Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Huomenta!

Kiitos tsempeistä! :heart: Täällä uskotaan nyt vielä, että kaikki on hyvin. CB:n viikkonäytöllinen näytti eilen illalla raskaana 3+ eli viikot ainakin täsmää. Jos olisi samalla tavalla hiukan myöhemmin vain hedelmöittynyt ja kiinnittynyt, niin voisi olla vasta 5+3 tai 5+4. Menkoista laskien tänään on 6+0 eli poks. Lääkäri oli jotenkin optimistinen vielä ja ei painottanut yhtään sitä tuulimuna-asiaa. Toki siihen on yhtä suuri mahdollisuus kuin alkion ilmestymiseenkin. Tiukka odotusviikko on kyllä edessä. Mitään ei nyt vuoda, mutta kipuja on jonkin verran. Yksiö oli ihan oikean mallinen eli sen perusteella ei ollut mitään keskenmenon riskiä...

Me muutettiin vasta isoon, uuteen omakotitaloon, joten lapsi kyllä mahtuu. Ikää meillä on jo sen verran, että nyt on se lapsi saatava tai jää ikuiseksi haaveeksi. Olen miehelle luvannut, että kokeillaan vielä kerran, jos tämäkin päättyy huonosti. Sitten on mietittävä asiaa uudelleen...

Aurinkoista päivää kaikille ja iso halaus epätietoisuudessa oleville! Ollaan raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: spiderling
nallukkan: Meillä on pienehkö kaksio, mutta ollaan puhuttu, että mahdutaan tänne vielä jonkin aikaa vauvankin kanssa (seuraava kun halutaan ostaa, eikä noi kolmiot oo PK-seudulla kovin halpoja, kun sijaintikriteerejäkin on ;)).
Käsittääkseni täällä ei ainakaan ultrata neuvolassa, eikä sydänäänetkään kai silloin vielä välttämättä kuulu, eli ultraan asti saa odottaa.

Handis85:lle paljon paranemisia, vauvatoiveiselle tsemppiä, ja Sabatille tervetuloa!
 
Handis85, toipumisia siulle!
Täällä taitaa kohta olla kohtalotoveri. Eilen kurkku kipeytyi vasemmalta puolelta oikein kunnolla, ja nyt yhdessä yössä oon aivan tukossa. Tänään vielä pitäs lähteä toiselle puolelle Suomea muutaman päivän työreissuun. Saas nähdä miten käy.. :(

Meillä on pieni omakotitalo tällä hetkellä, ja muuten tänne kyllä hyvin mahduttaisiin, mutta kun huonejako on hieman huono tähän tarkoitukseen. Tupa on sen 45 meliötä, mutta sit on vain kaksi pientä huonetta (työhuone+makkari) sen lisäksi. Vauva-aika selvitään tässä, mutta suunnitteilla on myös ylä'kerran kunnostaminen kylmästä ullakosta asuintiloiksi, jolloin sinne saataisiin ainakin muutama huone lisää. Tarkoitus oli tehdä se jo tänä kesänä, mutta koska taloa joudutaan hieman korottamaan, voi olla että tulee hieman liian kiire, jolloin jää sitten ensi kesään. Ei muuten, mutta vauvataloon ei kyllä kamalasti pysty ottamaan yövieraita, kun tila loppuu kertakaikkisesti kesken.
 
täällä valmistaudutaan henkisesti,ettei asukki pysy yksiössään. tullu nyt aamulla "värillistä" limaa... ei varsinaista verta,mut kun "oireetkin" on hävinny,niin vuotoo odotellessa...
"oireita" nyt ei kauheesti ees ollu. se on ihan normaalia mulle.

jos vuoto alkaa nii sille ny ei voi mitään. luonto on sillon niin tarkottanu : /
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin oon ylipainoinen odottaja, BMI pyörii siinä 30 ja 31 välillä. Kovasti oon aina alkanu laihisteleen, mutta ei siitä ole mitään tullut. Toisaalta tässä on se etu, että mulla on ollut jo pari vuotta mahtava "raskauskumpu" ;D
Ylipaino on se tärkein syy sille, että tää liikkumattomaksi tekevä pahoinvointi ottaa niin armottomasti päähän. Vähän jännittää sekin, että miten neuvolassa suhtautuvat. Oon kuullu tosi ikäviä juttuja sellaisilta, jotka jostain syystä vaan paisuvat raskausaikana tosi paljon :/ Esim. yhdelle (normaalipainoiselle) kaverille oli neuvolassa paasattu ja syyllistetty painonnoususta. Oli vastannu, ettei hän niin huolissaan ole, kun esikoisen aikana painoa tuli 20 kiloa, josta yli 10 jäi synnärille. Oli terkka syyttäny valehtelusta..

