TAMMIVAUVAT 2007

Osaako kukaan vinkata paljonko maksaa Brion Nova Classiceihin uus sisäkumi? Paukahti perkkele tänääm takakumi ja on niiiiiiiin monta pientä reikää, ettei kannata ees paikata.
Huomenna saadaan haettua vasta uus. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:43 Poio kirjoitti:
Osaako kukaan vinkata paljonko maksaa Brion Nova Classiceihin uus sisäkumi? Paukahti perkkele tänääm takakumi ja on niiiiiiiin monta pientä reikää, ettei kannata ees paikata.
Huomenna saadaan haettua vasta uus. :(

Sillon ku kyselin Brion vaunuihin renkaita niin ne oli noin 20e kappale. neljän sarjoissa 85e tai jotain... Riippuu tiettyrenkaasta ja kaupasta, liekkö niitä ees myyään pelkkiä sisäkumeja? Kannattaa toki kysyä! Ja oiskohan jotain valmistusvikaa ku nuin äkkiä hajoaa :eek: Meillä on Brion renkaat n.5 vuotta ollu aktiivisessa käytössä ja vieläkin ihan kunnossa!
 
Meijän jätkä on alkanu liikkumaan :D Se siis ei pysy enää jumppa-matolla ollenkaa vaan selällään ollessa potkii jaloilla vauhtia ja niin menee vahingossa "eteenpäin", oikein raukka säikähtää ku huomaa olevansa pöydän alla tai jumittuu siihen lelukaaren kaariin... Voi voi :D

Niin, se juttu mikä oli päivällä kirjotettavana. Ei kyllä liity mitenkää nyt tammivauvoihin mut kuitenki.
Sillonku esikoinen oli vauva, kerran oltiin lenkillä, vauva nukkuin vaunuissa. Eestä alkoi kuuluu huutoja ja kolme noin 7-v poikaa ajoi pyörillä vastaan. Yhtäkkiä yks pojista huusi muille et "olkaa hiljempaa ettei vauva herää" Nämä oli siis ihan tuntemattomia lapsia, ite liikutuin niin pojan huomaavaisuudesta et ihan tippa tuli linssiin. Kattelin nukkuvaan vauvaani ja ajattelin et kumpa meijän lapsista tulis yhtä huomaavaisia muita kohtaan.
Nyt vapun aikana oltiin mummilassa. Lapset meni eestä sisälle, ite jäin vauvaa nukuttaa ulos. Ku menin sisälle ihmettelin hiljaisuutta. (luksusta kerranki ;) ) Noh, meni jonku aikaa ja mun veli sit kinkkasi keppeineen huoneesta. Esikoinen pomppas pystyyn ja huusi et nyt päästään kunnolla leikkimään ku eno heräs! Siinä mummilla tuli liikutuksen kyyneleet et miten vajaa kolme vuotias nuin jo ajattelee! Kukaan ei ollu kieltäny leikkimästä, kelloki oli jo puolen päivän ettei ois ollu väliksikkää vaikka veli ois herätettykki. Kyllä siinä tosissaan mietti et ihanaa ku poika osaa ottaa muut huomioon. :heart: Suloinen toinen! Ens viikolla täyttää 3-vuotta :heart:
Niin ja tää suloisuus yks päivä taas heitti melekosen jutun, en tienny itkeekkö vai nauraa. Sanoin et äitille vois käyä ostaa äitienpäivälahjaksi uuen yöpyn. Pojan silmät levis ja huudahti et "mutta enhän minä osaa ajaa autolla!!!"

Joo, nyt steppamaan, saunomaan ja nukkumaan. Ajateltiin piiiiitkästä aikaa lähtee aamulla mll:n perhekahvilaan. Mies jää vauvan kans kotiin...
 
Juu, siis meillä on rikki vaan se sisäkumi.
Tuolla joku vinkkas ihan tavallista pyöräkauppaa! Saattais löytyä muutamalla eurolla sieltä. Otampa huomenna tuon vanhan mukaan ja painelen heti aamusta liikkeeseen.
Ihme homma kyllä, et nyt jo hajos! :eek: Kuitenkin olleet käytössä oikeestaan vasta helmikuun alusta ja nyt oli jo ihan haperona koko sisäkumi.
Koskahan paukahtaa muut? :(

Laitoin juuri Jerelle peruna-pottua jääpalarasioihin pakasteeseen. Nami.. :D
Hitsi, et sai vaan kauan keitellä tota seosta! Porkkanat kesti yllättävän kauan mennä niin pehmeiks et sai siivilästä läpi. Notkistin ihan keitinliemellä ja jos sit lämmitysvaiheessa laittais Nannikkaa sekaan. :p :x

Noista ihanista totuus kuuluu lapsen suusta lauseista kertoisin minäkin!
Oltiin viime perjantaina Tampereella kummipoikani 1v5kk ja tämän pikkumiehen äiskän kanssa. Mentiin kauppakeskukseen pientä ylämäkeä kun vastaan tuli noin 10v poika lujaa vauhtia skeittilaudalla. Pysäytti laudan ja huusi takana tuleville kavereilleen, et pysähtykää, täällä on vauvavaara! =) <br><br>
 
\|O Miksei tuo toinen hammas voi jo puhjeta!!!! Aamusta iltaan huutaa ja mölisee naama punasena, se ei ole itkua vaan semmosta kiukkukailotusta ja illasta ei Attea meinaa saada millään nukkumaan, koko ajan raukka kitisee noitten ikenien takia. parina iltana oon antanu särkylääkettä, mutta sitäkään ei kuitenkaan viitti joka ilta antaa, nii ei auta ku hyssytellä poikaa ja uni tulee vasta totaalisessa väsymispisteessä, eli joskus puolenyön aikoihin. Tuttia ei suostu syömään.
Kiitoksia Hillopullalle pumppausvinkistä.. testattiin ja se toimi, tuli vaan uusi este - meidän muksu ei suostu syömään tuttipullosta ja sitten kun yrittää hörppyyttää, sylkee saman tien kaiken ulos. Että näin, mut on sitten tuomittu elämään hartiat jumissa ja hampaat rei'illä.
No kaippa tämä tästä taas helpottaa, kunhan tuo toinen hammas suvaitsis löyttää tiensä läpi ikenen :\|
 
TeeTee pikaseen
:flower: Nipsulle onnittelut tulevalle avioliitolle! :flower:

Meillä tulee 14 vuotta täyteen miehen kanssa äitienpäivänä. Syksyllä on 14. hääpäiväkin. Kiva on nyt olla yhdessä, vaikka ekat 7 vuotta oli melkoista opiskelua tuosta toisesta. En ihmettele, jos monet siinä vaiheessa eroaa ilman, että olis mitään alkoholismia tai väkivaltaa tms. traagista. Kestää aikansa, ennen kuin ollaan hiottu ittemme toisille sopivaksi.

Tänään ollaan oltu pihahommissa. Oli kyllä ihme sää, satoi vettä ja rakeita, tuuli hirmuisesti ja aurinkokin välillä paisto. Ehkä viikonloppuna päästään nurmikkoa kylvämään, niin on loppukesästä konttaajalle sit kunnon nurtsi.

Mut piti vaan pikaseen tulla Nipsua onnitteleen. Huomenna aamulla neuvolaan ja piikille. Jaiks, toivottavasti ei tuu mitään sivuvaikutuksia.

TeeTee
 

Moro,

Sori etten ehdi pahemmin kirjoittelemaan mutta iltaisin kun saan käyttööni miehen työkoneen luen aina teidän kirjoituksia:)

Teillähän on hyvän kokoisia vauvoja kun lueskelee kokoja.
Meidänkin tyttö on vähän pullukka (noin 7 kg/3kk) mutten ole ihmisiltä pahoja kommentteja kuullut kun että onpa pulloposki jne.
Mun mielestä ihana kun on vähän pullea, mutta en tarkoita että kaikkien vauvat tulisi olla on ne kaikki vauvat ihania oli sitten pulleita tai laihempia =)

Meidän tytöllä iho alkanut kuivumaan ja joissakin kohdissa on punaisia laikkuja joissa iho kuivempi ja välillä vähän kovempi ja ihan hilseilee vähän välillä iho. Käytän nyt Aqualan Plus-perusvoidetta josko auttaisi.
Onko muiden vauvoilla ja mitä voidetta käytätte?
Karstaakin oli päänahassa mutta sain öljyllä ja kylpyharjauksella melkein kaikki pois.

Eikö muuten niin että jos kakkavaipassa vihertävä kakka voi tarkoittaa että vauvalla on vatsavaivoja?
Meidän tytöllä ollut nyt muutamana päivänä välillä ns. sinappikakan seassa vihertävää? Muttei kuitenkaan pahemmin huutanut etten tiedä sitten onko mun syömisistä kun täysimetyksellä edelleen mennään.

Kaikille vointeja!

