*Tammikuu2008*elokuu

No on hormoonit ja vaikka mitkä -oonit sekasin. Totesin tuossa, että on aivan ihana istua lämpimässä pihapihlajan alla ja leikkiä kehittäviä dinosaurusleikkejä viltin päällä. Siis minä, joka inhoan kuumaa ja oon koko kesän kiittäny suht viileästä ilmasta. Istun yleensä pihalla (terassilla) kun sataa ja visusti tuulettimen alla kun on "lääsy". Ihan siis olen seonnu! Sai tuo meidän 2v houkuteltua äidin leikkimään!!! Ja olipas tosiaan mukavaa. Ehkäpä sitä nauttii koska lomaa on enää pari päivää jäljellä. Joku alitajunnan oikku!!! :)

Ja oksensin aamulla. Toinen kerta koko raskausaikana ja VOI kun olisi niin paljon helpompaa oksentaa se paha olo kerralla pois kuin se, että sitä potee koko päivän!! Siis olen seonnut "oksentaminen on kivaa"!!! :LOL:

pötkylä: Mulla kans tuota käsien puutumista öisin on ilmennyt. Mutta se johtuu noista hartioista ja niskasta, jotka on aivan jumissa. Hieronta auttaa, mutta ei vaan tuu mentyä. Laiska. Ja oon huomannu, että nukun käsien päällä ja että ne on aivan oudoissa asennoissa, kun herään siihen puutumisen tunteeseen. Oisko sullakin hartoista johtuvaa?

Päikkäriasiaan vielä. Meillä kumpikaan poika ei ole nukkunut päikkäreitä enää 2 vuotiaana. Ne vaan ei nukahtanu. Ja minä en alkanut siihen, että piti maata tunti vieressä ja laulaa ja silitellä että poika olisi nukkunut. Joskus kyllä automatkoilla nukahtavat vieläkin (2v4kk ja 4v) mutta harvoin. Ja nukkuvat 12 tunnin yöunet. Eikai sitä tartte pakkonukuttaa jos päivä menee ihan ilman kiukkua ja selvästi sitä unta ei ole kumpikaan päivällä tarvinnu?! Törmäsin vaan kerran yhteen äitiin joka tuomitsi minut (esikoisen aikana), kun en NUKUTTANUT poikaa. Lapsi tarvitsee kuulemma vielä 4v. päiväunet. Aivot ei muuten kehity. :/ Mitä siihen sitten vastaa? Että "Jaa." Noh, jokainen tekee tyylillään. Meidän 4v on puhunut täysiä lauseita jo 2 vuotiaana, joten tuskin aivot ovat ihan hirveän epäkehittyneet. Mikähän kumma saa ihmiset laukomaan suustaan toisille tuommoisia asioita? Harmittaa sekin, kun tulee sitten niitä mietittyä, vaikka ei niillä merkitystä olisikaan. Jep.

Tulipas paasattua!!

johnu
 
Johnu,
Jos tuohon päikkäriasiaan jotain kommentoi niin ei varmaan hlö joka sulle "paasannut" niin ole tullut ajatelleeksi että kaikki on kuitenkin omanlaisiaan yksilöitä.. lapset siinä missä aikuiset.. joku tarvii enempi unta kuin toinen. Ei todellakaan lapset samasta muotista valettuja! Jätä tuollaiset puheet niitten omaan arvoonsa, vanhemmat kuitenkin tietää lapsensa tarpeet useimmiten paremmin kuin "sivusta katsojat".

Mulla oli pojalle noita rattailunukutuksia semmosina päivinä jollon se ei pärjännyt ittensäkään kans kun oli niin väsynyt mutta oli vaikea nukahtaa. Suotta sitä sitten enää väkisin nukuttaa jos lapsi jaksaa valvoa tarpeeksi ja suht tyytyväisenä. Voi olla että jos olisit väkisin nukuttelua niin yöunet olis luultavasti menny huonoksi.. jos se unen tarve kerran oli riittävä niin olisihan se johonki heijastunu..

