Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Tervetuloa uudet! :wave:

Nyt on FB ryhmä perustettu. Halukkaat laittaa minulle yksityisviestiä. Ryhmään voi liittyä nyt heti, myöhemmin tai ei ollenkaan. Jokainen päättää itse. :) Ryhmä tosiaan on salainen ja kukaan ei näe että kuulut ryhmään. Jatketaan keskustelua myös täällä foorumilla, jotta kaikki pysyvät keskustelussa mukana. :)
 
Mulla se nännien kipu ja arkuus on melkeimpä ainoa oire, josta huomaan että jotain on tekeillä. Mutta eikait sitäkään kaikilla ole, jos rinnat ei vaan reagoin heti siihen asiaan.
Esim. mulla ei koskaan ole menkkojen aikaan mitään tuntoja rinnoissa, kun taas joillakin on kovastikin kipeät. Joten varmaan normaalia kumpikin.
Mietin sitäkin, että ihmisethän reagoi e-pillereihinkin hyvin erilailla. Toisilla tulee kovastikin oireita niistä ja toisilla ei mitään. Ehkä näihin raskaushormoneihinkin on aivan tavallista reagoida eri tavoilla. Toiset voimakkaammin kuin toiset.

Toisaalta se on niin helppo toiselle sanoa, että elä huoli, oireet ja niiden voimakkuudet vaihtelee. Ootappa ku on kyse itsestä, niin kaikki huolettaa ja mietityttää. Outo se on tämä ihmismieli :)
 
Miulla ei ole yhdessäkään raskaudessa tissit reagoineet mitenkään... Synnytyksen jälkeen sitten tuleekin pari kuppikokoa isommat tissit muutamassa päivässä kun maito nousee...

Ja noista nippailuista, esikon aikaan miulla oli tosi paljon ja koviakin kipuja kun kohtu ekaa kertaa venyi. Myöhemmissä raskauksissa on ollut vähemmän. Myös ihan menkkajuilinnat kuuluu asiaan, itselläni on ollut niitä joka raskaudessa. Tässä raskaudessa aika vähän ollut nippailuja, päivittäin kuitenkin jotain ja parina päivänä myös koviakin menkkajuilintoja...

Kännyllä kirjoittelen niin ei viitsi tän enempää tällä erää...
 
unelmavauvasta Onko se kaveripyyntö pakollinen. Eikö nykyään pysty lisäämään sähköpostiosoitteella? Ainakin tuolla meidän ryhmässä on se mahdollisuus, että kutsuu sähköpostilla. Vai onko toi muuttunu kokonaan niin, että on oltava kaveri, että pystyy lisään salaiseen ryhmään?

Omaan napaan ei mitään. Kokeilin keittää pari kuppia kahvia, kun oireetkin kerta hävinneet. Totesin ettei se kyllä näin aamusta kyllä uppoo millään muotoon :x Töissä iltapäivästä oon sit juonu kupin tai kaks automaatti"kahvia".

Tänään poksuu...

Kolibrinkukka *POKS* 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on tullu univaikeuksia tällä viikolla. Ekan kerran sunnuntaina oli hankaluuksia nukahtaa ja oonkin siitä asti joka yö pyöriny sängyssä ekat kaks tuntia ainakin :( Ei vaan jostain syystä nukuta illalla, eilenkin valvoin ainakin yhteentoista asti ja se on tosi kauan meikäläiseltä, yleensä meen yheksän-ihan viimeistään kymmenen aikaan nukkumaan kun pitää niin pirun aikasin aamulla nousta. Kaikkein jännintä tässä on se etten edes oo kuolemanväsyny. Yleensä jos edes yhden yön nukun huonosti niin heti on vatsa kipeenä eikä ruoka maistu enkä todellakaan pysty illalla valvomaan vaan meinaan ennemminkin pystyyn nukahtaa.
Mies ei ollu järin tyytyväinen eilen illalla kun höpötin vaikka se olisi tahtonut nukkua. Energiaa vaan jostain syystä riitti.

