*Tammikuu2008*elokuu

Pikku Greippi:

Kiva jos mun ehdotus kelpasi :D


Mä olin tänään ostamassa lankoja vauvan talvipukua varten, ja mun värisuunnitelma ei oikeen onnistunut, ei ollut tummansinistä novita wool lankaa, ja se on parasta vauvaneuleisiin. Vaaleansinistä oli ja sitä otin, mieheltä päätin sitten kysyä, että millasen toisen värin haluaisi, ja vaihtoehtoja oli pastellivärejä muutamaa eriä ja mustaa ja valkoista. Miehen mielestä musta oli sopivan "miehekäs" ja erikoinen poikavauvalle, että sitä sitten otettiin. Ite oisin varmaan jäänyt kaheksi tunniksi pähk'ilemään valkoisen ja mustan kanssa.. Valkoinen on musta vaan niin tylsä ja vauvanvaatteet on valkoista täynnä...
 
Tervetuloa vaan mukaan oh2gzs.

Meiming, tosi kurjalta kuulostaa toi sun migreeni. Mä olen sitten ilmeisesti päässyt vähällä kun mulla migreeniä vain 2-3 kertaa viikossa ja siihen päälle päänsäryt.
Mä olen rampannut ankarasti neurologilla (ainakin meillä raskaana oleva mamma pääsi jonojen ohi neurologille), enkä ole saanut mitään estolääkitystä (silloin kun olin vielä töissä niin migreeni oli päällä lähes koko ajan). Meikäläisen lääkäri on sitä mieltä että ei halua niitä määrätä raskaana olevalle. Toivottavasti sun kohdalle tulee sellainen doctori, joka tietää sopivan hoitomuodon. On meinaan ihan hanurista, kun koko raskausaika menee ohi migreenin takia. Voimia kovasti :hug:

PrincessOfAcco, mä kävin kans ostamassa vauvan neulepukuun lankoja eilen. Ja koska en tiedä kumpi masusta oikeasti tulla tupsahtaa niin ostin ruskean eri sävyjä (ajattelin että sopii sekä tytölle että pojalle) ja niistä ajattelin sitten puvun aikaiseksi saada. Saas nähdä miten nää mun puutuneet kädet suostuu yhteistyöhön, mutta yritys on kova. Novitan Wool langasta neulotut neuleet on mun mielestä olleet tosi kestäviä, eikä se neuleen pinta nyppyynny niin helposti.

t. pötkylä ja pikkuElvis 18+6
 
Ehdinpäs vielä elokuun ketjuun kirjoittaa :D kiirettä pitää niin,ettei perässä pysy.. Tulee raskaitakin hommia tehtyä,mutta vielä ei ainakaan vaivoja ole,kroppa kyllä kertoo kun pitää rauhottua. Kuopuksen kanssa oli myös helppo raskaus,mutta esikoisen kohdalla piti jäädä sairaslomalle kuukautta ennen äippälomaa,kun selässä nikamat meni jatkuvasti paikoiltaan. Raskaus tässä kiireessä ja touhussa etenee ihan huomaamatta.

Kyllä on niin erilaiset systeemit eripuolilla:Meillä np-ultra tehdään 30v täyttäneille,rakenneultraa ei tehdä jos kaikki etenee ok,sokerirasitus tehdään n.viikolla 20 ja siihen riittää että suvussa diabetesta(eli ei painon ym.kanssa tarvi olla ongelmia)..

Vauva on liikkunut hyvin vähän ja sehän mua huolettaa,kun edellisissä raskauksissa tässä vaiheessa oli jo täysi meno päällä. Painoa tullut 3kg,kun edellisissä tässä vaiheessa 6-7kg. Eihän raskauksia pitäisi verrata keskenään,mutta mutta..
Hyvin on taas poikamainen olo,kuten viimeksi ja mahan malli samantyylinen,makeaa ei tee mieli ja seksi maistuu :p

Vaatteita ja hankintoja ei juurikaan tarvi tehdä,kaikkea ennestään 2:lta lapselta. Ja löytyyhän noita käyttämättömiä tavaroitakin,kun kuopus ei tykännyt esim.kantoliinasta ja hyppykiikusta,esikoinen aikoinaan viihtyi rintarepussa mainiosti-mutta lapset ovat erilaisia,nuokin ovat kaikintavoin kuin yö ja päivä :whistle:

Huomenna on sitten neuvola ja pääsee näkemään,mitä asukille kuuluu,saanpa sen lähetteen sinne sokerirasitukseenkin :x
Kaikille mukavaa odotusta :wave:
T: updown ja papu 19+2
 
Mä taas aamusella tänne pitkät pätkät kirjoittelin niin taas joku huoltokatko |O noo...

Meiming suakaa ei vissii helpolla päästetä, toivotaan että lääkitys auttais migreeniin. Koita jaksaa!