Hups.. nyt alan itekki paasaamaan.. joten jätä nää munki höpinät omaan arvoonsa.... :LOL:
 
jonna p meillä oli vuos sitten toi tutti juttu kun poika oli 1v... no ihmettelen että se meni tooodella hyvin,, sitö ennen oltiin vähennetty tutin käyttöä että se oli lähinnä päikkäreillä ja yö unilla ja kun hermo meni eikä mikään auttanut.. mutta meillä selvitttiin sillä että sillon kun meni hermo niin tarjosin tuttipulloa tai kantoliinaaan laitoin (silloin kannoin juuri tuon tutin vierotuksen takia mukana) ja viikossa oli tuttiunohtunut..ei edes ollenkaan sitä huutanut kun tyyty tuttipulloon tai liinaan :)
mutta en tiä miten erilaista se on kun poikasi jo 2 ja varmasti siinä ajassa ehtinyt tutti tulla toodella tärkeeksi..

mutta minun mielestä se oli helppoa kun pojalla oli se pullo kuitenkin vielä,vaikka neuvolassa sanottiin että olisi ollut parempi jos olisi ensin vierottanut pullosta ja sit tutista mutta minusta ei.. :)

nasu masuasukki ihaa 16+3
 
Shakki: Meilläkin pitäis leipoa. Luukas täyttää perjantaina 1v ja synttäreitä vietellään sitten viikonloppuna. nyt ei kyllä yhtään huvita leipoa kun on tällaiset kelit ja kämppä kuin sauna. MEnnään huomenna miehen kotona käymään niin taidan tehdä kakkupohjan siellä niin ei tartte tuolla pienessä keittiössä paahtumaan.

Täällä yövuorossa olen ja väsyttää jo nyt... :whistle: .

Lellu rv18+2
 
Ja sitten siis vuorossa flunssa, joka taas aiheuttaa sen että halailen pönttöä aina kun niistän tai yritän räkiä muuten. Olo on aivan kamala ja tämä ihana helle ei auta asiaa yhtään. En ole muutenkaan helle ihmisiä, mulla ei edes hormoonit ole saaneet muutosta aikaan. :LOL: :LOL:

Onko muita joilla rinnat on aivan kosketus arat?? Meillä isäntä eilen nukkumaan mennessä meinas hiplata rintoja niin sai korvallisille :LOL: :LOL: Se siitä seksi elämästä :kieh: :kieh: Pitsisiä liivejä ei voi ajatellakkaan, joten vanhat imetysliivit on kaivettu kätköistä.

Muuten taitaa mennä ihan mukavasti, mitä nyt aina kun nopeasti nousee istumasta niin tuntuu et jalat lähtee alta kun kiskoo ja repii urakalla. Mutta sehän kuuluu asiaan sanoi mun kaveri, joka nauroi mun teorialle, että kohtu on pienempi kuin asukas :LOL: :LOL:

Meillä toi tutti jäi viime kesänä vahingossa :LOL: :LOL: mökille ja sen jälkeen ei ole sitä tarvittu. Päikkäreitä nukutaan vaihtelevalla menestyksellä, välillä pidemmät ja välillä lyhyemmät. Kyllä mä meinaan jättää ne pois jos yöuniin alkaa vaikuttaa, mutta tällä hetkellä nukkuu 10 yössä. Unenlahjat on perinyt minulta, voin nukkua missä ja milloin vain kun nukuttaa.

Mutta nyt mä menen keittämään teetä ja makaamaan sohvalle. Jotta huomenna olisi parempi olo.

T:Nuuskis ja takakiree 19+6
 
Huomenta,

Kiitos päikkäri/tuttivierotus -tarinoista! Täällä saatiin poika jälleen nukkumaan kiltisti lyhyellä paijaamisella joten tuuletusta - vuuhaa! Tuttipullo meilläkin jäi hirmu helposti, ihan ittestään silloin alle 1-vuoden ikäisenä. Meillä tosin alusta asti tehtiin niin ettei ikinä sänkyyn saannut ottaa, jottei siihen kiintyisi vaan että se oli täysin "funktionaalinen" esine. Mutta tämä tutti onkin sitten ollut älyttömän tärkeä. Onneksi näyttää poika sen täysin unohtaneen nyt, joten kyllä tämäkin helpolla meni jos vain saadaan päikkärit pysymään rutiineissa. En tosin aio stressata, että jos ei ala nukkumaan tyyliin 40 min sisään, niin sitten jää väliin. Kyllä se aina ottaa ne unet takaisin jossain vaiheessa, jos tarvetta on.
Johnu, tosiaan ei kannata alkaa turhia vatvomaan muiden kommentteja. Tiedän monia lapsia jotka jättävät päikkärit pois jo siinä 1-2 vanhana. Ei vain kaikki malta tai tarvitse nukkua yhtä paljon kun muut lapset. Ihan turhaa alkaa muille äideille paasaamaan, koska ihan varmasti jokainen äiti tekee minkä parhaaksi näkee lapselleen! ...tämä lastenkasvatus, kuten rakentaminen ja autot vain näyttää aina tuovan jokaisessa pienen besserwisserin esiin ja jokaisella on ehdoton totuus omassa mielipiteesään ;) Joskus toivoisi että ihmiset hiukan hellittäis ja ottaisi rennommin, ja yksinkertaisesti hyväksyisivät muiden tekemisiä tai mielipiteitä vaikkei samalla linjalla olisi.

Täälläkin rinnat on välillä tosi arat, aika aaltoilevaa tosin. Ja meikäläinen myös kävi ostamassa uusia imetysliivejä, kun vanhat liivit kävivät jo ahtaaksi. Aasialaiset vaan ovat niin hirmu kaposia ja pieniä että etsimällä sai etsiä ja tyytyä siihen mitä löytyi kun oikea koko löytyi. Tuntui ihan Dolly Partonilta kun kyselin omaa kokoa (tai siis 2 kuppikokoa isompaa kun normaalisti jotta sitten imettäessä mahtuu myös)...

Jeps- mutta nyt tämä tyttö taitaa jatkaa näitä hommia kun saa parin tunnin työrauhan - teen juuri pari kännöstyötä suomalaisille ystäville, jotka perustivat firman täällä. Myyvät koruja joita itse ovat suunnitelleet ja siis lähettävät Suomeen niitä "tupperware"-tyyppisesti myytäväksi. Aika mielenkiintoista seurata näin läheltä miten homma lähtee liikkeelle. Sanoinkin niille että laittaa tännekin palstalle linkkiä, koska täällähän kuhisee potentiaaleja asiakkaita & myyntikonsultteja ;)

Palaamisiin!
JonnaP ja pikkuP (10 pvää rakenneultraan! jausaaa)
 
Huomenta!
Ihanaa, se kesä tais tulla tänneki ja ihan parhaaseen aikaa! Mikäs sen ihanampaa ku olla lomalla tälläisillä ilmoilla. Kuumuus vain pikkusen saa turvotusta aikaa, mutta ei vielä mitään pahaa. Sormuksista huomaa et sormet on ihan nakit.
Tänään ois sitten se kauan odotettu rakenneultra. Kyllä jännittää. Sitä sukupuolta meinataa kysy, saas nähä saadaanko tähän perheeseen tyttö vai jatkuuko poikalinja:) Kumpikin on tervetullut, mutta jännittää siltikin, ku tämän jälkeen meidän perheen lapsiluku on täynnä. Kuin monta lasta muilla on suunnitteilla?
Ultran jälkeen (huomenna) on varmaa sitten aika taas tilata neuvola-aika. Saas nähä milloin sen saa, ku reissut yms on tässä edessä.
Joku tällä kirjoittelin tuosta tissien arkuudesta, sama homma täällä. Enää ei niin hirveesti kutita, mut kipeet ja arat ne on. Ihanasti aika kirpasee ku pojat hyppää taikka muljuaa sylissä |O Mullaki ois suunnitelmissa tässä lähtä uudistaan rintsikkavarastot, jos ostais nyt yhet tavalliset ja sitten vaikka parit imetysliivit. Onkohan Lindexillä? Tuli sieltä just joku kanta-asiakas -30% etuseteli:)
Masussa on alkanu kunnon möyrimiset, tuntuu koko ajan pikkusen kääntynymiset ja potku yms masun päältä. Pojatkin eilen tunsi, nuorempi poika vaa tuumas että tunsi ku vauva potkas ja nyt ois sen vuoro potkasta takasin :LOL:
Mutta nyt pitää lähtä tiskaa (toivottavasti viimeinen käsitiski, uusi kone on ostettu, muttei vielä haettu)

Saaru ja Möhis 19+4
 
Huomenta Tytöt!

Kylläpä tuli nukuttua vallan mainiosti. Ei vaiskaan yöllä heräsin jo ennen kolmea, enkä saanut unta joten kekkuloin pystyssä täällä ihan keskenäni ja viideltä lähdin koiran kanssa lenkille aikaa kuluttamaan. Ja seitsemän jälkeen takaisin nukkumaan. Nukkuminen on kivaa :D

Täällä on keskusteltu kovasti rintojen arkuudesta ja kasvamisesta. Mulla ei ole tapahtunut kumpaakaan. Eivät ole enää arat (ihan alussa oli jonkin verran) eivätkä ole kasvaneet sentin senttiä. Ihan hyvä homma vaan, mulla kun tota rintavarustusta on omasta mielestä muutenkin liikaa. Liivejä varmaan pitäisi käydä sitten myöhemmin ostelemassa uusia, mutta en ole vielä jaksanut oikeastaan edes ajatella koko asiaa kun vanhat menee paremmin kuin hyvin.