T: Sartsa


:flower:
 
kirjottelen pitkäästä aikaa.

aika kuluu joutuin, wilma on viikon päästä jo 4 kk. wilma on kiltti ja iloinen vaavi, aika päättäväinenkin sille päälle tultuaan.

wilma on aika pieni kun ootte kertonut teän vaavien kokoja. neiti paino 3 1/2 kk 4870 g (2615) ja oli 59 cm (46) pitkä. ihan rintamaidolla mennään ja maito ainakin riittää kun oon sitä luovuttanutkin ja kaiken maidon pullosta annan. terkkari ainakin sanoi et ei tartte olla huolissaan ku wilma on tyytyväisen oloinen. silti hieman meinaa ihmetyttään... terkkari sano et ihan hyvin voin antaa pelkkää maitoa puolivuotiaaksi asti. niin aattelin tehdäkin ku maitoa kerran tulee hyvin. nytten on pakkaset täynnä ja luovutusta enää pari päivää jäljellä. toivottavasti tuon maidon tulon sais jotenki väheneen et ei tulis liikoja.

ihanaa kun on tulossa kesä ja saa olla kesän kotona pitkästä aikaa. vissiin 7 vuotta sitten oon ollu kesän vapaalla!

aurinkoista kevättä kaikille!
kutsu tuli
 
Annette pikaseen
Ihanaa... tänään pääsen puolihierontaan ja kasvohoitoon :D Sain lahjakortin tässä taannoin ;) Jää vielä yksi puolihieronta tulevaisuuteen, mut luultavasti aika pikaseen käytän senkin kun on nimittäin nuo hartiat niin jumissa, että....

Eli ihan kokonaista kaksi tuntia OMAA AIKAA tänä iltana, en edes muista milloin viimeksi olisin ollut noin kauan ilman yhtäkään lasta :ashamed: :snotty: Joka tapauksessa aika lähelle pari vuotta varmaan siitä aikaa... ymmärrätte varmaan tämän hehkutukseni siis :saint:

Lunta sataa, tai räntää paremminkin. :xmas:

Kakkosella maha löysällä.. tänään on menny pesuun jo kolmet alkkarit, matto ja lakana, täkki, sijauspatja... Ja se haju :x Anteeksi :ashamed: Tuon kertomuksen jälkeen onkin hyvä poistua takavasemmalle... ja syömään :wave:
 
Olipa mukava käyä ihmisten ilmoilla lasten kans :D Laskettiin kahvilassa et siitä mahtaa olla 5kk viimeks siellä käytiin... että oli jo aikakin!

Annette: koitahan sitte rentoutua kunnolla :flower: Ajatukset kokonaan kotoa pois =) On se mukavaa välillä päästä ihan irti kaikesta... Ymmärrän hehkutuksesi. Mäki sain yllättäin maanantaiksi hierojalle peruutusajan. Yleensä tälle hierojalle on monen viikon jonot. Nyt en oo ees uskaltanu sille etukäteen varata aikaa ku ei koskaa tiijä et miten pääsee lähtee. Mut maanantaina meen B)

Ja Nipsulle unohtu ne SUURET Onnittelut viimeksi laittaa :flower:
 
Heips!

Neljä kuukautta tänään! Jee! Ja ekan kerran pottua tänäään! Jee!

Ja Nipsulle onnea!

Hieman meinaa olla Kristalla levoton uni nyt, kun ennen päiväunia annoin sitä pottumaistiaista. Ei sille oikein itkettykään eikä oikein syötykään, oli vaan silmät suurina ihmeissään,että mitä ihmettä. Aika paljon sitä sosetta siitä lautaselta häipyi, suurin osa oli kuitenkin kuolana ruokalapulla. Toivon todellakin että se nyt alkaa maistumaan. Meillä on ihan tän viikon aikana suurentuneet maitoannokset aivan älytön. Sanoin jo miehellekin, että nyt on pakko uskaltaa tarjota. Nukkuu kyllä muuten hyvin, mutta on nyt kahtena yönä heränny aamulla neljältä syömään. Ja ihan pari desiä menee kerralla!

Onpas harmillista että oli poiolla mennyt rengas rikki. Onkohan siinä jotain valmistajan takuuta, kuulostaa oudolta että nyt jo, etkös kuitenkin uutena ostanut?

Sanuli, kyllähän varmaan teidänkin tyttö kasvaa ihan normaalisti. Ei kannate olla huolissaan vaikka pienempi onkin. Hieno juttu että luovutat! Hatunnosto niille jotka luovuttaa, mekin saimme keskolassa luovutettua maitoa ja se on kyllä hienoa se.

Mutta taidanpas painua pehkuihin minäkin.

