Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

"Kiva" että muillakin turvottaa :D joo kyllähän sitä monenlaista tallaajaa tämmöiseen porukkaan mahtuu. Itse taas puolestaan nään niin punaista kestovaipoista ym.. yäääk :D vaan eipä tuo minulta pois oo jos joku niistäkin tykkää :)
 
Tänään tuli postista Seaband-pahoinvointirannekkeet, enkä tiedä onko tämä todellakin niiden ansiota vai mitä, mutta mulla on toooodella paljon parempi fiilis, kuin esim muutamana edeltävänä päivänä! Woohoo! Saas nähdä mikä downeri tulee, kun otan nämä pois illalla kotona :stick: Joten, suosittelen!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kylläpä voi oireet vaihdella päivästä toiseen!! Välillä on tuskaa pitää liivejä ja välillä pitää oikein puristella tissejä, että tietää onko ne kipeet :-D Ruoka-ajoista täytyy näköjään pitää tarkasti kiinni, ettei tule huono olo.

En muistanut, että oireet alkaa heti kun tikku näyttää plussaa. Pakko kohta keksiä uusia housuja jostain, kun maha ei kestä yhtään puristusta.

On tämä vaan niin jännittävää, kun viime kerrasta on niin kauan. Nuorempi veljeksistä kun pääsen jo kesällä ripille.
 
"Kiva" jos jollakulla muullakin on alkanu pahoinvointi plussan jälkeen. Oon koko päivän kärsiny öllötyksestä, just js just selvisin kauppareissusta. Mies kehtas sanoo et esitän, ettei pahoinvointi voi vielä alkaa. Ilme vissiin kerto mun mielipiteen, koska tuumas perään "tai no mistä minä sitä tiiän".
 
Uusille tervetuloa!! :)

Kyllä se pahoinvointi OmaAurinkoinen voi alkaa aikaisin. Mä alotin ällöilyn ihan muutamassa päivässä plussasta. Yllätti ittenikin! Oli kurjaa aamulla ja illalla ja aaltoina välissä. Nyt 6+ viikolla paheni hurjana ja on nonstop oikeastaan. Todella kamala olo! :(

Vanillac 6+4
 
Todellakin ellotukset vaihtelee! Huh, maanantai oli ihan karmea, päivät tässä välissä sitä ja tätä.. Nyt olo on kuin voittajalla ja voisin tehdä ihan mitä vaan :D Onko sitten yhteistulos päivälenkistä, hyvästä lounaasta, supereväistä (joista olen syönyt vain murto-osan) ja seaband-rannekkeista, mutta mulla ei ole etovaa oloa sitten yhtään. En voi kun hymyillä :) Ja vakuutusyhtiökin kuittasi YEL-noston olevan ok ja uudet maksulaput tulee ens kuussa. Jes jes, parempi mieli, vähemmän ressiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Uusille tervetuloa :) ja "lilo"lle tsempit!

Täällä väsymys vaivaa ja kiukkua meinaa puskea pintaan jos syöntivälit venähtää liian pitkiksi. Tänäänki töistä tullessa tuli kyllä täysin turhaa kiukuttelua kaikkea liikkuvaa kohtaan ku ruoka ei valmistunu, tiskit oli tiskaamatta ja uuniaki pitäs lämmittää :mad:, mutta kummasti huolet lähti ku sai päivällisen syötyä... Tissit meinaa olla välillä kipiät, aivan ku maito nousis uudestaan. Tosin imetyksen lopettamisesta on vasta vajaa viikko, niin saattaa hormonihuuruissa helposti noustakin..

Onko muilla tullu jo mahaan sitä linea negraa? Eilettäin bongasin tosi haalean viivan napaan asti. Edellisessä raskaudessa se tuli tosi myöhään ja nyt jo alkuviikoilla :)

Hyvää viikonloppua!

