Tammikuun 2015 odottajat *toukokuu*

Itse menen torstaina raskaushormonin määritykseen, jossa saadaan hieman tietoa siitä, että vastaako hormonin määrä viikkoja. Sairastin kuukausi sitten pahan kohtutulehduksen ja lääkäri haluaa nyt olla täysin varma, että raskaus on alkanut hyvin. sinänsä tosi huojentavaa, vaikka tämä oireettomuus tekeekin melko vainoharhaiseksi.

Facebook-ryhmään voisin liittyä vaikkapa ekan ultran jälkeen, vielä toistaiseksi haluan pysyä nimettömänä :)
 
Viimeksi muokattu:
vauvatoiveinen, onnea :) Mikä sun la? En jaksa laskee noista viikoista :D

Nissukka voi kun on ajattelematon mies :( Mä oon kans kyl niin herkillä ja mies kokoajan kehuu minuu kauniiks ja ihanaks äidiks vaikka mäki näytän ihan kamalalta kun finniä pukkaa ja iho rasvottuu jatkuvalla syötöllä ja turvottaa ja nälättää... Eilenki ku laitoin kaks extravoileipää illalla kun niin oli vielä nälkä ja tarjosin sit toista miehelle niin se vaan että ei ei, syö sä vaa kun vauva tarvii ruokaa... :heart:
 
täällä alkaisi olemaan ihan kiitettävästi raskausoireita, oksentaa ei ole tarvinnut mutta koko ajan öklö ja heikko olo... :( onneks saa olla sentään kotona vaikka lapset pitääkin kiireisenä... terveisin paska mutsi joka pyörittää lastenohjelmia ihan liikaa. :ashamed:

Mulla kans aivan sairaan huono olo koko ajan. Onneksi oon lomalla (=> kesätyöttömänä), joten voin maata sohvalla ja käyttää HBONordic-tilausta koko rahan edestä :D Tiettyä pientä ärsytystä ja huonoa omatuntoa koen kuitenkin siitä, etten ole salilla päässyt käymään tai tehnyt gradua. Ruoka onneksi maistuu jo paremmin. Söin viime viikolla jopa karkkia, mitä en normaalisti tee! Taitaa olla makee tyyppi tulossa :cool:

Onko kellään mitään vinkkejä, miten omaa oloa vois parantaa? Pari kertaa oon törmännyt sellaiseen, että sitruunan imeskelyä/sitruunaveden juomista suositellaan. Entä oletteko liikkuneet normaalisti kivuista huolimatta?
 
Multa jäi myös puolet tiedoista, eli
Safiia, 27v., 2. lapsi, K-HKS.
En saa/osaa puhelimella väriä?!

Jospa odotan sen varhaisultran ja jos kaikki hyvin niin sitten uskaltaudun tuonne fb:n puolelle. :)

Hei kaikki jotka olette menossa ar-ultraan, millä viikolla menette? Oliko sitä ennen hcg-verikoetta?
 
Uskaltaisinkohan minäkin tänne mukaan. Tänä aamuna sain plussan ja la olisi edellisten menkkojen mukaan 22.1., luultavasti on pienemmillä viikolla, koska kierto on vähän pidempi. Ikää minulla on muutaman päivän päästä 26v. ja mies on 28v. Sain kyllä ihan parhaimman synttärilahjan hieman ennakkoon <3 Esikoinen on syntynyt 8/12. Tein jo useammankin testin ennen tuota plussaa, koska jotenkin oli niin raskautunut olo :D Mutta vielä lauantainenkin testi näytti negaa, ja olin jo luopunut toivosta, mutta koska menkkoja ei tänäänkään näkynyt, niin ajattelin tehdä vielä yhden...

