TAMMIVAUVAT 2007

Kiitos myyra :D Kävin serkun luona aamulla kylässä ja seki heti ovella jo tuumas et ootpa ollu vähällä ruualla :LOL: Huomaakin jopa sitte tuon laihtumisen jo päälle päin. Ja kaverini sano etnaama on kaventunut... Kivaa!

Ja Hilmiskalle voimia! Toki jos alakulo vaan jatkuu niin kannattaa puhua neuvolassa. Mut kuitenki ihan normaalia hormiinimyrskyäkin voi olla. Ite kans esikon kohalla kyllä murehti kaikkea mahollista, mietti miten sitä vois olla täydellinen ettei muilla ois nokankoputtamista... Ja varmasti se hepan selästä tippuminen pitää mietityttämään. Itellä jopa pyörällä ajo välillä hirvittää :LOL: Sitä tulee varovaisemmaksi lähes joka asiassa ku on lapset mistä pitää pitää huolta, sattui mitä tahansa. Kyllä välillä pelottaa ku mies rymyää töissä, jos sitä joskus jotain pahempaa tapahtuu niin miten jatko... huh huh! Ei sais etukäteen murehtia mut minkäs teet. :ashamed:

Kylläpä on tympeä anoppi jollai! Anteeksi en muista nimee... Ei tarttis kyllä alkaa haukkumaan lihavaksi, varsinkin ku synnytyksestä on vielä niin lyhyt aika! Ja jos imettää niin eihän sillon saa edes laihduttaa :eek: Kylläpä ihmiset osaa olla ajattelemattomia.

Vauvalle ei enää riitä vellikään! Pakko alkaa pottua jo puskee sisuksiin. Illalla vetäs 200ml maissivelliä ja maitoa päälle 60ml. kahelta jo heräs syömään ja otti 200ml maitoa. Ja aamulla jo 7.30 oli vailla evästä. Ihan mahoton syömäri!!! :eek:
 
Heippa mammat!

Nyt pika-apua: jos vauvalla tulee tavallista löysempää kakkaa perunan jälkeen niin onko se nyt sitten sen merkki et pitää heittää potut mäkeen? Ollaan huudettukin, tänäänkin seuraava syönti potun jälkeen on ollu alkuun yhtä huutoa. Paitsi et jos oikein muistan niin taisi se olla noilla isommillakin alkuun. Miksiköhän sitä on tullu niin hermoilevaksi tuon kolmosen kohdalla... :/ Joo siis pelkkää perunaa ollaan maisteltu, soseena. Onneksi maanantaina on neuvola, ei tänään vastanneet puhelimeen siellä.

Kävin tänään asennuttamassa sen hormonikierukan. Tuntui epämiellyttävältä, ja päivän olen buranaa nappaillu, mut jos tää nyt tällä päivällä menee ohi ja vuodot helpottaa niin laitattaisin uudestaankin. Ei se onneksi sen isommin sattunut. Mutta se jännitys! Voi hirvee. Mut ainahan se jännittää kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Mutta mitä muille teille on laitettu niin tuntuu et olenko mie tosiaan noin kipuherkkä, kyllä mulla tuntui ja vihlasi.

Hilmuska: minulla on ollut samoja fiiliksiä. Ei itsekään tiedä mille itkee, mut itkettää kuitenkin. Ja yleensä juuri vauvan seurassa. Nyt se on ollu helpottamaan päin, olen yv:tä laittanut täällä parin mamman kanssa. Ja neuvolantäti ottaa vastaan jos haluat jutella jonku ulkopuolisen kanssa. :hug:

Kilot, voi kilot. Minulla niitä on ja varsinkin nää synnytyksen jälkeiset kuukaudet on saanut ne junttautumaan varsin tiukkaan. Tästä raskaudesta ei jääny yhtään. Mut paino on nyt 85kg ja ajalla ennen esikoista painoin 70kg. Ja sinne olis tarkoitus päästä joskus. Mut ei näillä kilometreillä mitään tapahdu! \|O Kun muu poppoo oli kipee niin meikä veti suklaata minkä ehti et pysy pää kasassa koko viikon. Ei päässy minnekään edes ulkoilmaan. Ja se jäi sitten päälle, tuolla ulkona on muka niiiin kylmä! :xmas: Kuin jouluna...

