Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Ihanasti tullut jälleen uusia tammimasuja :) Tervetuloa :flower:

Voimia kaikille epävarmuuden kanssa eläville :hug:

Kusma: Nähdään pian!-ultra :D Aika ihanan sun puhelimesi heitti :heart:

Ensimmäinen neuvola: Siis mä en kestä!!! Millä hiivatilla sitä malttaa odotella sinne asti!? Eihän siellä oikeesti mitään kummempia tehdä. Kunhan vaan puhutaan, mutta silti :D Tahtois jo! On mukava lukea tällä välin muiden neuvolakuulumisia :) Se saa omankin odotuksen tuntumaan astetta todenmukasemmalta! Eli rakkaat kanssasisaret, koittakaahan jaksaa kirjoitella :heart: Pidetään ketju aktiivisena!

(.) Oloja pitelee, kiitos helteen. Tästä on kyllä hehkeys kaukana, kun rasvoittunut tukka liimaantuu hikiseen selkään kiinni, naamaa kiiltää kirkuvanpunaisena, puuskutus kuuluu monen metrin päähän ja hei tämä hien haju. Yööök! Jos mahdollista, niin mulla on entistä huonompi olo :x Onneksi on talvi, kun ollaan viimeisillämme raskaana ;)

Tästä tulikin mieleen, että te joilla on aiempia lapsia? Ovatko teidän vauvat syntyneet mihinkä vuodenaikaan? Mulla on aika loistavasti osunut tähän mennessä kesävauva, kevätvauva ja nyt viimeisimpänä syksyvauva :) Saan kokea vielä talvivauvankin :heart:

H & Pikkutähtönen 7+2
 
Pahoittelut omalta osaltani ettei ole tullut pinoon kirjoiteltua. :ashamed: Jokaisen viestin olen kuitenkin käynyt lukemassa. On tullut vietettyä aikaa pihalla aamusta iltaan, ja kun on saanut lapset nukkumaan niin käyn suoraan sohvalle pitkälleen enkä siitä enää nouse, tai sitten menen pönttöä halailemaan...

Kaikki ruuat maistuu kun ne eteensä saa, mutta ruuanteko saa voimaan pahoin. Onko jollain muulla samaa? No eipä se ruuanlaitto ole koskaan mun top listoille päässyt, niin nyt saan sen suosiolla siirtää miehen tehtäväksi. :D

Sain viimein sen neuvolankin varattua, ja eka neuvolakäynti on 18.6 Tuntuu ihan hullun pitkältä ajalta..! Saati ekaan ultraan, kun se on vasta heinäkuun puolella. :)

Lapset ovat syntyneet keväällä ja talvella, joten on tuo talvivauvan hoito ihan tuttua. Toivottavasti ei tulisi kauheen kovia pakkasia monena päivänä putkeen, ettei tarvii istua kahta viikkoa neljän seinän sisällä niinkuin esikoisen kohdalla. :|

Tervetuloa uusille. :wave:

Viifu 6+6
 
Hei vaan pitkästä aikaa! Lueskellut oon joka päivä, mut ei oo vaan energia riittänyt mihinkään ylimääräiseen.
Tänään oli eka neuvola, jossa myös ultrattiin. Kyllähän siellä pieni köllötteli ja sydän löi. :heart: Sitten olikin paaaljon sitä paperilappusta. Mutta kiva oli käydä. :) Täti muuten epäili, että olisi isompi(ilman mitään mittaa) ja niinhän se sen kolmisen päivää onki oviksesta laskettuna, mutta mistä se sitten päätteli niin en tiedä. :D
Neuvolalääkäri 9.7

Lapset on täällä syntynyt alkutalvesta ja keväällä, joten toinen talvivauva tulossa. Jokohan sitä uskaltaisi pian alkaa ajatella, että oikeasti meille olisi vauva tulossa. Tuntunut vielä niin kaukaiselta ajatukselta, mutta kyllä tuo pienen näkeminen tekee asian niin todemmaksi. :heart:

Catherine 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia taas :heart:

Pikkutähtönen2014: Täällä ihan samat tunnelmat! Hikinen ja puuskuttava akka mustakin tullut :D En ennen raskauttakaan missään loistokunnossa ollut mutta nyt ei meinaa jaksaa aamuisin portaita nousta työpaikalle :ashamed: Enpä kyllä ole mitään saanut oikein syötyäkään kun ei maistu lämpimät ruuat ja iltapalakin tuli eilen hetken päästä ylös takaisin. Mistäs sitä energiaa saa kun ei ruuatkaan pysy sisällä |O

Mies oli eilen aivan ihana! Menin töiden jälkeen suoraan päikkäreille ja ehdin nukkua noin tunnin kunnes mies tuli töistä kotiin. Käski mennä selälleen makaamaan ja hieroi mun jalkoja! Ennen nukkumaanmenoa sain vielä selkä-hartia-niskahieronnan, ihanaa hemmottelua :heart: Tulee vaan huono omatunto kun ei itse jaksa tehdä yhtään mitään mutta mies onneksi ymmärtää täysin eikä annakaan mun rehkiä, käskee vaan kasvatella vauvaa :)

Tänä aamuna huomattavasti parempi olo kun eilen. Söin aamupalaa vasta työpaikalla, kotona en juonut kuin vettä. Paljon virkeämpi olo nyt kun ei mennyt turhaan energiaa oksenteluun aamulla.

Mijau 8+1
 
Huomenta, tänään kävin verikokeessa ja torstaina saan tulokset. Otetiin verestä siis se hcg arvo. oranssin ruskeaa vuotoa tuli eiliseen päivään asti mutta nyt loppunut kokonaan. Eli toivottavasti tarkoittaisi hyvää ja torstaina uusi ultra jossa toivon kaiken olevan paremmin. Mutta nyt vain odotellaan :)
 
Sanna-M toivottavasti kaikki on hyvin! <3

Täällä on alkanut pahoinvointi. Ei mikään kamala, mutta nyt kun on ollut koko viikonlopun vieras toiselta paikkakunnalta ja on pitänyt juoksuttaa sitä ympäri kaupunkia näyttämässä kaikkia kauppoja ja muita niin olen ihan kuitti ja iltaisin on aivan hirveä kuvotus. Ruokaa ei tee mieli, mutta olo paranee heti kun syö.

Täyttelin neuvolan esitietolomaketta ja mies nauroi kun merkitsin pelkääväni kaikkea. Niin paitsi sitten sitä, millainen se vauva sitten on. (vai miten se nyt siinä lomakkeella onkaan.) Mutta taisi olla miehelle yllätys ettei supertsemppaava nainen olekaan ihan varma (mistään). Aika kuluu panikoidessa ja intoillessa. Onneksi on neuvola jo perjantaina, ehkä se auttaa jotain. Pissitikkujakin on mennyt kolme kun en ensimmäistä tohtinut uskoa, enkä toistakaan. Kolmaskin vielä epäilyttää.. :D

Mua epäilyttää hieman raskauteni kesto, on nimittäin ihan selkeää alavatsan turvotusta jo, ja pitäisi olla 6. vko. Olen kyllä tosi pienen kokoinen nainen, mutta silti. Miten teillä muilla?
 
Mimmi, mulla on nyt alkanu turpoomaan vähän alamaha, 9. viikko menossa. Tuskin sitä kukaan muu edes huomaa, ite vaan huomannu että alamasu tuntuu vähän pinkeeltä, tai tiukemmalta, vaikee selittää :D Enkä oo mikään laiheliini, en nyt lihavakaan mutta hiukka on ylimäärästä tavaraa masulla.
Höh, mä en täytelly mitään lappuja neuvolassa! Mistähän sekin johtuu, kaikki muut kertonu täytelleensä kasan lippusia ja mä en oo yhtäkään täyttäny :mad:

Toivottavasti Sanna-M kaikki olisi kunnossa! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Piupaupoks 10+0 :)

Eilen varasin NP-ultran, se on 19.6. :)

Mulla on ollu tosi vaihtelevaa oloa joka päivä. Toissapäivänä ällötti ja makasin vaa sohvalla, eilen riitti virtaa ku pienes kyläs ja nyt en oo ees jaksanu nousta sängystä! Mut mieli pysyy rentona kun ees jotain oireita on. :) nää tissithän mä oisin valmis roudaa jo roskiin, en oo tykänny niistä enää moneen viikkoon. Ne on niiiiin kipeet!
 
Alkavaa iltapäivää naiset :)

Jos nyt rustais jotain. Tosiaan täällä oli viime viikolla aamuviikko ja voin sanoo, että olin ihan puhki työpäivien jälkeen. Ihme oli jos en vetässy jotain tunnin päikkäreitä sen jälkeen. Muutenkin huomaa, että se uupumus tulee tosi helposti. Lauantaina käytiin osteleen pojalle vaatteita eikä siinä mennyt edes montaa tuntia, niin enkös vetässy pikku päikkärit sen jälkeen. Jotenkin nää päivät menee hukkaan, kun ei oo paljon jaksanu tehdä. Pahaolokin on jo helpottanu eli jos syömisen väli venyy pitkäksi siitä ei välttämättä tule enää sellanen heikko ja pahaolo, tosin sit alkaa omassa mielessä kummiteleen, ett tässäkö tää raskaus oli :D Tosin sen tilalle on tainnu tulla tissien arkuus, niistä kyllä huomaa sit tän raskauden. Tänään on toi maha ollu jotenkin "kipee" ts. arka kai se on taas kohdunkasvukipuja yms. raskauteen kuuluvia :)

Huomenna ois sitten eka neuvola, katsotaan mimmonen reissu on, kun se täti ei oo mulla aikasemmin ollu. Poikaa käytettiin vissiin kerran pienempänä siellä. No huomenna näkee.

Kiva yllätys päiväkodilla. Siellä oli lappu, että parvorokkoa liikenteessä, kiva!! :headwall: Ei siinä muuten mitään, mutta en tiedä olenko ite sitä sairastanu ja tarttee toivoo ettei poikakaan sitä saa. Tosin 5-15 vuotiaillahan se yleisemmin on, joten tarttee toivoa, että meidän "vasta" 3-vuotias ei bongaa kyseistä rokkoa itselle.

Eipä mulla muuta tähän hätään, tässä tällaiset pikakuulumiset :)

Mijau En tiedä mikä toi lappu-juttu neuvoloissa on, monelle tullu jo postissa, mutta voin sanoo ettei meilläkään mitä lappuja etukäteen sinne täytellä. Siellä sit van täytellään neuvolakorttia yms. tietoja kunhan paikan päälle meen :) Kai se on paikkakuntakohtasta miten noi asiat menee, huomattu on :)

Sanna-M Tsemppiä!

Niin ja uudet tervetuloa!! :wave: :flower:

Kolibrinkukka 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Huh hellettä!

Eipäs tosiaan meinaa malttaa pysähtyä kuulumisia kirjuuttelemaan näillä säillä, ulkona ollaan melkein aamusta iltaan :) Mattopyykin aloitin myös kun on ollut näin hyvät säät!

Tervetuloa uudet!

Sanna-M ja muut epävarmuudessa eläjät, hirmusti jaksamisia, toivotaan kaikille hyviä uutisia!

Turvotusta on juu :D Tätä mahaa ei enää paljoa peitellä...

Ei meilläkään mitään lappuja neuvolaan täytelty, neuvolassa täti täytti kortin ja koneelle tiedot.

(.) Eilen oli siis eka neuvola :) Kaikki oli hyvin, paino on kyllä pompsahtanut, huoks... Ja hemppa oli vaan 114. Ultralla kurkattiin masuun, ja näkyihän siellä pieni mansikkainen ja hieno syke <3 Neuvolatäti ihan ihmetteli miten hyvin näkyikin masun päältä jo rv 8+4. Nyt vaan odotellaan kutsua sinne istukkabiopsiaan, hui! Juuri eilen neuvolatäti soitti sinne ja meidän asia oli juuri käsittelyssä... Eli kuulemma aika voi tulla piakkoin.

Sellaista, nyt mattopyykille takaisin :)

Teto ja mansikka rv 8+5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkutähtönen2014
Iltaa!

Täällä ennen tätä yks syysvauva jolle ostin lämpöpussit sun muut villapuvut ja niitä ei juuri olis tarvinnut koko talvena kun ei ollu kunnon pakkasia. Enpä vaan tajunnu mitä neiti huuti sillon tällöin autossa/kaupassa. Sillä oli liian kuuma. Mutta mistäs sitä ekan lapsen kohdalla tietäis? :))

Te joilla on monta lasta ni miten ootte ratkassut ongelman, et kun lähette esim. mummolaan ni miten saatte mahtuu kaiken mukaan? Hitsi täällä on yks lapsi ja kaks polven korkusta koiraa plus minä ja mies plus tavarat kaikille ni kyllä farkku auto on melko täys. Ai niin. Rattaat vielä. Ja matkasänky. Voi Huoh tuota tavaran määrää. Ootteko hankkinut mummolaan omat "mummolavaunut" ja oma sänky? Nyt kun tohon lisää vielä toisen lapsen istuimen niin kusessa ollaan :(

Just matkalla toiseen mummolaan ja kai se on asukista pakko kertoa vaikka ite vielä vähän epäröi onko siellä masussa mitään :(

Mahan koosta täällä kohta menos 12 viikko ja maha näyttää aamulla ihan normilta, mut iltaa kohtin turvotuksen myötä mahan pyöreyttä ei voi olla huomaamatta.

Kusma 10+6
 
Hei kaikki! :) Lueskellut olen teidän kuulumisia, mutta en oo ite jaksanut kirjotella.. :D

KUSMA: Meilläkin kun oli eka lapsi vielä vauva, niin ei sitä vaan aina tajunnut kaikkia "itsestäänselvyyksiä"... Että miks lapsi itkee vaunuissa kun ei maitokaan kelpaa... Syliin se vaan olis pitänyt ottaa :eek: mutta kun ei oikeen sillon välähtänyt, kun ei muutenkaan lapsista mitään kokemusta :D ehkä tokan kanssa sujuu paremmin ;)

Oi ja voi, tää pahoinvointi on jotain niiiiiin sanoinkuvaamatonta! Koko ajan, ihan koko ajan, eikä syöminenkään auta! Toisaalta ainakaan ei paino pääse nousemaan liiaksi... :p Kauhulla odottelen sitä hajuherkkyyttä mikä viime raskaudessa iski :p GULP :D

Tota niin, harrastatteko te jotakin liikuntaa? Ite oon mietiskellyt että pyöräily pitäis varmaan taas alottaa ja jotakin muuta, sekoan ite jos en pääse liikkumaan. Ainoo ongelma vaan ku kylki alkaa välillä särkeä, niin pitää rauhottaa esim jumpassa ja juoksemisessa, pitäis vaan löytää hyviä lajeja tilalle :) Ehdotuksia? :D



T. viii 6+6
 
Oi, nyt tulikin paljon asiaa mieleen :) Sitä vielä, että onko täällä joku muu joka ei aio mennä/ ei ole mennyt siihen niskaturvotusultraan (vai millä nimellä se nyt oli..) ?
Itellä kauhee miettiminen sen kanssa, ja alan kallistua jo siihen että en edes mene siihen.. Omasta mielestä vähän liikaa lääkärit höösää raskauden kanssa, siis siihen tyyliin ku raskaus ei olis edes mikään luonnollinen asia, vaan kaikki mahollinen pitää tutkia ja kääntää ja vääntää... Nii en vaan ite tykkää, huonoja kokemuksia ekasta raskausajasta.. :( Kyllä se lapsi siellä mahassa kasvaa ilman häsläämistäkin :) Älkääkä väärin ymmärtäkö, mun mielestä on täysin okei kjäydä siinä, itekin mietin vielä kävisinkö vaiko enkö, että tää ei ollut mikään vastustuspuhe sille ultralle :) !
Kysyisin vaan onko täällä muita jotka ei aio mennä siihen ? :)


t viii 6+6
 
Nyt kun sitten muistais ees osan mitä piti kirjottaa... :D

Eka lapsi on syntyny syyskuussa niin kyllä tässä on jo vähä niitä pakkasia ja sisällä oloa ja esikon pinnaa miettiny :D

Urheiluna tällä hetkellä pyöräilyä tytön kans ja sit pitkin pihaa tytön perässä/kanssa juoksemista :) Spinning ja jumpat jäi näin kesähelteillä tauolle. Vähä on sellanen olo, että jotain muutakin pitäis tehdä.

Autoon mahtuu hyvin vielä kaikki tavarat. Tosin ei me pahemmin missään kyllä reissatakaan :D

Tähän asti se muisti riitti... Ens kerralla taas lisää :)

Kirppu 9+5
 
hei

en ole ehtinyt pitkään aikaan mitään kirjoittaa. lukemassa olen kyllä käynyt jokapäivä.
ensimmäinen neuvolakäynti 13.6. Se jännittää mua ihan kamalasti. jotenkin pelottaa ettei kaikki hyvin, kun oireet aika vähäiset.

oireina tällä hetkellä välillä etova olo, hajuaistin herkkyys, päänsärky ja vessassa pitää käydä usein.

Paljon voimia kaikille joiden pitää jännittää onko masussa kaikki hyvin!

Hellettä tosiaan piisaa. Itse en ole koskaan auringossa viihtynyt ja aurinko tekee mulle tuota päänsärkyä ilman raskauttakin. nyt siitä sitten olen joutunut kärsimään lähes päivittäin.
muuten kaikki hyvin ja odottelen sitä ensi viikon neuvolaa,että tiedän onko siellä masussa ketään.

Toiveuni 8+5
 
Huomenta! :)
Tänään on energiaa enemmän kuin moneen päivään! Sain eilen nukuttua tosi paljon, nukahdin sohvalle seittemän aikaan ja mies tuli herättelemään puol yheksältä että pitäs sänkyyn siirtyä koisimaan. Eli semmoset päälle kymmenen tuntia tullu nukuttua :D

viii: aion kyllä ehdottomasti mennä np-ultraan, siellä vihdoin nähdään pikkuinen ekaa kertaa :heart: En kyllä muista kuulleeni kenestäkään joka ei ultrassa kävisi, enemmän on niitä jotka ei halua seulontoihin osallistua :confused: Toisaalta ymmärrän ihan hyvin miksi, seula kun tuppaa aika paljon turhastakin hälyttämään tai vaihtoehtoisesti ei kerrokaan kaikkea (kuten down).
Seuraavaksi sitten tyhmä kysymys: liittyykö myös verikoe seulontoihin? Katsotaanko siitä trisomiat vai pelkästään äidin seksitaudit? :D Neuvolassa kaikki meni niin kamalaa vauhtia ja suomenruotsalainen neuvolatäti vielä meillä niin jäi vähän epäselväksi :ashamed:

Liikuntaa olen itsekin miettinyt ja pyöräilyä vähän aloitellutkin. En ole vuosiin fillaroinu ja hitto että tuli hanuri kipeeks satulasta! :D Kaipa berberi pikkuhiljaa tottuu taas tohonkin touhuun. Nyt on kyllä ollut niin kuuma ja väsy etten oikeastaan ole jaksanut paljoa liikkuakaan arki-iltaisin, toivottavasti unisuus menisi pian ohi.

Mijau 8+2
 
Aurinkoista päivää kanssa odottajat! :flower:

Klementiini oli kysellyt miten lauantain juhlat meni. Kiitos kysymystä ihan hyvin selvisin. Ei oltu kuin hetki molemmissa paikoissa ja olokin oli ihan ok. Söin pienen palan voileipäkakkua, joka kostautui sitten myöhemmin illalla hirvellä ololla ja mahan sekaisuudella.

Ensimmäinen neuvola oli eilen. Noin tunti siinä vierähti. Juteltiin kaikennäköistä ja täyteltiin tietoja/kyselyjä. Saatiin myös iso kasa esitteitä mukaan. Verenpaineet oli alhaiset (106/75), joka selittää huimauksen. Perheessä alhaista verenpainetta, joten osasinkin jo aavistella tätä. HB oli hyvä 136. Otettiin pissanäyte, verikokeet ja punnittiin (paino pudonnut kaksi kiloa..). Viikon sisällä pitäisi tulla aika np-ultraan, joka on sitten kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa. Hoitaja oli kaksosista kovin innoissaan, mutta eipä hän niistä oikein osannut sanoa mitään. Yksi esite saatiin kaksosista.

Töihin paluusta keskusteltiin neuvolassa. Olin itse sitä mieltä, että haluan mennä kokeilemaan töiden tekoa 1½ viikon sairasloman jälkeen. Hoitaja antoi luvan, mutta ei ollut kovin innoissaan ajatuksesta. No eipä siitä työnteosta sitten mitään tullut.. Alku meni hyvin, mutta parin tunnin päästä olo alkoi huonontua. Sinnittelin iltavuoron loppuun, mutta kotimatkalla tuli raskauden ensimmäinen oksennus. Auttoi oloa hetkeksi, mutta reilun tunnin päästä oksensin taas. Tuossa välissä olin juonut ainoastaan hieman mehua ja vettä, joten nesteetkään ei pysyneet enää sisällä. Yöllä ei sitten tullutkaan hirveästi nukuttua kun olo oli ihan hirveä. :| Tänään mentävä taas kerran lääkäriin.

Mahan koosta Minulle on jo ilmestynyt pieni raskausmasu, vaikka paino on pudonnut sen pari kiloa. Aamuisin kun ei ole turvotusta, niin on jo pieni pömppis alamahalla, mitä ei aiemmin ole ollut. Eipä tota varmaan muut huomaa, mutta itse sen tiedostan. Päivällä/illalla turvotus onkin sitten ihan järkyttävää.

Seulonnat
Me osallistutaan np-ultraan, mutta mikäli niskaturvotusta ei ole, niin ei mennä verikokeisiin. Meillä otettiin jo neuvolassa sukupuolitaudit yms, joten np-ultran yhteydessä tehdään ainoastaan nuo seulonnat, mikäli niihin siis haluaa osallistua.

Ensi viikon tiistaina nähdään taas vauvat. :heart: :heart:

Tuplat 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen ihan huumassa noista unelmavauvasta:n kaksosista! En tiedä miksi oottekin niin usein mun ajatuksissa. Kiva päästä seuraamaan "näin läheltä" kuinka tuollainen kaksoismaha kasvaa. :)

Seulonnoissa ei selvitetä äidin mahdollisia sukupuolitauteja tms, vaan juuri noita sikiöön liittyviä juttuja. Monesti vaan ne otetaan samalla kertaa labrassa, ettei sinne tarvitse monesti mennä piikitettäväksi. :)

On muuten hauska seurata kuinka erilailla eri neuvoloissa/kaupungeissa toimitaan. Osalla ultrataan neuvolan yhteydessä, osalla täytellään läjäpäin lappuja ja papereita ym. Olen käynyt kahdessa eri neuvolassa, kylläkin saman kaupungin sisällä, eikä siellä ultrattu neuvolakäynneillä eikä täytetty kummemmin mitään lappusia. Hemoglobiinikin mitattiin vain kerran koko raskauden aikana, kun neuvolatäti lähetti minut toisen asian vuoksi verikokeisiin. Saa nähdä millaista nyt tulee neuvolassa olemaan, kun on vaihtunut kaupunki...

viii Ajattelitko mennä ultraan mutta et osallistu seulontoihin, vai jättää kokonaan ultran väliin?

(.) Jännää kuinka olo voi olla niinkin erilainen eri päivinä. Nyt on mukaan mahtunut parempiakin päiviä, ettei tarvise kaulailla pöntön kanssa tai pidätellä oksua. :x Alamaha on täälläkin turvonnut! Eipä sitä muut huomaa kun on tuota vatsaa omasta takaa, mutta esim. mahallaan nukkuminen tuntuu kurjalta.

Viifu 7+1
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!

täällä on ollut sen verran pahaa oloa että en ole pystynyt paljon koneella olemaan. Oksettaa koko ajan. Neuvolassa on käyty ja mulla löytyi VTI!! En kyllä yhtään odottanut että tällainen olisi, kyllähän mä usein pissalla käyn, mutta eikös se kuulu raskauteen? Toivottavasti lääkäri on määrännyt sellaiset lääkkeet mitkä raskaana olevalle käy. Huomenna pitäs saada kuuri haettua.

Mulla on ollut tota vuoteluakin, voisikohan sekin liittyä tohon tulehdukseen? Onko muilla ollut VTI:ta raskaana?
 
Viifu Kiva kuulla, että jota kuta kiinnostaa meijän tuplat noin kovasti. :) Jos kiinnostusta riittää, niin kirjoitan blogia Unelma vauvasta aiheesta. Tervetuloa lukemaan! Tottakai muutkin ovat tervetulleita. :) Tällä hetkellä oma olo on vaan niin heikko, että en ole hirveästi kirjoitellut, mutta jatkossa yritän taas skarpata.

Meillä ei neuvolassa ole ollenkaan ultralaitteita, joten siihen ei ole mahdollisuutta. Sydänääniä aletaan kuunnella rv12 eteenpäin. Pissanäyte ja HB otetaan joka kerralla.

Kävin taas vaihteeksi lääkärissä ja nyt olen sairaslomalla kystakontrolliin/ultraan asti eli tiistaihin. Sitten lääkärin kanssa arvioidaan tilanne uudestaan. Äiti käytti minua lääkärissä ja olipas ihana kun se oli niin innoissaan vauvoista. On kuulemma ostellut jo kirpparilta vaatteita pienokaisille. :heart:
 
Tervehdys! :wave:

Ihanaa kun satoi vettä! Ilmakin samalla raikastui :)

Mijau: Ihanaa (kamalaa) että muitakin löytyy, jotka puuskuttavat oman olon kanssa! Heh, mun pitäisi vieläpä olla ihan kohtuukovassa kunnossa, mutta niin sitä vaan hyytyy tämäkin mamma jo ensimmäiseen ylämäkeen :D Se siitä hyvästä kunnosta... :whistle:

Urheilusta: Luotan hyötyliikuntaan ;) Aika vähän kortilla, että pääsisi vetämään tunnin hölkkälenkkiä. Täytyy nyt vaan jumpata ostoskassien kanssa ja käydä kävellen kaupassa! Parit tanssiaskeleet imurin kanssa ja loppu hoituukin vauvan (8kg) nostelulla :)

Lapsiperheen kuljetusratkaisuista: Me ratkaistiin asia siten, että ostettiin seitsemälle rekisteröity farkku, johon hommattiin taakse yksi penkki. Näin jäi matkarattaille + muille tavaroille tilaa. Meillä siis matkustajia yhteensä 6, joista lapsia 4, kun ollaan koko porukka koossa. Onhan noi tavaratilat aika säälittävän pienet, mutta näillä mennään. Tulee samalla kummasti karsittua tavaramäärää ;) Seuraavaksi täytynee siirtyä joko Amerikkalaiseen tilaihmeeseen, tai sitten kahteen normiautoon. Onneksi meillä molemmilla on kortit :)

Masun koosta: Täällä on nähtävissä aamuisin selkeä pienen pieni kumpu :heart: Iltaa kohden masu pyöristyy vielä lisää, mutta tämä on todennäköisesti vain turvotusta, koska jos oikein keskityn, saan vielä imaistua sen piiloon :LOL: Raskausmasua ei sitten niin vaan enää imaistakaan piiloon :D

(.) Yritin eilen sinnikkäästi jatkaa meidän asunnon remonttia, mutta alamahan kivut pysäyttivät työnteon 30min jälkeen. Aamullakin vielä nippaili :O Nyt kivut on jo onneksi rauhoittunneet, mutta kyllä mun remontoinnit olivat nyt toistaiseksi tässä.
Kaiken lisäksi mulla meni jälleen maha aivan totaalisen sekaisin. Ärsyttävää :mad: Ja eikun maitohappobakteereja hakemaan...

H & Pikkutähtönen 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Nopeaa toimintaa. Maanantaina kävin neuvolassa ja tänään tuli jo ultra aika joten täällä nt-ultra 20.6. Kiva, että tulikin jo ennen juhannusta. Voi sitten Juhannuksena kertoa vanhemmille ja sisaruksille, kun paljastuisi kuitenkin.

Kävin tänään ekokampaamossa värjäyttämässä hiukset kasvivärillä. Ei tarvitse huolehtia pieneen kulkeutuvista myrkyistä.

Masu: Oon kans ollut viime aamuina huomaavinani että olis pieni kumpu jo ilmestynyt alamasulle. :heart: Sitte se kans turvottaa kyllä, iltaa kohti paheten. Tiukemmalla paidalla ei jää paljon arvailujen varaan. :D Noh, pari viikkoa vielä ja sit pääsee jo lähemmille kertomaan.

Catherine 9+1
 
heippa :D

ihanasti tullut taas uusia :D

joka päivä käyn jutut täällä lukemassa mutta hemmetti noi kuumat ilmat on vetäny mehut tästä mammasta ihan täysin,kärsin muutenkin agressiivisesta migreenista (joka on vielä niinkin veemäinen ettei siihen saa ottaa edes niitä normi migreeni lääkkeitä,tosin raskaus aikana nyt ei muutenkaan saa joten sama se) ja en ole ikinä ollut mikään mega helteiden rakastaja koska ne vaan aina aiheuttaa mulle päänsäryn joten nyt on sitten tänään ollut taas kunnon päänsärky aamusta asti..

muutenkin ollaan nyt oltu tytön kanssa mökkeilemässä ja viettämässä laatuaikaa <3 paino noussut tän viikon aikana varmaan pari kiloa,sen verta hyvin on grilliruuat maistunu :0

unelmavauvasta mun pitikin kysyä sulta blogiin linnkiä,haluun ehdottomasti käydä kurkkimassa :D

kovasti toivon että kun mökiltä to iltana kotiudutaan josko ois voinu jo ultra aika edes postissa tulla,kun viime pe olin neuvolassa,ois ihana edes tietää jo se päivä!!!sydän äänet onneksi on löytynyt viimeksi tänään dopplerilla,niin mahtava kapistus,oikein harmittaa ettei esikoisesta tommosta ollut.

mutta ah nyt sohvan nurkkaan ja nauttimaan vikasta illasta mökillä..eipä tartte koiraakaan lenkittää :D

niin ja tänään tasan rv 10 <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä