te jotka olette laihtuneet muulla kuin pikadieeteillä HELP!!

Mitä muutitte elämässä ruokavalion ja liikunnan puolesta?
Kuinka nopeasti paino alkoi putoamaan? Miten tämä kaikki näkyi omassa olossasi?

Ottaa päähän oma motivaation puute ku halu on laihtua mut terveellinen painon pudotus tuntuu olevan ihan hakusessa :O en liiku ja syön mitä sattuu ja koska sattuu.. :ashamed:

Onko jotain pieniä muutoksia millä pääsee alkuun? Ite ajattelin että kävelen kauppaan jos en hae ku jotain pientä ja muutenki jotain pientä liikuntaa mutta mitä? Toi ruoka juttu onki vaikeempaa, miten päästä mässyttelystä eroon? Ei niinkään karkeista yms. vaan täytetyistä patongeista pitsasta jne....


Auttakaa naista mäessä, ei haluta olla iso, rumannäköstä ja oma olo ihan kökkö koko aika...
 
näin
Vähensin hiilarit minimiin puoleksi vuodeksi ja laskin kalorit kiloklunin laskurilla välille 1200-1500. Jätin leivän kokonaan ja karkit myös. Paino tippui 115 kilosta 89 kiloon.
 
Vierain
Ei noi pienet kävelyt paljon auta, syöminen on kaikkein olennaisinta.

Jätä ainakin makeat kokonaan, koska jos syöt niitä vaikka vaan vähän, niin ne ylläpitävän makeanhimoa.
 
kiinteytyjä
Muutama neuvo sinulle. Jätä herkut pois ja rytmitä ruoka-ajat fiksusti. Lisää liikuntaa ja hyötyliikuntaa. Salli itsellesi aika ajoin mahdollisuus kohtuulliseen herkutteluun. Tarkoitan, että jos on lupa ostaa 1x viikossa pieni karkki tai jäätelö tms niin se ei tunnu niin hankalalta luopua herkuista. Mulla lähti alussa n 300-1000g / viikossa ja se itsessään alkoi motivoida. En siis punninnut päivittäin vaan 1x viikkoon. Toinen hyvä motivaattori on ympärysmitta. Kun senttejä alkaa pudota, alkaa kuntoilukin innostaa. Sentit lähtee sillä liikunnalla kun kiinteydyt.
 
Ei noi pienet kävelyt paljon auta, syöminen on kaikkein olennaisinta.

Jätä ainakin makeat kokonaan, koska jos syöt niitä vaikka vaan vähän, niin ne ylläpitävän makeanhimoa.
Mulla on polvi paskana ni noi pienet kävelyt on ainoot mitä polvi vois kestää. Uinnin voisin myös alottaa koska siinä ei polvi rasitu.
Karkit ja sipsit on helppo poistaa kuen ees syö niitä juurikaan, kerta kahteen kuukauteen ehkä.
 
kiinteytyjä
Jos polvi kestää vaan kävelyä, niin ota mukaan uinti, vesijuoksu ja kuntopyörän polkeminen + keskivartalon ja käsien lihastreeni. Mä kiinteytin polkemalla sitä "ketun" kuntopyörää, kun jalka ei sallinnut juoksemista. 8 kg lähti vajaassa 2 kuukaudessa, vaikka saihan siihen jo todissaan polkeakin.. Ja salitreeni ja uinti aina päälle.
 
"vierailija"
Itse aloitin nutrilett kuurilla, sillä olin tosi pahassa koukussa pizzaan ja hampurilaisiin yms. Siinä kun kaks viikkoa join vain suklaajuomaa (muut maistui niin pahalta), niin alkoi kyllä tekemään mieli ihan ns. normaaliruokaa. Kalorimääriä kannattaa tutkia, mutta pidemmän päälle itselläni on toiminut se mitä aina sanotaan, että kasviksia lisää. Ne täyttävät hyvin vatsaa, mutta kaloreita ei tule niin paljon. Kasvisten lisäksi olen ottanut pienen annoksen, mitä ruokaa on ollutkin siinä tarjolla (esim. työpaikkaravintola ), joten en ole lopettanut minkään tietyn normaaliruuan syömistä. Näin ollen nälkä lähtee eikä tarvitse kieltäytyä tavallisesta ruuasta.
 