Mä tässä kävin neukassa. Kaikki hyvin, pissa puhdas, painoa alusta oli tullu pikkasen vajaa 5kg. Hemppa oli 135 ja verenpaineet 118/68, sf-mitta oli melkee 20 pikkasen vajaa, mut kirjas kuiten tuon. Ainut oli vain että terkka bongasin sydänääniä kuunnellessa yhen "ohilyönnin" elikkäs että sydän jätti lyönnin väliin. Mutta kuunneltiin niitä sitten melkeen 10min sitten putkeen ja uutta ei tullut. Varalta antoi uuden ajan 2vk päähän ennen työhön paluuta ja kuunnellaan uudestaa. Joskus kuulema saattaa tulla ihan viattomia tuollaisia, mutta jos niitä tulee useampia niin sitten ajetaan mammapolilla tarkempi sydänkäyrä. ite oon kyllä luottavaisin mielin, ku kuiten 3 ultraa takana ja niissä kaikki ollu aina ok. Kovasti masusta väitettiin että paavopaavopaavo..meinaako se paavoksi alkaa:LOL:
Kauhia ku mulla vaa köhä jatkuu ja nyt kuopuski köhii aikalailla, viime yönä ei sitten paljoa nukuttu. Pitääkin tässä mennä piahkoin päikkäreille, jotta jaksaa illalla touhuta. Tekis mieli leipoo leipää :p

Mäki oon miettinyt noita neulomishommia, mutta en taija ite keritä/jaksaa, pitää kysyä joskos anoppi tekasis jonku ihanan koko villa-asun. Tässä ois suunnitteilla mennäki kaupungille shoppailee, niin vois samalla katella lankojakin.
Meillä ei oo muita hankitoja tehty kui ne muutamat vaatteet ja mitä tietty on ennestään. Paljon ois kuitennin hankittavaakin, mut jos tässä pikkuhiljaa.. Sängystä ei vielä tietoa, turvakaukalo alustalla, rintapumppu, kantokassi (vainuihin), sitten varmaa joku hoitoalusta joko pinniksen päälle taikka pesukoneen päälle tasolle pehmuste (tai molemmat) Kuopukselle ostinkin silloin pikkuisen toppapuvun, kiva että sille tulee nyt uusintakäyttöä, toinen talvivauva:) Muut kotiitulovaatteet vielä hakusessa.

Ainii, kelan paperitkin sain, pitää tässä jahka jakselee nii ajan kanssa taas niitä katella:)

Mutta nyt pötkötteleen Saaru + Aattomiäs 21+5
 
Terveisiä ultrasta :) Kaikki oli hyvin, pikkuinen oli hyvin liikkuvainen, ei oikein paikoillaan pysynyt. tuntuu hassulta että seuraavan kerran kun nähdään niin taitaakin olla paikkana synnytys sali.
Meillä olisi tarkoitus lähteä viikonloppuna hieman katselemaan vaunuja, pari suosikkia on mut netin kautta kun noita katsoo niin ei saa kunnollista kuvaa.
 
Tervetuloa munkin puolesta mukaan oh2gzs!

Kylläpä täällä aika moni meinaa neuloa vauvalle jotain. Itse en taida viitsiä, vaikka toisaalta hyvin olisi aikaa kun kotona vain olen. Mulla vaan tuppaa alkuinnostuksen jälkeen jäämään noi hommat ja sitten ne on kesken eräsenä vaikka kuinka pitkään. :ashamed: Täytyypi käydä äidiltä kyselemässä, olisiko vielä minun jotain vanhoja villapukuja tallessa. Mummini kovasti niitä minulle neuloi kun olin vauva.

Paljonpa olette jo hankintojakin tehneet. Tai no on meilläkin isoimmat tavarat, kuten vaunut sänky turvakaukalo ja sitteri, mutta juuri mitään vaatetta en ole vielä ostellut. Muutama body ja potkarit taitaa kaapissa odottaa. Mutta ehtiihän tässä vielä. Pikkuhiljaa voisi kyllä aloittaa vaatetta ostelemaan. Niin kuin pikkupeikkokin sanoi niin ei tunnu se rahan menokaan niin suurelta kun ei kaikkea osta kerralla. Me saadaan hoitopöytä miehen veljeltä ja taidetaan se kyllä ottaa, kun siinä on niin hyvät laatikot minne kaikki vauvan vaatteet saa mahtumaan. Meillä kun ei oikein muuten olisi paikkaa vauvan vaatteille ja muille pikku tavaroille. Kaikki mahdolliset kaapit pursuaa tavaraa, eikä niissä edes ole mitään turhaa :eek:

Kiva että taas on paljon hyviä uutisia rakenne ultrassa käyneiltä =)

Pippuri ja jarmo-orvokki tasan 20 (puolivälissä ollaan, ihanaa :D )
 
pötkylä puhuit jotain jos oikein tuolta edelliseltä sivulta muista niin että kannattaako ostaa turvakaukalo niin kyllä. sanoit että joku turva istuin teillä on niin se on sitten isommalle vai? vaikkei meillä omaa autoa ole niin kyllä meillä on esikolla ollut aina oma turvaistuin.. :) kyllä sitä tulee autottomanakin liikuttua muitten autoilla..

