Tammikuun tähtöset 2017 **KESÄKUU**

Hieman jännittää huominen ultra! Saas nähdä tuleeko ees uni tänä yönä...onneks on jo heti klo8 :D Toivon niin kovasti ettei ois tuulimuna..tai kohdunulkoinen.. oon vierestä nähny kun joku kokee tuulimunan ja se oli aika kamalaa:( oma äiti koki tuulimunan ennen pikkuveljeä... np ultra on vasta heinäkuun puolesta välistä eteenpäin..haluan aiemmin saada tietää jos kaikki ei oo hyvin siksi huominen ultra..

Seuloista me varmaankin osallistutaan seuloihin, ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi vaikka eihän se takaa mitään mutta kuitenkin..

Kinder_kitty & minion 7+1
 
Hip hei! Täällä on tänään käyty ensimmäisessä neuvolassa ja pääsin siellä näkemään pikkuisen ultrassa <3 Kyllä tuli tippa linssiin, kun pienen pientä kiivasta sykettä katseli.

Samalla käynnillä laskettu aika tarkentui, on nyt 7.1. Toki vielä np-ultra voi sitä muuttaa, mut siihen saakka mennään tuolla. En saa sitä punaiseksi, kun puhelimella kirjoitan, mut josko sen joku muistaisi silti päivittää tonne listaan? :)

Tänään sit ultran jälkeen soitin myös äidille ja kerroin hänelle. Kyllä oli niin iloinen ja yllättynyt, että meni sanat suusta :D Mulla kun on pco taustalla, niin sitä on eletty pitkään ajatuksella ettei niitä lapsia vain enempää enää tule.

Mutta nyt tulee ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Tänään on ollut jopa hieman helpompi päivä pahoinvoinnin suhteen. :)

Seulat kaikki otetaan ja sit mietitään mitä tehdään jos niissä jotain poikkeavaa ilmenee. Verikokeet onkin jo heti maanantaina ja varmaan seuraavalla viikolla sit ehkä jo se np-ultra. Tai en voi olla varma, kun laittavat sen ajan postilla sieltä tulemaan. Mut viikkoja ajatellen luulis et olis joskus silloin. Nyt on siis 9+5.

Pitää tutkailla tota mamalicious merkkiä niistä vaatteista. Mitään hennesiä on turha edes kuvitella, kun ei niiden vaatteet mene normaalistikaan päälle. :D

Mun on vähän pakko hehkuttaa teille, mun mies kävi tänään kalassa ja toi sieltä kirjolohen syötäväksi. Kyllä oli hyvää ja ihana kun sai tuoretta kalaa pitkästä aikaa. Exä ei osannut kalastaa ja isä on kuollut jo 7 vuotta sitten, niin ei oo paljon kalaa ollut tarjolla (muuta kun kaupasta tietenkin). ;)
 
Mariani, pieni suloinen vauvan alku. ❤
Tulee ihan sellanen *tuitui* olo, kun tota kuvaa katsoi.

Oi, että kun sitä odottaa jo np-ultraa! Ja, että näkee tuon pienen ihanuuden.
Vielä 11 pitkää päivää.

Töissä meni hyvin, vaikkakin turvotus on hurjaa ja ihan jo tän vatsan takia alkaa olemaan viimeisiä nostella laatikoita mihinkään, enkä mä uskalla tikkailekaan pahemmin nousta.
Onneks mä en muutenkaan pahemmin tee niitä hommia, vaan laitan tavaroita ja olen asiakkaiden kanssa tekemisissä.
Vois tää masun kasvu (oletan, että kyse alkaa olemaan jo kasvusta eikä turvotuksesta) vähän himmaantua. Ei muuten, mut jos se tätä vauhtia kasvaa, niin en mä pääse mihinkään liikkeelle loppuraskaudesta

Oireet pysy aika hyvin eilen aisoissa.
Pahoinvointia on kyllä edelleen, mutta iisimpänä (peukut pystyssä, ettei tarttis enää kertaakaan oksentaa, inhoan oksentamista). Menee vähän aaltoilevasti tuo pahoinvointi.
Muuten aika hyvät olot, en valita. ☺

Mutta väsyttää, joten taidan suunnata kohta pehkuihin.

