*Tammikuu2008*elokuu

Eli syy väsymykseen,päänsärkyyn ja huimaukseen oli kuin olikin alhaisessa hempassa.Hemppa oli siis laskenu niinkin alas kuin 99! eli Obsidanit kehiin,viikon kuuri ja sitten soitto neuvolaan ja ilmeisesti tarkistushemppa et mikä on tilanne.Pissa oli ihan ok!

Rouva Mamma rv 17+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
kuumaa kuumaa ja lisää kuumaa.... |O ei saa uida... :'( mulla on koko aika ihan pirun huono olo,kuumuudesta johtuen... itku parku kyynel siis...
Mäkään en ole uskaltanut uimaan kun sitä vuotoa on pienoista ollut. Parempi että varoo liikaa kuin liian vähän. :)

On muuten niinkuin sauna tää kämppä. |O

 
Minä kuulun kanssa näihin kuumuuden "vihaajiin". Vaikka kyllä nämä nykyisetkin helteet kestää, kun vertaa viimekesään! Sen jättimahan kanssa se lähes kahden kuukauden helleaalto ei paljoa naurattanut. Mulla alkoi jalkojen turvotus kesäkuun puolestavälistä ja turvotus laski vasta synnytyksen jälkeen. Että nyt on olo siihen verrattuna varsin siedettävä!
Sovittiin just yhden kaverin kanssa, että lähdetään esikoistemme kanssa uimarannalle huomena. Uskaltaiskohan sitä jo talviturkkinsa kastaa... :)
 
Huomenia kaikille :)

Minä kipasin eilen äkkiä joessa uimassa kun oli niin järkyn tukala olo koko päivän - jopas se virkistikin ihanasti ja oli vielä ihan huippulämmin vesi..

Onko kellään muulla ummetusta? Voiko siihen nyt raskausaikana ottaa jotain? Normaalisti mulla on erittäin tehokkaasti toimiva suolisto mut nyt tuntuu et kaikki vaan siirtyy mun kehoon ja turpoan eikä tarvi käydä wc:ssä ollenkaan.. Kääk. Kiusallinen vaiva mutten vielä ainakaan oo uskaltanu tehä asialle mitään..

Saaru Onnea Poikauutisista :) Mukava lukea tässä nyt pikkuhiljaa kaikkien rakenneultrakuulumisia vaikka meillä monella se taitaakin olla tulossa vasta parin viikon päässä.
Sitten saadaan taas yksi askel eteenpäin odotuksessa :)

Kuumuuden oon muuten aika hyvin kestänyt, kotona on yllättävän viileetä mutta töissä nää päivät on yhtä tuskaa...

Jatkanpa taas vähä hommia...
 
Nyt on seuraava neuvola-aikakin varattuna kahden viikon päähän. Siellä sitten paino,pissa,hemppa ja verenpaine. Ja sitten saan kelanpaperit mukaan.
Tää kuumuus tekee olon ihan vetämättömäksi. Väsyttää ja heikottaa. Mutta onneksi eilen saatin tuo uusi tiskikone niin on yksi homma ainakin vähemmän. Eilen ei sitten päästy kauppaan, mentiin rannalle ja siellä vierähti sen verran aikaa. Tänään ajattelin jos yksin pääsisin piipahtaa kaupassa. Pitäs viikonlopuksikin kaikki ostaa valmiiksi ku mies lähtee reissun päälle, niin ei tarvi sitten lähteä poikien kanssa kauppaa. Se on aina meillä niin yhenlaista se koko poppoolla kaupassakäynti. Ei mitää rauhallisimpia yksilöitä noi pojat :D
Tänään tulee tässä illan päälle siskon tyttökin hetkeksi leikkimään/hoitoon. Nyt ajattelin että menisin kaiveleen tuota vauvanvaatelaatikkoa :heart:
Pikkupeikko Kiva kuulla että kaikki on hyvällä mallilla, nyt eiku uimaan. Minä en eilen uskaltautunu jokeen uimaa, oli niin hirmu kylmää! Mies ja lapset kävi:)
Lizardus Mulla kans tuota nuorempaa odottaessa laski hemppa alle sada, nyt jännityksellä odotan seuraavaa neukka et mitä nyt lukemat näyttää. Väsy ja voimaton olo meinaa täälläki painaa päälle ja sitten jos ei saa huilata niin kyllä kärttynen olen.
Papu Mulla ummetus vaivas alkuraskausdesta tosi pahastikin, mutta nyt onneksi on helpottanu. Mut noita ummetuslääkkeitähän saa raskaanaki käyttää, meilläki tuolla kaapissa varalta jos vielä lopussa paukasee päälle. :)