-Jenspanen (noin 2 viikkoa neuvolaan ja ultraan :))
 
Moikka :)
Minäkin täältä uskaltaudun mukaan :p Post. testin tein alkuviikosta ja toista odotellaan, entuudestaan löytyy kohta 2v. tyttö :)

Soittelinkin jo neuvolaan ja ajan sain kesäkuunalulle, LA:n luulisin menevän tammikuun puoleenväliin. Kierto on ollut sen verran kummallinen minipillereiden jälkeen, etten ole ihan varma mihin se tärppi sitten osui :)

-annahe
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
"lilo"
Voi vitsi tätä kun joutuu odottamaan vaikka itse olen aika varma että vatsassa ei mitään elämää ole.. en ymmärrä miksi lääkärit haluavat uudelleen vielä ultrata kun nyt jo meinasivat periaatteessa että kesken on mennyt. Miettisin tässä että jos se olisi vasta ollut se 5+2 niin sillon kun olen raskaustestin tehnyt niin se olisi ollut jotain 3+ vasta.. näyttäisikö muka vahvaa plussaa jo sillon? En tiedä yhtään koska on hedelmöittynyt mutta kuitenkin.. viikkoja omasta mielestäni olisi jotain 7 päälle niin olisi pari viikkoa tipahtanut ultratessa :eek: ja eniten se kun oireita ei ole ja ne niinku lopahti.. mitä mieltä täällä porukka että onko mitään toivon muruakaan?
 
Moikka,

Elli ilmoittautuu mukaan, Helsingistä. Toinen tulossa, la 12.1. Esikoinen on tyttö, 4 vuotta. Ikää itellä 37. Turvotus ja mahan nopea kasvu sekä yllättivät kyllä täysin...ehkä johtuu iästä? Eka raskaus oli tosi helppo. Lohduttavaa lukea täältä että myös muilla on samoilla viikoilla jo vastaavia oireita.

Olin ajatellut ottaa tämän raskauden rennommin ja että menee myös yhtä helposti, mutta ei näytä siltä mahan kasvuvauhdista ja olosta päätellen, nyt alkaa jo hirvittää että kohta töissä huomaavat. Olin ajatellut kertoa vasta joskus syksyllä mutta saas nähdä miten käy. Kaikenlaisia illanviettojakin on töiden puolesta ym. Olisi kiva kuulla missä vaiheessa aiotte kertoa töissä raskaudesta ja miten se oli, milloin viimeistään piti ilmoittaa lakisääteisesti?

Viime kerralla maha pysyi tosi pienenä ja ilmoitin töissä vasta kun oli ihan pakko.

Onko noloa palata elokuussa töihin maha pystyssä? Miten iso maha on elokuussa lomilta tullessa vai pystyisikö piilottamaan sitä esim syystä-lokakuulle asti..Vai kannattaako ilmoittaa jo kesäkuussa lomille jäädessä...pilaakohan se pomon kesäloman, koska tiimimme on tosi pieni ja viime kerralla äitiyslomasijainen aiheutti lähes katastrofin eikä välttämättä edes saada sijaisia palkata.

Toivottavasti kaikilla meillä sujuu raskauden eteneminen mutkattomasti ja vauvanalut voi hyvin! Aurinkoista päivää :)
 
Elli T, mulla on samaa ongelmaa töissä kertomisen kanssa. Mulla on enää kaks viikkoa töitä jäljellä ja sitten kahden kauukauden kesäloma. Koen tosi kiusalliseksi mennä töihin elokuussa jos maha jo näkyy. Kun tietäis näkyykö vai ei! Koko työyhteisölle en olis vielä kertomassa, vain kahdelle läheisimmälle tiimikaverille joiden työhön vaikuttaa jos en sitten syksyllä voi kaikkiin asioihin osallistua mahan vuoksi. Ja pomoa mietin kans, sanoakko vai ei. Kaks viikkoa aikaa päättää tää asia. Ellen jää tiimikavereille kiinni jo sinä aikana, näyttää tuo pahoinvointi olevan aika yllättävää ja välipalojen tarve tiuha. Toinen heistä nimittäin jo keskiviikkona kysy, olenko raskaana ja katto mua muikeena. Torstaina tein testin, eli keskiviikkona kielsin asian topakasti. Hän nauroi vain, että mulla muistaa, et mun kohdalla ei mene yllättävät mahataudit läpi (meillä ollu töissä oksennustautia viime viikkoina).
 
