Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Täältä ilmottautuis mukaan uusi.. :)
LA 1.1/Janzkuuuu1/22v/3.lapsi/ VAS tai TAYS

Tein testin pari viikkoa sit ja plussaahan se näytti ja tein vielä saman viikon aikana 3 muuta testiä ja kyllähän ne plussaa kaikki oli.. :) Pikku kolmosta nyt sit odotellaan.. Esikoinen on 4 vuotias ja Kakkonen on 3kk2vk.. <3 Meillä on varhais ultra parin viikon päästä ja tarkistetaan viikot.. :)
 
mä jouduin käymään lääkärissä tänään kun eilen illalla alkoi vatsakivut oikealla puolella munasarjan kohdalla ja jatkuivat tänäänkin,pahinta tietysti pelkäsin mutta onneksi mitään vikaa ei löytynyt pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sydän sykki <3 peruin siis maanantaisen VU kun turha sinne nyt on mennä..pikkuinen vastasi muutaman pvän pienempää mutta sanoi lääkäri että heillä on niin huonot laitteet että voi johtua vaan siitäkin että nt ultrassa sitten varmistuu,mutta pääasia että sydän löi <3

7+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Haluaisin tulla joukkoon mukaan, tein tänään toisen plussatestin, joten kai se täytyy uskoa. :) Sain maaliskuussa varhaisen keskenmenon, joten toivotaan että tämä kaveri pysyy mukana kyydissä.

Eli LA 21.1/Slartibart/25/esikoinen/VAS tai TAYS

muoks. värit
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Iltoja. Nyt istun pitkästä aikaa ihan tietokoneella. Tähän asti oon kyllä puhelimen kautta lukenu kaikki jutut ja osittain myös kommentoinut. Mitään pitempiä tarinoita ei ole kuitenkaan saanut aikaiseksi sitä kautta. Sitä tää ihana kevät tai oikeastaan jo alkukesä teettää :):heart:

Tervetuloa uudet :wave: :flower:

varjonkutoja :hug: toivotaan nyt kuitenkin ettei se ole tässä...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: en nyt muista ketä oli :ashamed:

Täällä on ollu puhetta noista ruokarajoituksista. Ite käytän puhdasta maaliasjärkeä ja jos kerran tai pari jotain "kiellettyä" syö niin siihen tuskin kuolee :) Sain neuvolasta tota esikoista ootellessa "tiivistelmän" kielletyistä ruoka-aineista, sitä tietty vois muistin virkistämiseksi vilasta. Mutta tosiaan en joudu hysterian valtaan jos kerran syön maksalaatikkoa tai syön graavilohta ;)

(.) Vieläkään en oo varhaisultraan soittanu aikaa. Katotaan kestääkö pinna nt-ultraan asti ;) Nyt on oireitakin jo vähän ollu, joten pakko kai tuolla masussa on jotain tapahtua. Hajuaisti on kyllä niin herkillä, että oksat pois :x Kahtena aamuna on ollu kellon soidessa iha normaali olo ja kun oon noussu sängystä niin siitä hetken päästä tuli niin pahaolo, että melkein oksensin. Se paha-/etovaolo jatkunu sit koko päivän, vaikka onkin leipäpalasen purassu. Aika tarkkaa on se, mikä ns. maistuu tällä hetkellä hyvälle...jos ei makuhermoja miellytä, niin sit ei tuu syötyä. Nyt tekee mieli kaikkea makeaa juomisissa ja syömisissä. Katsellaan mihin nää mielihalut etenee :)

Kolibrinkukka 6+2
 
Täällä ilmoittautuu mukaan aivan uunituore odottaja! :wave:
Tänä aamuna kp 43/38-39 testattu positiivinen tulos. Kuinka tämän tuloksen uskoisi itsekin? :D

LA 21.1 /Viifu/26v/kolmas/TYKS

Jardinilla näyttää olevan sama laskettuaika, ja kolmas lapsikin tulossa. :)

Aion lukea tämän ketjun läpi lähipäivinä, jotta pysyn kärryillä.

Muoks. Ketjua lukiessani huomasin, että Jardinilla oli laskettuaika muuttunutkin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa naiset!

Ihanaa että täältä jälleen löyty hyviä ultrauutisia! Pahoitteluni kuitenkin niille, jotka kamppailevat epävarmuuden kanssa :hug:

Sanna-M onnittelut valmistumisesta! :flower:

Omaan napaan ei mitään erikoista...etova olo ehkä aavistuksen lisääntynyt tässä parin päivän sisällä, mutta vielä en ole "päässyt" oksentamaan...odotellaan ja ihmetellään..oireet tuo aina tietysti sitä varmuutta, että jotain tapahtuu..joten toivon että ne säilyy ja vaikka vähän voimistuisikin..