Saaru ja Aatto 19+5
 
No niin eilen sitten käyty neurologilla jälleen. Meinasi tohtoris täti ettei pötkylän enää kannattaisi töihin mennä ennen äitiyslomaa. MUTTA KUN MÄ HALUAN! En siis suostunut tähän kohtaan ottamaan sairaslomaa, mutta tarvittaessa saan sitä sitten ihan vaan soittamalla.
Olihan se lääkäri ihan oikeassa, näillä puutuneilla käsillä kun ei kauheasti tehdä mitään. Johonkin hermoratakokeeseen se mut laittoi, ja se tehdään sitten myöhemmin. Yrittävät selvittää sitä kautta mikä hermo jumissa, josko sen voisi vapauttaa. Mulla meinas itku tulla kun ajattelin että niiiiiin monta kuukautta pitäisi vielä olla kotona tekemättä ei mitään. Onneksi tää puutuneisuus ei ole vaavelille vaarallista lainkaan, joten saas nähdä miten käy.

Ens viikolla lähdetään mökille ja aion lilluttaa koko viikon varpaita järvessä satoi tai paistoi.
Ja heti ens viikon alkuun olisi neuvolakin käytävä. Saas nähdä mitä se täti tällä kertaa tumpeloi? Kovasti jo odotan että pääsen kuuntelemaan Elviksen sydänääniä.

Hellettä siis täällä ainakin riittää, hiki valuu heti aamusta eikä mitään jaksa tehdä. Tulis jo se syksy.

voikaa hyvin
Pötkylä + pikkuElvis 17+0 (JIPPII)
 
täällä onkin tänään paljon irkeempi olo ku eilen.. tai no olen ollu sisällä koko ajan täällä on viileetä, et eiköhän tuolla ulkona taas huono olo alkas ku menis...

onko muut huomannu moista et vauva liikkuukin yht äkkiä paljon enempi? meillä meinaan eilen illast aoli ihan super yli aktiivinen ku olin rauhaksiin tässä koneelle... keikkui ja potkutteli tuolla,ja ne tuntuu ihan selvästi ne liikkeet :heart: mä olin aivan varma et tuun kuuluu niihin jotka tuntee liikkeet vasta rv22--> ku mulle sanoivat et istukka on etuseinässä et vaimentaa ääniä ja liikkeiden tuntemista.. nyt on ruvennu vuntsii et ei se kyllä ainakaa eilisen ultran perusteella ollu etuseinässä?? voiko se ni ku vaihtaa paikkaa?

kyllä on tä rv17+0-17+6 menny nopeesti :D en edes tajunu ennen ku kattelin viikon päiviä tuossa et hitti mullahan alkaa huomenna jo 19rv :LOL: et kaksi viikkoa puoleen väliin ja viikko ja pari päivää rakenneultraan *jippi*

mulla on maha ruvennu menee sellaiseks kovemmaks ja tuntuu et nahka rupee venymää nyt.. mitäs oli hyviä rasvoja tuohon raskausarpien estoon??? :attn:

eilen kävin päivällä kaverin pari kuista vauva hyysäilee, ni alko muute hyvä potkuttelu tuolla omassa massussa ku se kaveri työnti mua mahaan suoraa jaloilla ni oma asukki tuolla sit innostu potkuttaa takas... :D

mut tälläistä täällä tänää... kai olis lähettävä kattelee jos keittäs päivä sufeet ja menis partsille ihmettelee.. sekin pitäs pirulainen siivota... :headwall:

peikko ja nilla-olavi 17+6 ( viimosia viedää tällä viikolla taas)
 
