Tammimasut 2015 *toukokuu*

Moi,

Hyvä, että sait rauhan Roks. :)

(.) Minä jouduin soittelemaan viime viikolla apteekin lääkeneuvontaan, kun alkoi kutista ja hiivan oireet tulla. Siellä oli kanssa ihana neuvoja ja aloitin heti lääkkeet. Mutta eipä tämä taida ollakaan hiivaa, kun ei mennyt ohi... Tänään on lääkäriaika illalla ja menen kyselemään mitä nyt tehtäisiin. Epäilen, että pesuaine ja mahdollisesti pikkuhousunsuojat allergisoivat. Muuten ihan kiva, mutta kun ei sitten enää ole mitään suojia käyttöön... Käytössä on jo ne kaikkein vähiten allergisoivat Natyt... Pesuaineen jo vaihdoin ja illalla paiskaan kaikki alusvaatteet uudelleen koneeseen. Olisi kiva, jos olisi raskaus pidemmällä, niin näkisi samalla lääkärissä jo tilanteen... Mutta eihän siellä nyt vielä mitään näy. :/ Tärkeintä olisi saada kutina loppumaan. Ystävä jo pelotteli, että voi olla raskauden ajan hiiva, joka hänelle kesti "vain" 9kk... Kuolen, jos on tää kestää koko raskausajan...

Käyttikö kukaan teistä ennen raskautta gelee royalea? Satutteko tietämään uskaltaako sitä käyttää raskausaikana? Olen syönyt eiliseen asti ja se on todella hyvä ollut limakalvoille ja tuntuu ikävältä lopettaa. Mitään luontaistuotteitahan ei kai pitäisi käyttää, mutta tietääkö kukaan tuon tuotteen kohdalla kokemuksista?

Hyvää uutta viikkoa!

Vauvis ja pieni 4+6
 
Heippa!
Varovasti tulen mukaan porukkaan. Tänä aamuna plussasin, dpo19 ja viikkoja 4+4 :) Laskettu aika 29.1.2015. Ja esikoista odotellaan (tuntuupa hassulta sanoa noin :whistle:)

Kerronpa vähän itsestäni. Olen siis 25-vuotias, mieheni on 26. Jätimme ehkäisyn pois 11/2011, ja olimme jonkun aikaa "tulee jos on tullakseen" -mielellä. Kuitenkin kierrot olivat heti kättelyssä epäsäännöllisiä ja pitkiä, sain Terolutit mutta niistä ei juuri apua ollut säännöllistämisessä. Syksyllä 2012 menin yksityiselle gynelle, missä todettiin PCO. Sain laihdutuskehotuksen, jonka tuloksena lähtikin 10kg pois. Keväällä 2013 sain käyttöön Metforemit ja miehelle tuli lähete sperma-analyysiin. Hänelle kynnys mennä tutkittavaksi oli suuri, nyt maaliskuussa hän meni testeihin ja tulokset olivat ihan hyvät. Sain käyttöön clomit, ensimmäisen clomi-kierron tulosta tämä plussa nyt sitten on :)

Paljon on mahtunut tähän melkein 2½ vuoteen. Kumma tunne, en usko todeksi tätä. Aamulla ensin Apteq -testillä välittömästi selkeä plussa ja pari tuntia siitä vielä CB:llä "raskaana 2-3". :)

-Nallu 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Minä oon kärsinyt niiiiin valtavan kamalasta pahoinvoinnista muutaman päivän ettei elämästä oikein tule mitään. Tänään kävin sit hakemassa saikkua viikon ja pahoinvointi tabletti resept isketiin kouraan. Vielä en ole huomannut tabletista mitään vaikutusta olevan.

Pomolle kerroin kun saikulappua vein. Oli hyvin onnellinen. :) Päiväkodillaki piti sanoa ettei ihmettele miksi vien muksut hoitoon jos meillä vatsatauti riehuu :) Mies jo heitti ilmaan epälyksen että mahassa olisi kaksi pikkusta kun oireet on niin jäätävät verrattuna edellisiin raskauksiin.