Me asutaan kaksiossa ja ajateltiin katella isompaa vasta parin vuoden päästä, kun lapsi tarvii oman huoneen (lue: kun äiti ja isi haluaa omaa rauhaa ;) ). Ei se pieni niin hirveästi tilaa vielä vaadi :)
 
tombatar ei kannata huolestua värillisestä limasta! Tai siis ymmärrän että huolestut! Mulla tuli ed. raskaudessa vkolla 8 ruskeaa limaa ja olin huolesta soikeena. Noh, ei se kyllä mitään vaarallista ollut. Ilm. liittyi hiivaan joka mulla olikin sitten miltei koko raskausajan. :stick: Nyt vaan ei ressiä (joo, tiiän, helppo sanoa, itekin oon kova ressaan)!
Me asutaan omakotitalossa, johon muutettiin joulukuussa. Ja ollaan kovasti tykätty ja tilaa on kahdella lapselle hyvinkin. =)
Täällä on ahdistus jatkuvasta syömisestä. :popcorn: Nimittäin se pitää suht ok oksetuksen loitolla. Mutta siis tässä käy samanlailla kun viime raskaudessa ja 17kg tulee että napsahtaa. Ja alussa varmaan heti 5kg. :O
Tsempit kaikille!
Tuhnuliini 7+1
 
Muskottikukka,teretulemast tähän kerhoon,alkoi aivan samalla tavalla täälläkin ja se kurkkukipu kesti todella monta päivää. Tukkoisuus helpotti viime yön aikana,mutta niistänyt olen senkin edestä. Antibiootteja en uskaltanut vielä hakea,kun lääkärilin sanoi,että kannattaa odottaa,jos lähtis ilmankin.

Pakko hehkuttaa,että eka pahoinvointikohtaus on tullut kuvioon;joudun lähtemään todella aikaisin töihin ja aamupalaa en ole koskaan ennen viittä oppinut syömään.Normaalisti syön töissä eväät ennen kasia,mutta tänään en ennättänyt ja siitä opin,että todellakin alan syömään vaikka olisi kuinka kiire. Tuli meinaan niin paha olo,että melkein juoksuksi meni,kun vessaan yritin päästä. Oksua ei tullut,mutta hyvin lähellä oli.

Lähdin kyllä ko.episodin jälkeen kotio,vaatii tämä flunssakin veronsa,mutta jännää onkin nähdä,miten selviän jatkossa. Teen päätetyötä,mutta joudun kulkemaan tuotannon läpi ja hajujen kirjo on mitä monimuotoisin. Kylmää hikeä ja hengittelyä vaati,että selvisin vaihtamaan pukuhuoneille vaatteita. Onneks autossa oli primperaneja,että selvisin kotio. Ihania nämä olot kuitenkin on,tietää,että joku siellä asustaa. Huomenna olisi taas kontrolliultra.
 
Heii!
Eilinen ilta meni kuulumisia lukien, enkä muista ketä piti halia ja ketä onnitella mutta halit ja onnet silti :)

Mie tosiaan 2vk sitten kävin varhaisultrassa, näkyi pussi ja valtava ruskuaispussi jonka kyljessä oli "jotain"...eli jotain 5+ oli vain viikkoja vasta (niin kuin pitikin) nyt huomenna uusi ultra ja pitäis pikkuinen näkyä jo <3 jännittää niin vietävästi etten varmaan saa yöllä edes unta. Tammikuussa kun ultrassa näkyi viikolla 9 kuollu pikkuinen :'(
Mutta nyt on toiveet korkealla ja olotkin sen mukaisia :)

Tissit sen kun jomottaa, pahoinvointi vuorottelee kauheesta kuvotuksesta ihan ok tunteisiin päivittäin. Ihan erilainen raskaus kuin kesken mennyt (silloin kaipasin oireita joita nyt sain kunnon kuormallisen) Tupakka jäi automaattisesti pois, ei tehnyt enää edes mieli, ja punaviini / olut tissuttelijana kumpaakaan ei ole tehny edes unissaan mieli :D ihmeellinen kroppa.
Mulla taitaa olla tuo la ihan päin peetä, mut huomenna ilmoitan mikä on se "oikea" la :)
Ja tosiaan synnärinä KYS sekä ikä 25

Ihanaa ja aurinkoista odotusaikaa :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Me käytiin varhaisultrassa ja siellä ei näkyny sykettä, eikä ees sikiökaikua... ruskuaispussin koko vastas viikkoja 5+3. Varattiin ens viikon perjantaille uus aika ja katotaan onko muutosta tapahtunu... on vaan aika tuhoon tuomittu fiilis :(
 
Kylläpäs päivän aikana ehtii tapahtua täällä paljon! Kivoja uutisia, ja sitten ei niin kivoja.. Sanattomaksi vetää.
yöperhonen, kuulostaa tosi ikävältä ja tuossa tilanteessa tuntuu varmasti ettei perjantai tuu ikinä.

