Te, jotka ette matkustele ulkomaille

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vivian
Niin tuosta matkustamisesta Suomessa, että jos ei ole sukulaisia juuri siellä minne menee niin täällä saa menemään paljon enemmän rahaa kuin ulkomailla. Esimerkkinä:
Viikon loma Kuusamossa oli melkein tuplasti kalliimpi kuin rantaloma Kreikassa. Bensa on kallista, ruoka on kallista, majoitus on kallista...

Mutta on Suomessa paljon nähtävää ja mökkeilyä ei kyllä voita mikään :)
 
vieras
ei ole sitten yhtään kielipäätä :(
haluisin kanadaan ja australiaan, en millekään aurinkorannalle suomalaisten suosimaan turistikohteeseen, syömään pizzeriaan ja laulamaan muiden suomalaisten kanssa karaokea. se ei kiinnosta vaan sellanen erilainen matkustaminen ja siihen tarvis osata sitä englantia että selviäis :(
 
vieras
Olen stressierkki ja saan harmaita hiuksia ja suunnittelen jo kuukausia etukäteen mitä pitää ostaa ja pakata mukaan matkalle ja mietin mitä kaikkea kamalaa VOI sattua... Ja joo, tiedän että tämä on hullua ja koska mies taas haluaisi matkustaa, olen luvannut että ylitän moisen neuroosin... Mennään myöhästyneelle häämatkalle ensi kesänä ja aion pitää hauskaa. Kumma, että samat asiat EI stressaa kun mennään vaikka sukuloimaan ulkomaille...?
 
vivian
Juups, pakko sanoa että minäkään en ymmärrä ryyppylomia kanarialle, syödään ravintoloissa joissa suomalainen ruokalista, juodaan ravintoloissa jonka omistaa suomalainen ja jossa esiintyy suomalainen (pahimmassa tapauksessa Matti Nykänen... ), asutaan suomalaisten suosimassa hotellissa ja koko loman aikana ei tarvitse puhua englantia saati espanjaa. Mutta kyllä kanarialtakin löytyy varsin alkuperäisiä kohteita, jos osaa etsiä. Mihinkään Las Palmasiin tai Americasiin en lähtisi ...
 
purpur
Emme nyt periaatteessa matkaile lentämällä ja hauskaa tekemistä on löytynyt ilmankin. Inhoan hellettä ja rannalla makailua joten se on poissa laskuista.

Olemme kyllä molemmat matkustaneet melko lailla ulkomailla töiden takia, nyt minun tei onneksi enää tarvitse ja miehenkin ehkä kaksi kertaa vuodessa. Olen myös asunut neljä vuotta ulkomailla, joten ihan vierasta Suomen ulkopuolinen maailma ei ole.

Nytkin vietämme jouluna viikon Vuokatissa, haluamme myös tukea tätä Suomen taloutta kuluttamalla Suomessa.
 
vieras
niin ja lisään vielä, että en OSAA matkustaa :ashamed: en tiedä yhtään miten toimia,miten varata matka,olen käyny tasan kerran lentokentällä eikä hajuakaan miten siellä pitäisi toimia jos reissuun asti lähtisin. en tietäis miten perillä toimittais, en osais yhtään mitään. oikeen nolottaa :ashamed:
 
mää
Lasketaanko Ruotsi ja Tallinna ulkomaiksi? Niissä ollaan käyty, muissa ei ja puhtaana syynä raha. Viivana mentäisiin jos ei olisi siitä kiinni.

Veikkaisin muuten että matkustelu alkaisi kiinnostamaan yhtä ja toista muutakin jos raha ei olisi esteenä.
 
Suoraan sanoen minusta on aika pateettista olla matkustelematta. Jos ei halua lentää, myös muilla tavoilla pystyy reissaamaan vaikka Euroopan sisällä ja täällä on todella paljon nähtävää.

Oman kokemukseni mukaan ihmiset, jotka eivät koskaan matkaile kotimaan ulkopuolella ovat joko todella köyhiä tai sitten todella kapeakatseisia juntteja, sellaisia, joiden oikeastaan toivookin pysyvän Suomessa etteivät vain ulkomailla vie "Suomi-kuvaa" eteenpäin.
 
en matkustele, en voi mennä lentokoneeseen ja laiva matkustus ei muuten vain ole mun juttu enkä nyt tiedä haluisinko muutenkaan muille maille :D . Kyllä sitä säästettyä sais, ei se siitä kiinni ole, mutta ei oikein ole mun juttuni matkustella.