Vilipi ja Krista 4kk
 
Sisäkumi renkaaseen vaihdettu! Jippii!
Päästiin heti liikenteeseenkin, kun isäni laitto sen nopsaan paikoilleenkin.
Ite en ehkä olis sitä saanut.. :whistle:
Ei mennyt takuuseen, kuluvat osat eivät kuulu tuohon.
Oli liikkeessäkin ihmeissään, kun luulis tosissaan et kestäis kuiteskii kauemmin kun 3 kuukautta. Joku maanantai kappale varmaankin..

NIPSULLE ONNITTELUT!!! :flower:
 
kiitos Vilipi lohduttavista sanoista :hug:

niin piti kirjoittamani vielä muutakin, mutta tuli hälytys, niin jäi asia kesken. mulle tuli 20 kiloa raskauden aikana ja vielä ois 8 kiloa pudotettavaa. Viime viikolla mahtui peräti farkut jalkaan, olipa ihana tunne! kyllä tää tästä ko jaksaa sitkeästi vaunuilla ja jumppailla. pesistä menin pelaan tiistaina niin kävi ikävästi ku reisi revähti. onneks nyt voi kuitenki jo vaunutella, vaikka en ois sitä sillon uskonu. jokos ootte saanu raskauskilot karistettua?

on se ihanaa seurata tuota kehitystä. eilen wilma kääntyi kaks kertaa vattaltaan selälleen. on se aiemmin tehny sen kerran varmaan kolme viikkoa sitten, mutta kylläpäs tuli mukava olo. tänään wilma =) oikein kunnolla ääneen :heart:

meillä käytetään kestovaippoja koko ajan. sairaalassa jouduttiin oleen tuossa kuukausi sitte niin alle vuorokaudessa oli pylly ihan verillä liberoista. mie oon ihan hurahtanu nuihin vaippoihin. koko ajan haluttas ostella uusia vaatteita. taitaa johtua siitä ku ite en oo vielä tyytyväinen painooni niin en viitti itelle ostella mitään vaatteita.

siitä tulikin mieleen, että tarttis muutama lyhythihanen imetyspaita löytää ku on kesä tulossa. en oo oikein mistään löytäny muun värisiä ku mustia tai valkosia ja jostain syystä ne värit ei kiehdo minua. ja toinen pointti et en haluais hirveitä summia uhrata, jotain 20 egua on ihan maksimihinta. oisko vinkkejä tampereen kauppojen valikoimista?
 
heh... noita pullukoita vauvoja.. Meidän Leevi oli 3kk neuvolassa 8210g ja 66,5cm pitkä.. että on joo makkaraa ehkä vähän jaloissa, mut hyvä että ruoka maistuu... yhdelle tuttavalle oli sanottu neuvolassa että pitää pitää nälässä lasta kun niin pulska ja kaveri ei edes puolta vuotta vielä.. minähän en ala nälässä pitämään, pari päivää sitte alettiin perunaakin maistelemaan jo. :) :LOL: parempi niin, ku että ei söis. Kyllä sitä sitte karkki iässä, voi vähän rajoittaa sitä syömistä jos tarvitsee... :LOL:
 
sanuli: mulla ois ollu kaks lyhyt hijasta imetyspaitaa (sin ja vaal.sin) mut ku ei menny kaupaksi niin laitoin mukaan pakettiin jonne kaikki äippävaatteet meni... Harmi! Mut tosiaan H&M:llä on hyvät valikoimat niitä!
Ja niitä raskauskiloja löytyy vielä kivasti :whistle: Mulla tuli muistaakseni jotain 25kg ja vielä on 6kg lähtöpainoon. 8kg ihan ensimmäiseen neuvola käyntiin vuonna 2003... Kyllästyin eilen totaalisesti verkkareihin joita oon jo muutaman vuoden käyttäny. Heitin roskiin ja hain kirpparilta kolmet farkut :LOL: 8egee kaikki maksoi, en raskinu uusia ostaa ku tahtoo laihtua :attn:

Mut nyt pyöräilee, lupasin tuota esikoista käyttää pyörälenkillä...
 
Vihdoinkin pääsin koneelle kirjotteleen kuulumisia, on taas vierähtänyt jokunen päivä. Koitin tossa lukea kaikki kirjotuksetkin, mitkä on tällä välin tullut. Ihan alkuun, kun vielä muistan niin Mellelle :hug: ja :flower: piti antaa Nipsulle :) meillä tulee miehen kanssa tänä kesänä 7vuotta naimisissa oloa ja syksymmällä 11v yhteiseloa. Huh kun aika vierähtää. Helpostihan tässä tommoset toiset mokomat menee ;) ja vielä paljon lisää..