Sain tänään lähetteen hcg-mittaukseen, kuinka kovasti jännitän jo sitäkin! Huomenna pitäisi labrassa käydä ja siitä se piinaava odotus alkaa..

ps. Oon niin kateellinen teille joilla on omakotitalot ;)
 
Tervetuloa uusille taas! :)

Paranemisia Handis85.

Asunnosta oli puhetta. Me muutettiin syksyllä isohkoon kolmioon ja vuokrakin sen mukainen. Vähän jännittää miten jää rahaa menoihin sitten kun tulot pienenee :L Tänne kyllä mahtuu lapsi tai parikin noin näennäisesti ja kun oltiin katsomassakin tätä, laskin olevan sängyt ainakin 4 lapselle edellisellä asukkaalla. x) Me ei taideta ihan niin pitkään kituuttaa jo useampia tulee. Ollaan kyllä jo keskusteltu miten täällä sitten sijoitellaan huonekalut ja lapsen oma tila ym. sitten kun sitä vaatii/tarvii.

Yöperhonen- tsemppiä seuraavaan ultraan! Toivottavasti tulis joku pieni sieltä näkyviin. :hug:

Sain tänään varattua ajan 1. ultraan kunnalliselta 7.7. jolloin pitäisi olla 13+2 mun laskujen mukaan. Meni paljon myöhemmäksi kuin olin toivonut, mutta alunperin antoivat 9.7. ajan ja tosiaan kun tuolloin 7.7. ois tarkoitus lähteä vähän kauemmaksi kaverin mökille pariksi viikoksi, niin en halunnut myöhästyttää lähtöä yhtään enempää. Siihen asti saa kituuttaa vielä tietoa, onko siellä joku vai ei ja onko kaikki hyvin. :L Olot ja vatsan kasvu on kyllä sellaiset ettei kyllä jätä jotenkin epäilyksen varaan. Housutkin rupeaa jo ahdistamaan. Varmaan kyllä pitää aikaisemmin jo kertoa kavereille kun saattaa muuten kyllä herättää ihmetystä mun yhtäkkinen raitistuminen. Ajattelin tuonne naamakirjaankin laittaa joko sieltä ultrasta kuvan tai vatsasta, kumpi tulee sitten ensin. :D

Alle viikon päästä on eka neuvolakin (vihdoinkin!). Kaveri sanoi, että ainakin heidän TK:ssa (sama kunta) ne kuunteli viikolla 9+ jo sydänääniä, mutta eivät lupaa saada kuuluviin mitään. :eek: Onko muilla tuosta kokemusta? Onkohan mahdollista saada tuolloin jo kuuluviin?

7+3
 
Mulla kuunteli neuvolalääkärin käynnillä ekasta lapsesta sydänääniä. Tai yritti mutta eihän sieltä mitään kuulunut. Viikkoja silloin 10+. Nykyään onneksi neuvolalääkärilläkin ultra käytössä että ei tarvii arvailla. Kuulemma mahdollista muttei läheskään aina kuulu.
 
yöperhonen: Voi ei! Varmaan raastavaa odottaa seuraavaa kertaa! :|

Mullakin alkaa usko (jo nyt!) loppua raskauteen; tänään oikein yritin kuullostella kroppaa, eikä ole YHTÄÄN raskausolo, siis MIKÄÄN ei mielestäni viittaa raskauteen, se pieni tissikipukin on hävinnyt. :( Mulla siis vasta menossa 5+5, mutta odottaisin jo jotain merkkejä olevan...
 
Yöperhonen: voimia ja halaus. Täällä kärvistellään samassa tilanteessa. Uskotaan, että ensi kerralla pienet näkyy.

Tombatar: älä vielä luovuta! Jos ei ole verta, ei merkitse mitään.

Nissukka: odotellaan rauhassa. Samat oli näkymät mulla, mutta ei näkynyt sitä jotain ruskuaispussin seinässä.

(.) täällä on ollut pahoinvointia koko illan. Ihan samanlaista kuin edellisen kerran. Toivon, että tarkoittaa sitä, että asukki kasvaa ja istukka alkaa toimia... Jospa olisikin viikot hiukan pienemmät kuin pitäisi. Minäkin olen ylipainoinen odottaja ja syön metuja. Oletan, että saan ekassa neuvolassa jo verensokerimittarin, vaikka mulla ei olekaan diabetesta.

Tervetuloa uudet ja voimia kaikille oireiden kanssa!
 
