Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

Heippa kaikki! :) Jospa minäkin uskallan jo liittyä mukaan :)

Jotenkin todella uskomaton olo plussatestistä, koska olin jo täysin varma ettei tärppiä käynyt. Luulin menkkojen alkavan sunnuntaina mutta tuli vain pientä tuhrua tiistaihin asti ja vain aamuisin. Mies kehotti tekemään r-testin ja niinhän sieltä vain selvä haamulainen tuli <3 ja tänä aamuna viiva jo paljon vahvempi <3

Pientä tuhrua tulee välillä pyyhittäessä tosi vähän mutta silti asia huolettaa. Onko muilla kokemusta? Ajattelin nyt olla asiasta stressaamatta.

Onnea kaikille plussasta! :D <3

eli LA 12.1./30v./2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Tervetuloa Piitu toivottavasti vuoto on harmitonta, onneksi ei runsasta. Enempää en osaa auttaa, kun asiasta ei ole kokemusta.

Iloksi ikävää lukea, että sulla on huono olo ja päänsärky. Toivottavasti yön aikana helpottuu.

(.) Mieleen alkaa hiipiä ajatus, että onko vatsassa ketään. Pahanolon aaltoja on tullut vähemmän, mutta oli niitä tänäänkin muutaman kerran. Ruokahalu alkaa palaamaan ja rinnat on samalla tavalla kipeät kuin aikasemmin. Vaikea vaan uskoa, että kyytiläinen on matkassa. Vu:n on vielä julmetun pitkä aika. :headwall: Ekan neuvolan varasin ja se on kuun lopussa. Kuun lopussa on myös aikuisen valmistujaisjuhlat, jotka teettää pään vaivaa, että miten saadaan raskaus pysymään vielä salassa. |O
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Täällä ei edelleenkään mitään raskausoireita paitsi, että menkkoja ei ole. Vähän epätodellinen olo, että olenko raskaana, mutta en toisaalta niitä oireitakaan kaipaa :D en muista kun olen ketjua lukenut, että onko täällä ketään kellä olisi ko 2 alle 3v talossa? vähän pelottaa arki kahden alle 2v kanssa :confused: että kuinka siitä selviää : /
 
Uusille tervetuloa kaikille yhteisesti! :wave:

Iloksi toivottavasti olot helpottaa huomiseksi. Kurjaa :(

NeitiPelargonia pidän kauheesti peukkuja, ettei tarkottas mitään pahaa!! :hug:

Hössötysasia Mä kyllä kestän ja ehkä kaipaankin pientä hössötystä, mutta en vielä missään nimessä tässä vaiheessa! Sitten nt-ultran paikkeilla voi varmaan rentoutua enempi ja alkaa haaveilla ja suunnitella isommin. (Ihanku en ajatustyötä tekis joka suuntaan jo nyt :D ) Katotaan, millanen vastaanotto uutisella on sunnuntaina vanhempien kohdilla. Positiivinen varmasti, mut millanen :D

Oireet Tänään on ollu vähäoireisempaa. Kuvotusta ja hajuherkkyyttä on kyllä, mutta tissit ei oo enää kipeet. Miksiköhän? :/ Voihan kaksviikkonen ja varhaisultran odotus!

Vanillac 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heippa kaikille, täällä 29v. 2-vuotiaan pojan äiti Espoosta.. La laskurin mukaan 3.1.2016. Aika paljon jännittää/ pelottaa tämä alku vielä, helmikuussa keskenmeno rv:lla 12.. Tylsää kun ei vielä oiken osaa iloita tästä, vaikka onkin todella ihana asia.. Ajattelin mennä varhaisultraan, jospa sen jälkeen pystyis vähän relata :)

Nyt ollut pari päivää hirvittävä väsymys ja pahoinvointi, tuntuu että iltasin jo vatsaakin turvottaa..

Eli la 3.1./29v./2.lapsi/Jorvi
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kiitos sympatiasta <3
Otin lisää panadolia ja laitoin miehen hieromaan ja taas tuntuu homma pelittävän. Heti änkesin tietokoneelle :p
Toivottavasti ei heti tule takaisin tuo olo.
Suostittelen kyllä kaikille noita pahoinvointirannekkeita Sea Band. Alan olla varma, että ne toimii.

NeitiPelargonia voi kurjuus tuollanen huoli. Onneksi kuitenkin erilaiset vuodot on normaaleja alkuraskaudessa, joten jospa kaikki olisi varsin kunnossa <3

outius omalla kohdalla nyt vähän taas hellitti pelot, kun oireita tuli, mutta siis tiedän miltä tuntuu, kun mietityttää, että onko siellä ketään vai ei. Mut eihän tässä muu auta kuin vaan odotella ja toivoa parasta. Onneksi sinullakin on kuitenkin jotain oiretta.. :) Eiköhän siellä ole kaikki kunnossa <3
Ja tosiaan, nuo juhlat on kyllä sellanen juttu, että jos varsinkin on aiemmin ottanut alkoholia aina vastaavissa tilaisuuksissa, niin se voi olla vaikea hoitaa homma huomaamatta. Ja sitä oon joskus miettinyt, että jos sitten huijaa juovansa ja kun ihmisille lopulta selviää, että on raskaana, niin jää pian mielikuva, että siellä se vaan joi raskaana.
noh, mut etenkin jos porukka pääsee hyvään humalaan, niin ei sitä kukaan huomaa, että yksi ei juo.
Tee miehen kanssa diili, että kippaat hänen mukiin. Otat vaikka malliksi ja kastat huulet ja heti tilaisuuden tullen sitten miehen kippoon juomat ja vettä tilalle :) TAI
Jos käytössä on omia juomia, niin harva huomaa, että juokin alkoholitonta siideriä tai vastaavaa, ellei erityisesti osaa vahtia.
Mut ainakin siitä tulee kiva yhteinen juttu miehen kanssa sitten kikkailla, ellet ota jotain ystävää siihen salaisuuteen mukaan ja avuksi peitetarinaan :)


faceryhmästä

Meitä on siellä jokusia innokkaita ja juteltiin hieman raameista ja tälläsiä juttuja nyt sit on ajateltu. Haluan kertoa nämä jo valmiiksi niille, jotka harkitsevat ryhmään liittymistä. Suurena haaveena kaikilla olisi saada toimiva, aktiivisesti keskusteleva ryhmä, jossa luottamus saataisiin jäsenten kesken ja kohtaamispaikka, jossa pystyy jakamaan iloja ja suruja ja kysymään askarruttavia juttuja luottamuksella. Mitään sääntökirjaa siellä (ei ainakaan toistaiseksi ole) ei lueta, mut tässä muutama juttu raameiksi:
- Liittymisen aikaraja on tuonne noin heinäkuun loppupuolelle, kun kaikilla alkaa olla np-ultrat käytynä. Sen jälkeen uusia jäseniä ei ainakaan ihan hevillä oteta.
- Jäsenmäärää on ajateltu noin 80 hengeksi, jotta ryhmä pysyisi sopivan kokoisena ja pystyisi tutustumaan sitten toisiin, mutta eiköhän siitä jousteta tiettyyn rajaan asti.
- "Aktiivisuusvaade" ainakin alussa, eli kerran viikossa kertoa omia kuulumisiaan ja/tai osallistua keskusteluun. (yleensä aktiiviset keskustelijat tuntevat olonsa epävarmoiksi, jos on niitä, jotka lukevat kaiken, mutteivat osallistu itse keskusteluun). Taustailuun on sitten mahdollisuus täällä palstan puolella, jossa voi lukea muiden juttuja kommentoimatta niitä tai osallistumatta millään tavalla :) Päivittäin ei tarvitse kenenkään päivystää tietenkään, vaan sellainen reilu meininki.