Ja noista lasten kiloista, anoppi se osaa aina valita kauneimmat sanat. Tuumasi meidän tulevasta kummilapsestakin että onpas aikamoinen pallinaama tuokin. :( Joo todella mieltä piristää. Meinasi tulla takasin sanottua et kattosit peiliin, mut yritän pitää vielä mielessä et sehän on vaan sen tapa... :whistle: Vaikka toisinaan epäilen et kyllä se ihan tahallaan tekee kiusaa ja jospa minäkin alkaisin samanlaiseksi... :whistle:

Mutta takaisin googlettaan et millaisia kokemuksia muilla on ollut kierukasta. Pakko löytää edes pari hyvääkin kommenttia...

Vilipi ja Krista 4kk1pvä :wave:
 
Kränä meillä myös on alettu heräilemään keskellä yötä, yleensä kolmen jälkeen ja sit ennen seitsemää seurustelemaan. Ja nälkäänsä huutaa. Maitoa menee ihan tolkuton. Kunpa alkais nopsaan tottumaan tuohon soseeseen, se kyllä viimeksi auttoi kun poika oli vauvaikäinen.
 
Heippa mammat!

Meille iski sitten ensimmäinen flunssa. :snotty:
Saku alkoi toissailtana olemaan aika itkuinen ja söi parin tunnin välein. Koko yö meni syötellen parin tunnin välein. Aamulla oli lämpöä pikkasen ja illalla oli jo kuumetta 38,3 astetta. Yritettiin ensin nukuttaa ilman lääkettä, mutta poika heräili aina hetken päästä huutamaan. Yhdentoista aikaan illalla mies laittoi pojalle supon ja hetken päästä kokeiltiin uudestaan nukkumista. Näin Saku saikin unen päästä kiinni ja nukkui viiteen asti aamulla ja sitten tankkaus ja takas nukkumaan yhdeksään asti. Tänään aamulla pojalla ei enää ollutkaan kuumetta, vaikka nuha ja yskä edelleen vaivaavat. Toivottavasti menisi pian ohi, kun on säälittävää katsoa pikkuista räkänokkaa!
Juttelin tänään neuvolatädin kanssa ja hän kertoi, että todella paljon on tällä hetkellä flunssia ihan rintamaidolla olevilla vauvoilla.

Ja noihin galluppeihin vastauksia:
-lähtöpainoon jäljellä noin viisi kiloa (raskauden aikana tuli melkein 30)
-mies vaihtaa kakkavaippoja (jopa paljon mieluummin kuin minä...)

Maanantaina olis sitten 4kk neuvola, vaikka 4kk tuli jo täyteen toissapäivänä. Kiva kuulla mitat pitkästä aikaa.

Yks hauska matkajuttu tuli mieleen. Uima-altaalla leikkiessämme Saku oli pyyhkeellä ilman vaippaa, niin poika sitten pissasi suoraan mua silmään ja suuhun. Kai poikavauvojen äitien pitää toi kerran kokea!?

Ai niin... annettiin Sakulle jo ekan kerran pottua. Ilme oli näkemisen arvoinen ja osa syljettiin ulos. Jatkan potun kokeilua sitten, kun flunssasta on toivuttu. Ollan muuten koko perhe ikävässä flunssassa. No onneks on viikonloppu, niin saa mieskin levätä.

Terveisin, pulleroballerina ja "räkänokka" Saku
 
Piti vielä lisätä tää, paljon haleja ja jaksamisia Hilmuskalle! :hug:
Kummasti tänne "purkaminen" vaan auttaa!

Sit asiasta toiseen, onko teidän vauveleilla päät ihan pyöreitä muodoltaan?
Täytyykö tuosta "toispuolisuudesta"(kin) alkaa oleen huolissaan?
:ashamed:
 
moikka!

