Tammikuun Vauvat 2012 lokakuussa

rintapumppu mulla ei kahdella ekalla moista ollut, mutta kolmannen kanssa mun piti syödä yksi lääkekuuri joka esti imetyksen kahden päivän ajan ja silloin pumpun ostin ja noh, vähän samanlainen kokemus kuin neljän suoralla eli sille pumpulle ei herunut sitten yhtikäs mitään! Mun piti pumpata talteen parin päivän maidot ja aloitin tuon maidon keräämisen viikkoa aiemmin... viikossa sain kokonaiset 1,5dl maitoa pumppaamalla sitä joka ilta n. 1h ja päivisin pariin otteeseen puolisen tuntia :D vauva kuitenkin kasvoi tosi hyvää tahtia rintamaidolla, joten tuskin se mun maitomääräni ihan noin vähäinen oli, mutta ei vaan herunut pumpulle.

Tosin, yksi poikkeus oli, kun kertapumppauksella tuli 20minuutissa reilu desi! Oli kyllä hieno fiilis :D mä siis ostin sähköisen pumpun ja kun tosiaan sitä sai pumpata ihan pumppaamalla niin en olisi käsikäyttöistä jaksanut käyttääkään. Nyt aattelin testata, et jos se auttais alussa vähän tyhjentään rintoja, kun maito nousee, kun se kerran tuolla kaapissa valmiina jo on.

Mä oon siitä kummallinen, että mä en pese noista vauvan vaatteita ollenkaan ennen ekaa käyttöä, enkä siis ikinä mitään muitakaan. Sitten kun käytössä likaantuvat niin heitän ne pesukoneeseen ihan muiden pyykkien joukkoon ja samoilla pesuaineilla, millä itsekin vaatteet pestään.

tatomira ja tasainen luonne... eihän tää raskaus nyt niin kauheaa olekaan, onhan tuo masu aika söpö :D :D
ps. mä söin just karkkia...
 
Rintapumpusta:mulla oli kaverilta lainassa se aventin pumppu ja oli ihan kätevä. :) Koin sen pumpun silloin hyväksi kun vauva nukkui pitempiä unia, niin tissit tulivatkin yhtäkkiä ihan täyteen ja niitä alkoi poltteleen tosi paljon, jolloin sitten pumppasin ylimääräiset pois (eli sen verran että olo helpottui, en siis ihan tyhjäksi asti) ja pakastin maidon josta miehen oli sit helppo ottaa ja vesihauteessa sulattaa jos olin ite jossain käymässä. meijän tyttö kun oli semmoista lajia että saattoi joku päivä nukkua monta tuntia ja vähän väliä kun taas toisena päivänä ei juuri ollenkaa nukkunut.. :)

ja rintakumia jouduin käyttämään heti laitoksella jo, kun mun nännit olivat tosi pienet sekä sisäänpäin vetäytyneet niin vauva ei saanut niistä otetta ilman rintakumia. (laitoksella käytin sairaalan rintakumeja) mutta onneksi päästiin siihen aikaan kotiin että kaupat olivat vielä auki niin kävin ostaan heti tullessa ihan tavallisesta s-marketista itselle omat rintakumet, jotta imetys onnistui. vähitellen kun vauva kasvoi aloin kokeileen aina välillä syöttää ilman kumia ja lopulta se sitten onnistui! :) voi sitä onnen tunnetta! :heart: ja vauva oli tuolloin 2,5kk. sen jälkeen niitä en ole tarvinnut ja innolla ootan et pärjätäänkö seuraavan kans jo kokonaan ilman niitä kumeja!

että semmosia kokemuksia mulla on... ja vaikka yleensä puhutaan että imetys pilaa rinnat niin minulla ne vain parani, nimittäin nännit ei enää vetäydy niin sisään niinkuin teki ennen kun en ollut koskaan vielä imettänyt ja nyt toivon että tämä seuraava vauva saisi kiinni jo pelkästä nännistä. :)

An-ri 23+5
 
Tavaralistasta Mä ajattelin ostaa etukäteen rintakumit ja maidonkerääjän, koska en haluaisi joutua heti sairaalasta tultua kauppaan. Eivät maksa maltaita, joten jos niitä ei tarvitsekaan, niin ei ole konkurssin paikka :) Rintapumppua en ehkä valmiiksi osta, katsoo sitten jos tulee tarvetta. Meillä on onneksi lähin kauppa Prisma, josta saa aika hyvin kaikenmoista tarpeellista vauvakamaa, jos jotakin ei ole muistanut tai ehtinyt vielä hankkia. Imetystyynyn haluaisin myös hankkia.