Tuo mahan kasvu on niin yksilöllistä! Vaikea mennä etukäteen arvuuttelemaan,että näkyykö elokuussa,vaiko ei! Itse hauska miettiä vertailuna aikaa 8v sitten,kun odotin esikoista, ja silloin mun laskettuaika oli 3.1. (nyt 10.1.) niin mulla ainakin oli jo silloin elokuussa aikamoinen rantapallo vatsa, ei ois mitenkään onnistunut salailemaan keneltäkään sitä.
Nyt on hoikkaan vatsaani tullut +12cm turvotusta, ja paino mulla on tippunut kilon. Vihjailevia katseita satelee vatsan seudulle... :p
-Katjuska rv 6+0
 
Mä kerroin yhdelle kaverille raskaudesta, ja hän oli kuulemma arvannut. Veikkaan että oli juurikin turvonneesta mahasta arvannut, kun ei mulla muitakaan oireita oo :D
Itse kerron töissä heti sitten 12. viikon jälkeen, kun mullekin luultavasti pitää sijainen hommata, niin ei tuu sitten liian "viime tipassa", ja eipähän sit tarvi peitellä mahaa jne.
 
tervetuloa uusille! :heart:

Mun yksi tärkeimmistä työkavereista tietää. Kerron esimiehelle ekan ultraan jälkeen koska minä tiedän jo entisistä odotuksista, että kesäloman jälkeen maha on iso :whistle: Ja ihan vain siksi, että kyseessä jo viides odotus. äitiyshousuihin olen joutunut jo kolmannessa odotuksessa siirtymään ennen 10 raskausviikkoa. turvotus on nyt 5+ viikolla tottakai normaalia, mutta mulla ei ole enää palautunut alkuraskauden turvotuksen jälkeen se normi maha vaan on saanut siirtyä niihin äippähousuihin. ei tässä mitään. Mähän olen myynyt kaikki äitiysvaatteet ja housut jo aikaa sitten joten täytyy vissiin parin viikon päästä käydä shoppailemassa. ja mä edelleen suren mun ihanaa tähti vauva peittoa ja kotidoppleria jotka myin vajaa viikko ennen yllätys plussaa :LOL:

onko muilla jo näitä repäisykipuja nivusten yllä alamahalla. Mull oli näitä jo ennen plussaa ja ihmettelinkin jotta mitäs mitäs kun tuttuja odotuksista. tuntuu, että odotus odotukselta nää vain tulee aikaisemmin. ei tarvi kuin kääntyä väärin niin jo repäisee ja auta armia jos aivastukseen ei ole varautunut. :whistle:

Matu ja Jussi Esteri 5+
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyshousuista puheenollen, niin itse tykkään onneksi käyttää normaalistikin legginssejä,ja niitä mulla on vinot pinot kaapissa, luulen että nää mahtuu aika pitkään päälle! Itsellä ei ole mitään tallessa esikoisen odotus/vauva-ajalta...kaikki on hommattava! Käytettynä varmaan suurinosa,ihan jo taloudellisistakin syistä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heippa kaikille!

Minäkin hyppäisin porukkaan mukaan, jos vielä mahtuu :) Plussia oon testaillut helatorstaista asti, ensin hailuja viivoja mutta tänään jo lähes tasavahvat. Huomenna vielä testaan viikkonäytöllisellä digitestillä, mutta kyllä nuo viivat tänään jo niin vahvat olivat, että kai se on uskottava! :) Olo on todella epätodellinen, oireita ei juurikaan ole, vain lievää etomista hetkittäin. Rinnat ei ole yhtään kipeät, se vähän huolettaa, kun tuntuu kaikilla muilla tuo oire olevan. Noh, alussahan tässä vielä ollaan, laskentatavasta riippuen 4+3 tai 4+0.

Ikää on 28v., esikoista odotellaan. Laskettu aika ajoittunee sinne 21.-24.1.2016. Tärppäsi yllättävän helposti, toisesta kierrosta, vaikka olin varautunut että voi mennä pitkään. Siksi tämä varmaan niin epätodelliselta tuntuukin.

Varhaisultraan aion mennä, haluan varmistuksen siitä, että mahassa joku todella asustaa. En malta odottaa sinne 12 viikon ultraan asti. Toki tiedostan, että vasta silloin aletaan olla turvallisilla vesillä, mutta silti menen varhaisultraan oman mielenrauhani vuoksi.

On tämä jännää :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Tänään ne olot sitten alkoi, pari kertaa on pitänyt käydä pönttöä halailemassa. Täällä myös ollut muutaman kerran kivuliaita repäisyjä alavatsalla, en muista sellaisia aiemmista raskauksista.

Blue Bird 5+3
 
Huh tätä väsymystä, niin lamaannuttavaa. Vaan ei auta makoilla kun on kaksi alle 2v lasta jaloissa pyörimässä. Sisulla eteenpäin ???? Ällötys olot lisääntyneet joten veikkaan että,raskaus on nyt 6+jotain. Tarkkaan en osaa sanoa kun edelliset menkat jäi merkkaamatta ja ovat imetyksen takia vielä niin epäsäännölliset.
Täällä myös päivittäin repäiseviä alavatsa kipuja, niitä ollut aiemmissakin raskauksissa. Myös ihanat selkäkivut ovat rantautuneet, vastahan mä pääsin niistä eroon ????
 
