Tammikuun tähtöset 2017 **KESÄKUU**

Me kerrotaan läheisille varmaan joskus kesän aikana, aikaisintaan np-ultran jälkeen. Töihin omaan työpisteeseen meen takasin elokuun puolivälissä vasta, joten näkevät sitten silloin, ei tartte varmaan paljoo kertoa siinä vaiheessa :ROFLMAO: Vaikka luulen, että moni on jo arvannut toukokuun aikana kun turvotus pompautti masun heti esiin. Nyt kun oon toisessa työpisteessä kesälomasijaisena niin siellä kyllä kaikki tuijottaa vatsan seutua, mutta kukaan ei oo kysyny / onnitellut, enkä mä aio myöskään sanoa sen enempää.
En ylipäätään aio varmaan kummemmin huudella raskaudesta, perheelle ja läheisimmille ystäville vaan. Kyllä kaikki loput jossain vaiheessa sit tajuaa että lapsiluku on lisääntynyt. :D
Mua jännittää eniten miten mun poika suhtautuu ja sitten tietysti oma äiti ja isi, joskin viime raskaudesta kun kerroin niin mun äiti itki onnesta, joten kai se nytkin on iloinen :)

Mun pahoinvointi tuntuu joka päivä lisääntyvän iltaa kohti. :sick::sick::sick:

Ainiin, tervetuloa uusille!

M ja itu 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tulen mukaan!
Laskettu 30.1.
Rino/32/Tyks/2. lapsi

Olotila ihan siedettävä, vielä viime viikolla voimakasta pahoinvointia, mutta se onneksi ohi. Nyt on koko ajan jano! Ja nälkä, mutta mitään ei tee mieli syödä. Kaikkein kamalinta on aivan järjetön väsymys!! Mietin jo johtuuko tämä kilpirauhasen vajaatoiminnasta tms, en muista tällaista lainkaan ensimmäisestä lapsesta (tyttö täyttää nyt 5v). Voisin nukkua kellon ympäri, millään ei jaksaisi pitää silmiä auki ja raajatkin tuntuu painavan sata kiloa.

Ai niin, viime kierrossa oli keskenmeno ja nyt koko ajan pieni pelko siitä että jotain sattuu. Toistaiseksi kuitenkin ainakin oireet voimakkaat, joten kaikki lienee hyvin. Eka neuvola 20.6. Mahdetaankohan siellä jo kuunnella sydänääniä? Milloin aikaisintaan voi kuulla äänet itse dopplerilla? Mietin josko ostaisin sellaisen, olisi ainakin hiukan rauhallisempi olo kun voisi kuunnella kotona.

Rv 6+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan :love:

Ryhmä on tarkoitettu naisille jotka ovat plussanneet ja heidän laskettu aikansa on tammikuussa. (Poikkeuksellisesti joulukuun loput.) Ryhmä ei ole kuumeilu- eikä jännäilyryhmä. Kiitos :whistle:

Tiedot muotoon: Laskettu aikïa / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tammikuun tähtöset

30.12
NNor@ / 27 / KAKS / 4.lapsi
Iinaalisa / 17 / PHKS / 1.lapsi

31.12
Alma01 / 37 / NKL/KOS / 2.lapsi

1.1
Susanna#1 / 22 / SATKS / 3.lapsi
Mötti / 27 / K-SKS / 2.lapsi
Tirpppa / 27 / KYS / toinen
Riikka90 / 26 / MKS / 3.lapsi
Rietu94 / 21 / KYS / 1. lapsi

2.1
Neitonen_82 / 34 / HYS / 3.lapsi
Musicro / 30 / ensimmäinen

3.1
Nakkertton / 33 / KYS / 1.lapsi
Mirru / 28 / KAKS/ 2. Lapsi
Steffi88 / 27 / KOS / 1. lapsi

4.1
Lumikuu2 / 31 / KAKS / 3.lapsi
annelski / 24 / KYS / 2.lapsi

5.1
iloinenodottaja / 25 / KSKS / 2.lapsi
Tynttiii / 25 / MKS / 2.lapsi
Mariani

6.1
marskuukkeli / 30 / TAYS / 3.lapsi
Leikkuri / 29 / JS / 1.lapsi
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi

7.1

Nissukka / 27 / KYS / 2.lapsi
Pauuu / 27 / KYS / 2.lapsi
Inkalilja / 30 / KOKS / 3.lapsi
RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi

8.1
teetintti / 26 / Tays / 1.lapsi

9.1
Siipuli / 30 / 1.lapsi
eveliinu / 22 / E-KKS / 2. lapsi

10.1
rasula / 31 / L-PKS / 3.lapsi
pauva88 / 27 / P-KKS / 1.lapsi

11.1
Pissu1 / NKL tai JS / 3.lapsi
Anskuansku / LKS / 2.lapsi
Nastinen / 22 / TYKS / 1.lapsi
Elisen / 29 / KYS / 2. Lapsi

12.1
Jen89 / 26 / TYKS / 4.lapsi
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi
Pin / 27 / KOS HKI / 4. lapsi

13.1
ronia10 / 29 / HYS / 1.lapsi
Unti / 26 / TAYS / 2.lapsi
Nutti / 30 / TYKS / 2.lapsi
Miilai / OYS / 1.lapsi
Riinuska_ / 22v / E-KKS / 2.lapsi
Hannamaaria / PKSSK / 26 / 2.lapsi

14.1

Hayley82 / 33 / OYS / 3.lapsi

15.1
Punastuu / 25 / KPKS / 3.lapsi
Pienestä kii / 2.lapsi
mhv / 38 / JS / 3.lapsi

16.1
MannaL / 32 / NKL/KOS / 3.lapsi
mokmat /29/ KSKS/ 3.lapsi

17.1
pallero26 / 2.lapsi

18.1.
Nannariia / 25 / KYS / 3. lapsi
PikkuMyyh / 26 / KOKS / 1. lapsi

20.1
Vuohenkello / SATKS / 4.lapsi
Kuurankukka / 31 / KOS / 2. lapsi

21.1
RINKELII / PHKS / 3.lapsi
Lellu83 / 33 / KYS / 3.lapsi

22.1
mamadread / NKL / 3.lapsi

23.1.
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi

28.1
isbee92 / 24 / PHKS / 1.lapsi

29.1
Patu123 / 29 / 1. lapsi

Ja
sisu! / 21 / TYKS / 1.lapsi



** yht. 60 tulevaa äitiä **

Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Voi tätä salmiakin himoa :giggle: millähän sen saisi korvattua/pois?

Neuvolantäti antoi sille nollatoleranssin, gyne sanoi että saa muutamia syödä.
Haha, onkohan se niin, että kielletty hedelmä houkuttaa.:D Munkin tekee usein mieli lakua, vaikka en oo varmaan vuoteen edes syönyt sitä. :D
En mä kyllä osaa antaa mitään vinkkiä, onko salmiakkipurkka myös kiellettyjen listalla vai voiko sillä lievittää tuskaa?

Lakustahan oli, että vaikka lakujäätelöä vois satunnaisesti syödä annoksen. Mä oon kyllä ollut kokonaan ilman kun on ihan turha mieliteko.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ai niin, viime kierrossa oli keskenmeno ja nyt koko ajan pieni pelko siitä että jotain sattuu. Toistaiseksi kuitenkin ainakin oireet voimakkaat, joten kaikki lienee hyvin. Eka neuvola 20.6. Mahdetaankohan siellä jo kuunnella sydänääniä? Milloin aikaisintaan voi kuulla äänet itse dopplerilla? Mietin josko ostaisin sellaisen, olisi ainakin hiukan rauhallisempi olo kun voisi kuunnella kotona.

Rv 6+5
Neuvolassa kuunnellaan kai rv 10-12 lähtien riippuen vähän millaista laitteistoa niillä on käytössä. Kotidoplerilla kuuluu myös yleensä n. rv 10 lähtien.
Mäkin vähän toivon, että neuvolan täti kuuntelis ensi ma, silloin on rv 9 + 0, mut varmaan vasta seuraavassa neuvolassa joskus np-ultran jälkeen suostuu sen tekemään. o_O
 
Hei miks se salmiakki ja laku on kielletty kokonaan? Ku ennenhän sai syödä vaa vähä. Mä oon tääl sveitsis niin pimennossa:D Just suomen lomalta otin mukaan hopea toffeeta, ku en tienny olevani raskaana, nyt ne tuol huutelee mun nimeä kaapin perukoilta:ROFLMAO:
 
Tammitähtösiin mahtuu ainakin vielä, mutta en nyt muista kuka sinne otti sisään.

Siellä facessa puhutaan nyt paljon hankinnoista vauvaa varten. Moni on jo hommannut tai ainakin katsellut vaunuja jne. Mites te täällä? Onko ollut hankinnat mielessä?

Itse en ole edes ajatusta vielä niille suonut. Ainoastaan sen verran, että tiedän millaisen pinnasängyn haluan. Mutta itse ajattelin et perehdyn hankintoihin sit vasta joskus rakenneultran jälkeen.

Täällä tuli muuten aika siihen nt-ultraan. Se on vasta 5.7. kun olin jo uumoillut et olisi ennen juhannusta. Mulla on tuolloin jo neljästoista raskausviikko käynnissä, ehtiikö siinä sit varmasti tehdä ne lisäseulat, jos on aihetta? Vähän ressaan, kun tyttärelle tuli samalla aika tähystykseen sit 7.7. Et jos onkin huolia tuossa raskaudessa, niin kuinka homma toimii kun on ajat noin lähekkäin. Sitä tyttären aikaa ei voi siirtää, kun se lääkäri on täällä vain silloin, joka siihen tarvitaan.

Mä en muuten sit jaksanut odottaa kertomisen kanssa vaan nyt tietää jo mun äiti ja sisarukset raskaudesta. Ja paras ystävä tiesi jo ensimmäisenä. Ja sit muutama muukin. Mies haluaa vielä odottaa kertomista sen suvulle, et varmaan sit juhannuksena tulee ilmi heille, kun mennään yhdessä juhannusta viettämään. Ainoa vaan, et kummankaan lapset ei tiedä ja en oo varma haluanko heille vielä silloin kertoa. Haluisin käydä sen nt-ultran heti. Mut joku kuitenkin möläyttää siellä mökillä juhannuksena, kun on niin paljon porukkaa. Niin mietin pitääkö lapsille kertoa sit jo ennemmin. Siinä on vaan se, et jos kerrotaan niille ennemmin, niin sit saa myös exät tietää ja kummankin puolelta on exät sellaisia, ettei yhtään tiedä mitä sieltä tulee kun kuulevat. Omani ainakin repii peliverkkarinsa ihan varmasti, miehen exä on vielä arvoitus. Vaikkei asia heille kuulukaan ja kummallakin on jo uudet puolisot ja erosta 3 vuotta, niin siltikin pelottaa heidän suhtautumisensa. En haluais vielä ainakaan saada sitä paskamyrskyä niskaani. Toi onkin varmaan ainoa asia mistä stressaan tässä raskaudessa, mut ei sekään kivaa oo.
 
Täällä hurisee aika tasaisesti eteenpäin. Verikokeissa on käyty ja virtsanäyte pitää vielä viedä. Ultra on ensi viikolla ja seuraava neuvola joskus heinäkuun lopussa.

Oireita ei juuri mitään, olo ihan hyvä. Mitään hankintoja en kyllä ole osannut vielä osannut ajatellakaan,

Joko teillä rupeaa mahaa näkymään vai vieläkö on vaan turvotusvatsaa? :) Te, kenellä on lapsia ennestään, muistatteko milloin edellisissä raskauksissa alkoi näkyä?

Tervetuloa uusille! :)
 
Pin
Joo aika hyvin jo tiedän mitkä ostetaan edellisistä viisastuneina :D vaunut Bugaboot, niihin istuva kaukalo, ei tarvita pinnistä mihinkään joten ei osteta ja sitteri on valmiina. Sektioon ostan sellaisen mahavyön ja bravadolta ostin jo odotusajalle hyvät imetysliivit. Aventin rintapumpun ostan valmiiksi ja toivon että löydän jonkun siihen sopivan lasisen pullon/purkin. Tulen imettämään varmaan 99%kerroista joten pari pulloa riittänee mahd lenkkien tms ajaksi eikä sitä kauheasti jaksakaan pumppailla :D
 
Pin
Täällä hurisee aika tasaisesti eteenpäin. Verikokeissa on käyty ja virtsanäyte pitää vielä viedä. Ultra on ensi viikolla ja seuraava neuvola joskus heinäkuun lopussa.

Oireita ei juuri mitään, olo ihan hyvä. Mitään hankintoja en kyllä ole osannut vielä osannut ajatellakaan,

Joko teillä rupeaa mahaa näkymään vai vieläkö on vaan turvotusvatsaa? :) Te, kenellä on lapsia ennestään, muistatteko milloin edellisissä raskauksissa alkoi näkyä?

Tervetuloa uusille! :)
Ei kai se oikein voisi edes vielä näkyä, kohtuhan on meillä kaikilla vielä niin alhaalla... Turvotus on tietty yleistä mahankin seudulla. Jos makoilen niin voin sen tuntea tuolla luiden välissä alhaalla kun oikein tarkkaan kaivelee. :D Alkoi tulla sieltä ulos tokassa raskaudessa siinä rv 12 jälkeen, mutta en muista koska se alkoi muistuttaa jo pientä vauvamahaa. Ei kai siitä kauaa mennyt kun alkoi muoto vähän muuttua.
 
Tammitähtösiin mahtuu ainakin vielä, mutta en nyt muista kuka sinne otti sisään.

Siellä facessa puhutaan nyt paljon hankinnoista vauvaa varten. Moni on jo hommannut tai ainakin katsellut vaunuja jne. Mites te täällä? Onko ollut hankinnat mielessä?

Itse en ole edes ajatusta vielä niille suonut. Ainoastaan sen verran, että tiedän millaisen pinnasängyn haluan. Mutta itse ajattelin et perehdyn hankintoihin sit vasta joskus rakenneultran jälkeen.

Täällä tuli muuten aika siihen nt-ultraan. Se on vasta 5.7. kun olin jo uumoillut et olisi ennen juhannusta. Mulla on tuolloin jo neljästoista raskausviikko käynnissä, ehtiikö siinä sit varmasti tehdä ne lisäseulat, jos on aihetta? Vähän ressaan, kun tyttärelle tuli samalla aika tähystykseen sit 7.7. Et jos onkin huolia tuossa raskaudessa, niin kuinka homma toimii kun on ajat noin lähekkäin. Sitä tyttären aikaa ei voi siirtää, kun se lääkäri on täällä vain silloin, joka siihen tarvitaan.

Mä en muuten sit jaksanut odottaa kertomisen kanssa vaan nyt tietää jo mun äiti ja sisarukset raskaudesta. Ja paras ystävä tiesi jo ensimmäisenä. Ja sit muutama muukin. Mies haluaa vielä odottaa kertomista sen suvulle, et varmaan sit juhannuksena tulee ilmi heille, kun mennään yhdessä juhannusta viettämään. Ainoa vaan, et kummankaan lapset ei tiedä ja en oo varma haluanko heille vielä silloin kertoa. Haluisin käydä sen nt-ultran heti. Mut joku kuitenkin möläyttää siellä mökillä juhannuksena, kun on niin paljon porukkaa. Niin mietin pitääkö lapsille kertoa sit jo ennemmin. Siinä on vaan se, et jos kerrotaan niille ennemmin, niin sit saa myös exät tietää ja kummankin puolelta on exät sellaisia, ettei yhtään tiedä mitä sieltä tulee kun kuulevat. Omani ainakin repii peliverkkarinsa ihan varmasti, miehen exä on vielä arvoitus. Vaikkei asia heille kuulukaan ja kummallakin on jo uudet puolisot ja erosta 3 vuotta, niin siltikin pelottaa heidän suhtautumisensa. En haluais vielä ainakaan saada sitä paskamyrskyä niskaani. Toi onkin varmaan ainoa asia mistä stressaan tässä raskaudessa, mut ei sekään kivaa oo.

pystytkö vinkkaamaan tai kysymään kuka ottaa sinne sisään jos vielä huolivat uusia? :)
 
Täällä hankintoja ei hirveesti tarvii tehdä kun edellinen 9kk ikäinen :D varmaan jotkut tuplarattaat ja sänky. ja odotusvaatteita, koska möin kaikki edelliset jo pois. mahastakaan ei nyt tiedä onko uutta mahaa vai vanhaa.
 
