Taysin asiakkaat ***

Heikolta alkaa vaikuttaa taas kerran mun hoitoon pääsy.. soitin tänään polille ja kysyin siitä sperman pakastamismahdollisuudesta. Ei ne tosiaan pakastakaan muuta kun jos on niin huonolaatusta ja yksittäisiä siittiöitä, normaalitavaran säilömiselle ei oo perusteita! :eek: Että se tehdään muuten aina punktioaamuna se luovutus, eli exän pitäs vaan ottaa se päivä tai edes ne aamun tunnit vapaaks tän takia, mitä se ei haluis tehä. Voihan se ilmottaa että on "kipeenä", kun saa todistuksen koko päivälle, ja että on ollu sairaalassa.

Mutta pahoin vaan pelkään että mun osalta homma tyssää sit tähän jollei se suostu tälläseen järjestelyyn :'( enhän mäkään nyt voi ottaa sitä riskiä että alan aivan turhaan piikittään itteeni kalliita mömmöjä ja sit kaikki kaatus pariin kiireiseen työtuntiin!! Sen pitäs vaan pystyä ottaan tähän riittävän vakava asenne ja lupaan ettei tää kaadu mihinkään vähäpätöseen asiaan mistä vois olla poiskin..
 
Onnea Sarinalle plussasta, nyt vaan tarrasukkia kovasti matkaan mukaan!

Juu ne piina-ajat vaan yltyvät plussan jälkeen. Tulee välillä ihan hyseeriseksi, että onko kaveri vielä mukana. Itsellä kun alkoi vuoto päivää ennen plussaa ja jatkuu edelleen (välillä vähemmän ja välillä enemmän), sekin tietysti raastoi hermoja. Mietti, että voiko siellä olla kaikki hyvin... Viime viikolla kävin TAYSissa ultrassa ja kaveri oli edelleen mukana! Vielä olisi kolmen viikon ajan otettava iisisti, huhtikuun alkupuolella keskenmenon riski sitten pienenee.
 
Moi Lion!

Kiitoksia onnitteluista. Mulla ei onneksi enaa ole ollut mitaan vuotoa, mutta ei kylla muita oireitakaan kun toi nippailu. Ei ole mitenkaan sellainen olo, etta olisi raskaana. Joskin tama eka kerta, etta en tieda milta sen sitten pitaisi tuntua. Ehka sen sitten tajuaa, kun ultrassa oltu. Jos nyt kaikki niin kuin pitaa siis.

Risupesa miten tilanne edennyt exan kanssa? Aika paskamaista touhua suoraan sanoen. Kylla naissa hoidoissa on muutakin miettimista ja suremista ja jannittamista ja stressaamista ja jne. kuin toisen temppuilu. Mur!

(.) Tanaan tuli Tayssilta kirje, etta meilla yksi alkio pakkasessa. Mieheni ja minun mielesta aivan selvasti laakari sanoi siirtopaivana, etta vain kaksi selviytyi ja ne molemmat siirretaan. No, ehka unohti mainita, etta jotakin viela jatkoviljellaan. Vai kenenkohan lie?! Hmmm....


 
Epäselvää edelleen.. sanoin että aikaa miettiä enskuun alkuun, eli siihen mun jälkitarkastukseen. Sillon tiedettävä aletaanko suunnitteleen mitään vai onko jälleen kerran annettava koko paskan olla...Toisaalta on luvannu tehdä parhaansa ja kaikkensa mua auttaakseen, niin ottakoon sitten sen vapaan ettei jää vaan puheiden tasolle..
 


risupesä..............y 04/06............mm. endo............1.ivf
sani-sani.................................................................1.ivf
verve...................y 2v..........kr.vajaatoiminta..........1.iui
Ritva76...............h 08/08........vajaatoimintaa.........3.iui/ivf
Pelkkää kriisiä........................................................lääkitys, iui ?
Kipsu....................................................................2(-3).ivf, 1.pas
Elenia.....................................................................2.iui
wmp.........................................................................ivf


+++++
Lion32.....................................................................1.ivf, 1.pas
sarina13......kr. vajaatoim+tukk.mun.johtimet.........1.ivf


 
Onnea onnea Sarinalle...ihanaa saada positiivisiakin uutisia...
Mä sain soiton perjantaina sisätautiosastolta...päästään vihdoin eteenpäin asiassa. Sitä että ehditäänkö ennen kesää päästä takasi hoitoihin en tiedä.
Soittelin hedel.polille ja hoitaja meinas et sit ku noi kasvuhormoonikokeet on selvät..niin 1-2kk:den sisään pitäs meidän päästä takasi hoitoihin..Mut tiedä sit...Eikä se tai lääkäri osannu vielä sanoa, että siirrytäänkö me sit jo ivf:ään, vai vieläkö kokeillaan inssiä...riippuu varmaan miten sielä munarakkuloita alkaa kehittyä. Mut jos IVF on seuraavaksi edessä, hoidot siirtynee sit ens syksylle? Ku käsittääkseni tayssin IVF-jonot on jotain puolenvuoden luokkaa??
 