Tervetuloa uusille! Meitähän alkaa jo olla mukavan kokoinen porukka kasassa :)

Elli T: minullakin tässä toisessa raskaudessa turvotus, kuvotus yms. alkoivat heti plussan saatua. Ja ikää minulla 36 joten osittain varmasti johtuu jo siitäkin tuo oireiden voimakkuus!

Töissä kertomisesta Minulla niinkin inhottava tilanne, että olen vielä hoitovapaalla ja töihin palaamassa elokuussa jolloin esikoinen menee myös päiväkotiin. Joten varmaankin pitää ennen kesälomia pomolle kertoa uudesta raskaudesta... töissä kerkeän siis olla maks. 4kk (mikäli pystyn olemaan loppuun saakka kuten esikoisesta pystyin). Pomoni varmasti repii pelihousut, kun kuulee uutisen ja tuon ajan jonka kerkeän siis töissä olla. Mutta asiat tärkeysjärjestykseen, - lapset ensin!

Blue bird: saat minun sympatiat, - ja toivotaan että menne nopeasti ohi.

Huono/etova olo Minulla ollut siis niin huono ja etova olo jo kaksi viikkoa, että en kestä enää yhtään päivää lisää! Oksennusta ei ole tullut, mutta vellova olo ja paha maku suussa koko ajan. Tämä olo vie hurjasti voimia niin henkisesti (alkuloinen olo ja mikään ei kiinnosta) kuin fyysisestikin; - eilisen päivän makasin vain sängyssä! Harmittaa hurjasti tuon esikoisen vuoksi, kun äiti ei jaksa innostua mistään eikä leikkiä... Olo on niin hirveä, että huomenna soitan itselleni ajan akupunktioon ja kokeilen jos sen kautta olo paranisi. - Tsemppiä muillekin huonon olon kanssa kamppaileville :wave:

Varhaisultra Itsekin ajattelin varata varhaisultran, mutta milleköhän viikolle se kannatttaisi varata? Nyt menossa 6+3, joten olisikohan joku 7+0-7+6 hyvä ajankohta?
Ensi torstai eli 7+0 olisi minulle hyvä päivä kun esikoinen hoidossa silloin muutoinkin toisen menoni vuoksi.

Kylpylä Uskaltaako näin alkuraskaudessa käydä ihan normaalisti uimassa ja kylpymässä kuumissa altaissa lillumassa?

Mukavaa masunkasvatussunnuntaita kaikille!
 
"lilo"
Eilisestä asti on nyt vähän tullut ruskeaa vuotoa... tulee siis tosi vähän... ei ole edes tumman ruskeaa vaan ihan sellasta vaaleeta... en tiedä oliko lekuri oikeassa ja enteilee nyt keskenmenoa. :/
 
"Nennuska"
Hei kaikille taas pitkästä aikaa

Voi Lilo, ei luovuta vielä toivosta, vaikka varmasti kurjalta tuntuu odotella.

Täällä on kyllä kärsitty pahoinvoinnista ja olen sun kanssa Mamma2012 hyvin samoilla linjoilla...ei jaksais enää yhtään ja kaikki kotihommat on rästissä... :( eilen koin suuren saavutuksen kun olo oli tunnin verran jopa siedettävä ja sain pyykit lajiteltua kaappeihin... Syömään joutuu vähän väliä, ettei joutuis oksentaan, mutta joka tapauksessa olo on koko ajan järkyttävän huono ja omatunto soimaa kun ei pysty huomioimaan isompia lapsia niinkuin haluaisi...

Ekan neuvolan sain ensi viikon lopulle, mutta ultrasta eu ole tietoa ja varhaisultraan en taida mennä, vaikka viikkojen puolesta kai jo voisikin...

Nyt odotan vaan, että olo helpottais ja pystyis vähitellen keskittyyn tähän muuhunkin elämään.

Töissä en ole ajatellut vielä kertoa. Ehkä sitten elokuussa, vaikka tosiaan mun maha on aina
kasvanut tosi aikaisessa vaiheessa, että kyselyitä varmasti tulee jo aiemminkin.

Mukavia ja parempivointisempia odotuksia teille :)

Nennuska 7+2
 

Yhteistyössä