tatomira Me myös miehen kans naurettiin sitä 70-senttistä yöpukua, että varmaan menis 90-senttisestä :D Mutta eipä ole ainakaan liian pieni ;) Mulle oli kyllä äitiyspakkaus mieluisa, tosin tiesin aika lailla mitä odottaa, kun olin aika monta kertaa jo Kelan sivuilta käynyt kurkkimassa kuvia pakkauksen sisällöstä :ashamed:

Yöt on alkaneet hankaloitua. Toissayönä tein vissiin tähänastisen ennätykseni, kun ravasin vessassa neljä kertaa. Lonkat ei tykkää kyljellään nukkumisesta, mutta minkäs teet. Selällään nukkuminen on alkanut tuntua sen verran ikävältä, että vältän sitä, mutta herään silti vähintään kerran yössä selälläni maaten. Suonenvetoa on pohkeissa, muttei mitenkään kauhean pahana onneksi. Magnesiumia ajattelin kuitenkin käydä hakemassa apteekista, kunhan vaan muistaisin!

Mukavaa viikkoa! :wave:

Jomi & SS 24+1
 
Jomi mä luulen, et mun "pettymys" pakkausta kohtaan oli sitä ketutusta, kun ei postin pihalla ollut parkkipaikkaa ja kun mies oli tehnyt ruoan, enkä saanutkaan pizzaa jnejne. niin sit kun oli sellanen harmistus niin sit pakkauskaan ei ollu niin kiva :D

Tosin, siitä toppapuvusta tykkäsin, musta se oli tosi ihana :) ja kyllähän se makuupussikin tulee käyttöön, vaikka niitä kaksi jo kaapeista löytyykin ja peiton ja pussilakanan petasinkin jo sänkyyn ja pyyhekin jo meni käyttöön, kun kuopus kävi kylvyssä, kirjaa on myöskin jo lueskeltu ja vaatteet varmasti tulee käyttöön :)
 
tatomira No joo, ymmärrän erittäin hyvin :D Mä kuvittelin vielä jokunen viikko sitten, että hittolainen, mähän oon tasasempi näin raskaana ollessa, mutta tilanne on nyt muuttunut. Itken aivan mitättömien asioiden takia ja tiedostan sen koko ajan itsekin, mutta ei sitä vesiputousta vaan saa off-tilaan :whistle:
 
Jomi hih, se on ihanaa, kun tietää, ettei todellakaan ole ainoa :D musta oli tosi suloista tuossa kesällä, kun olin kaupassa ja mun taakse tuli eräs raskaana oleva nainen.
Heillä oli kärryissään pari pakettia leikkelettä, toinen oli palvelutiskistä ostettu ja toinen oli niitä atrian kulinaari leikkeleitä.
Noh, tää nainen otti sitten toisen leikkelepaketin käteensä ja alkoi silittämään sitä (se palvelutiskistä ostettu) ja totesi, että kun se maksaa niin paljon, että xx€ yksi paketti leikkelettä, sitten huomasin kun naisen silmät kostui ja juttu jatkui, että "miten meillä on varaa elättää vauva, kun leikkeleetkin maksaa näin paljon" ja koko ajan nainen silitti sitä leikkelepakettia. Lopulta hän alkoi itkea ja otti sen atriankin paketin käteensä ja totesi, että sekin maksoi vaikka kuinka monta euroa... :D :D mies katselee sen näköisenä, että ei tainnut olla ihan eka kerta, kun itku tulee jostain yhtä tärkeästä asiasta :D

mun teki niin mieli sanoa, että mä tunnen sun tuskasi :D jotenkin se oli niin suloista kun toinen pohtii leikkelepakettia silitellen, että miten heillä on varaa kasvattaa lapsi :D
 
  • Tykkää
Reactions: raparperitaivas
Kannattaa Jomi ostaa sitten magnesium sitraattia, imeytyy huomattavasti paremmin kuin perus magnesium. Itse olen tuota vedellyt koko raskausajan ja vielä olen säästynyt pahemmilta suonenvedoilta.
Muita vaivoja alkaa pikkuhiljaa tulla. Iskias on muistuttanut olemassaolostaan nyt viimeisen viikon. Varsinkin jos töissä on ollut vähän vauhdikkaampi päivä eikä ole paljon istumaan ehtinyt, niin illalla jomottaa niin että hyvä kun liikkumaan pääsee.

