Tammimasut 2015 *marraskuu*

Tammikuun lasketut ajat:


1.1
tammivauva15 / 2.lapsi / OYS
ensbe / 24v. / 2.lapsi / K-SKS
xeni / 1. lapsi
Nicola81 / 4.lapsi / TYKS
noora89 / 24v. / 2. lapsi / LPKS / poikalupaus
Amelier / 27v. / 3.lapsi / OAS
Pioni78 / 36v. / 1.lapsi / JS

2.1
tiiz / 20v. / 1.lapsi
klemmu / 31v. / 1. lapsi / PHKS
anheli / 24v. / 2. lapsi
shania / 33v. / 1. lapsi

3.1
karzu87 / 26v. / 2. lapsi
-molly- / 1. lapsi
väri / 2. lapsi / poika
aarteeni / 29v. / 4.lapsi

4.1
annnu /
artemis /
illusiah / 27v. / 2.lapsi / SAS
Daagmar / / 1.lapsi /

5.1
santrana / 1. lapsi
muskottikukka / 28v. / 1. lapsi / EKKS
Kerttuli82 / 31v. / 1.lapsi
karmini / 27v. / 2. lapsi / K-SKS / tyttölupaus

6.1
Villemo / 1.lapsi / KOS
jenikk / 22v. / 3.lapsi / KOKS

7.1
miija87 / 26v. / 2. lapsi / LKS
esteri1 / 40v. / 1. lapsi
Mrs-K / 28v. / 3.lapsi / LKS

8.1
sannuli / 28v. / 2. lapsi
susna / 30v. / 1. lapsi / Oys
papunenn / 20v. / 1. lapsi / KOKS

9.1
Maatuska88 / 26v. / 1.lapsi / TYKS
kantrinen / 27v. / 1. lapsi / SAS
Yönseutu / 30v. / 1.lapsi / TYKS

10.11
Cynder / 29v. / 2.lapsi / EKKS / tyttölupaus
Ibis89 / 25v. / 1.lapsi /KOS / poika

11.1
Nijan / 2. lapsi

12.1
helmiina81 / 33v /1. Lapsi / PHKS
milliet / 3.lapsi
naaba87 / 26v. / 1. lapsi / OYS
Vaavimasu / 30v. / 5.lapsi / tyttölupaus

13.1
Tähtinen87 / 27v. / 3.lapsi / KAKS
Ondine / 3.lapsi / PKKS poikalupaus
"siru" / 30v. / TAYS

14.1
aamurusko / 3. lapsi

15.1
lilli1977 / 36v. / 1. lapsi / Satks
lissufin / 33.v / KYS
Tanya85 / 29v / 2. lapsi / TAYS / poikalupaus
Nissukka / 25v / 1. lapsi / KYS
Murma / / 3. lapsi/ KOS
Yvonna / 28v / 1.lapsi / TAYS
Överrasknings baby / 32v. / 2.lapsi / PS / tyttölupaus
toive5 / 33v / 5.lapsi / JS
Mihmiliini / 3.lapsi

16.1
lupu80 / 2. lapsi
Katariina81 / 32v / 3. lapsi / TAYS

17.1
suski86 / 28v. / 1. lapsi / TYKS
spiderling / 24v. / 1. lapsi
huhheijaa! / 5. lapsi / OYS
bubbus / 39v. / 4.lapsi / TAYS

18.1
luosto74 / 40v. / 6. lapsi
odottavin mielin / 2. lapsi
mun3. / 3.lapsi / KOS
Laalaax / 26v / 1.lapsi
Marjuska83 / 30v / Jorvi
Muruliini82 / 31v / 5. lapsi/ K-SKS poikalupaus

19.1
Tuhnuliini / 35v. / 2.lapsi / TAYS
Sabat / 22v. / 1.lapsi / K-HKS

20.1
orkidea / 28v. / 1. lapsi / TYKS
rosma / 40v / 2.lapsi / TYKS
ekaaodottava / 1.lapsi / KOS
Mimoza / 1.lapsi /
Roks / 28v / 4.lapsi

21.1
Eveny / 25v. / 3. lapsi / MKS tyttölupaus
HeavyMetalMama / 37v. / 4. lapsi
NevaNeva / 26v. / 4. lapsi / KOS
Kalpeakuu / 34v. / 1.lapsi / K-SKS / poikalupaus
sanri / 25v. / 1.lapsi / MKS
-nanu- / 30v / 1.lapsi / tyttölupaus
valentine89 / 25v. / 3.lapsi / tyttöveikkaus