Meillä oli neuvola tänään ja tuli se eka piikkikin. Aatu ei onneksi paljoa sitä kauhistellut, itki kun täti pisti piikin mut sit vaan kiljahti ja jatko "jutteluaan". Olin ihan varma, että alkaa huutaan ihan tajuttomasti, mut onneks ei. Eikä ole kummemmin oireitakaan siitä tullut, kovin on kaveri väsynyt ollut tänään, unet on maittanut. Painoa oli tasan 8kg ja pituutta 66cm, pitkä poitsu, meidän "pikku" pallero :D neuvolatätsä alkoi ihan nauramaan, kun laitto Aatun mahalleen siihen alustalle ja jotain siinä tutki, niin pojan jalat alkoi mennä tuhatta ja sataa ja peppu vaan nousi. Totes, että ei taida mennä kauaa, kun ryömii tai muulla tavalla menee johkin suuntaan. Saas nähdä.
Vauvoista yleensä, kun ollut puhetta pyöreistä ja vähemmän pyöreistä vauvoista, niin mun mielestä jokainen vauveli on omanlaisensa. On kurjaa, kun kuulee niitä kommentteja, että voi kun teidän vauva on pullea/ voi kun teidän vauva on laiheliini. So what, mun mielestä on kiva että vauvat on erilaisia. Meillä on jokainen lapsi ollut vauvana hiukan pyöreä mutta heti kun on alettu liikkumaan, niin pyöreys on hävinnyt. Se on sulosta, kun löytyy vähän "michelin-ukko" muotoja :)

Kiinteitä ei olla alotettu, taitaa mennä vielä jonkin aikaa. Meillä on se altistuskin tässä vajaan parin viikon päästä, jos joku allergia todetaan, niin ruokaohjeet saadaan sit sen mukaan. Katotaan nyt. Toivottavasti nyt vaan poika pysyis terveenä, ettei se aika taas peruuntuis. kerran jo siirty aika sen röhäyskän (keuhkoput.tulehd.) vuoksi, kun sai siihen lääkettä.

Mä oon tässä parina päivänä miettinyt, että tarttis saada tunnus tonne huuto.nettiin, pitäs laittaa kaikenlaista myyntiin. Mä en vaan jostain syystä saa aikaseks :whistle: sit tarttis noita tyttöjen vanhoja vaatteita alkaa kaivaan tuolta komerosta. Jos pitäis vaan vaikka pihakirppiksen omalla pihalla :D

Jaaha, kutsu kuuluu joten ensi kertaan :wave:
 
Mä sit heitin eilen tekemäni peruna-porkkana kuutiot roskikseen..
Kuulin, et ne olis pitänyt pakastaa sellaisenaan ilman keitinlientä.
Tein sit tänään uudet kuutiot pelkällä porkkanalla. :whistle:
Hmmm, katsotaan sitten noita kun ollaan maisteltu hetki pottua. ;)
Pitää varmaan ottaa videokuvaa ekasta sose syönti kerrasta! :D

Huomenna mennään taas rokoteklinikalle, tälläkertaa ei pistetä ollenkaan. Saadaan vaan se rotarokote annos suuhun.
Mielenkiintosta nähdä paljonko Jere tällähetkellä painaa!
Ja meinaan kysyä tuon lääkärin mielipiteen Jeren silmien karsastuksesta. En malta oottaa 16 pvän lääkärineuvolaa..

Meille on moni kommentoinut, kuinka "laiha" Jere on. :ashamed:
Rimppakintukskin ovat haukkuneet.. :kieh:
Meillä noita michelinin renkaita ei juurikaan ole,
pieni kaksoisleuka sentään löytyy!!!
No, isänsä poika! :heart:
 
myyrailee
Strategiset mitat tänään: 6980g ja 63cm.
Hienosti kiritään teitä muita kiinni. :D

Onpas Kränä saanut tosi hienosti kiloja tiputettua! Onnea siitä!:flower:
Mulla on vieläkin n.10kg jäljellä. :whistle: On laiskottanut. Jospa sitä tässä saisi itsestään enemmän irti, kun se kamala pahoinvointikin on ohi.