Kaikkien mielipiteitä koitetaan kuunnella ja tarkoitus on löytää sellainen toimiva systeemi.

Jos faceryhmään kiinnostaa liittyä, niin sinne pääsee tosiaan laittamalla minulle viestiä täällä ja linkittämällä profiilin tai antamalla tuntomerkit, jolla erottaa muista, jos sattuu kaimoja löytymään.

iloksi rv 6+3 (hitaasti etenee päivät, mut etenee ne..)
 
Tuhrutus on vähentynyt, joten koitan nyt vaan rauhoitella itseäni :) ehkä kilautan varoiksi vielä neuvolaan huomenna.

Tuon tuhrun vanavedessä tuli oireeksi pieni vatsan kivistys ja turvotus. Tissit tuntuu olevan tiellä, kun normaalisti olen aika minitissi :D ja tänään pääsi ihan itku kesken salaatin syönnin vaikka luin vain lehteä.. Mistä ihmeestä tulikaan tuo harmitus..

Outius ja miiapk84: samoja asioita näytetään pyörittelevän kun arvelluttaa onko ketään kotona massussa.. Mua alko mietityttää tuo kohdunulkoinen raskaus kun siinä lukemani mukaan on tuota ruskeaa tuhruvuotoa.. Jos nyt kuitenkin unohdan tuon varhaisultraan saakka ja rauhoitun :)
 
Heräsinpä sitten klo 03.25. :headwall: Tulee pitkä päivä...

Heti alkuun taas moikat uusille. :wave: Mukavaa, kun porukka kasvaa. :)

en muista kun olen ketjua lukenut, että onko täällä ketään kellä olisi ko 2 alle 3v talossa?
Meidän muksut on nyt jo 5v ja (ihan melkein) 7v, heillä on 1,5v ikäeroa. Kun kuopus oli 6kk-1v oli meillä oman 2v:n lisäksi toinen 2v hoidossa arkisin. Muutenkin oli joka päivä vähintään joku lapsi, ikähaarukalla 1v-3v, nurkissa pyörimässä. Olen - tai siis olin ennen - huono pitämään puoliani ja sanomaan ei, niin moni käytti aika iloisesti tilaisuutta hyväkseen ja jätti lapsiaan minulle hoitoon, "ku kotonahan sä kuitenkin oot"... Parhaimmillaan (pahimmillaan?) helmoissa oli oma vauva, yksi 1v, kolme 2v:tä ja yksi 3v. Eikä se oikeastaan ollut mitenkään mahdotonta. :) Nopeasti sitä oppi tekemään kaikki hoitotoimenpiteet (vaipanvaihdot kahdelle, pottaharjoitukset kolmelle yms) sarjatyönä ja lapset on aikalailla "laumaeläimiä". Pientä kaaoksensietokykyä toki vaatii. Eniten hyötyä koen olleen siitä, että en "odottanut mitään". Olin siis valmis menemään tilanteen mukaan, aikatauluja ei ollut suuntaa-antavia ruoka-aikoja lukuunottamatta, kotityöt tein lasten "avustamana", nukuin silloin, kun oli mahdollista (meillä oli vähintään kerran tunnissa tissimaitoa syövä vauva 1v asti) jne. Lasten kanssa oli oikeastaan yllättävän lepposaa ja mukavaa. Tarpeekseni sain sitten siinä vaiheessa, kun noiden lasten vanhempien käytös meni turhan törkeäksi, mutta siitä ei ole tarpeen tänne tilittää. :p Mutta uskon siis, että tekin pärjäätte (vaikka en toki tunne sinua tai tilannettasi, mutta en minä mikään yli-ihminen ole :D ), kun vaan olet rauhallisin ja rennoin mielin. :)