Kysymys supistuksista; mitenkä usein niitä normaalisti päivässä tulee? Tiedän kyllä että joillekkin ei tule ollenkaan ja joillain tulee reippaamminkin, mutta missä vaiheessa supparit alkavat tekemään muutoksia tuonne kohdunkaulalle? Itsellä tulee välillä useammatkin supistukset päivässä. Ei kivuliaita eikä säännöllisiä, mutta vähän epämiellyttäviä kyllä. Tuo työn laatu ei välttämättä ole ihan paras mahdollinen ja olinkin jo pari päivää saikulla kun neuvolatäti määräsi lepoa. En kuitenkaan ihan turhaan viitsisi saikkua ottaa vielä tässä vaiheessa, tiedän että sitten loppuvaiheessa sitä varmaan pakosti kuitenkin tarvii.
No, lääkäri on parin viikon päästä, siellä sitten näkee mikä on kohdunkaulan tilanne. Jos siellä ei muutoksia ole niin tuskimpa näistä suppareista sitten tarvii välittää. Näin vaan kun on ensimmäistä kertaa pappia kyydissä niin ei oikein tiedä mikä on tavallista ja mikä ei. Liikuntaakin pitänyt vähentää, reippaampi kävely aiheuttaa suppareita. Uinnissa taas ei tule mitään ongelmaa, hyvä niin.

Tavaralistaa kauhulla katselen. Ei olla hommattu vielä mitään. Siis yhtään mitään. No, viime viikolla tilasin Ebaysta hienot kestovaipat kun oli niin tyylikkäät, katsotaan saapuvatko perille ikinä. Sitten löysin jostain nettikaupasta orgaanista puuvillaa parit vaatekappaleet alennukselle, eivät ole kyllä nekään saapuneet vielä. No, onneksi mummi ostelee meidänkin puolesta kaikkea vaatetta... Ajattelin nyt odotella josko saisin äitiyspakkauksen joskus tämän kuun aikana niin voisi sitten niitä vaatteita ihmetellä ja alkaa sen jälkeen hankkimaan muuta rojua.
Rattaita oltiin vkoloppuna ihmettelemässä ja voi taivas mutta niissä on valikoimaa!! Nyt sitten koitan netistä löytää käyttöarvosteluja muutamista rattaista ja sen jälkeen katsotaan josko suomesta tai ulkomailta löytyisi käytettynä jotkut kivat. Huh kun on hankalaa... autokaupatkin aiheuttaa vähemmän stressiä!

Viime viikolla oli neuvola. Painoa on nyt paukahtanut kerralla muutama kilo, ihan ahdistaa. Tämä kasvava kumpu aiheuttaa pienet identiteettikriisit. Etenkin kun huomaan että vatsani ei enää suinkaan ole minun omaisuuttani vaan kaikki tutut ja tuntemattomat saavat omasta mielestään täysin vapaasti lääppiä sitä. Enkä siis todellakaan pidä kuplaan tunkeutujista...
No, muutoin neuvolassa kaikki kunnossa, eikä tuota painoakaan siis vielä ole tullut yhteensä kuin 6kg ja lähtöpaino ihan normaali. Jotenkin olen vain aina ollut sellainen maaninen puntarin tuijottaja.
Hb oli noussut, jee! Onkin silti ollut paljon pirteämpi olo tässä jonkun aikaa. Normihemppa on tuolla 160 yllä niin hetkellinen 120 tuntui vähän uuvuttavalta, nyt oltiin taas 140 tietämillä.
Sf-mitta oli ihan hirmuinen! 24cm! No, pari viikkoa sitten mukelo oli kuitenkin ihan normi kokoinen kun ultrassa oltiin, että kaiketi kohtuni vaan sijaitsee vähän ylempänä muutenkin.

Mielialaheittelyjä ei vielä ole pahemmin esiintynyt. Menetän kyllä hermoni vieraille ihmisille hyvin herkästi ja huomaan nykyään sanovani ääneen ne asiat joita aikaisemmin olen vain hiljaa mielessäni ajatellut. Mutta mies ja muut läheiset ovat saaneet olla ihan rauhassa vielä. Toivottavasti suurta muutosta ei tapahdu.

Puzzle ja parasiitti 24+1
 
(.) Viikko saikkua kipeitten supistusten takia. Onneksi eivät olleet ainakaan vielä tehneet "tuhojaan". Kohdunsuu oli pehmeä mutta kiinni. Mä en juuri saanu sanaa suustani lääkärillä itkin vaan... vissiin viimeöinen valvominen teki tehtävänsä :ashamed:

Rintakumi oli meillä ihan pelastus esikoisen kanssa alussa. Imuote oli aika heikko, eikä imetys onnistunut ilman kumia.

