~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Hei kaikille,
Ja tsemppiä pientä odottaville! Minä myös toivon että keskustelu ei palstalla kuole, ei täällä eikä vauvapuolella. Esikoisen aikaan kirjoittelin vauva-aikana aktiivisesti ja kopioin ne kirjoitukset sitten itselle talteen. Se on nyt kiva päiväkirja vauva-ajasta! Jos saisi saman tyylisen aikaan tälle toisellekin.

Mun piti tulla synnytystarinakirjoittamaan mutta jää toiseen kertaan kun pieni kaipaa a)tissiä ja b)juuri tulleen ilmoituksen mukaan vaipanvaihtoa. Eli palaan myöhemmin asiaan!

Maka & tytteli 3 päivää
 
Onnea felicia ja Maijuli84!:flower:

LeenaT Mulla kaveri synnytti esikoisensa perätilassa. Hyvin oli kaikki mennyt, muksu oli ihan normaalinkokoinen, muistaakseni vähän alle 3500 g. Mulla oli esikoinen perätilassa, painoarviot oli jo vk 36 3200 g, joten laskettuna aikana paino olisi ollut lähes neljä kiloa. Päädyin sektioon ja mulla ei sitten edes kuvattu lantiota tms. Mä en halunnut niin isoa lasta synnyttää alakautta pt:na. Sektiosta toipuminen olikin sitten oma juttunsa... Ainakin kun vertaa sitä olotilaa tähän, kun on nyt takana normaali rt alatiesynnytys.

Poika on jo 1 vk 1pv vanha. Aika kuluu siivillä. Rauhallinen kaveri, tankkailee maitoa hyvin ja nukkuu 2-3 h pätkiä, myös yöllä mennään näin. Ihana, suloinen poika; voi tätä onnea!

Täällä on varmaan naiset vauvanhakureissuilla, kun on hiljaisempaa.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen, pian on teidän vuoro hakea vauva kainaloon!
 
Oikein paljon onnea kaikille jakaantuneille! <3

Täällä tänään menossa jo 41+5 ja lauantaina klo 9 olisi sitten aika käynnistykseen ellei satu lähtemään syntymään sitä ennen.. epäilen kyllä vahvasti että näin ei käy. Joku täällä kirjoittelikin sormien jäykkyydestä aamuisin ja täälläkin sitä on esiintynyt nyt useampana aamuna, mutta muuten mennään aivan oireettomasti.. :/

Vähän jännittää kyllä jo synnytys, ensimmäinenhän syntyi loppujenlopuksi sektiolla ja nyt olisi tarkoitus alatiesynnyttää. Lauantaina olisi myös ainokaisen siskoni syntymäpäivä, joten saapa nähdä tuleeko hänestä tuplatäti omana 20v syntymäpäivänään!! :)
 
Nyt joutuu jo tääkin mamma hidastamaan.. :D

Aamupäivän poltti selkää, sit lähdin lounaalle kamujen kaa tuohon ihan viereen. Siellä alkoi jo tuntua välillä masun puolellakin. Nyt mennään sit panadolin ja vehnätyynyn voimalla, mutta vielä ei ainakaan kauheasti oo auttanu kipuihin. Äiti tulee töiden jälkeen kaveriksi ja kohta täytyis vähän liikelaskentaakin kai tehdä. Jos selviäis ees huomiseen äitipolireissuun asti ilman synnärikäyntiä :) taidan ottaa sinnekin kassin jo mukaan, jos oon sillon vielä yhtenä kipaleena :D

Tekis mieli imuroida, mutta ehkä hetken päästä jos olo helpottaa vähän ees.

Anskutin ja DL-orientoitunut S 39+5
 
Hei vaan kaikille :wave:
ONNEA kaikille vauvaantuneille :flower:

Mulla on ollut ihan outo päivä; suht hyvin nukuttu yö takana,aamupäivällä iski aivan älyttömän huono olo! Pyörrytti, vatsassa vään ja kääns. Olen nukkunut pätkissä melkein koko tän päivän. Mikä lie...... Ei noilla oireilla vielä synnytetä :LOL:

Huomenna ois l.a ja yli taitaa täälläkin paukkua. Eka syntyi 39+0 ja toinen 41+0.

