Te kenellä on herpes alapäässä tai luullut että on!

  • Viestiketjun aloittaja Herpesherpes
  • Ensimmäinen viesti
Herpesherpes
Olen nyt alkanut epäillä että minulla on herpes. Muutaman kerran on ollut rakkuloita alapäässä, yksi kerrallaan. Luulin aluksi että joku on hiertänyt alapäätä koska sain ensimmäisen rakkulan nelisen vuotta sitten kun aloitin uuden työn ja työhousut olivat liian pienet, ne hiersivät alapäätä ja silloinen rakkula tuli 99.99% varmuudella niistä housuista.
Sitten meni ehkä pari vuotta ja sain jälleen rakkulan alapäähän muistaakseni vasta hieman sekstailun jälkeen nykyisen miehen kanssani, luulin sen johtuvan siitä että alapää oli kovan ärsytyksen alaisena sillä harrastimme seksiä monta kertaa 2 päivän aikana.
Sen jälkeen rakkuloita on tullut vain sekstailun jälkeen, yleensä vain pitkään kestäneen sekstailun jälkeen. Noin 5 kertaa vuodessa.

Nyt sain kuitenkin yhden rakkulan jälleen ja emme olleet petipuuhissa kolmeen päivään ennen rakkulan muodostumista joten se ei voinut enään sekstailusta johtua, olin kyllä ajellut alapään aika tarkasti höylällä joka ei kauhean terävä ollut että se on yksi mahdollinen aiheuttaja + raskaus kun alapää on herkkä + monen tunnin istuminen piknikillä heti seuraavana päivänä.

Miehellä ei ole ollut minkäänlaisia oireita koskaan ja itse olen käynyt sukupuolitesteissä jonkin aikaa sitten ja kaikki oli puhtaita. Papa koekkin on otettu alkuvuonna heti rakkuloiden jälkeen mutta ilmeisesti herpes näkyy papa kokeessa vain rakkulavaiheessa?

No kysymykseni siis kuuluu, että onko herpes rakkulat aina sellaisia että niissä on nestettä sisällä? Olen yrittänyt katsella kuvia ja omani ei kyllä ihan täsmää. Omani näyttää siltä kuin ihoa olisi lähtenyt yksi kerros pois joka on sitten kipeä ja vähän kirvelee ja pintaan tulee vaalea kalvo mutta koskaan nestettä ei ole ollut sisällä.

Tarkoitus olisi mennä heti seuraavassa rakkulavaiheessa lääkärin ottamaan näyte, mutta mietin että näkyykö verikokeessa kantaako tätä viirustyyppiä vai pitääkö odottaa että rakkuloita tulee? Miten mies testataan jos ei koskaan ole rakkuloita? Siis genitaaliherpeksestä puhun nyt koko ajan.
 
Kokemusta on...
Minulta näyte on otettu gynekologilla silloin, kun rakkula oli auk, ei verikokeesta. Oletko ajatellut omaa elämäntilannettasi herpeksen ilmaantuessa? Minä yhdistän sen melkein aina stressivaiheeseen itselläni. Lääke löytyy apteekista ilman reseptiä: Zovirax-voide. Pesun jälkeen sipaisu muutaman kerran, kun alkaa kutiamaan. Turha miettiä lähdettä, vaikea selvittää vuosien jälkeen. Kyllä sen kanssa pärjää Zoviraxilla! Iloa elämään!
 
Kuvailusi kuulostaa enemmän hankaumalta. Tuleeko se aina samaan kohtaan vai vaihteleeko paikka? Ja onko se aina täysin samanlainen?

Ei-aktiivisena oleva herpes näkyy verikokeessa.
Ja aktiivisena se on pirun kutiava.
 
AP Herpes
Rakkula tulee yleensä kutakuinkin samaan kohtaan, ei nyt ihan millilleen samaan kohtaan.

Stressi ei auheuta sitä koska minulla ei oikeastaan ole stressiä, osaan vaan sen yhdistää siihen että se tulee aina (vika kertaa lukuun ottamatta) aina seksin jälkeen ja yleensä silloin kun ei olla käytetty liukuvoidetta tai on oltu petipuuhissa kauan (30 min - 1h yhdyntää)

Rakkulat ei tosiaan kutise, se paikka kutisee vain ennen rakkulan syntymistä mutta sitten kun rakkula on tullut se ei kutise, ainoastaan kirvelee.
 
"vierailija"
En usko että on herpestä, sillä se kyllä huomaa kun herpes ensimmäisen kerran puhkeaa. Rakkuloita on paljon ja ne ovat järkyttävän kipeitä, mm. pissalla käyminen meinaa viedä tajun kirvelyn takia. Sen jälkeen aktiiviset vaiheet eivät yleensä ole niin kivuliaita.
 
Herpes AP
En vaan ymmärrä miksi niitä nyt tulee muutaman kerran vuodessa, on tullut siis tuon nykyisen mieheni kanssa. Edellisessä suhteessa en ainakaan muista että olisi ollut kertaakaan (mutta en nyt ihan 100% varma ole). Ei auta kuin mennä kyselemään verikokeita jos se selviäisi, jostakin vaan olen lukenut ettei se verikokeistakaan selviä, vähän kaksipuoleista tietoa olen lukenut.
 
vvvvv
Harvalla herpes oirelee ensimmäisen kerran kunnon primääritartuntana. Monella tartunta ei oireile. Mielestäni oireesi täsmäävät melko hyvin genitaaliherpekseen. Oletko tällä hetkellä raskaana? Jos olet tilanne kannattaa tarkistaa verikokeella. Synnytyksen aikana aktiivinen herpes voi olla vauvalle vaarallinen. Sekundääri-infektiossa vauvalla on onneksi vasta-aineita.

Alapäässä voi olla olla myös ns. "huuliherpes" eli HSV1.
 
En vaan ymmärrä miksi niitä nyt tulee muutaman kerran vuodessa, on tullut siis tuon nykyisen mieheni kanssa. Edellisessä suhteessa en ainakaan muista että olisi ollut kertaakaan (mutta en nyt ihan 100% varma ole).
Oletko edellisessä suhteessa "jyssännyt" niin paljon kuin nykyisessä?
Voi olla myös että puuhaatte hieman erilaisessa asennossa kuin aiemmin olet puuhannut.
 
"hellehattu"
Googlaapa Bartholiniitti, sekin voisi olla kyseessä. Veikkaan kans, että vilkkaasta seksielämästä joku rauhanen tulehtunut tms. Itelläkin kerran oli joku vastaava, meni itestään kyllä pois. Ja juuri silloin oli kiihkeää seksiä edellisenä päivänä.
 

Yhteistyössä