~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Suuren suuret onnittelut Maira, raparperitaivas, maka, nannu30 ja mamu82!
:flower:
Tosiaanki näitä vauvoja alkoi sitte putkahdella iha yhtenään ku ensin oli niin hiljaista. :D Mitehä on inkalillan tilanne ku ei oo kuulunu vai onko mun lukutaidossa vain vikaa etten ole huomannut??? :)

Tänne ei kummempia. yrittäny henkisesti valmistautua ettei tämäkään yhtää aiemmin tuu ku esikoinenkaa. jos se kahen viikon päästä ois viimestää maailmassa meijänki vauveli. :) La ois 25.1 eli ens keskiviikkona. Tänään kövin just kattomassa miehen veljen vauvaa sairaalassa, joka syntyi eilen illalla. ja voi että ku se oli pieni ja ihana! <3 yhyy, minäki haluan jo vauvan! :D

an-ri 38+6 (huomenna poksuu!)
 
Onnea mamulle täältäkin :)

Minäkin odottelen inkalillan kuulumisia, varmasti on jo pikkuinen syntynyt.

Täällä ollaan yhä kipeänä ja ääntäkään ei oikein tule :( yöt on tullu nukuttua huonosti, jokunen hassu tunti. Ärsyttävää, kun olen muutenkin niin herkkä uninen. Onneksi kaapissa on Panadol Hottia, Finrexiäkin ois, mutta sitä ei suositella raskausaikana. Harmi, sillä se on paljon parempaa..

LeenaT, tsemppiä sinulle kovasti synnytykseen. Tuo tais nyt kääntyä taas rt-tilaan, ainakin tuntuu siltä tuolla alhaalla. Saa kuitenkin nähdä, että vieläkö vaihtaa, sen verran paljon tuolla pyörii.

t. tukkoinen ja äänetön Neiti10 ja R39+3
 
Onnea LYYDIA76,MAIRA,RAPARPERITAIVAS JA NANNU30:flower:

Meidän pieni jo yli kuukauden,maanantaina oli lääkärineuvola ja kaikki kunnossa poika oli saanut painoa lisää kahdessa viikossa kilon.Uskomatonta,mutta ei mikään ihme kun jatkuva nälkä.Yritin tarjota tuttia mutta eipä pojalle kelvannut katsoi vain mua ihmeissään että tätäkö pitäis muka syödä.Mä olen antanut välillä tuttelia lisäksi kun tuntuu että mun maito ei mllään riitä ja pakko saada välillä hengähdystauko.Mulla myös ruokahalu kuin leijonalla,mun kilot ei kyllä tästä minnekään mene,päinvastoin.

Kohta alkaa kaikilla olla vauvat,voimia kaikille
 
Huhuu, onkos loputkin tammikuiset lähteneet vauvan hakuun??

Taitaa koko pino kuivua kasaan ennen tammikuun loppua kun aktiiviset kirjoittelijat on vauvautuneet. :(

Neiti10 Paranemisia siulle, toivottavasti ei tarvitse kipeenä lähteä vauvan hakuun. :hug:

Mein pieni on jo huomenna neljä viikoa ja neuvolakäyntiäkin pukkaa. Jännä nähdä miten poitsu on kasvanut. :)

MLM ja Töyhtis 3vko 6pvä
 
Taitaa koko pino kuivua kasaan ennen tammikuun loppua kun aktiiviset kirjoittelijat on vauvautuneet. :(/QUOTE]
Tosi ikävää :/ Tosin koko pinon elinkaaren aikana vähän samaa on ollut havaittavissa, että kirjoitteluintoa ei ole riittänyt kaikilla verrattuna esim. muutaman vuoden takaiseen pinoon, jossa olin jonkun kuukauden jäsenenä. Vielä pari vuottakin vauvautumisen jälkeen jotkut kirjoittelivat siihen, mutta nyt se tosin on tainnut jo jäädä niiltä lopuiltakin.