Taalla ekaa ultraa odotellaan ja aika tuntuu niiiiiiin pitkalta. Mieli kehittaa kaiken nakoisia juttuja. Varsinkin kun ei mitaan raskausoireita. Ja mina kun pidin itseani aina enemman jarki kuin tunne ihmisena. Heh,heh! Juu ja aina nauratti hysteerikot. Eipa olisi kannattanut naureskella. Itse talla hetkella pahempi kui kaikki yhteensa :ashamed:

Kiitos Ritva onnitteluista! Kylla ei ole sinulla helppoa naiden hoitojen kanssa,huh. Mutta toivottavasti niista kokeista selkiaa mihin hoitoihin teilla mennaan ja plussa hoidot paastaan viimeinekin aloittamaan :) Itse kylla jonotin ivf hoitoon sen puoli vuotta, mutta luulisi kun olette jo hoidot kerran aloittaneet niin ei tarvitse sita puolta vuotta odottaa. Mutta mista sita noista tietaa...

Kertokaahan te muutkin kuulumisianne! :attn:
 
Onko teillä ollut mies mukana alkioden siirroissa? Luin toisaalla että jossain molempien läsnäolo ois peräti välttämätöntä?! :$ Kyllä vaikeeks menee jos jatkuvasti pitäs olla tän takia pois töistä kun toi ykskin päivä on niin nihkeetä.. :(
 
Meillä oli siis viime viikolla ensimmäinen lekurikäynti. Ja yllätys oli itselle suuri, että lekuri ei suositellut heti IVF - hoitoon ryhtymistä, koska meillä on siis jo ennestään lapsi. Hän sanoi vain, että kunhan ovulaatio saadaan tulemaan, niin kyllä sinä sitten raskaaksi tulet. Minusta se oli aika keveästi sanottu ja sanoinkin, että ei se nyt ihan niin ole - onhan meillä ensimmäinenkin lapsi täysi ihme - eikä ole varmaa saammeko toista samanlaista ihmettä. Siihen lekuri vain nappasi takaisin, että onneksi teillä on se yksikin lapsi.

Tottakai yhdestäkin olemme kiitollisia - ei siinä mitään. Mutta mitä väärää on haaveilla toisesta lapsesta? Siis jos on taustalla näitä lapsettomuushommeleita.

Mutta hoitoihin, nyt siis sain taas vain clomifenia avuksi ja näitä pitää taas kokeilla - tulisiko niistä apua vai? Vähän epäilen että ei koska 3 vuotta sitten kävin yksityisellä gynekologilla ja hänkin määräsi muutaman kierron ajaksi clomeja + teroja. Eipä niistä ollut mitään hyötyä ja apua. Tosin gyne ei kyllä tutkinut miten clomit tepsivät ja tepsivätkö ollenkaan?

Nyt kun olen syönyt nämä pillerit, niin lekuri haluaa tutkia onko niistä ollut apua vai ei? Vähän jo epäilyttää nyt valmiiksi.

Vuosia sitten kun olimme hoidoissa, niin meni kyllä pitkän aikaa, että tuli jotain vastetta lääkitykselle eli että munasolut yleensä rupesivat kypsymään + kasvamaan.

Minulla on taustalla siis PCO.

Mutta saa nähdä miten käy vai käykö mitenkään?
 
Tupasvilla, mullakin on ennestään yks luomuihme, helposti aikoinaan nuorena tullut.. vieläkään en ole kyennyt hautaamaan suureperhehaavettani, vaikka kieltämättä heikolta on näyttäny :ashamed: toivon että jospa vaikka ivf.llä saatas tosi paljon alkioita ja niistä monikin onnistus.. vaikka aika naivia kuvitelmaahan se varmaan on, kun niin paljon eri vaiheissa karsiutuukin. Mutta niin kauan on toivoa on kun elimet on sen verran tallella että raskaus on mahdollinen eikä vaihdevuodet uhkaa.. teen kaikkeni unelmani eteen niin ei sitten tarvi myöhemmin jossitella ja katua etten yrittäny enempää! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja verve:

risupesä..............y 04/06............mm. endo............1.ivf
sani-sani.................................................................1.ivf
verve...................y 2v..........kr.vajaatoiminta..........1.iui
Ritva76...............h 08/08........vajaatoimintaa.........3.iui/ivf
Pelkkää kriisiä........................................................lääkitys, iui ?
Kipsu....................................................................2(-3).ivf, 1.pas
Elenia.....................................................................2.iui
wmp.........................................................................ivf
Tupasvilla......................................pco....................clomit