Kränä: harmi juttu ne imetyspaidat :(

laihduttajat: kyllä me onnistutaan!


tänään tuli käytyä tuurissa shoppailemassa kaverin kanssa, jolla on myös tammikuinen ja 3 vuotias muksu. huh, mikä reissu! wilma ei nukkunu siellä ollenkaan ja koko ajan oli jommalla kummalla vaavilla nälkä tai muuten asiat huonosti. sitte tuli itelle nälkä jne. ostin sitte mustan imetyspaidan. olis ollu semmonen sinivalkoraidallinen tpaita, joka ois käyny imetyspaidasta, mutta se oli ihan hirveän näkönen päällä :kieh: no, saipa taas uutta pontta syömisten vartioimiseen. karkkiakaan ei tullu sit ostettua, onneks. itellä meinas mennä hermot shoppailuun, mut neiti pelasti päivän ku nauro kunnon naurut ku olin vaippaa vaihtamassa.

oon suunnitellut josko liittysin siihen kiloklubi.fi juttuun, jos siittä sais lisää itsekuria nuihin syömisiin. onko kellään kokemusta moisesta?

tänään tuli aventin sähköpumppu. olipas mukavan näkösessä paketissa. huomenna pitää tutustua siihen paremmin.

on mullaki monesti huono omatunto siitä etten oo ollu wilman kanssa tarpeeks tai et en oo leikkiny tms. mulla vaan on tuo pumppaus aina yöllä samaan aikaan ku piiku syö ja aamusin sama homma. mut yritän parhaani mukaan nauttia tästä vauva-ajasta. ja oon nyt käyny koulussakin ku se linja jota luen loppuu ens jouluun. oon ollu vähän niinku pakotettu käymään koulua ku on ollu kaikkia sähkösiä juttuja joita ei kotona voi tehä. tiän et jos oisin sen valmistumisen jättäny nyt "heitteille" niin en valmistuis välttämättä ikinä.

taidan tästä lähteä pehkuihin. väsy alkaa painaan...huomenissa lisää...

t:sanna
 
Vilipi iltasella
Poio: äläs hermoile, kyllä se pää on ihan oikeen muotoinen sinun vauvalla. Ainakaan en profiilikuvan perusteella osaisi sanoa yhtään mitään poikkeavaa. Meillä on pojalla eli keskimmäisellä suu vinossa nauraessa ja itkiessä kun toiselta puolelta suuta puuttuu ne lihakset mitkä sen ilmeen muodostaisi täydelliseksi. Eikä sitä muut huomaa ellen mie siitä sanois. Vaikka on ihan selkee kosmeettinen poikkeama kuten lastenlääkäri sen minulle ilmoitti synnärillä.

Meidän vauvalla on hieman ylhäältä päin katsottuna kananmunan muotoinen pää. VArsinkin kun on alkanu nukkumaan enemmän selällään. Mut ihan hyvän mallinen profiili ja kuka sitä sieltä hiusten alta huomaa. Niinku sanoit itsekkin. Mie luulen että lääkäri olis jo sanonut jos siitä pitäisi olla kovin huolestunut. Ihmetyttäähän se varmasti jos kerran siitä mainitaan. Se on vaan niin hassua kun sitä ei välttämättä heti tule itse ajatelleeksi sellaisia, vaan ne jää mietityttämään vasta myöhemmin.

Tarkoitin siis että ei se pää minun käsittääkseni vielä ole edes luutunut lopulliseen muotoonsa. Anna kommenttien mennä ohi korvien ja pää pystyyn!
 
Annette pikaseen
POIO

Vauvan pää kyllä muotoutuu vielä. Ainoastaan silloin on vähän huolta, jos toinen puoli, lihaksisto on huomattavasti heikompi. Eli katsoo tyypillisesti vain toiseen suuntaan.