Mutta jösses, että nämä silmät ovat kuivat sen leikkauksen jälkeen! Hermo meinaa mennä, kun ihan jatkuvasti (tunnin välein) saa vieläkin laittaa kostutustippoja/-geeliä. Toivottavasti eivät näin korpuiksi jää. :/

Kävin ostamassa Sokokselta vyötärön litistinlätistimen. Kehtaa mennä mekolla kesäjuhliin. En näitä lölliköitä kuitenkaan saa kuukaudessa katoamaan, ainakaan tällä tahdilla. ;)

Tuleepas taas hymiöitä...
myyrä ja Ville, huomenna tasan 4kk
 
Yöteli kaikille..

Oli pakko nousta sängystä ja tulla tänne jotain väsäämään kun ei uni taaskaan tule. Nyt on jonkin aikaa mennyt nyt hyvin alavireisissä tunnelmissa ja tänään olen itkenyt koko päivän. Kaikista kurjinta on, ettei ole mitään syytä mille itkeä. Ne kyyneleet vaan tulee ja sitten iso itku eikä sille voi mitään.

Vauva on niin ihana ja helppo ja nauravainen ja niin onnellisen oloinen, mutta minulla on vain tunne, etten ole sille tarpeeksi hyvä tai läsnä ja se satuttaa. Vaikka oikeasti leikin, laulan ja touhuan hänen kanssaan kaiket päivät. MINULLE se ei vain tunnu riittävän! Nukkumaan mennessä olen alkanut vahtimaan, että hän hengittää ihan varmasti ja ihan hulluna pelottaa, ettei hänelle vaan koskaan sattuisi mitään. Tai sitten alan miettimään, että entä jos minulle sattuu jotain niin kuinkas vauva pärjää. Tämä tunne on niin ärsyttävää, että tekisi mieli huutaa! Mieskin on ihana ja tukee ja yrittää auttaa, mutta kun en osaa sanoa miksi on paha olla niin tuntuu että turhasta rasitan tai jotain. Kellekään muulle en osaa enkä edes halua puhua mitään, kun oikeesti ei ole aihetta minkään olla huonosti. Hitto ettei mikään voi olla näin ärsyttävää!!!!

Taisin varmaan kopauttaa kalloni pahemminkin kun sieltä hevosen selästä tipuin kun tuntuu, että on seonnut koko nuppi. Tai sitten se vaan herätti ajattelemaan jotain. En tiedä. Onko kellään muulla ollut vastaavia ajatuksia? Voisko tämä olla jotain hormonijuttuja vaan?

Käytiin neuvolassa maanantaina ja sitäkin jo etukäteen pelkäsin. Ihan suotta.. Roope kasvaa ja kehittyy hienosti. Painoa jo 8765 g. Onneksi niin, ettei vielä tarvitse kiinteitä aloittaa. Rintamaidolla pärjätään vielä. Tosin saa nähdä kuinka kauan kun tämä valvominen ja stressaaminen tuntuu vaikuttavan siihenkin eikä ole enää rinnat pinkeinä ollut öisinkään. Siitäkin saa tarvittaessa revittyä vähän lisää syyllisyystaakkaa itselle sitten..

Piti vastailla galluppeihinkin, mutta nyt olen jo unohtanut mistä täällä oli juteltu. Ai niin.. Meillä isi osallistuu vaipanvaihtoon jos pyydän, ei spontaanisti. Hän on vähän pihalla meidän kestovaippatsydeemeistä ja mieluummin laittaa sitten kertisvaipan. Kakkavaipat eivät häntä innosta lainkaan vaan minä osaan kuulemma sen niin paljon paremmin ettei hänen kannata sählätä. ;)

Voi apua, kello käy jo puolta yötä ja kolmen tunnin päästä Roope jo herää syömään. Huomenna ollaan taas silmät ristissä ja mieli maassa kun väsyttää. Helpotti kyllä paljon kun sai vähän purkaa fiiliksiä tänne. Kun kukaan ei tunne niin ei haittaa vaikka vähän pöljänä pidettäisiinkin. Heh.

Terkuin Hilmuska ja Roope (pari päivää vaille 4kk)
 
Annette-79 harmaana
Voi Hilmuska :hug:

Luettuani tekstiasi, tuli tunne että olet hieman masentunut, vaadit itseltäsi liikaa. Se on itselleni tuttu tunne esikoisen vauva-ajalta. Pyrin täydellisyyteen, pyrin olemaan kokoajan läsnä; viihdytämään, leikkimään, sylittelemään... vauva ei ollut hetkeäkään itsekseen hereillä olo aikanaan.

Jälkeen päin luin jostain, että vauva kaipaa myös yksin oloa. Sitä, että saa leikkiä rauhassa sängyssään ja ihan omaan tahtiinsa tutkia "maailmaa".