Faceryhmän "säännöt" kuulostavat näin alustavasti ainakin hyviltä. Musta ois myös hyvä, jos fb-ryhmästä vois saada kenkää trollaamisesta. Siis vaikka parin varotuksen jälkeen. :) En usko, että kukaan tässä porukassa nyt mukana oleva alkaisi häiriköimään, mutta jos meitä alkaa olla lähempänä sataa, saattaa mukaan mahtua/eksyä jo joku sellainenkin, jonka motiivit ryhmässä oloon on kyseenalaset. Omasta puolestani mietin, että jos ekassa neukassa kuuluu sydänäänet, liityn jo silloin. Muuten odottelen sinne ultraan. :) Ja kuten on varmaan ollut mahdoton olla huomaamatta, olen aktiivinen höpöttäjä. Nytkin himmailen kirjottelua, etten spämmäisi ketjua täyteen. :D

Alkoholi on kyllä ihmeellinen aine meidän kulttuurissa... Itse inhoan juhlia (sekä kaikkia tilaisuuksia, missä on paljon (yli kaks :D) ihmisiä) ja osallistun vain pakon edessä. Silti joka kerta saan kuulla juomattomuudestani. :headwall: En edes ole absolutisti (kammoan monia "-ismejä"), mutta en vain ole juhlija-tyyppi ja haluan aina päästä omalla autolla kotiin, mieluiten mahdollisimman aikaisin. Tykkään kuivasta valkoviinistä tosi paljon, mutta koska olen masennukseen taipuvainen, olen tosi varovainen alkoholin kanssa ja juon hyvin harvoin.

Mitään oireita ei nyt tunnu, mutta yritän olla vetämättä siitä mitään johtopäätöksiä.

Rosie 5+3
 
Täällähän on tapahtunut paljon viime käynnin jälkeen, onneksi on nyt viiden päivän loma töistä niin ehtii tännekin kirjoitella:)

Pahoittelut miumaulle... :(

Mulla on kans nuo seaband rannekkeet, mutta ihan vielä en ole kokenut tarpeelliseksi ottaa käyttöön. Pahoinvointi tulee silleen aaltoillen, öisin ja aamuisin pahimmillaan. Toistaiseksi kuitenkin ruoka menee alas, ja syöminen helpottaa oloa.
Tsemppiä muillekin pahoinvoinnista kärsiville!

Ja outoa on se, ettei vatsassa oo ollu "tuntemuksia" pitkään aikaan..?

Neuvolan varasin tuonne toukokuun loppuun.

MissB ja 6+0
 
Kurkkailen aina välillä tuttujen kuulumisia täällä :) Piti jo aikaisemmin sanoa sulle Rosie, että hauska löytää samanhenkinen odottaja (vaikka toki moni muukin on sitä "henkisesti " mutta siis täälläkin yks tiukkis äiti jolla kestot, kantoliinat ja luomuruoka ja yms muu "marginaalihömppä" on arkea :wave: Onnea odotukseen! !
 
  • Tykkää
Reactions: Rosie Riveter
Oireista Täälläkään ei oikein mitään ole ja sen takia tuntuu epätodelliselta. Välillä tisseihin vihloo tai mahaa koskee. Ei muuta. Toivotaan, että kaikilla meillä menee loppuun asti kaikki hyvin. :)
Ruokahalu Minulle ei meinaa maistua mikään. Ollut sen pari viikkoa sellaista, että mitään en meinaa saada alas. Ainut on jotkut keitot ja rahakat. Tai pähkinät ja hedelmät. Tosi niukalla ruokavaliolla mennään, kun ei vain maistu. Aloin syömään vitamiineja raskaus ja imetys. Jospa se ruokahalu alkais parantumaan ajastaan.
Neuvola sinne soitan kun saan seuraavat työvuorot. Ne saan varmaan vasta ens viikolla keskiviikkona tai perjantaina. Toivotaan, niin pääsen soittamaan neuvolaan ekaa aikaa. Jännittää sekin. :D Vaikka onkin minun kolmas tulossa. Ja siis minulle ja nykyiselle miehelle toinen.