tänää ollu kyllä kaamia ilma tossa aamupäivällä kun ukkosti,salamoi ja sato kauhiasti vettä.. lähikauppa ja ärräkin olivat suljettuna sähkökatkoksen vuoksi...

tossa eilen kävin ostaa uusimman odotus lehen ja rupsin tuumimaan yhtä sivua kun siinä luki että haemme malleja.. eli siis oottavia malleja odotus lehteen niin kyllä vois muuten lähettä kuvan itestä.. jos vaikka pääsis tämmönen vähän eri näkösempi kun nuo mut kun tämmönen takku rastatukka oon :) jos ne vaan kaipaa vähän erinäköstä näkökulmaa sovittamaan vaatteitaan :) hihihi.. se vois olla hauskaa..

poitää vaan saada tää kone kunnolla toimii kun ei vieläköön niitä kuvia vastaanota..

ois vielä puol laatikkoa silitettävää ja sit ois urakka ohi!!!!

mutta tää tyttö menee pyykkejä laittaa..

nasu masuasukki ihaa 18+5
 
nyt on tullu sit sitä painoa... viikko paino +400 yhteensä 2kg nyt siis tullu tähän mennessä...

RR117/70
U-Prot. -
U-Gluk -
SF-mitta 16
sykkeet +150
liikkeet +

niin tosiaa tänää otettii ekaa kertaa tuo kohdunpohjan korkeus, ja keskikäyrän yläpuolen siis mennää... et tuossa rintojen hiukan alapuolella on meikäläisen korkein kohta.. luulin vielä et se olis ollu tuolla navan seuduilla.. mutta kaikki siis hienosti ja hyvin neuvolan täti sai myös tuntea liikehdintää kun rupes painelee mahaa etsiessä korkeinta kohtaa... millaisia mittoja teillä muilla ollu?

seuraava neuvola sit 17.9 sit katsotaa kelan lappusia...

niin ja siitä uimisesta.. nyt on varmistettu ni monesta paikkaa et kyl tää lähtee ihan reippain avoimin mielin mammauiniin.. ei ole mun kohdalla kuulemma mitää estettä uimiselle uimahallissa... :)

peikko ja nila-olavi 19+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
niin tosiaa tänää otettii ekaa kertaa tuo kohdunpohjan korkeus, ja keskikäyrän yläpuolen siis mennää... et tuossa rintojen hiukan alapuolella on meikäläisen korkein kohta.. luulin vielä et se olis ollu tuolla navan seuduilla..
Mulla tänään kans mitattii sf-mitta ensimmäistä kertaan ja mitta oli reilu 19cm, mutta oli täti kirjannut 20cm. Sulla pieni masu vissii sitten muhun verrattuna :D mutta jotenki tuntu että tätillä oli ihan liian löysällä toi mittanauhakin.

Noista hankinnoista lisää, tuosta mun listastaki jäin pois ainakin sitteri:) Tänään innostuin sitten käymään kangaskaupassa, mukaan tarttu ä-pakkauksen verhoiluun kangasta sekä lakanasettiä varten:) Pitäs tänään mittoa mitat ja huomenna haen ompelukoneen, niin pääsee hommiin.

Tänään tuleva kummitäti antoi Aattomiehelle vaatteita, ihana ruskea paita ja siihen kuuluvat housut:) :heart: Mun pikkusiskon on niin tohkeissaa tulevasta kummintehtävästä.

PikkuGreippi kannattaahan sitä lähettää kuva ja kokeilla joskos pääsis malliksi, mielenkiintoistahan se ois:) Ja sais ihan lehden kuviin masukuvia:)

Mua jäi kuitennin pikkusen kaiveleen se Aaton sydämen "ohilyönti" Onko kellään muulla vastaavaa ollut tai kuullut? Ei mua sinänsä hirveesti huoleta mut ois kiva kuulla jos muillakin ilmennyt samaa että mistä johtui tai tuliko koskaan edes selville mistä johtui?

Köhivä-Saaru ja Aattomiäs
 
Rakenne ultrassa tänään käytiin ja kaikki oli kohdillaan :heart: . Sukupuoltakin yritettiin etsiä, mutta vauvahan käänteli itsensä aina väärään asentoon. Jotain siellä näkyi ja kätilökin näytti sen, mutta mitään ei voi sanoa kumpaan se viittaa. Piliä ei näkynyt, mutta sellainen kohouma... Poika se siis mun mielestä on, mutta kun kätilö sanoi, että tuo ei vielä tarkoita mitään. 50/50 mahikset olla kumpi vain. Joten mitään varmaa ei ole. Jos kuitenkin itse vois sen kohouman ja muutaman päivän suuremman koon perusteella päätellä niin iso mies sieltä on taas tulossa. Kätilö sanoikin jo, että melko varmasti esikoisen koon vuoksi joutuu sokeri seurantaan jossain vaiheessa. En kyllä millään jaksais... No jos tää nyt kasvais kuitenkin pikkuisen rauhallisemmin. Poika fiilis kuitenkin täällä jonkin verran itsellä vahvistui. Kätilö oli tympeä mutta ihme kyllä tuota sukupuolta alkoi erikseen pyydettäessä etsiä.

