*Tammikuu2008*elokuu

Hehe- oot Katja ihan oikeassa. Kaikissa mun kuulemissa "uskomuksissa" sukupuolesta on aina se 50-50, joten ei niihin liikoja voi luonnollisestikaan uskoa. Itse vain vertailin tuohon isoveljen sykkeeseen tätä tuoretta poika-spekulaatiota ;)

Oma vain "maalaisjärki" sanoo että kun pojat on semmosia vilkkaita viipeltäjiä ihan primitiivisestikin (yleisesti) ja elävät lyhyemmän ajan kun tytöt niin siksi niillä kenties olisi siihen viitaten hieman nopeampi syke? Mutta tää on ihan puhtaasti omaa ajatuksenkulkua ja yhteenvetoa :p

Näitähän on aina kiva spekuloida ja miettiä, mutta yhtään totuutta ei taida olla? ...ainakaan tietääkseni ;)
 
"tuntuu, että jokatoinen on sitä mieltä, että pojalla on matalammat sykkeet, ja jokatoinen sitä mieltä että korkeammat..."

...eli onko niihin sit niin uskominen? :) Samoin ku mahanmuoto yms.
Äidille aikanaan aina povattu sykkeiden perusteella poikaa kun minä olen ollut tuloillaan. Vielä synnytyssalissakin kätilö sanonut että onpas niiiiiiin tomeran POJAN sydänäänet. Ja mitenkäs kävikään... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möhkis-82:
"tuntuu, että jokatoinen on sitä mieltä, että pojalla on matalammat sykkeet, ja jokatoinen sitä mieltä että korkeammat..."

...eli onko niihin sit niin uskominen? :) Samoin ku mahanmuoto yms.
Äidille aikanaan aina povattu sykkeiden perusteella poikaa kun minä olen ollut tuloillaan. Vielä synnytyssalissakin kätilö sanonut että onpas niiiiiiin tomeran POJAN sydänäänet. Ja mitenkäs kävikään... ;)


Niin no ei niihin uskominen oo, mutta kun jännä sinäänsä, kun minäkin oon luullut että pojalla ois korkeammat sykkeet, mut esim. PrincessOfAcco edellisessä viestissä kirjoitti, että pojalla ois matalammat sykkeet..
 
Meillä on selkeesti muuten ollu pojalla matalammat sykkeet ku tytöillä...
Tyttöjen sykkeet heitteli siellä 160 hujakoilla, välillä enemmänkin...
Kun taas tää kuopus kun oli poika , niin sykkeet oli korkeimmillaan vaan 150... normaalimpi tulos oli 130 =)
Nythän meillä on ollu joka kerran 150 syke,että nyt ollaan ns fifty-fifty tilanteessa että kumpi siellä on, epäilen tyttöä.
Koska sukupuolta tuskin erottaa ultrassa, nääs ku mulla sitä vatsaa oli siinä niin paljon edessä...
 
nyt on sitten rakenneultrassa käyty ja vauva vastasi edelleen viikkoja.oli tosi kippurassa tuolla alhaalla ja kuulemma tunkee päätään alas.kätilöllä oli täysi työ saada mitat otettua :)

totesin sit lopuksi että "enpä osannut sukupuolta katsoa" ja kätilö siihen heti että haluatko todella tietää?Mä sitten siinä mietin ja pähkäsin ja sanoin eka että jääköön salaisuudeksi.mutta kyllä se uteliaisuus vei voiton kun kätilö niin auliisti oli sitä kertomassa että päädyttiin ottamaan arvio vastaan.on se kumma että joka paikassa kumminkin sanotaan ettei sukupuolta kerrottu ja nyt ei tarvinnut kun vihjata niin ovat innolla kertomassa!no kätilö nyt sit heitti arvionsa ja sanoi että
kuulemma vaikuttaa enemmän tytöltä kun pojalta =) eli toinen prinsessa meille sitten vissiin tulossa.

sitten vielä noista sykkeistä.mä olen kyllä aina kuullut niin että tytöllä korkeampi syke....
 