Huomenna pitäisi taas mennä sinne neurologille miettimään että mikäs hermo mulla on jumissa kun kädet puutuu. Mulla ei siis johdu niska/hartiavaivoista vaan ihan jostain muusta. Eilen kun yritin laittaa ruokaa (perunamuusia) niin kaksi kokonaista perunaa sain kuorittua ennen kuin kädet olivat täysin tunnottomat, eikä tämä kirjoittaminenkaan mitenkään helppoa enää ole. Hyvästi kymmensormijärjestelmä :snotty:
Elvis on ollut taas hyvin hiljaa eikä ole melskannut käsittääkseni mihinkään suuntaan, mutta ainakin vielä toistaiseksi ollaan ihan levollisin mielin ja odotellaan.

Jahas, jos lähtis vaikka aamukaffen keittoon.

Pötkylä ja pikkuElvis 16+5
 
möhkis-82 tervetuloa vaan mukaan.. kyllä tänne meitä mahtuu.. :hug:

saaru tais kysellä lasten määrästä.. meillä olis toiveissa 3lasta, mut ku tää ensimmäinen oli nyt sit näin kovan työn ja tuskan takana, olen hänestä kyllä varmasti kiitollinen,vaikkei sit lisää suotaskaa enää... mut kolme on siis kummankin se "unelma"... :heart:

samoin oli rinnoista puhetta, ni ei ole täälläkää arat,ksvanu on Bkupista Ckuppiin... mut siis eivät ole oikeestaa missää vaiheessa olleet niin kipeet et sattuis kunnolla.. on ne nytkin hiukka sellaiset kovat,mut ei kipeet...

(.)ei ihmeempiä muutoksia ni ei jaksa kkirjoitella omasta navasta sit... :LOL:

ja saaru, kiitos vastauksesta tuohon kotidoppler kysymykseeni :heart: :hug:

peikko ja nilla-olavi 17+4 :heart:
 
Hellou...
Turvotus, se iski nyt :x Aamulla kummastelin ku jalat tuntu niin oudolle kunnes tajusin vilkasta niihin.... iiks... turvoksissa ne on. No ei muuta ku vettä miljoona litraa join heti (no okei litran verran nyt enshätään ) ja sitte makoilin (lukekaa:nukahdin) jalat kohoasennossa tunnin. Kyllä se vähän autto, nyt tosin jäin miettimään mun edellisii verenpainearvoja ja ajattelin että taitas olla viisainta kuitenki soittaa neuvolaan soittoaikana ja kertoo ja kysyy mielipide että pitäskö kävästä mittauttamassa se paine.
Sormista en oo pahasti vielä mitään ainakaan huomannu, toki nyt vähäsen, sen vähän mitä nyt jaloissaki oli mut ei mitään maata kaatavaa, sormukset lähtee vielä pois jne.
Tissien arkuudesta, mulla se oli eka oire raskaudesta, turha toivo että niihin mitenkään kovemmin sais koskee... minä älähdän justiinsa :D
Yhessä vaiheessa en pystyny tosiaan niitä pitsisii liivejä käyttämään, nyt jo vähän paremmin. Mulla kun ei oo imetysliivejä, eikä tule, eikä mulla muutenkaan oo ku kahet liivit, ja niillä mä sit pärjään, sen minkä pärjään ... =)

Nyt pitäis jo alkaa ruoanlaittoon, mutta toi nukahtaminen ei kyllä auttanu ainakaan piristävästi asiaan :D
Heräsin jo ekan kerran kyllä heti neljän jälkeen ku mies nousi ja sitte heräsin puol seittemän ku lapset heräs ja vielä pötkötin seittemään saakka. Eli hyvinkin on tosta kiinni tää yhtäkkinen väsähys :D

Lämmintä on... ulkona on aurinkoisella puolella (mutta mittari varjossa) 28 ja sisällä näytti samaa lukemaa... LÄÄH!!!
Eilen oli pahimmillaan ulkona yli 30 astetta ja sillon tuntu jo hyvin epämukavalta!

Saas nähä, pitäis iltapäivällä lähtee kaverin luona käymään, kävellen siis, no matkaa nyt ei oo ku sen puolisen kilometrii mut se on ylämäkee hei :whistle: on se nyt ihan kamalaa :D

Tsemppiä sinne Pötkylälle josko se puutumisen syy selveis :hug:

Saapis ja tiitiäinen 18+3
 
odottaja-81
Kävin tossa neuvolassa ja kaikki oli hyvin :) Nyt saa taas hyvillä mielin jatkaa odotusta. Vauvelin syke oli 150-160,itellä kaikki hemoglobiinit,verenpaine,pissa yms. oli kohdillaan,sf mitta oli nyt 17,5cm ja huomenna mulla alkaa rv 18.
Että tällasta täälläpäin :)

Ilma on lämmin,pitää lähtee kiertään kirppareita :)

Odottaja-81 ja masuasukki 17+6.
 
odottaja-81 sullahan on jo menossa rv18 jos kerta nyt rv17+6.Eli huomennahan sulla alkaa jo rv 19 kun tulee täyteen rv18 jne.Aika jännä et sulta otettu jo sf-mitta,kun täällä meillä päin sitä ei aleta mittaan vasta ku alkaen rv20 eteenpäin.