Hankintoja ei kyl meiänkää tarvii paljoo tehä, esikoinen on 16kk ja kaikki on viel talles. Vähä mietin jos ostais kovam vaunukopan tilalle pehmeen. Jos uus tulokas on tyttö ni sit tulee varmaa osteltua parit tyttömäiset vaatteet, mut periaatteessa vaatteitaki ois tarpeeks ennestää. Esikoinenkin oli talvi vauva, ni pitäs mennä vaatteet aika yks yhtee.. Tavotteena ois saada esikoinen "isojen sänkyyn" nukkumaan ennen joulua ni ei tarttees sitä pinnistäkää ostaa.
En muista millo maha tuli näkyviin, mutta raskausvaatteita aloin käyttää joskus viikol 16. sillo tuli myös ekoja kommentteja raskaudesta myös vierailta ihmisiltä. Mut nyt on viikkoja 8+0 ja pitää jo jättää jostain farkuist nappia auki...
Mites te joilla on taaperoita ennestään, tuplavaunut vai seisomalauta? Ite vähä toivoisin jos lauta riittäis...
 
Meillä ei poikien jäljiltä mitään tallessa, mutta turvakaukalo ja hoitopöytä saadaan ystävältä. Pinnasänky oli hieman turha pojilla joten en tiiä mitä sen kanssa teen. Vaunut varmaan käytettyinä. Lähtökohtaisesti pyrin sijoittamaan mahd.vähän koska kuitenkin käyttöikä on niin lyhyt... Ja milloin näitä hankintoja sit tulee sen tarkemmin ees mietittyä,ei pysty sanomaan... Eipä niillä kiire ole. Äitiys vaatteita pyrin kans ostamaan niin vähän kuin mahdollista, imetyspaidat on parempi sijoitus.
 
Ei oo kyllä hankintoja paljoa vielä mietitty. Sanoin kans miehelle että ennen rakenneultraa ei hommata yhtään mitään. Miehen vanhemmat aikoo ostaa vaunut meille. Uudet kuulemma pitää olla, ei mitään käytettyjä :rolleyes: :LOL: mulle ois kyllä kelvannu käytetytkin (on siis tulossa ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille)

Veto on kyllä melko tehokkaasti pois joka päivä. Muuten ei edelleen mitään oireita.. tuntuu välillä ihan hassulta puhua olevansa raskaana kun se ei tunnu eikä näy vielä missään :LOL:

Mulla oli kans tuo eksälle kertominen jännä paikka. Ei sillä että ois hermostunut asiasta, ollaan vaan niin hyvissä väleissä nykyään että siksi jännitti. Ja halusin kertoa ennen kun menee jotain kiertotietä hänen korviin. Oli kuitenkin niin ihana että kertoi myös mulle ekasta lapsestaan ensimmäisenä. Yhdessä kuitenkin aikanaan lasta yritettiin ja saatiin aikaan vain yksi kohdunulkoinen niin sekin varmaan tekee tästä molemmin puolin tämmöisen huomioitavan.
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS
Tammitähtösiin mahtuu ainakin vielä, mutta en nyt muista kuka sinne otti sisään.

Siellä facessa puhutaan nyt paljon hankinnoista vauvaa varten. Moni on jo hommannut tai ainakin katsellut vaunuja jne. Mites te täällä? Onko ollut hankinnat mielessä?

Itse en ole edes ajatusta vielä niille suonut. Ainoastaan sen verran, että tiedän millaisen pinnasängyn haluan. Mutta itse ajattelin et perehdyn hankintoihin sit vasta joskus rakenneultran jälkeen.

Täällä tuli muuten aika siihen nt-ultraan. Se on vasta 5.7. kun olin jo uumoillut et olisi ennen juhannusta. Mulla on tuolloin jo neljästoista raskausviikko käynnissä, ehtiikö siinä sit varmasti tehdä ne lisäseulat, jos on aihetta? Vähän ressaan, kun tyttärelle tuli samalla aika tähystykseen sit 7.7. Et jos onkin huolia tuossa raskaudessa, niin kuinka homma toimii kun on ajat noin lähekkäin. Sitä tyttären aikaa ei voi siirtää, kun se lääkäri on täällä vain silloin, joka siihen tarvitaan.

Mä en muuten sit jaksanut odottaa kertomisen kanssa vaan nyt tietää jo mun äiti ja sisarukset raskaudesta. Ja paras ystävä tiesi jo ensimmäisenä. Ja sit muutama muukin. Mies haluaa vielä odottaa kertomista sen suvulle, et varmaan sit juhannuksena tulee ilmi heille, kun mennään yhdessä juhannusta viettämään. Ainoa vaan, et kummankaan lapset ei tiedä ja en oo varma haluanko heille vielä silloin kertoa. Haluisin käydä sen nt-ultran heti. Mut joku kuitenkin möläyttää siellä mökillä juhannuksena, kun on niin paljon porukkaa. Niin mietin pitääkö lapsille kertoa sit jo ennemmin. Siinä on vaan se, et jos kerrotaan niille ennemmin, niin sit saa myös exät tietää ja kummankin puolelta on exät sellaisia, ettei yhtään tiedä mitä sieltä tulee kun kuulevat. Omani ainakin repii peliverkkarinsa ihan varmasti, miehen exä on vielä arvoitus. Vaikkei asia heille kuulukaan ja kummallakin on jo uudet puolisot ja erosta 3 vuotta, niin siltikin pelottaa heidän suhtautumisensa. En haluais vielä ainakaan saada sitä paskamyrskyä niskaani. Toi onkin varmaan ainoa asia mistä stressaan tässä raskaudessa, mut ei sekään kivaa oo.
Mulla ois kans just sillon ultra kun alkaa 14 viikko ja sit tulee vielä viikonloppu väliin. Ultranhan pystyi tekemään 13+6 saakkaa mutta luulis kai että ne lisätutkimukset vois tehdä pitemmällekin jos niille on tarvetta? Jos raskaana oleva ei ehdi varhaisraskauden yhdistelmäseulontaan on mahdollista osallistua toisen raskauskolmanneksen seerumiseulontaan uä tutkimuksen jälkeen rv 15+0 - 16+6. Näin lukee lapussa jonka sain neuvolasta.
 
Ja vielä yks viesti :LOL: onko kellään alkanu alaselkäkivut? Tai muuten lantion alueen kipuilu? Mulla aina ajoittain vihloo tuolta selän puolelta lantion kohdalta. Enempi ehkä vasemmalta. Jokohan siellä alkaa hormoonit tehdä työtänsä?
 
Meillä on Bugaboon donkey suot, joten tuplarattaita ei onneksi tarvitse hankkia.
Turvakaukalo hankitaan uutena, koska vanha myytiin pois.
Vaatteita on myös hankittava, koska tyttöjen pieniä vaatteita on myös myyty pois.

Sanotaan näin, että ainoat mitä ei tarvitse hankkia on pinnasänky ja tuplarattaat.

Niitä kun on tullut tosiaan myytyä tässä parin vuoden aikana pois.

Äitiysvaatteita tilasin muutaman tossa eilen, ja täytyy kattoa hankkiiko syksyksi jotain vai meneekö syksy miehen vaatteita käyttäessä. :D

Meri88, meillä on ollu käytössä sekä tuplat ä, että seisomalauta.
Siinä mielessä nuo tuplat on kätevät, että mikäli pidempi matka on taitettavana, niin pääsee lapsi välillä istumaan, jollei jaksa seistä.

Mutta nyt ollaan kyllä ajateltu pärjäävämme tuolilla ja seisomalaudalla.
Ja no, onhan meillä yhdistelmätävaunutkin. En oo malttanu niitä vielä myydä, kun ovat hyvässä kunnossa ja kätevät käyttää, mikäli lähtee yhden lapsen kanssa jonnekin.

Kyllä on pakko sanoa, että täällä tuntuu, että maha on kasvanut, ei tää enää turvotusta ole. Niin selkeä vauvamaha, ettei tosikaan.

Esikoisesta pysyi masu piilossa muistaakseni lähemmäs viikolle 15-16.
Kuopuksesta tais tulla muutama viikkoa aiemmin.

Olo on yhä suhteellisen huono, pitikin mennä kehumaan, että jo on hyvä olo.
Kyllä nyt jo pystyy pystyssä olemaan, mutta pahoinvointi on hyvin vahvana.
Töissä on vähän haastetta tän olon kanssa, joten pomon kanssa nähtiin järkevämmäksi, että oon "sairauslomalla", vaikka kyse ei sairaudesta olekaan.
Sovittiin, että katotaan nyt tää viikko, että jos pahoinvointi helpottaa, niin töihin vaan. Pidän itse peukut pystyssä, että helpottais/loppuis parin päivän sisään.

Toki pahoinvointiin helpottaa syöminen, ja kotona se onkin mahdollista, mutta töissä ei pysty syömään vähän väliä.

Susanna & Pähkinä 11+2
 

Yhteistyössä