Isot halit epätietoisille,toivotaan et pian selviäis asiat ja kaikki olis hyvin :hug:

Asumisesta me asutaan tällä hetkellä rivari kaksiossa,tulee aivan liian ahdasta kahden lapsen kanssa,varsinkin kun tuo esikoinen on siirretty makkariin ja me nukutaan sohvalla olkkarissa. Omakotitalokaupat kesken,pitäis saada tää kämppä myytyä ensin alta pois mut huonolta näyttää markkinat :( jos ei kauppoja synny niin on vaan pakko saada tää systeemi pelaamaan..

Tänään oli eka neuvola,verikokeisiin ensi viikolla ja odotellaan että tulee kutsu np-ultraan jonka jälkeen varailen seuraavaa neuvola-aikaa..

8+4 ja oireita on jonkuverran..yökötyksen tunnetta aamusta iltaan ja väsyttää aina syönnin jälkeen ihan sikana,aamulla ei todellakaan voi kuvitella nousevansa muksun kanssa samaan aikaan (klo 6 molemmin puolin)..onneks ollaan miehen kanssa molemmat lomalla ni voin jäädä sänkyyn keräileen voimia
 
Mulla on eka neuvola vasta heinäkuun puolella. Eli jotain vko 10 -»
Emmää vielä oo lyömäs hanskoja tiskiin tän odotuksen suhteen. Oon vaan henkisesti valmistautunu...
Oireetki palas :p

Me asutaan suht pienessä omakotitalos, noin sata asuinneliöö, 4 makkaria,takkahuone,olohuone,keittiö,kylppäri,sauna... ne normaalit.
Tää on valmistunu -72 joten sen huomaa. Järkky pienet makkarit ja keittiö. Olkkari sit hurjan iso.

Mä sillon tuota 3veetä odottaesa kävin kans ultras 5+2 ja näkyi vaan ruskuaispussi. Sit uudestaan 7+ jotain ja sillon näkyi syke. Joten yöperhonen älä sinäkään vielä lyö hanskoja tiskiin!!!!
 
Täällä ennen ainakin kuunneltiin sydänäänet ekassa neuvolassa. Pojan neuvolassa ei kuulunut ja pääsin ultraan, sieltä sitten löytyi vauveli joka ei vastannut menkoista laskettuja viikkoja (pitkä kierto). Tytön neuvolassa kuului sydänäänet ja viikkoja oli 9+0.

Tänään tuli kaksi clearbluen tavis testiä ja tein alle tunnin rakossa seisoneesta pissasta sen ja vahva plussa tuli.

Oon nyt kuumeessa ja kurkku on kipee. Torstai aamuna pitäisi lähteä lasten kanssa reissuun. Huomenna kyllä pitää jättää työt tekemättä jos vielä kuumetta on. Tänään minä höhlä kävin töillä vaikka huono olo onkin kuumeen takia. Onkohan se burana miten pahasta näin alkuraskaudessa? Mulla ei panadoli laske kuumetta yhtään. Otin aamulla viissatasen panadolin ja join vielä panadol hottia mutta ei mitään vaikutusta. Burana ainakin laskis kuumeen.. Voi että me ollaan kaikki niin pettyneitä jos reissu peruuntuu. :(
 
ainiin, sitä piti kysyä että auttaako teillä joku ruoka erityisesti huonoon oloon? mä huomasin eilen että jääkaappikylmät verigreipit teki tosi hyvää, samoin appelsiinit. taidan siis hamstrata niitä kaupasta kilokaupalla. lisäksi jäiset marjat uppoaa ja auttaa. kaikki makea on aivan ehdoton ei.
IHANAA! kuule mulla on näistä tytöistä mennyt kymmeniä kiloja greippiä,jääkaappikylmänä.Taas menee grepiä,ihan vesikielellä syön niitä.
 
Oman mielenrauhan vuoksi tuhlasin eilen kankkulankaivoon 15e ja ostin viikkonäytöllisen testin. Se näytti 3+ joten kai siellä asukki vielä on...

Meillä neuvolas ei oo kuunneltu kun vasta noin 15 viikolla sydänäänet. Nyt sinne on tullu ultralaite,nähtäväks jää katotaanko sillä ekalla kerralla...
 
Heipähei!

Tänne on rantautunut pojalle oksutauti. Kaiken tän mun pahoinvointini lisäksi. Töissä kävin kahtena päivänä ja nyt 2vp. Tänään neuvola ja saan varmaan ar-ultra ajan :D

Yritän nyt saada päiviteltyä listaa vaikka vähä väliä juoksen auttamassa muksuja.

Jotenkin en osaa vieläkää uskoa tän raskauden jatkuvuuteen kun oireet on niin lieventynyt. En mä voi saada näi helpolla 3 lasta.

Eveny 7+0
 

Yhteistyössä