Eveny 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: luosto74
Vauvatoiveinen, mulla oli kans edellisessä raskaudessa about sen 9kk hiivatulehdus, oli muuten tosi kivaa. :stick: Nyt oon suosiolla jättäny pikkarin suojat sivuun ja vaihtelen sitten alkkareita tarpeen vaatiessa.
Mutta tämä olo, voi kiesus. :$ Aamut ja päivät on kyllä aika rankkoja, kova oksetus päällä ja esikoinen 2,5v jonka kanssa pitäis jaksaa temmeltää... Vinkkinä, vaikka varmaan tiedättekin, mutta tuo säännöllinen syöminen, se on ainoa pelastus itellä ees hetkeksi. Vaikka kuinka kuvottaisi. Tunnin välein jopa. :D Saas nähä mitä puntari sanoo parin kuukauden päästä. Noooooh, kunhan nyt vain kaikki olisi hyvin!:heart:
Hyviä vointeja kaikille!=)
Tuhnuliini 6+0
 
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Kiitos Eveny uudesta ketjusta, täytyykin vielä lukea edellinenkin läpi. Fb ryhmään liittymisen kynnys on vielä kovin suuri.. En tiedä onko siihen kummempaa syytä kuin että näin anonyyminä on helpompi kirjoitella. Näin ainakin toistaiseksi :) toki houkuttaisi katsella "naamatusten" tammikuisten väkeä :)

Täällä ei ole ihmeemmin paha olo vaivannut. Joskin olen yhdistänyt että minisun mama-monivitamiini tabletit aiheuttaa melkoisen kuvotuksen :x onko muilla ollut samaa? Esikoisen kohdalla oli iltapainotteista oksentelua about 3kk ja kuopuksen kanssa ei juuri mitään oloja. Jännä nähdä miten käy nyt.
Mahdolliset kaksoset täälläkin pyörinyt mielessä..jotenkin tuo kohdun seutu on niin kova ja turvonnut että tuntuisi kuin viikkoja olisi enemmänkin.. Huh, jännittävää!

Täällä huomenna ensimmäinen neuvolakäynti. Vaikka edelliskerrasta ei ole pitkä aika niin silti semmoinen uutuuden kutkutus mielessä :)
Pelkoa tähän alkuraskauteen on tuonut esikoisen viikko sitten sairastama parvo :( pelottaa että just mulla ei ole niitä vasta-aineita ja se on tarttunut (tarttuu ennen oireita ja voi olla oireetonkin) ja kuulun siihen 30% jolle aiheuttaa keskenmenon. Toki toisella kolmanneksella saatu tartunta vaatisi tehokasta seurantaa sikiön voinnin turvaamiseksi, mutta tässä alkupuoliskolla ei voi kuin pelätä :(
Huomenna saan ehkä mielenrauhan kun pääsen terkkarin kanssa keskustelemaan, ja vasta-aine testikin luvattiin sikiöseulonnan yhteyteen kun niitä verikokeita otetaan muutenkin, täytyy vain odotella ja toivoa parasta!

Mrs-K 7+5

Lis.tuohon pahoinvointiin.. Olen aina ollut hirmuinen leipähiiri ja nyt tajusin etten ole kahteen viikkoon syönyt ainoatakaan leipää kun yököttää ajatuskin :D karjalanpiirakan vedin viikonloppuna ja se meinasi tulla ylös.. Pari kiloa tippunut paino, vaikka normaalipainon rajoissa olenkin niin se ei kyllä haittaa koska kuopuksesta jäi +5kg :)
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa täällä taas :wave: ja terveisiä ar-ultrasta. Sielä kaikki hyvin ja koko vastaa viikkoja. Sydän löi vahvasti ja kaikki elintoiminnot olivat kunnossa. Nyt vain jännitetään, että kumman vuoden puolella pieni syntyy. Toki km on vielä mahdollista mutta lääkärin mukaan sitä ei kannata nyt murehtia koska kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola ja toivon että jo kuukauden päästä voisi raskauden julkaista maailmalle noin "virallisesti". Nyt vain muutama lähipiiriläinen tietää..ja osa varmasti jo arvaa, mutta ei uskalla kysyä mitään. :) Ruoka-aineista koitan vältellä niitä kaikkia joita ei suositella. Aamukahvia vielä kupillisen juon, mutta muuten on kyllä kaikki jäänyt. Sen sijaan syön paljon ananasta..grillattuna, raakana, leivänpäällä, salaatissa..ja juon vettä to-del-la paljon..siksi tähystänkin aina ne vessa paikat etukäteen kun olen johonkin lähdössä. :) Tsemppiä kaikille ja kestämistä se pahoinvoinnin ja muiden oireiden kanssa...päivä päivältä ollaan jo voiton puolella. väri 8 + 2
 