Miten teillä joilla tyttö veikkaus niin kuinka se tytön alakerta on sieltä erottunut? Onko ollut ihan tasaista...:kieh:.

Istukka oli turvallisesti takaseinässä joten se ei selitä tuota kahden ja neljän viikon takaisia vuotoja. Jäädään seuraamaan tilannetta.

Ihana oli kuitenkin pikkuista nähdä. :heart:

Lellu rv20+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja pötkylä:
Tervetuloa vaan mukaan oh2gzs.



PrincessOfAcco, mä kävin kans ostamassa vauvan neulepukuun lankoja eilen. Ja koska en tiedä kumpi masusta oikeasti tulla tupsahtaa niin ostin ruskean eri sävyjä (ajattelin että sopii sekä tytölle että pojalle) ja niistä ajattelin sitten puvun aikaiseksi saada. Saas nähdä miten nää mun puutuneet kädet suostuu yhteistyöhön, mutta yritys on kova. Novitan Wool langasta neulotut neuleet on mun mielestä olleet tosi kestäviä, eikä se neuleen pinta nyppyynny niin helposti.

t. pötkylä ja pikkuElvis 18+6
Olen huomannut ihan saman. Meillä on kanssa Novita wool langoista ollut ennenkin vauvan neuleita ja hyvin ovat kestänett pesua ja käyttöä. Ihmettelin vain ettei Prismassa eikä vapaa-valinnassa ollut kummassakaan tummansinistä, onkohan noissa jotain sesonkivärejä? Ettei aina saa kaikkea.. Aika harmillista kuitenkin. ite en käyttäisi pienen vauvan neuleisiin muuta kuin tota novita woolia, ei kutita eikä hiosta jne. Pysyy mallissa ja koossa hyvin jne.. :D

PrincessOfAcco ja Ali 20+6
 
Sentään teidän kanssanne, minäki NIII tahtoisin neuloa vauvalle, mutta ku minä en osaa... :ashamed: Kaikenlaisii räpellyksii mä oon yrittäny tehä ja kaikki menee päin honkeloisii :ashamed: :ashamed:
Ja sitte ku minä sen kerran olin menossa ostamaan tommosta lankaa jota vauvalle saa käyttää, ni mulla ei ollu tarpeeks niihinkään rahaa mukana... kyllä hävetti. :ashamed:

Ehkä vielä joskus yritän... kovalla vaivalla oon saanu omille lapsille sukat aikaan ja lapasetkin kokeilin tehdä, hieman ne nyt oli venkurat, mutta sitkeesti esikoinen niitä käytti ja väitti että "äiti nää on ihan hyvät" :D ihanaa ku toinen koitti äidille saada hyvää mieltä :D :D

ja yhen pipon oon tehny omalle kummitytölle... ei hänenkään äiti mitään kehdannu sanoo :D
Mut mä oon oikeesti vaan siis ihan rähmäkäpälä noiden neuleiden kanssa.. :D

No niin olikohan mulla jotain fiksuu asiaa... ei kyllä tainnu olla..
Vielä on vähän ongelmana miten sen ensviikon ultran selvitän ku mun pitäis olla samaan aikaan ultrassa ku esikoista vastassa koulussa... ja ei tuu mitään... no vähän jo alustavasti mun äiti lupaili että voi suuressa armossaan EHKÄ käydä tuon esikoisen hakemassa... Se on kyllä yks kans semmonen.... :xmas:
No sitte mulla onki siellä ultrassa odotusaikaa kolme tuntii ku bussit ei kulje paremmin ja mukana on 3 ja 4 vuotiaat tenavat... kärsiköön se hoitaja täti joka mulle tiuski puhelimessa että ei se oo hänen asiansa koittaa mun aikojani muutella,että pakko se on koittaa tulla siihen aikaan ku on sovittu...
Tai perua koko ultra, sitäkin se ehdotteli...

Viisurikin piru ylty vihottelemaan.... hemmetti, että menee hyvin....
kun ei saa sitä buranaakaan syyä niin pakkoko sen oli alkaa tässä nyt tökkimään... MURH! Kysyn ihan takuulla ku meen nyt kohta esikoisen kanssa hammaslääkäriin että mitä mä voisin tähän syyä, ku se pirun ien siellä tulehtuu aina ku toi viisuri nousee... ja se on sitte ärsyttävää ku ei voi suuta ees avata kunnolla... :kieh:

Heh heh, nyt mä hei lopetan :D Anteeks kaikki... Minä höpötän minkä kerkeen... :D :D

Saapis ja tiitis 20+5
 
Mama76
B) Moi, Olen seurannut aika hissukseen tätä tammikuisten palstaa. Edelleen olen kuitenkin siis mukana masua kasvattamassa. B)

Rakenneultrassa mekin käytiin, kättärillä. Heille on siis HUSissa tulleet uudet säännökset sukupuolen kerronnan suhteen. Saavat kertoa, jos selvästi näkyy. Tuossa vähän aikaa sittenhän eivät saaneet kertoa. Niin meillä kätilö vähän naureskeli, että haluatteko tietää sukupuolen. No mehän haluttiin. No POIKA sieltä sitten tulee ja ei kyllä ultrakuvien mukaan voinut erehtyä. Ihan selkeä, melko PITKÄ pippeli siellä roikkuu. kätilö oli tulostanut kuvasarjaan oikein suurennetun lähikuvan siitä :)
Että ei voi erehtyä.

