~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Kävelystä - mulle terkkari suositteli nyt kävelyitä ja hänen mukaansa juuri useampi 15 minsan kävely on tehokkaampi vauvan häätäjä kuin yksi tunnin kävely päivässä. Eli pikkuisia reippaita kävelylenkkejä kehiin :)

Tää oli tällainen pikaviesti
KP rv 38+4
 
Isot onnittelut taas vauvautuneille :flower:

Täällä valvottu taas viime yö- kivuliaita, mutta ei tarpeeksi voimakkaita supistuksia tullut koko yön, aluksi epäsäännöllisesti ja lopuksi 4-6 min välein. Kymmeneltä aamulla supparit sitten taas loppui. Päivää myöten tullut silloin tällöin melko kipeitä supistuksia, muttei sen enempää. Ärsyttävää. Joskos ensi yön saisi nukutta tai pääsis synnyttämään....

Ens viikko jännittää kun mies on pitkin viikkoa tosi pitkällä töissä. Jännittää ihan se, että miten jaksan poikien kanssa pitkät päivät ja illat jos en saa nukuttua öisin ja päivälläkin supistelee kovasti ja toisaalta se, että kun tämä käynnistyminen tuntuu kestävän viikkoja, niin mikä on kohdunsuuntilanne ja ehtiikö mies edes mukaan synnytykseen kun on parhaillaan neljän tunnin matkan päässä...
Eihän se vauva sieltä siitä vaan putkahda, mutta kakkosesta synnytys kuitenkin kesti muistaakseni 6 tuntia ja nyt en oikeasti edes tiedä, että koska pitäis lähteä...

Bassets 38+3

muoks: mietin sitäkin, että pitäiskö käydä ihan yksityisellä tsekkaamassa tuo alapään tilanne? Toisaalta se on turhaa kun äitipolille on aika jo perjantaina, mutta tietäis vähän varautua että miten nuo supistukset on edistäneet tilannetta. Viimeksi kuitenkin jo kohdunkaula pehmennyt, 2 cm ja auki 1,5 cm...
 
Viimeksi muokattu:
MLM: Niin minäkin olen luullut, jo viikon ajan...

No illan taas supisteli kipeästi ja yöllä valvotti 1-2 välisen ajan. Sen jälkeen heräsin muutamaan kipeään supistukseen, mutta ei muuta.
Ja tämä tosiaan mun kolmas raskaus joten luulis mun tietävän missä mennään, mutta vaikka nuo supistukset on kipeitä ja säännöllisiä niin aina ne vaan loppuu yhtäkkiä. Tosi ärsyttävää.

Mutta asiasta kolmanteen. Muissa raskauksissa (joista kolme päättynyt keskenmenoon ja kaks lasta) mun rinnat on turvonneet heti alusta asti ihan palloiksi. No nyt ollaan niitä miehen kanssa ihmetelleet kun mun rinnat on olleet koko raskauden ajan ihan tyhjät. Siis ihan riippuvat ja ovat olleet ennen raskautta pulleammat. Viime yön aikana siihen on sitten tullut muutos :)
Liekö se sitten merkki jostain vai ei.

Sitten vielä nielustani... Mulla on kurkku ja vasen korva tosi kipeä. Muuten vähäistä flunssaa, vähän yskää ja nenä vuotaa, mutta nyt kurkku on täynnä valkeaa peitettä :(
Toivottavasti ei olisi angiina... Sitähän ne eivät vissiin tässä vaiheessa edes hoitaisi antibiooteilla? Ja tarttuuko vauvaan?
Mulla oli tokassa raskaudessa kipeä korvatulehdus, mutta siihen ei annettu antibioottia kun kuulemma ei raskaana ollessa anneta. Ykköstä odottaessa söin kaksi kuuria...

Bassets 38+4
 
Hyvää huomenta!
Ei erityistä, yö meni muutaman kerran herätessä, mutta niin komiasti sain unen päästä kiinni, että ihan itteäni ihmetyttää- ja tietysti nyt sit pari seuraavaa yötä on tuskien öitä, kun kerran menin kehasee :LOL:

Aika nolosti pino oli tippunut tonne toiselle sivulle, KP sen tajus nostella, määki sitä toljottelin ja mietin, et mihis ihmeesee kaik on männy vai onks se vain toi viikonloppu ku leidit on hiljaisempia :)

Meinaat sie Bassets painua synnärille? Onko sulla miten nuo vanhemmat syntyny? Siis millä viikoillla?

Muistin juuri, että mullahan oli pitkään fiilis, et vedet menee viikolla 37+, no eipä oo menny. Hyvä niin, koska minä en tätä synnytä ennen ku oon saanu hima-asiat siihen kuntoon, että pienelle on sija. Nyt tää on ihan räpiköimistä, ja jos tähän pieni putkahtais, niin en pystyis keskittymään yhtään vauvaan tai ylipäätään mihinkään.
Puhuakin pitäis sen Retaleen kanssa, oon aatellu että josko hän tulis tähän siksi aikaa, kunnes lapsi syntyy ja siks aikaa kun oon sairaalassa. On jotenki superturvaton olo iltaisin ja öisin, varsinkin jos supistelee. Saas nähdä nyt että suostuuko. Ja suoraan kun sanon, mä en halua mennä yksin synnyttämään, mut en halua ketään "ulkopuolistakaan" mukaan. Kolmessa on frendi ollu mukana. Mutta... vaikka kuinka olis hyvä ystävä, tuleva kummi tms. niin satapros. varma et voi olla, kuinka tää tukihlö suhtautuu missäkin vaiheessa. Ja miten itse suhtautuu ulkopuolisen läsnäoloon.
Mulla oli viimeisimmässä mukana ystävä, ollaan läheisiä jne. mutta kun synnytystä yritettiin käynnistää päivä La:n jälkeen, niin mä tunsin itseni ihan ulkopuoliseksi. Kovasti hän keskusteli kätilön kanssa omista synnytyksistään ja hätäkeskustyöstään, tehtävien kiireellisyysluokasta jne. Ja lopulta kun synnytys käynnistyi itsestään 40+6 niin sama juttu, tietysti kätilö oli eri ja jutut "uusia". Mä olin ihan ulkopuolinen, tosin olin kyllä jossain omassa maailmassani, etten tosiasiassa tietäisi vaikka hän olis ollu hiljaa tai joikhannu koko synnytyksen.Ulkopuolinen olo kuitenkin jäi :( Ja sellainen kylmä. Siis henkisesti.
Se oli hieno asia, että hän tuli, olen kiitollinen, mutta jälkikäteen ajateltuna, olisin mielummin ottanut mukaan Retaleen. Se sentään on ymmärtäny olla HILJAA :LOL: Sitä paitsi ei kertaakaan puhuttu ystävän kanssa, siitä mitä mun synnytykset on ollu, mitä mä toivon jne.
Ja kyllä mä koen, et kun lapsi on tullut ulos, niin siinä kaipaa juuri sitä ihmistä jonka kanssa ihmeen on aikaiseksi saanut, ihastelemaan uutta ihmistä ja kiittelemään suuresta työstä ja onnesta.
Se hetki, kun lapsi on syntynyt, niin se miljoonakertaistaa sen rakkauden, mitä kumppania kohtaan tuntee. Ainakin mulla näin on käynyt. Mun ainakin tarvii saada se julki tuoda. Päästää ilmoille, niin sanotusti.

No tää nyt oli tällaista pohdintaa. Olemattomia sanoisin.
Mukavaa pyhäpäivää Ihanaisille :)

Inkalilla ja öttis 38+2
 
Bassets ehdottomasti lääkäriin jos angiinaepäily, kyllä se tulee hoitaa vaikka onkin raskaana. Sehän tarttuu kaikkiin perheenjäseniin. Yleensä alle 4-vuotiailla tulee tulirokon muodossa, mutta isommille sit angiinana. Ja koko perhe pitää testata ja mahd. lääkitä jos se Streptokokki A on siellä nielussa. Näin ainakin meillä tehtiin viime talvena.
 
Korvatulehdukseen ei varmaankaan sen takia oo annettu, että pelkällä kivun hoidolla on yhtälaiset paranemisennusteet kuin antibioottihoidolla. Eli korvatulehdus paranee usein itsestään. Angiina ei parane.