Mutta olen kyllä käynyt saksassa, ruotsissa ja virossa, kauemmas ei tarvi edes päästä. B)

Muoks.lämpimät paikat ei kiinnosta, kieli ei oikein luista ja siis matkustelu ei kiinnosta, kotimaassakin paljon nähtävää, enkä ole mikään juntti joka ei halua mihinkään, olen päättänyt että jossakin käydään kun lapset isompia, mutta minua ei kiinnosta henk koht matkustelu. En todellakaan ole kapeakatseinen juntti ;)
 
Kyllä me jonkin verran matkustelemme ulkomaille, mutta koko ajan vähemmän ihan ekologisista syistä. Etenkin lentomatkailu tuottaa niin paljon hiilidioksidipäästöjä, että se ihan hirveää. Rahan puolesta pystyisimme kyllä reissaamaan useamminkin.

Minä rakastan matkustamista, mutta olen itse tehnyt sitä ihan hirvittävän paljon elämässäni ympäriinsä. Näin ollen en sen puoleen sitä kaipaa niin paljon kuin ennen.

Matkustamisen vieroksumista minua ihmetyttää enemmän se, että niin harva tuntuu piittaavan oman matkustamisensa merkityksestä luonnolle.
 
Matkailija
Pikkelispokelis..puhut asiaa. Mä en ennen osannut kuvitellakaan matkustavani joskus ulkomaille...Se oli oikeesti silloin rahasta kiinni. Ja kun rahaa ei ollut, sitä oikein ajatteli ettei koskaan "tarvitse" päästä pois suomesta. Joo, onhan täälläkin nähtävää vaikka millä mitalla, mutta niin on siellä ulkomaillakin! Kerran kun pääsin, oli pakko päästä uudelleen ja taas uudelleen ja uudelleen. Nytkin mielessä pyörii se "loma", mihin suuntaisi seuraavaksi. Ja uskokaa tai älkää, lapsetkin nauttii ihan kympillä kun saa käydä ulkomailla.
Olkaa seikkailijoita, innostukaa, katselkaa maailmaa vähän muuallakin kuin täällä suomessa. Eri kulttuurit on niin ihania, eri maiden ruuat upeita kokemuksia, maisemat, ihmiset...yksinkertaisesti matkustelu on ihanaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
mamizuukkeli: miksi et voi mennä lentokoneesee? Kiinnostais vaan tietää?

Itse en myöskään matkustele juurikaan suomen rajojen ulkopuolelle...
kuulostaa ehkä hullulta mutta mulla on suljetun ja korkeen paikan kammot tosi pahoja, eli pelkään saavani jonkun kohtauksen siellä. Jos näsinneulassa jo pelkään kuollakseni niin saatika lentokoneessa. En niinkään pelkää itse lentokonetta, en pelkää että se ammuttas alas tai mitää muuta hullua, mutta ei ole mun paikkani. Mua ahistaa jo kotona (kakspuoleinen lukko, eli kummaltakin puolen aukee avaimella) jos ovi menee lukkoon ja avain jää ulos. Meinaa kuuppa seota jo siihen ettei pääse ulos ja ahistaan ihan hulluna :p
 
Ei vain ole mitään poltetta matkustamiseen. Olen kotihiiri, eli en viihdy yötä kotoota poissa.

Nuorempana olen matkustellut, mutta en saanut siitä irti sitä, mitä muut tuntuvat saada. Mulle se ei tuottanut mitään järetöntä elämyksellisyyttä vaan lähinnä päänvaivaa mm. ruoan suhteen. Ja se saakelin saksalainen maito...hyi taivas, kun se oli pahaa. Unkarissa puolestaan pasta juustokastikkeella ILMAN kinkkua oli ensin annos kera kinkun ja kun lähetin keittiöön takaisin, niin se oli annos, josta kinkut kaavittu pois...joskin muutama niitä annoksesta silti löytyi.

En vain osaa nauttia ulkomailla olemisesta...kotona on kivempaa :)
 
Hui
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
mamizuukkeli: miksi et voi mennä lentokoneesee? Kiinnostais vaan tietää?

Itse en myöskään matkustele juurikaan suomen rajojen ulkopuolelle...
kuulostaa ehkä hullulta mutta mulla on suljetun ja korkeen paikan kammot tosi pahoja, eli pelkään saavani jonkun kohtauksen siellä. Jos näsinneulassa jo pelkään kuollakseni niin saatika lentokoneessa. En niinkään pelkää itse lentokonetta, en pelkää että se ammuttas alas tai mitää muuta hullua, mutta ei ole mun paikkani. Mua ahistaa jo kotona (kakspuoleinen lukko, eli kummaltakin puolen aukee avaimella) jos ovi menee lukkoon ja avain jää ulos. Meinaa kuuppa seota jo siihen ettei pääse ulos ja ahistaan ihan hulluna :p
Kuulostaa siis jokseenkin vinksahtaneelta :D mutta hyvä kun itse tiedostaa "vikansa"
 
Tällä hetkellä ei matkailuun o varsinaisesti rahaa, joten sukuloidaan ja mökkeillään mieluummin. Kai sillä rahalla sais jonkinlaisen reissun eteläänkin, mut mieluummin rentoudutaan mökillä. Ei oikein rantakohteet ja aktiivilomat innosta. Toki joskus halutaan matkustaa, mut sit otetaan rennosti ilman aikatauluja ja tutustutaan paikalliseen kulttuuriin, historiaan yms.
 
rasvie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vivian :
Tällaisena hyvinkin paljon matkustelevana ihmisenä on aika karmeeta lukea miten joku on sitä mieltä että matkailu on HYI... Ja me emme juurikaan siitä syystä matkustele kanarian saarille tai thaimaan pattayalle, että siellä on niin paljon turisteja/suomalaisia. Mutta sekin on ihan valintakysymys, joku tykkää joku ei. JA SILTIKÄÄN en käsitä miten joku ei pidä matkustamisesta... Toki ymmärrän jos ei ole varaa, mutta että ei pidä matkustamisesta...? :)
Niin vastaavat ne, jotka eivät ole matkustelleet...Niinhän se menee, jos ei ole kokeillut kieltäytyy heti, koska teitää, että ei ole varaa siihen.
Minä matkustin ennen lapsia. MUN MIELESTÄ (painotan ettei joku taas pärähdä) pienet lapset ei saa mitään nautintoa pitkistä lentomatkoista ja muutenkaan ulkomaanmatkoista. Samalla lailla ne saa elämyksiä lähipuistosta (tai vaikka viereisen kaupungin puistosta!) tai jostain kylpylästä.

Sit voin taas matkustella, kun lapset on vanhempia.

Eli kyse ei ole rahasta/tietämättömyydestä. Ei vaan kuulu nyt mun mielestä tähän elämäntilanteeseen. Eli pakko sanoa näin: tällä hetkellä en pidä matkustamisesta.
 
Etana-Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Suoraan sanoen minusta on aika pateettista olla matkustelematta. Jos ei halua lentää, myös muilla tavoilla pystyy reissaamaan vaikka Euroopan sisällä ja täällä on todella paljon nähtävää.

Oman kokemukseni mukaan ihmiset, jotka eivät koskaan matkaile kotimaan ulkopuolella ovat joko todella köyhiä tai sitten todella kapeakatseisia juntteja, sellaisia, joiden oikeastaan toivookin pysyvän Suomessa etteivät vain ulkomailla vie "Suomi-kuvaa" eteenpäin.
Lapsuuden kodisssa meillä ei ikinä matkusteltu, kun rahasta oli tiukkaa muutenkin. Silloin ajattelin että aika turhaa hommaa, mutta sitten aikuisena kun tulotaso parani ja pääsin matkustelun makuun, oli kun uusi maailma olisi avautunut, ihan konkreettisesti. :D

Uskoisin että aikas monella se on loppupeleissä kiinni rahasta. Ja kun siihen ettei reissata tottuu, muuttuu se tottumiskysymykseksikin. Sitä mitä ei ole kokenut, ei osaa kaivatakaan.
 

Yhteistyössä