Susanna & Pähkinä 10+6
 
Mulla oli eilen pitkästä aikaa kokonaan hyvä päivä :) Olin sen kunniaksi jopa liikenteessä ja laitoin itseni ihmisen näköiseksi. Mieskin tykkäs kun en näyttänyt enää siltä hirviöltä tukka pystyssä, joka oon ollut koko viikon :D

Kävin ostamassa niitä mammavaatteita. Löytyi yksi kauppa, jossa niitä myydään Seinäjoella ja sieltä ne isoimmat koot jopa mahtui mulle. Wuhuu! Pelkäsin jo et joudun nettikauppojen kanssa alkaa säätään. Nykyisin kun palauttaminenkaan ei oo ilmaista, niin en paljon viitsi netistä mitään ostella.

Nyt sit kyllä näkyy raskaus jo kauaksi, kun noi mammafarkut laitan jalkaan. Se myyjäkin ihmetteli miten voi olla viikkoja vasta 10+0! Mulla tuo alavatsa puskee niin lujaa esiin ja on ihan kovakin vaikka tuota vatsaa nyt muutenkin on ennestään ;)

Eilen tuli sit valvottuakin melkein kahteen, kun piti käydä hakemassa mun vanha auto exän luota, kun sitä olisi joku tullut tänään ostamaan. No sepä laukes keskelle tietä about kilometrin päähän exän luota ja sitä sit yritettiin siitä saada liikkeelle muutama tunti. Lopulta ei auttanut kuin hinata se takaisin exän pihaan ja ilmoittaa ostajalle et ei se ookaan kunnossa. Hemmetti noita auton romuja, sanon minä! Ei kai auta kuin tilata joku jostain romuttamolta hakemaan se pois. Ei sitä kannata alkaa korjaillakaan, kun siinä nyt on muutenkin niin paljon vikoja.

Tänään meen tekeen sen yhden työvuoron. Nyt ei enää huoleta jaksaminen, kunhan vaan saan nukuttua päikkärit kun viime yönä jäi unet vähän lyhyiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täälä käyty eilen nlassa. Ei mitään ihmeitä, hieman on hommat muuttuneet sitten viime kierroksen. Verikokeet, pissanäyte annettava /vietävä reissunjälkeen ma 20.6 ja todennäköisesti ensiviikolla tulee aika np-ultraan, sit taas tapellaan aikataulujen kanssa todennäköisesti. Sokerirasitukseen varailen huomenna aikaa heinäkuulle... Uusi nla aika myös siellä heinäkuun puolivälin jälkeen.

Täällä olo ollu taas paripäivää ihan hyvä. Nyt Alko hieman mietityttää se tuleva ultra, siihen kiteytyy nyt kaikki... Se jos on ok,niin sit tavallaan tää lopullisesti konkretisoituu mulle.

Hei ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille, ihanaa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mää oon käsittäny että sokerirasitukset tulis vasta joskus viikon 20 jälkeen? Vai oliko sulla Repa ennestään jotain että tarvii käydä aiemmin? Ei tässä muuten mut ku annettiin itelle tehtäväksi varata niihi verikokeisiin aikaa ja samassa lapussa oli mainittu niistä sokerirasituksista nii vähä aikaa pähkäilin että pitäiskö ne varata jo nyt vai miten :D
 
Mää oon käsittäny että sokerirasitukset tulis vasta joskus viikon 20 jälkeen? Vai oliko sulla Repa ennestään jotain että tarvii käydä aiemmin? Ei tässä muuten mut ku annettiin itelle tehtäväksi varata niihi verikokeisiin aikaa ja samassa lapussa oli mainittu niistä sokerirasituksista nii vähä aikaa pähkäilin että pitäiskö ne varata jo nyt vai miten :D
Joo hei, normisti otetaan siellä vkolla olikohan 24-26, mut mulkekin määrättiin ne otettvaksi kaksi kertaa eli eka vkolla 12-16 (jos pystyy). Jos pahoinvointi jatkuu vkolle 20 saakka niin sit ei kannata yrittää tota ekaa ottaa, kun sanoi et siitä ainakin varmasti tulee huono olo ja jos siellä oksentaa niin sit menee pieleen se koe. Toki mulla on aina otettu sokeriarvot ja tokassa kyllä oksensinkin siellä, mut otti se silti ne kokeet. Piti vaan juoda enemmän sitä litkua.
 