Rinnoista sen verran.. mulla ei edellisestä kans turvonnu yhtään, ennen ku tiputtivat suoneen oksitosiinia. Sit ihan urakalla maitoa alko nousee. Sama nyt. Ihan lerpukat. Eiköhän sulla ennemmin ala olee lähellä toi poksahtaminen, kuin kaukana. Mulla silti meni käynnistely-yrityksestä ja oksitosiinitiputuksista 5vrk ennen ku synty, mut sehän olikin kaikki keinotekoista hormonia :)
 
Ikävä tuo bassetin tilanne. Itsekin toivois selkeitä merkkejä, mutta ei niin ei. Ainahan se kannattaa näytillä varmuuden vuoksi käydä, parempi se on oman mielenrauhankin kannalta kuin arvuutella. Sinullakin oli tuo edellinen synnytys näköjään aika nopea, itselle kätilöt ja neuvolantäti sanoivat, että seuraava saattaa olla puolet nopeampi. Jaksamisia sinne :hug:

Toivottavasti inkalilla saa Retaleen osallistumaan.

Joku oli vauvankin saanut, onnea kovasti :) Mites on niiden kaksosten laita, joilla oli sektiopäivä 23.12? Onko mitään kuulunut?

On: Itselle ei kummempia, tuo sf-mitta vähän säikäytti, mutta sen pääsee tarkistamaan tiistaina äippäpolilla kuten sen tarjonnankin. Täällä on myös supisteltu ja hetken jo luultu, että nyt ois lähtö, mutta ei.
Voisivat kehittää kotikäyttöön semmoisen lapsivesitikun, josta vois selvittää onko sitä tullut vai ei. Itse kun en sitä huomannut esikoisenkaan kanssa.. Noh, mun kroppa ainakin on kaikkea muuta synnytyksessä kuin oppikirjan mukanen :D

Itsellä ollut vatsa tyhjennystoimissa jo jonkin aikaa, samoin rinnat ovat pyöristyneet entisestään (tekee selvästi maitoa lisää) ja tankkausvaihe menossa. Silti tää varmaan tulee vasta la:n jälkeen, vaikka se tulppakin irtos jo kauan sitten.
Unta en saa vieläkään kunnolla, viime yönäkin heräsin ties kuinka monta kertaa ja esikoinenkin nukku ihanan pitkään, heräs vasta kahdeksan jälkeen.

Täällä taas viikot poksuu, se ois 38+0 nyt :)
 
Nopeesti kommentoimaan...

Bassets Kyllä siitä nielusta viljely kannattaa ottaa, jos tosiaan on streptokokkiangiinaa. Mut virukset voi myös tehdä valkoisen katteen. tsemppiä sulle muutenkin kurjaan oloon! Toivottavasti pääset pian synnyttämään ja vointisi paranee!

MLM ihana kuva pojasta :)

(.) Yö meni taas valvoessa, onneks aamusta sai nukkua pidempään, kun mies huolehti esikoisesta. Aika raskasta tää loppuraskauden odotus.... Ja joka päivä väh. kaks tekstaria tai puhelua liittyen synnytyksen käynnistymiseen. Jos joku viel kerrankinkin kysyy, et onks jotain merkkejä, niin mä ehkä räjähdän! EI OLE!

Muoks. Viikkoja siis 40+1 :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans viimeisen reilun viikon suunnilleen joka toinen yö menee huonosti ja joka toinen yö hyvin. Välillä kipeitä suppailuja vartin välein parin tunnin ajan, toisina öinä menkkamaista jomotusta selässä ja vatsalla. Sit taas saattaa menä parikin yötä putkeen ihan hyvin ilman oireita.

Inkalillalle voimia ja tsemppiä. Itse ainakin ottaisin asian puheeksi ystävän kanssa joka on tulossa synnytykseen mukaan. Hänhän on SINUN tukihenkilösi SINUN synnytyksessä. Sano suoraan millaista tukea toivoisit.

Kiitos tsempeistä tuon oman miehen suhteen. Otin asian puheeksi (tosin varmaan 10:nettä kertaa) ihan ilman riitaa ja nyt on taas pari päivää mennyt ihan hyvin ja mieskin osallistunut kotihommiin. Nytkin lähti lasten kanssa pulkkamäkeen ihan omasta aloitteesta.

