Te, jotka olette sisarustenne lasten kummeja

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miten yleenstä toimitte lahjojen suhteen jouluna ja synttärinä? Ostatteko myös sisarustenne muille lapsille vai ainoastaan sille kummilapselle? Tietty sekin vaikuttaa, että onko niitä sisarusten lapsia paljon vai vähän, mut jos nyt oletetaan, että vain muutamia on.

Meillä esikoisen kummit on meidän ystäväpariskunta. Kuopuksella on enemmän kummeja, koska yhden ystävän lisäksi pyydetiin meidän molempien sisaruksia eli siis yhteensä 3 kummia lapsella. Toinen sukulaiskummi ostaa molemmilla lapsillemme jotain sekä synttärinä että jouluna. Toinen ostaa vain kummilapselleen. En oleta, että kukaan ostaa yhtään mitään ja olenkin aina korostanut sitä, että jos haluaa jotain ostaa, niin jotain pientä sitten vaan. Tässä tilanteessa on vähän hassua se, että meidän toinen lapsi saa nyt sitten enemmän lahjoja kuin toinen.
 
siis tajusinko että tilanne olisi tämä että sisarellani olisi esim 3 lasta joiden 1 kummi olisin!?
no siis luultavasti tilanne menisi siihen että kaikkki saisi lahjoja mutta kummilapsi saisi ehkä arvokkaamman tai kalliimman kuin mitä muut saisivat vastaavana päivänä!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LinttaIita:
Vain kummilapsille.Jos ostan muille niin ostan sit koko sakille yhteisen. Ihan mahdottomuus alkaa kaikkia erikseen muistamaan.
Ja minusta kait olis hassua jos meidän lapsia kaikki tädit muistais joka juhla.
Sanoinkinm, että jos lapsia on vain muutama. Meillä siis kaksi lasta ja sisaruksillamme ei yhtään kenelläkään muulla. Ja niitä sisaruksiakin vain muutama meillä.
 
Mä ostan jouluna kaikille sisaruksille, synttäreinä vain sille kenen synttärit on. Ja tänä jouluna toimin niin että ostin myös muidenkin kummilasteni sisaruksille pienet paketit, siis muille kuin sisarusteni lapsille jotka ovat kummilapsiani. Mutta ne kummilasten lahjat oli vähän arvokkaammat tai useampi lahja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
siis tajusinko että tilanne olisi tämä että sisarellani olisi esim 3 lasta joiden 1 kummi olisin!?
no siis luultavasti tilanne menisi siihen että kaikkki saisi lahjoja mutta kummilapsi saisi ehkä arvokkaamman tai kalliimman kuin mitä muut saisivat vastaavana päivänä!!
Siis juuri sitä tarkoitin. Eli että ostaako tädit/enot yms vain sille yhdelle sisaruksensa lapselle, joka on kummilapsi, vai niille muillekin saman perheen lapsille.
 
Minä olen muistanut kyllä pääsääntöisesti vain kummipoikaani, ihan sisareni omasta toivomuksesta. Joskus ostanut toisillekin jotakin pientä. Mutta sitten olisi mielestäni pitänyt ostaa myös toisten sisarieni lapsille.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Mä ostan jouluna kaikille sisaruksille, synttäreinä vain sille kenen synttärit on. Ja tänä jouluna toimin niin että ostin myös muidenkin kummilasteni sisaruksille pienet paketit, siis muille kuin sisarusteni lapsille jotka ovat kummilapsiani. Mutta ne kummilasten lahjat oli vähän arvokkaammat tai useampi lahja.
Siis tottakai synttärinä vain sille, kenen synttärit on. Sehän on itsestäänselvyys.
 