Olin muuten salaa toivonut vähän tyttöä, ennestään kun on se yksi tyttö niin leikkikaveria hänelle. Ja onhan noi kaapeissa lojuvat pieneksi jääneet vaatteetkin melko vaaleanpunaisia.

Mutta ihanaa on nyt kuitenkin odottaa sitä pientä pojua maailmaan. Toivottavasti on PIENI. Mun maha on kasvanut jo PALJON. Neuvolassakin ehdotti sokerirasitusta..

Palataan.

Mama76 ja Eemil 21
 
Mä olin hätäisenä ihmisenä kutonut tulevalle vaaville jo viime jouluna villapuvun, vaikka vaavinteko aloitettiin vasta maaliskuussa. Mulle tulee Novita ja Suuri käsityölehti niin pakkohan sitä on väsätä kaikkea kivaa. Siinä puvussa on lappuhaalarit ja takki. Ne on kudottu tummansinisestä Novitan woolista. Niissä on vihreet raidat, nallen kuvat ja nalle- napit. Ehkä sitten myöhemmin lisään kuvia puvusta, tai siis ukkeli lisää kuvia.. En mä osannut edes laittaa pötsistäkään kuvaa profiiliin, ukko joutui senkin laittamaan. Onneksi se on it- insinööri niin se korjaa tämän koneen, kun olen sen onnistunut lahjakkaasti sotkemaan.. :D
Miten teillä muilla on muuten suku suhtautunut uuteen tulokkaaseen? Mun suku ja ystävät ovat innoissaan, mut miehen sukua ei kiinnosta sitten yhtään. Appi on itse asiassa vihainen koko vauvasta. Ymmärtäisin tympeän suhtautumisen, jos olisimme jotain alaikäisiä lukiolaisia tms. Kyseessä on siis heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Appi vastusti aikoinaan myös meidän yhteenmuuttoa ja molemmat lateli, että millainen mun pitäisi olla ja mitä tehdä. Millainen koti meillä pitäisi olla.. En ole alentunut heidän absurdeihin vaatimuksiinsa, sillä se olisi tarkoittanut oman persoonani totaalista muuttamista. Ukon suku on täynnä lääkäreitä, opettajia, johtajia yms "ylempää kastia". Itse olen saanut käsityöläisen ammattini amiksesta. Tatuointeja ja kielilävärikin on enkä turhia hienostele. En ole hienosta suvusta, lähes kaikki sukulaiseni ovat tavallisia duunareita tai jotain juoppoja. Ovatko he koko ajan odottaneet meidän eroa, jotta pääsisi musta juntista vihdoinkin? Nyt kun on vauva tulossa, on myöskin pakko sietää mua heidän "paremmassa" suvussa? Nyt viimeistään vaavin myötä huomaan olevani ylimääräinen heidän eliitissään ja ajattelin jättäytyä pois kokonaan heidän jatkuvista sukujuhlistaan yms. En mene käymään edes jouluna. Mies vieköön sitten jatkossa vauvaa kylään, jos se myöhemmin sattuu heitä kiinnostamaan. Kismittää :kieh:

Napsukka ja Abbath 20+6
 
Meillä on koko suku ihan innoissaan, molempien puolelta, mutta kyllä sit on niitäkin jotka on vähän, et eiks nyt kannattais ensin opiskella jne.. mutta silti ovat ihan innoissaan itse vauvasta :D Musta tuntuu et jos muiden mielipiteitä kuuntelis ni hyvää aikaa vauvan saamiselle ei olis ikinä :whistle:

Saapasjalkakissa:

Onkos sulla äitiä, isoäitiä, tätiä, anoppia tms. joka osaisi neuloa, ja auttaisi. Novitan wool lankakerän vyötteessä on yksinkertaisin mahdollinen neuleohje vauva nuttuun 60cm kokoinen, jos kiinnostaa, siinä on myös lakin ohje. :D
Tai jos et osaa ihan takkia tms tehä, niin tee vauvalle tumput, sukat ja pipo! :xmas: Valmistuu aika helposti pienet vauvan sukat vaikka ei olisikaan mestarineuloja.

Mun äiti auttaa mua hiukan tän vauvan puvun kanssa. Mä teen ekaa kertaa takkia ja housuja, oon ennen tehnyt sukkia, lapasia, pipoja, säärystimiä, kaulahuiveja jne..

