Tammimasut 2015 *joulukuu*

Tammikuun lasketut ajat:



SYNTYNEET:

17.12.2014
noora89 37+6 poika 3365g/50,5cm
21.12.2014
Naaba87 36+6 poika 3210g/48cm
27.12.2014
huhheijaa 36+6 poika 3180g/48cm
Mrs-K tyttö 3000g50cm
30.12.2014
tombatar 35+6 poika 3006g/48cm
31.12.2014
Sarastus83 poika 3306g/50cm


1.1
tammivauva15 / 2.lapsi / OYS
ensbe / 24v. / 2.lapsi / K-SKS
xeni / 1. lapsi
Nicola81 / 4.lapsi / TYKS
Amelier / 27v. / 3.lapsi / OAS / poikalupaus
Pioni78 / 36v. / 1.lapsi / JS

2.1
tiiz / 20v. / 1.lapsi
klemmu / 31v. / 1. lapsi / PHKS
anheli / 24v. / 2. lapsi
shania / 33v. / 1. lapsi

3.1
karzu87 / 26v. / 2. lapsi
-molly- / 1. lapsi
väri / 2. lapsi / poika
aarteeni / 29v. / 4.lapsi
Vanille-90 / 1.lapsi

4.1
annnu /
artemis /
illusiah / 27v. / 2.lapsi / SAS
Daagmar / / 1.lapsi /

5.1
santrana / 1. lapsi
muskottikukka / 28v. / 1. lapsi / EKKS
Kerttuli82 / 31v. / 1.lapsi
karmini / 27v. / 2. lapsi / K-SKS / tyttölupaus

6.1
Villemo / 1.lapsi / KOS
jenikk / 22v. / 3.lapsi / KOKS

7.1
miija87 / 26v. / 2. lapsi / LKS
esteri1 / 40v. / 1. lapsi

8.1
sannuli / 28v. / 2. lapsi
susna / 30v. / 1. lapsi / Oys
papunenn / 20v. / 1. lapsi / KOKS

9.1
Maatuska88 / 26v. / 1.lapsi / TYKS
kantrinen / 27v. / 1. lapsi / SAS
Yönseutu / 30v. / 1.lapsi / TYKS

10.11
Cynder / 29v. / 2.lapsi / EKKS / tyttölupaus
Ibis89 / 25v. / 1.lapsi /KOS / poikalupaus

11.1
Nijan / 2. lapsi

12.1
helmiina81 / 33v /1. Lapsi / PHKS
milliet / 3.lapsi
Vaavimasu / 30v. / 5.lapsi / tyttölupaus

13.1
Tähtinen87 / 27v. / 3.lapsi / KAKS
Ondine / 3.lapsi / PKKS / poikalupaus
"siru" / 30v. / TAYS

14.1
aamurusko / 3. lapsi

15.1
lilli1977 / 36v. / 1. lapsi / Satks
lissufin / 33.v / KYS
Tanya85 / 29v / 2. lapsi / TAYS / poikalupaus
Nissukka / 25v / 1. lapsi / KYS
Murma / / 3. lapsi/ KOS
Yvonna / 28v / 1.lapsi / TAYS
Överrasknings baby / 32v. / 2.lapsi / PS / tyttölupaus
toive5 / 33v / 5.lapsi / JS
Mihmiliini / 3.lapsi

16.1
lupu80 / 2. lapsi
Katariina81 / 32v / 3. lapsi / TAYS

17.1
suski86 / 28v. / 1. lapsi / TYKS
spiderling / 24v. / 1. lapsi
bubbus / 39v. / 4.lapsi / TAYS

18.1
luosto74 / 40v. / 6. lapsi
odottavin mielin / 2. lapsi
mun3. / 3.lapsi / KOS
Laalaax / 26v / 1.lapsi
Marjuska83 / 30v / Jorvi
Muruliini82 / 31v / 5. lapsi/ K-SKS / poikalupaus

19.1
Tuhnuliini / 35v. / 2.lapsi / TAYS
Sabat / 22v. / 1.lapsi / K-HKS

20.1
orkidea / 28v. / 1. lapsi / TYKS
rosma / 40v / 2.lapsi / TYKS
ekaaodottava / 1.lapsi / KOS
Mimoza / 1.lapsi /
Roks / 28v / 4.lapsi

21.1
Eveny / 25v. / 3. lapsi / MKS / tyttölupaus
HeavyMetalMama / 37v. / 4. lapsi
NevaNeva / 26v. / 4. lapsi / KOS
Kalpeakuu / 34v. / 1.lapsi / K-SKS / poikalupaus
sanri / 25v. / 1.lapsi / MKS
-nanu- / 30v / 1.lapsi / tyttölupaus
valentine89 / 25v. / 3.lapsi / tyttöveikkaus

22.1
piianappula / 29v. / 2.lapsi /
Gislie / 26v. / 2.lapsi / PKKS
yöperhonen / 25v. / 2.lapsi / EKKS

23.1
Saana11 / 28v. / 3. lapsi / TAYS
Miri81 / 33v. / 1.lapsi /
jenskuliini85 / 28v. / 2.lapsi /
zuku / 6.lapsi /
Bee82 / 32v. / 1.lapsi / KOS
Elegace / 23v / 1.lapsi/ SAS

24.1
safiia / 28v / 2. lapsi / K-HKS
Sateenraikas / 32v. / 3.lapsi /
manta94 / 1.lapsi
Artisokka / 2.lapsi /

25.1
Milip / 2.lapsi / 27v. / PHKS
pähkinä78 / TAYS
Mimmimiina / 34v. / 2.lapsi / JS / tyttöveikkaus
Stairway / 20v. / 1.lapsi / TAYS
hunny / 21v. / 1.lapsi / poikalupaus

26.1
blueone / 21v / 1.lapsi /
daimonhaert / 2.lapsi
anniinamaria / 20v / 2.lapsi / K-PKS
melisi/ 22v. / 1.lapsi / PKKS
Jaelle / 27v. / 1.lapsi / KOS

27.1
Suzu / 29v. / 2.lapsi / HYS/KOS
Pyllerö90 24v. 1.lapsi / KYS

28.1
Briitta / 38v. / 2.lapsi / PKKS
hiliputti / 27v. / 1.lapsi
Manuliina / / 1.lapsi /
mak85 / 29v. / 3.lapsi / OYS /tyttölupaus

29.1
nallukkan / 25v / 1.lapsi
raparperitaivas / 28v. / 4.lapsi / MKS

30.1
sennieveliina / 22v. / 2.lapsi / TAYS
Mjölkchoklad / / 3.lapsi /

31.1
Na-nu / 2.lapsi / KYS
Paips / 27v. / 1.lapsi / PS / tyttölupaus



LA?
Mur76 / 37v / 2.lapsi / KOS
Tiitiäinen 1 / 2.lapsi


Menetyksen kohdanneet

Hookoo82
Valo15
Lumi-15
miree
diadia
patsuli
Udafina
Belll
vauvatoiveinen
Handis85
jansky


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Vanhat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2366094-tammikuun-2015-odottajat-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2385923-tammimasut-2015-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387837-tammimasut-2015-kesakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395471-tammimasut-2015-heinakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2405942-tammimasut-2015-elokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2412002-tammimasut-2015-syyskuu/#post30230621
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2419293-tammimasut-2015-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2424066-tammimasut-2015-marraskuu/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Heissan!

Empäs muista edes millon kävin viimeksi kirjotteleen.. Liekkö kerroin jo siitä että paikat on reilusti pehmenneet ja ainakin ulkosuulta jo auenneet vähän.. Supistelee ja juilii ja vauva hinkaa päätään alapään luihin. Lonkka vaivaa ja muutenkin alkaa olla olo että alapää on löystynyt. No.. Se siitä.Niitä perusjuttuja loppuraskaudesta..

"rosma"
Etsit siis vanhan mallisia vaunuja. Itse tilasin viidennelle ja todennäköisesti viimeiselle lapselle uudet vuanut kun ihastuin totaalisesti..
Kunert Romantic nimiset vuanut. Niissä on isot renkaat ja muutenkin aivan ihanat. Niitä onmyös vähän laadukkaammat vaunut Kunert Romantic Khromi mutta niissä renkaat on erilaiset. Tässäpä linkki niihin vaunuihin. Kunert romantic lastenvaunut - Preeco.fi
Itsellä kävi kyllä niin että jouduin valittamaan kunkuljetuksessa oli tullut kolhuja jne, mutta hyvin asiakaspalvelusta hoitivat asian kun laitoin tarkkoja kuvia. Sain sitten kokonaan uuden rungon ja renkaat ja sain vielä pitää edellisetkin. Meillä on myynnissä myös sellaset siniset ORAN rattaat jotka jostain 70-luvulta ehkä.. Enhän minä halunnut tytölle sinisiä vaunuja niin piti alkaa katella muunlaisia..

Sairaalakassista on puhuttu myös..
Itse aion käyttää jälleen sairaalan paksuja rättejä vaikka ne ikäviä onkin ja myös niitä ihania nappikadon läpi käyneitä sairaalavaatteita. Tosin liivit taidan ottaa mukaan koska viimeksi ainakaan siellä ei niitä verkkoliivejä ollut tarjolla, mutta sain ne kyllä kun pyysin.
Mukaan otan
shampoo ja hoitoaine, kasvorasvaa, hammasharjan ja tahnan, tissirasvaa, liivinsuojuksia, kotiintulovaatteet itselle ja vauvalle, imetysliivit, puhelimen laturin, ehkä jopa läppärin, kudelman tai muuta käsityötä, ristikoita, varalle omia alkkareita, tutin vauvalle, karkkia... Jotain kuitenkin unohtuu mutta kyllä ne sitten kulkeutuu kyläilijöitten mukana.

Itse olen myös synnytystä jo kovastipohtinut.. Minut suurimmat pelot on ne että jos joutuisin sektioon tai että väliliha leikataan :LOL: Kivunlievityksenä toivoisin pärjääväni suihkulla/altaalla ja lämpötyynyllä. Viimeksi yritin ottaa kohdunkaulan puudutuksen, mutta laittaminen sattui hiivatisti eikä siitä ollut pätkän vertaa apua, joten nyt päätin että sitäkään en ota. Ikinä en ole epiduraalia tai spinaalia edes harkinnut.. Eli luomuna yritän mennä, mutta jos siltä tuntuu niin en minä itseäni rankaise jos ilokaasua otan. Viimeksi ei ollut mahdollista sitäkään ottaa, joten käppäilin vain lämpöpussin kanssa pitkin pientä salia ja kävin kerran suihkussa..
Näen jo silmissäni senihanan vauvakärryn odottamassa tulokasta. Ainut vain että minua jännittää ihan hulluna pitääkö se sukupuoliarvio paikkaansa.. Onhan se 4-5 kertaa sanottu, mutta vaikea uskoa neljän pojan jälkeen että se sukupuoli vois vaihtua :LOL:
Onneksi on jo 34 vkoa kasassa.. Vielä pitäis kaksi vkoa jaksaa koulussa tämän vkon jälkeen.. Jotenkin vain koko ajan ajattelen että tämä syntyy ennen joulua tai joulun aikana.. Mutta toivottavasti jaksais joulun yli pysyä masussa.

Onko kellään muulla mitään "ennakkotuntemuksia"?

Tänään onkin täällä märy päivä... Auppi lähtee puolenpäivän aikaan.. Käydään viemässä juna-asemalle.. Niin kuin minä olen jo oottanut että saan itte touhuta kaiken jne niin kyllähän se haikealta tuntuu, mutta tiedän että me nähdään vielä.

Mutta nyt.. Hyviä vointeja kaikille ja pysytään vielä yhtenä kappaleena! :heart:

Vaavimasu ja vauveli jolla ei ole edelleenkään masunimeä.. 34+2
 
"Toive5"
Masunimeä ei täälläkään.

Mut tällä kertaa ehkä ensimmäinen nimi valmiina. (tietysti tätä vielä tutkaillaan sitten syntymän jälkeen).

Onkos muita, jotka painii mietinnän kanssa, että onko viimeinen lapsi. Itse olen jonkun verran koittanut painostaa miestä, että olisi helpompaa, mikäli päätetty valmiiksi. Siis voisi prosessoida asiaa läpi sitä tahtia kun vauva kasvaa. Eli kaikki vauvatavarat lähtis sit poistoon.
Kun ei vahvaa mielipidettä ole tullut niin sitten heittänyt vitsillä, että 3. pojan voisi vielä toivoa. (siis eihän tuota sukupuolta pysty "valitsemaan")

Yskä alkaa pikkuhiljaa loppumaan. 2vk:n jälkeen. Välillä oli tosi ärsyttävää... yskä + valkovuoto lisääntyi + vatsan kovettuminen. Nyt tosiaan valoa tunnelin päässä.
 
Neuvolaterveisiä. Kaikki hyvin, ultrasi ja raivotarjonnassa möllöttää. Painoa tullut 700gr/vko :x Lähetteen laittoi synnytyssairaalaan, jos ottavat mut sinne tsekkaukseen. Edelliset synnytykset on käynnistetty rv 42&40. Joten vaadin kyllä tämänkin kanssa samaa. Mullahan on se radi-diagnoosi ja edelliset olleet yli 4kg jötkyjä. Pari viikkoa vielä "äitiyslomaan" :D Jokos muut miettii synnytystä? Nyt kun ollut tapetilla nuo vammautumiset/kuolemat synnytyksessä, niin jotenkin pelottaa. Esikoinen kärsi lievästä syntymäasfyksiasta aikoinaan.

Hankintoja ei juurikaan olla tehty, vain jos jotain halpaa on tullut vastaan. Eli tuplat, 30€ kirpparilta. Vaatteita ei, tosin ei ole tietoa kumpi sieltä tulloo :p Maltankohan tämän 7 vkoa vielä elää epätiedossa? Meidän lapsiluku taitaa olla tässä. Essurea olen miettinyt, vaikka en vielä 30v olekaan. Mutta kolme lasta synnyttäneenähän sen saa.

Supistuksista ei ole tietoa. Ja sitä kysytään, vastaan etten tiedä. "no, kyllä sä sitten tiedät kun supistaa, heh heh..". Olin sairaalassa edellisessä raskaudessa käyrällä ja siinä kätilö kysyi että supistaako. Sanoin että no, ei supista. Mutta koneen mukaan supisti :D En tiedä missä/miltä supistukset tuntuu. Kyllä, kaksi lasta olen synnyttänyt. Toki maha nyt välillä on kovana, eikö se nyt kaikilla ole? Onko se supistus lyhyt, sekunnin kestävä mahakipu, vai minuutin kestävä joku kramppi? Höm..
 
täälläki neuvola takana. mulle tullu painoo 180g/vko ja "Onni"poika onneks kääntyny. oli omat tuntemukset oikeessa.
masussa kaikki siis hyvin. sf-mitta ei ollu noussu varmaanki just tuon kääntymisen takia.
seuraavaa aika kahen viikon päästä,laittaa lähetteen synnytystapa-arvioon joka on todennäköisesti välipäivinä.

nyt jos hyppäis pihalle nakkaan hevosille päiväheinät...
 
mak85, kiitos vinkeistä! Mulla on myös istukka edessä enkä ollut sen vaikutusta mahd. kääntöyrityksessä tajunnut edes ajatella. Huomenna on tilanteen tsekkaus neuvolassa, mutta en elättele liikoja toiveita että olisi kääntynyt kun mahassa tuntuu ihan samalta kuin aiemminkin. Otetaan siis vastaan mitä tuleman pitää! Kuulin tosin tässä tapauksesta, että oli mennyt synnyttämään perätilaista ja synnärillä huomattiin et kappas sehän onkin ihan oikeinpäin - ilmeisesti kaikki on mahdollista.

Rupesin nyt edelliset viestit luettuani ihan tosissaan miettimään sairaalakassin sisältöä. :D Arvon vähän omien vaatteiden suhteen, kun niissä olisi epäilemättä mukavampi olla kuin sairaalavermeissä. Tosin asutaan 5 km päässä sairaalasta, ettei ole mikään ongelma saada puuttuvia juttuja myöhemminkin. Imetysliivejä en ajatellut ostaa ennen kuin oikeesti näen että imetys onnistuu, muutenkin koittanut tyhjentää kaappeja turhasta tavarasta. Oon kyllä tutkaillut alustavasti kauppojen liivivalikoimaa ja huomannut, että sopivia taitaa olla hankala löytää... Osaako joku vinkata mistä saisi 70-ympärysmitalla olevia imetysliivejä, jotka ei maksa törkeesti? Vai kasvaako rinnanympärys tosiaan jollain kymmenellä sentillä synnytyksessä..? Kuitenkin käytän nyt 65-ympärysmitalla olevia, pienimmät imetysliivit mihin olen törmännyt ovat olleet 75.

Yönseutu 34+5
 
Heips!
Kiitos kovasti sairaalakassipohdintojen kanssa :)
Vielä on vaatekriisi :) en ostanut raskausajalle kuin kahdet mammafarkut ja toiset ratkes eilen. Toiset taas puristaa alavatsaan istuessa. Eli nyt on sitte "kauhuksi" jouduttu turvautumaan miehen verkkareihin :O

Bebesiltä löysin imetysliivejä joissa koot meni S,m,l,xl..tosi hyvän tuntusia päällä, maksoi muistaakseni jotain 40e tienoilla..
 
"rosma"
Vaatekriisistä, mulla alkaa käydä pieniksi jo jotkut äitiysvaatteet... Mulla on sellainen pakkomielle, että haluan pukeutua odotusaikana edes jotenkuten nätiksi ja samaan tapaan kuin muutenkin, mutta enää en viitsi kyllä vaatekauppaan lähteä. Joustavia hameita on ja neuletakit ja -puserot venyvät pallon päälle kyllä jotenkuten. Talvisukkahousut probleemana, vinkkejä saa antaa, jos joku tietää mistä saa esim. palmikkoneulekuvioisia tms. kylmemmän kelin pöksyjä.
Kiitos vaavimasu vaunuvinkistä, nuo Kunertithan on aivan ihanat! Tosi kivoja värejä ja kuoseja, pilkut ja marianneraidat, noista olisi vaikea valita :) Mikä ihme muuten on isofix-telakka? :O
Mun ei tarvitse painia tuon viimeinen lapsi -asian kanssa, kun ikää on 40 niin tarvii jo hyvää onneakin, jos haluaa lisää. Luomuna tämä lähti alkuun, mutta saattoi olla vaikka se viimeinen hyvä munasolu!
Yönseutu, Changessa on kuulemma imetysliivejä pienelläkin ympärysmitalla!
 
"Muruliini82"
Joku pähkäili supistusten kanssa, tai siis että mitä ne on ...
Kyllä ne tuntee ja erottaa harjoitussupistuksista... "pienoinen" polte alaselällä,ja kipu vatsalla (ylhäältä alas..) ja tietty tuo masu sitten kovenee niin kuin harj suppareissakin...
Mulla kyllä on aikasemmissa(4 lasta synnyttäneenä) ollut vain noit harj.suppareita, ja sitten ku oikeet supparit on alkaneet niin se on ollut sitten menoa... Niin varmasti käy nytkin. onneksi sairaala on suht lähellä, n.4kilsan päässä...
 
Tosiaan S/M/L kokopuolelta voisi löytyä vaihtoehtoja, tosin mun kipuraja menee 25-30 eurossa... Change tarvii tsekata myös, tosin inhoan kaiken maailman hörselöitä enkä sen takia ole koskaan vielä löytänyt sieltä miellyttäviä liivejä. Oon niin vaikee kun haluan ihan perusperus mustia/valkoisia/beigejä, ilman mitään rusetteja tai pitsejä tai muita. :D

Alkusyksystä löysin Anita-tukivyön eurolla yhestä kirppistapahtumasta ja se on ollut ihan mahtava. Rosma, ootko nähnyt sellaisia fleecesukkahousuja/-leggingsejä? Näyttävät sukkiksilta mutta sisäosa on fleeceä, ovat kuulemma tosi lämpimät. Tämä siis tietty jos pystyy käyttämään normiversioita, tai kai niitä voi äitiysversioinakin löytyä jostain. Mä oon toistaiseksi mennyt vanhalla sukkahousuvarastolla, monet tulee tosi ylös niin venyvät sopivasti myös mahan päälle.
 
Mulla on ollut sairaalassa mukana Carriwellin imetystoppeja ja niiden jälkeen oon siirtynyt ns. pehmeisiin imetysliiveihin. Ja vasta kun rinnat on "rauhoittuneet", oon siirtynyt käyttämään tukevampia liivejä. Nuo toppimalliset liivit on siitä hyviä, että niillä pystyy hyvin nukkuakin. Ja esikoisen kohdalla suosittelivat heti liivien pukemista päälle, nousee maito kuulemma paremmin kun on tissit suojattu ;)

Muuten aion olla sairaalanvaatteissa, paitsi villasukat saatan ottaa mukaan myös.

Nyt on viikkoja 32 ja rapiat. Ehkä sitä vois pikku hiljaa ruveta kattoon vauvalle kamppeita valmiiksi...
 
Mää oon varatunu tulevaan sektioon ostamalla cubukselta leveävyötäröiset pökät, ei paina leikkaushaavaa ja rennot päällä.
eilen ostin tiny love 3 in 1 sitterin, sisältää tärinämekanismin jos sattuu tälläkin vauvalla oleen mahavaivoja niin nyt on varauduttu ees vähän :)
Selkä on ihan sökönä alhaalta ja lapaluiden kohalta, yöllä herään toisinaan selkäkipuun, mikään asento ei ole selälle hyvä. Yöt on alkanu meneen kokoajan enempi valvoessa, näillä valvomisilla ei pitäs olla ongelmaa valvoavauvan kanssa :)
Kyllä uuden tulokkaan tulo taas jännittää ja toisaalta nyös pelottaa onko lapsi terve, meneekö synnytys hyvin jne..
Tämä on kolmas ja viimeinen lapsi, kaikki kamat lähtee sitä mukaan myyntiin kun ei ole enää käyttöä :)

32+1
 
Hitsi kun tää aika menee nopeaan, en oo vielä pakannu sairaalakassia:/ enkä laittanut tikkuakaan ristiin vauvan vaatteille:/ tuolla kaapissa ne on sentään pestynä odottamassa järjestelyä mutta kun ei millään huvita:D katotaan vaan ni ne on siä ku tuun vauvan kaa kotiin niin siinähän tongin muovipusseista vaatteita :D ei vaan ehkä tästä reipastuis ja sais aikaseks jotain:) tänään aamulla kävin verikokeessa ottaan maksaarvot ja huomenna soittoo neuvolaan kuinka käy, vähän jännittää :D toivottavasti oon vaan kuvitellu oireet ..noh huomennahan se selviää ...
Onko täällä kellään ollu tota maksahepatoosia??

Tanya 34+0
 
Tanya85 mulla kans sama. En ole kassia pakannut, saati edes hommannut vauvanvaatteita.

Mitä oireita sulla on? Mulla oli ekassa raskaudessa hepatoosin oireet, kutisi kourat, jalkapohjat ja maha ihan tajuttomasti. Alkoi myöhäisillä viikoilla ja raavin verille kyseiset paikat. Maksa-arvot sitten katottiin, jotka oli normaalit. Eli tuo vain oli jotain raskaudenaikaista harmitonta(tosin vittumaista) kutinaa.
 
Viime kirjoituksesta on jo tovi, lukenu olen kyllä joka päivä nää jutut läpi :)

Muutettu on nyt vihdoin ja viimein,enää pitäis jaksaa laittaa kaikki loput tavarat paikoilleen,kasata pinnis yms..energiaa ei vaan meinaa aina riittää tän mahan ja neiti 2v 9kk kanssa,onneks kuiteski suurin osa on jo paikoillaan. Toki mun porukat on aika paljon ollu apuna tässä ku asuvat nykyään paljon lähempänä ku ennen :)

Sairaalakassinkin pakkasin tänään..tai no itelle siellä ei oo ku imetysliivit ja laturi valmiina,vauvalle onki sit kotiutumisvaatteet nyt sit kans pakattu. Mä en oikein osaa mitään ihmeellistä sinne pakata ku viimekskää en tarttenu yhtää mitään,hyvä jos muistin hampaat pestä siellä sairaalassa ollessa :D

Nyt alkaa mulla oleen neuvolat kerta viikkoon,paitsi jouluviikko on ainoo millon ei oo käyntiä :)..pitäis varmaa osata jo ruveta miettiin et hei meitä on kohta neljä! Hui kauheeta tää aika menee äkkiä..

*35+3*
 
"toive5"
Itse suosittelen jonkinlaisia imetysliivejä jo sairaalaan. Multa lähtee mukaan sellaisia "sportti"mallisia, joissa ei liioimmin saumoja ei hakasia. Hankalat ehkä pukea, mutta tukevat kuitekin mukavasti.

Neuvolan jälkeen taas.

Neuvolan täti ei taida olla samalla linjalla tuon lääkärin kanssa, jota kävin tapaamassa. Sai nyt kohdun korkeudeksi saman kuin 2 vk sitten. Paineet edelleen koholla. Katsotaan ens viikolla uudestaan - meinas että vois laittaa sairaalaan mahdollisesti lähetteen. Saisivat sitten sielä katsoa painoarviota / mahdollista lääkitystä, mikäli vaikuttaa nyt sitten vatsa-asukin kasvuun.
Mainitsin kyllä että edellinen oli pitkä, mutta laihahko tapaus syntyessään 41+ viikolla.

Jäipähän jotain odoteltavaa taas. En tykkää sairaaloista sinäänsä, mutta voishan tuo olla ihan mukavaa vilkaista mitä pienokaiselle kuuluu.
 
Mua ei huvittais iltaisin mennä nukkumaan ollenkaan, koska se on niin hankalaa :D Kääntyilen, käyn ainakin kerran vessassa ennen nukahtamista ja alaselkään sekä lapojen väliin sattuu. Aamulla on sitten lantio tosi kipeä ja kiukuttaa. Onneksi suurin osa aamuista on sellasia, että saa omaan tahtiin nousta eli jos onnistuu löytään hyvän asennon, voi vaikka nukahtaa uudestaan. Yleensä kyllä nousen, koska kivut helpottaa melko nopeasti sen jälkeen.

Tänään piti kävellä n.1½ km matka. Oli niin hirveetä, että pysähdyin n.500m jälkeen kirjastoon lepäämään ja lainasin samalla pari synnytystä käsittelevää opasta. Kirjottelen nimet tänne, jos totean ne lukemisen arvoisiksi :D

En muista, onko tästä aiheesta ollut jo keskustelua, mutta: Onko muilla kummit mietittynä ja kysyttynä? Meidän poikaa ei kasteta, mutta halutaan kuitenkin nimetä kummit. Huomenna olis tarkotus tiedustella yhden kaveripariskunnan halukkuutta tehtävään. Ei tosin olla edelleenkään varmoja haluttaisko pyytää näiden kahden lisäksi vielä ainakin yhtä kaveria. Ehkä säästellään, niin ei ole seuraavan kohdalla niin vaikea päättää... :D

Huomiseksi on paljon kivaa ohjelmaa, en malttais odottaa!

Napsu ja Karateka 34+3
 
Ei oo kummeista hajuakaan! Miettiny kyl oon,mut "parhaat" on jo noilla toisilla...
Mietin tos teitä joilla selkävaivoja, mulla on se vartalotyyny ja eipä oo kivuista tietookaan. Sen kans saa tosi hyvän asennon yöksi ????
 
Kummeja on mietitty, mutta ei oo päätetty eikä vielä kysytty ketään.

Mulla on imetystyyny lähes joka yö jalkojen alla mikä jonkin verran helpottaa nukkumista, mutta mistä tuo lapojen väli kipeytyy, painavista rinnoistako :-D ?
Tuo selkä kipu on kyllä ihan hanurista istuminen on hankalaa tuntuu ettei vaan ruoto pysy suorasa, makoileminen on hankalaa, seisominen käy selkään ihan kaikki käy. Kun yöunilta herää on alaselkä ihan tulessa.Nyt hieman helpotti tuo lapojen välinen kipu kun mies hieronu muutamana iltana.

Kyllä vessassa käynti voi olla tuskallista kun maha-asukki-istuu ja pää painaa kylkiluita, tiiä mitä kautta pyyhkis.
Jos tämä neitokainen tulee samoihin aikoihin kuin aiemmat neidit niin siihen menee n.6viikkoa, apua :eek:
 
Neuvolassa käyty aamutuimaan ja kaikki hyvin. Hb notkahtanut reilusti jostain syystä ja sen kyllä voinnissa huomaa :ashamed: Väsyttää ihan hirveästi kokoajan. Nyt olisi aikaa tehdä kaikenlaista kun äitiysloma on alkanut, mutta ei jaksa. Jospa se lisäraudalla korjaantuu. Vauva on raivotarjonnassa, pää on alhaalla, mutta ei edelleenkään kiinnittynyt. Sf mitta kasvanut pari senttiä. Painoa tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä nyt +10kg, se on ihan ok. Jännä, ettei sen enempää tästä kolmannesta kun aikaisemmista tuli reilusti enemmän. Toisaalta jääpähän vähän varaa herkutella jouluna :whistle:

Synnytys pyörii välillä mielessä. Mielenkiinnolla odotan millainen tästä tulee, kun kaksi edellistä ovat olleet niin erilaisia =) Vauvalle alkaa olla kaikki suurimmat hankinnat nyt tehty, turvakaukalo tosin vielä puuttuu ja kaikenlaista pikkutarviketta sekä vauvalle että itselle. Ne ehtii hankkia myöhemminkin. Sairaalakassin ajattelin pakata joulun jälkeen. Ajattelitteko käydä tai oletteko jo käyneet tutustumassa synnärillä? Meillä on nyt eri sairaala kuin aikasemmista, joten voi olla, että käydään tutustumassa.

mak85, meillä on myös tuo tiny love 3in1 -sitteri =) On tosi ihanan oloinen ja sitä voi käyttää sänkynäkin nyt alkuun.
Vaunut ostin käytettynä -tosin eroa uusiin ei juuri huomaa. Tosi tukevat ja hyvät, samanlaiset kuin edellisilläkin, uudempaa mallia vain :D Brio kombit (suosittelen).

Ei malttaisi millään odottaa, että pääsee taas lenkille, vaikkakin sitten vauvan ja vaunujen kera, mutta liikunnan puute aiheuttaa jo pahoja vierotusoireita. Nyt on ihan mahdotonta ajatellakaan kävelylenkkejä kun niistä tulee niin kipeäksi että ei kannata :ashamed: Alaselkä on todella kipeä ja liitoskivut vaivaavat muutenkin. Öisin asennonvaihdot ovat yhtä tuskaa. Jotain hyvää kuitenkin -supistelut ovat vähentyneet! Onneksi pian helpottaa näiden vaivojen osalta :heart:

Kummeja ei juurikaan olla vielä mietitty. Arvelen kuitenkin, että ihan hyvät kummit löydetään sukulaisista / tuttavapiiristä. Kolme kummia tulee tällekin vauvalle, kuten on muillakin lapsilla :)

milliet 34+4
 

Yhteistyössä