Heippa naiset! :)

Varovasti tulen mukaan tänne teidän joukkoon.. tänään tein positiivisen raskaustestin ja plakkariin pläjähti tasavahvat viivat :D
soittelinkin äsken neuvolaan kun ei ole varmuutta, paljonko viikkoja olisi. sain ajan 10.6 jolloin terkkari sitten laittaa lähetettä raskaudenkeston määrittämiseksi ultraan. tod näk viikkoja kuitenkin 5+

kerron hieman itsestäni. Olen 25v nainen Lappeenrannasta. avopuolisoni on 34v ja meillä on 12/12 syntynyt ihana pieni uhmaava poika <3 perheeseemme kuuluu myös kaksi sekarotuista koiraa. vaikkakin tämä tuleva pieni on toivottu, tuli raskaustestin tulos silti vähän puskista :D innolla kuitenkin lähden odotukseen mukaan :)

en ole uskaltanut kertoa kun ihan vain muutamalle kaverille ja sovittiinkin, että pidetään asia salassa mahd pitkään.. :)

ajatukset on vielä vähän hukassa ja solmussa ja vaikka miten päin niin ei kovin fiksua tekstiä nyt synny... täytyy vielä sulatella asiaa!

minut voi siis lisätä jo listalle, vaikkakin vielä ilman laskettua-aikaa:
yöperhonen-/25v./2. lapsi/EKKS

YP 5+ :heart:
 
Heipsan mamat :) ehkä tämä tästä alkaa todeksi muuttua, kun töissäkin piti viikonloppuna vinkata etten eristyshuoneisiin enää tänä vuonna mene (toivottavasti).. vaikken nyt olisi halumnut vielä asiasta näin aikain kertoilla, mutta toisaalta saa iloita nyt avoimesti :) jos sitten jotain ikävää käy, päätin olla murehtimatta vielä.
Ja tulihan se ensimmäinen neuvolakin varattua jei!

Ainut mikä mietityttää niin kilpirauhaslääkitys.. onko muita? Tai muulla jatkuvalla lääkityksellä?

Itsellä edellisen synnytyksen jälkeen todettu basebowin taudin radiojodihoidon jälkeinen hypotyreoosi johon lääkkeitä titrattu jo kohta vuosi..

hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

milip ja pikku 5+3
 
Tervetuloa uusille plussanneille! :)

Täällä ei oikein ole mitään uutta raportoitavaa. Tekisi niin mieli kertoa kaikille jo varsinkin kun vanha työkaverikin laittoi juuri naamakirjassa np-ultrasta kuvan. :x Aina kun mietin asiasta kertomista sydän hyppää kurkkuun ja asia tuntuu jotenkin todellisemmalta.

(Jo) viikon päästä saa varata siihen ekaan ultraan aikaa ja kaksi viikkoa enään ekaan neuvolaan! :) Kyllä tää aika sit kuitenkin menee aika nopsaa vaikka jokainen päivä tuntuukin kiduttavan hitaalta. Sunnuntaisin on nyt tullut otettua aina uuden viikon kuvat niin näkee konkreettisemmin tuon vatsan kehitystä. Vaikka eipä se kai ulkopuolelle ole tulossa vielä pitkään aikaan näkyviin kun noita ylimääräisiä kiloja on se muutama. Varmaan työkaveritkin tulee kuvitteleen pitkään, että oon vaan lihonut :D

6+2
 
Täällä on tainnu alkaa ekat ruokahimot. En tavallisesti syö paljon lihaa, mutta viimesen noin viikon aikana oon himoinnut meetvurstia :D Ihan kaksin käsin en sitä vedä, mutta leivän päällä nyt, kun pahoinvointi on vähän helpottanut. Äklötyksen tilalle on muuten palannut väsymys. Öisin nukun kellon ympäri ja välillä päiväunet lisäksi.

Tuolla aiemmin porukka keskusteli, miten piilotella raskautta illanistujaisissa. Ehkä muut kiinnittää asiaan enemmän huomioita, jos sitä itsekin stressaa ja yrittää piilotella. Jos ei halua vielä kertoa, kannattaa mun mielestä olla kuin ei oliskaan. Vetoaa vaikka aikaiseen aamuherätykseen, kuten joku vinkkasikin.
Meidän kaverit ei juomattomuutta edes ihmettelis, koska äärimmäisen harvoin juon yhtä drinkkiä enempää - yleensä en edes sitä. Tästä huolimatta ollaan kerrottu kavereille aina sitä mukaan kun on törmätty.

Ensimmäistä neuvolaa (9+6) ja ultraa (12+1) odotellaan jo kovasti!

Muoks: nyt siis 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Minä en taida vieläkään olla listalla, elikkä la 22.1., Gislie, 26v., 2. lapsi, PKKS Eikun olenhan sittenkin listalla, mutta la on 22.1., eikä 26. :) (vaikka saattaa se kyllä ekassa ultrassa siirtyä lähemmäksi sitä...)

Ja tervetuloa uusille! Ja etenkin hiliputti kiva nähdä täällä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään. Aikaisemmissakin raskauksissa on tainnut mennä pitkälti sinne Np-ultraan asti ennen kuin ollaan kerrottu. Yhdelle ystävälleni ajattelin kuitenkin kertoa lähiaikoina, ollaan kuitenkin lähes päivittäin tekemisissä, joten asia saattaa tulla ilmi muutenkin :)

Mulla ei ruokarajoitukset tee yhtään tiukkaa, mutta kahvi, sitä kun saisi vähennettyä. Esikoista odottaessa olisi voinut juoda kahvia määrättömästi, mutta kuopuksen kohdalla oli täys stoppi ensimmäiset 3 kk. Siitä ne työkaveritkin arvas, luonnollisesti ;)

Edelleenkään ei juuri oireita ole, lämpöilyn ja väsymyksen lisäksi. Etomista & tissikipuja odotellessa....
 
Porukka sen kuin kasvaa ja kasvaa määrällisesti. Kohta varmaan myös ihan fyysisestikin.. :)

Täällä odotellaan ensimmäistä neuvolaa, joka koittaa perjantaina (silloin 8+6). Sitten ollaan ehkä taas hieman fiksumpia asian suhteen, ainakin terkkari lupaili paksua nivaskaa kaikenlaisia opuksia jne. Täällä ei muita muutoksia olotilassa ole, paitsi kahvi on jäänyt kokonaan pois. Ei vain kerta kaikkiaan tee mieli, vaikka ennen join sitä ihan säännöllisesti ja melko reilustikin. Ikinä en olisi voinut kuvitella selviäväni aamusta liikkeelle ilman kahvia, mutta niin vain on menty jo muutama viikko. :)

Täällä on suunnitelmissa alkaa pitää tulevalle lapselle päiväkirja-tyyppistä kirjasta, johon sitten kirjailisin sekä raskauden aikaisia tapahtumia (liikkeitä, potkuja, neuvoloita jne..) kuin myös vanhempien + muiden sukulaisten tuntoja (nimipohdintaa, tyttö/poikaspekulaatioita jne..). Sellaista pientä kivaa, jota saattaisi olla mukava lueskella sitten jälkeenpäin muutaman vuoden kuluttua. Ihan kaikkia omia oireita sinne ei ehkä parane kirjata, koska tarkoitus olisi joskus hamassa tulevaisuudessa antaa kirjanen sitten itse päätähdelle. :)

Itse sain inspiraation kun tunnekuohuissani kaivoin oman vauvakirjani (jotka nykyään ilmeisesti auttamattoman vanhanaikaisia..(?)) esiin, ja varsinkin nyt asioiden näin ollessa sitä oli todella kiva selailla ja lukea. Varsinkin kun löysin sieltä nyt pätkän, jonka äiti oli kirjoittanut sinne vielä mun 18v-päivänä. :)
Mutta se mitä olisin kaivannut, olisi ollut juuri odotusajan jännityksen yms. kuvailua. Nytpä siis oma jälkikasvuni saa sellaisen. Tai ainakin esikoinen, veljieni vauvakirjoja selaillessa totesin, että aika ja innostus riittää ilmeisesti vain esikoisen kirjan täyttämiseen.. :)

Ovatko muut tehneet tällaista?
 
Muskottikukka meillä mies puhui tuollaisesta. Lähinnä kait kun löysi itse äitinsä jäämistöstä sellaisen omasta odotuksestaan ja vauva-ajastaan. Oma äitini antoi aikanaan minulle 18 -vuotis lahjaksi päiväkirjansa siltä ajaltakun odotti minua ja olin vastasyntynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Muskottikukka
Ihanasti keskusteluja täällä! :)

Roks: Hyvä kun selvisi, ja olo helpotti! :) Ite sain joskus viime vuonna rokotuksia, ja siinä yhteydessä kysyivät, että enhän ole raskaana, ja siitä jäi myös itselleni mieleen, että hyvä muistaa tuo seikka. Helpottavaa myös kuulla, että jollain muullakin on oireeton alkuraskaus.

