukaan mä olen edelleen kuuma (siis muutenkin kuin kuuma pakkaus ;)). :D

ON: Huomista nt-ultraa odotellessa... *tik-tak-tik* Pahoinvointi on selvästi vähentynyt. Kohtutuntemuksia on taas pitkästä aikaa enemmän, olisikohan jotain kasvupyrähdystä?

-Pantsu 11+1
 
Kylläpäs tämä pinon on nyt hiljentynyt, kun tammimasut vetäytyivät omaan pinoonsa.

Tänään kävin sydänääniä kuuntelemassa neuvolassa, kun on masussa ollut niin hiljaista... No, meno oli melkoinen masussa ja syke 180, joten paljon tapahtuu, vaikka mitään ei äiti tuntisikaan. Terkka sanoi lopuksi, että voi hyvillä mielilllä viettää miniäitienpäivää... Se olikin ahaa-elämys. Tämä on nyt lähinnä äitinä olemista mitä ikinä olen ollut. Ensi isänpäivänä isi saakin jo isinpäivälahjan ja ensi vuonna sitten olenkin jo oikeasti Äiti.
 
Tiinuli: Hienoa että tuli hyvä ultrakuulumisia :flower: Täällä sitä itsekin jännätään ensi viikon ultraa (6 pv vielä jäljellä)

Irene: Toivon niin että Onni pitää tiukasti kiinni ja on ottanut kasvuspurtin tässä välissä b :) d

Pantsulle tsemppiä nt-ultraan :heart: Tulehan kertomaan kuulumisia sitten!

Ellastiina: Olen kanssa miettinyt että nyt onkin vähän erilainen äitienpäivä kuin aiemmin. Joskus on meinaan tehnyt aika pahaa kun on pelännyt ettei itsestä koskaa tule äitiä. Nyt kun se on mahdollista (ja ehkä jopa tapahtumassa), niin voi suhtautua tähän päivään vähän erilailla.

).( Viime yönä en herännyt ollenkaan vessaan, eikä ollut aamulla paha olokaan. Heti pistää mietityttään :/ ...mutta ehkä nuo olotilat voivat vaihdella. Toivottavasti. Onko muilla ollut alkuvaiheessa maha turvoksissa? Mulla on niin etten housuihini mahdu :| Mietin vaan että olenko oikeasti voinut lihoa viikossa näin paljon vai onko joku alkuraskausturvotus kyseessä.
 
Kiitoksia kaikille tsempityksistä! Ehkäpä tämä tästä vielä järjestyy ja lääkäritäti säikäytti turhaan! Peukut pystyssä ja toivotaan parasta! :) Oireet eivät kuitenkaan ole hävinneet mihinkään ja kohtu tuntuu laajenevan ainakin noista tuntemuksista päätellen!

Pantsulle tsemppiä nt-ultraan!

Ihanaa, kun aurinko paistaa ja kesä lähenee vauhdilla!

Irene ja Onni 8+2
 
Ellastiina: Ihana neuvolan terkka! :) Miniäitienpäivä. :heart:

Veena: Mulla vaihtelee ainakin ihan päivittäin olotila. Viikonloppuna oli ihanan oireetonta ja nyt on parina päivänä iskenyt kauhea iltapahoinvointi (että se siitä eilisestä kommentistani :ashamed: ) Ihan normaalia tuntuu olevan, vaikka edelleen se oireettomuus pistää miettimään... Turvotusta löytyy täältäkin, tosin mulle on tullu varmaan pari kiloa lisää ihan oikeastikin! Lähes kaikki housut kiristää ja kyllä harmittaa, kun tilaamani äitiysfarkut olivat aivan liian isot! :kieh:

Irene: Kiitokset tsempityksestä! :hug:

ON: Nt-ultrassa siis käyty. Kaikki on mainiosti, pikkuinen on 48 mm:ä pitkä ja koko vastaa viikkoja 11+4 (nyt 11+2 virallisesti). Niskaturvotusta oli tosi vähän, vain 0,8 mm:ä. Syke oli 182 ja liikkeet normaalit, aika rauhallisesti tosin köllötteli. Koko ajan oli käsi poskella, joten 3D-kuvasta ei saanut paljoa irti. :D Tällä kertaa itkin vuolaasti, jotenkin ehdin jännittää niin kovasti ja se kaikki purkautui sitten ultrassa. Oli se vaan niiiin ihanaa nähdä pikkuinen ja kuulla syke ja kaikkea. :heart:

Ai niin ja mulla on sitten oireeton hiiva, varmaan ollut koko ajan. :kieh: Tämä ultraava lääkäri oli sitä mieltä, ettei niille itsehoitolääkkeille voi olla allerginen, vaikka YTHS:n gyne sanoi, että se on jopa kohtuullisen yleistä. :( No, kävin ostamassa kuitenkin Canesten-puikon, ja katsotaan millainen helvetin tuli tänä iltana on irti alapäässä...