Hei kaikille, minusta kuuluu harvakseltaan, mutta tykkään lukea enemmän muiden juttuja. Nyt kuulun ehkä varmemmin tähän porukkaan, kun rakenneultrassa lasketuksi ajaksi saatiin 2.1. :) Muutenkin oli kiva kokemus, kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa ja sukupuolesta saatiin "ehkä tyttö" arvio. Itsellä ollut koko ajan tyttö-olo :) Viikkoja uuden arvion mukaan siis 20+2. Ihanaa kun helteet väistyvät, minä ainakin olen niistä hiukan kärsinyt. Maha pullottaa ja kunnolla ja hiki tulee istuessakin :LOL: Terveisiä kaikille tasapuolisesti ja mukavaa syksyn odottelua.

 
Moikka! Täälläkin rakenneultra takana. Voi miten ihanaa se olikaan :heart: Sattuipa niin hienosti, että rakenneultraan mentiin ja saatiin 4D-ultra :) Siellä oli koekäytössä 4D-laite ja me saatiin rakenneultran lisäksi 4D. Pikkuisella on kaikki hyvin ja kunnossa, se oli helpottavaa tietää. Ainahan sitä on tulevalla vanhemmalla huoli pikkuisen terveydestä. Ultraaja kovin naureskeli meidän naperolle ja kehui, että on kovin liikkuvaista sorttia =) Ja kyllähän se siellä paineli ihan mukavasti ja heristeli meille nyrkkiään, heh! Reilu puoli tuntia saatiin ihailla meidän TYTTÖÄ :heart: 98%-varmuudella me saadaan tyttö. Aivan ihanaa! Ja kyllä se ihan selkee tyttö oli, ultraaja näytti jopa häpyhuulet ja totesi, että ei täällä kyllä mitään ulokkeita heilu :LOL: Nyt likka taas rummuttaa tuolla masussa, saas nähdä, millanen menijä se sitten onkaan kun tänne tupsahtaa...Hih!

Noista sykkeistä, meidän tytöllä ne on olleet 144-150 välillä. Että eipä noista sykkeistä näköjään voi kamalasti sukupuolta päätellä....

Carla ja tyttö 20+2
 
Oon täällä leijunut pää pilvissä eilisestä. Kävin eilen neuvolassa ja näin taas meidän pikkuisen!! Ihanaa, kun kaupunki on hommannut ultralaitteen äitiysneuvolaan! Ei saatu sydämensykkeitä kuulumaan doplerilla (sori jos on kirotushärö) oli kuulemma niin takana. Istukka vaan kohisi ja paukkui :LOL: No sitten ultrattiin tuosta mahan päältä ja siellä se potki kun ois juossu aitoja :) Ois jäänyt kamala tunne, jos ei olis kuulunut mitään!! Liikkeetkin jo tuntuu, joten siinä mielessä ei haittaa, vaikka ääniä ei kuulunutkaan. Silti vähän jännitti...

Sain touhuvimman tuossa äsken ja siistin meidän yhdeksän viinimarjapuskan "juuret" (siellä kasvoi puolitoistametristä koiranputkea seassa) ja laitoin mehumaijan tulelle. Oon touhunnu viimeksi kesäkuussa, kun on niin oksettanut. Kummasti sen pahan olon kanssa tottuu kuitenkin elämään. Nyt väsyttää. Mahassa kuplii, on tainnut veijari herätä. :D

Kerrottiin joku aika sitten meidän 4-vuotiaalle, että äitin mahassa on vauva. Nyt se on päättänyt, että se on joko Pertti tai Moona-Kalle. Mutta joka tapauksessa poika on kuulemma tulossa. :) Ja tippa linssissä seurailen, kun se käy ohimennen silittämässä mun mahakumpua ja vertaa sitä käteensä (sikiö oli kertomahetkellä suunnilleen pojan käden kokonen) ja sanoo "Huhuu!" mun napaan. :heart:

Johnu ja "Allu" 16+5 (ylihuomenna jo viikolla 18!!!) :p
 
Meiming, ihana juttu!!! Olo varmaa aika kevyt nyt raskaudesta huolimatta :whistle:
Piitkästä aikaa kirjoittelen. Ollu kasa vieraita ja töitä ja hommia. Lukenu olen käymässä. Tervetuloa JonnaP suomeen. PikkuPeikollakin näytti olevan kaikki valmista vauvaa varten
Ja onnittelut monelle rakenneultrista. Meilläkin olisi se edessä viiden päivän päästä. Tuntuu että mä ramppaan koko ajan jossai ultrissa ja neuvoloissa mutta ilmeisesti meillä päin kun vauvoja ei synny kuin sieniä sateella niin on aikaa =)
Mutta kiva päästä, kun on viime päivinä tullu iha paranoidi olo kun liikkeitä ei vielä tunnu. Ja tiedän, ettei ne kaikilla vielä tunnukkaa, mutta kun on kärsimätön :ashamed: .
Ihana on lukea vauvajumpista, joogasta ja muista. Ois kiva lähtee kanssa mutta täytyy varmaa vetää yksin kotona kun ei täällä oo kursseja. Synnytysvalmennukseenkin mut jo laitetaan kun ei sitte myähemmin välttämättä oo ja meitä ei kai montaa tässäkää oo :LOL: Aika hauskaa kyllä mennä, se on jo parin viikon päästä. En varmaa muista sitte enää mitää tammikuussa, mutta kai se hienosti menee silti.
Töissä työkaverit ihmettelee kun puunaan paikkoja hulluna ja kotonakin vilske käy siivouskaapissa. Tekis mieli vielä rempata meiän makuuhuone ennen vauvaa ja ostin tapetitki jo tarjouksesta , hih.
Lämpimin terveisin kaatosateesta pohjosesta
Blanca ja Boxi 17+1 (??)oliko se nyt noin, apua viikot menee sekasin
 
Tervehdys tyttöset,

Mökkeilyt on nyt mökkeilty vähäksi aikaa. Muuten oli tosi mukavaa, mutta h*lvetin itikat ja paarmat pisteli mut poskeensa. Nyt on rupea kaikkialla, päästä varpaisiin ja kutisee niin prkleesti.

Muo vaivaa kans hirveä siivoustarmo. Olis ihana laittaa makkari jo siihen kuntoon että sinne voi parin kuukauden päästä kiikuttaa sen pinnasängyn. Mutta mies pistää hanttiin.
Ukko pistää hanttiin siinäkin, että rakenneultrassa kysyttäisiin vauvan sukupuolta. Sitä ei kuulemma selvitetä etukäteen ennen tammikuuta. Voi pöljäke. Mä taas olen sellainen että halauaisin tietää kaiken heti nyt, ja mielellään jo eilen.

Tällaista tuumailua tänne lauantai aamuna, ei siis kummia eikä muutakaan.

Voikaa hyvin ja nauttikaa viikonlopusta

t. Pötkylä ja pikkuElvis 18+2
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista.. Meillä vielä vajaa viikko, menis nyt nopeesti jo.. =) Mulle sitten iski mahatauti, eilen oksensin kerran ja huimas järkysti ja oli niiiiin heikko olo. Menin sit jo 8 nukkuun ja heräsin 8 tänään, vielä vähän voimaton olo, mutta parempi jo. Pikkuinen potkii kivasti ja ilmoittelee mammalle usein olemassaolostaan =) Tänään oli pakko sit käydä jotain pientä ostamassa, mukaan tarttui 1 oloasu, 1 body, 2 uniasua =) niitä tässä nyt viikkaillaan kovasti ja katsellaan =)

Ja sit tein tällaisen, kurkatkaapas jos sattuu toimiin =)
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Cattie&year=2008&month=1&day=10&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>

Cattie ja baby-mäx 19+1
 
Täällä myös hyviä ultra ja neuvolauutisia. Vauva näytti terveeltä ja koko vastasi viikkoja. Syke oli 140 ja sukupuolesta ei ollut edes puhetta kätilön kanssa. Ainakaan en itse olisi pystynyt mitään päättelemään. Tosin olemme melko varmoja pojasta silti. Neuvolassa sen sijaan sain noottia kun painoa oli tullut 650 g per viikko edellisen neuvolakäynnin jälkeen. Olin alussa reilusti alipainoinen joten hieman ihmetytti tuo tuomio, mutta kyseessä olikin opiskelijasijainen joten todennäköisesti hän vain tuijotti standardilistojaan.

Neuvolakäynnin jälkeen pääsin pariksi päiväksi uusiin töihin johon kuului 15-17 kilon näyteastian kantelua. Mitenkähän tuon kantamisen turvallisuuden laita on, kun en sitä neuvolassa ole tajunnut missään vaiheessa kysyä. Ei kyllä tuntunut miltään paitsi hieman selässä, eikä kantomatka ollut kuin lattialta pöydälle. Säteileviä mittalaitteita tajusin kuitenkin välttää, pitämällä ne kokonaan eri huoneessa, vaikkei niiden säteilypitoisuudet mitään suuri olekkaan. Muutimme uudelle paikkakunnalle ja täällä ei neuvolaan voi soittaa kuin tunninpäivässä ja linjat silloin tukossa joten sieltäkään en voi asiaa kysyä.
 
Masua päivitetty profiiliin tasakymppien kunniaksi. Apua kun menee nopeaa tää aika. :D :heart:

Viia82: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!! Varmasti tarttui se neuvolan täti siihen painon nousuun siksi, että n. 500g olisi sellainen sallittu painon nousu per viikko. Ne nyt välillä saattaa tarttua pieneenkin ylitykseen, mutta kannattaa vähän päästää ohi korvien. Sitten vasta kannattaa huolestua jos jatkuvasti nousee paljon niin sitten vasta murehtia syömisiä... :D Pitää syödä hyvin, että jaksaa!!!!! :D Mulla ainakin varmasti seuraavassa neuvolassa on tullut painoa reilusti, niin hyvin täällä mässäillään... ja ihan tarpeeksi tuota painoa oli jo etukäteen vaikka vielä normaalipainon puolella. :whistle:
 
Hei pitkästä aikaa!
Viikko vierähti esikoisen kanssa mummun ja taatan hoivissa. Netittä on selvitty viikko, mutta oli ihanaa palata eilen kotiin ja päästä lukemaan teidän viikon kuulumiset.

Meimingille onnea ihanista uutisista; varmasti ihanaa huokaista helpotuksesta pitkän piinan päätteeksi. JonnaP: tervetuloa taas kotimaan kamaralle. Ja kaikille jo ultrassa käyneille onnea ihanista ultarakuulumisista.

Meillä toi rakenneultra on joskus ens kuun alussa. Torstaina on seuraava neuvola (samalla esikoisen 1v. neuvola). Jänskättää jo nyt, jokohan oma tekka saa sydänäänet kuuluviin, kun viimeksi8Rv 15+4!) se lääkäri ei siinä onnistunut. Pieniä hipaisevia liikkeitäkin on nyt alkanut viimein tuntumaan, yleensä iltaisin ennen nukkumaanmenoa, mutta joskus myös päivän mittaan kun on itsellä hetki aikaa rauhottua kuulostelemaan (=hyvin harvoin, siitä pitää esikoinen huolen ;) )

Osa onkin jo saanut ultrassa tietää vauvan sukupuolen. Itse kuulun siihen ryhmään, joka mielummin elää jännityksessä ja arvuuttelee sukupuolta kaikkien "luotettavien" uskomusten perusteella. Ja mettään meni ainakin esikoisen kohdalla oma arvaus =) Sykkeet oli esikoisella koko ajan n. 150 ja maha oli edessä "poikamahana", suolainen maistui makeaa paremmin jne. Ja tyttöhän sitä sitten syntyi :)

Nyt keittämään pottuja esikoinen heräilee kohtsillään päiväunilta.

S + kakkosnelonen 17+1
 
Onko teillä mietitty paljon jo nimiä?

Me ollaan jo mietitty nimi ja voin sen kertoakin. Pojasta tulee siis Ali. Me kun ollaan muslimeja, niin halutaan musliminimi. Mies on arabi, halutaan arabinimi, Minä olen suomalainen, halutaan suomalainen nimi. Tää täyttää kaikki kolme kriteeriä, niinkuin esikonkin nimi Laila johon Ali rimmaa hyvin :D

Ja me ei olla koskaan nähty mitään syytä miksi ei paljastettais vauvan nimeä jo ennen syntymää, ristiäisiä ei pidetä ja nimi kerrotaan kaikille ennen kuin lapsi syntyy tai sit sen syntymän yhteydessä. Alusta saakka kutsutaan oikealla nimellä :D

Musta oli ihan outoa, kun neuvolassa ei meinannneet suostua kirjottamaan nimeä ennen 2kk ikää neuvolakorttiin vaikka sanoin että se on jo päätetty kauan ennen syntymää, ei meinannut täti uskoa B)

Mutta en nyt odota muiden paljastavan nimiä ennen ristiäisiä ja muita jos ei halua, mutta olis kiva kuulla oletteko miettineet nimiä/päässeet jopa jo päätökseen?

Meillä meni muutama viikko et lyötiin lukkoon nimi :D
 
Princess kyseli nimistä; ei olla uskallettu vielä kauheasti miettiä, mielestämme liian aikaista. Mutta alustavasti on mainittu aina, jos mieleen tulee tai jossain näkee jonkun mieleisen nimen. Lukkoon ei ole vielä mitään lyöty.

Shakki meillä myös tarkoitus jännittää loppuun saakka sukupuolta, mutta innolla arvaillaan. Mullakin kuulemma poikamaha ja sykkeet ollu 140-150 eli mun tuurilla se on just sitä mitä ei arvata > tyttö ;) No ei väliä kunhan jompi kumpi on...

(.)Ei ihmeempiä mut puoliväli on saavutettu ja tuuletukset sille :wave:

Pore&Papunen 20+0 (bow chicka wow wow)
 
Iltaa!
Hyviä uutisia teillä rakenneultrista. Ajatelkaa vasta tuskailtiin np-ultraa ja nyt jo rakenne ultraa, kohta jää jo ensimmäiset mammalomalle!! =)
Meillä tuo ultra siis viikon päästä maanantaina.
Huoh, huomenna kutsuu taas työt, lomat on lusittu ja töihin taas. :/ Onneksi meillä nyt töissä ovat kaikki palanneet lomilta ja yksikkö pyörii koko miehityksellä. Sairaanhoitaja siis minäkin, psykiatrista työtä teen. Täällä taisi olla muitakin hoitsuja?

Nimistä taisi olla jo aikaisemminkin kyselyä ja meillä on tytölle nimi valmiina, pojalle vain toinen nimi. Esikoisellekin oli nimet jo mietitty etukäteen, mutta kun syntyi ei näyttänytkään yhtään siltä nimeltä, joten oli mietittävä asia uudelleen. Minä haluan suomalaisen nimen, mutta vähän erikoisemman. Siten, ettei luokalle sitten ole montaa samannimistä.
(.) ei minulla mitään virtsassa sitten ollut, kun näytteen vein, vaikka neuvolan tikun mukaan prot oli +, hyvä niin.
Tuntuuko kenelläkään vauvan liikkeet aivan alhaalla? Olen miettynyt onko nuutti nyt sitten muuten kuin raivotarjonnassa. Nyt tietysti on vielä paljon tilaa vauvan liikkua, mutta potkut on tuntuneet jo ainakin viikon vain alhalla ei lähelläkään napaa missä kohdun yläreuna on. No tiedä tästä nyt sitten.
Mammajoogaan olen menossa minäkin, jos täällä vaan järjestetään. Kotona olen jo vähän yrittänyt muistella liikkeitä ja silloin tällöin niitä tehnytkin.
Nyt on käytävä etsimään työvaatteita :/ Huoh..