Ihanaa tosiaan kun täällä alkaa kuun alun odottajilla jo np-ultrat lähenemään ja turvalliset viikot poksumaan.
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :love:

Tänne ei kuulu kummempaa. Maha on täälläkin jo ihan selkeä, oon yrittäny peitellä sitä töissä ja tuttujen seurassa kun en halua kertoa vielä.
Pahaa oloa ja ällötystä riittää myös. Kovasti odotan jo isompia viikkoja ja np-ultraa. Mulla on eka neuvola 20.6. ja np-ultraan pitäisi päästä ennen kesälomareissua, viimeistään päivää ennen kun lähdetään, jolloin mun laskujen mukaan 12+0 ja neuvolan laskujen mukaan 13+0. Heinäkuun tokalle viikolle pitäisi jaksaa odottaa.
Tuntuu, että oon ollut jo ikuisuuden raskaana, vaikka on vasta kahdeksas viikko meneillään :D

Mamadread ja itu 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Pitikin mennä kehumaan sitä, että eilen ei pahoinvointi vaivannut.
Koska tänään oon pahoinvoinnin takia maannut melkein koko päivän. Tälläkin hetkellä makaan sohvalla (ja mies hieroo jalkoja ♡) mä toivon, että huomenna helpottaa.

Onneks tuo mies on tyttöjen kanssa touhunnut, koska mä en ois pystynyt.

Syöminenkin on ollut vähän siinä ja siinä, vähän oon pystynyt syömään, mutta ei ne on mitään hirveitä määriä.

Ja enempää en kyllä nyt jaksa kirjoittaa, katellaan huomenna.

Susanna & Pähkinä 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja Meri88
Narana85 asia juurikin niin kun RubyS kertoikin, eli mulla todettu viimeraskaudessa rd ja siksi rasitus tehdään kaksi kertaa :eek: vaikka taas meinas ettei mulla ole sitä kun oon hoikka ja liikun paljon, niin oli se viimeksikin joten toiveet ei ole korkealla :mad:

Eilen tuli juosta 7km kevyttä kyytiä ja joogattuakkin(y) aivan ihana päästä liikkumaan, olo on pysynyt hyvänä.
Huomenna lähdetään viikon reissuun :)
 
Moikka pitkästä aikaa! Kirjoittelin toukokuun puolella varhaisultrasta,jossa näkyi vain ruskuaispussi. Sydän pamppaillen luin jokaista menetystä täällä sivuilla, todella surullisia juttuja! Ekassa neuvolassa 7+3 näkyikin yllätykseksi pikkuinen ja sydämen syke myös♡ nyt mennään 9+2 ja alhaisen hemoglobiinin takia järkyttävä väsymys kokoajan. Lisäksi esikoinen todella traumaattinen synnytys pyörii kokoajan mielessä ja ei ainakaan kohota mielialaa :/ Jotenkin tuntuu että pitäisikö raskautta salassa siihen asti kuin se selvästi näkyy, ettei vielä np- ultran jälkeen kertoisi.. (toki perheet ja lähimmät ystävät tietää) Milloin te julkistatte raskauden niin että se on täysin avoin juttu?
 