Rouva Mamma rv 17+2
 
oletteko jo kertoneet raskaudesta töissä? :attn:

Mun tekisi jo mieli kertoa, mutta en ole vielä uskaltanut. Kuitenkin yksi työkaveri asian jo arvasi ja kysyi suoraan olenko raskaana..

Jännittää vaan mennä esimiehelle kertomaan. :/

Tänne kuuluu muuten hyvää, pahoinvointi on melkein kokonaan helpottanut ja kolmen viikon loman jälkeen olo muutenkin levännyt! =) Nyt vaan odotellaan toista ultraa, joka on 24.8. Ensimmäisessä ultrassa oli kaikki ok, en muista oonko tänne asiasta maininnut, mutta kovasti pieni siellä liikkui. :heart:

Terkuin,

Iidukka rv 16+6
 
Iidukka, kerro jo ihmeessä vaan - ettet turhaa hermoile :)
Mä olen jo kertonut, vaikka siis hiukan eri tilanne kun olen vielä hoitovapaalla...Mutta tarkoitus oli palata syyskuussa...
Mutta esikoista odottaessa kerroin joskus vkon 15 jälkeen ja oli mielestäni ihan hyvä hetki. Minäkin panikoin ja hermoilin vaikka kuinka ennen sitä ja tuntu tosi helpottavalta saada se ulos. Tietysti kaikki suhtautui tosi positiivisesti ja onnitteluja sateli kun sana levisi. Onhan se aina ilon asia kun lapsia syntyy tähän maailmaan! =)

Lapsiluvusta, olin ajatellut aiemmin että voisi olla ainakin 3 lasta. Mutta täytyy myöntää että kyllä nyt tuntuu että varmaan tämä 2 riittää vallan mainiosti meille! Tosin ei koskaan pidä sanoa varmaksi, joten voihan se olla että vielä 40 pyöräyttää pikku iltatähden?

Jee -lentoliputkin saatiin monen mutkan ja kämmikäden kautta. Mutta saatiin ja se on pääasia! Täältä tullaan Suomi! B)
 
odottaja-81 joo eli siis sulla alkaa 19rv eli 18+0 sit... =)
ja lizardus meillä alotetaa rv18--> mittaa sf mittaa... viimeksikin olis mitattu mut ei ollu niitä jotain vertailu tietoja ni luovuttii hommasta.. mut mullakin siis otetaa sf vasta rv20 ku sillo seuraava neuvola... vai onkohan sillo jo rv21 en o ihan varma taas laskuistani..

joo ja kuumaa on.. oikein tuntuu et tulee huono olo tuosta auringosta.. vettä menee ja limsaa kyllä myös..

mä täällä odotan jo niiiiin innolla sitä 20pvän rakenne ultraa... :D ja nyt on ruvennu jo tuntuu siltä et voi ku tää syntys pian et menis nuo viikot hurinalla etie päin... sais vaunutki käyttäjän ja pääsis pientä näkee.. :LOL: mut jos kuitenkin nyt sen yli 10viikkoa reippasti pysyis tuolla kuiteskin.. :LOL:
 

Iidukka, Mä kerroin heti ekana päivänä loman jälkeen viime viikolla. Silloin mentiin viikkoa 17 :) Ei ne kyllä olis millään vielä sillon huomanneet mut nyt tällä viikolla on moni jo kommentoinu et oon alkanu ihan vauhdilla nyt turpoamaan, heh hee.. Kaikki on suhtautunut oikein hyvin, esimies vitsaili et saan pitää kaksi vuosilomapäivää synnytysaikana.. Sitä tietty nyt jännätään et kuka tulee tuuraamaan mua :whistle:
Nyt tässä suunnittelin et josko tällä tai ens viikolla soittaisin hlöstöhallintoon ja kyselisin miten kannattais se äitiysloma aloittaa ja pitäisinkö tulevan talven loman siinä ensin....

Odottaja81 ja Lizardus Mulla kans pisti heti silmään tuo sf-mitta.. Meilläkin sitä aletaan mittaamaan vasta viikon 20 jälkeen...