Että täällä sisällä on kuuma!! Ihan ku saunassa olisi. Aamupäivällä pyöräilin neuvolaan ja muille asioille niin oli vielä aika viileetä, tai no ei edes viileetä ,mutta sopivampaa. Takasin tullessa meinasin jo läkähtyä. Vaikka normaalisti olen ehdottomasti kesä ihmisiä ja tykkään kun on kunnolla lämmin, mutta nyt raskaana ollessa en yhtään tykkää oleilla auringon paisteessa.

Saarulle onnittelut poikauutisista :flower:

Neuvolassa siis kävin eikä mitään kummempaa. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja ovat vahvat. Syke huiteli siinä 140 tienoilla. Kohdun korkein kohta on sormen verran navan alapuolella. Ensi kerralla saakin kelan paperit täytettäväksi. Kyllä aika vaan menee nopeasti.

Pikkupeikko, Mäkin oon nyt huomannu että vauva liikkuupi paljon enempi kun esim. viime viikolla. Alkuun tunsin liikkeet vaan makuulla, mutta nyt tässä koneellakin istuessa tunnen ihan selvästi kun pikkunen möyryää masussa. Ja huomaan jo päällepäinkin kun vauva potkii, maha jostain kohasta aina kohoilee ylöspäin. Hassua :)

Ensi viikon keskiviikkona onkin rakenne ultra. Sitä lähdetään odottelemaan huomenna mökille ja sunnuntaina illalla palaillaan takaisin. Ihanaa ilmaa luvattu viikonlopuksikin, pääsee uimaan =)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille
Pippuri ja Ossi 18+1
 
Afu Täältä löytyypi yksi tamperelainen. Kyllähän täältä löytyy monen monta hyvää aluetta asustaa, jokaisessa omat hyvät puolensa tietty. Linnainmaa, Leinola on vissiinkin suosittua lapsiperheiden aluetta. Hervanta on kuin oma kaupunki, kaikki palvelut lähellä.. Hatanpäältäkin löytyy kivaa paikkaa, on jo melkein keskustaa, että on aika hälinää..Ja kulkuyhteydet on hyvät, jossei nyt suoraan pääse esim Taysiin ni ei se vaihdollakaan kauaa vie. TERVETULOA :flower:

Huh hellettä, töissä on hirveetä, tänään piti viettää päivää paistinpannun vieressä, lettupäivä! Kääks!

Meillä on rakenneultra tasan 20, eli huomisesta 2 vk.

En kyllä jaksa enempää nyt, taidan ottaa päikkärit ennen kuin tulee kaveri kyläileen..

Pullanmuru ja baby-mäx 17+6
 
tänään käyty siis rakenneultrassa ja kaikki oli oikein hyvin, kätilö kehui että hyvin kaunis kallon muoto. Perinyt sen varmaan äidiltään :LOL: Mitat olivat siis hyvät ja kaveri veti sellaista rumbaa, ettei tosikaan. Kätilö joutui tekemään töitä, että pikkuaivot löytyivät. Sitten hän hienoisesti vihjaisi, että tuossa on virtsarakko. Mutta koska en halua tietää sukupuolta, en kysynyt enempää. Ja tuntemus on ainakin tytöstä, niin jännätään loppuun asti. Mutta on se vaan niin ihanaa nähdä, että siellä oikeasti joku kasvaa ja heittää kuperkeikkaa.

Täälläkin kirotaan näitä helteitä, HUOAH, jalat on kuin palikat ja kylmässä suihkussa voisi käydä tunnin välein. Töissä varsinkin kun ei tunnu ilmastointi toimivan ja keittiössä on aina kuuma.....No onneksi ensi viikolla on lomaa ja mennään mökille. Saa istua laiturilla ja uittaa varpaitaan ja jos uskaltaisi tuon talviturkin heittää :LOL: :LOL:

Eipä tässä omasta navasta enempää.