-Pantsu 11+2
 
Pantsu onnea hyvistä ultrakuulumisista! Käsi poskella, ihanaa :heart:

Veena: mulla on kans ollut maha turvoksissa jo aika alusta alkaen, housuihin ei tosiaan tahdo mahtua. Et kai se on ihan normaalia vaikka ite ihmettelinkin alkuun, kun olin vaan lukenut että joskus viikolla 20 alkaa maha näkymään... No mulla varmaan viikolla 7-8...
Ja mä ainakin ootan, että loppuis nää yövessakäynnit, häiritsee ikävästi unia! Ei se oireettomuus yleensä mitään merkkaa, oo hyvilläs vaan!

titonia 14+5
 
Pantsulla oli ihania ultra uutisia :heart: Kyllä osaan kuvitella kuin siinä tunteet purkautuu tämän kaiken jälkeen :/

Pantsu ja Titonia: Joo tämä turvotus on ihan hirveää, joudun oikeasti kulkelmaan nappi auki :ashamed: Ja vaakakin kyllä näytti pari kiloa lisää. Isäni oli eilen käymässä ja mieskin sanoi että se kuulemma vilkuili mun mahaani. No, kyllä varmaan kun näytän siltä että oisin nielaissut jalkapallon :ashamed: No, koitan nyt olla tosi tiukkana ruokailujen suhteen, josko olo vähän helpottaisi.

Oksetus ja vessassa-yöllä-juoksu -oireet edelleen kadoksissa. Tiedä sitten mikä tässä oikein on homman nimi. Toivottavasti nyt kuitenkin kaikki olisi kunnossa, pelottaa kovin ettei ole... 5pv ultraan B)

Veena 6+4
 
En oo aikoihin täällä käynyt ja multa pääsi itku, kun tajusin et ootte molemmat täällä, PLUSSANNEISSA!! :heart: :heart: Mä oon niin onnellinen teidän molempien puolesta, ettei moni voi edes tajuta! Matka oli pitkä (ja on sitä varmaan edelleen), mutta mä tiedän siitä tuen määrästä mitä teiltä sillon sain, että teistä tulee hyviä äitejä =)

Onnellista odotusta, muruset! :hug: käyn täällä välillä kurkkimassa, mitä teille kuuluu :)

Ootte mun ajatuksissa,

:heart: -arabel-
 
Hei vaan kaikille,
kirjoitan täällä vähän surullisissa tunnelmissa. Viimeksi innoissani kirjoitin plussasta ja sen jälkeen onkin tapahtunut vaikka mitä. Ensiksi viikko plussan jälkeen eli viime sunnuntaina illalla tuli kova vatsakipu, lähinnä oikealla munasarjan kohdalla. Jo parina edellisenä päivänä oli maha ollut omituinen, turvonneen oloinen mutta laitoin kaiken raskaushormoonin piikkiin. No silloin su iltana sitten koski kovasti ja ripuloin yön aikana kahdesti + oksensin kerran. Hieman ennen klo kolmea kivut olivat jo niin kovat, että mies tilasi ambulanssin. Niin sitä sitten mentiin sairaalaan jossa tutkittiin ensin virtsatietulehduksen mahdollisuutta, sitten gynelle, joka teki sisätutkimuksen ja totesi, että vatsaontelossa on aika paljon nestettä (verta) ja sanoi, että sopii hyvin siihen, että minulta on keltarauhaskysta puhjennut. Tämän lisäksi oli tietenkin mahdollisuus umpisuolen tulehdukseen mutta kahteen otteeseen otetuissa verikokeissa ei tulehdusarvot lähteneet nousuun.
No sen gynen tekemän sisätutkimuksen jälkeen alkoikin sitten tulla pientä vuotoa. Lääkäri sanoi, että näyttäisi siltä että menee kesken mutta oli sitä mieltä, että kannattaa vielä odotella mitä tapahtuu. Kivut olivat vielä maanantainakin niin kovat, että itkeminen sattui mahaan ja kylkiin niin kovasti, että edes itkemään en pystynyt.
Ma iltana pääsin sitten kotiin ja koko viikko olisi levättävä ja niin olen tehnytkin. Torstaina kävin sitten klinikalla ultrassa ja siellä näkyi sikiöpussi mutta muuta ei saatu ultrassa näkymään, lääkäri varasi uuden ultran ensi maanantaille jolloin kuulemma pitäisi jo sikiökaikuja näkyä. No torstai iltana alkoi sitten koskemaan mahaa, tällä kertaa menkkamaisia kipuja mutta ehkä hieman kovempia ja pari tuntia tästä alkoi sitten kirkas verivuoto. Tänään on sitten ollut edelleen kipuja, joihin olen ottanut kipulääkettä (kohtu supistelee) ja vuotoa runsaammin. Nyt näyttää siis vahvasti siltä, että kesken meni. Ma menen kuitenkin vielä ultraan jossa asia lopullisesti varmistuu ja nähdään onko kaikki tyhjentynyt kohdusta. Olo on tosi sekava mutta ainut lohtu on se, että torstain ultrassa ei todellakaan näkynyt vielä sikiötä. Ajattelen, että siellä oli vain se tyhjäpussi johon ei alkanutkaan kasvamaan mitään.
Meillä takana 5 ivf hoitoa ja 2 inssiä ja nyt täytyy taas miettiä, että vieläkö näitä jaksaa.... ottaa henkisesti aika koville. Tsemppiä teille muille odotukseen!
 

Yhteistyössä