Hannamaaria voi kuinka iloinen uutinen että sinulla onkin kaikki ollut hyvin! :love:

Jos maltan pitää asian salassa eikä maha kasva ihan mahdottomia, ajattelin itse että np ultran jälkeen 1.7.ei tarvisi asiaa enää salailla keneltäkään. Pari kertaa oon jo kyllä meinannu vahingossa lipsauttaa esim töissä ihan perus keskustelussa jotain että sitten kun jää äitiyslomalle tms mutta onneksi on vielä saanut pidettyä mölyt mahassa :LOL:
 
Meidän raskaudesta tietää vasta omat lapset, rakkain ystäväni ja neuvolan täti. Mummoille ja papalle kerrotaan joskus ehkä heinäkuussa.. ultran jälkeen. Maha tosin on jo muhkea mut on mulla tuota pötsiä ollut tässä lasten jälkeen muutenkin niin näytän lähinnä lihoneen vain enemmän. :LOL::whistle:

Meillä on 8kk ikäinen kummi-tyttö juuri kylässä ja tässä makoillaan aamupäiväunilla. :p Ihana söpöläinen tuhisija on! ♡

Lellu & muru 8+1
 
Pin
Voisin liittyä mukaan. 27v, La 12.1 vaikka leikataan varmaan jo aika kuun alussa. Kätilöopisto ja neljäs lapsi.

Olen jo julistanut asian blogissani, eli eiköhän kaikki ole jo tietoisia...

Käytiin varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin. Ylimääräinen neuvolakäynti on pian jossa kuunnellaan sydänäänet, koska meillä on ollut keskenmenoja.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Sama meno kun Susannalla.. Pitikin puhua oireettomuudesta.. :D nyt on ällöttänyt muutaman päivän aika teholla, onneks mun keho ei oo yleensä kykeneväinen oksentamaan, toivotaan että näillä mennään.. Muutama päivä sit tuli iha vähä ruskeaa verta paperiin, onneks ei oo enempää tullu.. Vaikka tiiänkin olevan normaalia ni kyl noita aina jää miettimään..
Edellises raskaudessa ei ollu myöskää mitään mielitekoja, mut nyt tekis usein mieli saada jotain tosi suolasta, makea vaa ällöttää. Normaalisti oon sellanen sokerihiiri:D
Neljä päivää ekaan ultraan, jee<3

Meri ja pötsi 7+4
 
Pin
Joku kyseli äitiysvaatteista.. Bebesiltä saa nättejä housuja ainakin(netistä voi tilata jos ei ole lähellä). Tai sellaisia mitä kehtaa käyttää näyttämättä mammamaiselta. Äitiyspaitoja tuskin itse tulen ostamaan, max yhden perus neuleen tms kun tavallisillakin pitkillä paidoilla saa kivan kokonaisuuden tehtyä. Bravadon liivit ostin kun en edellisen raskauden jälkeen suostuisi enää muita käyttämään raskaus- ja imetysaikana.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love:

Ei suostunut th vielä kuuntelemaan sydänääniä, koska jos ei kuulukaan, niin stressaa turhaan. Toivotti tulemaan uudelleen viikon päästä. Ehkä parempi näin, sillä olisin takuulla hermoillut jos ei oltaisi saatu kuuluviin.

Me kerrotaan uutinen mun perheelle juhannuksena, vaikka alunperin ajatuksena oli kertoa vasta np-ultran jälkeen. Nähdään välimatkan vuoksi harvoin, niin siksi kerrotaan vähän aikaisin, kun on kuitenkin kiva kertoa kasvokkain. Tämä toki sillä olettamuksella, että saadaan ne äänet kuuluviin. Sen verran kuitenkin nämä jatkuvat vuodot pelottaa. Miehen perheelle kerrotaan sitten ultran jälkeen, ellei tule sellaista tilannetta, että on pakko kertoa. Ja voi kyllä helposti tulla, kun nähdään niin usein. :eek: Ja valehtelemaan en rupea, jos joku suoraan kysyy.

Ja maha mullakin tuntuu kasvaneen/turvonneen, vaikka painoa ei olekaan tullut lisää :p

Elisen ja Toivo 9+4
 
Heippa, oon tutkinut tätä ketjua ja haluaisin liittyä mukaan :)
1.1./Rietu94/21/KYS/1.lapsi
Ollaan miehen kanssa yritetty lasta maaliskuusta 2015 alkaen ja plussasin 24.4., voi sitä onnen ja ilon määrää :)
Ootan kovasti ensimmäistä ultraa, joka on 30.6.
 

Yhteistyössä