Helteitä kaikille. (ajatelkaa kohta on joulu HEH HEH!!)

Nuuskis ja takakiree 19+1
 
Voi helteet kun menisi jo pois!!!

Pitäis tehdä kysely kuka OIKEESTI nauttii raskausajasta!!!!!

Nyt uudet ongelmat ovat vaivanneet jo kohta kaksi viikkoa, lyhyesti:
Kärsin kovasta päänsärystä ja migreenistä 5 päivää kunnes lähdin laitokselle voimien loputtua tyystin! Ottivat sisään kun ei kipupiikki auttanut ja pisti tipan ja lääkkeen valumaan. Sain lähetteen neurologille jos saisin jotkut migreeni lääkkeet raskausajaksi jos vielä päänsärky migreeniksi yltyy. Sanoivat että koska verenpaineeni on niin alhainen saattaa se laukaista myös migreeni kohtauksen aikas helposti (98/53). Siellä sitten korjailin sitten oloa muutaman päivän kunnes ne uskalsi päästää mut kotiin. Nyt sitten olen ollut tämän viikon sairaslomalla. Muutaman päivän olen saanut jo olla ilman särkyä, mutta huimaaminen on edelleen kiusallista.
Olen jo kolme viikkoa odotellut lapsivesipunktion tuloksia, ei ole vieläkään tullut!!!!
Oksentelu on jatkunut koko ajan.. ai että on ihanaa!!!!

Nyt vaan toivon että tämän kurjuuden keskelle saisi edes punktiosta hyvät tulokset!!!!

Vauva potkii jo hirmuisesti ja sillä on kaikki hyvin..

Mutta nyt taas lepäämään...

Meiming & rv 19
 
mulla on maha ruvennu menee sellaiseks kovemmaks ja tuntuu et nahka rupee venymää nyt.. mitäs oli hyviä rasvoja tuohon raskausarpien estoon???
Elikkäs mä oon jo reilun kuukauden käyttänyt raskausarpien ehkäisyyn Oriflamen arpijuovavoidetta. Se on kyllä ollut hyvää, mitään venymisiä ei ole vielä tullut, enkä usko että tuleekaan. Sisko sitä suositteli mulle ja sanoi että se on juuri tarkoitettu raskaana oleville. Sit mulla on Oriflamen "tissivoidettakin", se on semmonen pieni pumppupullo, helkkarin kallista rasvaa, mut sekin näyttää olevan tosi tehokasta. Sitä oon käyttänyt jo pari kuukautta. Suosittelen lämpimästi näitä.
Toki naisen kehossa saa ja pitääkin näkyä raskauden jälkiä, onhan se ylpeyden aihe, että ollaan hedelmällisiä =)

Täällä voidaan paksusti, masua on jo tosi kivasti. Että mä oon onnellinen tästä tilasta! Kuumat ilmat vie kyllä voimat, mutta kesälomaa on onnesta vielä 2 viikkoa. Ja viikon päästä rakenneultra, jospa siinä sit selviää, kumpi masussa asustelee :heart: Ja toki se, että kaikki on muutenkin kunnossa.

Carla ja masuasukki rv 19+1 :heart:
 
Ciao!

Jopas oltiin tammikuiset tiputtu ihan toiselle sivulle!

Juu - kuten epäilen edelleen vahvasti niin en osaa mitata sitä sf-mittaa nyt oikein. Taitaa muisti tehdä kepposia miten se mitattiin - varhaisiän ja raskausajan dementia - you know :LOL: Löysin tuon äityiskortin jonka sain ja siinähän se taulukko on ja kyllä heittää niin tähtitieteellisesti, ettei ole mahdollista kun katsoo peilikuvaan.

Meiming, oletko jo yrittänyt soittaa niitä tuloksia? Olen usein miettinyt että koska saat ne hyvät uutiset... Toivotaan parasta!!!