Oma vointi on aina vaan oikein hyvä, syön vähän väliä jotain ja koitan juoda kovasti. Yöllä tosin heräilen sitten vessaan ja juomaan monta kertaa yössä mut onneksi saan hetimiten aina unen takas niin ei oo niin paha... :)

Ai niin Lapsiluvusta sen verran etten oo yhtään miettiny eikä varmaan sulhokaan ole.. Mennään nyt tää eka tulokas ensin ja katotaan sitten rauhassa.. Tosin ihan mukavalta tuntuu ajatus et voisi toinen vauva olla sitten paikallaan joskus.. Aika näyttää :)
 
Minäkin kävin juuri neuvolassa pitkästä aikaa :)
Kaikki arvot oli kohillaan ja syke oli noin 137-140 eli olisikohan sittenkin tyttö :D Mutta outoa oli se että mun kohtu on 22.5cm pitkä se kait johtui mun lantiosta tai jotain osaako kukaan kertoa miksi se on noi pitkä jo se on niin kuin melkein jo tissien alapuolella, vaikka sen kai pitäisi olla vasta pikkasen navan alla kauheeta selitystä sori sotku :LOL:
T: Tahtoo äidiksi ja vaavi 19+2
 
Eikös tytöillä oo korkeempi syke (tyyliin 150-170 välillä) ja pojilla taas alhasempi eli jotain abot 130-140 kieppeillä? näin oon ainaki ite kuullu,ja mulla neuvolassa vauvan sykkeet olleet aina siinä 155 ylöspäin ja tyttöä oon ainaki viel kovasti toistaseksi mahassa kasvattanut,varmennus asiaan sitten 29pv kun on 4D rakenneultra :)
 
Tulipa tästä päivästä hiukan erilainen kuin aamulla herätessäni kuvittelin! Mulla oli siis aamulla se lääkärineuvola ja lääkäri EI SAANUT SYKETTÄ KUULUVIIN. No lähetehän siitä laitettiin äippäpolin päivystykseen. Siellä sitten istuskelin kaks ja puol tuntia odottamassa, jotta pääsin ultraan. Ite pystyin olemaan kokoajan melko levollisin mielin, sillä itsellä oli kovin vahva tunne, että kaikki on kuitenkin ok. Ja niin se neuvolalääkärikin lähtiessäni rauhoitteli, että luultavasti ei mitään hätää ole (kohtu oli kasvanut ihan normaalisti ja muutenkin paikat oli ok), mutta mene nyt kuitenkin, kun ei ne äänet kuulu. Se neuvolan dopleri oli kyllä sellanen rohistin, että oliskohan vika ollut siinä. Itse ultraushuoneessa olin sitten kokonaiset 10 minuuttia. Ja siellähän se kakkosnelonen vilkutteli ja hienosti pieni sydän siellä sykki :heart: Mutta saatiinpa taas yks kuva lisää meidän "ultraäänikuva-albumiin" (mehän saatiin siitä ekasta seulontaultrasta jo varmaan tusina kuvia) :) Mies kyllä myöhästy töistä tämän päivän seikkailun takia, kun sen täytyi tuon esikoisen kanssa olla., mutta syykin oli kuitenkin hyvä. Parempi kuitenkin aina tarkistaa...

Höh! Mä en vieläkään tiedä, mikä meiän vauvan syke on. Kaikessa tohinassa en tajunnut sitä siellä ultrassa kysyä. Mutta tuleepa tästä tyttö poika arvailusta vieläkin haastavampaa. :LOL:

Rintojen arkuudesta: Mä olen tämän raskauden selvinnyt ilman tuota vaivaa - itse olen arvellut sen johtuvan siitä, että vielä imetän. Ton esikon aikana rintojen kipeytyminen ja kasvu oli ensimmäinen (ja lähes ainoa) raskauden oire. Ja sillon nuo ryntäät kyllä turposivat ihan riittävästi; siirryin B-kupista D:hen. Siinä oli hiukan totuttelemista noihin uuden kokoluokan ulokkeisiin! Mutta mies oli muutokseen tyytyväinen. ;)

Töihin kertomisesta: Minä olin jo keväällä sopinut, etten töihin vielä palaa (vapaata anottu 07/08 asti), mutta kerroin silti meiän johtajalle sillon mun kahen viikon kesätyöjaksolla, kun ultra sattu just sille ajalle. Muut työkaverit ei vielä tiedä, sillä toi oli päiväkotien kesäpäivystysaikaa ja henkilökunta ja lapset oli monesta eri päiväkodista eli omat työkaverit olivat pääsääntösesti lomalla. Tarkoitus olisi tässä nyt joku päivä mennä työpaikalla käymään. Meiän päiväkodissa on muuten ihana tapa ilmottaa vauvauutisista. Raskaana oleva vie (yleensä salaa) tikkarit työkavereille. Siinä on sitten aamupäivän talo sekasin, kun kaikki yrittää arvailla, kenelle on vauvan tulossa. :) (Vastaavasti, jos jostakusta tulee isovanhempi, hän tarjoaa työkavereille korppuja)