Olen ottanut tavaksi, että Joonas leikkii hetken päivässä (aamupäivällä ennen päikkäreitään) omassa sängyssään tutkien pinnasängyn reunaan sidottavaa pehmokirjaa, mobilea tms.. Ja hyvin tyytyväisenä näin tekeekin. Itse saa siinä välissä valmistella vaikka ruokaa tai muuta kotityötä.

Osaan nyttemmin ihan hyvällä omalla tunnolla olla hieman suurpiirteisempi. Kaiken ei todellakaan tarvi olla tiptop, kunhan on hyvin. Asia tulee tietysti tässä tilanteessa jo väkisinkin pakonomaisena kun on neljä lasta huomioitavana. Mutta se ei muuta sitä tosi asiaa, että ei äidin tarvitse jaksaa enempää, mitä kaksaa kantaa. Sellaisessa hommassa palaa pian loppuun ja kadottaa ilon arjesta.

Olet takuulla paras äiti Roopelle, vaikka välillä vähän hellittäisit. Usko pois, sinun ei tarvitse tuntea huonommuutta vaikka välillä väsytkin. Anna tunteiden tulla sellaisina kuin ne ovat. Anna itsellesi armahdus olla "vain" hyvä, ei tarvitse olla täydellinen.

Älä polta itseäsi loppuun nyt, että sinulle jää hyvät muistot Roopen vauva-ajalta.

Sinun täytyy nyt rentoutua ja uskoa, että tarvitset ehkä pienen hengähdystauon.

Jos haluat purkaa mieltäsi yksityisemmin niin kirjoita mulle s.postiin: tittar@jippii.fi..... :hug: tähän päivään, sinulle ja Roopelle.
 
Huomenta. Sain vihdoin laitettua kuvan tuonne profiiliin.

Joku kyseli raskauskiloista. Vielä sellaset 5 kg pois ja sitten olisin tyytyväinen. Tähän asti paino putosi itsekseen noin 1kg/2vkoa ja tähän on nyt jäsähdetty. No jos sitten kun imetys on takana pääsis näistäkin.

Anoppia nämä mun kilot tuntuu häiritsevän. Olen tällä hetkellä lievästi ylipainoinen. Kiloista viis mutta painoindeksi on 25,6. Ja kun synnytyksestä on 3kk ja 5 päivää niin en jaksa itse olla huolestunut.
En muista kerroinko tämän aikasemmin, mutta anoppi tuli käymään ja täräytti ensimmäiseksi että "Aiotko alkaa laihduttaan?" vastasin että "Joo sitten joskus kun olen lopettanu imettämisen". Se oli tuonu miehen siskolta mulle farkut jotka oli kyllä vielä liian pienet mutta asian olis voinu esittää toisinki. En jaksanu sille alkaa äriseen vaan ajattelin että kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Se on vähän sellanen. Olis vaikka sanonu että tässä on yhdet housut jotka voi olla vähän väärän kokoset mutta ota jos haluat tms...

Älkää ihmeessä olko huolissanne muksujen michelineistä. Meillä murehditaan niiden puutetta. Tai ei neuvolan terkka huolissaan ollu, mutta itse murehdin mielessäni. Tyttö painaa 3kk 5625g ja pituus 61cm. Paino on -5% käyrällä. Äitini kaivoi minun neuvolakortin esille ja itse olin ollu saman ikäisenä 5570g ja 60,5 cm. Joten aika samoissa mennään. Turha huolehtia, mutta kun ne makkaraiset vauvat on jotenki niin terveen näköisiä. Meillä mennään vielä täys imetyksellä. Makuannos peruna-porkkanaa silloin tällöin mutta muuten omilla eväillä. Ehkä vois yrittää jotain velliä vähitellen tuoda mukaan ruokailuun.

Tyttö on nyt ensimmäistä kertaa flunssassa. Yskii ja tuhisee. Vähän lämpöäkin oli eilen. Toivottavasti ei tule kovin kipeäksi. Huominen vauvauinti jää joka tapauksessa.

liini ja leenu 3kk 5pvä <br><br>
 
muuta en osaa hilmuskalle sanoa kuin :hug: ja voimia. puhuminen helpottaa usein, mut on varmaan rankkaa kun ei tiedä mistä pitäis puhua.