Joku jutteli tästä "raskauden ihanuudesta".. Mulla oli aikoinaan pomo joka hehkutti ihan jupeteriin saakka kuinka ihanaa on olla raskaana. Sitten kun itse tulin raskaaksi, mietin että mitä ihmettä sille on syötetty!? Niin paljon ihme uusia vaivoja ja outoja tiloja, ettei rajaa! ;) Mutta niin se vaan on että kait tämä on hyvinkin erilaista kaikille joka raskaudessa?

Täällä meidän pikkuinen porailee alaspäin kokoajan. Tuntuu aika usein siellä pientä möngerrystä ja koputtelua. En uskalla arvata kummat - kädet vai jalat, kun en ikinä osannut aiemminkaan arvata missä suunnassa vauva on? En edes loppupuolella, pepusta ja päästä voi mennä todellakin sekaisin - vaikkei uskoisi!

Oltiin äsken ulkona syömässä esikoisen kanssa ja hohojaa välillä tätä touhua. Eikös vierustoverin (kiinalaista syntyperää oleva nainen) pitänyt valaista minua kaikesta lapsiin liittyvästä. Loppu kruunasi, "kuules, tuo sinun poikasi on aivan alipainoinen, oletko jutellut lääkärin kanssa että hänelle annettisiin lisävitamiineja". Hetken siinä nielasin ja sitten totesin, että "kiitos huolenpidosta, mutta tämä meidän 2-vuotias on ollut aina tämmöinen rimpula, hoikka mutta silti pidempi kun moni ikäisensä - ettei tässä mitään hätää ole". Täti nolostui ja myönsi että luuli pojan 4-vuotiaaksi??? Mua vaan ärsyttää välillä nämä "et taida osata hoitaa lastasi ollenkaan"-kommentit. Vaikka ihan vahva itsetunto on, niin silti se jaksaa ärsyttää. :headwall: Varsinkin kun tietää että paikalliset syöttävät vain valkoista viljaa eri snacksien muodossa - niitä ne kutsuu "aterioiksi"??

Ihanaa nyt voidaan jo aloittaa pakkaaminen ja tuliaisten haaliminen... Pari yötä ja päästään sinne! Vaikka työleiri edessä, niin on se kivaa käydä välillä virkistymässä siellä. Ja mahtavaa kun päästään samalla siellä rakenneultrassa käymään tasan viikon kuluttua...hmm...en ole vielä päättänyt otetaanko selvää sukupuolesta...

Aurinkoista viikonloppua!!

JonnaP ja pikkuP
 
Hellou taasen kaikille...
Ei mulle mitään ihmeellistä kuulu kuhan tulin moikkailemaan =)
Eilen olin kaverin luona pihahommissa, tehtiin marjapuskiin tukia, hassuinta on,ettei mulla tee lainkaan pahaa noi hommat, voin ihan hyvin työntää,vetää,hakata(siis puita,nauloja yms), porata vääntää ja kääntää eikä mua kolota tahi satu :eek: Kävelemisessä lähinnä tuntuu pieni painontunne alakerrassa, mut sekin on hyvin vähäinen. (ehtii se sitten loppua kohden).

Mies alko uhkailee että mun pitäis mennä autokouluun tässä kuukauden päästä... hulluko se on :/ Mä oon joskus sille tolkuttanu että se on ihan rahan haaskuuta se koko autokoulu. Koska mä pärjään ihan hyvin ilmankin vaikka joskus tietty harmittaakin se kun aina pitää oottaa että mies ehtii kuskaamaan. Mut ku lapset mul on kuitenkin aina mukana, niin mun mielestä se on yks ja sama meenkö mä omalla autolla vai bussilla.
Nii ja kun mä sitä korttia en kuitenkaan tuu saamaan niin vähän hölmöä.
No pitää kattoa jos sais vielä järjen tohon ukon kalloon :D