Ja tänään on vähän ollu huono olo, jee! :D Taitaa tuolla jotain elämää olla sittenkin kun oireita alkaa ilmaantua!

Kun nyt mietin asiaa enempi niin luulen kyllä että passaan ton fb-ryhmän. Mulle riittää että täällä voin teidän kanssa jutustella, mun ainakin on helpompi puhuakin asioista kun ei tiedetä toisistamme mitään :D
 
Täällä on aamut aloitettu oksentamalla....tämä aamu aivan kamala. Jännittää ja yökkyyttää kokoajan. Eilen kävin taas mittauttamassa HCG:n ja tänään saan vastauksen+ultrataan. Jännittää NIIIIN paljon, ei voi keskittyä yhtään mihinkään.

Poks 6+0
 
Tervetuloa taas uudet! Ihanaa että tulee lisää porukkaa.

Mä tulen jättämään fb-ryhmän väliin. En luota fb:n yksityisyysasetuksiin, ja nämä ovat aika henkilökohtaisia asioita..

Olo täällä ennallaan, mutta viikon harjoittelun jälkeen olen oppinut elämään ja pärjäämään näiden oireiden kanssa. Pahoinvointi: syö jotain aamulla ennen kuin alat tekemään mitään muuta, ja sitten koko aamupäivän vähintää tunnin välein jotain pientä. Iltapäivällä jo helpottaa. Palelu: sukkahousut housujen alla ja kolme paitaa päällekkäin, oli sitten miten lämmintä ulkona hyvänsä. Valmius ottaa vaatteita vähemmäksi, kun iltapäivällä tulee lämpimämpi olo. :D Väsymykselle en sitten ole keksinyt mitään, sen kanssa pitää vaan ryytyä.

Mulla rinnat on olleet kipeät meidän esikoisesta ja tästä odotuksesta, mutta tämän hetkisestä kuopuksesta ei ollenkaan. Vaihtelee siis ilmeisesti jopa samalla ihmisellä.

Varasin eilen varhaisultran, se on 17.5. eli jo ensi viikolla!

Mamuskan kuulumisia odotellaan myös täällä.

Klementiini 6+3
 
Täällä ei edelleenkään oireita, oispa edellinenkin alkuraskaus ollut oireeton.

Kantopussia olen käyttänyt paljon ja olen tyytyväinen siihen ollut, vaunut kyllä on , ilman niitä en tulisi toimeen.
Hankintoja ei juurikaan tarvitse tehdä muutakuin tarvittaessa vaatepuoli jos tulokas on poika :)

Sukupuoli halutaan selvittää , edellisessä raskaudessa tein tämän sukupuolitestin joka piti paikkansa :)

Hattentatti: RASKAUS - Tytt
 
Mie olen lukenut noista (en tosin muista minkä merkkisistä) sukupuolitesteistä oikeastaan vain huonoa. Joskus luki, että ne näyttää lähes aina poikaa. En sitten tiedä pitääkö paikkansa. Mites Maura sulla, kumpaa näytti/kumpa tuli? :) Missä vaiheessa teit ton testin? Minua kyllä kiinnostaa kaikki tuommoset, mutta koska ovat aika hinnakkaita, niin en tiedä raaskiiko ostaa.

Ensimmäistä kertaa etova aamu, jee! Koko ajan vähän huono olo. Taidan lähtä koirien kanssa lenkille, josko tää tästä.

4+5
 
Viimeksi muokattu:
Tuon sukupuolitestin hinta oli silloin 50e :) Ennen tilaamista katoin youtubesta pätkiä. Koska olin
aika epäileväinen ja hintakin oli aika suolanen.