Onneksi ensi viikolla alkaa eskarit ja muu normi arki niin, ehkä tää tästä vähän helpottaa kun lapsillakin jo enemmän ohjelmaa. On tää lomailu rankkaa =) :p

MLM:n poitsu on kyllä niin söpö, siis aivan ihana. Tahtoo kans tollasen nappisilmän jo! Meillä poika oli syntyessään ja edelleen on ihan blondi virheillä silmillä ja tyttö taas tosi tummatukkainen ja ruskeasilmäinen. Jännä nähdä minkä värinen tästä vauvasta tulee :)

Niin ja Muksuluurille onnittelut vaavelista! :flower:

Täälläkin viikot poksuu 39+0 =) Mutta kyllä vaan nää viimeiset viikot tuntuu pitkiltä, vaikka kuinka asennoituu siihen että yli menee... huoh
 
Pikaisesti kuittaan minäkin olevani edelleen hyvin vahvasti yhdessä koossa. Eikä sitten mitään tuntemuksia mihinkään muuhun. Itse veikkasin alunperin tälle syntymäpäiväksi 10.1., mutta taitaa mennä heittämällä siitäkin ohi. Tätähän minä ennustin silloin rv33, kun jouduin käymään supistuksia estävällä piikillä synnärillä... Mutta täysin rauhallisin mielin nyt odotan ja olen kiitollinen, ettei olekaan suurempia vaivoja, saan nukuttua, jne. :)

Tsempit kaikille mammoille :hug: ja tuhannesti onnea uusille vauvoille! :flower:


NS rv40+2
 
Onnittelut vauvan jo saaneille!! :flower:

Me ollaan oltu mökillä viikonloppua viettämässä niin jääny taas tämä kirjoittaminen vähemmälle. Kateellisena lueskelen teijän muiden juttuja kun niin monella silti on jo jotai merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, toisin kuin itsellä ei supistuksen supistusta oo tullut. Eilen tuli sen verran ulkoiltua ja pulkkamäkeä laskettua esikoisen kans että viime yö oli aivan tuskaa liitoskipujen puolesta, mut muuten ei mitää kummempia oloja oo vieläkää.. :/ tahtoisin niin jo vauvan syliin. <3

minäkin täällä jännityksellä ootan et kukahan on seuraavana vuorossa ja kuinka pian??? :) Voimia kaikille kipuja kärsiville ja kaikille muillekin jaksamista vielä piinalliseen loppu odotukseen!

an-ri 37+4
 
Täällä valvotaan taas. Nyt sain sentään 4 tuntia jo nukutuksi. Vauva on ollut eilisestä jotenkin vaisu. Tein illalla liikelaskentaakin ja kyllä se muksu sitten potkiskeli, kun vedin pari riviä suklaata. Nyt yöllä taas kunnon potkuja ei tunnu. Usein muksu on ollut aktiivinen nimenomaan iltaisin ja yölläkin melskannut mahassa. Täytyy katsoa, mikä tilanne aamulla ja soitella synnärille sitten. Jotenkin huolestettuttaa...

Mun mies alkaa olla ihan vauhkona myös. Nimittäin kun muksu ei oo vielä syntynyt. Ei sovi sen suunnitelmiin... Ei vissiin oo tajunnut ettei laskettu aika oo sama kuin toimituspäivä. On välillä vähän kärsimätön luonne. Se yrittää keksiä, millä tän vauvan sais jo häädettyä masusta. Mm. "tee vaikka vähän kyykkyyn-ylös, niin se varmaan pian syntyy. Kato kalvot menee rikki, kun muksu potkii ja sitte synnytys käynnistyy..." Mä tuumasin sille, että tee ihan itse, ihan yhtä hyödyllistä. Jos olis joku varma tai edes hyvä konsti saada synnytys kotikonstein käyntiin, niin ei varmasti kukaan olis raskaana enää yli lasketun ajan. Viimeksi kun oli suunniteltu sektiota, niin sen ei tarvinnut samalla tavalla jännätä. Onhan tää odottaminen aika piinallista myös miehelle.

Ninnatar Et sä tarvi noita ruokalappuja vielä aikoihin =)! Mut mä pidin esikoisella sellaisia kankaisia tai froteisia (ikeasta) aluksi kun soseiden syönti alkoi ja myöhemmin vahakankaisia. Tarralla kiinnittyvät oli kätevämpiä. Mä en niistä kovista muovisista tykännyt. Mut ihan makuasia.