mut mä sain ihan ihme "tuuletusfiiliksiä" ja hymy on vieläkin herkässä. asia oli siis sellanen et sain Miisan tyytyväisenä kantoliinaan ja me lähdettiin kolmestaan tosi lyhyelle metsäretkelle. pihalla oltiin sit muuten vaan. ihan huippu fiilis kun sai kantaa lasta lähellä ja silti jäi kädet vapaaksi auttamaan tuota esikkoa touhuissaan. meillä ei tuo kantoliina ole kovin suosittu paikka ollut. mut aina välillä on tullut kokeilleeksi. sisälle se on liian kuuma meidän tyttöselle. mut tuohon ulkoiluun oli ihan huippujuttu. ja edellispäivä vielä manasin kun ei ole näin pienille tuulen pitäviä vaatteita, mut kaivoin kaapista miehen ylimääräsen tuulitakin ja se oli just passeli. hihat tietty mulle pitkät mut mitä siitä.

ainut miinus on se kun ei kunnolla näe toisen kasvoja. nytkin tuli tuo oma ukko pihalla vastaan ja käski pyyhkiä lapsen naaman. oli raukalla tosi iso räkä roikkunut pitkin naamaa :ashamed: täytynee etsiä joku pikkupeili taskuun. kietaisuristissä siis kannoin lasta. kun tuo maailma on niin kiinnostavaa katseltavaa.

mulla näyttäis olevan pienet ilot..... taitaa elämä pyöriä aikas pienissä piireissä.

nyt elättelen toiveita että tuo ukkoni pääsis huomenna lopettamaan hieman aikaisemmin hommansa niin pääsisin ystäväni synttärikekkereillä käymään. ne on vain aikuisten kutsut. mitään juomismeininkejä mulla ei oo mut olis ihan kiva käydä vähän rupattelemassa ilman lapsia. leivoin jo kakunkin lahjaksi kun kertoi tarjoavansa vain suolaista. tein tosin sitruunaisen juustokakun et ei nyt niin kovin makeaa ole.

kahvinkeitto kutsuu :wave:

t.mikki ja miisa
 
Rotavirusrokote annos saatiin aamulla suuhun ilman senkummempia vastalauseita! :D Ilmeisesti oli hyvää, kun kamala lussutus ja kuolaaminen vaan kävi.

Silmät karsastaa edelleen, toinen ulos ja toinen sisäänpäin. :(
Pään epäsymmetrisyyteen kiinnitti taas huomiota. Toinen puoli on normaalin pyöreä, mut toinen puoli on lattanampi. Nukutetaan tuolla pyöreällä puolen kaikki päikyt, yöt nukkuu kapalossa seljällään.
Sano vaan, et jos olis tukkaa peittona, niin tohon tuskin kiinnitettäs niin paljon huomiota. :LOL: Onhan meillä tukkaa, mut on vaan niin vaaleeta!!
Muuten oli hyvin kaikki, virkee ja terve pieni rimppakinttu! :saint:

Mullakin on raskauskiloja vielä joku 7 pudotettavana. Kaikki herkku on vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvää! ;)
 
Voi Hilmuska! Jos tilanne jatkuu tuollaisena, kannattaa varmaan ottaa asia puheeksi neuvolassa, ettei vallan polta itseään loppuun.
Tietty määrä huolta ja syyllisyytä kai kuuluu jokaisen harteita painavan, vaikka olisi toisten mielestä kuinka hyvä äiti tahansa. Taitaa kuulua äidin perusominaisuuksiin.

Meillä neiti on huomena 3 kk ja neuvolaan ollaan menossa 10.5. Laitan sitten mittoja.
2 kk neuvolassa oli 60 cm ja 5580 g. Aika tavalla hitaasti kasvaa, ainakin poikiin verrattuna. Poja olleet jo reilusti yli 6000 g tuon ikäisenä. Tosin alkutaipaleen suuri painonpudotus vaati varmasti veronsa.

Muuten tyttö on varsin tyytyväinen. Hymyilee ja juttelee jo kovasti. Kääntymisyritystäkin on, mutta ei vielä tulosta syntynyt.

Minä tosiaan lopetin maidon lypsämisen tytön ollessa 2 kk. Ja olen jatkanut imetystä korvikkeen rinnalla. Edelleenkin on neidin imuote tehoton, joten korvikkeesta ei varmaankaan eroon päästä ollenkaan.
Pääasia kuitenkin on, että lapsi kasvaa ja kehittyy, vaikka vaikea paikka oli tuo päätöksen tekeminen ja monet itkut tuli asian tiimoilta itkettyä.
Nyt kuitenkin alan olla sinut asian kanssa. Ei oikein tahtonut tuo aika riittää noihin lypsyhommiin, kun on kuitenkin annettava huomiota noille pojillekkin.

Sain vihdoin tirrin kuvankin rofiillin!

T. Vilivinkka ja tirri
 

Yhteistyössä