+++++
Lion32.....................................................................1.ivf, 1.pas
sarina13......kr. vajaatoim+tukk.mun.johtimet.........1.ivf




 
Joo.. ja yöllä en saanu nukuttua kun rupesin miettiin taas kaikenlaista.. tuli mieleen että kun asutaan erillään niin jos se tulee tuolla jotenkin ilmi niin ei kai hoidot tyssää siihen? :$ Kun kai näissä jotenkin automaattisesti oletetaan että ois ainakin avoparista kyse.. vai onko jokkut ollu hoidoissa vaikkei oo asunu yhdessä?
 
Risupesa minulla ei kylla tietoa, etta pitaako olla avoparista kyse. Ei ne kylla taida tuota miehen osoitetta ikina sen enempi kysella. En ainakaa muista. Ja laitatte sitten vaan saman osoitteen jos sellainen juttu tulee vastaan.
 
Eilen kävimme seurantaultrassa ja oli siellä muutama munasolu kasvamaan päin. Saatiin vielä Puregon-lääkettä pistettäväksi muutaman päivän ajaksi ja sitten uudestaan seuranta-ultraan.
Tosin lekuri tuumasi, että toivottavasti täältä ei lähtisi sentään kolmea munasolua enempää kasvamaan. Ja munasolujen kasvamista vähän hillitsee nuo Puregon - pistokset. Tuntui ja tuntuu vieläkin hyvältä, jos nämä lääkkeet tepsisivätkin. Mutta sen aika näyttää - päivä kerrallaan eteenpäin.
 
Onnea matkaan Tupasvilla! Miksi sinulla toivotaan ettei kasvaisi enemman munasoluja? Itsellani mentiin suoraan ivf hoitoihin joten muista hoitomuodoista ei hajuakaan. Olisi kiva kuulla enemmankin jos viitsit kertoa.
 
Hei! Tällä tuli testiin nega (täti ei vielä tullut). Soitin polille ja tulee välikierto, vasta sitä seuraavaan uus inssi. Että voikin v****taa :headwall: Onko muilla kokemusta Taysin välikierroista? Hoitaja sanoi, että se on heidän käytäntö, vaikka lääkäri puhui viimeksi, että tehdään uusi inssi heti seuraavaan???

risupesä:mä en tiedä maksaako säilytys, en kyllä usko.
 
Verve: Samassa veneessä ollaan. Mun kanssa annettiin ymmärtää et heti vaan uutta inssiä perään, ja sit kun soittelin sinne niin tulikin ilmi tää välikierto-systeemi. Kysyin syytä niin kuulemma resurssipula. Mua kanssa v****taa ihan kunnolla odotella että pääsis edes yrittään. Aika matelee, tuntuu et tää kierto kestää ikuisuuden. Nyt ei siis tapahdu yhtikäs mitään taas kuukauteen. :headwall:
 
Ok, selkis B) aattelin kans että ei kai se julkisella maksa, ainakaan heti..

verve ja Iines :hug: Kokemusta on kans tosta että yks sanoo muuta ja toinen toista.. :x (mm. niiden ivf-siittiöiden pakastuksen suhteen, ainakin ymmärsin edellisen puheista ihan muuta.)
 
Kai ihan sen takia vain, ettei tulisi monikkoraskautta. Onhan se riski niin äidille kuin vauvoillekin. Nykyäänhän tähdätään siihen, että vain 1 lapsi per kerta olisi tulossa. Tosin itseä ei kyllä haittaisi, vaikka tulisikin 2 lasta kerralla. Olenhan jo yhden lapsen hoitanut vauvasta tähän asti, niin kyllä pärjäisin kahdenkin vauvan kanssa.
 
Iines: Voimia sullekin tähän odotteluun:hug: Vähän arvelinkin, että syynä taukoon on resurssipula. Voi pöh sentään!!

Aamulla unohdin ihan kysellä kilpirauhaskokeiden tulokset, kun niin äimistyin siitä tauosta. Mut soittelin uudelleen, arvot ovat ihan mukavasti laskeneet kun lääkeannosta piennettiin. Eli oli jotain hyviäkin uutisia :)

Tupasvillalle lykkyä munisten kasvatteluun!!
 

Yhteistyössä