Taysin asiakkaat ***

Alkuperäinen kirjoittaja risukasa-:
[/url]


risupesä..............y 04/06............mm. endo............skopia, ivf
Angelina..............h 08/06.......................................2.ivf/icsi, 2.pas
Kaarina69............h 01/07.......................................2.ivf
Ellastiina..............y 12/06 & h 03/08......................1.ivf
sani-sani.................................................................1.ivf
Lion32.....................................................................1.ivf, 1.pas
verve...................y 2v..........kr.vajaatoiminta..........iui
Ritva76...............h 08/08........vajaatoimintaa.........3.iui/ivf
Pelkkää kriisiä........................................................lääkitys, iui ?
Kipsu....................................................................2(-3).ivf, 1.pas
Elenia.....................................................................2.iui


+++++
surppi....................................hormonihäikkää.......lääkitys



 
Heippahei! Olin tänään alkukierron verikokeissa ja ens viikolla on tiedossa aukiolotutkimus. Vähän jännittää mitä siellä selviää. Mutta joka tapauksessa ens viikolla olen varmasti viisaampi tulevien hoitojen suhteen. Odottaminen on kyllä rasittavaa :headwall: Itselläkin nämä tutkimukset siirtyivät joulusta tähän polin tauon takia.
Kirjoittelen ens viikolla lisää, kun on ehkä enemmän asiaa =) Tsemppiä odotukseen Ritva ja Risis!!
 
Heippa kaikille! Meillä siis 1.IVF:n 1.PAS pitäisi olla ensi viikon keskikiviikkona. Meillä 2 top-alkiota pakkasessa, joista toinen olisi tarkoitus nyt sulattaa ja siirtää. Pelko on tietysti sulatuksen onnistumisesta, mutta toivon kovasti, että pakkasukko selviää sulatuksesta ja tarraa oikein kovasti kiinni :)

Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Tietäskö joku kuinka pitkä kesätauko tuolla yleensä on? Missä määrin tollaset lomat haittaa ivf-hoitoja, esim. voikohan sen ajan kuitenkin käyttää lääkkeitä, jos pitkä kaava? Ei kai pääsiäinen ainakaan mitään hattaa? Rupes vaan nyt jo huolestuttaan ettei koko p-ska tyssäis seuraavaks johonki noin typerään syyhyn.. :headwall:
Ootteko päässy laparoskopiaan ihan tavoteajalla vai onko hirveesti venyny?
Ehkei pitäs näin aikasin murehtia vielä, mutta kun en haluis odotella ja kuvitella homman etenevän tietyllä aikataululla aivan turhaan jos kuitenki TAAS kerran kaikki siirtyy. :ashamed:


(m) Siis ei herranjesta, ei kai sentään juhannusviikolta ja koko heinäkuun kiinni niinkun ilmeisesti ainakin jossain..!!? :eek: Ei oo totta... :headwall:

(m2) Googlesta kattelin että näinpä se sitten ilmeisesti kuitenkin on :( :headwall: :headwall:
 
Heissan :wave:
Tässä nyt kuulumisia mun hoitojen etenemisestä: Olin tänään aukiolotutkimuksessa, joka ei ollu läheskään yhtä paha kuin odotin. Katetrin asettamien tuntui ikävältä, mulla se ei meinannut mennä ilman jotain pihtejä sisään. Mutta kun se oli paikoillaan, niin nesteen laittaminen ei tuntunut ollenkaan. Mulla oli molemmat munatorvet auki :) Olin jo 1h päästä töissä, eikä ole enää mitään tuntemuksia.
Sain seuraavaa kiertoa varten clomirepetin ja ens kierrossa siis tarkoitus tehdä eka inssi :) Joudun vielä kertaalleen käymään verikokiessa kilpirauhasarvojen takia. Täytyy tarkastaa että ei ole liikatoiminnan puolella, kun mullahan on lääkitys vajaatoimintaan.
Risupesä: Tauko on tosiaan aika pitkä, mutta ihan kuin olisi jostain lukenut, että tauon aikana tehdään jo suunnitellut ivf-hoidot kuitenkin. Onko muilla tietoa?
 