22.1
piianappula / 29v. / 2.lapsi /
Gislie / 26v. / 2.lapsi / PKKS
yöperhonen / 25v. / 2.lapsi / EKKS

23.1
Saana11 / 28v. / 3. lapsi / TAYS
Miri81 / 33v. / 1.lapsi /
jenskuliini85 / 28v. / 2.lapsi /
zuku / 6.lapsi /
Bee82 / 32v. / 1.lapsi / KOS
Elegace / 23v / 1.lapsi/ SAS

24.1
safiia / 28v / 2. lapsi / K-HKS
Sateenraikas / 32v. / 3.lapsi /
manta94 / 1.lapsi
Artisokka / 2.lapsi /

25.1
Milip / 2.lapsi / 27v. / PHKS
pähkinä78 / TAYS
Mimmimiina / 34v. / 2.lapsi / JS tyttöveikkaus
Stairway / 20v. / 1.lapsi / TAYS
hunny / 21v. / 1.lapsi / poikalupaus

26.1
blueone / 21v / 1.lapsi /
daimonhaert / 2.lapsi
anniinamaria / 20v / 2.lapsi / K-PKS
melisi/ 22v. / 1.lapsi / PKKS
Jaelle / 27v. / 1.lapsi / KOS

27.1
Suzu / 29v. / 2.lapsi / HYS/KOS
Pyllerö90 24v. 1.lapsi / KYS

28.1
tombatar/39v./6.lapsi/SeKS poikalupaus
Briitta / 38v. / 2.lapsi / PKKS
hiliputti / 27v. / 1.lapsi
Manuliina / / 1.lapsi /
mak85 / 29v. / 3.lapsi / OYS tyttölupaus

29.1
nallukkan / 25v / 1.lapsi
raparperitaivas / 28v. / 4.lapsi / MKS

30.1
sennieveliina / 22v. / 2.lapsi / TAYS
Mjölkchoklad / / 3.lapsi /

31.1
Na-nu / 2.lapsi / KYS
Paips / 27v. / 1.lapsi / PS tyttölupaus



LA?
Mur76 / 37v / 2.lapsi / KOS
Tiitiäinen 1 / 2.lapsi


Menetyksen kohdanneet

Hookoo82
Valo15
Lumi-15
miree
diadia
patsuli
Udafina
Belll
vauvatoiveinen
Handis85
jansky


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Vanhat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2366094-tammikuun-2015-odottajat-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2385923-tammimasut-2015-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387837-tammimasut-2015-kesakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395471-tammimasut-2015-heinakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2405942-tammimasut-2015-elokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2412002-tammimasut-2015-syyskuu/#post30230621
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2419293-tammimasut-2015-lokakuu/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Naaba87.

Mites onko teillä muilla tullu "kuumia aaltoja"? Mietin et liittyykö mulla ne tähän flunssaan, vai raskauteen. Mutta ihan hirvittävä hiki saattaa tulla yhtäkkiä ihan vaan paikallaan istuessa. Tähän kuumaan aaltoon liittyy herkästi myös sydämen tykytystä ja lievää pahoinvointia.
 
Mulla hikoilu keskittyy öihin - ja töihin, jossa on niin kuuma, että kuljen siellä edelleen toppi päällä - mutta sydämentykytys ja pahoinvointi kuulostaa tutulta. Viimeksi tänään tuli tollanen "kohtaus", kun leikkasin kynsiäni. Noista tykytyksistä kyselin kesällä neuvolassa, kun niitä tuli useammin ja olivat joskus melko voimakkaitakin. Normaalia kuulemma on, niin kuin tuntuu olevan kaikki muukin inhottava ja outo :D
 
Lääkärineuvola oli tällä viikolla ja kaikki oli onneksi hyvin. Eli huoletta voi siis olla supistusten kanssa. Vauva on raivotarjonnassa ja lääkärin mukaan siitä johtunee painontunne ja pistelyt alakerrassa. Supistukset osaltaan vielä vaikuttavat painontunteeseen. Ihanaa, ettei tarvitse olla huolissaan :heart: Eiköhän näiden vaivojen kanssa sitten toimeen tule, kun tietää, ettei pienellä on kaikki hyvin =) Painoarvionkin sain ja ihan aikasempia vastaavan kokoinen vauva pitäisi olla tulossa, 3300g :heart:

Tsemppiä kaikille flunssaisille! Onneksi meidän talous on välttynyt ainakin vielä toistaiseksi pahemmalta flunssa aallolta. Influenssarokotteen ottamisesta en vielä ole ihan varma. En juurikaan ole ottanut aikaisempina vuosina -enkä kyllä ole sairastellutkaan. Luultavasti en ota nytkään. Täytyy sitten seuraavassa neuvolassa vielä kysellä tästä.