Jos vauva kääntelee päätään ihan normaalisti, niin ei ole mitään huolta. Voit tietysti yrittää vaikuttaa asiaan noilla vauvan asennoilla, mutta en usko että kellään on ihan prikulleen symmetrinen päänmuoto, tukka vaan peittää pikku "virheet" =)
 
Nyt jää jutut kirjottamatta, pidän nyt muutaman päivän palstavapaata, täytyy keskittyä muihin asioihin. Eilen sain kamalan viestin, isäni oli joutunut sairaalaan, epäiltiin sydäninfarktia joka sit oli kokeissa todettu :'( :'( :'( mä järkytyin ihan täysin, enpä osannut moista uutista odottaa :( olin eilisen loppupäivän ihan sekasin, päässä ajatukset vaan pyöri ja ravasin pitkin taloo hermostuksissa. Oli tehty pallolaajennus samantien, oli kai ollut sit aika vakavaakin kun lääkäri oli sanonut, että viime hetkellä tullut sairaalaan :'( jääräpää, kun oli tietty pitkitellyt kotona oloaan, voi että sitä :( isän vaimo (porukat siis eronnut aikoinaan) sieltä onneksi aina tilanteen mukaan ilmottelee mitä kuuluu, tänään ei vielä saanut mennä katsomaan. Voi kun mä haluisin jo päästä katsoon sitä, saisin halata oikein kunnolla... :'(
 
Annette-79 harmaana
SAYENNA :hug: Ja valtavasti voimia sinulle ja isällesi.

Tuollainen yhtäkkinen tilanne pysäyttää. Tulee mietittyä elämää ihan uudestaan. Siltä kannalta, että kaikki on jokseenkin sattuman kauppaa. Koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää ja siksi olisi opeteltava elämään tässä hetkessä. Onneksi isäsi mitä ilmeisimmin kuitenkin toipuu??? Onko hän kuitenkin tajuissaan? Menikö leikkaus hyvin?

Isäsi on nyt onneksi hyvissä käsissä, kun hakeutui ajoissa hoitoon.
 
Sayenna: Voimia!

Poio: Mä tuota pään muotoa täällä kuuluttelin vajaa kuukausi sitten kans. Neuvolassa täti kiinnitti huomioin siihen mutta sano et tavallista on. Pää kerkee muotoutua vielä moneen kertaan. Jos tosiaan pää kääntyy normaalisti molempiin suuntiin niin ei hätiä, mut jumppailla voi! Mä viikon ajan kiinnitin huomioita siihen et syötin toisella puolella, nukutin välillä "vaikeammalla" kyljellä niin et selkä oli sängyn laitaa vasten. Lelut sille puolelle missä vähemmän pitää päätä ja seurustelua just siltä toiselta puolelta, kantamiset toiselle kädelle... Ja nyt ei enää pää ole toispuoleinen, poika kattelee ja nukkuu molemmin puolin...

Mulla on karkkipäivä :D :heart: :p Käytiin tytön kans pyörällä kaupassa hakee iso pussi nameja, matkaa kerty 18,5km, ettei ihan kerkee kovin lihomaan päivän mässäilyssä :D

Ja taas ku kesä lähestyy niin tuo naapurinkoira on pihalla lähes koko ajan räkyttämässä :kieh: Tauotta kuuluu itkuhälyttimestä haukkuminen, että ärsyttää :kieh: Tekis mieli taas haulikkoa kaivella kaapista. :snotty:

Lisäys vielä: mä näin eilen ekaa kertaa mieheni ilman partaa!!!!! Esikko tuumas iltapuurolla et leikkaa iskä parta pois. Mä aloin nauraa et enpä minäkää oo moista vielä nähnyt... Ja ku mies siinä mietti et leikatakko vei eikö niin sanoin vaan nätisti että et tohi :D Niin se otti ja leikkas, mut saa kyllä kasvattaa uuen heti :whistle: Ei vielä silmä tottunut ;) <br><br>
 
Sayenna :hug: ja voimia.


Hilmuskalle myös voimia arjen askareisiin. Ainahan sitä äidit on pienokaisistaan huolissaan ja siitä osaako tehdä kaiken oikein, mut kannattaa tosiaan vaikka neuvolassa jutella ettei ala taakka kasvaa liian isoksi yksin kantaa. Varmasti olet paras äiti lapsellesi. :heart:


Poio Meillä oli samaa juttua tuon pään kanssa, mut nyt on "tasottunut", kun oon huomioinut myös tuon ns. väärän puolen millä ei niinkään tykkää esim. makoilla. Eiköhän se siitä muokkaannu ihan oikein ajan myötä.