Lapsiluvusta: Minä en ole sen suuremmin miettinyt, montako lasta haluan. Mennään mukula kerrallaan. Mies aikanaan tavatessamme sanoi haluavansa kuusi lasta. Sillähän on kaksi jo edellisestä liitosta eli mun tehtäväks jäis näin ollen neljä. :) Tai täytyy nyt kattoo, jos se laittaa taas näitten kahden jälkeen emännän vaihtoon. :LOL:

Tulipahan taas kilometriviesti. Minä en näköjään osaa lyhyesti kirjottaa!

T: S & kakkosnelonen 15+4

PS: Saapis: täällä kohtalotoverisi. Turvotusta jaloissa. Plääh. Mulla oli ainakin verenpaineet ihan ok. Johtuu siis näistä pirskatin helteistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja shakki:
Tulipa tästä päivästä hiukan erilainen kuin aamulla herätessäni kuvittelin! Mulla oli siis aamulla se lääkärineuvola ja lääkäri EI SAANUT SYKETTÄ KUULUVIIN. No lähetehän siitä laitettiin äippäpolin päivystykseen. Siellä sitten istuskelin kaks ja puol tuntia odottamassa, jotta pääsin ultraan. Ite pystyin olemaan kokoajan melko levollisin mielin, sillä itsellä oli kovin vahva tunne, että kaikki on kuitenkin ok. Ja niin se neuvolalääkärikin lähtiessäni rauhoitteli, että luultavasti ei mitään hätää ole (kohtu oli kasvanut ihan normaalisti ja muutenkin paikat oli ok), mutta mene nyt kuitenkin, kun ei ne äänet kuulu. Se neuvolan dopleri oli kyllä sellanen rohistin, että oliskohan vika ollut siinä. Itse ultraushuoneessa olin sitten kokonaiset 10 minuuttia. Ja siellähän se kakkosnelonen vilkutteli ja hienosti pieni sydän siellä sykki :heart: Mutta saatiinpa taas yks kuva lisää meidän "ultraäänikuva-albumiin" (mehän saatiin siitä ekasta seulontaultrasta jo varmaan tusina kuvia) :) Mies kyllä myöhästy töistä tämän päivän seikkailun takia, kun sen täytyi tuon esikoisen kanssa olla., mutta syykin oli kuitenkin hyvä. Parempi kuitenkin aina tarkistaa...

Höh! Mä en vieläkään tiedä, mikä meiän vauvan syke on. Kaikessa tohinassa en tajunnut sitä siellä ultrassa kysyä. Mutta tuleepa tästä tyttö poika arvailusta vieläkin haastavampaa. :LOL:

Rintojen arkuudesta: Mä olen tämän raskauden selvinnyt ilman tuota vaivaa - itse olen arvellut sen johtuvan siitä, että vielä imetän. Ton esikon aikana rintojen kipeytyminen ja kasvu oli ensimmäinen (ja lähes ainoa) raskauden oire. Ja sillon nuo ryntäät kyllä turposivat ihan riittävästi; siirryin B-kupista D:hen. Siinä oli hiukan totuttelemista noihin uuden kokoluokan ulokkeisiin! Mutta mies oli muutokseen tyytyväinen. ;)

Töihin kertomisesta: Minä olin jo keväällä sopinut, etten töihin vielä palaa (vapaata anottu 07/08 asti), mutta kerroin silti meiän johtajalle sillon mun kahen viikon kesätyöjaksolla, kun ultra sattu just sille ajalle. Muut työkaverit ei vielä tiedä, sillä toi oli päiväkotien kesäpäivystysaikaa ja henkilökunta ja lapset oli monesta eri päiväkodista eli omat työkaverit olivat pääsääntösesti lomalla. Tarkoitus olisi tässä nyt joku päivä mennä työpaikalla käymään. Meiän päiväkodissa on muuten ihana tapa ilmottaa vauvauutisista. Raskaana oleva vie (yleensä salaa) tikkarit työkavereille. Siinä on sitten aamupäivän talo sekasin, kun kaikki yrittää arvailla, kenelle on vauvan tulossa. :) (Vastaavasti, jos jostakusta tulee isovanhempi, hän tarjoaa työkavereille korppuja)

Lapsiluvusta: Minä en ole sen suuremmin miettinyt, montako lasta haluan. Mennään mukula kerrallaan. Mies aikanaan tavatessamme sanoi haluavansa kuusi lasta. Sillähän on kaksi jo edellisestä liitosta eli mun tehtäväks jäis näin ollen neljä. :) Tai täytyy nyt kattoo, jos se laittaa taas näitten kahden jälkeen emännän vaihtoon. :LOL:

Tulipahan taas kilometriviesti. Minä en näköjään osaa lyhyesti kirjottaa!