Voi ei, nyt toi esikoinenkin alkoi huutelemaan tuolta ja klo puol viis... Pitää mennä katsomaan mitä se siellä juttelee, josko nukahtais vielä kuitenkin.

Carcas ja kaveri 40+2
 
Täällä yhtenä pötkönä edelleen vaikka kyllä tässä jo toivois niin jakautuvansa |O Muutamana päivänä on tullut kipeitäkin supistuksia mutta tässä sitä ollaan vaan.

Ruokalapuista Mielestäni tarrakiinnitteinen on parempi lapsella joka aloittaa soseiden syönnin, isommalla sitten solmittava. Meillä ainakin tyttö alkoi kiskomaan tarrakiinnitteistä koko ajan pois, joten solmittavaan vaihdettiin. Tuli siitä ruokailuhetkestä muutakin kuin pelkän ruokalapun kiinnittämistä :D Materiaali on vähän makuasia. Froteisesta ei välttämättä tahrat irtoa kamalan helposti (meillä yksi josta on kyllä kummallisen helposti lähtenyt vaikka on valkoinen :O ) Meiltä löytyy esim. tälläinen: Lekmer: maatila-taskullinen-nailonruokalappu. On ollut erittäin hyvä! Kuviokin on kestänyt vaikka on pesty jo "tuhansia" kertoja ja tahrat irtoavat helposti.

Sannuli 38+4
 
Liikkeistä - täällä terkkari teroitti, että ei saa jäädä odottamaan aamuun/neuvolaan, jos huolettaa vaan pitää käydä selvittämässä asia jo aiemmin. Toivottavasti siellä carcas kaikki kunnossa!

Täällä kyllä nyt melskataan. Viiden aikaan heräsin ja tuli supistuksia kera menkkamaisen fiiliksen, välillä vähän säteili alaselkään, mutta nousin puoli seiskalta ja niin ne loppui. Jes... no mutta, jotain kuitenkin hiljalleen tapahtuu ja väjäämättä mennään kohti synnytystä, koska se sitten onkaan. Musta alkaa tuntua, että olisin kyllä henkisesti jo ihan valmis siihen.

Ja tällä vkollahan sitten odotetaan jo useampaa vauvaa syntymään - sen verran on ollut useammalla jo oireita siihen suuntaan! :)

Katapultti ja tyttönen rv 38+6
 
Huomenta kaikille mammoille :wave: olen uusi tässä pinossa,kirjoitellut tuolla joulukuisissa kun tämän nyyttini laskettu aika oli 30.12.11 ja tässä ollaan kohta menossa just yliaikakontrolliin suunnittelemaan tälle vkolle käynnistyspäivä jos ei rupea itekseen tulemaan ihan näinä hetkinä :)

Arvelin että tästä vois olla iloa enempi kuin kirjoitella lähes yksin tuolla toisella palstalla,kun kaikki muut joulukuiset on vauvelinsa tainnut saada ja kun tammikuutahan tässä jo elellään kumminkin.En ole lukenut juurikaan teidän aikaisempia viestejä,mutta jahka tässä tullaan sairaalasta niin voisin vähän vilasta enempi,mutta taitaa täällä olla muitakin jotka aika viimeisiä päiviä odottelee. :whistle:

Jemina81 ja poitsu 41+3
 
Heissan mammat!

Onnea Muksuluurille pienokaisesta :flower:

Täälläkin ollaan edelleen varsin tiiviisti yhdessä kasassa.. supistuksia tulee kyllä jonkin verrankin mutta aina ne lopahtaa kesken :kieh: sit sellanen ihme napsuminen kuuluu/tuntuu eri puolelta kohtua että kalvotko siellä jotenkin paukkuu?
noh, viikon päästä laskettuaika eli toivon kovasti että tällä viikolla pääsis tositoimiin :) mutta taitaa olla toiveajattelua!

tervetuloa Jemina81 mukaan joukkoon! :flower:

nyt täytyy hieman siivoilla, kun olen yksin kotosalla, niin saa rauhassa touhuta musiikin tahdissa :)

Tsemppiä kaikille masukkaille!

nuhmuliini80 39+0:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Jemina, mukaan vaan, kyllä tänne mahtuu :) Käyny kurkistelemassa teitin joulukuisten pinoa ja huomasin juuri eilen(kö) että ihan yksiksee sinä sinne olit jäänynnä, tai kävihän nuo toiset vaavautuneet kovasti tsempittämässä, mutta ei se oo sama, kuin jutella muitten samassa tilnateessa olevien kanssa :)
Onnea matkaan polikäynnille :flower:

Juups, Ninnatar, alkuun ei mitään virkaa oo ruokalapulla. Imettäessä olen suojannut vauvan sideharsolla jottei maito ruisku pitkin kaulaa ja vaatteita. Ja ystäväni käytti pojallaan kuolalappua, kun poika oli ihan synnäriltä saakka kova kuolaamaan. Siihen tarkoitukseen hän osti ihan niitä pieniä kankaisia tarralla kiinnitettäviä lappuja. Ainakin Kapp'ahlissa niitä ollunna on, siis sellaisia mitä mä tarkoitan. Meillä taas ei koskaan oo ollu tarvetta kuolalapuille eikä ruokalappuakaan juurikaan oo tarvittu. Oon tietysti imettäny niin kauan, et mukelo aika hyvin ite jo syöny :)

Eilen aamupäivällä hokasin peilin ohi kävellessä, että mun masu on tipahtanu. Voisin sanoo, et reisille meni :LOL: Hauskan näkönen jotenki. Enkä omaa napaani enää näe :) Enkä kyllä juurikaan tunne. Muuten ei omassa tilassa muutoksia, samat pelot, samat pohdinnat, samat suunnitelmat. Eilen ehtoolla alkoi kyllä pelottaa aiempaa enemmän tuleva synnytys. Meinasin jos menis sit tonne synnärille valmiiks oottelee synnytyksen alkamista, vois sit heti alusta lähtien ottaa kaiken mahdollisen kivunlievityksen. Ku on kattellu sitä jenkkisarjaa joka aamuisin tulee, niin siinä on saanu huomata et ne mamit on siellä ihan puudutettu järjestäin. Siis sillee huolella, ettei mikää satu mihinkään. Aika hurjaa.
Täällä ku puhutaan, et vahvasta puudutuksesta voi seurata komplikaatioita, niin eipä kyllä kukaan siinä sarjassa oo komplikaatioista ja puudutuksien käsikädessä kulkemisesta puhunu. Hassua. Taitavat olla vain niin vieraskoreita, etteivät kehtaa sanoa, et taas tossa tehtiin hätäsektio kun puudutettiin liikaa ja vauvan sydänäänet romahti tms.

Äh, ei mulla mitään asiaa oo. Parempi lopettaa tällainen turhanpäiväinen jaarittelu.
Have a nice day, ladies :wave:

Ii+öö 38+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Neljän suora, kiva kun kävit ilmottautumassa! Ja Jeminalle tervetuloa tammikuun puolelle, olenkin jonkin verran seurannut myös joulukuun pinoa.

Täällä rauhallinen yö takana. Jos olisi mennyt kuten esikoisesta niin viime yönä olisi vedet menneet ja tänään vauva syntynyt. Eli tämä tulee omaan tahtiinsa. Yöllä ei ollut niin mitään tuntemuksia vaikka viimeisten parin viikon aikana on supistellut enemmän ja vähemmän kipeästi. Yleensä illalla, kai rasitus sen verran vaikuttaa. Tänään ajattelinkin suunnata alennusmyynteihin, katsotaan mitä vauva siitä tuumaa.

An-ri, lohdutukseksi että mulla ei ollut esikoisesta supistuksen supistusta ennen vesien menoa. Silloin olinkin hyvin orientoitunut siihen että varmasti menee yli, nyt olen paljon kärsimättömämpi kun tuntemuksia on ollut jos jonkinlaisia. Eli hyvät puolensa silläkin!

Carcas, soittelitko polille tai kävitkö näytillä?

Inkalilla mä luulen kanssa että siinä jenkkisarjassa näytetään vaan niitä onnistuneita tapauksia... Niillähän on vaikka mitä pelkoja mutta sitten kaikki menee tosi sujuvasti. Ja voi tietty olla myös että siitä leikataan pois ne kohdat joissa äitiin sattuu ja se kiroaa ja parkuu. Eihän sellaista sovi Amerikassa näyttää. ;)

Maka - huomenna eräpäivä
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Huomenta mammat!

Muksuluurille onnittelut pojasta :flower:

Eilen sain vihdoin kokea, millainen on aamu aivan paskasti nukutun yön jälkeen :kieh: Vitutti ku pientä oravaa pakkasella aamusta asti. Mielessäni mökötin nukkuvalle miehelle kaikista maailman asioista ja kun se heräsi menin ite takas nukkumaan. Kummasti paransi oloa reilun tunnin lisäunet siinä aamupäivällä :D Mutta oli siitä ärrimurrista vähän hyötyäkin, koska sain järkättyä kiukunpuuskassa hoitopöydän siihen kuntoon, että tarvii enää ostaa pikkusälä kuten vanupuikot sun muut sinne :)

Ruokalappuja en oo ees aatellu vielä. Äp:n mukana tuli se yks ja sillä aattelin pärjätä alkuun sitten joskus ku sen aika tulee. Mutta niitä kovia muovisia ei oikein houkuttelis ostaa vaikka niissä onkin se kätevä jätekaukalo :p

Meillä jouduttiin eilen tekemään liikelaskentaa, kun S oli ollut niin kovin hiljainen pari päivää. Todettiin, että kovasti on tullut äitiinsä ja isäänsä DL-orientoituneisuudessa. Tarvittavat 10 liikettä tuli kasaan vasta aivan viime hetkillä.. Miksi tehdä etukäteen, kun voi jättää viime tippaan? :D Ja sitten kun suorituspaineet poistui, alkoi sellainen melskaus taas että oksat pois. Liikkeet on myös vaihtuneet taas toiselle puolelle kroppaa. Aiemmin sitä kantapäätä tungettiin antaumuksella tuonne oikeaan kylkeen ja nyt se on tuolla vasemmassa kyljessä. Sattuu aivan yhtä paljon tosin...Aih!

Viime yönä pääsin jo unessa synnyttämään. Ittekseni puskin vauvan sairaalan synnytyshuoneessa ulos, kätilöä ei mailla halmeilla, mutta onneksi se ei sattunut yhtään ja vauvakin tuli ulos kahdella ponnistuksella. Ei ollu vissiin tosi-tv:tä se uni:D Tänä aamuna olikin sitten pohtimista kun tuntuu, että maha on hävinny johki yön aikana. Ehkä S on nyt sitten tipahtanut tuonne lantioon lopullisesti ja siksi maha on kutistunut. Tuskin se ulos on kuitenkaan tullut...

Meinaakos mammat vielä reissata viime metreillä? Mulla on ollut tässä viikonlopun aikana hyvin satunnaisia menkkamaisia kipuja selän puolella. Välillä on tullut pari aaltoa ja välillä ihan yksittäisiä. Aattelin, että jos olot ei tän kummallisimmiksi rupee viikon aikana ja jos torstaina polilla sanovat kanavan olevan vielä kiinni, niin saattaisin lähteä käymään Helsingissä Häämessuilla viikonloppuna. Viikko ennen laskettua aikaa. Äiti piti sitä huonona ideana, mutta minusta se on mahtava idea! Sieltä nyt kuitenkin pääsee sairaalaan Tampereelle kahdessa tunnissa junalla, jos niikseen on. Ja onhan siellä niitä sairaaloita..Ehkä mä saan idealle täystyrmäyksen torstain polikäynnillä :D

(.)Jaha, testasin aamupalaksi riisipuuroa ja leipää munavoilla. Eipä tarvi syödä moista aamupalaa toiste ennenku tää raskaus on ohi. Sokerit 9,4 tunti syömisen jälkeen. Hups. Eli se iltainsuliini ei kuitenkaan ihan ihmeisiin pysty.

Muuten voisin jatkaa tätä raskaana olemista hamaan tappiin asti, mun puolesta tuolla vauvalla ei ole vielä mikään kiire maailmaan, mutta nää syömiset ja niiden vahtaaminen alkaa ottaa päähän. Ja se, että joka toinen viikko saa jännittää polilla onko meidän sirosta vaavista tullu bulkattu jenkkifutari. Jotta noin 1,5 viikon päästä hää vois sitten vaikka tulla omana laskettunaikanaan ulos, niin pääsis tästä "kurjuudesta". Muuten olo onkin pyöryttämistä ja häpyliitosta lukuunottamatta ihan superhyvä, että tätä tosiaan jaksais vähän pidempäänkin.

Sovitin eilen vanhaa talvitakkiani, kun se on vähän pidempi kun nyt käytössä oleva kevytvanutakki ja peittäis masun kokonaan alas asti. Se oli nafti viime talvena. Nyt vetäsin vetoketjun yhtä naftisti kiinni. Kauheen kiva ettei tarvi lähteä talvitakkiostoksille synnytyksen jälkeen ja nytkin sitä voi hädän tullen käyttää :)

Tsemppiä kaikille, jotka kovasti jo odottaa synnärille pääsyä

Anskutin ja S 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Jemina tervetuloa :wave:! Mukaan mahtuu! Itsellekin kävi esikoisen kanssa niin että loppukuusta oli LA ja syntyi rv42 joten yksin joutui palstailemaan. Tuntui ettei omat fiilikset enää kiinnostaneet ketään, kun kaikilla muilla oli jo nyytit kainalossa. Mut jopa lähetetiin sairaalasta vielä kotiin rv 41+6...

Täällä viime yö meni v..tuiksi. Mies heräsi klo 5 töihin ja mä olin siihen mennessä nukkunut 1,5h. Supistuksia tuli koko yön 5-10 min välein jotka tuntu mahalla mut eniten selässä. Sillon viideltä menin suihkuun ja siihenhän ne supparit loppu. Sain vielä nukuttua pari tuntia onneksi. Mitään vuotoja eikä tuhruja oo tullu. Joten tuskin tässä ihan heti ollaan mihinkään lähdössä. Vai voiko synnytys olla käynnissä vaikkei mitään vuotoja tuu?

Ottaa vaan pattiin jos yöt menee tälläiseksi.

Reissaamisesta: tässä just harkitsen uskallanko lähteä 15 km päähän Prismaan lasten kanssa... :) sen kauemmaksi en kyllä enää uskalla mennä. Olo menee niin tukalaksi kun supparit alkaa.

Lyydia 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Tsemppiä huonosti nukkuneille! Tuttua täälläkin, vaikka just nyt on takana aika hulppeat unet. Mies vei muksun päiväkotiin ja mä otin parin tunnen aamupäiväunet sen jälkeen.

Mä sain hyvät naurut tuosta Carcasin miehen kyykkyyn-ylös-ideasta :LOL:. Täälläkin mies jo tuumi, että on niin hankalaa, kun pitää olla koko ajan valmiudessa. Niinpä niin.

Lyydia, mulla oli kyllä esikosta just tommosia öitä ennen synnytystä ja sit olinkin jo valmiiksi ihan poikki, kun varsinaisesti piti mennä synnyttämään. Toivottavasti saat nukuttua!!

Reissaamisen minä päätin lopettaa jo paljon ennen joulua, ku ei vaan jaksanu. Nyt en kyllä enää uskaltaiskaan, kun on lukenut noita pikasynnytystarinoita.

Mukavaa tätä viikkoa kaikille!

Meelia ja pikkumyllertäjä 39+
 
Maka ja Katapultti En soitellu synnärille, kun yöllä kuitenkin tuntui jotain liikkeitä. Ja nyt aamupäivän aikana on melskattu tavanomaiseen tapaan.

Reissaamisesta
Oot kyllä Anskutin rohkea, jos lähdet vielä reissaamaan, mutta mikä jottei, jos vointi on hyvä. Kyllä siellä Helsingissäkin kuulemma voi synnyttää, jos niinkseen tulee :) Ite kävin vk 37 vielä 150 km suuntaansa autolla päiväreissun, mutta ei ollut hyvä idea. Autossa istuminen oli niin pitkällä matkalla jo aika tukalaa ja supisteli.

Mä vein kanssa muksun päiväkotiin hetkeksi, että saan ite vähän levättyä. Joten päiväunille, josko se uni nyt tulis....

Carcas ja vauhtia saanut kaveri
 

Yhteistyössä