Meille ei kuulu tänne oikein mitään uutta. Kiinteetä ollaan maisteltu nyt kolmena päivänä, mut tuo meidän herruus ei siitä pahemmin diggaa. Innoissaan on ite syömisestä, mutta ei niinkään siitä mausta. Annatteko aina viikon sitä yhtä ja samaa ruokaa ja sit taas jotakin uutta?

Nyt täytyy mennä... :wave:
 
Olipas yö. Tytön nuha äityi sen verran pahaksi että oli pakko lähteä sairaalaa illalla. Ei pystynyt nukkumaan eikä syömään kun nenän kautta ei voinut hengittää. Meillä oli lähete suoraan lastenpäivystykseen mutta silti meni 6 tuntia. Nuhaa on liikenteessä täällä päin ja samanlaisia köhijiä oli päivystys pullollaan. Onneksi tytöllä ei ole ollut kuumetta. Apu löytyi liman imemisestä. Kun nenä-nielu oli tyhjä, neiti söi mahan täyteen ja nukkui päivystyksessä 2 tuntia.
Olen kotona käyttänyt keittosuolatippoja ja imenyt apteekin "säiliöimulla", sillä jossa itse imetään toisesta päästä. Sillä ei kuitenkaan pääse tarpeeksi syvälle imemään jos limaa erittyy runsaasti. Saatiin silmätulehdukseen tipat ja käsky tulla imuille taas kun limaa kertyy liikaa. Kolme muksua ennen meitä sai samat "lääkkeet". Osastot oli ihan täynnä ja sanoivat että jos vaan kotona pärjätään niin ei mielellään oteta yöksi. Parempi niin. Loppu yö meni sitten ihan hyvin. Nukuttiin kaksi 2 1/2 tunnin pätkää ja tyttö söi unien väleissä hyvin. Aamulla oli taas ihan tukossa, mutta sain vielä itse nenän auki tipoilla ja imulla. Katsotaan lähdetäänkö päivällä taas sairaalaan...


Olipas sekavaa tekstiä mutta niin on sekava pääkin... \|O

liini ja nuhanenä 3kk ja risat
 
Annette-79 harmaana
Olipas yö täälläkin.

Jooaksella on hirveä yskä ja lima rohisee välillä kovasti. Yöllä meiasi tukehtua kaksi kertaa joko limaan tai oksennukseensa. Aivan hirveän kuuloista! :( Meinattiin jo lähteä sairaalaan, mutta onneksi se sitten helpotti kun pidin hetken aikaa pystyssä ja taputtelin selkään... sai poika yskittyä pahimmat limat irti. Mies meni kakkosen sänkyyn nukkumaan kun poika on yökylässä. Otin Joonaksen sitten viereeni nukkumaan, että olen heti nostamassa ylöps jos tulee taas sellainen kakomiskohtaus. Onneksi poika nukkui sitten aamuyön hyvin... äiti ja isä sen sijaan ei, kun pelotti niin pirusti :( Pitää käyttää poika lääkärissä jos vielä kuulostaa kovin limaiselta.

On tää ollut ihan järkyttävä kevät. Ei taida olla viikkoa mennyt niin, että olisi koko porukka ollut terveenä. Aina jon jollain flunssaa, oksennustautia, korvatulehdusta. Nytkin on kaikki pojat yskässä. Itse olen säästynyt pahemmalta sairastelulta, olen ollut vain oksennustaudissa ja kaameessa viikon kestävässä kurkkukivussa. Flunssaa ei ole ollut. Mutta nuo lapset surettaa...... kumpa pian olis kaikki terveenä :heart:

Ja liinille :hug: Toivottavasti pikkuinen parantuu pian.
 
Aluksi Sayenne :hug:

Tervehdys tosi pitkästä aikaa! Jaksoin vain viimeisiä viestejä selata kun oli näköjään tullut mukavasti pitkän tauon aikana..

Tänne kuuluu ihan hyvää..mitä nyt sen verran murhetta että jouduttiin viikko sitten lopettamaan mun heponen kun polvi jatkoi remppaamista..kyllä pahaa teki..No jäi kuitenkin siskon heppa jota liikutella kun on se odottaa esikoista syntyväksi heinäkuussa kunnes joskus on ajan kohtaista ostella uusi..