Uusia onkin taas tullut ja kiva niin! :) Ja huomasin, että muutamalla myös VAS/TAYS mahdollinen synnytys-sairaala..saammekin sitten jännätä, mitä ne päättäjät kesän aikana saa päähänsä! Eli loppuuko synnytykset VAS:ssa jo tän vuoden loppuun mennessä! Jos niin on, niin TAYS:iin sitte vaan matkamme käy!!

miumau 5+3
 
Kivasti tullut uusia :) Jee! Paljon VAS/TAYSilaisia :D Tervetuloa joukkoon :wave:

Voih, ihania ultrakuulumisia täällä jo ollut :heart:
Voimia jokaiselle epävarmuuden keskellä olevalle :hug: Olemme kaikki raskaana, kunnes toisin todistetaan!

Sanna-M:lle onnittelut valmistumisen johdosta :flower:

Pahoinvoinnit ja vauvan sukupuoli: Pojasta oli pahoinvointia ekat 3kk, molemmista tytöistä olin huonovointinen koko ajan. Hihii, mulla oli kaiken lisäksi selkeät poika- ja tyttömasutkin! Joskus se vanha kansa tietää... ;)

Imetys raskauden aikana: Aika jännä, miten eri terveydenhoitajat asiaan suhtautuu. Aika nuivaa tuntuu olevan :O Mutta uskoisin, että heillä on tässä taustalla aito huoli äidin hyvinvoinnista ja jaksamisesta. Neuvolan neuvoja kannattaa kuunnella, mutta päätös imetyksen jatkamisesta tehdä omaa vointia ja jaksamista ajatellen :) Imetykselle ei raskauden aikana ole estettä, mikäli äidin vointi sen sallii!!! Esim. raju pahoinvointi, verenvuoto ja kivuliaat supistukset voivat olla syy imetyksen lopettamiselle. Itse pyrin imettämään vielä muutaman kuukauden, mikäli vointi sen sallii :)

(.) Siis voi hyvää päivää! Tilaamani digitesti tuli eilen postissa ja minä unohdin tehdä sen tänä aamuna. Mistähän sitä löytää itsensä tämän hajamielisyyden kanssa... :D Onneksi "the plussa" on jo tehty, joten ei kiukuta ihan niin paljon :)

H & Pikkutähtönen2014 5+1
 
Pikkutähtönen kiitos kivasta kirjoituksestasi. Kyllä, näinhän se on että kaikki olemme raskaana kunnes toisin todistetaan. Positiivista mieltä vaan kaikille, kyllä ne pikku alkiopaholaiset on vaan aika sinnikkäitä sissejä! :)

Ai sulla oli tytöstä pahoinvointia koko ajan, no jaa näin ne menee ristiin, mulla ei tytöstä ensimmäistäkään pahoinvointia ja nyt kun kuvottaa ja ällöttää sai vaan miettimään etteikö olisi nyt poika sitten tulossa!

Ymmärrän nuo pointit imetyksestä, mutta kuten sanoin uskon, että jos äidin vointi ja energia kestää imetystä on ihan ok jatkaa. Meillä imetys itseasiassa on enää kahdesti vuorokaudessa; siinä viiden aikaa illalla ja aamuyöllä viiden aikaa- Nämä siis tytön itse ( 11kk) valitsema rytmi. Uskon että jää pian pois...
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkutähtönen2014
Täällä POKSUU rv 7 :)

Muuten olo hyvä, maha turvonnut paljon. Tuntuu että väsymys alkaa pikku hiljaa helpottaa. Pahoinvointia mulla ei ole ollenkaan, pahoittelut kaikille joilla on pahoinvointia!!

Nyt katson lätkää koko perheen kanssa :)

Sanna-M rv 7
 
Moikka kaikille.. :) Ajattelin tuossa jos peruataisin meille oman ryhmän facebookkiin? Olisko täällä halukkaita liittymään ryhmään? itse koen facebookin helpommaksi kun siellä tulee käytyä useammin.. :) jos halukkaita löytyy niin laittakaa mulle tietojanne yksityisviestinä.. koitan tänään myöhemmin perustaan ryhmän..
 