Gislie: Kiitos samoin, meitä molempia onnistikin varsin nopeasti! =)

Muskottikukka: Itsekin haluan jossain vaiheessa ehdottomasti ostaa sellaisen vauvakirjan, johon voi sitten merkkailla kaikennäköistä! Omasta vauva-ajastakin sellainen löytyy, tosin ei muistaakseni erityisesti raskausajasta. Ehkä siitä voisi sitten muokata itselleen sopivan.

Tervetuloa myös muille uusille!

Itse vielä odottelen sitä kuuluisaa pahoinvointia - olen tosin tottunut syömään välipaloja (hedelmiä, pähkinöitä ym.) töissäkin aika tiheään tahtiin. Mikään ruoka tai hajukaan ei ole vielä ällöttänyt. Noh, kovin alussa vielä mennään.


Hiliputti 4+4
 
Minäkin nyt uskaltaudun mukaan vaikka vielä ollaankin varovaisin mielin. Ensimmäinen neuvola oli jo perjantaina, mutta kun ei ole ultraa ollut niin mielessä pyörii että mitä jos siellä ei olekaan ketään...?

Listaan voi lisäillä, eli 26v, esikoinen tulossa, la 9.1. ja synnytyssairaalana TYKS.

Viimeistään juhannuksena varmasti kaikki arvaa, joten haluttaisiin ehkä jo kertoa ennen sitä. Ensimmäinen ultra on kuitenkin vasta heinäkuussa. Mietinnässä käydä yksityisellä varhaisraskauden ultrassa, jotta jotain varmuutta siitä että kaikki olisi ok.

Huh, jännää. Ja nyt tosiaan rv 7+3
 
Piitkästä aikaa kirjottelen. On ollut hirveästi kiireitä remontin ja koulujuttujen takia ettei oo tänne kerennyt.
Mukavasti tullut porukkaa lisää ja keskustelukin aika vilkasta. :)
vauvakirjasta Minä oon koonnut esikoiselle valokuva-albumin ensimmäisen vuoden ajalta ja lisäksi jonku verran täytellyt ihan perinteistä vauvakirjaa. Tulokkaalle ajattelin tehdä samanlaisen. Raskausjutuista en oo kyllä kirjotellu vaikka nyt ois kyllä ihan mukava lueskella edellisen raskauden tuntemuksia.

Ruokarajoituksia mietin kyllä mutta vielä ei ainakaan ole edes tehnyt mieli "ei-sallittuja" juttuja.

Tänään oli kontrolliultra kun minulla on ollut vuotoja ja kipua mahassa. Pari viikkoa sitten löydettiin hematooma joka vuoteli mutta nyt sitä ei enää näkynyt. Ja vauvalla oli kaikki hyvin. :) erotti jo kuvasta missä on pää ja jalat ja liikkuikin ahkerasti siellä. :) viikon päästä ensimmäinen neuvola ja neljän viikon päästä np- ultra.

Onko muilla muuten ollut pahoinvointi aaltomaista? Tuntuu että mulla aina viikonloppuisin iskee hirveä krapula. :D viikolla ei kai kerkeä niin miettiä sitä.

Tänään 8+5
 
Plussasin just... En voi uskoa todeksi. Keskenmeno oli 13.4., kuukautisia ei kuulunut ja nyt vahvat viivat heti tikun kastuttua. Oli kyllä jo olojakin, mutta silti, en meinaa uskoa...

Eli jos listoille pääsee, niin tässä tiedot

mun3. ja tosiaan kuten nimimerkistä voi päätellä niin mun 3. lapsi, tai meidän :) sairaala KOS jos sinne asti päästään. LA on ?? kun plussasin heti keskenmenon jälkeen mut aikaisintaan varmaankin jotain 22.1.