iita ja nuutti 19+0
 
PrincessOfAcco: meillä on mietitty nimiä kans ja niin kuin aikasemminkin jo kirjoittelin niin ollaa kumpikin tuohon Nilla nimeen rakastuttu.. et tyttö varmaan omaa jossain kohtaa ellei jopa etunimenä tuon Nillan... :heart: Pojasta ei toki ihan olavia ole kaavailtu... :| mut paljon on khyl mietitty.. mut itse kans päädyttii siihen et tulokkaalle on varmaan helpompi keksiä nimi sit kun on rauhassa saatu tutustua syntymän jälkeen... :)

täällä kans vietelty ihana rauhallinen viikonloppu miehen kans, ei mitää ihmeempiä.. paapan 75v synttäreillä oltii ei sen iheempää sen lisäks.. kotona melkeimpä lusittu ja nukutt5u pitkään... :D huomenna ku mies taas lähtee töihin ja mä lusin yksinää kotona... :| mutta huomenna on se kauan odotettu rakenneultra... :D ette kuule kanssa sisaret usko miten jännittää... :D enemmän vielä odotan sitä 29.pvän 4D ultraa, mut on jo tarpeeks tässäkin jännäämistä... toivotaa et suostuisi Nilla-Olavi vilauttamaan jalkoväliään otollisesti kun me etukäteen on päätetty sukupuoli kysyä.. vaikka samapa tuo kyllä kumpi on, kunhan syntyy terveenä ja ei liikaa ennen aikojaan... mutta siis huomenna sit ultra kuulumisia täältä päin..

iita82: piti noista liikkeistä vielä vastailla niin mulla tuntuu useimmin liikkeet kans tuolla alhaalla... ja välillä tuntuu siltä et potkuttelisi/työntelisi tuonne alakertaankin... :/ tuntuu sellaista liikehdintää ja painon tunnetta alapäässä... (ei kivaa) mut kyllä mulla toisinaan navan seudulle astikin ne liikkeet tuntuu, mutta useammin alempana.. mulla on kyllä kuulemma masukin alhaalla.. et painaa jonnekin hermoon kuuleemma.. sais nousta ylemmäs, niin ei olis liikkuminen sit myöhemmin vaikeaa... :|

mut sellaista tänne.. huomenissa sit lisää juttua luvassa... (tää ei varmaa saa nukuttua koko yönä kun niiin jännittää :LOL: )

peikko ja nilla-olavi 19+2 :heart: (ei o montaa pvää puoli väliin :D )
 
12.15 on aika rakenne ultraa... huonosti nukutun yön jälkee oon täällä ihan tikkana odottamassa et kello löis 11 ni lähtisin hakee miehen töistä ja sairaalalle... en ymmärrä ei munnuu näin jännättäny ku np-ultrat ja nuo oli... :LOL: noh mut tuunpa sit kertoo tuomion tuossa iltapäivästä tai viimostaa illasta... :wave: pitäkää peukkuja...
 
Käytiin äsken rakenneultrassa ja kaikki oli ok. Kaikki on raajat ja elimet on kuin pitääkin ja mitat vastasi aikoja. Haluttiin tietää sukupuoli, mutta Abbath ei niin kauhean halukas ollut sitä paljastamaan. Koko ajan laittoi kättä eteen ja näytti vaan selkärankaa. Kyllä se sitten lopulta pussinsa paljasti. Eli poikahan siellä sitten on. :D Nenä on ihan selkeästi isukin, mulla ei sellasta isoa klyyvaria ole.. Potkuja tulee paljon ja aikas lujaakin jo. Pari kertaa oon tuntenut jo käteen asti.
Nimet meillä on päätetty jo kummallekin toisia nimiä myöten. Meillä on hieman erilainen maku niin ajattelin, että voisi aloittaa tuon kädenväännön ajoissa. Se kun pistää hanttiin pitkään ja hartaasti. Ukkelin kanssa päästiin sopuun suht äkkiä, ei olisi sittenkään tarvinnut aloittaa niin ajoissa. No parempi näin kuin tapella siitä viime metreille asti.

Napsukka ja Abbath 20+3
 
eli nyt on jännityksestä päästy ja ultrassa käyty... :D

sikiö vastasi rv19+5 eli taas entäs parilla päivällä edellä mut LA:ta ei lähetä noin pienen heiton takia muuttamaa.. eli tuo pari päivää lisää tuli niin päänympäryksestä kuin siitä reisiluustakin(olikohan se?).

lapsiveden määrä normaali, paino arviokin saatiin 284g sykkeet ja liikkeet +.. ja se sukupuoli.. ei suostunut meidän Nilla-Olavi vilauttamaan kumpi on... et 29pvän 4D ultrassa sit mahdollisesti se saadaa selville... :) mut tosiaa asento oli kuulemma sellainen et sitä ei sieltä huonostikaan näe, kokeili monesta kulmasta mut ei onnistunut näkemään sukupuolta...

niin ja sisätutkimus tehtiin myös, paikat oli kiinni,kaikki ok.. istukan verenvuodosta ei tosiaan tietoakaan... :whistle: vauvassa ei rakenne poikkeamia ollut,et ihan hyvin on kaikki tuolla masukissa... :heart:

siinähän tuota juttua jo tulikin... yhtään kuvaa ei satu, ku miehen kanssa ei edes tajuttu pyytää... ihailtii vaan pikkusta siitä isolta näytöltä... :heart: noh 4D:stä niitä varmasti saa kasapäin..

peikko ja Nilla-Olavi (pihtari :LOL: ) 19+3
 
Tänne taas hirveästi tekstiä tullu :) Minua kyllä koeteltiin pari viikkoa sitten :( verinen vuoto alkoi todella runsaana, siinä ei auttanu siteet eikä mitkään, verta valui vaippojen ja housujen läpi.. sairaala reissuhan siitä tuli.. Ilmi kävi että minulla on eteis istukka joka oli alkanut vuotaa verta ja lapsivettäkin oli sitten valunut pois :( vauva kuitenkin kunnossa vielä, liikkuu ja syke on näkyvissä, lapsivettäkin on vielä tarpeeksi, onneksi.. :)
Nyt sitten vuode levossa olen toistaiseksi kuukauden ainakin :( Mutta mitä vain tämän pienen takia, kyllä säikähdin ihan kunnolla :( minulla viikkoja kuitenkin oli kun tämä tapahtui 15+6, mutta ultrassa todettiin että vauva vastaa rv 16+5 =) Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Noh, tänään sitten kävin neuvolassa noita sydänääniä kuuntelemassa, kaikki oli hyvin ja pikkukaveri oli melko vauhdikkaalla päällä siellä :) Kyllä helpotti taas omaa oloa että sai tietää että kaikki siellä hyvin.

Viikon päästä taas kuuntelemaan ne äänet ihan vain varmuuden vuoksi. Minulla tuo rakenne ultra kun on vasta 11.9 =) Ainiin, nyt viikon ajan minullakin on noita pieniä hentoisia potkuja alkanut tuntumaan, ihana tunne :) :heart:

Tytsi ja pikkukaveri 17+4 :heart:
 

Yhteistyössä