Janzkuuuu1 Sellanen on jo perustettu. Käyppäs tuolla ensimmäisellä sivulla, niin siellä on ultrien sun muiden perässä henkilö jolle voit laittaa yv:tä, että pääset mukaan ryhmään :)

Lisäys: FB-ryhmään pääset, kun laitat nikille unelmavauvasta YV:nä sähköpostiosoittees niin hän lisää sinut sit sinne ryhmään :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas.
Koitan kirjoitella nyt vähän enemmän kun en viimeks jaksanut.
Nyt täällä alkaa olemaan kaikki hyvin, vuotoa oli vaan se tiistai ja keskiviikko, ja kivutkin hävis sitte keskiviikon jälkeen.. ehkä ollaan voiton puolella. :) Niin tosiaan siinä varhaisultras meinasivat että ois ollu tasan 7+0 eli ois nyt 7+4, menkkojen mukaan pitäs olla jo 8+1. Mutta vielä varmaan tarkentuu ens tiistaina kun meen uudestaan lääkäriin.. oli kuulemma hankala mitata pientä. :)

Jotenki pelottaa ku ei oo ollu minkäänlaista huonoa oloa tai mitään muutakaan tiistain jälkeen.. ainoastaan pieniä vihlasuja alavatsas..toivottavasti kaikki on hyvin. Meillä tosiaan takana 2,5v yritystä, hoitoja ei kuitenkaan olla missään vaiheessa saatu.

Meidän pitäs lähteä 2 viikon päästä ulkomaille, vähä jännittää tuo syöminen siellä, vaikken oo kyl turhan tarkka ollukkaan mut ulkomailla se on vähän eri kuitenki. :eek:
Ei varmaan ainakaan salaattia, juustoja eikä kalaa, eikä jääpaloja tietenkään.. vai mitä ootte mieltä? Kreikkaan siis mennään.

Olipas sekava teksti :D

Meillä on N 27.5 , se on jo toinen kerta.. sillon vissiin otetaan verikokeita ja jotain. Ja nyt tällä kertaa on se meidän OIKEA neuvolatäti paikalla.. Se kuulosti tosi ihanalta, viimeks oli joku sijainen joka oli varmaan mua nuorempi ja todella rasittava :)

Viikonloppuja kaikille!

MiaEllen rv 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Päätimme mieheni kanssa kokeilla, josko meille pikkuinen suotaisi, joten jätin pillerit pois helmikuussa 2012. Menkat tulivat aluksi melko tasaisesti, mutta syksyllä väli oli 30-120 vrk. Hakeuduimme lääkäriin, koska raskautta ei näy ja menkatkin tulee miten sattuu. Välillä tein raskaustestejä, mutta lopetin ne hommat kun totesin menkkojen tulevan ihan miten niitä huvittaa. Pääsimme lapsettomuustutkimuksiin vasta nyt toukokuussa.
Ensin käytiin perusasioita läpi ja sitten lääkäri halusi tehdä minulle pikatarkastuksen, mikä menkkojen ym tilanne on. Hetimmiten lääkäri meni oudon näköiseksi ja melkein pelästyin, että mitäs sieltä löytyi! No, tuota semmoinen homma, että näyttäisi siltä, että olet raskaana, noin 4-5vk:lla. Öö, just :D No, asia on varmistettu pariin otteeseen verikokeella, joten pulla on uunissa :D Olettaisin laskentun ajan ajoittuvan tammikuun alkupuolelle, mutta se selvinnee myöhemmin kun päästään tutkimaan tarkemmin. Toivotaan kaiken menevän hyvin!
 
Tuli perille. =)

Äklö olo jatkuu. Nykyään tätä on jo yölläkin kun herään siihen että oksettaa. : /

E: nyt on pari ihmistä valitellut, että nuo kutsut ei jostain syystä ole tulleet perille. Odotelkaahan rauhassa. Pääsette kyllä ryhmään. =)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! täällä ilmoittautuu 25v uusi odottaja mukaan :) 9.1 LA ja viikkoja kasassa 6+3 <3 ennestään löytyy 5,5 v poika, ja kaikki tuntuu taas ihan uudelta ja jänskältä kun on niin kauan viime odotuksesta! minäkin olisin kiinnostunut liittymään FB:ryhmään :) edellisen lapsen synnytin VAS:issa, ja se oli aivan ihana paikka <3 seuraava toivottavasti pysyy myös kyydissä loppuun asti ja tarkoitus olisi mennä synnyttämään HUS:iin! :)
 

Yhteistyössä