Kotona on isosiskot 5v ja 2,5v ja ihana mies, joka tosin just nyt tarvii aikaa toipua uutisesta. Meidän piti vähän tuumata ja kokoilla ajtuksia keskenmenon jälkeen, mutta taisi vappuna unohtua ehkäisy ja ovis saattoi olla silloin (mulla alkaa rinnat kipeytyä aina heti oviksen jälkeen). Viikkoja on virallisesti 6+1 mutta oikeasti varmaan 5+ jotain. Täytynee huomenna yrittää varata varhaisultraa selvittämään sekin. Milloinkahan sinnekään uskaltaisi mennä, että näkyisi jotain?
 
Viimeksi muokattu:
milip mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta ja basedowin tauti tammikuussa 2013,nyt lopetettiin lääkitys heti kun plussasin,mutta arvoja tarkkaillaan tosi tarkkaan ja jos alkaa heittämään niin joudun alottamaan taas lääkitystä.

Ruokarajoituksista uskaltaako syödä salaattia missä on fetajuustoo,jos jättää ne syömättä. Anoppi nimittäin laittaa joka salaattiin fetajuustoo,kun tietää et minäkin siitä tykkään ja nyt jätin sit viikonloppuna ne lautasen reunalle niin huomas heti ja kysy et etkö tykännyt siitä fetajuustosta :D kohta varmaan anoppi arvaa,mistä on kyse. Sitten vasta myöhemmin tajusin et oiskohan sitä salaattia voinu syödä ollenkaan..

Tammivauva15 mulla ei aluks ollut minkäänlaista pahaaoloa,mut viime viikko oli ihan järkky. Nyt taas ei mitään pahaa oloa ole. Huomasin sellasen jutun viime viikolla,että kun olin kotona mulla oli ihan hirveen pahaolo,mut sit kun esim. lähin lasten kans ulos niin ei ollut mitään ja sit kun tultiin takas sisälle niin alkoi taas :LOL:

Me ei olla kerrottu vielä raskaudesta kenellekkään. Ajattelin sitten np-ultran jälkeen kertoa,ellei jo näy ennen sitä. Välillä nimittäin turvottaa ihan kunnolla. Keskiviikkona olis alkuraskauden ultra ja jännittää ihan älyttömästi. mulla on viikkojen 5 jälkeen ollut koko ajan pelko,että kaikki ei ole hyvin,kun sain sillon kovan tärskyn selkään ja sen jälkeen oli pari päivää kipua mahassa ja oireet loppu kuin seinään. mutta nyt sit viime viikolla oli kyllä sitä pahaa oloa niin se on vähän antanut toivoa,että jospa siellä joku olisikin mukana :)

aarteeni 8+3
 
Heippa vaan taas kaikille ja uudet tervetuloa mukaan. :) itse kävin viime viikolla jo ekan neuvolakäynnin, jossa tosin tehtiin vain lähete ar-ultraa raskauden sijainnin varmistamiseksi (takana ku). Eilen kävin myös verikokeessa, josta mitataan hcg-pitoisuus ja neuvolasta pitäisi tulla nyt aamusta tietoa mitä se näyttää. Jännittää aivan älyttömästi!! Se kuitenkin kertoo jo melko paljon.

Eka varsinainen neuvolakäynti varattiin 13.6 ja samalla esikoisen 3-vuotistarkastus. Odottelen että jospa tällä viikolla tulisi kirje äitipolilta, jossa olisi kutsu ultraan. :) on kyllä edelleen jotenkin epätodelline olo, jonkin aikaa ehdittiin kuitenkin pikkukakkosta toivoa ja nyt jännätään että olisiko nyt kaikki hyvin <3

Oloista itsellä välillä hyvinkin kuvottavaa oloa, välillä aivan oireeton olo. Paljonkin just alltoilee että joskus parikin päivää on melko neutraalia ja sitten iskee. Yleensä siitä kyllä pääsee yli kun haukkaa jotain välipalaa.

Safiia 5+3
 
Taas pari uutta! :) Tervetuloa!

Oli keskustelua vauvakirjasta tai vastaavasta. Ajattelin itsekkin kyllä sellaisen hankkia kun minullakin sellainen on, vaikkakin hyvin vähäisesti täytettynä. Olenhan kolmas ja nuorin lapsi itse eli loppunut selkeästi into kesken kun esim. vertaa vanhimman kirjaan. Paras ehkä ois sellainen, missä on raskaudesta vähän ja ensimmäiset pari vuotta. Noissa nykyisissä vauvakirjoissa tuntuu olevan pitkälle kouluikään ja jos on tulee useampi lapsi, niin monilla loppuu helposti jaksaminen.

aarteeni, Kyllä sen salaatin oisit voinu syödä jos siinä suomalaista juustoo on. :) Suomessa kun on sen verran tarkat määräykset ruoan suhteen niin ei tarvi pelätä.

Nyt tuli mieleen asia jonka oon jättänyt raskauden takia pois; energiajuomat. Ennen meni ainakin yksi 0,5l päivässä, mutta tässä kuussa en ole juonut kuin yhden pienemmän ihan vain maun takia. Kahvia sen sijaan oon juonu muutamana päivänä ja ihmiset ihmettelee kun en ole aikaisemmin juonut "normaalia" kahvia ollenkaan. Ainoastaan kaiken näköisiä makukahveja. :D

Olot on vähän vähentyny muutenkin. Ainoa asia oikeastaan joka muistuttaa nyt raskaudesta on sairaan kipeät rinnat. Vähänkin väärä liike, niin sattuu aivan sairaasti. Ja mittalin tuossa niin ovat jo kasvaneet ainakin yhdellä koolla :'( Kohta ei mee enään mitkään muut kuin urheiluliivit päälle. Ei ois kyllä tarvinnu enempää kasvaa.
 
Oli muuten ihania ne lääkärin määrämät pahoinvointi tabletit. Eilinen päivä meni niiiin hyvin. Tänään oon vielä yrittänyt sinnitellä ilman sellaista. Eiköhän ensiviikon töistäkin tule taas jotain. Tasan viikko ekaan neuvolaan. Kyllä aika matelee.

Eveny 5+6
 
Tervetuloa uudet!

POKS! Se on 5+0 tänään. Niin vähän vasta... Mutta viikko kerrallaan eteenpäin. Oireita on todella vähän, mutta ehtiihän niitä tulla. :)

Sain eilen voidetta kutinaan ja on jo hiukan parempi olla. Pesuaineallergiaa epäili, kuten itsekin epäilin. Jos jatkuu, niin voihan se olla se ikihiivakin :D Hope not. Ei ultrattu, koska siellä ei vielä mitään näy. Ihanasti totesi vain, että todennäköisyys sille, että tämä raskaus kestää loppuun asti on hyvä. Voi, kun luottaisikin itse siihen... Kyllähän se keskenmeno taustalla kummittelee ja mietityttää kuinka nyt käy. Päivä kerrallaan. Jos np-ultrassa on kaikki hyvin, niin sitten lupaan olla hiukan rennompi.
 
Mukava päästä mukaan keskusteluihin! :)
Edelleen epätodellinen olo, kun niin kauan olen plussaa odottanut. Eilen illallakin töiden jälkeen vaan hymyiltiin miehen kanssa. Onko täällä muilla lapsettomuustaustaa?


Hirveesti ei oireita ole, alussahan tämä vasta on. Nännit on aika arat, varsinkin iltaisin. Alamahalla nippailuja, hengästyttää ehkä herkemmin kuin normaalisti. Kauhulla odotellaan pahoinvointeja :D

Ei olla kerrottu tästä vielä juuri kenellekään, sovittiin eilen että melko hiljaa ollaan ja kerrotaan sitten kun riskiviikot on ohi. Eilen kerroin tästä serkulleni, joka on pitkään ollut vierelläkulkijana lapsettomuudessamme. Onko teillä jotain hauskoja tapoja, joilla olette aikoneet kertoa / kertoneet raskaudesta läheisillenne? Me eilen jo suunniteltiin, että ostetaan mummoille ja ukeille mummu&ukki -mukit lahjaksi, kun kerrotaan.

Vauvakirjasta oli puhuttu. Ehdottomasti aion hankkia sellaisen ja täyttää kunnolla! :) Säilytin tuon raskaustestinkin, katsotaan mitä sille keksitään. Minullakin on oma vauvakirja, mutta sitä ei ole hirveästi täytelty aikoinaan...

Missä vaiheessa olette neuvolaan soittaneet? Arvelin rimpauttaa tänään. Huomenna on soittoaika omalle gynelle myös, hän pyysi että otan yhteyttä jos plussa tulee :) Katsotaan samalla, jatkanko Diforminin syöntiä vielä raskaana ollessani.

Ihana viikko! Eilen plussa, perjantaina kesälomalle ja viikonloppuna saadaan avaimet uuteen kotiin :) Mukavaa tiistaita kaikille! :flower:
 

Yhteistyössä