Minäkin siis edelleen yhtenä kappaleena. Ei mitään oireita suuntaan tai toiseen. Tosin viime viikkoina alkanut olla pientä viiltelyn tunnetta alapään ja alavatsan suunnalla, joka varmaan kuitenkin loppupeleissä enteilee synnytyksen lähentymistä tavalla tai toisella. Alkaa kyllä jännittämään oikein toden teolla, koska varmaan viimeistään ensi viikolla käynnistellään, jos ennen sitä ei yksiön vuokrasopimus lopu :)

40 + 6
 
Viimeksi muokattu:
Hihhei, ei täällä ainakaan olla vauvanhakureissulla, ei sinnepäinkään!! |O
Tänään poksuu viikot, tasan 40+0 ja niinhän sitä nyt voi todeta että ennen LA:ta tää vauva ei synny, eikä tunnu olevan tarkka tyyppikään ku tänään ei poksahtanu.

Huomiseks varasin vyöhyketerapiaan tunnin ajan, neukun jälkeen ajattelin mennä. =)Meinas terapeutti että hoito on tehokas ja on saanut paljon hyvää palautetta. Lähipiirissä on myös kolme tapausta joilla seukki yönä terapiapäivästä on lähteny käyntiin.
Jei, eli siihen tähtään myös minä. :p Mutta olen varautunut että ei tää silti synny vaikka mitä poppakonsteja koklaa, vaikka ehkä hitusen olen toivorikas tuon hoidon suhteen. Pettymys siis voi olla ajankohtainen jos ei seuraavina parina päivänä mtn tapahdu.

Onko ketään muita jotka on käyny tai kuullut että terapia ois auttanu?? Kokemuksia kuullaan mielellään :D

Toivotaan nyt että tää palsta ei ennen tammikuun loppua kuivu kokoon, ite yritän joka päivä täällä käydä lukemassa ja kirjottelemassa.

Inkalillasta ei oo kuulunu mtn, toivotaan et kaik hyvin ja saadaan pian kuulla et miten sielä menee!!!

Jaksellaan mammat! :heart:

Emakko ja 40+0
 
Täällä myös edelleen kokonaisena, eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.. vieläkään.. Kyllä tuntuu jo siltä että sais jotakin alkaa tapahtumaan, alkaa paikat reistailemaan jo sen verran että riittäis jo :) Mut ei tässä enää älyttömän pitkään tarvii kärvistellä näitten olojen kanssa, ja palkintohan on mit mahtavin <3 Perjantaina olis neuvola ja siellä varmaan sitten katsellaan aikaa äippäpolille yliaikakontrolliin, tai näin ainakin olettasin.

Ninnatar olikin jo kysellyt aiemmin käynnistyksestä ja minua kanssa kiinnostais tietää siitä vähän jotain jos tässä sinne asti hyvinki mennään :) Joten siitä enemmän tietävät valaisisitteko asiaa tietämättömälle :)

Teillä joita myös vaivaa ihanainen turvotus niin ootteko huomannu nivelkipuja? Mulla sormia ja ranteita vaivaa nuo kivut ja varsinki aamusin ovat tosi kipeinä. Nilkat onneks ei oo kipuillu vaikka jalkapöydät, nilkat ja varpaat onki kivasti turpeessa...

Voi kun päivät vois mennä nopeemmin, tuntuu että mateleevat koko ajan vaan hitaammin ja hitaammin. Huomenna täytyy ehkä paneutua sairaalakassin pakkaukseen, pikkuselle onkin jo kotiintulovaatteet pakattuna mut omassa kassissa ei vielä mitään.. Oon ollu vähän hukassa että mitä sinne ihan oikeesti tarvii mukaan..

Mutta nyt unten mailla! Hyviä öitä :)

40+5
 
felicia
Luulin, että olin jo ilmoittanut tänne..mutta näköjään en..eli

Meille syntyi tyttö 13.1.2012 4035g ja 50cm :heart:

Vesiä ne sitten kuitenkin oli kun oli edellisenä päivänä hiukan holahdellut, vaikka näytti valkovuodolta. Kontrollista ei sitten ollut enää asiaa kotiin vaan samana päivänä käynnistettiin.
Tippa laitettiin 16.10 ja sain sen epiduraalinkin, mitä kovasti toivoin, koska onnistuin satuttamaan itseni edellisenä päivänä..selkä ja kylki sairaan kipeät. Synnytys eteni niin nopeasti, etten ollut perässä pysyä. Aloin tuntea pientä ponnistustarvetta klo 19.10..ja kutsuin kätilön varmuudeksi tsekkaamaan...en ollut uskoa kun kätilö ilmoitti pään olevan jo tulossa ja että saan alkaa ponnistaa :O 19.15 alkoi ponnistaminen ja minuutissa oli pieni prinsessamme maailmassa :)
Synnytys oli täysin kivuton..eniten sattui tipan laitto :D Kaikesta jäi hyvä mieli ja isällekin tämä oli upea kokemus..hänelle tämä oli esikoinen ja kaikki meni aivan nappiin.
Pitää vielä hehkuttaa synnytystäni hoitanutta kätilöä Jorvissa. Mulla on monta synnytystä takana, mutten ole ikinä ennen saanut noin ammattitaitoista ja sympaattista kätilöä kohdalleni..Hän ymmärsi olemassa olevat kipuni ja piti huolta, että sain epiduraalin ajoissa...Kiitoksia vielä näin julkisesti :flower:
 
Kiitos MLM :) Toivonkin, että menisi jo ohi tämä.. Voi että, kuukauden vanha jo teiän poitsu, jopas aika rientää :)

On hiukkasen juu keskustelu hiljentynyt, itse tässä jo epäilen, että meneekö helmikuulle. Saan sitten yksin olla täällä.

Omaan napaan ei kummosta, eilen supisteli kipeästi useampaan kertaan, mutta rauhottui sitten. Maanantaina oon fiksumpi, itse kun en tiedä onko tuo kiinnittynyt vai ei :( Ja hikat tuntu taas eri paikassa, ensin aamusta vasemmalla kyljellä ja sitten myöhemmin oikealla puolella.. Mies käski pitää jalat ristissä ja levätä, ei päästä mua tänään edes kauppaan :D No eipä toisaalta haittaa, tuolla on lunta ihan tolkuttomasti, joten eipä me oikein eteenpäin päästäis noilla matkiksilla.

Miehen pomon emännällä myös la tässä kuussa, meni jo ohi, jänskätään kumpi pääsee eka lomille :D Onpas nopsaan menny tämä viikko.

Onnea kovasti felicialle tytöstä :) Onpas sulla ollut vauhdikasta menoa, toivottavasti ois itelläki :)

Jeps, ei tänne muuta.
 
Heipsan vaan ja huomenta!

Yhtenä kappaleena täälläkin :) Huomenna ois äitipolikäynti edessä, mutta saapa nähdä meenkö sittenkin sinne synnärin puolelle. Tänään aamulla vitsailin miehelle ku soiteltiin, että aloitan NYT nännihieronnan, jos vaikka alkais synnytys. Ehdin ehkä minuutin hieroa toista nänniä ja sen jälkeen on selkää polttanu tasasin väliajoin ja välillä tuntunu mahanki puolella. Pitäis vissiin jatkaa sitä hierontaa :p

Kauhean vauhdikas viikko on taas ollu ja vaikka mitä ehtiny tekemään. Tänään pitäis vielä ommella hoitokassi vaaville ja vaippapussi, johon voi laittaa vaippoja pesua odottamaan. Ei oo siis tylsyys päässy iskemään, ku oon vaan luuhastellu pitkin kaupunkia ja nähny ihmisiä ja tehny kotihommia. Anoppi oli miehelle soittanu eilen ja pohtinu, että soittaa mulle, jos mulla on vaikka tylsää :D Mies oli sanonu, että ei sillä vissiin oo. No enhän mä ehtinyt ees vastata sille ku oli kädet niin täynnä puuhaa. Täytyy vissiin laittaa viesti, että jos haluaa jutella niin nyt sen täytyy tulla jo melkein käymään, koska en vaan jaksa istua puhelimessa. Nih! :)

Onnea Mamulle ja Felicialle!! :flower: Ja Nannulle kans! :flower:

Nyt mää istun kattoon James Martinin Makeita herkkuja ja sit ompelupöydän ääreen.

Hiphei!

Anskutin ja S 39+5 HUH!
 
hups! Melkein unohdin tännekin kertoa.. Perjantai 13. päivä oli meille onnen päivä, tyttö syntyi viikolla 38+5, pituus 49,5 cm ja painoa 3310 g. Edelleen ollaan sairaalassa keltaisuuden takia, mutta arvot ovat jo laskusuhdanteessa :) toivoa on että kotiin päästään viikonlopuksi.

Maijuli ja pieni neito
 
Felicialle ja Maijuli84:lle suuret onnittelut :heart:

Mulla alkoi yöllä neljän aikoihin aika kovat menkka- ja alapään viiltelytuntemukset, jotka ovat jatkuneet koko aamun. Otin tuossa parasetamolia ja kävin sängylle röhnöttämään. Nyt pysyneet aika lievänä. Saas nähdä, että onko tämä ennakoivaa, vaiko vain ohimenevää. Päivä ja ilta näyttää.

Mulla on myös alkanut olemaan nivelten jäykkyyttä aamuisin. Sormia aristaa, kun yrittää niitä suoristaa. Turvotus sen sijaan on vähentynyt aiemmasta.

41 + 0
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut felicialle ja maijulille!! :flower:

Ninnatar kuulostaa kyllä iha siltä että sullaki lähtö on hyvin lähellä! jospa ne tuntemukset nyt vaan jatkuis ni pääset nyytin hakuun!! sulla nuita viikkojaki näyttää olevan jo kertyny ihan hyvästi. ;)

hiljaiseksi kyllä tämä pino on käynyt, yritetään nyt kuitenki pitää vielä pystyssä loppuun asti (edes tammikuun loppuun) ja me jotka vielä helmikuulla ollaan yhessä kasassa, jos niitä nyt muita on enää sitte ku minä niin tuun vauvapuolelle teijän juttuja lukemaan omaa ootellessa. :D

täällä sitä ollaan suuren mahan kanssa ähisten ja puhisten... eli mitään uutta ei kuulu sen suhteen. olo on semmonen että tuskin koskaan pääsen synnyttää, ku ei minkäänlaisia merkkejä ilmassa, vaikka mitä tekis. :/ vielä ois melkee viikko laskettuun mut aika menee niiiiiiiiiiiiin hitaasti että kyllästyttää tää oottaminen. ainut ihana ja positiivinen asia on se ku vauva kuitenkin antaa aina välilllä pikkuliikkeitä mulle muistutukseksi että on hän elossa vaikka ei vielä haluakaan tulla ulos tuolta lämpimästä pesästä. <3

anteeksi tää mun todella omanapainen ja vali vali kirjoitus, mut pakko aina välillä saaha purkaa omaa oloa jonnekkin. jos sitä viim. 2 viikon päästä minullakin ois vauva kainalossa!!

an-ri 39+1
 
Heippa mammat ja onnea vauvautuineille :flower:

Täällä ollaan edelleen ihan yhtenä kappaleena ja onhan sitä laskettuun aikaankin vielä matkaa muutamia päiviä. Mä oon ihan varma että yli mennään. Merkkejä nimittäin ei ole yhtään. Ei edes ole ollut supistuksiakaan pariin päivään... Tyyntä myrskyn edelläkö? Toivon vaan. Liikkeet tuntuu tosin alempana kuin aiemmin ja mahakin kuulemma on laskeutunut selkeästi (itse en huomaa mutta tuttavat huomattelevat siitä). Joten katsotaan päättääkö meidän neiti olla täsmällinen ja tulla juuri laskettuna päivänä. Niin ja jos menee muutaman päivän yli niin saattaisi osua syntymäpäivä sitten samaksi päiväksi kuin minun äidilläni, joka kyllä valitettavasti on kuollut jo yli 10 vuotta sitten.

Mutta tällaista tänään :)
Mimsy & Mini 39+1
 

Yhteistyössä