Rintapumppu meillä taas turha, koska en saanut siihen ikinä 10 milliä enempää pumpattua vaikka täysimetin, joten maidontuotannosta se ei ollu kiinni.

En ihan tarkkaan lukenut mitä kaikkea suositeltiin ja onko tää sanottu jo mutta varatkaa paksuja isoja yösiteitä valmiiksi, ettei isännän tartte lähteä heti kotiinpäästyä "vaippakaupoille" :) Sitä jälkivuotoa meinaa tulee aika runsaasti... Mä nimeenomaan tykkäsin niistä paksuista versioista, niin pehmensi vähän tikkejä istuessa.
 
Lisää neuvoja kaipaisin teiltä rakkaat kanssaodottajat. Nimittäin tuteista ja tuttipulloista. Katselin, että ainakin Ainulla on noita myrkkyvapaita tutteja ja tuttipulloja. Mutta valikoima tuteissa oli melkoinen. Oli turvatuttia jos jonkinlaista ja sitten oli silikonisia ja luonnonkumisia. Mitkä niistä kannattaisi ostaa varastoon? Myös Aventila löytyi vastaavia ja tutteja herkkäihoisille vauvoille ja sitten hauska yötutti, jossa heijastava rengas :)

0-2 kk / Tuotteet / Etusivu - Ainu

www.avent.fi

Ovatko muuten kertakäyttöiset- vai kestoliivinsuojat parempi investointi?
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolalääkärissä käyty, kaikki oli kuten pitikin olla ja kohdunsuu kiinteä, kiinni ja kaulaa 3cm eli ihan normitilanne.

Painoa sitten taas olikin tullut :ashamed: ei oo kyllä tällä karkin syönnillä mikään ihme!! Kaikenkaikkiaan ei ole tullut painoa kuin 4,5kg joka ei kait kauheasti ole, mutta nytkin oli tullut 875g/vko sitä liää :( puh, milläköhän sen karkkipussin sais jätettyä sinne kauppaan?
Verenpaine oli ok, vaikka vähän epäilin josko se olis ollut korkeampi kun pyöräilin hirmuista vauhtia neuvolaan 5km ja samantein mittaukseen :D

sf-mitta elää ihan omaa elämäänsä, tiedä mikä jättiläinen meille oikein on tulossa, se kun oli 27,5cm!!! Kun siis kolmessa aiemmassa raskaudessa sf-mitta on rv 30 ollut 24 cm ja nyt tuo oli jo viime neuvolassa ja nyt jo 27,5. En todellakaan mitään jättivauvaa halua, sillä yli 4kg vauvaa en saa alakautta synnyttää ja sektio on ihan vihoviimeinen, mihin haluan joutua.

tatomira 27+2
 
Ninnatar Miulla on ollut käytössä Aventin pullot sekä Ainu Mam pullot ja enemmän olen tykännyt jälkimmäisistä. Meidän lapset ei noista Aventin pulloista osanneet juoda kun se tuttiosa oli jotenkin liian pitkä. Tuttina olen käyttänyt Mamia tai sitten Ainun lenkkitutteja, niistä paremmin kelvanneet nuo Mam-tutit.
 
Tatomira, nauroin kippurassa tuolle leikkele-tarinalle :D Hih!

Kiitos näistä rintapumppu ym. tuotearvioista :) Itse kun en näistä (vielä) mitään tiedä niin on kiva lueskella muiden kokemuksia siitä mikä on tarpeellista ja mikä ei.

Omaa napaa... paino nousee kyllä täälläkin ihan järkyttävää tahtia :ashamed:, en tiedä mihin se menee - ilmeisesti tasaisesti koko kroppaan :/ Ja mulla ei vieläkään ole kunnon vauvamahaa! Ei ihmiset tajua että olen raskaana jos en itse sano. Vaikka ihan normaalipainoinen olen (olin), eikä mahan ympärillä nyt niiin paljon ylimääräistä ollut. Turhauttavaa, vaikka toisaalta aika kivaa kun voi nukkua vielä maha-kylki-asennossa ja normipaidat menee vielä hyvin päälle ;) Hyvin saa siis vielä peiteltyä raskauden, vaikka yrittäisikin sitä korostaa. Muutenkin tässä aina välillä unohtaa olevansa raskaana kun liikkeitä ei niin hirmuisesti tunne eikä ole kunnon mahaa jne :D

Ensi viikolla lääkärineuvola. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Jospa ne nyt mittailisi sf-mitankin - olisi hauska päästä vertailemaan!