Oireina on tällä hetkellä lähinnä ajoittaista ällötystä, mahan nippailua ja iltaa kohti pahenevaa turvotusta. Edellisessä raskaudessa ei ollut ollenkaan pahoinvointia, mutta väsymys oli sitäkin kovempi. Tuolla aiemmin oli puhetta kaksosista, niin viimeksi minulla oli juurikin niin, että oli kaksi alkiota kiinnittynyt ja se toinen meni sitten kesken ehkä joksus rv 5-6, koska niihin aikoihin tuli pientä vuotoa. Jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä, että myös nyt olisi kaksi, vaikka eihän sitä koskaan tiedä ;)

Minut voi päivittää listaan la 22.1. Gislie, 26v., 2.lapsi, PKKS

Gislie rv 4+5?
 
safiia mahtia saada sinutkin tälle puolelle :)

ja vauvatoiveisen nimi pistää silmään,etkös ollutkin tuolla clomittarissa? Tarrasukkia matkaan!

Ai että nää kelit ja työnteko ei sovi yhtään yhteen. Koko päivän sai olla pala kurkussa,tahti on hidastunu ku ei vaan jaksa. Mulla on niin fyysinen työkin et saa nähä joudunko jäämään jo enne virallista mammalomaa poies,kaikenmoisia myrkkyjenkin kanssa joutuu välillä oleen tekemisissä :/

Tervetuloa uusille :wave:
 
Sain tänään vihdosta viimein varattua neuvolan eli se olis jo 9.6 :D jännittää :) neuvolan täti laski sen lasketun menkkojen mukaan eli tänään olis 5+5 :) eli mennään nyt noilla viikoilla sinne ultraan asti,siellähän se sit selviää :) musta vaan kokoajan tuntuu enemmän ja enemmän siltä että 2 tuolla olis :D

Tanya 5+5
 
Heippa! Täälä toista lasta toiveikkaana odottava 3-vuotiaan pojan äiti. Pää vielä ihan sekaisin, eikä ne jo kahdella testillä näkyneet kaksi viivaa ole vielä tajuntaan menneet, kun niin aluillaan ollaan.

LA 25.01.15/ 2. lapsi/ 27v./PHKS
 
hellou, laittelin tiiz ja miija87 viestii facen-ryhmästä :wave:

täällä helle tekee osansa, turvonnut kun rantapallo ja pirttihirmu olotila jatkuu... energiaa on vaik kuin mutta on niin rauhaton olo ettei osaa sitä mihinkää järkevään suunnata..

varh-ultran hintoja soittelin ni halvin oli 180€ :O saa nähdä raaskiiko sit kuitenkaan mennä :/ ku sais sillä dopplerilla äänet kuuluviin vaikka sillon 8vk mut ku sillä on aika mahdoton niin aikasin :ashamed:

ruokakauppaan se on mentävä vaikka ei töiden jälkeen kiinnostas sitten yhtää :kieh:

O ja möttönen 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna se olis sit se neuvola, voi miten nää viikot sais kulumaan et pääsis äkkiä sinne ar-ultraan varmistamaan et kaveri olis oikeessa paikassa! Aattelin et pitäiskö ruinaa verikoetta neuvolasta et näkis onko hcg-taso normaali... :D välillä on aika etova olo ja välillä ei taas mitään. Oikein odotan oireita et tietäis et raskaus jatkuu... tekis mieli tehä testejä joka päivä :D

Safiia 4+3
 
Miree jaksamisia! :( Toivottavasti tulee positiivisia uutisia pian! :hug:

Tervetuloa uusille! :) Nyt on jo aikamoinen kööri koossa! Itsekkin siirryn varmaan fb:n puolelle sitten ultran jälkeen kun on tosiaan vähän varmempaa. Eka neuvola oli mullakin 9.6. :D Nyt siis mennään omien laskujen mukaan 5+3. Ei niin ollenkaan malttais odottaa ultraa.

Tänään kerroin jo pomolle, että jos huonosti käy niin ei tule yllätyksenä jos joudun aivan yhtäkkiä jäämään pois. Meillä kun on jokainen työntekijä todella tärkeä ja yhdenkin pois jäänti saattaa sekoittaa pakan kokonaan.

Onneksi on töitä ettei tätä vauva-asiaa ajattele ihan kokoajan!
 