"henni"
Sillä liikunnalla saa etuja,, anteeksi niitä lipsahduksia, mutta käytänjössä kohtuullinenkin liikkuminen podottaa painoa vain muutaman kilon. Toisaalta tarttis tehdä lihaskuntoa ettei laihtuessa menetä lihaksia.
Julma totuus että se on se ruoka jolla laihtuu.
Jutan ruokaohjeet on aika takuuvarmat jos niitä noudattaa. Suosittelen.

Toisaalta jos haluaa syödä mitä vaan, eli laihtua kalorien avulla, niin kirjallisuus sanoo että 7000kcal vajaus tarkoittaa miinus yhtä kiloa painosta. Aika epäreilua siihen verrattuna miten helpisti se päivittäinen kalorien saanti jää plussalle.
 
vanhavirsi
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29495307:
Liikkua kannattaa kohtuullisesti, mutta painoon sillä on vain vähäinen vaikutus. Ruokavalio on se mikä merkitsee.
Tämä on totuus! Liikunnalla saat lähinnä aikaa kulumaan, aikaa joka on pois syömisestä. Painonpudotuksessa on vanhat säännöt; säännölliset ateriat, sopivat annoskoot, kohtuus. Valkoiset leivät ja sokerit minimiin. Ei siihen muuta tarvita. N. 0,5 kg viikossa lähtee ihan varmasti, alussa (jos on reilusti ylipainoa) jopa enemmän.

ja vanha juttu; ruokavaliota täytyy noudattaa loppuelämä, muuten kilot tulee takaisin.
 
laihtunut
Itse pudotin kymmenen raskauskiloa itsekurilla. Liikuin joka päivä väh 30 min, joskus juoksin, joskus kävelin. (aloitin juoksun niin että kävelin 5 min, juoksin 2 min, kävelin 5, juoksin 2.. päivä päivältä pidensin ne juoksut) Söin paljon salaattia ruoan ohella. En napostellut enkä syönyt karkkia. Soin itselleni jotain pientä hyvää joka päivä jolloin olin käynyt lenkillä, esim lasillisen punkkua tai pienen kulhon snackseja. Itsetunto kohensi huomattavasti.
 
kiinteytyjä
Ei se liikunta pahasta ole ja kyllä silläkin laihtuu, jos kuluttaa enemmän kun syö. Mutta se on totta, että monikaan ei liiku niin paljon, että sillä oikeasti laihtuisi. Mikään 30 min tallustelu ei juuri vaikuta. Totuus on se, että olen juossut puolimaratonin jos toisenkin ja sen aikana kuluu noin 1300 kcal. Se on helppo ahtaa mahaansa, mutta monen hikipisaran takana kuluttaa. Just juoksin tunnin ja kului vajaat 600 kcal.
 
Kiitos, lisää keskustelua vaan. Liikuntaa tulee varmasti lisättyä ja pitäis muka olla helppoa tähdätä samoihin ruoka-aikoihin ku lapsetkin, koska heillä on tarkat ruokailut mutta mutta... pitää kasvattaa selkäranka!
 
"näin on"
Kasvikset, juurekset, hedelmät. Näistä aina jotain kun tekee napostella. Esim juuri nyt tässä jyrsin porkkanaa. Leipänä vain ruisleipää ja sitäkin kohtuudella. Annoskoko pienemmäksi, otan pienemmän lautasen ja haarukan, nautin siitä mitä syön.
Minä olen kyllä lisännyt liikuntaakin, 3-5X10 km juoksulenkkiä viikossa. Lisäksi crosstrainerilla jos huvittaa.
 
"henni"
Ja siis totta kai puenenkin liikunnan lisääminen auttaa muuten voinnissa :)
Ulkoilu, raitisilma ja ylipäätään touhuaminen pitää piteempämä.
Pienikin liikunta parantaa esim sokeriaineenvaihduntaa!