Teen vauvan takkia sen novitaohjeen mukaan, mutta teen helmaan resorin ja teen sileää neuletta, eikä ainaoikein neuletta, eli hiukan muuntelin ohjetta itse :D

Ja sit vaikka se työ ei koskaan valmistuisikaan, niin musta ainakin itse tekeminenkin on kivaa.. :D

t. "muutamat" parittomat sukat kapissa odottamassa paria joka ei valmistu koskaan :ashamed:
 
Napsukka ei ole tommosta kohtelua ihan ollut mutta ei tästä juurikaan iloittu ole.. tai on mutta kuitenkin pohimmiltaanm kaikki melkeen ajattelee että toinen lapsi jo nyt ja entä ne opiskelun jatkot,je että miten pärjätään.. onhan tää tämmöstä tukien kanssa elämistä aina jaksoittain mutta hyvin on pärjätty välillä sossunkin raHOilla... mitään pahaa en halua kuulla siitä koska jotkut täällä harrastavat siitä sanomista että miksi hankkia lapsia semmoseen ajankohtaan ettei oo rahaa lapsia elättäää vaan pitää elää tuilla... mutta jokainen tavallaan.. mies jäi työttömäksi juuri ja nyt pitää taas avustusta hakea.. mutta kyllä sitä uutta työtä haetaan tai oppisopimus paikkaa.. että vaikka tää oln tämmöstä vitkuttelua välillä niin hyvin onnellisia silti ollaan ja osataan raha käyttää oikein eikä mitään ylimäärästä juurikaan tuu ostettua. eli tyytyväinen elämään vaikka erilainen kuin monella teistä ja se riittää mulle kun itse onnelisessa perheessä elelen..

joo tuli taas vähän avauduttua,tosin välillä se tekee ihan hyvää :heart:

saaru kiitos kannustuksesta kuvan lähetykseen.. ja enköhän minä tulekkin sen tekemäään..

ainiin tulikin mieleen,kävin tossa muutama päivä taakseppäin sellossa kaupassa ja siellä pli näittä tuppervaara tuotteiden esitteliöitä ja onnistuin toiselta heiltä henkilökohtaisesti tilaamaan yhen jutun vauvalle jota jo esikon ollessa pieni miettinyt mutta en tunne ketään kutsuilla käyvää ja nyt se tilaus onnistu noin :D eli tilasein semmosen tuttipullo/nokkamuku.. siinä on siis samassa molemmat ominaisuudet ja tutit saa ostettua kauoasta ihan niinku normaaliin pulloon,pari viikkoa sanoi että menisi ja lupasi vielä toimittaa henkilökohtaisesti :D

mutta täällä ei muuta kerrottavaa oo kun että kauheesti tekisi kalaa mieli :p

nasu masuasukki ihaa 18+6
 
Iloiset terveiset neuvolasta. Kaikki oli vallan mainiosti; pissa puhdas, vernepaine ok, samoin hemppa ja painoa ei ollut paljoakaan tullut (tosta esikoisesta tuli kilot ilmeisesti jäädäkseen ja nyt elättelen toiveita hiukan rauhallisemmasta painonnoususta). Sydänäänetkin sain vihdoin kuulla! :heart: ihanaa!!! Nyt oli oma neuvolatäti ja se löysi heti ne sydänäänet... ja kadotti samantein. Tuolla mahassa tuntuu olevan melkoisen eloisa kaveri, joka livisti karkuun dopplerilta minkä kerkisi ja potki sitä pois jaloillaan. No pitkän kuuntelun jälkeen saatiin kuitenkin lukemaksi 156. :heart:

Meillä on suku ottanut (tämänkin) vauvauutisen ilolla vastaan. Miehen äiti kiitteli, ettei parempaa 70 v. lahjaa voi saadakaan (vauvan la on päivää ennen anopin synttäreitä). Omat vanhempani jo kaipailivatkin lisää vauvauutisia joko minulta tai sisariltani - ovat kaikista lapsenlapsistaan innoissaan.

Innokkaita neulojia tuntuu joukossamme olevan. Mulla on tuolla kolmatta vuotta keskeneräisenä miehen villapaita (takakappale valmis ja etukappaleestakin puolet) ja olen päättänyt, että ennen en uutta työtä aloita, ennenkuin se on valmis. Pitäis nyt se kipin kapin neuloa, jos haluaa vauvalle nuttuja väsätä. Taitaapi jäädä haaveeks - ja miehellä on edessä yks viluinen talvi lisää :LOL:

S + kakkosnelonen 17+5
 
napsukka voi kun ihana suhtautuminen... :| meillä mun omalta puolelta suku suhtautunu tähän vauvaan kans vähemmän lämmöllä... meillä mummu oli ens alkuu että no just, ja oli sit mun tädillekin sanonu et ku oon taas sairas lomalla raskauden takia ja tuntu ku olis oikein toivottu keskenmenoa.. kukaan ei kyselly vointeja tai et millo vauva edes syntys tms.. nyt on toki rauhottunu meininki ku itse ärähdin asiasta.. sanoin ihan suoraa et tää vauva on meille haluttu ja toivottu,et mua ei kiinnosta mitä muut nyt ajattelevat.. en tiedä oliko meillä vähän ihmisillä pelkoakin kun ovat vierestä seuranneet miten 4keskenmenoa on repiny mua kappaleiks,et kun ei suhtauduta hienosti ni et olsi asia mulle helpomaa jos jotain olis tapahtunukin? tiiä noita..

mut siis tätä nykyä on kaikki kyllä oikein suvaitsevaisia asiasta,mun isä ja äiti ovat myös kumpikin innoissa.. tuo mun mummu oli vaan vähän tuollainen tauno ens alkuu.. mut hänkin nyt sulattanut tiedon ja saanut sisäistettyä et tää on tärkeä juttu meille... :) kyl se yleensä iloks muuttuu... :hug:

mun rupes tekee ihan sikana mieli kebabia äsken... :p passitin sit miehen hake mulle sapuskaa tuosta viereisestä pizzeeriasta.. et jauheliha,kebab,ananas,tomaatti pizzaa.. voi khyl on vesi kielellä täällä odottaessa... :LOL: mä en o ikänää tykänny kebabista ja nyt oon ihan kermaperunoilla ruvennu sitä vetää.. ainut miinus on noissa kebab annoksissa ku niissä on se ihan atulinen nam nam kastike ni se rupee närästää... :ashamed: silti pakko syödä... hehe..

mut sellaista tänne... :D ootellaa nyt ens keskiviikon 4D ultraa sit innoissaa täällä...

-peikko ja nilla-olavi 19+6-
 
PikkuGreippi:

Meillä kanssa vähän samanlaista, aika pitkälti tuilla eletään tällä hetkellä, mutta siihen kyllä tulee muutos kun ollaan valmiita. Mies käy viikonlopputöissä, mutta viikot hoitaa lasta kotona kun mä opiskelen opintotuella ja lainalla. Meillä on kaksikielinen lapsi ja halutaan pitää kotihoidossa väh. kolmevuotiaaksi jo molempien kielienkin kannalta ja sit muutenkin. (Se opintolainakin pitää sit maksaa joskus pois, et ei sekään mitään TULOA ole..) Sit kun mä jään äippälomalle, mies menee töihin/työharjoitteluun/opiskelemaan riippuen vähän mitä sopivaa tarjolla. Mieluiten tietty yrittää töihin.

Mutta me ollaan nuoria (kuten tekin ilmeisesti) ja meistäkin on jossain vaiheessa työelämään ja tuodaan ainakin samalla tehokkaasti uusia veronmaksajia kun saadaan lapset aikaisin, että turha kenenkään on tästä valittaa, suomessa alkaa ihmiset loppumaan jos kaikki tekee lapset vasta lähempänä neljääkymppiä kun rahatilanne on vihdoin tarpeeksi hyvä! =) En kuitenkaan hauku ihmisiä ketkä niin(kään) tekee, mutta musta me tehdään vähintäänihan hyvin kun saadaan nuorena lapsia (vaikka tuilla elettäisiinkin alussa) ja sit kyllä tullaan sen jälkeen tekee vielä töitä kauan ja lapset on nopeasti aikuisia kun niillä ei ole niin monta kymmentä vuotta ikäeroa vanhempiinsa :)
 
Perjantain aamuheilutukset täältä =)

PrincessOfAcco: Onhan tuo miehen äiti kova neulomaan juu, mutta ei toki pyynnöstä, varsinkaan minun. Se ihminen ei voi sietää mua sitten OLLENKAAN :D Alusta saakkahan se on mua kattonu kyräillen ja vielä ku lapsia alko tulemaan niin yritti pakottaa mun miehen (siis oman poikansa toki) tekemään jotain sopimusta,että eron sattuessa mulle ei jäis mitään.. (niinku tässä kellään ois mitään varallisuuttakaan :D ) Ja suurin haloo nousi ku mentiin naimisiin, niin siitä että kun ei tehty avioehtoa... juu ei tehty, eikä tehdä, mun mielestä se olis ollu lähinnä loukkaus ku mikään muu, ku ei meillä oo kummallakaan sitä varallisuutta todellakaan ollenkaan, mut sitte selviski että anoppi oli huolissaan omista jätöksistään (eli tulevasta miehen perinnöstä) Mä käskin jo sillon miehen ilmottaa,että mua ei vois vähempää kiinnostaa anopin hilut ei... eikähän ne ikinä lain mukaan mulle tuliskaan, mut eihän se sille jakeluun mene.. ei.