Meillä neiti vaan kasvaa pätistää, edelleen on hyvän tuulinen mitä nyt on oppinut MURISEMAAN! ja sitä kyllä harrastetaan niin ettei tiedä onko se kiukkuinen vai onnessaan uudesta taidosta :LOL: Vatsalleen yrittää kovasti muttei vielä ole itse onnistunut.Nukkuessaankin näyttää sitä harjoittelevan ja onkin ihan kyljellään monesti yöllä nukkumassa..

Aloitettiin taas kiinteät monen viikon tauon jälkeen.(annoin 2,5kk ikäisenä jonkin verran persikkaa kun maito ei millään pitänyt nälkää kurissa). Nyt ollaan vähän peruna-porkkanaa maisteltu ja luumu menee kuin kuumille kiville! Niin hienosti suutaan valmiiksi aukoo kun lusikan näkee!!!

Raskauskiloja olisi 6 jäljellä. Yritin olla kalorinlasku-dieetillä ja nälkä ei edes vaivannut vaikka tuli päivässä syötyä kumma kyllä vain n.850kcal..Eilen sit iski himo ja söin dietorelle karkkeja ja pari kourallista juustosnackseja..joopa..meni vatsa aika sekaisin ja vielä yölläkin maha elämöi julmetusti! Tulin sit siihen tulokseen et en laske kaloreita vaan katon vähä mitä syön ja kesä tulee niin tulee kyllä taatusti liikuttua vielä enemmän..Ja ratsastus on tosi tehokasta kun nyt vauhtiin olen taas päässyt!
Mut nyt sen ruuan laittoon.Moi!
 
Meille tuli Jerelle perjantaisesta rotavirusrokotteesta ihan selvästi vatsakipuja. :ashamed: Ähisee, vaikeroi ja on muutenkin tosi levoton.
Jalkojen pumppailu auttaa hetkeks, mut sit alkaa taas. :(
Kakkaa tulee ihan normaalisti, ilman punkeemista.
Jospa tää tästä vaikka huomenna jo helpottaa..

Meillä oli tänään täällä Nokialla lasten vaate ja -tarvike kirpputori.
Löysin Jerelle ens talveks villahaalarin, ihanan froteisen haalarin joka on nyt just passeli. Lisäks löyty kiva 70 senttinen unihaalari. Kaikki nuo 2.50e!!! :eek:
Just pesin tuon frotee haalarin, ja saadaan koe käyttää sitä heti huomenna. Tuntuu tuo pakkauksen kevyttoppahaalari olevan liian kuuma jo.
 
Pikaisesti....

Kiitos kaikille! :flower: Ihana kuulla, että muillakin on samanlaisia tuntemuksia enkä ole ainoa riittämättömyyden ajatuksineni. Olen yrittänyt ottaa neuvoista vaarin ja se on auttanutkin. Muutaman päivän olen nukkunut Roopen kanssa päiväunia oikein urakalla ja varmasti väsymyksellä on ollut osuutensa itkuisuuden kanssa. Vaikka Ropsku ei herääkään kuin kahdesti yössä niin ilmeisesti sitä univelkaa kertyy siltikin. Nukkumalla siitä sitten selviää. Joten ei muuta kuin untenmaille :wave: ..

Roope täytti tänään 4 kuukautta! Profiilissa hän tänään. Ihana kulta! :heart:
 
galateija: mikäs hevoselle tuli et lopettaa piti? :( Voimia sulle :hug:

Poika nukkui viime yönä eka kerran kunnon yöunet! 11h putkeen =) Sais jatkua näin, 20.30 aloitti unet ja heräs 7.30 :heart:
Aamulla sit meinas kiukuta aamu-unien kans, itteäni rauhoitellakseen laitoin Sonata Arcticaa soimaan ja vauva nukahti heti :D Meijän rokki-poika :heart:

Tänään hierojalle!!! Ihanaa päästä näistä jumihartijoista eroon!
 
Galateija: Oletko kuullut koskaan sateenkaarisillasta... Googleta.. :hug:

Täällä makustellaan soseita ja huomasin siirtyneeni imetys-korvikkeesta täysimetykseen... Ihan huomaamatta oli kääntynyt tisutteluksi, ilmeisesti olen niin laiska etten jaksa korviketta lämmittää... Mango ja bataatti on nyt maisteltu, Mikron päällä odottaa mango-päärynä ja kuningatar.. Tänään täällä luvattu miltei +20 astetta, ajattelin laittaa Hipun vaunuihin ja lähteä heppojen tarhaa siivoamaan, jos sais vaikka väriä pintaan

melle + hippu 3,5 kk (tai itseasiassa viikon päästä 4kk..)
 
Sayannelle voimia!
Itse menetin oman isäni vuosi sitten vain 57 vuotiaana. Syöpä vei mennessään. Rankka paikka.
Toivottavasti pallolaajennus auttoi ja vuosia on paljon edessä.

Meillä oli tänään esikoisen hammashoito. Olemme joutuneet aikatavalla juoksemaan hammslääkärissä reikiintymisen takia.
Ja voi masennus... taas joudutaan paikkaamaan kaksi hammasta. Minä itku silmässä sanoin, etten oikein tiedä mitä ihmettä pitäisi tehdä, kun hampaat pestään aamuin illoin, fluoria aterioiden jälkeen ja muuten xylitol purkkaa. Meillä ei juoda mehuja, eikä syödä epäsäännöllisesti, joten aikatavalla on kaikki keinot käytössä kariesta vastaan ja silti lopputulema on tämä. Todella masentavaa. Lisäksi aina tulee sellainen olo, että ne ajattelee, ettei hampaita vaan hoideta kunnolla, vaikka kaikkeni olen tehnyt. Bakteerikantaa suusta ei enää pois saa, kun ne kerran on sinne päässyt.
Pelottaa niin vietävästi, että tämä kakkonen ja kolmonen ovat samassa rumbassa sitten hieman myöhemmin.

Oli pakko käydä tänne purkamassa, kun harmittaa niin vietävästi!

 
:wave:

Meillä lähtee tänään käytiin kolmas viikko jolloin ollaan kiinteitä syöty.. tai no eihän sitä vielä hirveesti mahaan asti mee.. varmaan joku viidestä kymmeneen lusikallista. Nyt viimeset viis päivää ollaan annettu kahesti päivässä.
No meillähän se kakka ei ole tullut kun reilun viikon välein.. ja se oli ok silloin kun oli täys imetyksellä.. mutta eikös sen kakan pitäs tulla nyt useemmin kun noita kiinteitä syödään???
Nytkin on neiti kakannu viime maanataina viimeks..

Semmosia kakka mietteitä nopsaan..
kutsu käy!!
 
eipäs oo taas tullu pariin päivään kirjoiteltua...

on tuo ukko tuolla pellolla kokoajan niin ei oo kunnolla ehtinyt tänne. kun sitä ruokaakin saa olla jatkuvasti laittamassa. tuntuu ainakin siltä...

kovin innolla odotellaan keskiviikkoista neuvolaa niin näkee mitä on kasvettu. sit vois jo noita kiinteitä alkaa maistattamaan.

miellä on alkanut kunnon raivoamiset ennen nukkumisia. millään ei voi antaa periksi. aamutorkuilla ja päikkäreillä kävi niin että kun sitä tissiä käyttää tuttina niin sit tietty maha tulee ihan pinkeäksi ja lopulta puklataan kunnolla. ja taas uudestaan tarttis saada maha täyteen. päivälläkin nukkui 4 tuntia joten ei voi kovin vatsavaivainen olla.

kasvettu on kyllä tosi hurjasti. oli nimittäin muutama päivä taukoa ettei kuljettua autolla ja eilen kun laitoin kaukaloon niin eipäs enää mahduttukaan jalat suorassa siinä istumaan. nyt jalat on sammakkoasennossa. ja tuntuu et viikko sitte vielä 56 vaatteet oli ihan sopivia ja nyt 62 osa tekee jo tiukkaa et mahtuu. no, keskiviikkona tiedetään mittoja tarkemmin.