SenSen rv25+2
 
Ninnatar kyseli nuista tuteista ja pulloista... meillä vaavi joi oli pullo mikä tahansa ja alkuun käytinkin niitä aventin pulloja silloin kun pulloa tarvi, kun sain kaverilta sen rintapumpun lainaan ja siinä paketissa oli niitä pulloja myös. mutta tutin päälle oli tarkka. aluksi ei huolinu tuttia ollenkaa, olin ostanu niitä ainun rengastutteja (silikonisia) mutta niitä se ei oppinu syömään ollenkaa ja ystäväni suositteli vaihtaa tutin mallia joten ostin sitte niitä ainun mam tutteja (nekin silikonisia) ja niitä sitten oppi syömään. ja edelleenkää ei muita tutteja syö. :)

an-ri 23+6
 
niin ja liivinsuojista vielä semmosia kokemuksia että ne ainun liivinsuojat on minusta parhaimpia siis ovat kertakäyttöisiä. mutta jos osti jotai halvempaa merkkiä kuten rainbow tai pirkka yms. nii mulla ainaki tahto tarttua nänneihin kiinni ne kun oli maitoa valunut ja sitten siihen kuivunut. ja kävi monesti tosi kipeää sit ku irrotti niitä suojuksia. ja kaikenlisäksi jos rinnanpäät meni rikki ni sitte ne vasta lujaan tarttuikin ja niitten irrottaminen sattui tosi paljon. :( ne ainun merkkiset oli jotenki erilaista materiaalia ja paljon pehmeämpiä. :)
 
Heipsan kukkuu taasen ja kiitos uudesta hienosta pinosesta :)

Vauvan tarvikkeet
Huoh. Mun mielestä ja ainakin oman kokemuksen mukaan, äippäpakkauksesta tulee hirmuisesti just sitä kamaa, mitä ei ilman neuvoa olis osannu valmiiks ostaa. Mitkä eivät milloinkaan ole riittäneet, Puklirätit ts. harsot. Niitä mä olen sit hamstrannu milloin mistäkin, mieluiten kirppareilta, koska ne on sit jo nii monee kertaa pestyjä, et ne on ihunaisen pehneitä vaavilla. Ja eihän niitä koskaan liikaa voi olla, vauva-ajan jälkeen niistä tulee mainioita siivousrättejä + ne tuhat muuta käyttötarkoitusta siinä vauva-ajan kuluessa.
Paljon kaikkea turhaa on markkinoilla, tarkoituksena ottaa kuluttajilta rahat pois luomalla tarpeita. Pitkälle selviää, kun aatellaan niin et perustarpeiden tyydyttäminen, ruoka, puhtaus, lämpö ja syli ovat helposti saatavilla/aina tarjolla.
No äidin tarpeisto
Särkylääke! Ehkäisee rintatulehduksen syntyä (Burana on mielestäni sallittu tulehduskipulääke). Helpottaa epparin jälkeen istumisen tuskaa (ekasta lapsesta ilman lääkettä en olis kahteen viikkoon liikkunut).
Siteitä paljon. Ei välttis mitään kalleimpia todellakaan, niitä kuluu ja huokeammilla tulee toimeen. Itseasias, mulla parhaita on ollu Vuokkoset, ne ei haudo niin paljoa, kun niissä ei oo hirveitä määriä muovia.
Rintaliivinsuojukset. Mukavuuskysymys. Itellä maidonkerääjät ei oo toiminu, kun maitoa on tullut aina niin paljon et on vuotanu yli.
Imetysliivit. Mut sekin on makuasia. Kuka diggaa, kuka ei.
Suoja-rasva rinnanpäille. Bebanthen on ok, mut pestävä pois ennen syöttöä. Ja Beba toimii jokapaikanrasvana koko perheellä. Me ei ainakaa muuta oo tarvittu.

Äh, nyt mun on mentävä. Palaan myöhemmin...

NS aivan ihuna kuva nyytistä. Oih.

Inkalilla ja öttiäinen 24+ vai ?
 
ON: Olin eilen sokerirasituksessa ja se tunnin arvo oli sitten reilusti yli rajojen :(
Perjantaina neuvolaan hakemaan seurantalaite ja neljä kertaa päivässä täytyy sitten ottaa verikokeet. Sen jälkeen päätetään jatkosta. Raskausdiabetes tässä vaiheessa diagnoosina.