Kuumia aaltoja tai runsasta hikoilua en itselläni tunnista. Uusina oireina tosin alaselkäkivut ja käsien puutuminen..? En tiedä sitten liittyykö tuo käsien puutuminen tähän raskauteen, mutta uusi ja erikoinen oire minulla. Väsymys on myös lisääntynyt, hb on kuitenkin pysynyt riittävän hyvänä, joten taitaa tämä pimeä syksy osaltaan vaikuttaa. Vielä pitäisi kuitenkin kuukausi jaksaa töissä. Onneksi oma työni ei ole fyysisesti raskasta, joten eiköhän sen jaksa =) Onneksi tämä aika menee nopeasti!

milliet 29+9 (huomenna täyttyy jo 30, hui!) :)
 
milliet: mulla kans puutu kädet koko ajan! Oon aatellu sen johtuvan jumisista lihaksista. Oon tosi huono venyttelemään ja nyt vielä huonompi, kun en voi jumppailemalla saada yläselkää ja hartioita auki ja lämpimiksi. Jalatkin puutuu nopeasti, jos istun sohvalla jalat ristissä tai koukussa. Ja kyllä, tiedän, että voi tulla suonikohjuja, mutta ääääääh, kun se vaan on mukavin tapa olla :D
 
Jaa niin, sehän on tosiaan marraskuu jo! Tällä viikolla selvisi äitiyspakkauksen kohtalo, siellähän se oli Postissa nököttänyt hyvän tovin - itse asiassa niin pitkään että päivää myöhemmin en tod. näk. olisi enää ehtinyt sitä saada vaan se olisi pistetty menemään takaisin. Kuulemma toimituksissa on ollut ongelmia pidempäänkin, Postille on reklamoitu useamman kerran mutta silti saapumisilmoitukset jää saavuttamatta vastaanottajan ja paketit matkaavat eestaas. Aika turhauttavaa toimintaa.

Neuvolassa kävin pari päivää sitten, kaveri hengaa pää alaspäin kuten hieman epäilinkin. Vauhdikas meno jatkuu, nyrkkeilyt ja potkut alkaa olla aikamoisen napakoita. Omaa liikkumista on ollut pakko himmata, kun supistelee niin herkästi. :( Neuvolaterkkari laittoi lääkäriinkin tsekkaukseen, kaikki oli onneksi kunnossa ja lääkäri oli kovasti sitä mieltä että usein menee yliajalle jos tässä kohtaa paljon supistaa. Toivotaan näin. Influenssarokotusta en aio ottaa.

Hauska idea tuo Naaba87:n TOP3-lista, tällaista tuli äkkiseltään mieleen:

Hyvät
1. Vastustuskyky. En ole kertaakaan ollut kipeenä, vaikka työskentelen avokonttorissa ja siellä näkyy heti flunssakausien alku porukan lakoamisena sängynpohjalle. Mieskin on ehtinyt tuoda töistään ainakin pari kunnon flunssaa alkukevään jälkeen. (Tosin ehtiihän tässä vielä saada ties minkä räkätaudin...)
2. Kaikki se mönkiminen mahassa, ihan kuin tyyppi tahtoisi välillä osallistua meidän juttuihin.
3. Koko tämä matka. On aika huisaa, miten tähän hommaan on kasvanut viikkojen edetessä niin itse kuin tuo toinen puoliskokin. :)

Huonot
1. Tissit; kuka kävi vaihtamassa ne heti ekojen kuukausien aikana?!
2. Väsymys; alkuraskaudessa ihan järjetöntä ja nyt huomaa taas väsähtävänsä selkeesti helpommin.
3. Mahaan koskeminen; en ole koskaan tykännyt että mun mahaan kosketaan ja nyt tietty on ollut pakko sopeutua.