).( No niin siirrossa on käyty. Oli puhuttu, että mulle siirretään 1 top-alkio (2 pakkasessa). Paikalle mentyäni kävikin ilmi, että kumpikin oli pakastettu samaan olkeen eli kumpikin oli sulatettu ja kumpikin selvisi tähän asti. Eli sain valita siirretäänkö kumpikin vai jatkoviljelläänkö toista vielä päivä-pari ja pakastetaan sitten, jos selviää viljelystä. Alkiot olivat nyt 7 ja 8 soluisia. Tein sitten ratkasun, että toinen siirretään. Eli 8 soluinen siirrettiin ja 7 soluinen lähti jatkoviljelyyn. Toivotaan, että toinenkin selviää vielä pakkaseen odottamaan omaa aikaansa. Nyt sitten vaan otetaan iisisti pari viikkoa ja piinaillaan. Mulle lääkäri sanoi, että pitäs välttää urheilua (uintia ja vesijumppaa). Vain kävely olisi sallittua... Että sellasta tällä kertaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja verve:
Risupesä: Tauko on tosiaan aika pitkä, mutta ihan kuin olisi jostain lukenut, että tauon aikana tehdään jo suunnitellut ivf-hoidot kuitenkin. Onko muilla tietoa?
Voi verve.. tää ois kyllä HELPOTUS! =) pelkään vaan on että koko paikka ois sillon kiinni..? Tietäsköhän joku...

Mullakin joutu jollain laajenteleen sitä kohdunkaulaa, ja se teki kyllä melkoset jomotukset mahaan.. mutta sitten ei tuntunu nesteenruiskutus enää missään.

b:)d inssiin!!
 
Lionille myös tsemppiä!! +++++ :heart:

Ai, sen saa valita että laitetaanko yks vai kaks, siis jos kumpikin selviää? Tuolla pas-ketjussa joskus pohdittiin sitä että ei kai ne ilman lupaa (kaksosraskauden välttämiseks) ala toista roskiinkaan heitteleen..
 
Mäkin ensin luulin, ettei toista pysty enään pakastaan uudestaan. Mut ainakin tän ns. lyhyen kaavan käyneen pystyy näköjään vielä pakastaa, jos siis selviää nyt pari päivää. Jos ois menny roskiin niin olisin kyl 2 antanu laittaa.
 
Lionille tsemppiä täältäkin!! +++
Risupesä, mä taisin jostain täältä 2+ palstalta lukea (en muista mikä ketju), että Taysissa on koko kesän 1 lääkäri, jolloin uudet asiakkaat ja inssit yms pitävät taukoa. Mutta että ivf:t tehtäisiin yhden lääkärin voimin. Kannataa kuitenkin tarkastaa vaikka ihan klinikalta, ettei tule pettymystä.
Mitäs Ritva76 kuuluu?
 
Ainakin tuolla näyttäs jotkut olleen heinäkuussakin käymässä :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1078143

Pelkkää kriisiä, inseminaatio maksaa vain poliklinikkamaksut, 25,60 (+ tietysti lääkeet) ja niitä kertoja tulee yksilöllisesti, mulla ois tullu 3 kertaa (lähes luomukiertoon).
 
Meikäläinen jatkaa odottelua. Kertauksena siis, että mulla on aivolisäkkeen vajaatoiminta (jossa mm. kilpirauhasen, lisämunuaisen ja sukupuolihormoonien vajaatoim) ja nyt sit oottelen tayssiin sisätautipolille pääsyä aikuisiän kasvuhormoonin vajaatoiminta tutkimuksiin. Olen ei kiirrellisessä jonossa, joten siihen voi kulua aikaa. Mitään, EI MITÄÄN, ei tapahdu ennen sitä. Kaksi inssiä on takana, täydellä menopur annoksella, mutta vain yksi munasolu on saatu niillä kasvaan. Joten tod. näk. mä tarvin Menopurin lisäksi sitä kasvuhormoonia myöskin, että saadaan enemmän munasoluja kasvaan. Pelottavaa se, että jos nyt tässä 1-2kk viä joutuu kärvisteleen tonne sisätautipolille pääsyä, niin entäs sit kun ne tulokset tulee. Päästäänkö me hedelmöityspolille suoraan jatkaa, joudutaanko oottaan kuukausi, vai pahimmassa tapauksessa se n. puolvuotta? Ja sit tosiaan lähestyy jo kohta se kesäki ja se niitten kesäloma...niin että tiedä sit mitä tässä tapahtuu ja milloin
 
Tässä yksi Taysilainen lisää. Menossa toisen IVF:n eka PAS, testipäivä on muistaakseni 10.2. Kolmekin IVF:ää meille on tehty, mutta kaksi Taysissa. Viimeisimmän tuoresiirrosta tuli täysin terve tyttö, jos nyt ei yhtä kuutta tuntia kestänyttä kuumetta lasketa :D