Huomenaamulla sitten taas äitipolille. Esikoinen juoksi eilen illalla täysillä mahaani päin ja kipu oli kyllä mieletön :'(
Koko iltana ei pystynyt kunnolla kävelemään. Aamuun mennessä pääsin jo ylös, mutta liikkuminen ja vauvan liikkeet, jotka onneksi tuntuivat ihan normaaleilta, sattuivat. Soitin neuvolaan ja terkkari lupasi kysyä lääkäriltä, mutta meinasi, ettei tarvi tulla näyttämään ja käski lepäillä pari päivää (aika helppoa 1,5 v ja 2,5 v poikien kanssa!). Kolmelta soitti kuitenkin kun oli puhunut lääkärin kanssa ja lääkäri oli ollut vihainen kun en ollut jo eilen mennyt polille ja käski sinne heti huomenaamulla.

Itse en kuitenkaan ole kovin huolestunut koska vauva liikkuu hyvin, supistuksia ei ole normaalia enempää eikä vuotoa ole. Mutta hyvä se munkin mielestä on tarkistaa :)

Pesuaineista: Itse pesen lasten pyykit allergiapesuaineella ja muut pyykit tavallisella pesuaineella. Huuhteluainetta en käytä lainkaan.

Tuttipulloista ja tuteista: Meillä on kummatkin lapset saaneet sairaalasta asti lisämaitoa. Meillä on ollut vähän erillaisia pulloja, lähinnä neuvolan suosituksesta kun kakkosella oli koliikki ja maitoproteiiniallergia, mutta parhaiksi on todettu ihan tavalliset ainun pullot. Esikoinen veti henkeensä maitoa tavallisilla silikonituteilla ja hänellä oli käytössä luonnonkumitutit (anatomiset). Kakkonen söi tyytyväisenä silikonituteista. Luonnonkumitutit menee aika nopeasti huonoiksi eli niitä sai olla ostamassa kokoajan.
Sitten ne muut tutit ja pullot... Ns. ensi- ja rintatuteista ei kumpikaan suostunut syömään. Kakkonen sai jonkun verran maitoa noista koliikkipulloista, mutta osasta ei suostunut syömään lainkaan. Aventin koliikkipulloja käytettiin jonkun verran ja ne oli ihan OK, mutta mitään hyötyä koliikkiin niistä ei ollut.
Huvituteista meillä oli käytössä ainun tutit. Esikoiselle ei kelvannut muut.

Rintapumpusta: Mulla oli käytössä ainun sähköpumppu ja se oli kyllä hyvä. Maitoa ei tosin juurikaan tullut ja pumpulla vielä huonommin. Itse ostin sen kun esikko teki rintalakkoja ja lisäksi yritin lisätä maidontuloa.

Rintakumeista: Mulla on kans matalat rinnanpäät. Esikoinen ei suostunut imemään kuin kumeilla. Kakkosella käytin kumeja vain hetkittäin. Imi kyllä niillä paremmin kuin ilman. Maidontuloon ei mulla tuntunut vaikuttavan. Maitoa kun ei tullut kummallakaan kerralla kuin nimeksi.

Bassets rv 24+6 (muistaakseni)
 
Edellisen vielä, että mulla epäillään alavatsan lihasten revähdystä. Äidilläni oli sama revähdys, mutta pahempana kun odotti kaksosia. Joutui ihan osastolle seurantaan, mutta mulla siis tilanne ihan hyvä.

Lepäämisestä vielä. Mua on alkanut ärsyttämään kun raskauden ongelmissa käsketään lepäämään ja sitten ihmiset sanoo mulle, että lepää vaan kun oot vain kotona ja että kun sulla on niin helppoa kun olet kotona. Niin, olen kotona, mutta mulla on paljon poissa oleva mies ja kaksi alle 3 v lasta...
Kertoisko joku mulle, että miten tässä levätään?

No siinä mielessä mulla on helppoa, että isovanhemmat asuu lähellä ja ottaa poikia hoitoon, mutta aina toinen on silti kotona.

Anteeksi avautuminen.
 