Yönseutu 30+2
 
kiitos Napsu,mulla niin jumittaa tän taudin takia,et en ees hoksannu uutta kuuta avata :headwall:
oon siis kohta viikon pitäny öisin lukaalia olkkarin sohvalla kovan yskän takia. istualtaan on saanu torkkua ja toisekseen noi taaperot ois kuitenki heränny mun loukuttamiseen.
mä oon kans miettiny tuota TOP-listaa.

huonot
*ei taivu
*liitoskivut
*pahimman pelko

hyvät
*potkut/liikkeet mahas
*saa olla reilusti peittelemättä lihava
*raskaus ylipäätään. mä tykkään olla raskaana :heart:

neuvola mulla torstaina. onhan tuosta jo taas kuukausi kun viimeks käyny... nyt on oma neukkutäti paikalla...

tompsu ja tomtom 27+5
 
Viimeksi muokattu:
"toive5"
Mjaa, ehkä oli taas aikaista hehkuttaa.

Paino nousee huomasti 600 g/vk . Tänään neuvolassa paineet koholla. Huomenna pissanäyte labraan. Täti soittelee sitten, jos on vielä proteiinia. Seurataan 2 vk paineita - sit neuvolassa katsotaan taas tilanne.

Väsymystä on tosiaan lisääntynyt täälläkin eli taitaa kuulua tähän vaiheeseen.

Hyvät
*Liikkeet on selkeitä eikä sen puoleen ole tarvinnut olla huolissaan
*Maha on muodoltaan "hyvä" ja olen muutaman vaatteen tuota varten hankkinutkin
*Muutaman pikkuvaatteen jo ostanut ja kovasti tekisi mieli käydä taas kirpparilla kurkkaamassa, josko hyvä kuntoisia olisi tarjolla.
*Välillä sitä tuntee sätelevänsä

huonot
*väsymys
*remontin hidastuminen
*tunnen syyllisyyttä siitä, että tarvitsen lepohetkiä

Mjaa lienee aika alkaa kirjoitella Kelalle + voisin alkaa suunnitellla pienempien lasten hoitomuotoa....

Nyt vähän lepoa, ilmeisesti työ alkaa tosiaan rasittaa kehoa. Meillä on töissä normaalien työtuolien lisäksi satula tuoleja. Erehdyin kerran viikko takaperin istumaan sellaiseen hetkeksi. Lopputulos se, etten meinannut päästä tuosta ylös. Häpyluun puolella puutunut tuntemus - hmm.. oli todella outo tunne. Enkä sen jälkeen ole satula tuolin lähettyville mennyt.
 
Voi voi, veriarvot... Eilen soitti neuvola verikokeen tuloksista ja hemoglobiini laskenut - lisärautaa kehiin - ja nyt viikon ajan on myös sokeriarvoissa ollut aterian jälkeen monta ylitystä. Rautatabletit ostin jo, ja pitää näemmä siirtyä vähähiilarisempiin tai pienempiin aterioihin. Makeanhimo ja ruokahalu ovat kovat, joten kysyy tahdonvoimaa! Paastoarvot onneksi vielä kunnossa, ja jos aina voisi lounaan jälkeen käydä kävelyllä, ei tässä mitään ongelmaa olisi. Onko jollakulla kokemusta radin kanssa, paheneeko tilanne synnytykseen asti vai helpottaako jossain vaiheessa jo aiemmin? 29+0 menossa tänään, eli aikaa pahentua vielä on :/ Muuten kaikki kunnossa ja vielä jaksaa.
 
mun käsittääkseni radi hankalimmillaan 30 viikon tienoilla,jonka jälkeen helpottaa. Perustuu vissiin insuliinin tuotantoon. Mullakin oli tuolloin useammin korkeampia arvoja,nyt helpottaa. Tällä viikolla vissiin alkaa viikko 32+0.
 
"toive5"
tombatar: Hieno kuosi paidassa.

Alapaineita 95-98 välillä. Lienevät vielä kohtuulliset - viimeksi taisivat lupailla lääkitystä vasta, kun paineet säännöllisesti yli 100. Tiistaina olivat työviikon jäljiltä 102-105. (ja siis oikeasti mulla ei ole mitenkään fyysisesti raskastyö enkä hirmuista kiirettäkään ole pitänyt töiden teossa)....

No vielä kun terkkari muistaa soittaa, että labrakokeet ok - siirrytään taas sitten seuraamaan.