Tänään pitäis oikeesti siivotakki, ku kuopus täytti just tänään tossa muutama minuutti sitten 3v :heart:
Sunnuntaina juhlitaan ja huomenna pitäis mennä ostamaan pojalle lahjaa.. toiveessa hällä oli prätkähiiri ja sen mopo :D kaikkee se...
Ite ajattelin että ton lisäksi pitäis löytää sitten tiikeri/nalle puh pussilakanasettiä, uusia boksereita(meidän poika tykkää nukkua boksereilla ja muutenki ne hiertää vähemmän ku tavalliset alushousut, kun ei oo mikään hoikka tuo poika vaan pikemmin roteva ) ja jotain muuta kivaa jos löytyis =)
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=saapiskisu&album_id=285540 tuolta muuten löytyy noi meikäläisen lasten kuvat =)

No niin, oikein mukavaa perjantaita ja viikonlopun alkua kaikille, tää mamma koittaa kerätä voimia siivoomiseen. Kyykkiminen on se yks mitä en kovin mielelläni tee. :/
 
Voi kun meiming saisi pian niitä hyviä uutisia.

JonnaP, mä olen kans odottanut ihan hulluna koska se ihana odotus alkaa? Oliskohan vaan kyse jostain mainoslauseesta jolla saadaan meidät suomalaiset lisääntymään :p

Mutta toisaalta taas jotain hyvää tässä raskaudessakin on. Hiukset kasvaa hulluna ja on ihan älyttömän kiiltävät. Hoitoaineita ei tarvitse todellakaan käyttää ja mieskin kehuu että olen kauniimpi kuin koskaan. Joten näistä asioista nyt ainakin nautin. Tosin ukko kun kehui muo kauniiksi niin oli pakko mennä heti peilin eteen katsomaan onko mulle kasvanut jotain syyliä poskeen tai jotain? Meidän ukko kun on sellainen että ei siitä aina ota selvää onko tosissaan vai ei :whistle:

Se on taas viikonloppu aluillaan ja kovasti odottelen että pikkuinen tuolla masussa alkaisi velloa ihan kunnolla. Mieskin odottaa että pääsis tuntemaan pikku potkuja. Nyt kun muljahdukset ovat hyvin satunnaisia, sitä tulee miettineeksi edelleenkin että onko kyse vain mamman mielikuvituksesta.

Jahas tässä kohtaa kädet ovat niin puutuneet ettei kirjoittaminen enää onnistu.

Aurinkoa ja lämpöä

Pötkylä+pikkuElvis 17+1
 
Hei!

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, vaikka lomalla olenkin ollut.
Raskaus etenee aika tasaiseen tahtiin. Vaikka viime aikoina on tullut ihmeellisiä alavatsakipuja, kuukautiskipujen kaltaisia. Etenkin öisin. Ei kuitenkaan niin kipeitä, että herättäisivät. Epäilen että johtuvat kohdun kasvusta...

Joku kyseli sydänäänien kuulumisesta samasta paikasta dopplerilla... Mulla kuuluu dopplerilla sydänäänet vaihtelevasti. Yleensä melko samasta paikasta kannattaa aloittaa kuuntelu, mutta kuuntelun aikana vauva mekastaa ja touhuilee, joten doppleria täytyy yleensä siirtää hieman. Liikkeitä olen tuntenut pari viikkoa, mutta melko vaisusti. Yleensä vain selinmakuulla keskittyen.

Rakenneultra on reilun viikon päästä, tulen sitten kertomaan kuulumisia!

T: Hazelnut rv 18+4
 
Mäkin vielä pari viikkoa sitten ajattelin, että mitä se ihana raskausaika on, ettei sellaista voi olla olemassakaan.. :x

Mutta nyt on vointi aivan loistava ja energiaa riittää. :saint: Tänään kävin neuvolassa (vasta toinen kerta lomien ym. takia) ja sielläkin sanoin että uskomatonta miten voi yhtäkkiä olla näin hyvä olo! :LOL: Ei tosin ihme, hemppa oli tosi hyvä ja muutenkin kaikki oli ok. Itseasiassa mulle lääkäri ennen raskautta sanoikin, että mun kannattaisi harkita verenluovuttamista kun mulla on niin korkea hemppa verrattuna siihen mitä naisilla yleensä on.. :D