nyt ulos nauttimaan auringosta ja jäätelöstä :p

t.mikki ja miisa n.4kk<br><br>
 
Sayennalle :hug:

Vilivinkka, mulla on itellä ollut aina ongelmia noiden hampaitteni kanssa. Ala-asteelta saakka paikkailtiin kokoajan ja vasta nykyisin reikiä ei enää sillalailla tule. Mullakaan ei auttanut, vaikka kuinka pestiin hampaat kunnolla ja söin purkkaa tms.
Toivottavasti esikoisellasi on kiva hammaslääkäri, että tottuu siihen. Sitten ei edes pelota mennä sinne. Kyllä ne siellä varmasti ymmärtää, että kaikkes teet. :hug:

Mä aattelin, et huomenna voitais koittaa aamusella Jerelle nannin sekaan maissivelliä Jätkällä on meinaten kokoajan nälkä. :whistle:
Millasella määrällä kannattais ton vellin kans alottaa??? Jos siis laitan se maidon sekaan. Apuja?

Oon kohta lähdössä ekalle pyöräily tunnille sitten viime vuoden kesäkuun. Vähän jännittää kuinkahan akan käy, saattaa hiki ainaskii tulla. Ja pylly kipiäks! :LOL:
 
Heipparallaa!

Sayennalle :hug:

Meillä oli vasta tänään 4kk neuvola. Poika oli 64cm pitkä ja painoi 6780g eli keskikäyrillä suunnilleen mennään. Saku yllätti sekä neuvolatädin että vanhemmat kääntymällä hienosti selältä mahalle molempiin suuntiin. :whistle: Täytyy vissiin enemmän pitää lattialla, jotta pääsee poika esittelemään taitojaan!

Ihana ilma oli tänään ulkoilla. Me tehtiin pitkä lenkki Kaivopuiston rannassa. Hauskaa oli se, että meitä mammoja oli kerääntynyt kahvilassa toistakymmentä yhden pöydän ääreen (plus tietenkin kaikkien lapset) ja ainakin viidellä oli vielä tosi isot masut.

Nyt äkkiä syömään, kun Saku vielä nukkuu!!!

Terkuin, pulleroballerina
 
Heippa!

:hug: kaikille, joilla on ollut viime aikoina rankkaa!

Me oltiin viime viikonloppuna mun yhden parhaan ystävän häissä. Morsian oli kaunis ja sulhanen komea ja typykkä varasti vähän huomiota... Kummankaan puolella kun ei juuri lapsia vielä ole, niin kyllä neitiä ihailtiin. =) Ja meillä neitokainen osaa tosiaan tuon keimailun jalon taidon. B) Mutta olipas ihana syödä kunnolla valmiista pöydästä ja vähän nauttia aikuistenkin aikaa. Kävin nukuttamassa neidin mun vanhemmille ja palasin sitten juhliin. Mentiin sitten yöksi sinne.

Eilen käytiin taas vauvauinnissa ja typy sukelsi ensimmäisen kerran. Tosi hienosti meni ja koko uintikerta muutenkin. Toinen on niin innoissaan vedestä, kun siellä saa vapaasti potkia ja loiskia sydämensä kyllyydestä! Ja sen jälkeen maistuu uni! Nukahti illalla kuuden aikoihin, söi puolilta öin, kun menin itse nukkumaan (olipa kerrankin aikaa itselle!) ja nukkui puol yhdeksään asti aamulla eli yhteensä 14,5 tuntia! :eek:

Keskiviikkona meilläkin on neuvola, on kiva nähdä paljonko on kasvettu. Ja saa vähän suuntaa siihen, että vieläkö mennään pelkällä rintamaidolla vai otetaanko jo vähän muutakin mukaan. Itsellä ois ajatus, että jos vielä tonne kesäkuuhun pärjäis tissillä, niin sitten vois aloittaa maistelun. Tulis sitten tosiaan melkein se puoli vuotta täysimetyksellä, kun se alku on kuitenkin niin pientä mitä sitä kiinteää sinne menee.

Jaahas, kutsu käy! :wave: - MiHLa ja Typy, tänään tasan 4 kk -
 

Yhteistyössä