Heippa! Tulin vielä Tanyalle ja muille kertomaan, että hCG lähti laskuun ja kaikki ok, km siis selvä. Lääkäri uskoi, että ovuloivan jo parin viikon sisään, sinne kaikki toiveet :). Lämmintä kesää tammikuun äipät! <3
 
Tanya, haha.. Sanoin kaverillekin, että parempi kun "laittaisi pullat uuniin", irtisanoisi kaikki nettiyhteydet ja ei ostaisi yhtään testiä. Sitten joskus rv 10 heräisi ajatukseen, että "taidan olla ehkä raskaana" ja tekisi testin. Niin moni stressailu jäisi välistä pois :D :D. Veikkaan että meillä on kuitenkin jatkossakin netti, niin enkähän mä taas pääse hätähousuilemaan! Tuun tännekin kurkkaamaan, miten teidän masut kasvaa <3.
 
  • Tykkää
Reactions: Tanya85
Meillä oli toissapäivänä varhaisultra, siellä se pienen pieni sydän sykki vahvasti ja voimakkaasti! :heart: Kaikki näytti kuulemma oikein hyvältä. Nyt vielä muutama viikko jännätään, niin sitten uskaltaa iloita ihan kunnolla. Neuvola olisi 30.5 odottamassa.

Nyt olen opetellut syömään säännöllisesti, olen aina ollut aika huono siinä! Mutta muutaman päivän oksentaneena juuri edellisen päivän epäsäännöllisen/huonon syömisen vuoksi sitä on kummasti oppinut. Muuten oireet pysyneet melko siedettävinä, rinnat sen kuin suurenee ja suurenee koko ajan. Mies ei tätä tuskaa oikein ymmärrä, kunhan tykkää.. ;)

Pikkuhiljaa täytyy alkaa kertomaan uutista, tällä hetkellä sen tietää vain hyvä ystäväni. Tulevat isovanhemmat saavat tietää reilun viikon päästä kun kasvotusten tavataan. Sitten hössötys vasta alkaakin, kun kummallekin pariskunnalle on tulossa ensimmäinen lapsenlapsi.. :) Nyt täytyy vielä nauttia, kun tämä on ihan meidän perheen pieni salaisuus.. :)
 
Muskottikukka ihana kuulla. Itsellä on ultra huomenna, jännittää hirveästi. Meillä oli viime kesänä ankea ultrareissu kun todettiin km. Samaa ei haluaisi toistaa. Miestäkin ahdistaa huominen.

Väsyttääkö muita? Nukuin 12 tuntia ja päikkäreitä mietin. Nyt 6+6 omien laksujen mukaan.
 
Väsymys on ihan järkyttävää :| itellä vaan sellainen ongelma et jos nukkuu päikyt niin sit ei meinaa millään saada illalla unta ja sit ku vihdoin nukahtaa niin nukun toosi levottomasti koko yön :|
Eilen ku soitin sinne neuvolaan ja sain sen ajan niin ne käski sieltä alottaan D-vitamiinin ja foolihapon :) viime raskaudessa söin sitä ladyvitan mamaa mut siitä tuli NIIN huono olo että tällä kertaa ostin noi suosiolla erikseen :D

Tanya 5+6
 
Esteri1, täällä peukut pystyssä huomisen osalta! Toivottavasti saatte hyviä uutisia!

Väsymystä ilmassa täällä myös jonkin verran, ei kuitenkaan mitään ihan ylitsepääsemätöntä. Illalla kyllä nukahdan sohvalle ennen yhdeksää ja päivällä pienet vartin-puolen tunnin päikkärit. Onneksi pystyn tekemään pääosin etätöitä kotona, niin voi torkahtaa silloin kun siltä tuntuu.. :)
 
Täällä taitaa pahoinvointi nostella päätään... Automatkat on kamalia ja välillä etoo jo ilman matkustamistakin. Tosi pitkä aika on ultraan ja ehtii pelätä vaikka mitä. Meillähän oli varhaisultrassa kaikki hyvin silloin helmikuussa ja mielenrauha ekstraultrassa sitten 2 viikkoa myöhemmin olikin jo mennyt kesken. Tämä aiheuttaa oman jännityksensä... Jospa siellä olisi nyt vain yksi, niin voisi helpommin selvitä loppuun asti.
 

Yhteistyössä