Sydänäänet pääsin nyt kuulemaan vasta ensimmäistä kertaa ja tosin hyvin kuuluivat. Neuvolatäti sanoi, että jos en nyt tunne liikkeitä niin viimeistään viikon sisällä pitäisi alkaa tuntua..Mutta kyllä ne jo taitaa tuntua, lentomatkalla Roomaan tuntui ekan kerran ja nyt tuntuu liikkeet vain päivä päivältä lisääntyvän. :heart: Tietysti kun ensimmäistä odottaa niin aluksi oli vaikea uskoa että voiko liikkeet tosiaan jo nyt tuntea kun olin varautunut odottamaan vielä viikkoja..

Hellekään ei haittaa ollenkaan kun mun mielestä täällä on melkeinpä "viileää" Rooman trooppisen ilmaston jälkeen, oltiin siellä viikko lomailemassa ja lämpötilat lähenteli auringossa neljääkymppiä ja oli tosi kuumaa ja kosteaa. Itseasiassa eilenkin oli koiraa iltapissalla käytettäessä villapaita päällä.. :LOL:

Iidukka rv 17+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pötkylä:
Mutta toisaalta taas jotain hyvää tässä raskaudessakin on. Hiukset kasvaa hulluna ja on ihan älyttömän kiiltävät. Hoitoaineita ei tarvitse todellakaan käyttää ja mieskin kehuu että olen kauniimpi kuin koskaan. Joten näistä asioista nyt ainakin nautin. Tosin ukko kun kehui muo kauniiksi niin oli pakko mennä heti peilin eteen katsomaan onko mulle kasvanut jotain syyliä poskeen tai jotain? Meidän ukko kun on sellainen että ei siitä aina ota selvää onko tosissaan vai ei :whistle:

Pötkylä+pikkuElvis 17+1
Heh, aiheutti tahattomia naurun pyrskähdyksiä tuo... Voisin hyvin kuvitella ku munkin ukko sanois yhtäkkiä mulle että mä olisin kaunis että mä pinkoisin ekana sinne peilin eteen että mitä kamalaa... :LOL:

Mä en muista meinaan että olis ikinä moista valhetta suustaan päästäny tuo ukko :D Ja mitäpä siitä, ei tietenkään tarviikaan mut alko huvittamaan vaan tuo ajatus :D

Mulla on täällä kuuma.. ja kyllä valitan ja kyllä saan valittaa :D
Aina tulee joku mulle sanomaan että ei saa valittaa ku vihdoin on lämmin, ei.
kyllä mä saan valittaa jos mulla on kuuma...vähintään LIIAN kuuma |O

Mua ei siis niinku yhtään huvita tää kuumuus...
Edelleen toivottelen mukavaa viikonloppua... =)
 
Masussa oli kaikki hyvin ja tosi hienosti oli tyttö kasvanu :heart: :heart: Ja koko ultran ajan oli masu asukki hereillä ja potki kovasti...
Oli jotenkin niin jännä saada tietää kumpi on tulossa ja näin itsekin selkeästi kuva ruudusta kumpi hän on :heart: Nyt saa meidän poitsu pikku siskon...

Nyt sitte pitää vähän kuitenkin valittaa tuosta helteestä.. kun on niin kamalan kuuma koko ajan... vois vaikka jo kohta alkaa viilenemään ilmat!! Alku viikosta oltiin mökillä ja nyt on ihanaa olla kotona ku täällä on ilmastointi niin ei ole niin kamalan kuuma sisällä.. ja ulos inhottaa lähtee ku siellä läkähtyy..

onkos miten muilla kasvanut masu? täällä on jo aika iso pallo. en saanu laitettuu uutta kuvaa profiiliin... :/
 
Näin se vaan on,että pelkkä tiukennettu diettiseuranta ei mun kohdalla enää riitäkään vaan ens viikolla menee opettelemaan insuliinin laittoa.Kyllä sinänsä harmittaa,mutta vauvan parhaaksihan se lopulta on.