Meillä onnistui hoito heti, kun pääsimme Taysin uusittuun ultrapuhtaaseen labraan toissa keväänä. Alkiotkin olivat top-luokkaa, mitä meillä ei koskaan ollut aiemmin lähellekään. Silloin siellä ekojen tilastojen mukaan onnistui jopa 40 % alkionsiirroista. En tiedä, mitä tilastot näyttävät nyt, kun on menty pidemmälle. Ja paljonhan se on sattumaa tuo alkioluokitus. Tosin, tämä nyt kyytiin otettu PAS-alkio ei ollut ihan priima, mutta siirrettiin kummiskin. Saa nähdä. =)
 
Pelkkää krissiä: Menopuria pistelin myös ennen ensimmäistä issiä sekä Pregnylin vielä edeltävänä päivänä. Itselläni oli lieviä kuumia alltoja sivuvaikutuksina. Saattoi tietysti johtua myös kierron alkupuolella syödyistä clomeistakin. Pahempana pidin päänsärkyä. Se oli niin erilaista kuin normaali päänsärky, että tiesin sen johtuvan tästä. Se kuitenkin helpotti aina jossakin vaiheessa enkä vaivautunut edes särkylääkkeitä ottamaan! Pistäminen on helppoa, mutta kannattaa pyytä apua jos epävarma olo!
 
verve, jostain juuri luin että oli siirrytty suoraa ivf.ään kun tuli paljon rakkuloita, tosin en tiedä sitten vaihteleeko käytäntö sairaaloittain,..mutta luulis ettei hyvää tilaisuutta jätettäs käyttämättä ;) itse koittasin ainakin vaatia sitä!
 
En mä tajunnu että taysissa on tollanen mahdollisuus, että voi mennä IVF-jonoon jo valmiiksi! Mulla nyt eka inssi takana ja kp 1 eli plörinäksi meni. :'( Sit joudutaan nyt pitään välikuukausi, koska niin hirveästi jonoa. Suututtaa. Olis ehkä sittenkin pitänyt mennä sinne yksityiselle... :headwall:

sani-sani en usko että voi hirveästi iällä olla tekemistä sen kanssa kuka saa hoitoa nopeimmin. Itse pääsimmee aika nopeasti, vaikka ollaan vasta kolmekymppisiä. Kiireellisyytenn vaikuttaa varmaan monien asioiden summa.
 
Elenia :hug:
Ei kai ne ihan alkuvaiheessa sinne suostu vielä laittaa? :eek: Kun olin alkamassa ekaa inssiä niin kysyin tosta jonotusmahdollisuudesta samaan aikaan, niin vastas vaan jotenkin että -ei sitä nyt vielä, ei ne jonot nyt ihan mahdottomia oo (sillon jonku 4kk).. tms! Ehkä jotkut on päässy siihen niin että kolmas tai neljäs inssi on tehty jonotusaikana? Kai se voi olla tapauskohtasta, missä vaiheessa ne kattoo että insseistä ei oo todennäkösesti hyötyä?
 
Jep, risupesä...juuri tuo sama teksti, oli täällä lapsettomuus keskustelujen puolella, otsikon "Dokumentti lapsettomuudesta" alla.

Eli se on "Maanantai 16.2.2009, Kello 17-18.30
Paikkana Finn-Medi 5 auditorio (TAYSin alue) Biokatu 12, Tampere

Tilaisuuteen on vapaa pääsy.
Ilmoittautumiset ja tiedustelut: info@ovumia.fi tai Sanna Kivelä / 040 512 0042. "
 
wmp
Elenia
Meidät laitettiin IVF-jonoon 2. inssiä aloiteltaessa marraskuussa. Jonot silloin olivat n. 4kk. Ja tosiaan, inssit tehdään joka toiseen kiertoon ruuhkien vuoksi. Itse koen, että se oli hyvä juttu ihan oman järjissä pysymisenkin kannalta. Nyt siis takana 3 tuloksetonta inssiä ja punktio on suunnitteilla vkolle 13. Mun mielestä asiat on sujuneet taysissa varsin mallikkaasti tähän mennessä (heh, paitsi lopputulosten kannalta) ja kaiken kukkuraksi siellä on niin kivat hoitajat ja lääkärit :)

Niin ja joku kyseli vielä munarakkuloiden määrästä: mulla tokassa inssissä näytti siltä, että rakkuloita olisi tulossa kourakaupalla ja silloin lääkäri sano, että sitten siirrytään vauhdista IVF:ään, niin ei jää mahkut käyttämättä. No loppujen lopuksi niitä kypsy kuitenkin vaan 2 kpl, niin tehtiin inssi.
 

Yhteistyössä