Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Vauvatoiveinen, pidän peukut pystyssä ja toivon että odotus palkitaan!
Belll, toivottavasti kaikki ei oo aina sitä miltä näyttää..

Itsekin varasin ultraan ajan viikon päähän, silloin rv 7+1 jos kaikki menee niinkuin pitäisi. Edelleen se hcg mietityttää ja lääkäri tuumasi vain että eri laboratoriot antaa eri arvoja, ei voi verrata. Ja paskat sanon minä! Ei ne nyt 5000 voi heittää, että sen suhteen heitin kyllä kirveen kaivoon.

Ootteko kaikki uskaltanut liikkua ihan samaan malliin kun aina ennenkin? Toki te jotka kärsitte pahoinvoinnista ei varmaan onnistu.. Itsekin voisin teiltä muutaman oireen ottaa kun ei mitään oiretta ole ;) lääkäri totesi siihenkin että ei nuorilla ole oireita, keho mukautuu niin hyvin.
 
Mä niin pidän täällä peukkuja pystyssä vauvatoiveinen ja belll!!!!! Voimia!
Toi on muuten totta varmasti, että nuoremmilla ei niin pahoja oireita tule kun meillä vanhoilla pieruilla. :whistle: Olkaahan onnellisia! :D Joskin, mulla kans hirveen kiva ja hyvä päivä ollut tänään, ei oo kun yököttänyt, oon pystynyt liikkumaan ihmisen ilmoilla. Jeeeee. :popcorn: Ja toiv tämä ei enteile mitään pahaa... :O En jaksa aatella niin, päivä kerrallaan ja tulee mitä tuleman pitää.
Tuhnuliini 7+0
 
blueone ihan samaan tapaan hevosia hoitelen kun ennenki. ja nostelen tuota isompaa likkaa joka painaa parikyt kiloo. viime viikolla kantelin hevosrehusäkkiä.

ei sen tässä vaihessa vielä pitäis tippua tekemisien johdosta kyydistä jos kunnolla kiinnittyny.

mulla ei oo oireita ollu nuorena eikä nyt vanhempanakaan... aina ollu helpot raskaudet. esikoista oottaesa olin viimesilläni vielä lypsyllä lehmän alla ja tuota 1v6kk odottaessa oli 2 viikkoo laskettuun kun kannoin hevosille vettä tarhaan.
 
blueone ite oon just niitä, jotka ei pahoinvoinnin takia pysty liikkumaan ja se muuten tuntuu!!! Järkyttävää, miten pahasti reidet voi kipeytyä istumisesta. Pahoinvointi ja ajoittainen oksentelu tuntuu painottuvan iltapäivään/iltaan, joten pitänee kokeilla salille säntäämistä heti aamusta. Kun vaan väsymykseltään pääsis ylös... :whistle:

Täällä kans odotellaan ultraa malttamattomana - se kun on vasta juhannuksen jälkeen. Nyt on alkanut tulla pelkoja kohdunulkoisesta raskaudesta ja ties vaikka mistä. Olisi kiva, jos ensikertalaisten neuvolat ja ultrat olisivat mahdollisimman pian. Toki ymmärrän, ettei siellä aivan varhaisessa vaiheessa mitään välttämättä näy, vaikka kaikki olisi hyvin. Ärsyttää silti.

Ärsytyksestä puheen ollen.... Onko muilla alkanu mielialat heittelemään? En tiedä johtuuko hormoneista vai jatkuvan makoilun aiheuttamasta tylsistymisestä, mutta olin viime yönä työntää miehen alas sängystä. Olin aivan raivona, kun se hengitti liian äänekkäästi. Siinä olisikin ollut kiva herätys toisella, kun huudan vieressä "ÄLÄ HENGITÄ!!!!!" :D


ps. nyt menossa 8+4
 
yöperhonen mulla maksoi varhaisultra Kelan jälkeen n. 160 euroa. Mielestäni ehdottomasti kannatti. Oli se niin helpottavaa kuulla siellä olevan kaikki kunnossa ja vielä itse nähdä, että sydän läpättää. Mies ensin hannasi, kun viime kesänä meille kävi niin, että varhaisultrassa ei löytynytkään sikiötä. Oli aika ankea reissu. Mutta nyt mieskin oli samaa mieltä, että kyllä kannatti. Kaipa se sillekin vasta realisoituu kun näkee jotain.

Mulla on tänään tasan 8 vkk. Ei juurikaan ole ollut pahoinvointia ennen kuin nyt eilisestä lähtien. Kun olisi myrskyllä merillä :(
 
voi ei vauvatoivoinen ja bell, hirveää odottaa epätietoisuudessa ja pelossa että miten käy. toivotaan kuitenkin pikaisia hyviä uutisia ja tilanteen rauhoittumista.

mä varasin tänään varhaisultran ja onnistuin saamaan to illalle, joka onkin suurinpiirtein ainoa sopiva aika ehtiä töiltä ultraan tällä tai ensi viikolla. hintaa kysyin, niin arvio oli 150e, mutta niillä ei ollut edes tarkkaa hintaa antaa, kun lääkäreillä on omat hinnastonsa. näin siis helsingissä ja terveystalo, mutta oli vaan pakko saada jonnekin ja toisessa paikassa (femeda) hinnaksi luvattiin liki 200e... kallista on, mutta juuri keskenmenon kokeneena mun on vaan pakko päästä tarkastaan tilanne. plus sekin että lähdetään tosiaan melkein kuukauden reissuun juhannuksena, niin haluan tietää etukäteen jos vaan mahdollista, jos siellä onkin jotain pielessä :/

mä olen liikkunut normaalisti, vaikka voinkin pahoin. ulkoilen päivittäin n tunnin, lähinnä hyötyliikuntaa, kun pyöräilen 10km työmatkat ja juoksen sitten parin kilometrin päähän hakemaan lapsia tarhasta. voisin tietty autoillakin, mutta mieluummin liikun, niin pysyy pää ja kroppa kunnossa. ja näin siis vuoden ympäri :)

mun3. 7+1
 
ainiin, sitä piti kysyä että auttaako teillä joku ruoka erityisesti huonoon oloon? mä huomasin eilen että jääkaappikylmät verigreipit teki tosi hyvää, samoin appelsiinit. taidan siis hamstrata niitä kaupasta kilokaupalla. lisäksi jäiset marjat uppoaa ja auttaa. kaikki makea on aivan ehdoton ei.
 
vauvatoiveinen: Voi ei!! Varmaan raastavaa tuo odottelu, ja törkeää, että oli niin tyly lääkäri! :( Toivotaan kuitenkin, että kaikki on hyvin!

blueone: Oon liikkunut ihan normaalisti, mutta oonkin kans tämmönen oireeton - ja mua tuskin voi enää nuoreks sanoa :D (mutta vielä niin vähillä viikoilla olen).

Jos muuten menee sellaiseen varhaisultraan, niin saako ne hcg-arvot silloin automaattisesti?
 
kävin ekan raskauden aikana varhaisultrassa ja silloin hinnaksi jäi kelan korvauksen jälkeen reilu 50e!joten on paljon eroja näköjään hinnoissa!nyt menen samaan paikkaan ja toivon että hinnat ei oo paljoa nousseet parissa vuodessa,netissäkään ei nyt hintoja ollut näkyvillä.

mulla ei vielä hirveesti oireita ole,muuta kuin vessassa saa ahkerasti käydä.mutta viimeksikin tässä vaiheessa raskautta oireita ei hirveästi ollut.nautin nyt vielä kun oireita ei ole,äskenkin kävin pyöräilemässä 8,5km :) tsemppiä teille jotka oireista kärsitte!
 
hCG Level in Early Pregnancy - BabyMed

Laitan nyt tuon tännekin kun täällä ollut puhetta noista hcg arvoista että tuossa mielestäni vähän parempi taulukko kun mitä suomalaisilta sivuilta löytyy... jos jotain nuo arvot kiinnostaa. Itellä osui ainakin hienosti vastaamaan viikkoja :)

Tsemppiä teille piinaavaan odotukseen joutuneille! Kamalaa tuo kun ei tiedä mitä on käynyt, olen myös ollut muutamaan kertaan tuossa tilanteessa eikä se ole kivaa. Musta kyllä yksi halpa varmistuskeino on juuri tuo hcg mittaus. Voisi yrittää pyydellä sitä. Jos hcg lähtee laskuun on homma selvä. Jos taas nousu jatkuu normaalisti voisi huokaista helpotuksesta. Ja sellaiseen vois laittaa ihan neuvolantätit.
 
Mä kävin esikoisesta varhaisultrassa femedassa, joka makso hoitajan tekemänä 50e. Ja saatiin viel kaks käyntiä samaan hintaan kun ekalla kerralla ei näkyny ku sikiökaiku ni otettiin seuraavalle viikolle uus aika ja ihana hoitsu lupas käynnit samaan hintaan :)
soitin sit tänään sinne samaiseen paikkaan ja kysyin hintaa niin lääkärin tekemänä just toi liki 200e. Kysyin sit et vieläkö heillä hoitsut ultraa niin sanoi et he eivät mainosta sitä, mut tekevät hintaan 47e. Joten jos te muut ootte halukkaita menemään varhaisultraan niin kannattaa nimenomaan kysellä hoitajien/kätilöiden tekemänä! Ovat huimasti halvempia :)
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Mä en tiedä tuntuuko musta välillä etovalta, mutta niinkun mun3 jo vähän sivusikin, kylmät hedelmät on hyviä silloin!

Kyselin kanssa ultran hintaa, Tampereen terveystalolta ja sanoivat n 200e, toivottavasti käynti on sen arvoinen! On se kallis.

Katselin tuota hcg taulukkoa ja panikoin, panikoinko liikaa jos huomenna pyydän töissä että laittaisivat mulle lähetteen uuteen mittaukseen? Työkseni oon ensihoitaja ja paljon tulee sairaaloissa pyörittyä, saisi sen vähän niinkuin työsuhde-etuna.
 
Kyllä mä Blueone ehdottomasti pyytäisin tuon verikokeen vielä lisää jos sen kuitenkin helposti voit saada. Nyt pitäisi kuitenkin olla jo roimasti noussut viimekerrasta. Saa mielenrauhan sit jos on kunnolla noussu ja huono nousu johtuukin vaan labrojen eroista :)
 
Mulla oli sillon nuorempana kovat alkuraskauden oireet ja nyt vanhempana ei mitään. Samoin mulle lääkäri sillon sano että raskausoireet pahenee raskaus raskaudelta, että sekin väite on nyt kumottu. :p Tosin viikkoja mulla vielä vähän että ehtiihän ne oireet vielä tulla.

Ihan normaalisti olen liikkunut ja touhunnut. Nostelen 30kg kivennäissäkkejä, 40kg rehusäkkejä yms. En ole ikinä ottanut mitään olen raskaana, en voi nostaa maitopurkkiakaan -korttia esiin.

Kauheen kalliita nuo ultrat! Oon sen verran pihi että odotan sille 12 viikolle asti kunnallista ultraa vaikka miten nyt epäilyttää onko mahassa ketään kun olen oireeton. Ummetuskinhan hävis sillon samointein että ainut oire on menkattomuus. Parina aamuna olen ollut kyllä aika kiukkunen. Ihan sellanen pms kaltainen kiristävä vanne päässä -kiukku.
 
tombatar: Ok.

hiia: Mäkään en lähtökohtaisesti ajatellut meneväni varhaisultraan, mutta nyt se on alkanut mietityttämään, juurikin kun oireita ei ole ja haluaisi tietää, onko siellä mitään elämää. Mainitsin siitä jo miehellekin, mutta hän oli sitä mieltä, että mitä järkeä sinne on mennä, jos se voi mennä senkin jälkeen vielä kesken, ja onhan se niinkin...Tuntuu vain tuhottoman pitkältä ajalta odottaa jonnekin sinne viikolle 12-13(?) asti.
 
Täällähän on paljon keskustelua heti kuun alkuun! :)

Voi ei, Bell ja Vauvatoiveinen! :hug: Toivotaan kuitenkin, että olisi vain väärä hälyytys...

On tullut kyllä liikuttua entiseen malliin ja meinaan tämän muuttohössäkän jälkeen alkaa koiran kanssa enempi lenkkeilemään ja kuntoa kohottamaan! Tavoite on myös, ettei paino hirveästi nousisi, kun sitä on omasta takaakin... Bmi on 30 hujakoilla. Onko täällä muita ylipainoisia odottajia? :) Nyt on tosiaan pari päivää muutettu ahkerasti, eilen piti välillä istahtaa lepäämään kun väsy iski, vaan muuten ei ole homma menoa haitannut :D Hyvällä omalla tunnolla saa ottaa vähän kevyemmin, jos siltä tuntuu. Muutettiin kaksiosta kolmioon, sopivasti tuli tämä plussakin nyt. Kuinkakohan moni sanoo "me arvattiin, kun isompaan asuntoon muutitte"? :D Minkälaiset/kokoiset kodit teillä muilla on, pitääkö vaihtaa isompaan ennen vauvan tuloa?

Naaba87 oikeastaan nyt on ollut aika seesteinen mieli, mutta ennen plussaa olin ihan älyttömän pahalla tuulella kaikille ja kaikesta :kieh: Joka asia v*tutti :D

Tänään oli soittoaika yksityiselle gynelle, jonka pakeilla olen lapsettomuuteni kanssa vieraillut. Oli oikein iloinen, kun sai kuulla uutiset :) Ei maininnut sanallakaan varhaisultrasta, en kyllä kysäissytkään. Mietin, että pitäisikö odotella vaan. Voikohan ultraa pyytää ensimmäisellä neuvola/lääkärikäynnillä? Tai kaikkeahan saa pyytää, mutta ultraavatkohan ne siinä vaiheessa...

Oireita ei edelleenkään liiemmin ole. Eilen vähän mahassa velloi ja hampaidenpesu yökötti. Hajut toki ottaa nenään herkästi edelleen, nälkäkin on useammin (viime yönä oli pakko syödä! Tunsin oloni hieman hölmöksi kolutessani jääkaapilla 4 aikaan yöllä). Ajoittain menkkamaisia jomotuksia, mitkä toki vähän aina pelottaa mutta toistaiseksi kaikki hyvin. Aamulla tein vielä testin, mikä näytti "raskaana 3+" :) Viikko sitten se oli 2-3, eli edetty on. Ainiin, jos herään yöllä niin en meinaa saada unta uudelleen! Parina edellisenä yönä on tullut valvottua pari tuntia. Onko muilla unen kanssa ongelmaa nyt?

Selvisin lauantaina tuttavan valmistujaisjuhlien alkumaljastakin ilman mitään epäilyttäviä selityksiä. Nappasin vaan skumppalasin käteen, olin ottavinani huikat ja annoin sitten lasin miehelle pihalla kun muut jäi sisälle :D Miehen tädiltä tuli taas vauvavihjailuja, anoppi tokaisi että on menettänyt toivonsa jo aikaa sitten. Onneksi olen raskaana, ettei tarvinnut taas pahoittaa mieltään! Muutamat itkut pitänyt tirauttaa yritysaikana anopin letkautusten takia. Hän ei siis tiennyt meidän projektista. :snotty:

Mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti kaverit pysyy kyydissä kaikilla!

-Nallu ja Tirriäinen 5+5
 
Viimeksi muokattu:
NALLUKKAN varhaisultraan äiti/gynepolille pääsee vain painavasta syystä. Esim jos raskauden kesto epäselvä, epäilys/riski kohdunulkoisesta tms. Mullekin neuvolasta lähetettä kirjoittaessa sanoivat että toivottavasti eivät torppaa tuota lähetettä vaikka mulla siis kohdunulkoisen riski (ollut aikaisemmin) ja munajohtimen leikkauksen yhteydessä useampiki lääkäri painotti että seuraavissa raskauksissa pitää tulla alkuraskauden ultraan. Onneksi kutse kuitenkin tuli :)
 
Mä luovutin olojeni kanssa ja lähdin hölmönä jonottaan päivystykseen vaikka huomenna olis päässyt työterkkaan. Ei vaan pystynyt enää olemaan kotona;henki ei kulje,päätä särkee,poskionteloissa kauhea paine ja mä yksin kotona. Plus kaiken päälle oksetusolo,kun räkä valuu nieluun. Ei siis,että valittaisin mitenkään :D

Huomenna olis työpäivä ja neljän valvotun yön jälkeen alkaa hermoa hieman kiristää. Mielummin raskausoireita pliis kuin tätä.
 
nallukkan BMI päälle 30 täällä. Olen yrittänyt liikkua minkä ennätän, ennemmin se kuin jätän jäätelön pois, kun se niin turkasesti houkuttaa :snotty:

Isompi asunto on myös työn alla. Nyt ollaan kaksiossa, joten kolmioon pitäisi päivittää. Kuvioon vaan liittyy monta asiaa kuten mm. että miehen pitäisi saada ensin myytyä talo ihan muualta minkä sai perinnöksi. No, on tässä aikaa. Ainakin tiedämme millaista etsimme.
 
Taidan minäkin liittyä mukaan. :)
Reilun puolen vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäisen nyytin toivotaan tulevaksi 19.1.2015 ja sairaalana toimisi luultavasti K-HKS.
Ensimmäinen testi tehty reilu pari viikkoa sitten ja viime viikolla vielä Clearbluen näyttötesti joka näytti "raskaana 3+"

Olo ollut aamuisin hyvä,töissä potenut pientä pahaa oloa lehmien ja hevosten keskellä.
Järkyttävä väsymys kokoajan, viime yönä nukuin melkein 10h ja päivällä vielä 3h päiväunet. :D

Mukava lukea että olette tehneet ihan normaaleja töitä,nostanut rehusäkkejä jne..
Itse olen ollut vähän mietteliäs juuri tuon asian suhteen mitä mitäkin voi tehdä ja teidän päätökset ovat antaneet minulle mielenrauhan.

Sabat 7+0
P.s niin ja ikäähän minulla on 22v. ;)
 
Handikselle voimia, kuulostaa kamalalta. :/


Minä olen ylipainoinen odottaja. :( Mulla paino pompsahti vajaa 3v sitten enkä ole saanut pudotettua. Kraah, kun ärsyttää! Painonnousulle on melkein nollatoleranssi.
Talossa riittää tilaa eikä meillä ole mahdollisuutta ikinä muuttakaan että perheenlisäys on pidettävä niissä rajoissa että taloon mahtuu. On tuolla 30 neliöö ullakkotilaa kylmänä josta mahdollista rempata iso huone. Mutta kyllä se kolmas on viimonen lapsi tähän perheeseen niin enköhän saa pidettyä ullakon varastotilana. Mulle ois kyllä nuo kaksikin riittäneet mutta jotenkin mies sai tartutettua muhun vauvakuumeensa. Meillä siis mies ollut monta vuotta kolmatta tekemässä ja nyt minä sitten sorruin. :heart: Ja heti ekasta kierrosta tärppäs jotta onhan tuolta joku kovasti meidän perheeseen tulossa.
 
Kannatti odottaa tikattavien lapsien seassa;kunnon muhiva poskiontelotulehdus ja ylähengitystie-infektio näköjään iski. Sain turvalliset tropit messiin ja extrana sitä pahoinvointilääkettä,jos mun päänsärky alkaa migreeniksi yltyä.
 

Yhteistyössä