En nyt halua pelästyttää ketään tai aiheuttaa ylimääräistä ahdistusta kenellekkään, mutta tuli tuosta Bassetsin mahaa päin juoksemisesta mieleen, että vatsaan kohdistuviin iskuihin pitää suhtautua vakavasti varsinkin viimeisellä kolmanneksella! Tässä artikkeli Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - Lääketieteellinen aikakauskirja Duodecim jonka aiheena siis Massiivinen fetomaternaalivuoto–salakavala ja vakava raskauskomplikaatio.
Ja tuo vuotohan ei sinänsä välttämättä oireile mitenkään ja sen vuoksi loppuraskaudesta kaatuneet/iskun saaneet jne helposti otetaan seurantaan.
 
En jaksa koko ketjua lukea läpi, mutta oli pakko tulla tänne kysymään, että onko muita jotka hieman pettyivät äippäpakkaukseen? Ensikertalaisena tietysti en oikein tiennyt mitä odottaa, mutta muhun ei sitten yhtään iskenyt nuo retrokuviot ja hyi hitsi keltainen yökkäri. Harsot yms. tietysti aina tarpeellisia, mutta tuntuu, että noista vaatteista ei tule montaakaan käytettyä.. Osat vaatteista tuntui mun mielestä myös jotenkin halpismateriaalilta, kuin olisivat jo valmiiksi ihan pikkasen kulahtaneet?

Ei kai olisi syytä valittaa, kun ilmaiseksi näin iso pakkaus saadaan, mutta valitanpa silti :D Meille tulossa poika, mutta mitäköhän kaikki tyttömasut ajattelevat, kyllähän tuo pakkaus taas on aika poikamainen? Vaikeahan olisi sellaista keksiä, mikä kaikkia miellyttäisi, myönnetään sekin :)
 
Iltoja!

Maira Tiedot muutettu. :)

Bassets Hui sentään, toivottavasti selvisit törmäilystä pelkällä säikähdyksellä. :hug: Itselläkin kun kolme pientä täällä juoksentelee niin välillä kyllä saa maha sellaista kyytiä että huhhuijaa. Onneksi ei mitään kummempaa ole sattunut, kun eivätpä nuo pienet oikein osaa varoa.
Tiedän myös tunteen kun tosiaan neuvolassa on kehotettu lepäilemään näiden iskiaskipujen takia ja lapsista enää yksi nukkuu päiväunia niin missähän välissä tosiaan sitä sitten lepäilee. :D Jos sohvalle kellahdat niin siinä on heti pari tyttö hyppimässä päällä ja kertoilemassa juttuja kaikesta maan ja taivaan välillä...

jjuuli Oli tosiaan melko poikamainen pakkaus, laivakuvioita ja sinistä aika paljon. Itse kuitenkin ajattelin että jos tämä tulokas nyt sattuu tyttö olemaan niin hyvin pystyy yhdistelemään noihin sitten enemmän tyttövärejäkin. :) Miusta se omppupuku oli aivan ihana. :heart: Laadusta en osaa sanoa, vaikutti aika samalta kuin vuoden 2008 pakkauksessa ja ne vaatteet on kestäneet tosi hyvin. Juuri tuolta pesin niitä käyttöön ja on olleet jo neljällä vauvalla eikä mitään kummoista kulumista ole noissa ollut.

Synnytyksen jälkeen Burana on kyllä ehdoton, ja sitä voi tosiaan käyttää ihan hyvin. Siteistä itse tykkäsin kovasti Rainbown yösiteistä ensi päivinä kun vuotokin on vielä runsaampaa. Joskus kun esikoista odotin niin oli samantyylisiä Nainen-merkkisiä siteitä ja silloin tuli käyteltyä niitä. :)

(.) Mie jo hätäisenä laittelin tuon pakkauksen laatikon vauvalle valmiiksi. Sain tulevalta kummitädiltä lainaa tuollaisen suojan laatikkoon ja piti oikein kuva ottaa kun miusta siitä tuli niin kiva. :)



Eiköhän tuossa kelpaa pienen kölliä. :heart:

Jostain pitäisi vielä hommata vähän pienemmät petivaatteet, kun nuo mitä pakkauksessa tuli on kyllä kauheen isot tuohon. Ehkä vaan käyn hakemassa fleeceä kangaskaupasta ja ompelen siitä sitten peittoa.

MLM ja Kukkis 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: hertsi
Täälläkin käyty neuvolassa sekä sokerirasituksessa.

Neuvolassa kaikki hyvin, syke 136, sf -mitta tais olla 18, Kelan paperit saatu ja niitä tämä ilta tuskassa täytelty... Verenpaineetkin oli hyvät, ihme kyllä.