39+6
 
Taas ihania vauvauutisia :heart: suuret onnittelut pienokaisesta Bassets :heart:

Mulla menkkaolo vaan jatkuu. Silloin aamuyöstä tuli muuten ihan sellaista ruskeaa menkkavuotoa, mutta ei sen jälkeen. Anskutinillakin kohta varmaan lähtö käsillä :) nyt on vauvoja sadellut :heart:

An-ri Ihanasti kirjoitit vauvelit liikkeistä :heart:

Neiti10. Meillä miltei sama synnäri :)
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi pikkuinen poikavauva 13.1.2012. painoa 2845g ja 47 cm pituutta. rv 38+6
Käynnistyksen kautta lähettiin ja tovi sairaalassa makoiltin valohoidossa keltaisuuden takia, mutta eilen illalla kotiuduttiin vihdoin. Toki seurannat vielä jatkuvat tuon keltaisuuden takia, mutta kyllä on ihana olla pikkuisen kanssa vihdoinkin kotona!

Onnea kaikille vauvansa saaneille. Ihan kaikkia iestejä en vielä ehtinyt lukea. Ja tsemppiä loppumetreilä oleville!

Palaan sitten myöhemmin kertomaan lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: -Amalia-
Peikkopoika syntyi 16.1. kello 8.53. Painoa pienellä 2650 grammaa ja pituutta 46 cm. Raskausviikot 38+1 :heart:

Synnytystä alettiin käynnistelemään korkeittein verenpaineiden takia sunnuntai aamuna, ja poika syntyi maanantai aamuna alateitse. Synnytys meni hyvin, kätilöiden mukaan todella hienosti ensikertalaiseksi. Tänään päästiin kotiin! Äiti ja isi onnesta soikeana! Tulen kirjoittelemaan synnytyskertomusta jahka kerkeän.

P.S kahden varman tyttölupauksen jälkeen saimme siltikin pojan! täytynee vaihtaa vaatekaapin väriä... :D
 
  • Tykkää
Reactions: -Amalia-
Onnea FELICIA,MAIJULI86,BASSETS,LILLAME,NIISKUNEITI:flower:

Näköjään toi 13:sta perjantai ollut usealle onnen päivä eikä epäonnen.Nyt varmaan kohta lisää kirjottajia tulee vauvapuolellekin kun vauvoja alkaa vauhdilla tulla.
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille :)

Täällä käyty tänään keikka synnärillä, tosin turha sellanen... Vähän ärsytti lähtee käymään kun neuvolasta niin ohjeistettiin ja ite olin varma että kotiahan ne sieltä vielä laittaa. Mut tulipahan käytyä huviajelulla 90km suuntaansa :) Ja kyllähän sitä mieluummin tietysti kävi näytillä ja kuuli sen että kaikki on kunnossa mut silti ärsytti kun tässä jo oottais pikkuhiljaa että jotain alkais tapahtua. Tänään on tosiaan tullu pitkin päivää pieniä määriä vuotoja. Aamusella oli ihan vaaleenpunasta ja sen jälkeen ollu enempi rusehtavaa. Neuvolassa epäilivät lapsivedeks mut oisko kumminki limatulppaa kun synnärin testit näytti ettei lapsivettä. Noh tulipahan ainaki tänään vihdoin pakattua sairaalakassi :D Ainiin ja taas sain varmistusta siihen että meidän synnytystapa-arviossa niin sirolta vaikuttanut neiti onki kasvanu ihan hyvän kokoseks, tänään arvio oli 3800kg..

Hei kertokaapas muuten asiasta enemmän tietävät että minkälaisia lukemia supistukset on näyttäny siinä vaiheessa kun on jo tosi kyseessä? Siinä käyrillä ollessa tänään tuli mieleen että ois ihan mielenkiintosta tietää mitä tuleman pitää mut en hölmö tajunnu kysyä mitään siltä tätiltä :D

Nyt unia oottelemaan ja kattomaan tuoko seuraava yö mitään uusia tuntemuksia tullessaan :)

40+6
 
Hyvää huomenta kaikille mammoille:wave:

Ja ONNEA vauvaantuneille:flower:

Melko hyvin nukuttu yö takana ja laskettu aika tänään. Yli taitaapi mennä...Jännittää synnytys vaikka kolmas kerta onkin jo edessä. Ekasta on aikaa 16 vuotta ja toisesta 9 vuotta!

40+0
 
Paljon onnea Lillame ja Niiskuneiti :) Se hiljaisuus oli kuin olikin tyyntä myrksyn edellä :D

Ninnatar, kattelinkin ettei kaukana olla :)

Augusta87, mitä itse muistelen, niin reipasta sataa ne sillon näyttää kun on tosi kyseessä.. Hyvä että sitä monitoria voi itekin kattoa, voi hyvin valmistautua supistukseen :D

(.) Josko sitä itellä alkais vihdoin tapahtua, eilen tuli pitkiä ja kipeitäkin suppareita ja tunsin, että jotain valui housuun. Onneksi on side ollu jo jonkin aikaa.. Sieltähän sitten tuli bongattua joku ruskea pikkuklöntti, vaaleanpunaista ja verista vuotoa illasta :) Mä oon silti varma, että Raappana tulee ulos vasta parin viikon päästä :D

t.Neiti10 ja R39+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Bassets, LillaMe ja Niiiskuneiti!:flower:

Augusta87
Me juteltiin just synnärillä kätilön kanssa tosta supistusten voimakkuuden katsomisesta monitorista. Jos on ulkoinen mittari, siis se mahan päälle laitettava, se kertoo vaan kuibka usein supistuksia tulee. Se miten "voimakkaana" se piirtyy riippuu vauvan asennosta ym. eli ihan suoraan ei voi siitä sanoa kuinka voimakas supistus oikerasti on. Jos on kohdunsisäinen mittari, joka laitetaan, kun halutaan seurata tilannetta koko ajan, niin se näyttää voimakkuuden myös. Mulla nousi sinne 50-70 tasolle, kun oli kunnon supistus.

Mut nyt poika vaatii maitoa....
 
Onnittelut Bassets, LillaMe ja Niiiskuneiti! :flower:

Mimsy huomasimpa vaan tuossa lueskellessa että meillä just samat viikot +päivät meneillään. :) saapa nähä kumpi saa ennemmin vauvan. :)

omassa olossa ei mitää muutoksia, niin ei sit tämän kummempaa tällä kertaa!

Supistustuulia kaikille toivottaen!!!!

an-ri 39+2
 
LeenaT ei täälläkää oo vielä mitää merkkejä ollu koko aikana... ei supistuksen supistusta oo vielä tullu. mut ei kyllä tullu esikoiseltakaa ennemmi ku oli tosi kyseessä. siis sitä odotellessa! :)

an-ri
 
Carcas, juu mulla oli just tuosta mahan päältä katottu ne. Oukkei sit ymmärsin asian vähän väärin, kiitos selvennyksestä :)

Viime yö meni supistusten kanssa valvoessa. Nyt tiiän miltä ne vähän kivuliaammatkin tuntuu :) Tähän asti on ollu vaan harkkasuppareita. Yöllä tosiaan puolen tunnin välein tuli supparit, ei paljo nukuttu.. Ja aamulla tuli irtos limatulppa. Sitäpä ne eiliset epämääräiset nesteet enteili. Nyt sitten vaan ootellaan, jospa viikonloppuna jotain alkais tapahtua, jos ei niin ens keskiviikkona edessä käynnistys. Tulipas omanapainen teksti, alkaa jo niin kovasti jännittää ja oottaa että jotain alkais tapahtua :)

41 tasan :)
 
Anri veikkaanpa vaan että mulla menee yli lasketun ajan. Ei nimittäin ole merkkejä ollut kovinkaan paljon. Suppareita muutama ollut melkeenpä joka yö, mutta ei mitään kovia. Sen verran että oon huomannu jos oon hereillä ollu.

Tänään neuvolassa käyty. Kaikki kunnossa, nyt vaan odotellaan. Hemoglobiini tosin vähän matala 111 joten täytyy taas alkaa syömään tuplana tota rautaa... Hyi että, mä ehdin toivoa jo ettei tarvitsis lisää syödä sitä ku maha ei meinaa tykätä. Mutta mutta... enää pari viikkoa... sitten voin taas unohtaa koko tabut ja elellä niinkuin ennenkin (olen siis aina "kärsinyt" matalasta hemoglobiinista)

Mimsy & Mini 39+2
 
Hei mammat!

Pikainen päivitys sairaalasta.

Meille syntyi 20.1. klo 1:40 pieni tyttö. Mitat oli 50 senttiä pituutta ja 2870 grammaa painoa (painoarviohan oli siis reilusti yli 3 kiloa). Synnytys kesti 12 tuntia ja ponnistusvaihe 10 minuuttia.

Supistuksista täytyy heti sanoa sen verran ku vielä muista, että kyllä mulla oikeestikin tais olla aika hevit supparit. Mun sisäanturilla mitatut supparit oli nimittäin parhaimmillaan 125. Kyllä nimittäin tuntui :D

Mutta lisää kertomusta rajusta synnytyksestä sitten myöhemmin, nyt taidan jatkaa tuon vauvan ihailua :)

-Anskutin ja hieman reilut 14 tuntia vanha S <3
 
ONNEA vauvautuneille!!!!!!!!!!! :flower:

Täällä jokseenkin kärsimättömänä oltu tänään. :ashamed:
Eilen kävin vyöhyketerapiassa ja meinas terapeutti et tuntee pisteistä et on synnytys lähellä. Siitä se toivonkipinä nosti taas päätänstä. Illan nukutti ja yönki hyvin, vaikka veskissä saaki ravata. Aamulla heräsin menkkajomotukseen ja jotain lorahti housuun, lapsivettä arvatenkin, mitä muutakaa ko läpi kastu?? Harvakseltaan myös supisteli.
Sit päivän odottelin et koska nää voimistuu. Mutta Yllätys Yllätys, supparit lopahti puoliltapäivin ja sen jälkeen mieli meni kyllä matalaksi! Olin jo varma että tästä tämä lähtee.

Eilen kävin myös neukussa, vika sellainen. Ens viikolla ois sitte käynnistys torstaina. Siihen asti ei mitään seurantaa. :O
Olen ihmeissäni ettei viikkon seurata ja vauvakin on ultrattu 38 viikolla synnytystapa-arviossa. Koskaan ei ole aikasemmin menny viikot yli LA:n joten en tiedä kyllä että onko tämä ihan normaali tapa.??

Supistusten voimakkuudesta, mulla ollu vaihtelevuuksia noissa voimakkuuksissa, käynnistetyt auttamattomasti kovimmat, yli sataa heitelly reilusti sisämittarilla, mutta viime synnytyksessä kävi muutaman kerran sadassa. Tuntee kyllä kivun tasossa et onko voimakkaat vai ei.
VAtsanpäältä mulla ei oo välttis edes saatu mitattua koko supistuksia, menny mittari nollaan vaikka pitäisi lukeman nousta :D

Tämmöstä odottelua täällä. Vauva tuntuu jo kookkaalta massussa, vaikka pitäis olla alle 3.5 kiloa arvioltaan. Epäilen lähemmäs 4, en ainakaan tuota 3.5. Mutta senpä näkee sitte ens to viimeistään (jolleivät sitte lykkää kotiin odottelee et lähtee kumminki itsestään :whistle: , "pessimisti ei pety koskaan"! :kieh: )

Tänään jos saunois ja hommais torstaille jo valmiiksi hoitajan tänne kotipuoleen. Siinäpä ois illalle tekemistä, pakko keksiä, et saa ajatukset vähä tästä olotilasta muualle :p

Tsemppiä teille joilla näyttää merkkejä olevan jo ilmassa , Augusta87 ainakin oli yks jännityksen keskellä elävä :D
JA superisti Tsemppiä teille joilla Ei ole merkkejä ilmassa, odottavan aika on pitkä!!! :hug:

Emakko ja 40+2
 
heippatihei!

Onnea kaikki jotka ovat jo oman vauvansa saaneet. :flower:

Vielä yhtenä pakkauksena ja ensi viikkoon pitäis vielä jaksaa. Tänään oli äippäpolilla yliaikakontrolli ja aika turha käynti. Uusi aika saatiin maanantaille ja sitten vasta alkavat miettimään käynnistystä... onneksi on aika hyvä olo vaikka musta tuntuu että mun kyljet antaa periksi aikasemmin kuin meidän vauva. kaikki oli hyvin ja painoarvio oli 3,5kg eli ihan jees. :)
ja kyllä mä uskon että käynnistykseen mennään, ei mulle ole edes tullut yhtään kunnon supistusta, käyrillä ku olin ni korkein tais olla joku 35...:D ja pessimistihän ei pety.

eli kaipa sitä jaksaa vielä muutaman päivän kärvistellä..
jaksuja myös muille jotka vielä odottavat omaansa. :heart:

Vuokko ja Here 41+4
 
Onnea uusista pienistä ihmisaluista! :flower:
Nyt se hiljaisuus vauvarintamalla on alkanut loppua ja lapsia syntyä tasaiseen tahtiin, hienoa!

emakko, minun käsittääkseni jos lapsivettä on tullut, niin infektioille on portti auki ja pitäisi käydä tarkistuttamassa 12 tunnin sisällä oliko lapsivettä vai ei. Sen jälkeen sitä ei enää näe. Kannattaisiko soittaa synnärille asiasta kaiken varalta?

Täällä oli täällä vielä neuvola ja vauva on telakoinu itsensä lähtöasetelmiin. Kaikki edelleen ok ja nyt vain odotellaan koska lähtee sitten etenemään alaspäin. Toivottavasti älyäisi nyt sen tehdä ihan itse ettei tarvitsisi käynnistää. No, tämä tieto sai sen verran rauhallisen olon itselle, että päivä onkin mennyt rattoisasti leffan, irtokarkkien ja päikkäreiden kanssa. Aika on kuitenkin puolella, joten ei tässä enää kauaa mene, jollain tapaa tulee kuitenkin.

Viikonloppuja!
KP rv 40+3
 

Yhteistyössä