Toisaalta, jos pitkään ovat koholla vois ehkä kiukutellakin, kun viimeksi eivät suostuneet kirjoittamaan lääkitystä ja sitten synnärillä kuitenkin päättivät aloittaa lääkityksen, kun paineet eivät laskeneetkaan synnytyksen jälkeen. Joku 2-3 kk muistaakseni jouduin syömään noita ennen kuin palautuivat taas normaaliksi.

Huomenna ois mukava päästä hieman ulkoilemaan, mutta sitten taas pitää muistaa olla varovainen. Epätasainen maasto ei tee hyvää liitoksille + pihahommissa tule helposti otettua sivuttaisaskeleita (esim. haravointi) ja juuri sitä pitäisi vältelllä.

Hirmuinen ajava voima olisi vaan saada tuo piha vihdoin siihen kuntoon, että antais talvelle luvan tulla. En ole talvi ihmisiä, mutta keväälläkin helpompaa kun piha siistitty syksylläkin.
 
Oltiin tänään perhevalmennuksessa. Oh dear :stick: Noh, ei ollut ihan paras päivä lähtökohtasestikaan, joten oikeastaan se kaks tuntia meni siinä, että mietin miten ihanaa on päästä kohta kotiin ja suihkuun :D Ihan innolla odotan kuitenkin seuraavaa kertaa, kun silloin puhutaan synnytyksestä.

15 päivää mammalomaan, can't wait!
 
Sain kuitenkin kunnon räkätaudin vielä itselleni riesaksi :headwall: En kyllä yhtään olisi sitä tähän juuri nyt tarvinut, mutta jospa sitten ei ainakaan tarvitsisi sairastella enää loppuraskaudesta ja lähellä synnytystä :snotty:

Itseäni piristääkseni laitoin ensimmäiset tarvikehankinnat tilaukseen. Äitiyspakkauskin on tilattu ja sen pitäisi jo pian tullakin :heart: Kaikenlaista tarpeellista -ja vähemmän tarpeellista, mutta niin ihanaa- pitäisi vielä hankkia valmiiksi.. :whistle:

Seuraava neuvola on taas parin viikon kuluttua ja sitten onkin enää toiset pari viikkoa äitiysloman alkuun :heart:

milliet 30+3
 
Empä huomannu uutta ketjua ollenkaan...
maanantaina oli sokerir.koe ja kaikki tulokset kunnossa.
tiistsina kävin nivuksen uä:ssä ja onnexi tyrää ei ollukkaan vaan ilmeisesti vauvanpylly painaa niin kovasti verisuonia minkävuoksi patti tulee, onnexi ei tyrä, mutta kuitenki niin pirun ärsyttävä vaiva, en tiiä miten pystyn oleen töissä, nyt olen lomalla vielä viikon.
Flunssa meinaa iskiä, kurkku kipiä ja korvia kutittaa :/

Jalan Uä:ssä selvis että vauva tosiaan taas istuu. Edellinenkin istui kokoajan ja menu sektioon, pahasti näyttää nytki siltä, en uskokkaan että kääntyy mutta voi toki ihmekkin vielä tapahtua. Sisko jättäny hyvän paikan misä istua :) ikävästi pää vaan painaa jo kylkiluita, kyykkiminen on tosi hankalaa.

:)
 
mulla kans viihtyy istuen. kenkien laitto yhtä tuskaa :|
mulle neukku eilen sano,et sit kun pää alkaa painaa (tulee painavaksi) nii usein kääntyvät raivotarjontaan.
mull noi muut on het alusta asti jo olleet pää alaspäin,saas nähdä miten tämän käy.
 
Viimeksi muokattu:
Kenkien pukeminen on kyllä niin hanurista nyt :D Täällä on viime päivinä ollu lunta ja reippaat pakkaset, joten otin saappaat käyttöön. En ole yrittänykään vetää niiden vetoketjua kiinni, joten yleisilme on ollut lievästi nuhjuinen :cool: Viikonlopun ompeluhomma vois olla toppahousujen isontaminen. Ostin ne pari viikkoa sitten. Miesten xxl oli ainoa koko, jonka sai mahan päälle ja vielä kiinni. Olin ajatellu, että kiilat tarvii ommella vasta joulukuussa, mutta ei.

Yskä vaivaa vielä aamuisin ja välillä iltaisin, mutta muuten olo on melko hyvä. Väsyn helpommin, joten energiapuuskien välillä pitää aina ottaa lepoa. Onneksi meidän uusi sohva on viimein tullut ja mahdun röhnöttämään mukavasti.