Mutta... jäin kiinni paastosokerista kiinni ja mittailut alkaa täälläkin. Ja pääseepähän sitten loppuviikoista uuteen ultraan :)

Maijuli ja bébè 24+2
 
Bassets, toivotaan että kaikki on hyvin ja masukipuilu helpottaa. Sitä lepäämistä minäkin ihmettelen.. kun käytännössä hoidan kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän. Hetkeksi kun yrittää lepäämään, niin johan joku kiipeilee jo päällä. Yöllä on herätyksiä, ja aamulla nousen ensimäisenä huolehtimaan lapsista. No, sitähän se taitaa monellakin olla, mutta kyllä kotiäidin hommassa on usein lepääminen kaukana..
Koitetaan jaksaa, ja tehdä vain välttämätön ..:LOL: helpommin sanottu kuin tehty..
MLM, ihana koppa valmiina!!! Neulo pikkuiselle pikkuinen peitto vielä koppaan, tai osta valmista kangasta peitoksi. Tyynyähän ei tarvita..
Mulle, tai vauvalle tuli tänään postissa ihana 56cm turkoosi huppari, voi kun se on pieni...ja niin söpö :heart:

Täällä alkaa monella olla jo jos minkälaista vaivaa, ja paino nousee..
Mutta aika pitkällähän me jo ollaankin.
Hyviä vointeja kaikille :)

-Amalia- ja Muru
 
MLM ihana peti :) tosi ihania juttuja kyllä vauvalle saa, kun vain hieman näkee vaivaa.
Mäkin petasin vauvalle sängyn valmiiksi, vaikka tiedän, ettei pieni siinä juurikaan nuku ekoina kuukausina. Meillä tuo pakkaus on siis aina ollut tuossa petitarkoituksessa ihan tarpeeton, kun vauva nukkuu ekat kuukaudet mun kainalossani ja siinä 3-4kk paikkeille vasta siirtyy sitten pikkuhiljaa pinnasänkyyn.

jjuuli itsekin jotenkin "petyin" tuosta pakkauksesta, tosiaan siihen toppapukuun ihastuin ihan täysin, mut just se laivabody oli musta aivan hirveä, hyi olkoon! Se todennäköisesti jää täysin käyttämättömäksi. Mut niistä koirapotkuhousuista tykkäsin :) makuupussikin oli jotenkin tylsä, mut noh... paljon siinä oli tavaraa ja tulevat kyllä suurin osa käyttöön, vaikka näillä näkymin tyttö onkin tulossa.
Niin ja sit tykkääsin kovin niistä lilaraidallisista housuista ja bodystä :) musta tossa oli se hyvä puoli, että paitoja ei juurikaan ollut, kun 2003 kun viimeksi otin pakkauksen siinä oli aika paljon sellaisia kietaisupaitoja jne. jotka jäivät täysin tarpeettomiksi, kun vauvalla paita vain on HUONO.

Bassets huih! Ainahan nuo mahakivut säikäyttää!! toivottavasti ei mitään kipua kummoisempaa sitten ole ja tarkistuksella saat niin sinä, kuin lääkäritkin mielenrauhan :)

Bassets ja Maijuli olivat "jääneet kiinni" sokerirasituksessa, no höh! inhottavaa, kun tulee tuollaista ylimääräistä huolta ja vaivaa :(

Mä odotan kuin kuuta nousevaa, että saan taas jäädä kotiin! Musta on ihan hirveää kun näen niin vähän meidän pientä :( aamulla välillä herätän hänet, jotta näen ennen töihin lähtöä (ja mies tykkää :p ) ja tänä aamuna sitten piti herättää toinen, kun vein sen päiväkotiin ja pieni jäi taas itkemään sinne ;( onneksi noita hoitoaamuja on enää 5 jäljellä ja sitten jää pieneltä päiväkotielämä reiluksi vuodeksi taakse.
Mut silti odottaa joka päivä, että työpäivä päättyisi, että näkisi taas pienen.

tatomira rv 27+3
 
Heissuli :wave:

Täällä pyöritään ärsyttävän flunssan kourissa. Kurkku on kipeä, nenä ja silmät vuotavat. Ei kiva!

Vauveli vatsassa liikkuu päivittäin niin paljon ettei meinaa perässä pysyä :D Iltaisin vatsa tuntuu kasvavan jättimäiseksi! Oikein nahkaa kiristää ja on tukala olla. Paino on noussut mielestäni ihan sopivasti, 3kg lähtöpainosta. Sokerirasitus olisi 12.10 ja lääkärineuvola 18.10.

Sannuli 24+6
 

Yhteistyössä