te jotka olette laihtuneet muulla kuin pikadieeteillä HELP!!

ggggg
Tämä on totuus! Liikunnalla saat lähinnä aikaa kulumaan, aikaa joka on pois syömisestä. Painonpudotuksessa on vanhat säännöt; säännölliset ateriat, sopivat annoskoot, kohtuus. Valkoiset leivät ja sokerit minimiin. Ei siihen muuta tarvita. N. 0,5 kg viikossa lähtee ihan varmasti, alussa (jos on reilusti ylipainoa) jopa enemmän.

ja vanha juttu; ruokavaliota täytyy noudattaa loppuelämä, muuten kilot tulee takaisin.
Kasvava lihas auttaa polttamaan läskiä tehokkaammin kuin löllö lihas ja se on totuus. Lisäksi kysyn, kuka haluaa laihduttaa ilman liikuntaa? Laihaläski kroppa on lähes yhtä iljettävä kuin ylipainoinen.
 
ihan itsekseen
Lopetin leivän syönnin jatkuvien vatsavaivojen ja vatsan toimimattomuuden takia. Paino tippui vauhdilla 7kg normipainon ylökantista, vatsavaivat loppuivat samalla ja suoli toimii. Laihduin kuin vahingossa ja aloin jo pelätä jotain sairautta. Liikuntaa en lisännyt sen lisäksi, että joka päiovä pyöräilen vähintäin 10km ja kesäisin joskus sauvakävelen.
 
Juo 2 lasia vettä joka ruokaa ennen. Ja tee vihreätä salaattia jossa paljon ananasta. Sitten perus juttuja arjessa, valitse rappuset hissin sijasta, jätä auto kauas parkkiin esim kun menet kauppaan. Ja tuosta veden juomisesta, yritä lisätä 3 litraan päivässä.
Itse kuulun myös niihin ihmisiin että painoa kyllä tulee mutta millään sitä ei meinaa pois saada.
 
  • Tykkää
Reactions: Metis
ggggg
[QUOTE="vieraana";29496620]Mua inhottaa se Bull kun se ihan selvästi vihaa lihavia ihmisiä.[/QUOTE]

Ehkä sillä on tullu mitta täyteen kun ihmiset keksii tekosyitä sille, miksi ei voi laihduttaa? Se vihaa saamattomien ihmisten negatiivista marttyyriasennetta.
 
  • Tykkää
Reactions: chef ja Metis
Mä olen laihduttanut ihan vaan vähentämällä radikaalisti herkkuja. Nyt laihdutan jälleen ja käytän muutoin samaa metodia, mutta lisäksi olen jättänyt leivän yms. pois ruokavaliosta. Mulla kun on paha tapa korvata lämpimät ateriat leivällä...nyt en voi niin tehdä, koska leipä ei ole "sallittujen" safkojen listalla :)

Aloitin dietin 1.1.2014, enkä ole vielä käynyt vaa-alla. Meinaan punnita itseni 1.2...veikkaan, että 4 kiloa on tuohon mennessä lähtenyt. Vähintään.
 
ggggg
[QUOTE="vieraana";29496812]Ja sitä vituttaa kun kaikki ei halua mitään fitness-vartaloa.[/QUOTE]

Ei, vaan se että ylipainoinen ihminen keksii täysiä tekosyitä, miksi ei voi alkaa laihduttaa. Mistään fitness-kropista se ei ole koskaan puhunu, vaan terveydestä! Siitä, että ihmiset tunkee kroppaan kaikkea sontaa, lihoo ja sitten vielä syyttelee ympäristöään kun ei onnistu laihtumaan.
 
Aika hyviä pointteja täällä onkin jo tullut. Itselläni toimivat ruokapuolelta aikoinaan nimenomaan runsas (!!) vedenjuonti ja herkkujen reipas vähentäminen.

Mitä liikuntaan tulee, kannattaa ostaa askelmittari. Hyvänkin vehkeen saa jo jollain 30 Eurolla. Sitä kun pitää koko ajan lanteilla, näkee minkä verran tulee peruspäivänä liikuttua, ja on helppo seurata, että se päiväsuositus 10 000 tulee täyteen. Tai toki jos elämäntyyli tähän asti tekee sen 2000 päivässä, kannattaa aloittaa tekemällä pieniä muutoksia ja tehdä itselle oma päivätavoite. Askelmittari tekee kaikesta kävelemisestä konkreettista hyötyliikuntaa ja auttaa seuraamaan muutosta.
 
Mä olen normaalipainoinen mutta pikkuhiljaa tuntuu paino kiipeävän kohti normaalipainon ylärajaa. Niinpä oon nyt tehnyt pieniä muutoksia, (ainakaan) aamupalalla en syö viljoja, illalla menen äkkiä nukkumaan kun alkaa iskeä joku mässyhimo vaikka iltapala on jo syöty. Vähemmän herkkuja tietenkin, lisää liikuntaa ja kasviksia. Juon vettä ennen kuin syön niin tulee syötyä edes hieman vähemmän.

En ole ankara itselleni, mikään ei mene pilalle jos jotenkin lipsahtaa. Koko ajan muutoksiin tottuu paremmin ja lipsahduksia tapahtuu vähemmän. Ihmetyttää jotkut ihmiset joilla "dieetti meni pilalle kun söin yhden pullan" ja sitten vedetään taas kaksin käsin kaikkea.
 

Yhteistyössä