Ei siskolla ole vasta, kuin tuo yksi.
Enkä usko, että se mitään viittä esim. tulee tekemäänkään, joten enköhän osta kaikille sitten aikanaan. Siis jouluna. Synttäreitä juhlii ja lahjotaan se, joka niitä vuosia täyttää.
 
vieras
Meillä on kolme lasta, mutta meidän kummankaan sisaruksilla ei ole vielä lapsia. Meidän lapsillamme on kummeina sekä sisaruksiamme että ystäviä. Ystävät ostavat vain kummilapsilleen jouluna lahjan, mutta minun sisarukseni ostavat kaikille lapsill lahjat. Miehen veli ostaa vain kummilapselleen, ei meidän muille lapsille.
 
dani
Me ollaan molempien veljieni esikoiden(tähän asti ainoiden) lasten kummeja. Mutta jos heillä olis useempia lapsia, kyllä muistettaisiin kaikki!
Meillä taasen 2 lasta, joiden kummeja veljet on,(toinen esikoisen, toinen kuopuksen) ja muistavat silti molempia muksuja.
 
monen lapsen kummi, hyvää joulun odotusta
Mä olen mun siskon kahden lapsen kummi (3lasta) Ostan lahjat kaikille lapsille, eikä hinta mene sen mukaan kuka on kummilapsi kuka ei. Lahjat menee sen mukaan mitä lapset milloinkin tarvii tai mitä sattuu löytämään. Samoin yhden serkun lapsen kummi olen ja lahjat ostan molemmille lapsille, heillä siis kaksi lasta. Tosin ostan lahjat kaikkien sisaruksien 3kpl/8lapselle ja serkun lapsille 2kpl. Kaikki lapset on yhtä rakkaita. =)
 
vieras
mun siskolla 3 lasta ja olen niistä yhden kummi. en aio ostaa kun kummitytölle lahjan. eihän siihen lahjaan tule keltä se on niin muut lapset eivättiedä että ostan vain yhdelle.. ja saavat muutenkin niin paljon lahjoja etten kanna huonoa omaatuntoa kun en heille mitään osta..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
siis tajusinko että tilanne olisi tämä että sisarellani olisi esim 3 lasta joiden 1 kummi olisin!?
no siis luultavasti tilanne menisi siihen että kaikkki saisi lahjoja mutta kummilapsi saisi ehkä arvokkaamman tai kalliimman kuin mitä muut saisivat vastaavana päivänä!!
Siis juuri sitä tarkoitin. Eli että ostaako tädit/enot yms vain sille yhdelle sisaruksensa lapselle, joka on kummilapsi, vai niille muillekin saman perheen lapsille.
Meillä mun puolella ei muisteta kuin kummilapsia, muille kummilapsen sisaruksille ostan tyyliin suklaarasian ja miehen puolella taas ostetaan kaikille, myös aikuisille joten siellä sitten kummilapselle arvokkaampi (50e) ja muille lapsille 10-20e.
 
mona
Mä nyt satun olemaan olemaan molempien veljen lasten sekä miehen siskon alsten kummi, joten oikeastaan ei ole tota ongelmaa. Mutta jos en olis, niin ostaisin silti kaikille tasapuolisesti. Ehkä sit kun lapset isompia niin voisin ostaa kummilapsille paremmat lahjat kuin muille..
 
vieras
Mulla yksi kummilapsista on siskoni lapsi, kummilapsella myös nuorempi sisarus. Toisella siskollani myös lapsia. Ostan kaikille lapsille lahjat jouluna ja omina syntymäpäivinä. Kummilasta muistan useammalla/arvokkaammalla lahjalla kuin muita. Nyt yksi/kaksi pakettia per muu lapsi ja kummilapselle on öö.. 4 lahjaa, joista yksi arvokkaampi.

Minusta olisi tyhmää, jos en muistaisi kaikkia sisarusten lapsia, se on ainakin meillä tapana. Tosin jokaisella oma tyyli ja, jos niitä rupeaisi olemaan kovinkin paljon silloin voisin asiaa miettiä uudemman kerran. Tällähetkellä yhteensä neljä lasta
 

Yhteistyössä