Vauvasta ei oo kukaan innoissaan, muu ku minä :D minä oon henkeen ja vereen vauvaihminen =) Jopa mun ÄITI joka on kauheesti vauvatietoinen, niin sano mulle erittäin tylsän näkösesti että EIKÖ NUO OIS JO RIITTÄNY!
No joo-o, olishan ne riittäny niin, mutta kun hän nyt sitte päätti tulla, niin mikäs siinä =)
En mä loppuelämääni nuorena pysy ja hullua ois ollu yrittää venyttää sen viimeisen saantia/tärppäämistä siihen ku nuorin ois kouluikänen... Se oli ainoo juttu missä en oikeen pysyny kärryllä,että miks niin iso ikäero... niin ja tuo siis miehen mielipide. =)

No niin... jokohan mä taas höpötin teidät suohon :D
Puolentunnin päästä pirisee hammaslääkärin ajanvarauksessa ja KOVAA ja jos mä sinne saan sössötettyy että nyt apua ja äkkia ja päivysaika ois PAREMPI olla olemassa ja että mä haluun SINNE... mulla on koko oikee puoli poskesta kosketusarka ja turvoksissa... ikenet ihan tulehtunu, hitsi kun ei sitä buranaa saanu napsii, ni tässä on sitten lopputulos... :/ Heräsin pari kertaa yölläkin armottomaan jomotukseen eikä siinä auttanu ku napata aina kaks panadol zappia kerrallaan... se on sitte KURJAA ku ei ne pidä kauaa kipua poissa ja sitte niitä joutuu kiskomaan paketti tolkulla :S
Enkä mä oo ees mitenkään äärimmäisen kipuherkkä... mut hampaat on jotenki se paikka mikä pistää sitte mut sinne lääkekaapille :eek:

No niin säälin mä nyt jo teitä ja lakkaan tän :D :D :D

Oikein IHANAA perjantaita ja nauttikaahan viikonlopusta =)
Saapis ja tiitiäinen 20+6 :/
 
Huomenta hei!
Täällä aletaan pikkuhiljaa tokemeen. Päätä ei enää juurikaa säre, mutta yskä on ja pysyy..*köhköh* Pojatki sitten piti käyttää lääkärissä, ku esikko alkoi yhtäkkii itkee et korvaan sattuu. Molemmilta sitten korvat katottiin ja molemmilla korvatulehdukset. Kuopuksella vielä pahempi ja taaskaan se ei ole siitä moksiskaan. Tämä kuopus meillä on ollu ihanasti korvakierteessä ja aina sitten tartuttaa esikonkin. Kierre katkesi hetkeksi ku tuubitettiin, mutta nekään ei kauaa pysyneet ja uudelleen taas alkoi. Nyt taas kontrollissa mietitään joskos uudelleen laitetaan ilmastointia toiselle:) Oishan se hyvä hoitaa pois ennen ku Aattomiäs syntyy ettei seki raasu sitten siihen joudu:(
Meillä koko suku ihan innoissaan tulokkaasta. On ihanaa että kaikki jaksaa iloita vaikka nyt tuntuu että molempien sukuihin syntyy paljon lapsia:) Meiän äitillä on ollu tapanakin sitten ostaa/auttaa jonkun ison hankinnassa. Ja vaatteita monet tuo ku kauppareissulla tarttuu joskus jotain mukaan:) :heart: Todella harmillista ettei kaikille ole samanlaista tukiverkkoa. En voi ymmärtää isovanhempia jotka ei sen vertaa välitä, onhan se kuitenkin heidän oma lapsenlapsi!
Mulla alkoi eilen ompelu-urakka. Ensin ommellaan olohuoneeseen uudet verhot (8 paneeliverhoa) ja sitten aletaan suunnittelemaan niitä vauvan pussilakanasettiä:) Ja sitten sängynpehmustetta. Nyt on vaa taas vaiheessa se nukkumapaikka... Joko ä-pakkaus tai eilen äiti/mummu osti kirpparilta semmoisen ison rottinkikorin, josta vois tehä sängyn tai sitten saattaa olla vielä pieni mahdollisuus saada se korisänky mikä oli kuopuksellakin niin uudelleen lainaa. Tänään ku piipahdan töissä niin pitänee kysellä kaverilta joka nyt on palailla takaisin töihin mun loman aikana:)
Mutta tulipa taas innostuttua!

Iidukalle tsemppiä ultraa, tulehan sitten kuulumiset kertomaan! Oliko teillä tarkoitus udella sukupuolta?

Saaru ja Aattomiäs 22+0
 
No niin, tulihan tämä perjantai.. Oltiin siis rakenneultrassa. Kaikki oli kohdillaan ja vilkas kaveri oli kysymyksessä =) paitsi että pieni poikkeama sitten löyti, molemmin puolin munuaisaltaat hieman laajentuneet.. No eihän se vakavaa ole, seurantaa aiheuttaa, meille annettiin kontrolliultra-aika rv28. On mahdollisesti hävinnyt koko juttu. Toivottavasti. Onneksi just luin tuosta vauvalehdestä artikkelin aiheesta, enkä ole hirveän huolissani, ainahan sitä miettii ja odottaa. Onko kenelläkään kokemusta? Mutta tää lähtee nyt valmistautuun töihin..

Cattie ja baby-mäx 20 tasan
 

Yhteistyössä