Makuuhuone pitäisi järjestellä uusiksi, jotta se palvelee paremmin vauva-arjessa. Tietenkin mies on reissussa just nyt, kun tekisi mieli pyöritellä huonekaluja paikasta toiseen :D Noh, rymsteeraus saa odottaa alkuviikkoon - ja viikonloppuna mennään IKEAan.
 
Täällä vointi on pysynyt edelleen hyvänä, oon pystynyt käymään crossing-tunneilla ja kuntosalilla ja lenkkeilemään ja treenaamaan koirien kanssa ihan normaalisti. Olen melko pitkä (176 cm) joten maha on suhteessa varsin kohtuullisen kokoinen. Moni työkaverikin on ihmetellyt kun maha juuri ja juuri erottuu työvaatteiden alta.

Painonnousu on onneksi hidastunut, nyt ei 1,5 viikkoon ole tullut kuin parisataa grammaa painoa lisää. Sokerirasitustestikin oli viikko sitten ja kaikki arvot reilusti viitearvojen alapuolella, joten siltä osalta saa huokaista helpotuksesta. 2 tunnin arvo oli enää vain 4,3 mmol/l, minkä perusteella vapautin itseni huonosta omastatunnosta useiden välipalojen suhteen. Töissä esimies on todella niuho taukojen suhteen ja jaksaa aina muistuttaa niiden pituudesta ja siitä että kahvitauko on sovittu pidettäväksi ruokatunnin yhteydessä, eli periaatteessa päivässä olisi vain yksi 30 min tauko virallisesti. Mulla on kuitenkin oksettavan kova nälkä ruokikseen mennessä jollen syö aamupäivän aikana ylimääräistä leipäpalaa ja hedelmää, sama homma iltapäivällä.

Hullua miten nopeasti aika kuluu, nyt on enää 6 viikkoa äippäloman alkuun. Tuntuu että töissä aika kuluu sitä nopeammin mitä lähemmäksi ä-loma tulee. Ensi viikolla olisi pomon määräyksestä edessä työpisteen vaihtaminen kevyempään. Alkuperäisen suunnitelman mukaan mun ois pitänyt tehdä vaihto jo viikkoja sitten, mutta kun vointi on pysynyt hyvänä olen kitkutellut sitkeästi vanhassa. Haikealta tuntuu vaihtaa työpistettä, vaikka jätinkin "jalan oven väliin" pitämällä itselläni osan vanhoista töistä. Ja meneehän tässä vielä viikko pari mun tilalle siirtyneen työntekijän perehdyttämisessä.

Paips rv28+0
 
Puoleenväliin raskautta ei ollut juurikaan vaivoja, mutta nyt on senki edestä.Heräsin yks yö oikeanpuolen alamahavihlontaan, samoten aivastaessa tuntu että repiää koko kylki ja se kipu jää siihen useemmaksi tunniksi. Selkä alkanut myös vihotteleen, molemminpuolin kipeänä. No ei oo enää kun n. 12 viikkoa :-D

Vielä on viikkoja että vauva vois kääntyä mutta en usko, edellinenki istu koko raskausahan. oon alkanu jo henkisesti valmistautuun sektioon, ainut hyväpuoli siinä on ettei mee ainakaan yliajalle, muuta hyvää siinä ei ookkaan. Mutta toki koskaanhan ei tiiä :)
 
Kuinka paljon teidän vauvat hikkailee?
Omallani kun tuntuu olevan hikka vähän väliä, aina kun on hereillä / liikkuu =) Eihän hikka toki haittaa, eikös se liity hengityksen kehittymiseen? Jännän tuntoista vain.. :D

Huomenna alkaakin jo 32. raskausviikko :heart:
 
"toive5"
Milliet : Hikkaaminen on selkeästi alkanut lisääntymään täällä rv31.

Työviikon jäljiltä v ä sy nyt. 1,5 vk jäljellä ja hommia riittää ihan loppuun asti. Vikan päivän kyllä ajattelin osittain pyhittää ihan siivoukseen - turhaan sitä jättää kaiken maailman papereita sinne - kun osa kuitenkin koskee tätä hetkeä....

Vatsan kovettuminenkin on lisääntynyt.

Mitenhän ihmeessä sais kämpän jouluksi kuntoon. Remontti seisonut yli viikon ja tällä viikolla miehellä iltavuoro jne....
 
Helou!

Ajattelin pikaseen tässä kirjoittaa jotain ennen kouluun lähtöä.

Kiva lukea että muillakin samoja oireita :D
Itsellä nuo liitoskivut nyt vaikuttas puuttuvan toistaseksi, mutta oikean puolen lonkka on kipeä varsinkin kun makoilee. Kestää hetken että vetristyy kun nousee.

Närästys on täällä jokapäiväinen vaiva ja tuntuu että jopa vesi välillä närästää. Jatkuvasti tahtoo olla sellanen pieni polte kurkussa.

Supistuksia tulee ja menee aika reippaastikki päivän aikana ja ovat melko napakoita mutta ei nyt sillai kovan paineen lisäksi kipeitä.

Maha tuntuu itestä niin kovin pieneltä, mutta jotkut kyselee että joko olen kohta synnyttään lähössä ja jotkut taas ihmettelee miten pieni se on. No.. Ylimääräistä ei ole varmasti kertynyt joten se on vain se maha.

Myllerrystä riittää päivän aikana mahassa, ja hikkaakin tulee aina sillon tällöin. Puskee välillä, mutta uskoisin että on yhä pää alaspäin niinkuin edellisessä neuvolassa.
Seuraava neukku olis ens vkolla.. ajattelin varulta tarkistuttaa kohdunsuun tilannetta että tietäis vähän pitääkö ottaa iisimmin.

Mulla on täällä kotona ongelma..
Me otettiin au pair minun opiskelun ajaksi, ja alunperin sovimme että hän on meillä toukokuuhun asti, mutta kun kuulin raskaudesta, sanoin että ei ehkä pidetä kuitenkaan sinne asti.
No.. Nyt hän on saanut seuraavan paikan helmi-maaliskuun vaihteeseen, ja minä toivoisin hänen lähtevän jojoulun jälkeen meiltä.. Hän on olettanut saavansa olla meillä siihen asti että se toinen pesti alkaa..Minua kuitenkin ahdistaa ajatus että täällä olisi vielä "outo" ihminen pyörimässä ja touhuamassa minun hommia kun vauva syntyy..
Minä kuitenkin ajattelen että haluan ja minun pitää itse saada tehdä kaikki kun olen kotona. Eli periaatteessa hänen palveluksiaan ei tarvita kun minun koulu loppuu ennen joulua.. Ja rahastakin voi tulla tiukkaa kun pienenee entisestään tulot kun mammalomalle jään.. Minusta vain tuntuu etten raaski häntä häätää, kun ei hänelläkään eikä hänen perheellään ole oikein rahaa.. Vaikka sehän ei ole minun ongelmani miten hän pääsee uuteen perheeseen jne mutta kuitenkin.. Pitää koittaa tänään löytää joku rauhallinen hetki jolloin kertoa hänelle...

Koulun käynti alkaa maistua puulta, ja ahistaa kun on jotenkin ulkopuolinen olo tuossa ryhmässä. He ovat olleet kuitenkin "yhdessä" jo toista vuotta ja minä kurvasin siihen ryhmään tuosta vain, enkä tuntenut ketään. Eikä ryhmässä oikein ole ketään jonka kanssa tulisin sillai hyvin juttuun.Onneksi aikuisyhmä joten kutakuinkin jokainen osaa käyttäytyä, vaikka täytyy sanoa että kyllä niillä "aikuisillakin" naisilla osaa olla lapsellisia elkeitä :LOL:
No täytyy kestää vielä muutama viikko tässä ryhmässä ja sen jälkeen minun valmistumiseni on enää yhdestä harjoittelusta kiinni!

Voi en malta odottaa että saisin olla alsten kans taas kotona!
Minusta mikään muu ei ole arvokkaampaa ja ihanampaa kuin olla lasten kans kotona. Mulla on niin ikävä lapsia kun päivät pois kotoa. Onneksi niitä ei tartte lähteä kuskaamaan mihinkään vaan saavat olla kotona.

Mutta nyt tämän kirjan kirjoittamisen jälkeen täytynee mennä hampaiden pesulle ja alkaa touhuta lähtöä koululle päin :saint:

Flunssan kourissa oleville tsempitykset, itse olin koko työharjoittelun ja viimeviikon sairaana ja nyt alkaa helpottaa.. Kyllä se joskus paranee..

Hyviä vointeja kaikille!!!

Vaavimasu ja vauveli 31+1
 

Yhteistyössä