Minulle voisi lisätä tonne tietoihin jotakin. Laitan sitten viestiä jos neuvolassa toisin päättää sen LA:n. Itse laskin sen lyhyimmän kieroni mukaan, kun tosiaan plussa näkyi niin aikasessa viaheessa tikussa. ELI

Hepzu/28v/3.lapsi/EKKS/La 13.1.

ps.iloksi laitettu sinulle viestiä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Hei kaikille!

Varovaisesti liittyisin mukaanne :) Tänään ilmestyi 2 viivaa tikkuun, haamuja jo aiemmin viikolla... LA menkkojen mukaan 9.1, mutta pitkän kierron mukaan menis 13.-14.1. Eiköhän se siitä tarkennu, jos kyytiläinen matkassa pysyy... Teen kyllä tänään vielä digitestin, sen verran epätodellinen olo on vielä...

Toinen lapsi siis tulossa, esikoinen syntynyt kesäkuussa 2014 eli melkoisen pienellä ikäerolla mentäis :) Minulla ikää 28 v ja 3 yrityskerralla tärppäsi :)

Oireista Lievää kuvotusta sillon tällöin, samoin ku edellisessä, viikon verran oli tiputteluvuotoa, mutta jospa se ois vaan toukan kiiinnittymisestä aiheutunutta

Neuvolaan aattelin soitella maanantaina ensimmäistä aikaa varaamaan. Meillä on neuvolassa ultralaitteet, niin yksityiseen varhaisultraan ei tarvi euroja kuluttaa :)

Alkoholin suhteen on tulossa tiukkoja paikkoja. Parin viikon päästä ois yhdet juhlat, jossa joka tapauksessa olisin ollut autoilevana, niin tuskin tulee epäilyjä... Toisaata juomattomuuden voi selittää esikoisen imettämisellä :LOL:

Toivotaan parasta, että kaikilla pysyis pienet kyydissä ja pahoittelut kaikille surun kohdanneille :(

Tässä vielä päivitykset:
Jenspanen/28v/2. lapsi/Oys/La 14.1.?
 
Soittelin neuvolaan ja kyselin tiputteluvuodosta. Se luultavammin johtuu siitä, että plussauksen jälkeen alapää muuttu saharan autiomaaksi :D kuiva ko korppu. Terkka käski hakea apteekista ceridal öljyä, jonka pitäs auttaa. Sitteppä näkee onko syynä kuivuus vai jokin muu. Pikkusen laittaa mielen matalaksi tuo tuhruttaminen :( No mutta eipä se murehtimalla muutu! Positiivisin mielin kohti apteekkia ;D


Niin ja LA onkin 9.1. neuvolan mukaan :)


Oo, toivon niin että meistä kaikki pysyis loppuun asti mukana! tää eka pari kuukautta on niin tuskasia. Argh.

Piitu 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
"lilo"
Kyllä tässä itsekin alkaa miettimään onko matkassa oikeasti kukaan kun voin niin hyvin? :eek: pelko takamuksessa on... mutta ei saisi varmaan liikaa stressata!

Pahoittelut täältäkin miumaulle! Jaksamisia!
 
Mä mietin kanssa tota face-juttua sitten, kun on eka neuvola takana. :)

Minäkin soitin "hätähousuna" neuvolaan tänään tuosta tuhruttelusta.. Rauhoitteli, että kuuluu asiaan ja on kovi yleistä. Joten nyt vähän rauhallisempi mieli, vaikka asiaa on tullut jo purettua miehen ja ystävän kanssa.. Mulle ei kyllä neuvolatäti sanonut mistään kuivuudesta, enkä ole itsekään sellaista havainnut (kokeilemalla tuntuu ihan normaalilta), mutta kyllä se varmaan pitää ihan paikkaansa. Nyt olo tuntuu turvonneelta, tai oikeastaan tuo maha on aika pinkeä.. Isompia rintsikoita pitää lähteä pian ostamaan - lähinnä sellasia, missä tuo rinnanympärys olisi reilumpi, kuin nykyisissä.. Ihana päivän lopuksi napsauttaa liivit auki, kun jotenkin ahdistavat! Sinänsä tissit mahtuu kyllä vielä kuppeihin, mutta on ne kyllä vähän isommat kuin ennen. :D

Mä oon jo pari tiukkaa paikkaa alkon kanssa päässyt välttelemään ihan sillä, että "olen autolla" :p Mutta vappuna olikin vaikeempi, kun oltiin kotona.. Noh, join sitten alkoholitonta olutta, eikä kukaan kysellyt mitään. Ehkä viksuimmat pisti merkille, mutta eivät uskaltaneet kysyä mitään kuitenkaan ;) Miten tosiaan tuo alkoholi onkin meidän kulttuurissa niin hallitseva? Ja jos et juo, niin "jotain on vikana"...
 
NeitiPelargonia Hyvä ettei tuhruttelu ollut vakavaa ja saat nyt mielenrauhan.

Täällä ei mitään uutta tai ihmeellistä. Täällä sää alkaa kirkastamaan, jos lähtisi vaikka illemmalla kävelylle.

FB ryhmä voin liittyä sinne sitten kun saa varmistuksen onko ketää kyydissä.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Tämä olikin pikainen visiitti tällä sivulla. Minut voi poistaa listalta. Tein tänään digitestin, johon tuli lukemaan "ei raskaana". Ilmeisesti vuoto ei ollut harmitonta tällä kertaa.

Tsemppiä teille kaikille!
 
piiuli77
Moikka

Piitu85 todella harmi, otan osaa..

Ensi keskiviikkona lääkäri, yritetään arvioida raskauden kestoa. Itse veikkaan että nyt mennään viidenellä viikolla, toivottavasti mittaavat hcg:n verestä. Ultramahdollisuutta ei ole. Enkä yksityiselle sen johdosta mene. Mielestäni ovuloin parisen viikkoa sitten. Mutta päivä kerrallaan, toivon todella että pikkuinen jaksaa olla kyydissä eikä käy kuten viime joulukuussa.. Jos käy niin sitten niin oli tarkoitettu.

Omituisia oireita, molemmat kyljet kipeenä?! Ei ole ennen ollut. Normaalia alavatsa juilimista ja rintojen arkuutta lisäksi. Sekä ei ruoka oikein maistu. Makeaa tekee mieli. Ja ostinkin monen kuukauden tauon jälkeen cocista! Sen lipittäminen taas loppuu kun radi astuu kehiin... :( Viimeksi jouduin piikittämään insua.

Ulkomaanmatka reilu viikon päästä, jäi sitten ne parvekelärvit ottamatta :D mutta siihen on ihana syy :heart:

Ihaa viikonloppua!

Piiuli77 ja pipunen rv4-5
 
"lilo"
Hmm en pystynyt vastustamaan ja menin tekemään clearblue digitestin ja se antoi tuloksen 2-3 vaikka kaiken järjen mukaan minulla pitäis näyttää jo 3+. Laittoi mietityttämään.
 
Piitu85: Todella harmillista :( teitkö testin aamulla? Mulle tuli aluksi aamutestistä + ja samana tai seuraavana pvänä päivällä tehdystä - .. Odotin sitten pari pvää ja tein digin, joka kertoi totuuden.

Piiuli77: mulla on myös ollut kyljet ja kylkiluut kipeänä. Yhdistän sen jotenkin vatsalihaksiin, joita tahattomasti jännitän.. En ole tottunut olemaan maha rentona (hullua!) ja nyt tuo jännittäminen menee jotenkin yli. Välillä on kyllä rennompi olo, menee kausissa.

Niin ja tervetuloa uudet :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mminni ja piiuli77

Yhteistyössä