Ja jostakinhan se pitää alottaa ja olla itselle armollinen. Jos paino on aikasemkin noussut vaikka kilon kuukaudessa, niin jo se että paino nouseekin enää puolikiloa kuussa on jo hyvä parannus!

Ja miettii niitä tilanteita misdä tulee syötyä vähän turhaan. Esim pitääkö lehtee lukiessa aina saada voileipä, tai päiväkahvilla toinen leipä? Käydäänkö ystävien kanssa aina vaan jossain syömässä kun nähdään, vai voisko tapaamiset olla vaikka jotain tekemistä yhdessä? Vaikka messuilla käynti tai uimassa?

Voisko niiden patonkien sisältöä miettiä? Lihana ihan kunnon kana- tai kalafilettä. Korvata majoneesin vaikka oliiviöljyllä ja pippurilla. Oliivit, fetat ja juustot pois. Tai jos sitä pitsaa tekee mieli, nii tekis itse samalla periaatteella. Tai jos juustoo, niin valitsis sen vähä rasvasimman, vähä suolasimman. Tai tortilloja, niitäkin saa täysjyvä versioina ja täytteet voi miettiä uusiks.
 
  • Tykkää
Reactions: Metis
"Veera"
Aloitin maaliskuussa 2012 elämäntaparemontin. Kirjoitin aluksi kaikki syömiset ylös ja katsoin mitä sinne suuhuin laitoin. Aloin lenkkeillä pari kertaa viikossa, lisäsin veden määrää, tein ruokalistan jossa soin 3-4h välein pieniä annoksia, opettelin syömään aamullla. Sitten parin kuukauen päästä lisäsäin kuntosaliharjoittelun( mulle tehtiiin oma ohjelma) jota noudatin. Hurahdin liikuntaan. Kävin lisäksi rasvanpolttojumpassa, 8packissa ja pyöräilytunnilla sekä loppuajasta vielä tannsitunneilla. 5kertaa viikossa harrastan liikuntaa. En syönyt lainkaan sokeria, kiellettyä oli myös mäkki ja hese ym. Pudotin painoa 30 kiloa. Aikaa meni vähän päälle vuosi. Opettelin siis kokonaan ihan uudet elämäntavat. Painoin 93kg ja pudotin 63kg. Laihtuminen oli helppoa. Tavoitepainossa pysyminen on kaikista vaikeinta. Tsemppiä kyllä se siitä. ÄLä anna periksi, ole päättäväinen ja pitkäjänteinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Metis
"Veera"
[QUOTE="Veera";29496484]Aloitin maaliskuussa 2012 elämäntaparemontin. Kirjoitin aluksi kaikki syömiset ylös ja katsoin mitä sinne suuhuin laitoin. Aloin lenkkeillä pari kertaa viikossa, lisäsin veden määrää, tein ruokalistan jossa soin 3-4h välein pieniä annoksia, opettelin syömään aamullla. Sitten parin kuukauen päästä lisäsäin kuntosaliharjoittelun( mulle tehtiiin oma ohjelma) jota noudatin. Hurahdin liikuntaan. Kävin lisäksi rasvanpolttojumpassa, 8packissa ja pyöräilytunnilla sekä loppuajasta vielä tannsitunneilla. 5kertaa viikossa harrastan liikuntaa. En syönyt lainkaan sokeria, kiellettyä oli myös mäkki ja hese ym. Pudotin painoa 30 kiloa. Aikaa meni vähän päälle vuosi. Opettelin siis kokonaan ihan uudet elämäntavat. Painoin 93kg ja pudotin 63kg. Laihtuminen oli helppoa. Tavoitepainossa pysyminen on kaikista vaikeinta. Tsemppiä kyllä se siitä. ÄLä anna periksi, ole päättäväinen ja pitkäjänteinen.[/QUOTE]

Siis 63 kiloon eli 30 kiloa lähti.
 
photo77
se että liikut ei välttämättä auta. Joillakin ei vaan ole rahaa ostaa hedelmiä ja vihanneksia. Ja jos et syö tarppeeksi ja liikut enemmän elimistö tekee topin niin sanotusti.
 

Yhteistyössä