T: S & kakkosnelonen 15+4

PS: Saapis: täällä kohtalotoverisi. Turvotusta jaloissa. Plääh. Mulla oli ainakin verenpaineet ihan ok. Johtuu siis näistä pirskatin helteistä!

Mulla on jo nyt rinnat kasvanut B-kupista D-kuppiin. :whistle:
Arkuutta on, muttei niin paljon kuin aluksi.
 
Elikkäs rakenneultrassa on nyt käyty, pikkuisella oli kaikki hyvin, vastasi aikaa, koko ja kaikki muodot oli hyvät:)
Sanottii heti siinä ku pötkölleen menin että saapi sitten kertoa sukupuolen jos näkeepi, niin heti ku ultralaite laitettiin masulle niin haarovälistä ensimmäiset kuvat:) Ja yllätyt yllätys..POIKA siellä masussa kasveleepi:) :heart: Tässä sitten tehdään Tupu-Hupu-Lupu-hyökkäysketjua! Ompahan pikkuiselle paljon vaatetta jo valmiiksi. Ja nyt voi alkaa katteleen pikkuiselle kotiintulovaatteita. Molemmille pojille oon ostanut omat uudet kotiitulovaatteet :heart:

Mäkin kerroin töissä raskaudesta noin viikko sitten. Piti kertoa ennen ku jään lomalle ku esimiestenki lomat piti ottaa huomioon ja sitten hommaan pitänee kouluttaa lisää osaajia. Mulla siihen on seuraaja muttei sillä sitte ole varamiestä.

Saaru ja pikkuveli (työnimi mietinnässä) 19+3
 
Mulla alusta asti ihan helvetin kipeet rinnat,toisinaan vähemmän toisinaan enemmän.Kuppikoko kasvanu nyt kuppi D:stä kuppi E:hen....omakin povi jo niin suuri (tuo D-kuppi) et saas nähä mimmoset meijerit on vielä luvassa :LOL:
 
Haa onnistuinpas!!! Olin unohtanut salasanani :ashamed:
Do dii...Saarulle onnea hyökkäysketjusta ;) Lasten lukumäärästä oli puhetta. Mulla oli joskus "unelma" että kolme lasta pienin ikäeroin ja saatiinhan me ne kolme ja kahdenvuoden välein :) No sen jälkeen on sitten tullut iltatähti jolle nyt sitten on tulossa leikkikaveri :whistle: Mulla ei ole raskauksien myötä juuri rinnat kasvaneet eikä nytkään mutta nännit ovat arat. Liikkeitä en juurikaan enää tunne paitsi eilen kerran :/ Täällä nukutaan taas levottomasti ja tälläkertaa syynä ovat levottomat jalat |O .
Niin töissä ei tarvinnut kertoa rakaudesta koska kelleen ei ollut epäselvää että mikä paidan alla pullottaa :heart:
josefiina ja pulla 16+4
 
Voi vitsi mikä ilma, ottaa päähän, jos edes pientä tuulta sais, on niin ahdistavaa, kun tuo ilma vaan seisoo. Plaah! Juu en oo siis helteen ystävä, lämmintä saa olla kyllä.

Rinnoista: on täälläkin kasvanu vähän, että c-d, on ehkä d:ssä vähän tilaa viä.. arat on ajoittain, alussa oli niin kipeet ei kyl koskee voinu, nyt onneks helppaa.
Mutta noita näppylöitä, niitä on joka paikka väärällään, on naama,selkä ja rinta täynnä punaisia näppyjä. :eek:

Lasten lukumäärästä ei ole kylläkään puhuttu, just vaan vitsailtiin että 10 ja sit muutetaan yksiöön :LOL: no joo, olipas hauskaa, mutta oikeesti niin varmaan 2-3 luulisin että meille toivotaan.

Mä kerroin töissä pomolle heti alussa ja muille sitten kerroin 13 viikolla, piti vähän selvittää miks kävin syömässä usein ja en voinut yksinäni purkaa tukkukuormaa =)

Onnittelut ultrakuulumisista Saarulle =)

pullanmuru ja baby-mäx 17+4 (nyt kyllä meikä ei pysy enää raskausviikkojen perässä, aika kiitää niin nopeesti, olin näköjään viimeksikin hypänny vähän etiäpäin.. No mä lunttaan pikkupeikolta sit =) )
 

Yhteistyössä