Tein testin muistaakseni 6-7viikon välillä ja tyttöä näytti. Vahvasti oli poikaolo kuitenkin. Rakenneultrassa
sitten tuli tyttölupaus ja tyttö syntyi :)

Aijon kyllä nytkin tuon testin tilata. :D
 
  • Tykkää
Reactions: unelmavauvasta
Minä myös mietin vielä tuota FB ryhmää, ehkäpä sitten kun ollaan "varmoilla päivillä" niin voisin liittyä, katsotaan ;)
Mulle vois päivittää ekan neuvolan 14.5, eli jo ensi viikolla, jännää...
Oma olotila; Paleltaa ja paleltaa edelleen vaan, väsymys on myös todella huimaa ja sen lisäksi särkee joka paikka, olo kuin ois kauhee flunssa tai joku ihme tauti ??? Tää joka paikan särky on mulle ihan uus oire, en oo edellisissä raskauksissa siitä kärsiny...
Ihan kuulla, että mamuskalla varhaisultra, jännää, kuulumisia myös jään oottamaan :)
Ootteko joku katsonu kiinalaista raskauskalenteria, ja siitä kumpi pitäis tulla ? Mulla kaikki aikasemmat 4 lasta pitäneet paikkansa :D
 
Mulle kiinalaiset povailee myös poikaa. Mies oli nähnyt ennen plussaa unta missä meillä oli pieni punatukkainen tyttö, saa nyt nähdä sitten kumpi tulee :D
Miksi koko ajan päässä pyörii kaikkia negatiivisia juttuja, tuli tossa tauolla mieleen että pitäisi varmaan pissiä taas tikkuun että näkisi onko hormonitaso noussut. Huolettaa ettei se nousekaan normaalisti :( Ehkä jaksan kuitenkin vielä odottaa kun lauantainahan testi näytti 2-3... Huoh, menispä kaks viikkoa oikein nopeesti että pääsis ultraan!
 
Täällä on tullut ruskeaa valkovuotoa, toivottavasti ei ole keskenmenon merkki. Onko muilla vuodellut? Oireitakaan ei enää niin tunnu. Neuvolasta sanoivat että seurataan tilannetta, että jos menee kesken niin ei voi mitään :'(
 
unelmavauvasta Yv:tä laitettu :)

Kiinalainen kalenteri ei pidä paikkaansa minun kohdalla. Meille piti tulla tyttö, mutta tuli poika. Nyt lupaa poikaa, joten oliskoha se sitten vuorostaan tyttö ;)

Kamalan aikasille viikoille te muut ootte saanu neuvola-ajan. Ite en kyllä odottanutkaan, että saisin kamalan aikasin, haitari oli 8-10 ja mulla viikkoja tasan 9+0, kun on eka neuvola eli sama kuin ekasta ;) Mulle voi päivittää: N 5.6.. Alan pikku hiljaa kallistumaan varhaisultraan, tarttee nyt katella työvuorot ja rahatilanne, ei viitti ihan vielä aikaa varata ja jos lähempänä en sitten saa sopivaa aikaa, niin jätän kai sit väliin.

Wemmu :hug: En osaa minäkään sanoa. Edellisessä raskaudessa tuli ruskeaa tuhrua sillon, kun menkkojen olis pitäny alkaa ja vissiin sama toistui toisen kerran. Nyt ei ole ollut minkäännäköstä tuhruttelua. MUuta en osaa sanoa. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Jos sitten eväiden tekoon, pääseepi työmaallekin vielä. Tän viikon viimenen työilta, jipii!!! Josta tuli mieleen, ett tarttee töissä varmaan kohta kieltäytyä tietyistä hommista. Eilen meinaa tein sellasia hommia, mitä periaatteessa en ois saanu tehdä, mutta se oli niin vähän aikaa ettei siitä mitään haittaa varmasti ollut. Seuraavan kerran pitää kieltäytyä ja varsinkin, kun kesäkuu lähestyy ja tiedän, että saatan joutua sillon tekeemään sillon lomalla olevan hommia.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä