Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Mamiksi laitoin sulle yv:tä, katotaan saadaanko sinut nyt sinne ryhmään :) Lisäsin sinut sillon, kun laitoit pyynnön, mutta ei onnistunut..käy kattoo viestis :)

Nyt ei kyllä jaksa taas muuta kirjotella...

Kolibrinkukka 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola oli tänään :) Siellä se pieni köllötteli omassa kolossa, sydän sykki ja aika hyvin oikeilla viikoillakin on :) Muutetaan la 2.1.2014 ja np ultra 17.6 Jotenkin se neuvolaan meno jännitti enemmän kun esikoisen aikaan :D Täti on kuiten sama ihana tapaus :) Mies oli mukana näin ekalla kerralla ja mahdollisuuksien mukaan ainakin ultrissa jatkossakin. Ja seulontoihin mennään.

Mua ahdistaa jo nyt nää helteet! :D Ja vallankin toi kirkas auringon paiste kun ei sovi mun päälleni :( Aina saa varoo miten on ja missä on ja onhan aurinkolasit matkassa ettei vaan migreeni pääse yllättään :( Ja nyt tänään vielä tänne syöksy mäkäräiset! Ihan mustanaan koko tienoo niitä!

Kirppu 9+0
 
Nyt on sitten myös mun isovanhemmille ja tädille kerrottu. Täti sekosi, kuten odottaa saattoi ja hyvä kun ei jo hoitovuoroa varannut. :D Kaivoi heti serkkujeni ultrakuvat esille ihailtaviksi. :) Isovanhemmat olivat oikein iloisia ja mummi vielä sanoi, että nyt onkin juuri sopiva ikä alkaa perustaa perhettä. Olivat siitäkin iloisia, kun ehtivät ja jaksavat vielä hyvin touhuta pikkuisen kanssa todennäköisesti useita vuosia. :)

Tänään lähdettiin jo 10.:lle raskausviikolle, hurjaa! :O
 
Täälläkin eilen käyty ekassa neuvolassa, tosin viikkoja vasta 6+3, eikä ultrattu. (pikkupaikkakunnalla ei ultraa vaan pitää mennä Tampereelle) Neuvolakäynti oli miellyttävä kokemus, täti on ihan huipputyyppi. Tosin lähinnä täytettiin papereita ja juteltiin, nyt pitäis sit varailla ultraan aikaan. :) Varhaisultraan en mene, NP-ultraan sit. Kaikkiin seulontoihin osallistutaa ja mies saa luvan tulla ultriin mukaan. ;)
 
Tänään oli neuvola lääkäri, mutta ei se nyt mennyt niin kuin suunnittelin.. Kohtu oli juu suurentunut, mutta ultralla ei meinannut löytää sikiötä, löysi sitten lapsivesipussin ja jotain pientä siellä mutta sydänääniä ei ollut. Viikon päästä uusi ultra ja ensiviikolla käyn antamassa verikokeen jota mitataan hcg arvo. Ja tein kotona raskaustestin kun mua niin arvelutti toi ultra, se oli todella vahva plussa :) En siis vielä luovuta, toivotaan ensi viikolla kaiken olevan ok. :) Viikkoja voi siis olla vaan vähemmän kuin luulen...

Sanna-M rv ?
 
Tsemiä ja kärsivällisyyttä Sanna-M! Toivottavasti ensi viikolla kaikki on kunnossa!

Täällähän on ollut eilen hiljaista.. Mä olin vaan niin poikki, ettei jaksanut kirjoitella. Täällä on ensi viikko niin kauhea töissä, että yritän lepäillä mahd paljon nyt viikonloppuna. Silti pelottaa, että en vain jaksa. Mutta sen ensi viikon kun jaksaisi, niin sitten saisi huokaista ja keskittyä kunnolla tähän odotukseen.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Klementiini ja pavunitu 9+6 (huomenna poksuu jo täysi kymppi!)
 
Ihanasti tullut jälleen uusia odottajia :) Tervetuloa :flower:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja voimia epävarmuuden kanssa painiville :hug: Raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan!

Mieliteot: Mulle ei ole oikein maistunut mikään rasvainen ruoka, mutta eilen oli p a k k o saada siipiä!!! Ja vielä mahdollisimman tulisella kastikkeella :D Nam nam! Sen sitten arvasikin, että yöllä oli triplasti huonompi olo. Mutta oli se sen arvoista :p

Seulonnat: Me osallistutaan kaikkiin kunnan tarjoamiin. Valitettavasti meillä olisi edessä keskeytys, mikäli vauvasta löydettäisiin jotain vikaa. Ainahan toki on tietysti sekin mahdollisuus, ettei erityisominaisuudet välttämättä tulekaan esiin seulonnassa... Lähipiirissä on muutama erityislapsi ja yksi pahasti vammautunut lapsi, jotka pääsivät seulonnoista läpi. Näissä tapauksissa uskon, että elämä kantaa, ja kenellekään ei anneta enempää, mitä itse jaksaa kantaa. Tuntuu hurjalta ajatella, että itse on ollut niin onnekas, että mulle on siunaantunut jo kolme tervettä lasta. Toivottavasti tämäkin neljäskin on terve :)

(.) Täällä on elelty nyt hetki hiljaiseloa. Olen käynyt välillä vilkuilemassa teidän kuulumisia, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Henkilökohtaisista syistä ollut henkisesti rankka viikko ja mieli ollut aika maassa. Mutta eiköhän se tästä... Täytyy vaan ajatella, että asioilla on tapana järjestyä :)
Odotus on mennyt mukavasti, mitä nyt huono olo, huimaus ja väsymys vaivaavat! Ja voi kiesus tätä turvotusta - aivan kuin viikkoja olisi jo 20 enemmän :D

H & Pikkutähtönen2014 7+0 (poks!)
 
Heippa,

Sopiiko tänne vielä mukaan? Voisin tulla varovaisesti tänne puolellekin kurkkimaan tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevista.

En oikein tiedä millä raskausviikolla olen, koska edellisen keskeytyneen keskenmenon jälkeen ei ole tullut menkkoja ollenkana. Digi näytti kuitenkin jo yli viikko sitten 3+, joten olisinkohan rv 5-7 sitten menossa ...

Neuvolalääkärillä olen kerran käynyt reilu viikko sitten tämän sekavan tilanteen takia, mutta siellä ei ollutkaan kuin kuulema erittäin kehno ultralaite, jota hän kyllä mahan päältä kokeili. Näkyi ainakin ruskuaispussi oikealla paikallaan. Täällä siis odotellaan kutsua varhaisultraan sairaalaan.

Onko teillä kaikilla voimakkaita oireita? Minulla lähinnä kohtalaista väsymystä, hieman rinnat kipeänä, maha nippailua ja alaselkä välillä nippailee, sekä kaamea nälkä. Huono olo tulee myös todella helposti jos ei ole syönyt oikein. Lievää kuvotusta, mutta ei mitään muuta oikeastaan. Vähän taas huolestuttaa kun ei ole mitään todella voimakkaita oireita, mutta toisaalta digikin näytti jo noin paljon plussaa :whistle:

Minut voi päivittää arvauksen perusteella: Praia, la 24.1.2013 ja 1. lapsi

ps. Mitäs sitten jos täältä tippuukin helmikuisiin :D :D :D :D hehhh.
 
Viimeksi muokattu:
Praia kuulostaa vähän samalta tuo sinun tilanne kun minunkin.. Eli mulla ei ole varmuutta viikoista, koska luultavasti kierto on ollut pidempi nyt. Sitten mulla oli ruskeaa vuotoa alussa ja ihan kirkastakin verta tuli, olin ihan varma että meni heti alussa kesken. Sain onneksi neuvolasta lähetteen verikokeeseen joka otettiin joka toinen päivä, eka luku oli tosi matala, mutta onneksi se nousi niin kun pitääkin! Eli jos ois kesken mennyt niin ei olisi noussut enään yhtään. Ja kun tuo eka lukema oli aika matala niin terkka sano, että luultavasti ollut pidempi kierto ja raskaus oli sillon todella alussa. Nyt jännään tuota varhaisraskauden ultraa joka on ensi viikolla :) Mulla on suurempi riski kohdunulkoiseen raskauteen niin se vähän mietityttää :/

Oireita ei ole kun väsymys, todella paha maku suussa, vihlovat nivuskivut ja ruokahaluttomuus. Mutta ei mitenkään kovin pahoja nuo vielä, ihmeellisen normaali olo enkä edes jotenkin usko että olisin raskaana :D

tinker_ rv5+6?
 
Mitenhän tulen selviämään tästä illasta? Kohta on pakko lähteä näyttäytymään yksissä yo-juhlissa ja yksissä valmistujaisissa. Olen maannut viikon kotona ja olo edelleen ihan hirveä. Näytänkin varmaan ihan zombilta. Peitetarina on, että olen ollut kuumeessa ja sen takia tulen vain näin illalla pikavisiitille juhliin. Katsotaan meneekö läpi. :D Onkos muut joutuneet tänään kiertämään juhlia?

Tuplat 7+3
 
Moii! Vieläkö mahtuu mukaan? Viikkoja menossa nyt päälle 8, perjantaina oli eka neuvola :) Alan perehtyyn teidän aikaisempiin keskusteluihin, mutta jos joku viitsii lisätä niin Esmenie la 8.1., 3. lapsi ja TAYS. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittyisin mukaan jos suinkin mahtuu :)

LA 25.12.2012/Kusma/26/2.lapsi/K-SKS

En tiedä joudanko paljoa kirjoitella/lukea kun nuorimmainen on reilu 8kk ja koskee joka paikkaan, ni pitää meikäläisen vähän kiireisenä :) LA:kin saattaa muuttua. Ovis ollut 5 päivää myöhemmin mitä piti. Mut 12 pvä olis ultra ni sit se selviää onko kaikki ok :) mukavaa odotusta kaikille!!!

kusma 10+3
 
8/8

Huomenna se alkaa, kahdeksan päivän työputki, joka sisältää vielä täysin ylipitkiä päiviä. Pelottaa ihan hirveästi miten jaksan, varsinkin tämän päivän jälkeen, jolloin en ole taas jaksanut tehdä mitään. Tuntuu niin kuin ihan kaikki voima olisi kadonnut kropasta eikä energiaa olisi yhtään. Mutta jos sen jaksan, niin voin huokaista oikein kunnolla koko loppuraskauden ajaksi! Tämän päivän jälkeen olen kyllä ollut sitäkin mieltä, että jos en jaksa, niin sitten en jaksa. En jaksa enää myöskään välittää, mitä mieltä ihmiset siitä on, jos en jaksa.

Mutta siinä se oman navan tuijotus. Miten unelmavauvasta selvisi juhlista? Mä olin yksissä valmitujasijuhlissa, mutta olin justiinsa nukkunut päikkärit ja jaksoin aika hyvin. Alkumaljaksi ihan pyysin holitonta, mutta juhlat olivat sen verran vieraamman henkilön, ettei kukaan kysynyt mitään tarkentavia kysymyksiä. Sieltä selvittiin siis hyvin. Missä kaikki muut tammikuulaiset luuraa kun on ollut niin hiljaista? :)

Tervetuloa paljon uusille!
 
Huomenta!

Sanna-M toivotaan parasta! Toivoa on ja jos testikin oli sitä mieltä :)

Klementiini jaksamista työputkeen..ja tosiaan, ei kannata potea huonoa omatuntoa jos vaikka joutuu jäämään saikulle. Sun täytyy nyt ajatella itseäsi ja pikkuista kyytiläistä :)

Uusille lämpimästi tervetuloa :flower:

Mulla tänään kymmeneltä VU! Jännittää ja pelottaa...voi kunpa kaikki olis hyvin...
 
Tervetuloa uusille! :)

Kirjoitinpas äsken pitkät litaniat ja kaksplussa päättikin hukata kaiken.. :headwall:

Klementiini: itse olen ottanut sen asenteen että p*skat siitä mitä muut ajattelee. Meillä ei kukaan muu kuin pomo edes tiedä mun raskaudesta eikä se niille kuulukaan, jos katsovat asiakseen selän takana arvostella asioista joista eivät mittään tiiä niin be my guest :cool: Lähdin viime viikon torstaina kesken päivän töistä kamalan pahoinvoinnin takia ja pomo itse ehdotti mulle että olisin vielä perjantainkin kotona lepäämässä. Ja teki kyllä hyvää, tänään huomattavasti energisempi olo kun on saanut vähän pidemmän viikonlopun lepoa varten :)

Tännehän on tullut vähän huonompiakin varhaisultrakokemuksia. Toivotaan että kaikki olisi kunnossa ja saataisiin yhdessä tammikuulle asti jakaa fiiliksiä täällä :heart:

(.) Täällä pahoinvointia on ollut oikeastaan vain arkiaamuisin kun pitäisi töihin lähteä. Tänäkin aamuna aluksi oli ihan hyvä olo ja yhtäkkiä pitikin juosta vessaan ykäämään. Viime torstai oli siitä jännä päivä että kun iltapäivällä pääsin kotiin niin heti piti juosta oksentamaan, sitä ei onneksi ole muina päivinä sattunut.
Tämän aamuisesta opin ainakin sen etten edes yritä syödä kotona aamuisin, jätän suosiolla työpaikan aamukahville syöpöttelyt.

Löysin uuden lempparin! Vesimeloni! Oli kyllä paras välipala viikonlopun helteillä =)

Ainiin, varasin np-ultraan ajan ja se olisi 5.7. Vielä pitäisi aika kauan jaksaa odottaa että näkee pikkuisen :p

Mijau 8+0
 
Hei kaikille tammikuisille ja voimia odotukseen! En ole pariin viikkoon edes lukenut kuulumisianne, joten nyt on paljon kiinni otettavaa... Meillä on eletty henkisesti vaikeita viikkoja, kun tuhruvuotoa on ollut jatkuvasti ja kerran ihan kirkasta vertakin, kuin haavasta. Äitiyspolille olen soittanut kahdesti, mutta en ole päässyt tarkistuttamaan tilannetta. Jos menee kesken, niin menee kesken, ei siinä ultraamiset auta, on minulle sanottu. Yksityiselle ei ollut vapaita aikoja ennen julkisen puolen np-ultraa, joten täällä eletään jännityksessä. Onneksi oma neuvolantäti lupasi tällä viikolla yrittää kuunnella sydänääniä ja on muutenkin ollut kannustava ja ihana. Np-ultra on 18.6.

Oireista: pahoinvointi on helpottanut, mutta kuvotusta on edelleen.Rinnat ovat edelleen niin arat, että nukkumisasennon valinta on vaikeaa. Onko teillä muilla millaisia hemoglobiiniarvoja mitattu? Mulla oli ekalla nla-käynnillä laskenut 116:een, mikä osaltaan selittää väsymystä ja huippausta. Normaalisti hb on ollut 135 tai enemmän...
Mutta nyt jatkan kesälomailua ja kiittelen itseäni oivasta ammatinvalinnasta - opettajana on hyvä olla kesä-heinäkuussa:D
 
Huomenta!

Tää alkuraskaus on niin piinaavaa. Vähän väliä tulee ajatuksia että entäs jos siellä ei olekkaan mitään :/ yksityisellä tekisi mieli käydä, mutta mies on työttömänä joten taidan jättää väliin. Vaikka saisi siitä kyllä paremmat yöunet :) onneksi olen kuullut että jos on pahoinvointia niin sen pitäisi olla hyvä merkki. Tiedä siitä sitten? Ei täällä sattus olemaan ketään Jyväskylästä? :D kunnallinen Nähdään pian!-ultra olis 12:sta päivä ja esikolle ei löydy hoitajaa :/ yksin en sinne haluaisi mennä. Samaa pelkään synnytyksen kanssa käyvän, että yksin oon menossa. Stressaan siitä varmaan koko raskaus ajan :(

Täällä oireina on pahoinvointi, oksentelu, huimaaminen ja heikotus. Ja nyt oon huolissani painon laskusta. Alan olla kohta alipainoisena normaaleista elämäntavoista huolimatta ja vaikka maha alkaakin jo pyöristyä. Mutta minkäs sitä geeneilleen voi. Yhtään raskauskiloa ei viime syksystä ole. Huoh!

Kusma 10+5
 
Hei kaikki!
Ihan sillei varovaisesti liityn tänne, kävin kirjoittamassa tuonne muualle ja poistin sitten kuumeiluviestin kun plussasin seuraavana päivänä. Hassua vieläkin.

Olen 26 vuotias, rv 6 menossa ja 30.1.2014 ois kaiketi LA. Hui. Ensimmäinen raskaus meille. Niin juu ja TYKS on sitten synnärinä kun ei kerran Heideken enää palvele. Ois hienoa päästä sinne, kun olen siellä itse syntynyt. :)
Ensimmäinen neuvola osuu jo ensi perjantaille eli 7.6.
Mies on innoissaan ja niin minäkin enkä oikein osaa olla mitenkään päin. Kellekään ei olla viitsitty oikein kertoa, kun eihän näistä koskaan tiedä, mitä käy.
Jos vaikka täältä irtoaisi jotain ryhmätukea.. :)
Onnea kaikille muille ja osanotot niille, joille se osuu.
-Mimmi87 rv6, LA 30.1.2014, 1.lapsi, TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Poistin itseni listalta, kun tuntuu pursuavan jo korvista ulos tämä kaikki raskaushössötys... Päivitän toki listaa tämän kesäkuun loppuun asti! Mukavaa odotusaikaa jokaiselle tasapuolisesti! :)

Muistuttaisin nyt kaikkia siitä, että päivitykset/lisäykset listalle tulee ehdottomasti laittaa edes jotenkin korostettuina, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Pikapäivitys, elossa ollaan, iltavuoroviikko edessä ja ollu hyviä ilmoja niin on tarttenu pihalla tehdä rästihommia ja muutakin menoa ollut. Tosin taitaa olla kaikilla muillakin sama, että hyvät ilmat ja kesä, niin ei täällä kaksplussalla sillon viitti paljon istua?? :D Mutta palailen kirjotteleen taasen tänne, kun noi hommatki alkaa pikku hiljaa helpottaan :) Lukenu olen joka ikisen jutun kyllä :) Sen verran sentään olen tehnyt, että fb ryhmään haluavat olen lisännyt, joten ette te unholaan jää jos ryhmään haluatte liittyä ;)

Kolibrinkukka 8+5
 

Yhteistyössä