Olen mielestäni ollut tarkkana ruokailujen suhteen.Siitä kertoo jo sekin,että ruoka-aikojen kyttäily ja "oikeisiin valintoihin "pyrkiminen on näkyneet ainakin siinä,että painoa ei ole tullut.Se on edelleen laskusuunnassa alkupainoon nähden.Näin jälkiviisaana sitä harmittelee,ettei osannut noudattaa järkevää ruokavaliota aikaisemmin,jolloin tätäkään ongelmaa olis välttämättä tullut...no jospa olis viisaampi synnytyksen jälkeen.

Muuten ei mitään uutta täälläpäin.Hermot vähän kireällä ja toi sokerihomma latistaa tunnelmia.Onneksi ensiviikolla alkaa koulut ja lasten riehanta hieman laantuu...

Viikonloppuja kaikille!

nintendo 16+0
 
Kuulumisia täältäkin.. Ei ole jaksanut tämä mamma kirjoitella pitkään aikaan ja lukemassa olen käynyt jokseenkin ahkerasti. Hemppa oli täälläkin laskusuunnalla(115) ja en vielä saanut rautaa, jotenkin vetämätön olo kyllä on. Liikkeitä en ole vielä selvästi tunnistanut vaikka viikkoja onkin jo 18+2 ja useampi raskaus takana, minulla kun oli jälleen eteisistukka joka kuulemma vaimentaa liikkeiden tuntemisen, liikkeessä kyllä kovasti oli tuo meidän pikku kaveri kun neuvolassa ultrattiin. Hyvä niin sillä huolestutti hiukan. Muuten kaikki oli O.K

Hermot täälläkin kireellä ollut jo jonkin aikaa.. onnex koulut alkaa että voi edes päivällä hiukan hengähtää, isommat kun käy kysymässä että äiti nukutko? jos hiukan yrittää oikaista itseään päivällä. Minulla kun on vielä ihanat suonikohjut tuolla alapäässä ja painontunne siellä siis kiusana :headwall: jokin verran on suonta myös vetäny pohkeista..
Tulihan tuossa taas..

Hauskaa viikonloppu kaikille!

glaudia ja pikku kaveri 18+2
 
Huomenta!
Täälä hulinaa ja kiirettä. On se kumma ku lomalla on näin kiire :LOL: Mieskin on reissussa viikonlopun, nii täälä tolskataa poikien kaa keskenään. Anoppia aikoi tänään tulla kyläileen ja mennään lähimetsää mustikkaretkelle. Pojat ihan innoissaa ku pääsevät retkelle ja evästä pitää kuulemma ottaa mukaan:)
Tein tuossa yks päivä jo ensimmäisen kartoituksen vauvanvaatteista. Paljon on vaatetta, mutta bodyt aika huonossa kunnossa. Tallessa on kuiten ne siksi että voin säästää ne pojille muistoksi. Kävinkin sitten shoppaileen 4 bodyä tarttu mukaan ja 1 housut. Uniasuja ainakin pitää vielä ostaa (tais muuten ellokselle olla 3 unipukua n15e) Pitää tässä kunhan saa siihen kaappiin ne hyllyt niin katsoo taas tarkemmin noita vaatteita. Ihanaa alkaa pikkuhiljaa tekeen kaikkia hankintoja :heart:
Eilen inhottavasti pisti/vihlo vasemmalla alamahassa aina rasituksen jälkee. Koitin siivoillakin mutta sitte luutuaminen sai jäädä ku oli nii tukala olo imuroinnin jälkeen. Saas nähä jos tänää jatkais hommia. Tarkoitus ois myös siistiä/perkata pari kaappia. Saa vaa nähä minkälainen olo on retken jälkeen.
Voi että näistä aamuista on tullu vaikeita, väsyittäis vaa eikä millää meinaa päästä liikkeille. Hitaasti lämpenee :D
Mutta joo..pitää koittaa taas päästä kii tähänki päivään:) Mukavaa lauantaita!

Saaru ja (Uve-)Aatto rv 20+1 puolet jo takana!
 

Yhteistyössä