Tammikuun tähtöset 2017 **KESÄKUU**

Tänään kävin ekassa neuvolassa. Vissiin vähän jännitti kun näin koko yön unia, että myöhästyn sieltä. :D
Ihan kivasti meni, tuttua juttuahan se enimmäkseen oli. Täti oli "vähän" hömppä, eikä ihan vakuuttanut, mutta onneksi se ei ole vastuussa kuin verenpaineista, vatsan mittaamisesta ym. Kun kysyin esim. siitä meidän reissusta, että onko turvallista lähteä Italiaan kun ovat pelotelleet, että on mahdollisuus, että siellä kesän aikana liikkuu zika-virusta, niin se sanoi mulle, että pitää pestä käsiä usein. :eek::ROFLMAO: Sehän siis tarttuu hyttysen pistosta, ei ihmisestä toiseen. Verenpaineet mulla oli myös alhaiset, niihin tuli ohjeeksi juoda vettä? Painonnoususta se sanoi, että ei haittaa kun mulla on niin alhainen lähtöpaino.
Sydänääniä ei kuunneltu, kun siellä oli joku muinaisjäänne se doppleri. Kuulemma sillä kuulee vasta rv 14 alkaen. Harmi :(:( Seuloja varten kävin antamassa verikokeet ja samalla otettiin ne muut perussysteemit, mitä verestä katsotaan. Aika np-ultraan ois sitten tulossa ei ensi, vaan seuraavalle viikolle. Ei oo pitkään enää siihen. :love:
Neuvolan mukaan mulla ois nyt menossa 10+0 ja la 16.1., mutta uskon vasta jos np-ultra sen mukainen. :D

Minkäslaisia juhannussuunnitelmia teillä on?
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, toivottavasti ilmat hellivät meitä.

M ja itu 9+1
 
Mamadread, ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia. Ei oo pitkä aika sulla sitten np-ultraan.

Huomenna on meillä np-ultra!!! ♡
Pikkasen jännittää, mutta ihanaa nähdä pähkinäinen ja kuulla pähkinäisen pienet sydänäänet. ♡
Ja itseni tuntien mä parun siellä kuin viimeistä päivää.

Meidän juhannussuunnitelmat on varmaankin aika selväks tullut jo.
Todennäköisesti nyt sitten mennään keskiviikkona, sisko informoi sen verran, että tulevat tiistaina toiselle siskolle yöksi, ja sieltä tulevat sitten meille, josta lähdetään joko yhdellä (meijän) tai kahdella autolla mökille, vähän riippuu tavaramäärästä ja tollasesta. Ollaan kuitenkin sitten viitisen päivää siellä, että tavaraa on sitten yhteensä neljältä aikuiselta ja kahdelta lapselta..
Siellä tosiaan grillaillaan, uidaan, saunotaan, höpötellään, ja mitä nyt keksitään.

Olo on alkanu helpottaa enempi, ei pahoinvointi vieläkään kokonaan oo pois, mutta parempi on jo.
Töissäkin meni hyvin.

Mutta pakko sanoa, että onneksi keskiviikosta lähtien on pari viikkoa vapaata.

Mut nyt hoitamaan kuopuksen iltapesut ja sitten flikat meneekin nukkumaan.

Susanna & Pähkinä 12+1
 
Heips! Täällä aletaan olla taas elävien kirjoissa viikonlopun työvuorojen jälkeen. Jotenkin tuollainen fyysinen työ, kun pitää seistä koko päivä vie ihan kaikki mehut ja sit voin pahoin pari päivää kun on niin kamala väsy ja kroppa epätasapainossa. Paree olis kun sais olla vaan, mutta kun pakko niitä töitäkin on tehdä.

Me lähdetään kans miehen suvun mökille juhannusta viertään. Ihanaa kun nyt pääsee, meillä ei omassa suvussa oo mökkiä niin en oo koskaan aiemmin päässyt ja on pitänyt vaan kotona möllöttää kaikki juhannukset ilman seuraa, kun kaikki kaverit on omilla mökeillään. Ainoa mitä jännitän, on se ajomatka sinne. Mun on alkanut nykyisin tosi helposti etoa ihan lyhyilläkin automatkoilla. Ei ollenkaan kiva homma. :(

Eilen kerroin sit lapsille tulevasta sisaruksesta ja kyllä olikin ihanaa kuinka he ilostuivat uutisesta. Höpöttivät koko loppupäivän vauvasta ja kävivät silittelemässä mun vatsaa. Ja hei, ne on tosiaan jo koululaisia molemmat ;)

Täällä kans odotellaan np-ultraa kovasti. Aluksi ajattelin, et siihen on tosi pitkä aika, kunnes eilen hoksasin ettei siihen nyt oo kuin kaksi viikkoa ja tää eka viikko menee hujauksessa, kun on juhannus ja paljon tekemistä. :)

Eilen juttelivat tuolla facessa pienistä vauvan vaatteista ja mullekin iski jo kauhee himo päästä niitä shoppaileen. Mulla vaan ei oo yhtään tilaa niitä säilytellä ennen kuin saan myytyä tavaraa pois alta, joten pitää nyt ehkä keskittyä siihen ensin. Mä oon vaan niin huono viemään tavaroita mihinkään kirppikselle. Pitäis löytää semmoinen kirppistapahtuma, jossa sais itse olla paikan päällä myymässä, niin vois sit asiakkaat tingata hinnasta, jos mulla on liian iso pyynti. Inhoan sitä, että kun itsepalvelukirppiksillä oot vaan laittanut jonkun hinnan ja sit ei meekään kaupaksi kun olis pitänyt olla pari euroa halvemmalla. En jaksa siis raahata tavaroita edes takasin, joten kaiken mieluummin myyn sit vaikka alihintaan pois. Ja sit se hintalappujen kirjoittaminen on kans tosi rasittavaa! Siksi olis parempi olla itse myymässä, niin sais vaan sanoa hinnan päästänsä. :D
 
Täällä suht hyvä olo, pahoinvointi yllättää enää harvoin. (y)

Kutsu ultraan tuli viimeviikolla kun oltiin reissussa, 5.7 olis aika.

Juhannussuunnitelmiin kuuluu syöminen ja saunominen appivanhempien mökillä mikä on tossa melko lähellä. Pojat jää varmaan yöksi sinne ja tullaan miehen kanssa yöksi kotiin ja sitten la takaisin.

Joku kyseli harrastuksista.. Itse juoksen ja käyn salilla, kotona on mulla on myös tanko ja painot.uusin hankinta on renkaat joilla oon nyt innostunut tekemään kehonpainotreeniä. Ton perus treenin lisäksi oon aina innostunut satunnaisesti jostain, talvisin käyny spinningissä.
Mutta voin tunnustaa et vasta tässä viimeviikolla oon alkanut palaamaan liikunnan pariin. Oon ollu niin pahoinvoiva. Aion muuttaa treenejä nyt kevyemmäksi ,juoksu jää väkisinkin pois jossain kohtaa, etenkin kun sykkeet ei sais kohta nousta enää kauheen korkeelle. Korvaan ne pitkillä kävelyillä. Mulla on myös kuntopyörä kotona, sillä voi olla kiva syksyllä tehdä. Töihin meen pyörällä,matkaa on joku 7km suuntaansa.
 
Kiva kun on tullut uusiakin, tervetuloa! :)

Saatiin neuvolassa sydänäänet kuulumaan :love: ihanaa pientä nakutusta :) verikokeissakin kävin ja pissatesteissä kanssa. Vuotelu on enää tosi vähäistä. Reilu viikko np-ultraan, jännittää. Ihanaa, että enää reilu viikko maagiseen 12 viikon rajapyykkiin. Onnea Iinaaliisalle ja Susannalle toisen kolmanneksen alkamisesta ja turvallisempien viikkojen saavuttamisesta :)

Väsyttää vielä kovin ja pahoinvointi on lisääntymään (!) päin. Eikös sen pitäisi mennä ihan toisinpäin?

Elisen ja Toivo 10+6
 
Np-ultra ohi ja yksiössä kaikki hyvin! ♡♡
Sellanen ihana pieni siellä loikoili. ♡
Ja pienen sydänäänet kuunneltiin, on ne ihanat. ❤ tosin niitä on tässä kotonakin kuunneltu aika ahkeraan. ☺
Ja kuten arvata saattoi, allekirjoittanut jälleen itki. Mutta niin pääsi tuolta mieheltäkin pieni itku.

Kyllä ne tuolla multa painonkin otti, ja lähtöpainosta on nyt +2kg.

Lapset oli mun siskolla sen aikaa hoidossa.

Ja ultran jälkeen käytiin ostamassa ensimmäinen vaate pikkuiselle.
Ostettiin kylläkin ihan vain neutraalin värinen body. Vielä ei sen enempää osteta.

Pitikin muuten kysyä (aika aikaisessa vaiheessa kylläkin) että meinaako kukaan ottaa äitiyspakkausta?

Me ollaan se otettu molempia lapsia odottaessa, ja meinattiin ottaa se nytkin, vaikka edellisistä on suurinpiirtein kaikki tallella. Se jotenkin "kuuluu" raskauteen, ja siihen, että sen paketin hakee ja saa hypistellä niitä pieniä vaatteita. Se on ihana fiilis.
Näin siis meillä. ☺

Elisen, kiitos. Hurjan nopeesti nää viikot on mennyt, tuntuu, että vastahan sitä teki sen positiivisen raskaustestin ja nyt siitä on kohta jo se 2 kuukautta.

Muutenkin tuntuu, että tää raskaus on mennyt ihan hurjaa vauhtia, ettei kohta pysy enää viikoissakaan mukana.
Ja tuntuu, että masu vaan jatkaa kasvuaan.
Melkein vois sanoa näin, että jollen itse tietäis millä viikolla olen, niin voisin luulla olevani ainakin puolessa välissä raskautta.

Siskokin on jo saapunut avomiehensä kanssa melkein kaupunkiin.
Tulevat tähän meille joskus kahdentoista jälkeen huomenna, jonka jälkeen pakataan tavarat ja kun tyttöjen päikkäriaika on, niin lähdetään ajelemaan kohti mökkiä.
Juhannusruuat ja muutkin käytiin ostamassa, joten huomenna ei tarvitse enää kauppaan mennä, ainakaan oletettavasti.

Mutta kohta taidan suunnata nukkumaan.

Jollen ennen kirjottele, niin viimeistään sunnuntaina sitten.
Saatte pitkän rauhan musta.

Susanna & Pähkinä 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Repa
Meillä oli myös eilen np-ultra, ja kaikki siellä näyttäisi olevan hyvin. Siellä oli pikkuinen niin vauhti päällä, ettei sydänääniä juuri saatu kuunneltua, liikkui aina karkuun. Kätilö sai kyllä pienenpienen pätkän tallennettua, josta sykkeen sai laskettua.

Juhannuksen aikaan ois sitten tarkoitus kertoa tuleville isovanhemmille, kun nähdään.

Onneksi näyttäisi siltä, että pahoinvointi alkaa olla väistyvä oire! Toki vähän etovaa oloa tulee, jos ruokailuvälit kovin venyy, mutta liki päivittäinen oksentelu on nyt jäänyt pois. Jääkaapin ovenkin saa taas auki, ilman oksennusrefleksiä, ihanaa!

Susanna, kiva kuulla teidänkin ultrakäynnillä kaiken olleen hyvin! Äitiyspakkaus ollaan kyllä ottamassa, nyt varsinkin kun on esikoinen kyseessä, eikä tietty mitään tavaraa ole valmiina. Ja on se pakkaus muutenkin vaan niin ihana.

Mukavaa juhannuksen aikaa kaikille!
 
Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia :) Tuolla facessa monella on vielä mennyt kesken tai todettu ettei vauva kasva nt-ultrassa, ikäviä semmoiset uutiset :(

Meilläkin meinataan ottaa äitiyspakkaus, kun tosiaan kulunut jo kymmenen vuotta siitä kun edellisen saanut. Eli eipä ole mitään jäljellä. Muutenkin siinä on niin paljon hyvää vaatetta ja tavaraa ettei niitä saa hankittua sillä 140€ mikä on vaihtoehto. Sitä vaan katsoin, että nykyisin ei vissiin pakkauksessa ole ollenkaan normivaippoja? Vain yksi kestovaippakuori?

Mites te muuten, oletteko ajatelleet käyttää normi vaippoja vai kestovaippoja? Itellä ei oo kokemusta kuin normivaipoista, joten ehkä mennään niillä nytkin. Säästääpähän pyykkivuoressa. :D

Hyvää juhannusta kaikille! :) Meillä on huomenna niin kiireinen päivä ettei välttämättä ehdi tänne vilkuilla ;)
 
Mulla ei kyllä kuvotus tai väsymys oo helpottaneet yhtään :unsure:, mutta onneksi saan olla lomalla ja ottaa niin monet päikkärit kuin tarve vaatii. :D Jospa tämä helpottaisi muutaman viikon kuluessa.

Mä oon jo ostanut vauvan vaatteita jonkun verran, lähinnä jos kirppiksillä on tullut jotain kivaa vastaan. Takaraivossa toki muistuttelee, että vielä kaikki mennä pieleen, mutta minkäs sille sitten voi. En halua liikaa stressatakaan, vaan uskoa siihen, että kaikki on hyvin.

Mekin otetaan varmasti äitiyspakkaus. Täälläkin kaikki täytyy (taas kerran :D) hankkia, joten äitiyspakkaus tulee tarpeeseen.

Vaipoista en vielä tiedä, voipi olla että menee molempia vaihdellen. Kamalan kaukaiselta ajatukselta tuntuu vielä, vaikka samalla kauheen malttamaton olo. Neuvola toi toden tuntua tähän odotukseen ja np-ultra on jotenkin sellainen sinetti sitten. Tulispa se jo pian! :love:

M ja itu 9+3
 
Ihanaa että jo ekat ultrat takana ja niissä kaikki hyvin :love: meillä ultra vasta ens vkon pe. Ei malttais oottaa sinne asti ja pari kertaa käyny mielessä et jos vaihtais sen aiemmaksi mutta mies on vaihtanu jo oman työvuoronsa sitä varten et pääsee ultraan mukaan nii ei voi :D

Äitiyspakkaus meinataan kans täällä ottaa. Siinä on tosiaan sitä tavaraa niin paljon. Ne kestovaipat kyllä kiinnostaa mutta toisaalta se pyykin määrä siinä hirvittää.. onko kellään tietoa kuinka paljon niitä pitäisi olla ja paljonko ne suunnilleen maksaa?
 
Hei kaikki! Vieläkö mahtuu mukaan? :)

oon seuraillut teidän keskusteluja jo pitkään mutta vasta nyt uskaltauduin mukaan :) taustaa sen verran että takana on kaksi keskenmenoa, Rv 7 ja Rv 18+4, eli raskaus pelottaa aika paljon. Toivon että tämä pieni tulisi meille tammikuussa syliin saakka.

Laskettu aika on vähän epäselvä, kkm jälkeen kierrot olleet ihan sekaisin ja siksi laskettu aikakin itselle epäselvä. Mutta viikkoja varhaisultraan mukaan tänään 10+2.
Eli piitu85/ 2.lapsi / la tammikuu 17
 
Täällä vielä odotellaan ekan ultran päivämäärää, toivottavasti tieto tulee pian. Ollaan lähdössä miehen kanssa Englantiin ens viikon maanantaina :) onneksi on ollut koko ajan verrattain hyvä vointi, niin ei jännitä niin paljon lähteä matkalle. Se vähän harmittaa, että pitää käydä verikokeissa aamulla ja kentällä pitäisi olla puolilta päivin. Ja mulla on taipumusta olla aika huonona verikokeiden jälkeen... Mutta kun ollaan poissa melkein kaksi viikkoa niin tuo päivä on kuulemma ainoa, jolloin on järkevää ne kokeet ottaa.
Me aiotaan ottaa äitiyspakkaus, varsinkin kun on esikoinen tulossa. Oon ajatellut, että käyttäisin sekä kesto- että kertakäyttövaippoja.
 
Täällä ollaan matkalla mökille.
Ihanan ja nätin sään se meille ainakin täksi päiväksi toi, kun aurinko paistaa ja lämpötilakin on aika passeli. Saas nähdä uskaltaako sitä mennä tänään jo mereen uimaan..

Me ollaan käytetty tytöillä kertiksiä ja niitä samoja me käytetään nyt myös.
Ei tuu aika mitenkään riittämään, jos alkaa vielä kestovaippojen kanssa taistelemaan. Varsinkin siinä vaiheessa, kun on kaks tollasta hyvin energistä lasta ja siihen vielä vauva, niin kestot on kyllä no-no.
Esikoinen meillä jo ilman vaippaa onkin ja kuopustakin opetetaan vähitellen kohtaan, mutta silti on ne kestot niin vaikeet, että juuei.

Juu no eipä tässä nyt muuta. Matka jatkuu. ☺

Susanna & Pähkinä 12+3
 
Hei.
Minut saisi poistaa listasta. Kävimme tänään np-ultrassa jossa kaikki ei ollutkaan hyvin. Sikiö vastasi viikkojaan (11), sydän sykki ja sikiö liikkui vilkkaasti. Niskaturvotusta kuitenkin reilusti ja muutakin hieman poikkeavaa taisi olla. Menen maanantaina keskeytykseen.

Onnea ja iloa teille muille.
 
Hei.
Minut saisi poistaa listasta. Kävimme tänään np-ultrassa jossa kaikki ei ollutkaan hyvin. Sikiö vastasi viikkojaan (11), sydän sykki ja sikiö liikkui vilkkaasti. Niskaturvotusta kuitenkin reilusti ja muutakin hieman poikkeavaa taisi olla. Menen maanantaina keskeytykseen.

Onnea ja iloa teille muille.
Voi kauheaa! Oon niin pahoillani sun puolesta <3 Toi on munkin suurin pelko, että kaikki ei olisikaan kunnossa ja joutuisi itse tekemään päätöksen keskeytyksestä. Vielä kauheampi tilanne kuin keskenmeno, jolloin luonto hoitaa homman. Paljon voimia teille <3
 
Äitiyspakkaus meinataan kans täällä ottaa. Siinä on tosiaan sitä tavaraa niin paljon. Ne kestovaipat kyllä kiinnostaa mutta toisaalta se pyykin määrä siinä hirvittää.. onko kellään tietoa kuinka paljon niitä pitäisi olla ja paljonko ne suunnilleen maksaa?
Riippuu ostatko käytettynä vai uutena ja millaisia haluat käyttää. Niitä on sellaisina valmiina paketteina tai sitten osittain ostettavissa (imu- ja kuoriosat). Jos pelkästään kestoilee, niin saa niitä ihan kunnolla olla ja samaten niitä kokoja joutuu sit uusimaan vauvan kasvaessa. Toisaalta kyllä kertisvaippoihinkin rahaa uppoaa, kestovaipat on enempi sellainen kerrasijoitus.
Mä suosittelisin, että jos haluu kokeilla, niin ostaa jonkun kohtuullisen kokoisen määrän käytettynä ja sit jos tykkää, niin investoi lisää. Vastasyntyneen kanssa on helppo kokeilla kun pissaa vielä pieniä määriä.
Mun mielestä kestot eI oo merkittävästi hankalampia kuin kertiksetkään. Pyykkiä tulee vauvalta muutenkin hurjasti.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Siipuli:cry::( olen niin pahoillani..... :(

Tuo tuleva ultra kummittelee itseäni niin pahasti etten haluis aatella koko raskautta ennen sitä. Itsekin huonoja uutisia kerran saaneena tiedän että se on kova paikka. Varhaisultran jälkeen oli rauhallinen fiilis mutta nyt kun siitä on jo aikaa niin alkaa taas mielikuvitus laukkaamaan.:unsure:

Kestovaipat on ollu meillä käytössä osittain, esikoisella enempi, tokalla vähempi. Taskuvaipat on käteviä ja ne missä kaikki yhdessä. Mulla meni niin et kotona pidin kestoja ja muualla kertiksiä. Jossain määrin varmaan tuun käyttämään niitä nytkin.

Äippäpakkaus otetaan, ei mulla juuri ole mitään tallessa.

Onnittelut hyvistä ultrauutisista niitä saaneille!!!!!
 
Siipuli, eikä! Hurjan paljon voimia ja jaksamista. ♡

Mökillä oltu nyt yks yö ja on uimassa käyty ja saunottu.
Vesi nyt ei tietenkään ollut mitään huippulämmintä, mutta kyllä siinä hetken uiskenteli. Esikoinenkin uskaltautui isin sylissä hetkeksi veteen.
Hauskaa on ollut. Ja lapset on innoissaan, kun saavat viettää monta päivää tädin ja avokin kanssa (siis just tän siskon avomiehen).

Sisko eilen sanoi, kun meille tulivat, että kyllä masusta viimeistään arvaa, että pullat on uunissa, jollei tietäis miten asiat on. Eli pidemmälle salailu ei ois kyllä mitenkään onnistunut.

Mutta pahoinvointi tuntuu viimein helpottaneen.
Nenä ei edelleenkään kestä kahvin hajua, mutta onneks tee menee sentäs alas.

Mutta ei tässä nyt muuta.
Juu, ei mun pitäny tulla kun vasta sunnuntaina kirjoittelemaan.
Mutta sattui tällänen rauhallinen hetki tähän näin aamusta, kun lapset nukkuu ja sisko miehensä kanssa nukkuu.
Minä ja mies ollaan ainoina hereillä. Eiköhän tuolta muutkin pikkuhiljaa heräile.

Susanna & Pähkinä 12+4
 
Hui, ompas ikäviä kuulumisia Siipuli:( <3

Mulla vaa turvotus ja pötsi kasvaa, eipä tää enää piilos meinaa pysyä, edes aamuisin.. Vähä on kyllä kieltämättä väsymystä ilmassa, esikoinen vielä ollu koko tän viikon kuumeessa, vissii hampaiden takia.. Ja se on ollu pelkkä "sylivauva", ni tuntunu päivät yksin kotona aika pitkille.. Onneks miehel alkaa nyt viikon loma, ni voi ottaa vähä iisimmin.

Oh teema äitiyspakkaus vihlasee.. Mullahan ei oo oikeutta kela tukiin koska asun ulkomailla, joten ei heru paketteja:( esikoisesta ei ees osannu kaivata, mut nyt on välil sellai "äitiyspakkaus kaiho". Mun sveitsiläinen mies ei oikein ymmärrä mun kaihoja:D nojoo, meil on viel iha kaikki esikoisesta tallella, että empä tiedä oisko loppupeleis ees tarvetta pakkaukselle..:D

Ällötys on ja pysyy. Olo on oikeesta aika samanlainen ku ois joku kuukauden kestävä krapula ilman päänsärkyjä.. Jos tää tästä lähtis hellittää...
 
En tunne teidän taloudellista tilannetta Meri88 mutta oletteko harkinneet äitiyspakkauksen kaupallista versiota, vähän niin kuin korvaushoitona äitiyspakkauskaihoon? :) hintaahan sillä on aika lailla, mutta tuotteet ovat yhtä hyviä (ja osittain samoja) kuulemma.
 

Yhteistyössä